Klopt al heb ik meer sympathie met theon dan met viserys, ben wel benieuwd hoe het gaat eindigen met Theonquote:Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Gwywen het volgende:
Nee, hij is een klootzak, maar ook weer niet zó'n klootzak. Hij is geen A. Lorch of zo.
Van het weekend kwam ik tot de ontdekking dat Theon en Viserys eigenlijk best op elkaar lijken, qua karakter. Ik heb ook bij allebei een beetje hetzelfde ambigue gevoel; half medelijden en half boos.
Ze staan nergens, maar menen recht te hebben op iets heel groots, en proberen dat op een nogal halfslachtige manier te bereiken, omdat ze allebei toch wel ergens iets heel lafs in zich hebben.
Heb ik gelijk of lijken deze twee helemaal niet op elkaar?
Het is eigenlijk de eerste keer dat ik in deze serie twee personages ontdek die op elkaar lijken. Van GRRM vind ik het een prestatie op zich, zevenentachtigduizend personages die allemaal verschillend zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Frag_adder op 23-04-2012 12:13:32 ]Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Heb daar nooit bij stilgestaan, maar nu je het zegt jaquote:Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Gwywen het volgende:
Nee, hij is een klootzak, maar ook weer niet zó'n klootzak. Hij is geen A. Lorch of zo.
Van het weekend kwam ik tot de ontdekking dat Theon en Viserys eigenlijk best op elkaar lijken, qua karakter. Ik heb ook bij allebei een beetje hetzelfde ambigue gevoel; half medelijden en half boos.
Ze staan nergens, maar menen recht te hebben op iets heel groots, en proberen dat op een nogal halfslachtige manier te bereiken, omdat ze allebei toch wel ergens iets heel lafs in zich hebben.
Heb ik gelijk of lijken deze twee helemaal niet op elkaar?
Het is eigenlijk de eerste keer dat ik in deze serie twee personages ontdek die op elkaar lijken. Van GRRM vind ik het een prestatie op zich, zevenentachtigduizend personages die allemaal verschillend zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die maid is duidelijk Sansa, aangezien ze Winterfell nabouwde in de sneeuw. Logisch gezien zou die giant Littlefinger moeten zijn aangezien hij het dichtst bij Sansa is, maar Littlefinger is 1. geen savage, en 2. geen giant.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:54 schreef MAHL het volgende:
Mwah, ik zeg niet moeilijk doen en gewoon Game of Thrones in al zijn vormen bespreken, evt boek 5 in spoilers als iemand daar behoefte aan heeft.
Zit even de prophecies te kijken, wie denken jullie dat de 'savage giant in a castle built of snow' is, van de prophecy die Arya van de crone op de heuvel hoort?
[..]
Misschien is die maid die Karstark dochter die getrouwd is met de Magnar van Thennquote:
Moet wel, zij is degene die vergif in haar haarnetje had (Olenna Tyrell pakte het eruit en deed het (of een andere Tyrell) in Joffrey's wijn) dus de tweede prophecy slaat al op Sansa, en de derde ook, aangezien zij het was die een kasteel nabouwde in de sneeuw.quote:
SPOILER: boek 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers want ik weet echt niet meer wat in dit topic nu wel en niet mag.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Één van de Frey telgen heet Jinglebells dacht ik, een zwakzinnige. Hij wordt vermoord door Catelyn Tully tijdens de Red Wedding.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:43 schreef Angelof9 het volgende:
Maar bij die belletjes denk ik aan Patchface en die is ook bij The Wall. En die wolf in de regen is die van Robb dan denk ik?
Ik heb eerlijk gezegd vandaag de hele dag over de prophecies van Dany nagedacht en ik ben er bijna uit geloof ik
Geen werk of studie te doen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:43 schreef Angelof9 het volgende:
Maar bij die belletjes denk ik aan Patchface en die is ook bij The Wall. En die wolf in de regen is die van Robb dan denk ik?
Ik heb eerlijk gezegd vandaag de hele dag over de prophecies van Dany nagedacht en ik ben er bijna uit geloof ik
Wie is Robert Strong ook al weer?quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:22 schreef Bellatrix het volgende:
Hmm zou kunnen ja. Misschien flikkert ze Petyr, Robert Strong en kleine Robyn dan alle drie gelijk door de moondoor.
Dat gedrocht dat Qyburn in de kelders van Kings Landing in elkaar heeft gezet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:23 schreef Kirov het volgende:
[..]
Wie is Robert Strong ook al weer?![]()
En Petyr moet blijven leven, die kan nog hele leuke dingen gaan doen
Ik hoop dat ze dood is, wat een irritant mens was dat zeg. Podderick Peyne mag van mij wel blijven levenquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:33 schreef Angelof9 het volgende:
Gaat iedereen er trouwens van uit dat Brienne nog leeft? Ik namelijk niet...
Zekersquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:23 schreef Kirov het volgende:
[..]
Wie is Robert Strong ook al weer?![]()
En Petyr moet blijven leven, die kan nog hele leuke dingen gaan doen
Maar Littlefinger is allesbehalve 'savage', dus ik zie het niet snel gebeuren.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:25 schreef Mortaxx het volgende:
Het sigil van littlefinger is de titan of braavos dus de giant zou op die manier op hem kunnen slaan
Volgens mij schreeuwde ze 'Stannis'. Catelyn had toen beloofd dat ze Brienne niet zou tegenhouden als ze wraak wilde nemen voor Renly.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:34 schreef Bellatrix het volgende:
Ja ik vind dat zo raar want sommige zeggen dat ze zeg maar echt opgehangen is, en sommige zeggen dat het nog niet gebeurd is en dat ze (wat voor woord ze dan ook zei) nog gezegd heeft en dat ze misschien nog los kan worden gesneden.
Maar Hunt en Pod zijn wel dood lijkt me, aangezien die al aan het spartelen waren?
Ik moet boek 4 nog eens lezen.
SPOILER: boek 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
SPOILER: boek 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:43 schreef Angelof9 het volgende:
Ja.
En ja.SPOILER: boek 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: boek5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Maar het was toch vlak daarna of niet? En als ze is opgehangen kan ze dat redelijk makkelijk verbergen lijkt me, niet zoals Cat die haar halve gezicht eraf heeft getrokken.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:43 schreef MAHL het volgende:
En Brienne leeft nog, anders waren er echt wel tekenen geweestCatelyn en Beric zijn er niet bepaald gezonder op geworden.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:58 schreef MAHL het volgende:
Doet me trouwens aan Harry Potter denken dit, al die theorieën bedenken en dan kijken welke uitkomt
Pffff, ik wil gewoon Winds of Winter hebben... Heeft iemand die excerpt al gelezen?
SPOILER: boek 6Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:01 schreef Bellatrix het volgende:
[..]Moest je ook huilen toen Dobby Bellatrix doodging?SPOILER: boek 6Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik vind Theon nu wel een stuk sympathieker, al helemaal na zijn ervaringen in de Dreadfort... Hoe hij in de serie wordt neergezet maakt het ook nog een stuk tragischer.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:01 schreef Bellatrix het volgende:
[..]Fuck ik heb de spoiler gelezenSPOILER: boek 6Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beneath the gold, the bitter steel
quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:04 schreef MAHL het volgende:
[..]
Moest je ook huilen toen Dobby Bellatrix doodging?
Maar ik vind Theon nu wel een stuk sympathieker, al helemaal na zijn ervaringen in de Dreadfort... Hoe hij in de serie wordt neergezet maakt het ook nog een stuk tragischer.
quote:Op donderdag 26 april 2012 11:32 schreef Angelof9 het volgende:
SPOILER: boek 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 april 2012 13:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
SPOILER: boek5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:06 schreef Angelof9 het volgende:
Dit denk ik ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Leuke theorie!quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:28 schreef Nagil het volgende:
Als die Starks gewoon eens naar hun direwolves luisteren!
Er is zelfs een vergaande theorie dat het laatste hoofdstuk Jon Jon niet is, er zijn namelijk verschillende dingen die erg 'out of character' voor hem zijn. Ik kan het mezelf niet zo goed herinneren maar is op een gegeven moment Ghost ook niet tegen hem aan het grommen?
GRRM heeft in interviews gezegd dat hij met de serie begon toen hij een "visioen" kreeg van het hoofdstuk waarin de Stark kinderen de direwolf pups vinden. Ik vraag me dan ook af er een grotere rol voor de direwolfen is weggelegd in de toekomst...quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:28 schreef Nagil het volgende:
Als die Starks gewoon eens naar hun direwolves luisteren!
Ja, boek 6 en 7..quote:Op maandag 30 april 2012 12:49 schreef Angelof9 het volgende:
In welke toekomst bedoel je dan? Die van de boeken die nog niet geschreven zijn?
Nymeria komt af en toe wel voor. Die leidt nu een roedel in het koningsbos dacht ik.quote:Op maandag 30 april 2012 13:08 schreef Angelof9 het volgende:
Ik weet het niet hoor, er zijn er zowiezo al 2 dood. En wat er nu met Ghost gaat gebeuren is afwachten. En Nymeria is al 5 boeken lang zoek...
Grappig ik heb The Gunslinger ook gelezen toen ik klaar was met A Dance of Dragons. Het zijn twee totaal verschillende verhalen though. Ben zelf ook niet zo enthousiast, ga eerst weer wat literatuur lezen en dergelijke en dan beginnen aan LoTR en dan wellicht nog een deel van The Dark Tower.quote:Op maandag 30 april 2012 19:21 schreef Angelof9 het volgende:
Bij die Dark Tower ben ik niet verder gekomen dan deel 1. Wat een waardeloos boek. Maar goed, ik ben dan ook geen S. King fan.
Song of Ice and Fire is 100 keer beter (volgens mijn bescheiden mening)
De serie is ook zeker de moiete waard hoor!
En als ik zo vrij mag zijn, je kunt hier beter wegblijven voorlopig. Het staat vol met dingen die je echt nog niet wilt weten.
En de meeste (dacht ruim 100) van die pagina's had hij al geschreven en waren eerst voor ADWD bedoeld...quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:40 schreef Kirov het volgende:
Hmm ik zie net dat GRRM 200 paginas van de geschatte 1500 had geschreven in maart, het gaat nog een lange rit worden ben ik bang
Volgens mij zo'n 4 hoofdstukken waren verplaatst van dance naar het volgende boekquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:02 schreef Nic1 het volgende:
[..]
En de meeste (dacht ruim 100) van die pagina's had hij al geschreven en waren eerst voor ADWD bedoeld...
Heeft-ie ook lekker veel tijd voor gehad, als hij de serie niet aan het promoten was was hij wel ergens op aarde handtekeningen aan het uitdelen en anders was hij wel NFL aan het kijken op TV en daarna huilie doen omdat zijn team altijd verliestquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:13 schreef Angelof9 het volgende:
Dus eigenlijk heeft ie nog niets geschreven?![]()
Gewoon ASoIaF lezen, op die volgorde. De bijkomende werken zijn niets meer dan dat, bijkomend. Blood of the Dragon zijn trouwens enkel de Daenerys hoofdstukken uit boek 1, samengegaan in één novellequote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:10 schreef Dlocks het volgende:
Ik wil aan deze reeks beginnen, maar Martin heeft achteraf en tussentijds een aantal prequels / bijkomende werken geschreven waardoor ik even door de bomen het bos niet meer zie.![]()
A song of Ice and Fire:
1996 - Het spel der tronen
1998 - De strijd der koningen
2000 - Een storm van zwaarden
2005 - Een feestmaal voor kraaien
2011 - Een dans met draken
Bijkomende werken:
1996 - Blood of the Dragon
__Tales of Dunk and Egg:
1998 - The Hedge Knight
2003 - The Sworn Sword
2010 - The Mystery Knight
Dat zou ik niet te snel zeggen. Een aantal onduidelijke dingen uit ASoIaF worden duidelijk door de Dunk & Egg verhalen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
Gewoon ASoIaF lezen, op die volgorde. De bijkomende werken zijn niets meer dan dat, bijkomend. Blood of the Dragon zijn trouwens enkel de Daenerys hoofdstukken uit boek 1, samengegaan in één novelle
Zou ze graag willen lezen, maar om nou drie van die bundels te kopen voor een paar verhalen die erin staan, nah. Dan wacht ik wel op de verzamelde verhalen van Dunk & Egg die na het 4e deel schijnen te komen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:17 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te snel zeggen. Een aantal onduidelijke dingen uit ASoIaF worden duidelijk door de Dunk & Egg verhalen.
Die kun je na de eerste drie, vier boeken uit ASoIaF wel lezen, ze zijn heel leuk en niet zo dik. Vooral leuk als je in Targaryenhistorie geïnteresseerd bent.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:17 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te snel zeggen. Een aantal onduidelijke dingen uit ASoIaF worden duidelijk door de Dunk & Egg verhalen.
Die kun je na de eerste drie, vier boeken uit ASoIaF wel lezen, ze zijn heel leuk en niet zo dik. Vooral leuk als je in Targaryenhistorie geïnteresseerd bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |