abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110021165
Hoi allen,

Nou sinds kort heb ik een heel erg mooie en lieve vrouw leren kennen. Het klikt als een gek en we hebben ook 's nachts een hoop lol. Ze is echt super mooi en eigenlijk is dit het gewoon voor mij.

Alleen: ze heeft een kind.

Ze is 24 en heeft een kind. Daar loop ik dus tegenaan. Mijn omgeving zegt me dat ik hier voor moet wijken en dat het geen zin heeft, maar anderen zeggen dat ik oud genoeg ben om dat kind onder mijn hoede te nemen.

Ik vind haar echt leuk heb ik gemerkt, en andersom ook. Maar is het niet super onverstandig een kind van 2 onder mijn hoede te nemen en hier mee door te gaan. Het voelt zo goed namelijk.

Alvast bedankt
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_110021195
Er is maar 1 persoon die dat voor jou kan beantwoorden en niemand van ons zit daar tussen.

Als het goed voelt, is het volgens mij goed. Wat de rest er van vindt beinvloedt je alleen maar.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:32:16 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:33:46 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_110021285
Een of ander snotjong opvoeden terwijl papa plezier maakt in de kroeg, wat denk je zelf gast? En zeker als je begin twintig bent.
pi_110021304
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:32 schreef RedFever007 het volgende:
Kind aan haar ex geven :)
:D :')

Anyhow, TS heb je al een vast inkomen dan? En hoe oud ben je zelf? Als je van je stufi oid moet leven dan zou ik het niet doen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:46 schreef b4kl4p het volgende:
Hooi!

Meisje dat ik erg leuk vind is vandaag jarig alleen heb ik gisteren al mijn geld uitgegeven aan drank. Nu wil ik haar toch graag wat geven. Iemand een idee voor een cadeautje dat wel leuk is maar geen fluit kost?

Een doosje merci lijkt me geen juiste keuze. Bedankt
.. oh god. :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:37:08 #6
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_110021412
Wat stel jij je aan. Allereerst moet je je niet laten adviseren door mensen om je heen maar kijken naar je eigen gevoel. Is zij de ware? ja? Dan zou het kind geen probleem mogen zijn
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:38:59 #7
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_110021466
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:33 schreef Nobu het volgende:
Een of ander snotjong opvoeden terwijl papa plezier maakt in de kroeg, wat denk je zelf gast? En zeker als je begin twintig bent.
Dit.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:39:49 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110021487
Dat over inkomen is wel praktisch. Werkt ze of hoe komt ze aan haar geld?
Wanneer zij een sociale dienst uitkering heeft, dan is het wel verstandig als jij een redelijke baan hebt anders kun je straks samenwonen wel op je buik schrijven.

Verder zul je moeten bepalen of je vader wil spelen voor een kind van een ander.
(Ik heb er nooit zoveel moeite mee gehad).

En realiseer je dat mocht het ooit uitgaan, ook al heb je je zoveel gehecht aan het kind, je kunt geen aanspraak maken op een omgangsregeling.
pi_110021494
Poeh, lastig man.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110021496
In ieder geval je niet laten beïnvloeden door wat anderen denken over deze situatie. Het is jouw leven en als ze het idee hebt dat je wel wil gaan voor deze relatie dan zou dat kind geen probleem moeten zijn...twijfel je wel begin er dan niet aan want daar heeft die vrouw en vooral dat kind niets aan. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_110021536
Tegen de tijd dat je gaat samenwonen kan je het nog een keer besluiten toch? En ik denk dat als je al 2 jaar relatie hebt gehad dat je die stap wel durft te maken :)

Ik denk ook niet dat ze van je eist dat je haar kindje gaat opvoeden...
Rustig aan.
pi_110021537
Als het goed voelt en je het zelf aan durft dan zou ik een poging wagen.
Kies voor wat je zelf wil en niet voor wat anderen denken dat goed voor je is.
Als je zelf twijfelt dan zou ik het voorlopig nog rustig aan doen. Als het goed zit dan komt het vanzelf wel.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:41:59 #13
372203 LaPeach
Peaches & Cream
pi_110021556
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:41 schreef appelsap het volgende:
Als je zelf twijfelt dan zou ik het voorlopig nog rustig aan doen. Als het goed zit dan komt het vanzelf wel.
There is nothing permanent except change.
pi_110021684
quote:
pi_110021790
quote:
Sommigen gaan nog een verrassing krijgen als ze in de dertig zijn en nog op zoek zijn naar een partner. :')
Optimist tot in de kist
pi_110021836
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:34 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

:D :')

Anyhow, TS heb je al een vast inkomen dan? En hoe oud ben je zelf? Als je van je stufi oid moet leven dan zou ik het niet doen.

[..]

.. oh god. :')
Maakt het enigszins uit hoe ik met haar omga? En hoe ik haar behandel. Dit is allemaal onderdeel van hetzelfde process. Ik ben 25 zij 24, maar zij heeft een kind. Ja dat is lastig, want ze is leuk genoeg om onderdeel van mijn leven te worden maar of ik papa wil zijn is weer een ander verhaal.

Kun je lekker met je sarcasm smile achter je pc topics van mij gaan nalezen maar de werkelijkheid staat. En daar moet wat mee gedaan worden.
pi_110021850
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Sommigen gaan nog een verrassing krijgen als ze in de dertig zijn en nog op zoek zijn naar een partner. :')
Meldt :P
36 alweer... Ik word oud :P
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:52:13 #18
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_110021915
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Meldt :P
36 alweer... Ik word oud :P
Opa! :D
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:52:38 #19
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110021926
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:50 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Maakt het enigszins uit hoe ik met haar omga? En hoe ik haar behandel. Dit is allemaal onderdeel van hetzelfde process. Ik ben 25 zij 24, maar zij heeft een kind. Ja dat is lastig, want ze is leuk genoeg om onderdeel van mijn leven te worden maar of ik papa wil zijn is weer een ander verhaal.

Kun je lekker met je sarcasm smile achter je pc topics van mij gaan nalezen maar de werkelijkheid staat. En daar moet wat mee gedaan worden.
Ja, leg eens uit dan. Heb je werk? Heb je een inkomen? Zit je nog op school? Heb je een eigen huis? Kortom; hoe gaat dat kind het bij jou krijgen als je ja zegt.
Dit, dus.
  Vis een optie? zaterdag 7 april 2012 @ 13:53:58 #20
70532 loveli
N
pi_110021963
Omwille van het kind is het wel verstandig om eerst een goede relatie met de vrouw in kwestie op te bouwen en pas daarna als belangrijk persoon in het leven van het kind te komen. Geen kind is gebaat bij een surrogaatvader die na een paar maanden/jaar weer vertrekt.

Vooraf goed nadenken over je verantwoordelijkheid als je een rol in het leven van een kind gaat spelen, het lijkt me dat je daar nu mee bezig bent.
crap in = crap out
pi_110021967
Heb werk, heb inkomen geen school en geen eigen huis. Behoorlijke starter dus.
pi_110022036
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:53 schreef loveli het volgende:
Omwille van het kind is het wel verstandig om eerst een goede relatie met de vrouw in kwestie op te bouwen en pas daarna als belangrijk persoon in het leven van het kind te komen. Geen kind is gebaat bij een surrogaatvader die na een paar maanden/jaar weer vertrekt.

Vooraf goed nadenken over je verantwoordelijkheid als je een rol in het leven van een kind gaat spelen, het lijkt me dat je daar nu mee bezig bent.
Ja je hebt helemaal gelijk, dit is niet iets wat ik in een halve dag kan beslissen. Maar daarom vraag ik het ook hier, of mensen vergelijkbare situaties hebben meegemaakt en wat zo'n keuze voor mij voor invloed heeft.

Wil helemaal niet zeggen dat ik hiermee doorga, maar het speelt wel in mij gedachten. Ze is zo leuk, haar kindje is zo lief en als ze dat wil delen met mij. Dat zie ik als een eer.
pi_110022037
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:52 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Opa! :D
;(
pi_110022122
Ik zou er geen zin in hebben. Maar je moet dit zelf beslissen. Geen kindje van een antiliaan ofzo? Dan zou ik het op een rennen zetten.
pi_110022171
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:58 schreef Bombshell het volgende:
Ik zou er geen zin in hebben. Maar je moet dit zelf beslissen. Geen kindje van een antiliaan ofzo? Dan zou ik het op een rennen zetten.
Nee geen kindjes van een neger, een kind waar ik wel mee in mijn maag zit. Maar de relatie tussen ons voelt gewoon goed en zonder het kind was het zeker wat geworden.

Belemering: het kind
Nou daar moet ik dus mee leren leven of alles afkappen aangezien een moeder haar kind niet laat vallen.

Logischer kan het niet.

Een ja of een nee.
En ik geef haar de volle Ja
pi_110022193
Een trio. Duh.
pi_110022217
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:59 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nee geen kindjes van een neger, een kind waar ik wel mee in mijn maag zit. Maar de relatie tussen ons voelt gewoon goed en zonder het kind was het zeker wat geworden.

Belemering: het kind
Nou daar moet ik dus mee leren leven of alles afkappen aangezien een moeder haar kind niet laat vallen.

Logischer kan het niet.

Een ja of een nee.
En ik geef haar de volle Ja
*O* ^)
Rustig aan.
pi_110022263
Waarom is ze single moeder op 24e? En weet je zeker dat zij relatiemateriaal is? Of zoekt ze gewoon stukje zekerheid bij jou?
pi_110022365
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:02 schreef Bananenbar het volgende:
Waarom is ze single moeder op 24e? En weet je zeker dat zij relatiemateriaal is? Of zoekt ze gewoon stukje zekerheid bij jou?
dit dus
pi_110022379
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:02 schreef Bananenbar het volgende:
Weet ik niet, maar we zijn op een punt beland waarbij ik moet beslissen of ik hiermee doorga of niet. Vind ik haar leuk dan is alles oke, maar vind ik dat niet dan kiest zo sowieso voor haar kind. En terecht!

De keren dat we samen waren, waren fantastisch. Komt vna beide kanten.Meer detail laat ik niet los.
pi_110022443
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:05 schreef gogosweden het volgende:

[..]

dit dus
Wat is deze dan nou weer. Als ze zekerheid zocht was ze wel naar een of andere macho boer in de kroeg gestapt. Heb haar al duidelijk aangegeven dat ik haar kind wel degelijk als grootste obstakel zie en dat ik daar goed over na moet denken.

Heeft niets met puberale onzekereheden te maken.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:08:01 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110022457
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:07 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Wat is deze dan nou weer. Als ze zekerheid zocht was ze wel naar een of andere macho boer in de kroeg gestapt. Heb haar al duidelijk aangegeven dat ik haar kind wel degelijk als grootste obstakel zie en dat ik daar goed over na moet denken.

Heeft niets met puberale onzekereheden te maken.
Lijkt me toch wel. Wat is je praktische bezwaar tegen een kind dan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_110022564
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lijkt me toch wel. Wat is je praktische bezwaar tegen een kind dan?
Een praktisch bezwaar? Nou dat het nogal het gezinsleven beinvloed het is een heel ander leven met kind. Verder lijkt het me fantastisch, of dat kind nou 0 of 2 is, om het op te voeden. Maar daar moeten we samen uitkomen, een paar vervolgbezoekjes lijken mij wel gepast. Eventueel met kind.
  Vis een optie? zaterdag 7 april 2012 @ 14:11:47 #34
70532 loveli
N
pi_110022594
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:05 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar we zijn op een punt beland waarbij ik moet beslissen of ik hiermee doorga of niet. Vind ik haar leuk dan is alles oke, maar vind ik dat niet dan kiest zo sowieso voor haar kind. En terecht!

De keren dat we samen waren, waren fantastisch. Komt vna beide kanten.Meer detail laat ik niet los.
Doorgaan met haar en kijken hoe de toekomst eruit ziet. Is dat een dikke ja, dan kan vriendinlief je in het leven van haar kind betrekken. Jullie hoeven nu nog niet te beslissen dat jullie gaan trouwen/samenwonen/ever after, toch?

Hoe lang kennen jullie elkaar nu?
crap in = crap out
pi_110022655
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Doorgaan met haar en kijken hoe de toekomst eruit ziet. Is dat een dikke ja, dan kan vriendinlief je in het leven van haar kind betrekken. Jullie hoeven nu nog niet te beslissen dat jullie gaan trouwen/samenwonen/ever after, toch?
Nee ik loop veel te ver op de zaken vooruit. Maar dat komt ook omdat ze me gisteren belde omdat ze zich zo zorgen maakte dat ik haar kind niet zou accepteren. Op dit moment vind ik haar leuk omdat ze haarzelf is. Of ik met een kind kan omgaan zal later blijken.
pi_110022659
Het kost jaren om een nieuw gezinslid "in te passen". Aangezien jij met de moeder prima kan, valt en staat het dus met hoe de omgang met het kindje verloopt. Dat moet groeien, je bent niet zomaar ineens Nieuwe Papa Baklap ofzo.

Ik lees nergens of je al kennis hebt gemaakt met het kindje en of dat goed verliep. Pas dan kun je kijken of het jou trekt en jij hem of haar en of je ertegen kunt dat het zo langzaamaan deel uit gaat maken van je dagelijkse gang van zaken.

Ondertussen vragen en praten met je vriendin wat ze van je verwacht hierin en andersom. Mag jij de kleine corrigeren als het de vla uitsmeert op je nieuwe iPad of is dat alleen de taak van moeders? Is het de bedoeling dat je meewerkt aan de verzorging? Ben je het eens over de grenzen die gesteld worden?

Succes ^O^
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110022737
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:13 schreef Mwanatabu het volgende:
Het kost jaren om een nieuw gezinslid "in te passen". Aangezien jij met de moeder prima kan, valt en staat het dus met hoe de omgang met het kindje verloopt. Dat moet groeien, je bent niet zomaar ineens Nieuwe Papa Baklap ofzo.

Ik lees nergens of je al kennis hebt gemaakt met het kindje en of dat goed verliep. Pas dan kun je kijken of het jou trekt en jij hem of haar en of je ertegen kunt dat het zo langzaamaan deel uit gaat maken van je dagelijkse gang van zaken.

Ondertussen vragen en praten met je vriendin wat ze van je verwacht hierin en andersom. Mag jij de kleine corrigeren als het de vla uitsmeert op je nieuwe iPad of is dat alleen de taak van moeders? Is het de bedoeling dat je meewerkt aan de verzorging? Ben je het eens over de grenzen die gesteld worden.

Succes ^O^
Nee natuurlijk niet! Ik ken het kindje via foto's en of ik dat nou een schatje vindt of niet laat ik buiten deze discussie. Maar ik ga er wel vanuit dat mocht het ooit zover komen dat hij onder mijn hoede staat, ik ook de volmacht heb hem te corrigeren waar dat mogelijk geacht wordt.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:15:58 #38
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110022763
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:13 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nee ik loop veel te ver op de zaken vooruit. Maar dat komt ook omdat ze me gisteren belde omdat ze zich zo zorgen maakte dat ik haar kind niet zou accepteren. Op dit moment vind ik haar leuk omdat ze haarzelf is. Of ik met een kind kan omgaan zal later blijken.
Ik denk dat je daar achter moet komen voordat je er aan begint.
Dit, dus.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:16:05 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110022769
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:11 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Een praktisch bezwaar? Nou dat het nogal het gezinsleven beinvloed het is een heel ander leven met kind. Verder lijkt het me fantastisch, of dat kind nou 0 of 2 is, om het op te voeden. Maar daar moeten we samen uitkomen, een paar vervolgbezoekjes lijken mij wel gepast. Eventueel met kind.
Wat is dan je probleem? Je geeft zelf de oplossing al aan. Maak je maar geen illusies: Als jij niet klikt met de kleine, ben je de mama ook kwijt. Die kiest altijd voor het kind.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_110022836
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar achter moet komen voordat je er aan begint.
He klopt helemaal maar ik ben nog nergens aan begonnen he! (nouja misschien een beetje) maar ik vraag me dus af of ik me met mijn gevoel moet laten gaan, of dat ik dit nu al keihard moet afkappen.
pi_110022841
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet! Ik ken het kindje via foto's en of ik dat nou een schatje vindt of niet laat ik buiten deze discussie. Maar ik ga er wel vanuit dat mocht het ooit zover komen dat hij onder mijn hoede staat, ik ook de volmacht heb hem te corrigeren waar dat mogelijk geacht wordt.
Gevaarlijk! Heb je daar over gepraat met haar? Dit kan een ontzettend breekpunt zijn waar je niet onverwacht op wil stuiten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110022886
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Gevaarlijk! Heb je daar over gepraat met haar? Dit kan een ontzettend breekpunt zijn waar je niet onverwacht op wil stuiten.
Nee nog niet! We hebben het nu leuk met elkaar, maar in de toekomst gaat dat kind er zijn. Ik heb nog geen mogelijkheid gezien hier over te praten.
pi_110022891
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

En dat soort dingen moet je nou met de moeder bespreken. ;) Maak eerst eens kennis met het kind (foto's zeggen natuurlijk niets) om te zien of het uberhaupt wel klikt...als dat niets gaat worden kun je het wel vergeten. :P
Optimist tot in de kist
pi_110022914
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat is dan je probleem? Je geeft zelf de oplossing al aan. Maak je maar geen illusies: Als jij niet klikt met de kleine, ben je de mama ook kwijt. Die kiest altijd voor het kind.
Een goede moeder wel ja :Y
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:19:55 #45
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110022916
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:18 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

He klopt helemaal maar ik ben nog nergens aan begonnen he! (nouja misschien een beetje) maar ik vraag me dus af of ik me met mijn gevoel moet laten gaan, of dat ik dit nu al keihard moet afkappen.
Ga eerst eens minimaal een jaar met haar op pad, voordat jij en die kleine spruit in elkaars leven komen. Is dat niks?
Dit, dus.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:20:41 #46
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110022941
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef trovey het volgende:

[..]

En dat soort dingen moet je nou met de moeder bespreken. ;) Maak eerst eens kennis met het kind (foto's zeggen natuurlijk niets) om te zien of het uberhaupt wel klikt...als dat niets gaat worden kun je het wel vergeten. :P
Eerst kennis maken en daarna als het niet klikt weer wieberen.

Hoe krijg ik een klein kind gek? handboek in stappen ;)
Dit, dus.
pi_110022944
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Goed idee, maar dit zijn ook vragen die zij aan mij stelt; Ik ben moeder, ik heb een kind, en kun jij dat wel handelen?

Daar wil ik graag een antwoord op en daarom open ik dit topic, ik kan het moeilijk eerst proberen en ze daarna afserveren!
pi_110022982
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nee nog niet! We hebben het nu leuk met elkaar, maar in de toekomst gaat dat kind er zijn. Ik heb nog geen mogelijkheid gezien hier over te praten.
Op zich is het al een goed teken dat je er nu al over aan het nadenken bent. Gewoon lekker rustig aan doen en zoveel mogelijk proberen te voorzien en bespreken denk ik. Bij voorbaat afkappen zou ik zonde vinden hoor als jullie elkaar zo leuk vinden. Je weet pas of het gaat als je het probeert.
pi_110023000
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Eerst kennis maken en daarna als het niet klikt weer wieberen.

Hoe krijg ik een klein kind gek? handboek in stappen ;)
Dat kind toch de factor in een eventuele relatie die het geheel kan lijmen of breken. Kun je wel een relatie met de moeder aangaan zonder het kind ooit te zien (hoe je dat voor elkaar krijgt is me een raadsel als het echt serieus is :') ) maar als het daarna niet lukt met het kind heb je beiden tijd zitten te verliezen...dan meteen maar het diepe in. :+
Optimist tot in de kist
pi_110023032
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Op zich is het al een goed teken dat je er nu al over aan het nadenken bent. Gewoon lekker rustig aan doen en zoveel mogelijk proberen te voorzien en bespreken denk ik. Bij voorbaat afkappen zou ik zonde vinden hoor als jullie elkaar zo leuk vinden. Je weet pas of het gaat als je het probeert.
Dank je voor je steun, je hebt gelijk. Dat wij elkaar gewoon helemaal fantastisch vinden is een feit, dat is zo en dat blijkt uit alles. Maar zij oppert nu al dat ze een kind heeft en dat dat misschien een obstakel gaat zijn. Daar wil ik inderdaad over na denken. Moet ik perse als eerste een eigen kind? Of kan dat met de rest van het gezin ook nog goed komen.

Of wil ik eeuwig student blijven, kan ook, maar verder kom je niet.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:26:07 #51
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110023071
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:23 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat kind toch de factor in een eventuele relatie die het geheel kan lijmen of breken. Kun je wel een relatie met de moeder aangaan zonder het kind ooit te zien (hoe je dat voor elkaar krijgt is me een raadsel als het echt serieus is :') ) maar als het daarna niet lukt met het kind heb je beiden tijd zitten te verliezen...dan meteen maar het diepe in. :+
Ik zou eerst eens een relatie met moeder proberen op te houden. Waarom gaan we er klakkeloos vanuit dat deze 2 jongen mensen elkaars soulmates zijn? Misschien vindt TS haar over een maand of 6 wel het meest manipulatieve kreng wat hij ooit heeft ontmoet en wil hij er van af. Ik zou daar eerst eens compleet zeker van zijn voor je uberhaupt aan het kind gaat denken wat misschien onder je hoede komt.
Dit, dus.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:26:46 #52
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_110023089
@b4kl4p waarom doe je niet wat je hart en je hoofd uit jezelf je ingeeft? Adviezen van mensen om je heen of vanuit dit topic.... kweet niet. Laat je je altijd leiden of heb je nog eigen gevoel?
pi_110023120
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens een relatie met moeder proberen op te houden. Waarom gaan we er klakkeloos vanuit dat deze 2 jongen mensen elkaars soulmates zijn? Misschien vindt TS haar over een maand of 6 wel het meest manipulatieve kreng wat hij ooit heeft ontmoet en wil hij er van af. Ik zou daar eerst eens compleet zeker van zijn voor je uberhaupt aan het kind gaat denken wat misschien onder je hoede komt.
Ik denk duidelijk heel anders over dan jou...wellicht verschil van geslacht wat hier speelt. :P
Optimist tot in de kist
pi_110023127
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:26 schreef Mickeys het volgende:
@b4kl4p waarom doe je niet wat je hart en je hoofd uit jezelf je ingeeft? Adviezen van mensen om je heen of vanuit dit topic.... kweet niet. Laat je je altijd leiden of heb je nog eigen gevoel?
Het is erg lastig om over na te denken Mickeys... Het is niet raar dat hij daar hulp bij vraagt.
Rustig aan.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:29:14 #55
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110023154
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik denk duidelijk heel anders over dan jou...wellicht verschil van geslacht wat hier speelt. :P
Kan zomaar! Dan kijk ik even naar de jury en die zeggen duidelijk dat de man in dit geval gelijk heeft. Jammer, bedankt voor 't meedoen!
Dit, dus.
pi_110023162
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Jij zou het zonde vinden van je tijd ofzo? Dat iemand blijkbaar toch niet in staat is om oud met je te worden door je kind?

Mwah ik weet niet.. Ik denk dat de meeste die echt van je houden het geen breekpunt vinden.
Rustig aan.
pi_110023210
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jij zou het zonde vinden van je tijd ofzo? Dat iemand blijkbaar toch niet in staat is om oud met je te worden door je kind?

Mwah ik weet niet.. Ik denk dat de meeste die echt van je houden het geen breekpunt vinden.
Als het niet klikt met het kind kun je zoveel relatie hebben met elkaar als je wilt...die relatie gaat het nie thouden...al verscheidene keren gezien. ;)
Optimist tot in de kist
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:32:21 #58
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_110023253
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is erg lastig om over na te denken Mickeys... Het is niet raar dat hij daar hulp bij vraagt.
Als ik de OP goed heb gelezen komt hij nu hier ook om raad vragen omdat zijn directe omgeving twijfel bij hem aan het zaaien is. Ik heb het niet zo op zulke mensen. Het is nog pril dus waarom niet genieten van de momenten die er zijn. Hij gaat niet meteen met haar trouwen en samenwonen en zo wel, dan is er een punt om over te hebben maar dan nog moet iedereen zijn/haar eigen fouten maken (gesteld dat dit dus dan maar fout zou zijn)
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 15:10:46 #59
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110024269
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:30 schreef b4kl4p het volgende:
Hoi allen,

Nou sinds kort heb ik een heel erg mooie en lieve vrouw leren kennen. Het klikt als een gek en we hebben ook 's nachts een hoop lol. Ze is echt super mooi en eigenlijk is dit het gewoon voor mij.

Ze is 24 en heeft een kind. Daar loop ik dus tegenaan. Mijn omgeving zegt me dat ik hier voor moet wijken en dat het geen zin heeft, maar anderen zeggen dat ik oud genoeg ben om dat kind onder mijn hoede te nemen.

Ik vind haar echt leuk heb ik gemerkt, en andersom ook. Maar is het niet super onverstandig een kind van 2 onder mijn hoede te nemen en hier mee door te gaan. Het voelt zo goed namelijk.

Alvast bedankt
Zo te lezen ga je voornamelijk voor haar uiterlijk.
Dat soort simpele mensen heb ik 1 advies: zoek het lekker zelf uit.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:16:54 #60
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_110024455
quote:

[..]

Papa ben je pas als het kindje van je eigen zaad afkomstig is :')

on: ik snap je punt. Lijkt mij ook een lastige keuze. Maar het is wel een keuze die jij zelf moet maken ;)
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_110024484
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:16 schreef JustAsEasy het volgende:

[..]

Onzin.
Rustig aan.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:34:06 #62
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110025082
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Onzin.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:35:25 #63
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_110025136
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Onzin.
Theoretisch gezien is dat geen onzin.
Ik snap ook wel wat TS bedoelt, maar hij doelt natuurlijk meer op stiefvader.
Al klinkt stiefvader natuurlijk wel erg oud
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:44:25 #64
322645 Voorschrift
See if I care
pi_110025429
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:44:51 #65
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110025439
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:35 schreef JustAsEasy het volgende:

[..]

Theoretisch gezien is dat geen onzin.
Ik snap ook wel wat TS bedoelt, maar hij doelt natuurlijk meer op stiefvader.
Al klinkt stiefvader natuurlijk wel erg oud
Als je met die dame verder wil, dan zul je het kind moeten accepteren en moeten opvoeden met de warmte en liefde die een kind verdient. Het is geen huisdier wat je kunt negeren.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:46:09 #66
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110025470
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:16 schreef JustAsEasy het volgende:

[..]

on: ik snap je punt. Lijkt mij ook een lastige keuze. Maar het is wel een keuze die jij zelf moet maken ;)
:') 8)7 Niks aan dit topic toe te voegen. Gezien alles zo wel een beetje voorgekauwd is aan TS.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 15:49:15 #67
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110025557
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:44 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Als je met die dame verder wil, dan zul je het kind moeten accepteren en moeten opvoeden met de warmte en liefde die een kind verdient. Het is geen huisdier wat je kunt negeren.
TS is helemaal niet met het kind bezig naar mijn mening. De OP spuugt het je in het gezicht. Ligt er dik op.
Het is voornamelijk "lekker wijf" en "neuken".
Enkel denkt zijn omgeving veel serieuzer en ook verder en TS heeft daar helemaal nog niet over nagedacht voor een passend antwoord. Vandaar dat hij hier zoekt naar invulling daarvoor. Dat "lekker wijf" en "neuken" wil die zo lang mogelijk rekken voor het allemaal te serieus wordt.

Geef mijn portie maar aan Fikkie...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:56:21 #68
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_110025737
quote:

[..]

Zoekt zij een papa voor haar kind dan? Die heeft het toch al? Ga eerst maar lekker vriendje van mama zijn, lijkt me.
Prrrrr
pi_110025903
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:56 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Zoekt zij een papa voor haar kind dan? Die heeft het toch al? Ga eerst maar lekker vriendje van mama zijn, lijkt me.
Nee, ze zoekt een zak geld op pootjes. Wat denk je zelf.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:02:41 #70
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110025920
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:01 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Hee hier ben ik ook weleens ingetrapt :@
Herkenbaar :D
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:02:47 #71
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_110025924
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:01 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik denk dat ze een vriendje zoekt. Maar goed, ik kan het mis hebben.
Prrrrr
pi_110026149
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:30 schreef b4kl4p het volgende:
Hoi allen,

Alvast bedankt
Hoe vindt je het kind, is het een leuk kind, zie je jezelf daar wel een band mee opbouwen?
Of is het meer een nadeeltje, iets wat erbij hoort, maar waar je het niet echt van ziet zitten om een deel van het leven van dat kind te zijn?

Je kan namelijk wel kijken naar wat anderen vinden, maar het gaat om jou, die vrouw en dat kind en eigenlijk om niemand anders.
Willen jullie wat opbouwen met het idee dat wel weleens de relatie kan zijn die je zoekt, of niet?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_110026373
Oh, je hebt het kind nog niet eens ontmoet.
Dat moet dan maar eerst voordat je wat beslist, kom alleen niet gelijk in het leven van het kind als de nieuwe partner die gaat opvoeden en alles, maar gewoon als kennis van mama, gewone vriend van mama.

Maar opzich is het wel handig om te weten of het met het kind klikt voordat je heel zeker bent dat je je leven wil delen met mama, want dat andersom doen kan grote ellende opleveren, wel mama perfect vinden, maar absoluut geen klik met het kind hebben is nogal naar.
Zo kan je ook rustig een band opbouwen, zonder dat er direct weer een gat valt voor het kind als het niet goedkomt en kan je heel langzaam wat meer naar de stiefvader rol toegroeien, waarin je samen met de moeder beter tot een opvoedkundige eenheid kan komen(of niet, maar dan heb je ook een probleem ;) ).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:20:15 #74
365231 Fera
Fire & Blood
pi_110026443
Het is niet noodzakelijk dat kind (meteen) onder je hoede te nemen. Je hoeft niet voor papa te spelen, als het goed is heeft dat kind al een vader! Vader en moeder dienen samen die verantwoordelijkheid te dragen, ook al hebben ze dan geen liefdesrelatie meer. Ik bedoel, de vriendin van mijn vader heeft ook drie kinderen, maar die verantwoordelijkheid werd ook niet direct bij hem gelegd toen ze serieus een relatie kregen. Ondanks dat de kinderen vrij jong waren, werd mijn vader duidelijk voorgesteld als wie hij was, haar vriend, en niet als de nieuwe vader.

Natuurlijk, toen ze samen gingen wonen heeft mijn vader besloten zich wel deels in de opvoeding te mengen. Je kunt ze moeilijk negeren zouden ze bijvoorbeeld op de witte muur in de huiskamer gaan tekenen, maar het is anders. De band tussen de echte vader en de kinderen was nog steeds goed en mijn vader zou nooit zijn plek in kunnen nemen. Maar dat wilde hij niet en zijn vriendin ook niet.

Mijn advies: loop vooral niet te hard van stapel en denk niet meteen dat er allerlei verantwoordelijkheid op je schouders wordt gelegd. Ik weet niet of er plannen zijn om samen te wonen, maar mocht dat niet zo zijn zul je ook nog geen papa-achtige rol 'moeten' invullen, lijkt mij.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_110027019
Geloof mij, dit is vragen om problemen ... :N

- Ben je er al achter waarom ze alleenstaande moeder is? Misschien is haar ex wel gillend weg gelopen.
- Wat is de rol van de ex? Misschien zijn ze nog wel volop aan het kissebissen over wie het kind hoe vaak mag zien enzo. En sowieso dat er een grote kans is dat je die ex dus wekelijks/2-wekelijks gaat tegenkomen.
- Als het kind wat ouder is ga je problemen krijgen bij het opvoeden "Je bent toch mijn echte vader niet, "
- etc.

Tippie mijnerzijds, niet aan beginnen!

Tenzij je op een gegeven moment richting de 40 gaat en het allemaal niet zo heeft willen lukken in de liefde en je dus maar gaat settlen voor een minder ideaal plaatje.

Gewoon die roze bril verliefdheid negeren dus en de zaken realistisch bekijken, net als je omgeving. Sowieso is 25 veel te jong om vader te worden/zijn ...

Gewoon lekker genieten van je vrijheid nog en beetje rondketsen, maar dan dus niet met vrouwen met kinderen. :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:27:24 #76
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110028775
Je zal bij jezelf teraden moeten gaan of jij het kind van een ander kan gaan opvoeden, hoe je het ook wend of keert, je kan haar zonder kind niet krijgen.

Ik zelf zou het niet kunnen, ik wil te graag zelf kinderen en ben ergens heel bang dat dan het kind van de ander zich overschaduwd gaat voelen of zo.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110028858
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens een relatie met moeder proberen op te houden.
Waarom gaan we er klakkeloos vanuit dat deze 2 jongen mensen elkaars soulmates zijn? Misschien vindt TS haar over een maand of 6 wel het meest manipulatieve kreng wat hij ooit heeft ontmoet en wil hij er van af. Ik zou daar eerst eens compleet zeker van zijn voor je uberhaupt aan het kind gaat denken wat misschien onder je hoede komt.
Dit dus. Het verbaast mij steeds weer dat fok!kers lijken te denken dat wanneer je een relatie heb met iemand met een kind je direct voor surrogaat ouder moet gaan spelen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:32:08 #78
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_110028928
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:27 schreef Frag_adder het volgende:
Je zal bij jezelf teraden moeten gaan of jij het kind van een ander kan gaan opvoeden, hoe je het ook wend of keert, je kan haar zonder kind niet krijgen.

Ik zelf zou het niet kunnen, ik wil te graag zelf kinderen en ben ergens heel bang dat dan het kind van de ander zich overschaduwd gaat voelen of zo.
Bij elke ruzie met een ander kind dan je eigen krijg je volgens mij ook bij elke strafmaatregel de dooddoener: "jij bent niet mijn papa dus je hebt niks over mij te zeggen". Lijkt mij daardoor een stuk lastiger opvoeden, zeker in de puberteit. Je moet je dus als nieuwe vader dus extra bewijzen aan een kind.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:36:10 #79
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_110029054
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:30 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Dit dus. Het verbaast mij steeds weer dat fok!kers lijken te denken dat wanneer je een relatie heb met iemand met een kind je direct voor surrogaat ouder moet gaan spelen.
Toch lijkt het mij een wel rolverdeling die er vanzelf insluipt als je een aantal jaar samenwoont.
pi_110029414
Damn...die reacties :')...!

Ik ben vrijgezel en moeder en als ik een nieuwe relatie zou willen dan wil ik een relatie dus geen nieuwe papa want die heeft mijn kind al , wij delen de zorg zelfs 50/50.

Zo kan het dus ook
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_110030318
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:30 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Nou ik denk dat dit dus iets is om zeker te overdenken voordat je in zo'n relatie stapt. Voor de moeder is het kind toch het allerbelangrijkst. Daar kan niemand aan tippen. beetje naief om te denken dat je even een relatie met alleen de moeder aangaat. Vandaar mijn vraag.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:19:38 #82
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_110030467
Misschien zou je het eens met haar moeten bespreken.
pi_110030592
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:19 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Misschien zou je het eens met haar moeten bespreken.
ja doh, ga ik ook heus wel doen. Maar wil voor mijzelf even klaarhebben of ik dit wil of niet. Sommigen zeggen: NOOIT doen! Anderen zeggen: je bent oud genoeg om eens wat anders te proberen. En dan vooral over mijn levensstijl. Ben vrij vrij zeg maar nu.
pi_110030612
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nou ik denk dat dit dus iets is om zeker te overdenken voordat je in zo'n relatie stapt. Voor de moeder is het kind toch het allerbelangrijkst. Daar kan niemand aan tippen. beetje naief om te denken dat je even een relatie met alleen de moeder aangaat. Vandaar mijn vraag.
Ik heb het over surrogaat ouder spelen ;) Mijn kinderen zijn inderdaad belangrijk, maar mijn vriend heeft toch echt nooit 'je bent mijn echte vader niet' aan hoeven horen. Het is maar net hoe je daar zelf mee omgaat.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:47 schreef TripleS het volgende:

Ik ben vrijgezel en moeder en als ik een nieuwe relatie zou willen dan wil ik een relatie dus geen nieuwe papa want die heeft mijn kind al , wij delen de zorg zelfs 50/50.

Zo kan het dus ook
Dit dus.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:24:32 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110030684
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:22 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

ja doh, ga ik ook heus wel doen. Maar wil voor mijzelf even klaarhebben of ik dit wil of niet. Sommigen zeggen: NOOIT doen! Anderen zeggen: je bent oud genoeg om eens wat anders te proberen. En dan vooral over mijn levensstijl. Ben vrij vrij zeg maar nu.
Ik denk niet dat je eraan toe bent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_110030826
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je eraan toe bent.
Waar baseer je dat op?
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:39:57 #87
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110031234
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:27 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
De manier hoe je jouw OP schrijft.
pi_110032484
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:56 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Dacht ik dus ook.
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:41:20 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110035177
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:39 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

De manier hoe je jouw OP schrijft.
En een aantal van de volgende reacties. Je zit te overwegen of je dat kind op de koop toe wilt nemen. En je vind je vrije leventje veel te leuk. Dat is niet genoeg. Als moeder verstandig is, ziet ze dat ook een beetje vlot in.
The love you take is equal to the love you make.
pi_110035744
De rol van de moeder moet niet uit het oog verloren worden. Zij is degene die, als ze verstandig is, het kind erbuiten laat tot het zeker is dat er een toekomst in de relatie zit. Dan is zij degene die het kind langzaam moet voorbereiden en introduceren bij de nieuwe vriend.
Verder bestaat er waarschijnlijk gewoon een papa, en of en hoe die met het kind omgaat is ook nog van belang.

Als er sprake is van liefde en niet alleen "ik zie haar wel zitten", zijn kinderen of andere "hindernissen" geen bezwaar. Dat is alleen zo bij mensen die aan hun eigen belang denken (wat rustig mag) en feitelijk alles maar gemakkelijk willen hebben (want ja, het kan lastig zijn om kinderen van een ander op te voeden, vooral als ze wat ouder zijn, bij 2 jaar zou ik me geen zorgen maken) en hoogstwaarschijnlijk wel op ander bezwaren zullen stuiten bij mogelijk partners zonder kinderen als ze daar eenmaal mee gaan, want ' rekening houden met' valt ze gewoon zwaar....

Ik leid dit even af aan de topics over bv "te weinig sex" en andere relatie issues waarin reacties staan als "meteen dumpen".

Ik reageer even vanuit wat ik om me heen heb meegemaakt.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:52:15 #91
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_110038164
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Als of er geen vrijgezelle vrouwen van boven de dertig zijn zonder kind 😱
pi_110038226
quote:

Zo kan het dus ook
^O^
Rustig aan.
pi_110048931
Als het kind 7 of ouder is... rennen!
pi_110049353
Waarom moet je dat kind ueberhaupt onder jouw hoede nemen? :')

Je kan toch gewoon een relatie met haar hebben en dat je voor het kind gewoon de vriend van zijn / haar moeder bent en dat papa ergens anders is (geen idee of die het kind nog ziet, ben ook te lui om het hele topic te lezen).

En als je niet weet waarom ze het kind heeft op haar leeftijd, hoe het is gebeurd, waarom vraag je het haar niet gewoon?

Soms gebeuren dit soort dingen gewoon. Condoom gescheurd, pil niet regelmatig ingenomen, een keer onveilige seks gehad toen je bezopen was, enzovoorts. En niet iedereen ziet het dan zitten om abortus te plegen.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_110049462
TS kan natuurlijk altijd als een tweede vader worden misbruikt. Dat is denk ik ook zijn zorg. En je moet wel altijd rekening houden met moeder EN kind. Als je bv iets met zijn tweetjes wil gaan doen, dan moet er wel een oppas zijn, etc. Een vrouw met kind handelt anders dan eentje zonder. Dus het ligt er maar net aan wat je wil.
pi_110050797
Gaat lekker. Je bent nu al alleen maar negatief over het kind. Het kind een belemmering noemen en alles. :') Begin er dan gewoon niet aan joh. :')

En wat een onzin van de mensen die zeggen 'jij hoeft het kind niet op te voeden'. Jij krijgt wel degelijk te maken met het kind, gaat vaak geconfronteerd worden met het kind dus het lijkt mij dat je wel een soort van band wil met het kind en dat je onbewust het kind ook wel gaat opvoeden. Of je nou wil of niet, als jij daar vaak bent gaat 't een beetje vanzelf lijkt me.
  Vis een optie? zondag 8 april 2012 @ 10:57:33 #97
70532 loveli
N
pi_110050833
Denk dat de moeder goed moet nadenken over hoe en wanneer ze een man kennis laat maken met haar kind. Juist omdat haar kind belangrijker is dan een vriend, is het onverstandig om hem vroeg in de relatie te introduceren.

Wanneer de relatie uitgaat en het kind heeft zich aan de nieuwe man in het leven van de moeder gehecht, dan gaat ook de relatie tussen kind en een dierbaar persoon 'uit'. Voor de volwassenen is een relatuebreuk al lastig genoeg, maar voor een kind is het niet makkelijk te begrijpen dat iemand van wie je houdt opeens niet meer naar je omkijkt.
Pas als duidelijk is dat de relatie stabiel is, liefst wanneer beide partners echt zeker zijn van een toekomst samen, is het een goed idee om een kind zich te laten hechten aan de nieuwe partner van de moeder.

Dat ze op relatief jonge leeftijd een kind heeft, wil alleen zeggen dat ze (na haar twintigste) een keer sex heeft gehad. En dat ze verantwoordelijk is voor iets veel kostbaarders dan een auto, huisdier of plant.

Voor TS begrijpelijk dat hij naar zijn eigen situatie kijkt (wat betekent het voor mijn leven dat de vrouw op wie ik gek ben een kind heeft). Maar het belangrijkste hier is dat het kind centraal staat als kwetstbaarste onderdeeltje van een groter geheel. Kennismaken - goed plan, maar laat het kind niet hechten voor er sprake is van een duurzame, stabiele relatie.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 8 april 2012 @ 11:00:25 #98
70532 loveli
N
pi_110050880
En ik vraag me nog steeds af hoe lang TS en vriendin elkaar kennen.
crap in = crap out
  zondag 8 april 2012 @ 11:06:53 #99
37769 erodome
Zweefteef
pi_110050992
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:32 schreef rozecroc het volgende:

[..]

Bij elke ruzie met een ander kind dan je eigen krijg je volgens mij ook bij elke strafmaatregel de dooddoener: "jij bent niet mijn papa dus je hebt niks over mij te zeggen". Lijkt mij daardoor een stuk lastiger opvoeden, zeker in de puberteit. Je moet je dus als nieuwe vader dus extra bewijzen aan een kind.
Dat is echt onzin.
Ik had dan geen echte vader meer, die is overleden, maar mijn stiefvader was toch echt van voor tot achteren mijn vader.
Heb het bij andere gezinnen waarbij er nog wel een echte vader was ook gezien, wat begon als kennis van het kind groeide uit naar een echte vader, zonder dit soort rare dingen.

De meis van dit verhaal is halverwege de 20, die heeft geen tiener rondlopen ofzo die niet zit te wachten op een nieuwe opvoeder.
pi_110051028
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ga eerst eens minimaal een jaar met haar op pad, voordat jij en die kleine spruit in elkaars leven komen. Is dat niks?
Ik zou idd wel eerst kijken of je echt verder zou willen/kunnen met haar voordat je het kind ontmoet.
Wij hebben een half jaar gewacht ongeveer omdat we elkaar nog aan het aftasten waren, daarna is hij een keer op de koffie gekomen, zijn we eens samen naar de dierentuin gegaan, langzaam opgebouwd, de kinderen vinden dat heel fijn.
Hij heeft er ook alleen heel veel over nagedacht. Wat hij zei was dat hij er zeker spijt van zou krijgen als hij niet met mij verder zou gaan en dat hij dus ook volledig voor mijn kinderen koos.

Nu wonen we alweer bijna 2 jaar samen en dat gaat heel erg goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door JaniesBrownie op 08-04-2012 11:17:21 ]
compact en kleverig.
  zondag 8 april 2012 @ 11:10:09 #101
37769 erodome
Zweefteef
pi_110051039
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 09:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
TS kan natuurlijk altijd als een tweede vader worden misbruikt. Dat is denk ik ook zijn zorg. En je moet wel altijd rekening houden met moeder EN kind. Als je bv iets met zijn tweetjes wil gaan doen, dan moet er wel een oppas zijn, etc. Een vrouw met kind handelt anders dan eentje zonder. Dus het ligt er maar net aan wat je wil.
Misbruikt nog wel ;)
pi_110051138
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:39 schreef Moogwai10 het volgende:
Geloof mij, dit is vragen om problemen ... :N

- Ben je er al achter waarom ze alleenstaande moeder is? Misschien is haar ex wel gillend weg gelopen.
- Wat is de rol van de ex? Misschien zijn ze nog wel volop aan het kissebissen over wie het kind hoe vaak mag zien enzo. En sowieso dat er een grote kans is dat je die ex dus wekelijks/2-wekelijks gaat tegenkomen.
- Als het kind wat ouder is ga je problemen krijgen bij het opvoeden "Je bent toch mijn echte vader niet, "
- etc.

Tippie mijnerzijds, niet aan beginnen!

Tenzij je op een gegeven moment richting de 40 gaat en het allemaal niet zo heeft willen lukken in de liefde en je dus maar gaat settlen voor een minder ideaal plaatje.

Gewoon die roze bril verliefdheid negeren dus en de zaken realistisch bekijken, net als je omgeving. Sowieso is 25 veel te jong om vader te worden/zijn ...

Gewoon lekker genieten van je vrijheid nog en beetje rondketsen, maar dan dus niet met vrouwen met kinderen. :)
Wat is daar eigenlijk erg aan?
compact en kleverig.
  zondag 8 april 2012 @ 11:57:07 #103
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_110052010
Uit je post lees ik dat je er in principe al voor heb gekozen om met deze meid een serieuze relatie te beginnen. Wat is dan het probleem? Je bent (hopelijk) oud en wijs genoeg om te beseffen wanneer het tijd is voor het aloude 'huisje boompje beestje'.

Je enige punt is dat je vriendin een kind heeft. Nu is een kind op je 22e niet altijd slecht. Ik vind dat er een groot verschil zit tussen een meid van 22 die met twintig man naar bed is geweest terwijl ze onbeschermde seks heeft gehad en een meid van 22 die al jaren een vaste relatie heeft en per ongeluk zwanger is geraakt. Een abortus blijft een leven lang bij de moeder spelen. Altijd zal ze denken 'wat als' en als ze eenmaal kinderen krijgt zal ze denken 'waarom dit kleintje wel en diegene uit het verleden niet?' Daarom kiezen toch veel vrouwen ervoor om geen abortus te laten plegen (zou ik ook doen).

En als laatste punt: je vind het enige probleem het kind. Waarschijnlijk had je een leven voor ogen waarin je in je jonge jaren veel plezier maakte, je na je studie op jezelf ging wonen en nog steeds veel plezier deed maken. Vervolgens ontmoet je een leuk meisje en ga je samenwonen. dan ga je trouwen en vervolgens neem je een hond en pas vele jaren later neem je samen een kind. Het ideale sprookje in een notendop. ^)
Weet echter dat dit 'ideale sprookje' maar een hersenpinsel is van onzekere mensen. In het echte leven loopt het niet zo. In het echte leven word je bijv. ziek en kun je nooit meer werken. Of je vriendin gaat vreemd of dood en laat jou alleen achter.

Moraal van het verhaal: neem het leven niet zo serieus en doe maar lekker gek. Waarom ga je niet lekkerop jezelf wonen en woon de ene week bij je vrendin en haar kind en de andere week op jezelf. Als dat bevalt kunnen jullie lekker samen gaan wonen en voor je het weet ben je helemaal weg van haar kindje. ;)
pi_110053450
quote:
Wat is daar eigenlijk erg aan?
Een externe partij die regelmatig 'binnendringt' in jullie gezinnetje, die volop potentie heeft om daar voor discussies/irritaties te gaan zorgen.

Voorkomen is beter dan genezen. :)
pi_110053502
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:48 schreef Moogwai10 het volgende:

[..]

Een externe partij die regelmatig 'binnendringt' in jullie gezinnetje, die volop potentie heeft om daar voor discussies/irritaties te gaan zorgen. :)
O, dat kan ja, maar ik zou daar niet gelijk vanuit gaan, eerst even weten hoe dat zit bij ts zn nieuwe vriendin en haar ex. Schoonouders kunnen ook voor problemen zorgen en die krijg je er (meestal) sowieso gratis bij.
compact en kleverig.
  zondag 8 april 2012 @ 12:51:36 #106
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110053528
quote:

Zo kan het dus ook
klopt, maar stel je woont samen met je nieuwe partner, je dochter/zoon is 16 en jij bent niet thuis en negeert wat jij gezegd hebt en gaat. Wat moet jouw vriend doen als jij niet bereikbaar blijkt? niets? Ik vraag het me gewoon af hoor :) ik zelf heb hier gewoon niet genoeg over nagedacht maar ik kan me wel indenken dat het ook moeilijk is voor het kind met halfbroertjes / zusjes en zo.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110053546
Als je haar erg leuk vind dan is een kind geen probleem. als je nu al twijfels hebt direct mee kappen. en dat verhaal van "een kind onder je hoede nemen" gaat ook nog niet echt op. het kind heeft (als het goed is) een vader. dat jij toevallig dat kind zijn moeder doorsmeert wil nog niet zeggen dat je je ook ineens helemaal met de opvoeding moet gaan bezighouden.
pi_110053693
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:51 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

klopt, maar stel je woont samen met je nieuwe partner, je dochter/zoon is 16 en jij bent niet thuis en negeert wat jij gezegd hebt en gaat. Wat moet jouw vriend doen als jij niet bereikbaar blijkt? niets? Ik vraag het me gewoon af hoor :) ik zelf heb hier gewoon niet genoeg over nagedacht maar ik kan me wel indenken dat het ook moeilijk is voor het kind met halfbroertjes / zusjes en zo.
Mijn kinderen moeten gewoon ook naar mijn vriend luisteren.
We zijn het meestal ook wel eens trouwens.

Ik heb ze weleens uitgelegd dat het ook logisch is dat je als je in een huis woont rekening houdt met elkaar en dat er ook huisregels zijn die je moet naleven. Of dat nou is bij mij en mijn vriend, bij mijn moeder als ze op bezoek zijn, of bij mijn ex en zijn vriendin, maakt niet uit, je hebt rekening met elkaar te houden en regels zijn er meestal niet voor niks.

Overigens hebben wij dus al langer een relatie en is dit niet zomaar vanzelf gegaan, dat heeft tijd gekost.
compact en kleverig.
pi_110054124
Ik zou het gezeik nooit willen dat zo'n kind met zich meebrengt. Je bent pas 24. Hoezo ga je in hemelsnaam al aan zulke ondernemingen beginnen?

Verder mist er echt een bult aan informatie zoals al gesteld is.
pi_110054940
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:51 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Als ik zou samenwonen dan heeft mijn kind ook gewoon naar 'stiefpapa' te luisteren . Simpel zat.
En wat betreft halfbroertjes/zusjes. Tja, ik zou de term 'half ' niet gebruiken , ik zou ze gewoon als volwaardige broers/zussen laten opgroeien natuurlijk . Het enige verschil is dat het ene kind 'papa' zegt en de ander 'naam stiefpapa'. Zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn :)
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  maandag 9 april 2012 @ 11:16:45 #111
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_110089232
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:41 schreef appelsap het volgende:
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_110093316
TS moet vooral opletten dat de dame in kwestie hem niet gebruikt, er alleen voor staan met een kind is niet heel fijn en als TS extra inkomen heeft en onderdak kan bieden dan kan de beweegreden van mevrouw wel eens heel anders zijn dan TS denkt.
pi_110099883
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:43 schreef BountyHunter340 het volgende:
TS moet vooral opletten dat de dame in kwestie hem niet gebruikt, er alleen voor staan met een kind is niet heel fijn en als TS extra inkomen heeft en onderdak kan bieden dan kan de beweegreden van mevrouw wel eens heel anders zijn dan TS denkt.
Over het algemeen zal dat wel meevallen... Vooroordelen altijd :')
compact en kleverig.
pi_110099942
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 16:59 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Over het algemeen zal dat wel meevallen... Vooroordelen altijd :')
Its all for the moneyyyyyyyyy
Rustig aan.
pi_110100054
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:26 schreef Mickeys het volgende:
er is een kind in het spel. nu is ts nog verliefd, evenals dat meisje met kind. wat als ze niet meer verliefd zijn, dan ga je dingen anders zien, bekijken. ratio is daar best handig bij.

verder heb ik een aantal ex-en die op vrij jonge leeftijd al kinderen hadden, en ook hadden ze allen een heftig verleden. voor mij een reden om nooit meer een relatie met een vrouw aan te gaan die al een of meerdere kinderen heeft gekregen op jongere leeftijd. jaja generalisatie dit dat. mijn ervaring. ~:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')