That's it? Dus kijkcijfers drijven 100% op verkochte reclameblokken?quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:05 schreef MouzurX het volgende:
Hoe meer mensen er kijken voor hoe meer geld je de reclameblokken kan verkopen.
Kijkcijfers dienen dus alleen om nieuwe reclames binnen te halen.
Tuurlijk, wat anders? Zoals je zelf al aangeeft, de gemiddelde Nederlander zelf geen ruk te maken met de kijkcijfers, dat is alleen belangrijk voor nieuwe concepten van bedrijven en advertentieplaats verkopen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:10 schreef Samson het volgende:
[..]
That's it? Dus kijkcijfers drijven 100% op verkochte reclameblokken?
Binnen de TV wereld draait het allemaal om kijkcijfers en reclame dus ja. Bij de Commerciëlen is dit natuurlijk nog belangrijker. Overigens kan ik me wel herinneren dat er nogal eens kritiek geweest is op die stichting die de kijkcijfers berekend. het schijnt dat ze maar een stuk of duizend gezinnen/mensen hebben die actief doorgeeft wat ze kijken. De steekproef zou niet representatief zijn voor de bevolking etc.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:10 schreef Samson het volgende:
[..]
That's it? Dus kijkcijfers drijven 100% op verkochte reclameblokken?
Maar als dit niet representatief zou zijn, dan lijden de adverteerders daar toch onder? Dan bedien je de markt toch niet optimaal? Zou me zo kunnen voorstellen dat een reclamemaker er dus bovenop zou moeten zitten waar die kastjes nu echt staan?quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:32 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Binnen de TV wereld draait het allemaal om kijkcijfers en reclame dus ja. Bij de Commerciëlen is dit natuurlijk nog belangrijker. Overigens kan ik me wel herinneren dat er nogal eens kritiek geweest is op die stichting die de kijkcijfers berekend. het schijnt dat ze maar een stuk of duizend gezinnen/mensen hebben die actief doorgeeft wat ze kijken. De steekproef zou niet representatief zijn voor de bevolking etc.
Ik weet niet of de adverteerders ook zo actief gebruik maken van kijkcijfers van die stichting natuurlijkquote:Op zaterdag 7 april 2012 20:34 schreef Samson het volgende:
[..]
Maar als dit niet representatief zou zijn, dan lijden de adverteerders daar toch onder? Dan bedien je de markt toch niet optimaal? Zou me zo kunnen voorstellen dat een reclamemaker er dus bovenop zou moeten zitten waar die kastjes nu echt staan?
OK, nou, ik had niet verwacht dat het echt alleen maar om de reclameinkomsten kon draaien maar dat is dan blijkbaar toch zoquote:Op zaterdag 7 april 2012 20:41 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ik weet niet of de adverteerders ook zo actief gebruik maken van kijkcijfers van die stichting natuurlijkVoor veel adverteerders zal het exacte aantal ook niet super belangrijk zijn. Van bepaalde programma's (voetbal, nieuws, populaire talkshows etc) is het natuurlijk wel duidelijk dat deze populair zijn, en veel adverteerders hebben een heel breed publiek dus dan is de optimale keuze voor reclame maker natuurlijk snel gevonden. Dat er de ene avond een paar duizend mensen meer of minder naar kijken maakt dan niet zo veel uit.
Eerlijk gezegd kan ik het me ook niet zo goed voorstellen, maar aan de andere kant: als het niet uit kan zullen ze het ook niet doen. Een echt uitgebreid onderzoek naar de kosten en baten van reclame op TV zal wel eens interessant zijnquote:Op zaterdag 7 april 2012 20:46 schreef Samson het volgende:
[..]
OK, nou, ik had niet verwacht dat het echt alleen maar om de reclameinkomsten kon draaien maar dat is dan blijkbaar toch zoBlijf er echter toch bij dat ik moeilijk kan begrijpen dat reclames zoveel inkomsten kunnen genereren. Mensen zijn toch blijkbaar heel erg makkelijk te beinvloeden
Precies! Ik werk zelf in de financiele sector, dus dat is meteen waar ik dan aan denk, je moet wel heel wat inkomsten genereren wil je dit soort uitgaven terug verdienen. Maar wat je zegt. Als het niet uit kan dan doen ze het natuurlijk niet...quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kan ik het me ook niet zo goed voorstellen, maar aan de andere kant: als het niet uit kan zullen ze het ook niet doen. Een echt uitgebreid onderzoek naar de kosten en baten van reclame op TV zal wel eens interessant zijn. Het is me wel eens verteld dat 30sec reclame op primetime rtl4 zo een half ton kan kosten. Als je ziet wat sommige bedrijven uitgeven aan reclamespots moeten ze wel een enorm reclame-budget hebben
Ah ok, het zijn natuurlijk ook moeilijk te bereken inkomsten aangezien het grotendeels om naamsbekendheid gaat, weinig mensen worden direct naar aanleiding van een reclame spotje klant (laat staan dat je al de gewone klant en de nieuwe klant weet te onderscheiden). Toch zou je idd zeggen dat bedrijven eerst wel gedegen onderzoek doen voor ze hun reclamebudget over de balk gooien.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:21 schreef Samson het volgende:
[..]
Precies! Ik werk zelf in de financiele sector, dus dat is meteen waar ik dan aan denk, je moet wel heel wat inkomsten genereren wil je dit soort uitgaven terug verdienen. Maar wat je zegt. Als het niet uit kan dan doen ze het natuurlijk niet...
Een opbouw van een topic afstotend noemen vind ik nogal vreemd?quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:34 schreef zarGon het volgende:
Alleen de TT gelezen, want de opbouw van de OP werkt bij mij afstotend.
Misschien staan er antwoorden op je vragen in Wie heeft er een kijkcijferonderzoekskastje?.
Het is een lap tekst. Nogal afstotend.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:40 schreef Samson het volgende:
[..]
Een opbouw van een topic afstotend noemen vind ik nogal vreemd?
Je zou maar eens 6 regels lezenquote:Op zaterdag 7 april 2012 21:41 schreef einzweipolizei het volgende:
[..]
Het is een lap tekst. Nogal afstotend.
Ze kijken liever reclames schat ik zo inquote:
Er zou misschien ook eea veranderd kunnen zijn in 4 jaar? (topic is van 2008...)quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:34 schreef zarGon het volgende:
Alleen de TT gelezen, want de opbouw van de OP werkt bij mij afstotend.
Misschien staan er antwoorden op je vragen in Wie heeft er een kijkcijferonderzoekskastje?.
Toch bizar dus dat daar blijkbaar toch een miljoenenindustrie op draait....quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:20 schreef Skitzofrenix het volgende:
Als ze bij mij zo'n tv kast aansluiten dan ben ik bang dat er over 3 jaar helemaal geen programma's meer worden uitgezonden![]()
En maar weinig mensen hebben zo'n kast waarbij ze kunnen zien naar wat er wordt gekeken, dus die kijkcijfers kloppen eigenlijk nooit.
Ik denk wel apart, voor de reclame op de website.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:33 schreef Karina het volgende:
Wat ik me afvraag, tellen ze tegenwoordig ook de Uitzending Gemist kijkers mee? Al kijken die natuurlijk later.
Zo werken de meeste reclames ook niet lijkt mij. Ik denk dat vrijwel niemand direct naar de winkel rent om iets te kopen wat ze in een reclameblok gezien hebben. Het gaat om naamsbekendheid, iets dat blijft hangen. Als mensen dan ooit een dergelijk product nodig hebben zal dat merk blijven hangen en zal men eerder geneigd (bewust of onbewust) zijn om voor dat merk te gaan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:32 schreef Samson het volgende:
OK, duidelijk dan. Ik vind het alleen moeilijk om te begrijpen dat mensen blijkbaar zo beinvloedbaar zijn door de reclames die ze zien. Dat hierdoor er dus grote bedragen in reclamezendtijd worden gestopt en dat de bedrijven deze kosten er blijkbaar ook nog eens dubbel en dwars uithalen. Ikzelf zap meestal weg bij reclames of ga wat anders doen, en volgens mij doen velen dat met mij ook, en ik kan me de keer niet herinneren dat ik een product heb gekocht omdat ik het in een reclameblok op tv voorbij zag komen. Blijkbaar doen de meeste mensen dit dus wel en dat verbaast me dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |