abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110003950
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:28 schreef Bol_Wan het volgende:
ik heb niet eens een smaak. Ik luister elk genre, als ik het maar goed vind.
Ben zelf een groot fan van obscure Indiebandjes maar ik luister net zo makkelijk naar een DeadMau5 of Skrillex. Zelf Katy Perry en Rihanna vinden zo hun plekjes in mijn playlist. Het leuke (en soms ook minder leuke) aan die topic is dat er gewoon veel geschoten word, en soms is het raak. Het kan een pagina over dezelfde band gaan en vervolgens een pagina met wel 16 verschillende bandjes die allemaal genoemd worden. Het is een beetje het smorgasbord van MUZ, en daar is niks mis mee lijkt me
^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 6 april 2012 @ 23:14:55 #27
13973 ranja
image means nothing
pi_110006381
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:17 schreef Norrage het volgende:

Toch vind ik het vaak een erg illustrerende uitdrukking. Ik kan er altijd wel wat mee :)
Ik zal wat vaker roepen dat ik iets onnederlands goed vind ;)
  vrijdag 6 april 2012 @ 23:18:55 #28
13973 ranja
image means nothing
pi_110006610
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Misschien dat Nederlandse acts hier idd wat minder worden besproken.
Die hebben in principe ook hun eigen topic:
Nederlandse alternatieve muziek #1
pi_110017700
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 23:18 schreef ranja het volgende:

[..]

Die hebben in principe ook hun eigen topic:
Nederlandse alternatieve muziek #1
Ja dat topic loopt pas storm ;)
Ik ben wel voorstander van artiestentopics (Kan je goed nieuwe albums aankondigen en live concerten en zo), maar niet echt van specifieke "genre" topics. Dat folk-topic, of het live topic, of het alt-country topic. Dat loopt allemaal voor geen meter. Doe het lekker allemaal hier :) Lekker centraal.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_110018688
Maar is het ook niet zo dat je, als je iets ouder wordt en dus in een ander stramien komt, gewoon ook minder tijd hebt om alle nieuwlichters bij te houden? Als ik naar mijn eigen situatie kijk heb ik daar amper nog tijd voor. Werk, hobby, het slokt allemaal aardig wat tijd op. Luister en koop nog wel altijd veel muziek, maar wel anders dan vroeger denk ik. Zoek het nu vaak wat meer genre gebonden, waarvan ik weet dat het me aan zal spreken.

De tijd dat ik ook met alle geweld de nieuwste plaat van een Indiase geitenhoeder die in drie talen rapt over de door een Peruviaanse bedelaar op de panfluit gespeelde beats wilde beluisteren, ligt achter mij. Omdat de tijd en de behoefte ontbreekt.

Dat is ook wat ik wilde aangeven met mijn opmerking over jaarlijstjes, als je de lijst van tien jaar terug vergelijkt met die van vorig jaar. Dan zijn de 'nieuwe' dingen er toch wel aardig uit bij mij en staan er meer 'traditionele' platen in.

Misschien geldt dat alleen voor mij, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn waarom niet noodzakelijk alle nieuwe bands en acts hier volop besproken worden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_110098375
Orde van de dag: de nieuwe Spiritualized. Kan me nog niet heel erg boeien. Slotnummer is wel een pareltje
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_110098653
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 16:13 schreef Bol_Wan het volgende:
Orde van de dag: de nieuwe Spiritualized. Kan me nog niet heel erg boeien. Slotnummer is wel een pareltje
En de nieuwe Patrick Watson. Ik moet het allemaal nog luisteren.
pi_110126230
Patrick Watson begint al goed :)
pi_110134697
Perfect voor dit topic natuurlijk:

De beste Indie-song allertijden:

http://www.paulsdevelopmentservices.nl/oor/
pi_110134842
http://open.spotify.com/u(...)hC3PcrIA0NbEHcdah5C7

De volledige lijst in spotify, misschien handig bij het stemmen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 14:00:05 #36
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_110134957
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef Norrage het volgende:
Perfect voor dit topic natuurlijk:

De beste Indie-song allertijden:

http://www.paulsdevelopmentservices.nl/oor/
Pff, daar mist een boel zeg.

Zonder lang nadenken maar op deze gestemd

Beach House - Norway
Death Cab for Cutie - Soul Meets Body
Franz Ferdinand - This Fire
Grizzly Bear - Two Weeks
Kings of Convenience - I'd Rather Dance With You
Midlake - Roscoe
Radiohead - Karma Police
The National - Bloodbuzz Ohio
The Postal Service - Such Great Heights
The Strokes - Last Nite

Waarbij Radiohead niet echt aan mijn definitie voor indie voldoet, dus daar had ik eigenlijk niet op moeten stemmen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_110135487
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Pff, daar mist een boel zeg.

Zonder lang nadenken maar op deze gestemd

Beach House - Norway
Death Cab for Cutie - Soul Meets Body
Franz Ferdinand - This Fire
Grizzly Bear - Two Weeks
Kings of Convenience - I'd Rather Dance With You
Midlake - Roscoe
Radiohead - Karma Police
The National - Bloodbuzz Ohio
The Postal Service - Such Great Heights
The Strokes - Last Nite

Waarbij Radiohead niet echt aan mijn definitie voor indie voldoet, dus daar had ik eigenlijk niet op moeten stemmen.
Ja nu niet meer, maar destijds was Radiohead wat mij betreft toch degelijk indie. Van na Kid A staat er dan ook niks meer bij...

iig: Ik straks ook nog ff kijken :)
pi_110135968
Tja, de vraag is wat is indie en wat is niet, maar desondanks gestemd op deze 10.

Arab Strap - The First Big Weekend
Belle & Sebastian - Le Pastie De La Bourgeoisie
Daryll-Ann - Surely Justice
dEUS - Hotellounge (Be The Death Of Me)
Johan - Everybody Knows
Mercury Rev - Goddess On A Hiway
Pavement - Gold Soundz
Pixies - Gouge Away
PJ Harvey - Dress
The Flaming Lips - She Don't Use Jelly

Zag ook nog zat leuks van o.a. Beta Band, Decemberists, Beck, Smiths, Stone Roses, Strokes, Blur, R.E.M., Caesar, Seedling, Sigur Rós, White Stripes, Wilco, Bright Eyes, Kills, Lemonheads, Suede, Sparklehorse en Spoon, maar ja...

Toch voor een groot deel nostalgisch gestemd. :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_110136733
Artic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
The Postal Service - Such Great Hights
Franz Ferdinand - Take Me Out
Grizzly Bear - Two Weeks
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Blur - Song 2
Interpol - Obstacle 1
Maximo Park - Apply Some Pressure
The Coral - Dreaming of You
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_110267524
Ok...De grootste hype van het moment is officieel Alabama Shakes. Wat vinden jullie ervan? Ik vind het wel een pakkend album, maar volledig nikszeggend en onterecht de hype van het moment...
  Moderator vrijdag 13 april 2012 @ 10:44:00 #42
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_110267835
Nikszeggend inderdaad. Stelt echt niets voor.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_110267912
Ik vind hem wel leuk, al heb ik hem maar een keer geluisterd tot nu toe. Niet alles hoeft per se vernieuwend te zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_110268223
Hold On is een leuk nummer en het zijn lekkere nerds:
Aldus.
pi_110268339
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nikszeggend inderdaad. Stelt echt niets voor.
Precies. Het klinkt wel leuk, maar bij het 2e nummer heb ik al het gevoel dat ze in herhaling vallen. Maar goed, ik heb dat met al die "nieuwe" retro-soul/rock bands tegenwoordig. Het doet me allemaal helemaal niks. Hetzelfde als die Michael Kiwanuka gast ofzo, klinkt op eerste gehoor heel erg leuk, en dan is het gewoon meer van hetzelfde....
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:11:42 #46
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110271409
Ik vind het wel lekkere muziek. Gewoon een goede plaat, die lekker rockt en swingt.
En tja als je tegenwoordig een beetje goede plaat aflevert als (nieuwe) band, ben je al snel de nieuwste hype. Dus daar hecht ik erg weinig waarde aan.
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:20:40 #47
159761 Arn0
Abbey Road
pi_110271780
Hmm, volgens mij komt de hype meer door het feit dat de frontvrouw vorig jaar nog postbode was en nu een gewaardeerde muzikant. Zo een verhaal doet het altijd goed.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_110274385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:20 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, volgens mij komt de hype meer door het feit dat de frontvrouw vorig jaar nog postbode was en nu een gewaardeerde muzikant. Zo een verhaal doet het altijd goed.
Hmm dat wist ik nog niet :P
pi_110278247
Toch vind ik dit wel indrukwekkend:

http://kickingthehabit.nl(...)old-on-bij-letterman

Maar het is teveel van hetzelfde allemaal....
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:06:26 #50
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_110278618
quote:
Op vrijdag 13 april 2012 10:35 schreef Norrage het volgende:
Ok...De grootste hype van het moment is officieel Alabama Shakes. Wat vinden jullie ervan?
^O^

Maar sommige indie-kids zijn gewoon too darn white to get it. ;)
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')