quote:
.. oh god.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:46 schreef b4kl4p het volgende:
Hooi!
Meisje dat ik erg leuk vind is vandaag jarig alleen heb ik gisteren al mijn geld uitgegeven aan drank. Nu wil ik haar toch graag wat geven. Iemand een idee voor een cadeautje dat wel leuk is maar geen fluit kost?
Een doosje merci lijkt me geen juiste keuze. Bedankt
Dit.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:33 schreef Nobu het volgende:
Een of ander snotjong opvoeden terwijl papa plezier maakt in de kroeg, wat denk je zelf gast? En zeker als je begin twintig bent.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:41 schreef appelsap het volgende:
Als het goed voelt en je het zelf aan durft dan zou ik een poging wagen.
Kies voor wat je zelf wil en niet voor wat anderen denken dat goed voor je is.
Als je zelf twijfelt dan zou ik het voorlopig nog rustig aan doen. Als het goed zit dan komt het vanzelf wel.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:33 schreef Nobu het volgende:
Een of ander snotjong opvoeden terwijl papa plezier maakt in de kroeg, wat denk je zelf gast? En zeker als je begin twintig bent.
Sommigen gaan nog een verrassing krijgen als ze in de dertig zijn en nog op zoek zijn naar een partner.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:33 schreef Nobu het volgende:
Maakt het enigszins uit hoe ik met haar omga? En hoe ik haar behandel. Dit is allemaal onderdeel van hetzelfde process. Ik ben 25 zij 24, maar zij heeft een kind. Ja dat is lastig, want ze is leuk genoeg om onderdeel van mijn leven te worden maar of ik papa wil zijn is weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:34 schreef drumstickNL het volgende:
[..]![]()
Anyhow, TS heb je al een vast inkomen dan? En hoe oud ben je zelf? Als je van je stufi oid moet leven dan zou ik het niet doen.
[..]
.. oh god.
Meldtquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Sommigen gaan nog een verrassing krijgen als ze in de dertig zijn en nog op zoek zijn naar een partner.
Opa!quote:
Ja, leg eens uit dan. Heb je werk? Heb je een inkomen? Zit je nog op school? Heb je een eigen huis? Kortom; hoe gaat dat kind het bij jou krijgen als je ja zegt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:50 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Maakt het enigszins uit hoe ik met haar omga? En hoe ik haar behandel. Dit is allemaal onderdeel van hetzelfde process. Ik ben 25 zij 24, maar zij heeft een kind. Ja dat is lastig, want ze is leuk genoeg om onderdeel van mijn leven te worden maar of ik papa wil zijn is weer een ander verhaal.
Kun je lekker met je sarcasm smile achter je pc topics van mij gaan nalezen maar de werkelijkheid staat. En daar moet wat mee gedaan worden.
Ja je hebt helemaal gelijk, dit is niet iets wat ik in een halve dag kan beslissen. Maar daarom vraag ik het ook hier, of mensen vergelijkbare situaties hebben meegemaakt en wat zo'n keuze voor mij voor invloed heeft.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:53 schreef loveli het volgende:
Omwille van het kind is het wel verstandig om eerst een goede relatie met de vrouw in kwestie op te bouwen en pas daarna als belangrijk persoon in het leven van het kind te komen. Geen kind is gebaat bij een surrogaatvader die na een paar maanden/jaar weer vertrekt.
Vooraf goed nadenken over je verantwoordelijkheid als je een rol in het leven van een kind gaat spelen, het lijkt me dat je daar nu mee bezig bent.
Nee geen kindjes van een neger, een kind waar ik wel mee in mijn maag zit. Maar de relatie tussen ons voelt gewoon goed en zonder het kind was het zeker wat geworden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:58 schreef Bombshell het volgende:
Ik zou er geen zin in hebben. Maar je moet dit zelf beslissen. Geen kindje van een antiliaan ofzo? Dan zou ik het op een rennen zetten.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:59 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nee geen kindjes van een neger, een kind waar ik wel mee in mijn maag zit. Maar de relatie tussen ons voelt gewoon goed en zonder het kind was het zeker wat geworden.
Belemering: het kind
Nou daar moet ik dus mee leren leven of alles afkappen aangezien een moeder haar kind niet laat vallen.
Logischer kan het niet.
Een ja of een nee.
En ik geef haar de volle Ja
dit dusquote:Op zaterdag 7 april 2012 14:02 schreef Bananenbar het volgende:
Waarom is ze single moeder op 24e? En weet je zeker dat zij relatiemateriaal is? Of zoekt ze gewoon stukje zekerheid bij jou?
Weet ik niet, maar we zijn op een punt beland waarbij ik moet beslissen of ik hiermee doorga of niet. Vind ik haar leuk dan is alles oke, maar vind ik dat niet dan kiest zo sowieso voor haar kind. En terecht!quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:02 schreef Bananenbar het volgende:
Waarom is ze single moeder op 24e? En weet je zeker dat zij relatiemateriaal is? Of zoekt ze gewoon stukje zekerheid bij jou?
Wat is deze dan nou weer. Als ze zekerheid zocht was ze wel naar een of andere macho boer in de kroeg gestapt. Heb haar al duidelijk aangegeven dat ik haar kind wel degelijk als grootste obstakel zie en dat ik daar goed over na moet denken.quote:
Lijkt me toch wel. Wat is je praktische bezwaar tegen een kind dan?quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:07 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Wat is deze dan nou weer. Als ze zekerheid zocht was ze wel naar een of andere macho boer in de kroeg gestapt. Heb haar al duidelijk aangegeven dat ik haar kind wel degelijk als grootste obstakel zie en dat ik daar goed over na moet denken.
Heeft niets met puberale onzekereheden te maken.
Een praktisch bezwaar? Nou dat het nogal het gezinsleven beinvloed het is een heel ander leven met kind. Verder lijkt het me fantastisch, of dat kind nou 0 of 2 is, om het op te voeden. Maar daar moeten we samen uitkomen, een paar vervolgbezoekjes lijken mij wel gepast. Eventueel met kind.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel. Wat is je praktische bezwaar tegen een kind dan?
Doorgaan met haar en kijken hoe de toekomst eruit ziet. Is dat een dikke ja, dan kan vriendinlief je in het leven van haar kind betrekken. Jullie hoeven nu nog niet te beslissen dat jullie gaan trouwen/samenwonen/ever after, toch?quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:05 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar we zijn op een punt beland waarbij ik moet beslissen of ik hiermee doorga of niet. Vind ik haar leuk dan is alles oke, maar vind ik dat niet dan kiest zo sowieso voor haar kind. En terecht!
De keren dat we samen waren, waren fantastisch. Komt vna beide kanten.Meer detail laat ik niet los.
Nee ik loop veel te ver op de zaken vooruit. Maar dat komt ook omdat ze me gisteren belde omdat ze zich zo zorgen maakte dat ik haar kind niet zou accepteren. Op dit moment vind ik haar leuk omdat ze haarzelf is. Of ik met een kind kan omgaan zal later blijken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Doorgaan met haar en kijken hoe de toekomst eruit ziet. Is dat een dikke ja, dan kan vriendinlief je in het leven van haar kind betrekken. Jullie hoeven nu nog niet te beslissen dat jullie gaan trouwen/samenwonen/ever after, toch?
Nee natuurlijk niet! Ik ken het kindje via foto's en of ik dat nou een schatje vindt of niet laat ik buiten deze discussie. Maar ik ga er wel vanuit dat mocht het ooit zover komen dat hij onder mijn hoede staat, ik ook de volmacht heb hem te corrigeren waar dat mogelijk geacht wordt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:13 schreef Mwanatabu het volgende:
Het kost jaren om een nieuw gezinslid "in te passen". Aangezien jij met de moeder prima kan, valt en staat het dus met hoe de omgang met het kindje verloopt. Dat moet groeien, je bent niet zomaar ineens Nieuwe Papa Baklap ofzo.
Ik lees nergens of je al kennis hebt gemaakt met het kindje en of dat goed verliep. Pas dan kun je kijken of het jou trekt en jij hem of haar en of je ertegen kunt dat het zo langzaamaan deel uit gaat maken van je dagelijkse gang van zaken.
Ondertussen vragen en praten met je vriendin wat ze van je verwacht hierin en andersom. Mag jij de kleine corrigeren als het de vla uitsmeert op je nieuwe iPad of is dat alleen de taak van moeders? Is het de bedoeling dat je meewerkt aan de verzorging? Ben je het eens over de grenzen die gesteld worden.
Succes
Ik denk dat je daar achter moet komen voordat je er aan begint.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:13 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nee ik loop veel te ver op de zaken vooruit. Maar dat komt ook omdat ze me gisteren belde omdat ze zich zo zorgen maakte dat ik haar kind niet zou accepteren. Op dit moment vind ik haar leuk omdat ze haarzelf is. Of ik met een kind kan omgaan zal later blijken.
Wat is dan je probleem? Je geeft zelf de oplossing al aan. Maak je maar geen illusies: Als jij niet klikt met de kleine, ben je de mama ook kwijt. Die kiest altijd voor het kind.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:11 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Een praktisch bezwaar? Nou dat het nogal het gezinsleven beinvloed het is een heel ander leven met kind. Verder lijkt het me fantastisch, of dat kind nou 0 of 2 is, om het op te voeden. Maar daar moeten we samen uitkomen, een paar vervolgbezoekjes lijken mij wel gepast. Eventueel met kind.
He klopt helemaal maar ik ben nog nergens aan begonnen he! (nouja misschien een beetje) maar ik vraag me dus af of ik me met mijn gevoel moet laten gaan, of dat ik dit nu al keihard moet afkappen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar achter moet komen voordat je er aan begint.
Gevaarlijk! Heb je daar over gepraat met haar? Dit kan een ontzettend breekpunt zijn waar je niet onverwacht op wil stuiten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet! Ik ken het kindje via foto's en of ik dat nou een schatje vindt of niet laat ik buiten deze discussie. Maar ik ga er wel vanuit dat mocht het ooit zover komen dat hij onder mijn hoede staat, ik ook de volmacht heb hem te corrigeren waar dat mogelijk geacht wordt.
Nee nog niet! We hebben het nu leuk met elkaar, maar in de toekomst gaat dat kind er zijn. Ik heb nog geen mogelijkheid gezien hier over te praten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gevaarlijk! Heb je daar over gepraat met haar? Dit kan een ontzettend breekpunt zijn waar je niet onverwacht op wil stuiten.
En dat soort dingen moet je nou met de moeder bespreken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet! Ik ken het kindje via foto's en of ik dat nou een schatje vindt of niet laat ik buiten deze discussie. Maar ik ga er wel vanuit dat mocht het ooit zover komen dat hij onder mijn hoede staat, ik ook de volmacht heb hem te corrigeren waar dat mogelijk geacht wordt.
Een goede moeder wel jaquote:Op zaterdag 7 april 2012 14:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is dan je probleem? Je geeft zelf de oplossing al aan. Maak je maar geen illusies: Als jij niet klikt met de kleine, ben je de mama ook kwijt. Die kiest altijd voor het kind.
Ga eerst eens minimaal een jaar met haar op pad, voordat jij en die kleine spruit in elkaars leven komen. Is dat niks?quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:18 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
He klopt helemaal maar ik ben nog nergens aan begonnen he! (nouja misschien een beetje) maar ik vraag me dus af of ik me met mijn gevoel moet laten gaan, of dat ik dit nu al keihard moet afkappen.
Eerst kennis maken en daarna als het niet klikt weer wieberen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef trovey het volgende:
[..]
En dat soort dingen moet je nou met de moeder bespreken.Maak eerst eens kennis met het kind (foto's zeggen natuurlijk niets) om te zien of het uberhaupt wel klikt...als dat niets gaat worden kun je het wel vergeten.
Goed idee, maar dit zijn ook vragen die zij aan mij stelt; Ik ben moeder, ik heb een kind, en kun jij dat wel handelen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef trovey het volgende:
[..]
En dat soort dingen moet je nou met de moeder bespreken.Maak eerst eens kennis met het kind (foto's zeggen natuurlijk niets) om te zien of het uberhaupt wel klikt...als dat niets gaat worden kun je het wel vergeten.
Op zich is het al een goed teken dat je er nu al over aan het nadenken bent. Gewoon lekker rustig aan doen en zoveel mogelijk proberen te voorzien en bespreken denk ik. Bij voorbaat afkappen zou ik zonde vinden hoor als jullie elkaar zo leuk vinden. Je weet pas of het gaat als je het probeert.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nee nog niet! We hebben het nu leuk met elkaar, maar in de toekomst gaat dat kind er zijn. Ik heb nog geen mogelijkheid gezien hier over te praten.
Dat kind toch de factor in een eventuele relatie die het geheel kan lijmen of breken. Kun je wel een relatie met de moeder aangaan zonder het kind ooit te zien (hoe je dat voor elkaar krijgt is me een raadsel als het echt serieus isquote:Op zaterdag 7 april 2012 14:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eerst kennis maken en daarna als het niet klikt weer wieberen.
Hoe krijg ik een klein kind gek? handboek in stappen
Dank je voor je steun, je hebt gelijk. Dat wij elkaar gewoon helemaal fantastisch vinden is een feit, dat is zo en dat blijkt uit alles. Maar zij oppert nu al dat ze een kind heeft en dat dat misschien een obstakel gaat zijn. Daar wil ik inderdaad over na denken. Moet ik perse als eerste een eigen kind? Of kan dat met de rest van het gezin ook nog goed komen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op zich is het al een goed teken dat je er nu al over aan het nadenken bent. Gewoon lekker rustig aan doen en zoveel mogelijk proberen te voorzien en bespreken denk ik. Bij voorbaat afkappen zou ik zonde vinden hoor als jullie elkaar zo leuk vinden. Je weet pas of het gaat als je het probeert.
Ik zou eerst eens een relatie met moeder proberen op te houden. Waarom gaan we er klakkeloos vanuit dat deze 2 jongen mensen elkaars soulmates zijn? Misschien vindt TS haar over een maand of 6 wel het meest manipulatieve kreng wat hij ooit heeft ontmoet en wil hij er van af. Ik zou daar eerst eens compleet zeker van zijn voor je uberhaupt aan het kind gaat denken wat misschien onder je hoede komt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat kind toch de factor in een eventuele relatie die het geheel kan lijmen of breken. Kun je wel een relatie met de moeder aangaan zonder het kind ooit te zien (hoe je dat voor elkaar krijgt is me een raadsel als het echt serieus is) maar als het daarna niet lukt met het kind heb je beiden tijd zitten te verliezen...dan meteen maar het diepe in.
Ik denk duidelijk heel anders over dan jou...wellicht verschil van geslacht wat hier speelt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens een relatie met moeder proberen op te houden. Waarom gaan we er klakkeloos vanuit dat deze 2 jongen mensen elkaars soulmates zijn? Misschien vindt TS haar over een maand of 6 wel het meest manipulatieve kreng wat hij ooit heeft ontmoet en wil hij er van af. Ik zou daar eerst eens compleet zeker van zijn voor je uberhaupt aan het kind gaat denken wat misschien onder je hoede komt.
Het is erg lastig om over na te denken Mickeys... Het is niet raar dat hij daar hulp bij vraagt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:26 schreef Mickeys het volgende:
@b4kl4p waarom doe je niet wat je hart en je hoofd uit jezelf je ingeeft? Adviezen van mensen om je heen of vanuit dit topic.... kweet niet. Laat je je altijd leiden of heb je nog eigen gevoel?
Kan zomaar! Dan kijk ik even naar de jury en die zeggen duidelijk dat de man in dit geval gelijk heeft. Jammer, bedankt voor 't meedoen!quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denk duidelijk heel anders over dan jou...wellicht verschil van geslacht wat hier speelt.
Jij zou het zonde vinden van je tijd ofzo? Dat iemand blijkbaar toch niet in staat is om oud met je te worden door je kind?quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denk duidelijk heel anders over dan jou...wellicht verschil van geslacht wat hier speelt.
Als het niet klikt met het kind kun je zoveel relatie hebben met elkaar als je wilt...die relatie gaat het nie thouden...al verscheidene keren gezien.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jij zou het zonde vinden van je tijd ofzo? Dat iemand blijkbaar toch niet in staat is om oud met je te worden door je kind?
Mwah ik weet niet.. Ik denk dat de meeste die echt van je houden het geen breekpunt vinden.
Als ik de OP goed heb gelezen komt hij nu hier ook om raad vragen omdat zijn directe omgeving twijfel bij hem aan het zaaien is. Ik heb het niet zo op zulke mensen. Het is nog pril dus waarom niet genieten van de momenten die er zijn. Hij gaat niet meteen met haar trouwen en samenwonen en zo wel, dan is er een punt om over te hebben maar dan nog moet iedereen zijn/haar eigen fouten maken (gesteld dat dit dus dan maar fout zou zijn)quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het is erg lastig om over na te denken Mickeys... Het is niet raar dat hij daar hulp bij vraagt.
Zo te lezen ga je voornamelijk voor haar uiterlijk.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:30 schreef b4kl4p het volgende:
Hoi allen,
Nou sinds kort heb ik een heel erg mooie en lieve vrouw leren kennen. Het klikt als een gek en we hebben ook 's nachts een hoop lol. Ze is echt super mooi en eigenlijk is dit het gewoon voor mij.
Alleen: ze heeft een kind.
Ze is 24 en heeft een kind. Daar loop ik dus tegenaan. Mijn omgeving zegt me dat ik hier voor moet wijken en dat het geen zin heeft, maar anderen zeggen dat ik oud genoeg ben om dat kind onder mijn hoede te nemen.
Ik vind haar echt leuk heb ik gemerkt, en andersom ook. Maar is het niet super onverstandig een kind van 2 onder mijn hoede te nemen en hier mee door te gaan. Het voelt zo goed namelijk.
Alvast bedankt
Papa ben je pas als het kindje van je eigen zaad afkomstig isquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:50 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Maakt het enigszins uit hoe ik met haar omga? En hoe ik haar behandel. Dit is allemaal onderdeel van hetzelfde process. Ik ben 25 zij 24, maar zij heeft een kind. Ja dat is lastig, want ze is leuk genoeg om onderdeel van mijn leven te worden maar of ik papa wil zijn is weer een ander verhaal.
Kun je lekker met je sarcasm smile achter je pc topics van mij gaan nalezen maar de werkelijkheid staat. En daar moet wat mee gedaan worden.
Onzin.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:16 schreef JustAsEasy het volgende:
[..]
Papa ben je pas als het kindje van je eigen zaad afkomstig is![]()
Theoretisch gezien is dat geen onzin.quote:
Als je met die dame verder wil, dan zul je het kind moeten accepteren en moeten opvoeden met de warmte en liefde die een kind verdient. Het is geen huisdier wat je kunt negeren.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:35 schreef JustAsEasy het volgende:
[..]
Theoretisch gezien is dat geen onzin.
Ik snap ook wel wat TS bedoelt, maar hij doelt natuurlijk meer op stiefvader.
Al klinkt stiefvader natuurlijk wel erg oud
quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:16 schreef JustAsEasy het volgende:
[..]
Papa ben je pas als het kindje van je eigen zaad afkomstig is![]()
on: ik snap je punt. Lijkt mij ook een lastige keuze. Maar het is wel een keuze die jij zelf moet maken
TS is helemaal niet met het kind bezig naar mijn mening. De OP spuugt het je in het gezicht. Ligt er dik op.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:44 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Als je met die dame verder wil, dan zul je het kind moeten accepteren en moeten opvoeden met de warmte en liefde die een kind verdient. Het is geen huisdier wat je kunt negeren.
Zoekt zij een papa voor haar kind dan? Die heeft het toch al? Ga eerst maar lekker vriendje van mama zijn, lijkt me.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:50 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nee, ze zoekt een zak geld op pootjes. Wat denk je zelf.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:56 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Zoekt zij een papa voor haar kind dan? Die heeft het toch al? Ga eerst maar lekker vriendje van mama zijn, lijkt me.
Hee hier ben ik ook weleens ingetraptquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Nee, ze zoekt een zak geld op pootjes. Wat denk je zelf.
Ik denk dat ze een vriendje zoekt. Maar goed, ik kan het mis hebben.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Nee, ze zoekt een zak geld op pootjes. Wat denk je zelf.
Hoe vindt je het kind, is het een leuk kind, zie je jezelf daar wel een band mee opbouwen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:30 schreef b4kl4p het volgende:
Hoi allen,
Nou sinds kort heb ik een heel erg mooie en lieve vrouw leren kennen. Het klikt als een gek en we hebben ook 's nachts een hoop lol. Ze is echt super mooi en eigenlijk is dit het gewoon voor mij.
Alleen: ze heeft een kind.
Ze is 24 en heeft een kind. Daar loop ik dus tegenaan. Mijn omgeving zegt me dat ik hier voor moet wijken en dat het geen zin heeft, maar anderen zeggen dat ik oud genoeg ben om dat kind onder mijn hoede te nemen.
Ik vind haar echt leuk heb ik gemerkt, en andersom ook. Maar is het niet super onverstandig een kind van 2 onder mijn hoede te nemen en hier mee door te gaan. Het voelt zo goed namelijk.
Alvast bedankt
Dit dus. Het verbaast mij steeds weer dat fok!kers lijken te denken dat wanneer je een relatie heb met iemand met een kind je direct voor surrogaat ouder moet gaan spelen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens een relatie met moeder proberen op te houden. Waarom gaan we er klakkeloos vanuit dat deze 2 jongen mensen elkaars soulmates zijn? Misschien vindt TS haar over een maand of 6 wel het meest manipulatieve kreng wat hij ooit heeft ontmoet en wil hij er van af. Ik zou daar eerst eens compleet zeker van zijn voor je uberhaupt aan het kind gaat denken wat misschien onder je hoede komt.
Bij elke ruzie met een ander kind dan je eigen krijg je volgens mij ook bij elke strafmaatregel de dooddoener: "jij bent niet mijn papa dus je hebt niks over mij te zeggen". Lijkt mij daardoor een stuk lastiger opvoeden, zeker in de puberteit. Je moet je dus als nieuwe vader dus extra bewijzen aan een kind.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:27 schreef Frag_adder het volgende:
Je zal bij jezelf teraden moeten gaan of jij het kind van een ander kan gaan opvoeden, hoe je het ook wend of keert, je kan haar zonder kind niet krijgen.
Ik zelf zou het niet kunnen, ik wil te graag zelf kinderen en ben ergens heel bang dat dan het kind van de ander zich overschaduwd gaat voelen of zo.
Toch lijkt het mij een wel rolverdeling die er vanzelf insluipt als je een aantal jaar samenwoont.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:30 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit dus. Het verbaast mij steeds weer dat fok!kers lijken te denken dat wanneer je een relatie heb met iemand met een kind je direct voor surrogaat ouder moet gaan spelen.
Nou ik denk dat dit dus iets is om zeker te overdenken voordat je in zo'n relatie stapt. Voor de moeder is het kind toch het allerbelangrijkst. Daar kan niemand aan tippen. beetje naief om te denken dat je even een relatie met alleen de moeder aangaat. Vandaar mijn vraag.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:30 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit dus. Het verbaast mij steeds weer dat fok!kers lijken te denken dat wanneer je een relatie heb met iemand met een kind je direct voor surrogaat ouder moet gaan spelen.
ja doh, ga ik ook heus wel doen. Maar wil voor mijzelf even klaarhebben of ik dit wil of niet. Sommigen zeggen: NOOIT doen! Anderen zeggen: je bent oud genoeg om eens wat anders te proberen. En dan vooral over mijn levensstijl. Ben vrij vrij zeg maar nu.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:19 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Misschien zou je het eens met haar moeten bespreken.
Ik heb het over surrogaat ouder spelenquote:Op zaterdag 7 april 2012 18:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nou ik denk dat dit dus iets is om zeker te overdenken voordat je in zo'n relatie stapt. Voor de moeder is het kind toch het allerbelangrijkst. Daar kan niemand aan tippen. beetje naief om te denken dat je even een relatie met alleen de moeder aangaat. Vandaar mijn vraag.
Dit dus.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:47 schreef TripleS het volgende:
Damn...die reacties...!
Ik ben vrijgezel en moeder en als ik een nieuwe relatie zou willen dan wil ik een relatie dus geen nieuwe papa want die heeft mijn kind al , wij delen de zorg zelfs 50/50.
Zo kan het dus ook
Ik denk niet dat je eraan toe bent.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:22 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
ja doh, ga ik ook heus wel doen. Maar wil voor mijzelf even klaarhebben of ik dit wil of niet. Sommigen zeggen: NOOIT doen! Anderen zeggen: je bent oud genoeg om eens wat anders te proberen. En dan vooral over mijn levensstijl. Ben vrij vrij zeg maar nu.
Waar baseer je dat op?quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je eraan toe bent.
Dacht ik dus ook.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:56 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Zoekt zij een papa voor haar kind dan? Die heeft het toch al? Ga eerst maar lekker vriendje van mama zijn, lijkt me.
En een aantal van de volgende reacties. Je zit te overwegen of je dat kind op de koop toe wilt nemen. En je vind je vrije leventje veel te leuk. Dat is niet genoeg. Als moeder verstandig is, ziet ze dat ook een beetje vlot in.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:39 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
De manier hoe je jouw OP schrijft.
Als of er geen vrijgezelle vrouwen van boven de dertig zijn zonder kind 😱quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Sommigen gaan nog een verrassing krijgen als ze in de dertig zijn en nog op zoek zijn naar een partner.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:47 schreef TripleS het volgende:
Damn...die reacties...!
Ik ben vrijgezel en moeder en als ik een nieuwe relatie zou willen dan wil ik een relatie dus geen nieuwe papa want die heeft mijn kind al , wij delen de zorg zelfs 50/50.
Zo kan het dus ook
Dat is echt onzin.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:32 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Bij elke ruzie met een ander kind dan je eigen krijg je volgens mij ook bij elke strafmaatregel de dooddoener: "jij bent niet mijn papa dus je hebt niks over mij te zeggen". Lijkt mij daardoor een stuk lastiger opvoeden, zeker in de puberteit. Je moet je dus als nieuwe vader dus extra bewijzen aan een kind.
Ik zou idd wel eerst kijken of je echt verder zou willen/kunnen met haar voordat je het kind ontmoet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ga eerst eens minimaal een jaar met haar op pad, voordat jij en die kleine spruit in elkaars leven komen. Is dat niks?
Misbruikt nog welquote:Op zondag 8 april 2012 09:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
TS kan natuurlijk altijd als een tweede vader worden misbruikt. Dat is denk ik ook zijn zorg. En je moet wel altijd rekening houden met moeder EN kind. Als je bv iets met zijn tweetjes wil gaan doen, dan moet er wel een oppas zijn, etc. Een vrouw met kind handelt anders dan eentje zonder. Dus het ligt er maar net aan wat je wil.
Wat is daar eigenlijk erg aan?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:39 schreef Moogwai10 het volgende:
Geloof mij, dit is vragen om problemen ...![]()
- Ben je er al achter waarom ze alleenstaande moeder is? Misschien is haar ex wel gillend weg gelopen.
- Wat is de rol van de ex? Misschien zijn ze nog wel volop aan het kissebissen over wie het kind hoe vaak mag zien enzo. En sowieso dat er een grote kans is dat je die ex dus wekelijks/2-wekelijks gaat tegenkomen.
- Als het kind wat ouder is ga je problemen krijgen bij het opvoeden "Je bent toch mijn echte vader niet, "
- etc.
Tippie mijnerzijds, niet aan beginnen!
Tenzij je op een gegeven moment richting de 40 gaat en het allemaal niet zo heeft willen lukken in de liefde en je dus maar gaat settlen voor een minder ideaal plaatje.
Gewoon die roze bril verliefdheid negeren dus en de zaken realistisch bekijken, net als je omgeving. Sowieso is 25 veel te jong om vader te worden/zijn ...
Gewoon lekker genieten van je vrijheid nog en beetje rondketsen, maar dan dus niet met vrouwen met kinderen.![]()
Een externe partij die regelmatig 'binnendringt' in jullie gezinnetje, die volop potentie heeft om daar voor discussies/irritaties te gaan zorgen.quote:Wat is daar eigenlijk erg aan?
O, dat kan ja, maar ik zou daar niet gelijk vanuit gaan, eerst even weten hoe dat zit bij ts zn nieuwe vriendin en haar ex. Schoonouders kunnen ook voor problemen zorgen en die krijg je er (meestal) sowieso gratis bij.quote:Op zondag 8 april 2012 12:48 schreef Moogwai10 het volgende:
[..]
Een externe partij die regelmatig 'binnendringt' in jullie gezinnetje, die volop potentie heeft om daar voor discussies/irritaties te gaan zorgen.
klopt, maar stel je woont samen met je nieuwe partner, je dochter/zoon is 16 en jij bent niet thuis en negeert wat jij gezegd hebt en gaat. Wat moet jouw vriend doen als jij niet bereikbaar blijkt? niets? Ik vraag het me gewoon af hoorquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:47 schreef TripleS het volgende:
Damn...die reacties...!
Zo kan het dus ook
Mijn kinderen moeten gewoon ook naar mijn vriend luisteren.quote:Op zondag 8 april 2012 12:51 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
klopt, maar stel je woont samen met je nieuwe partner, je dochter/zoon is 16 en jij bent niet thuis en negeert wat jij gezegd hebt en gaat. Wat moet jouw vriend doen als jij niet bereikbaar blijkt? niets? Ik vraag het me gewoon af hoorik zelf heb hier gewoon niet genoeg over nagedacht maar ik kan me wel indenken dat het ook moeilijk is voor het kind met halfbroertjes / zusjes en zo.
Als ik zou samenwonen dan heeft mijn kind ook gewoon naar 'stiefpapa' te luisteren . Simpel zat.quote:Op zondag 8 april 2012 12:51 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
klopt, maar stel je woont samen met je nieuwe partner, je dochter/zoon is 16 en jij bent niet thuis en negeert wat jij gezegd hebt en gaat. Wat moet jouw vriend doen als jij niet bereikbaar blijkt? niets? Ik vraag het me gewoon af hoorik zelf heb hier gewoon niet genoeg over nagedacht maar ik kan me wel indenken dat het ook moeilijk is voor het kind met halfbroertjes / zusjes en zo.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:41 schreef appelsap het volgende:
Als het goed voelt en je het zelf aan durft dan zou ik een poging wagen.
Kies voor wat je zelf wil en niet voor wat anderen denken dat goed voor je is.
Als je zelf twijfelt dan zou ik het voorlopig nog rustig aan doen. Als het goed zit dan komt het vanzelf wel.
Over het algemeen zal dat wel meevallen... Vooroordelen altijdquote:Op maandag 9 april 2012 13:43 schreef BountyHunter340 het volgende:
TS moet vooral opletten dat de dame in kwestie hem niet gebruikt, er alleen voor staan met een kind is niet heel fijn en als TS extra inkomen heeft en onderdak kan bieden dan kan de beweegreden van mevrouw wel eens heel anders zijn dan TS denkt.
Its all for the moneyyyyyyyyyquote:Op maandag 9 april 2012 16:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Over het algemeen zal dat wel meevallen... Vooroordelen altijd
er is een kind in het spel. nu is ts nog verliefd, evenals dat meisje met kind. wat als ze niet meer verliefd zijn, dan ga je dingen anders zien, bekijken. ratio is daar best handig bij.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:26 schreef Mickeys het volgende:
@b4kl4p waarom doe je niet wat je hart en je hoofd uit jezelf je ingeeft? Adviezen van mensen om je heen of vanuit dit topic.... kweet niet. Laat je je altijd leiden of heb je nog eigen gevoel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |