Ja, dit is een Karmann, zijn in de Karmann fabriek te Duitsland gebouwd in de hoop meer verkopen te krijgen op de Europese markt. Alleen gebeurde dit niet, want er waren minder zware, goedkopere en snellere alternatieven zoals de Mercedes AMG, BMW M etc.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
Nice!
Javelin SST's zijn er wel meer van gemaakt, maar die Karmann uitvoering is dus het bijzondere eraan?
wat zijn de specs van de motor? 390 CUI 4-barrel?
Valt wel mee met het ricer-gehalte. Er zijn ook genoeg Amerikanen met BBS eronder.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:55 schreef Sounddragon het volgende:
343 is ook goed genoeg![]()
Maarrehh, effe sereneus; die ricer wielen moet je er niet onder zetten man, da's echt een no-goZoek dan iets bijzonders of plemp er gewoon rally wheels onder, of desnoods American racings ofzo, maar niet dit, dat kán gewoon niet
Ieder z'n smaak.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:39 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind een ponycar met OEM of rallywheels gewoon mooier, maar het is jouw/jullie project
Officieus niet volgens mij, maar ik heb nog nooit ergens gehoord dat iemand er een prent voor heeft gekregenquote:
Daar zijn de meningen gelukkig over verdeeldquote:Op maandag 9 april 2012 12:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Officieus niet volgens mij, maar ik heb nog nooit ergens gehoord dat iemand er een prent voor heeft gekregen
Tevens moet je jezelf afvragen of je het zelf wel wilt; het scheelt nogal in de pestherrie, en je staat jezelf te vergassen bij verkeerslichten en in de file.
Staat wel kewl
De Javelin moet nog RDW-gekeurd worden, dan mogen ze niet. We laten daarom een tijdelijk uitlaatsysteem maken, om daarna, als we het geld ervoor hebben, de sidepipes te installeren.quote:
Doe ik toch ook..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:39 schreef invine het volgende:
Waarom begin je niet eerst aan het body work en dan pas aan de details? Lijkt nu net of je van achter naar voren aan het werken bent.
Ja maar jij bent een geval apartquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Doe ik toch ook..Safe the best for last..
ahahahahaha..
Ja, dat doe ik ook, maar ik laat het alleen ff weten over de kleur etc.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:39 schreef invine het volgende:
Waarom begin je niet eerst aan het body work en dan pas aan de details? Lijkt nu net of je van achter naar voren aan het werken bent.
I knowquote:
Juist als je gaat touren zou ik een goede en comfortabele auto willen hebben.. autocross boeit het geen hol aangezien je daar je auto toch kapot rijdtquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:40 schreef Compoantje het volgende:
Ja, alle onderdelen komen er nog op en aan, maar zoveel lager komt ie niet te liggen hoor, ik denk dat dat hooguit een cm is.
Het is de bedoeling dat ie laag ligt, ongeveer zoals op de photoshop.
Het maakt niet veel uit of ie ook de wegligging van een ProTouring auto heeft, aangezien ik er geen autocross mee ga rijden maar gewoon ga touren etc.
Ik heb dus liever een niet te dure verlagingsset, dus liever geen complete airride o.i.d. rondom.
Nee, ProTouring autocross:quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:19 schreef invine het volgende:
[..]
Juist als je gaat touren zou ik een goede en comfortabele auto willen hebben.. autocross boeit het geen hol aangezien je daar je auto toch kapot rijdt
Het simpelste is dan om de schommels achter in te korten en of /aan weerszijde van de achteras een blok tussen de langere veerstroppen te monteren.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:40 schreef Compoantje het volgende:
Ja, alle onderdelen komen er nog op en aan, maar zoveel lager komt ie niet te liggen hoor, ik denk dat dat hooguit een cm is.
Het is de bedoeling dat ie laag ligt, ongeveer zoals op de photoshop.
Het maakt niet veel uit of ie ook de wegligging van een ProTouring auto heeft, aangezien ik er geen autocross mee ga rijden maar gewoon ga touren etc.
Ik heb dus liever een niet te dure verlagingsset, dus liever geen complete airride o.i.d. rondom.
We deden iets verkeerd met het ontluchten en hij lekte nog op een bepaalde plek.quote:
Haha, ja dat was m'n vaderquote:Op woensdag 7 november 2012 19:56 schreef Executioner het volgende:
Jammer dat hij niet startte. Misschien lukt het de volgende keer wel als je net zolang doorstart als je in bovenstaand filmpje je tong buiten boord houdt.
Was inderdaad geen vonk. Er stond geen stroom op de bobine.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:13 schreef JerryLee het volgende:
zou het met ether proberen ,maar volgens mij heb je geen vonk
Zou nog (een paar) demontabele benzinefilters voor de carburateur zetten .quote:Op woensdag 7 november 2012 22:18 schreef Compoantje het volgende:
[..]
[..]
Was inderdaad geen vonk. Er stond geen stroom op de bobine.
Nee, we hebben voor nu een jerrycan met benzine aangesloten als benzinetankquote:Op woensdag 7 november 2012 22:48 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Zou nog (een paar) demontabele benzinefilters voor de carburateur zetten .
[ afbeelding ]
Aangenomen dat je de tank hebt afgetapt en leidingen doorgeblazen ,kan er toch heel wat troep meekomen .
benzinefilter haal je sneller uit elkaar ,dan een carburateur (in november)
en je visualiseert je probleem
...en ik weet niet hoelang die heeft stilgestaan ,maar anders eerst oliedruk opbouwen ,voor je hem vonk geeft.
Sloeg ie ook in 1x aanquote:Op woensdag 7 november 2012 23:02 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Nee, we hebben voor nu een jerrycan met benzine aangesloten als benzinetank
Hij heeft nu denk ik een paar jaar stilgestaan na de laatste keer dat ie gelopen heeft.
Hij startte toen trouwens in 1x.
Hij deed het goed, V8 lawaai.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:31 schreef hardcore-gabberr het volgende:
[..]
en toen? roken of lawaai?
APK zijn we ook niet bang voor, het is meer de RDW keuring. Daar mag het namelijk niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:40 schreef Djurres het volgende:
Correctie, sidepipe mag, mits de uitlaat aan de zijkant van de auto, achter de laatste deur uitkomt. Ze mag niet meer dan 3 cm uitsteken ten opzichte van de spatborden van de auto, en mag geen scherpe delen bevatten. Dan is het gewoon een goedkeur.
Verder, uitlaat moet ofc gasdicht zijn, en deugdelijk bevestigt
Amstelquote:
Het was de eerste start na 4 jaar stilgestaan te hebben, hequote:Op zondag 11 november 2012 12:48 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Amstel,met Grolsch had hij in één keer gelopen .
Zag je hoe hij protesteerde op 0.28![]()
Betwijfel trouwens of hij op 8 pitten loopt ,het lijkt wel een kromhout
P.S Wat is je compressie ?
In dat flesje zit benzinequote:Op zaterdag 15 december 2012 10:55 schreef vosss het volgende:
Misschien een stomme vraag maar waarom gooi je er bier in?
Wel een toffe auto verder, ben benieuwd als ie klaar is
Dacht dat jij bij de kapper was geweest ?quote:Op zondag 16 december 2012 21:51 schreef Compoantje het volgende:
Zaterdagmiddag hebben we in de Javelin gereden.
Hij loopt nog niet zoals het moet. Hij moet nog beter afgesteld worden. En de accu was op den duur ook leeg omdat de dynamo nog gefixt moet worden, maar hij rijdt tenminste.
Er zit een automatische versnellingsbak in waar we de olie net in hadden gegoten, dus vandaar dat ie in het begin even moeizaam ging.
Vandaag nog even weer in de schuur gekeken, en hij lekt nergens vloeistoffen. Ook een goed teken dus.
Ja, het wordt alweer langquote:Op zondag 16 december 2012 22:04 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Dacht dat jij bij de kapper was geweest ?
Haha, ja. Komt goedquote:Op zondag 30 december 2012 00:21 schreef Sounddragon het volgende:
En het hele dorp heeft nu ook meteen een schijthekel aan die irritante claxon![]()
Maak dat ding effe sneller of sloop hem eraf
Nog niet heel veel sinds de laatste keer.quote:
In 1969? Dat lijkt mij niet...quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:43 schreef Compoantje het volgende:
Ja, dit is een Karmann, zijn in de Karmann fabriek te Duitsland gebouwd in de hoop meer verkopen te krijgen op de Europese markt. Alleen gebeurde dit niet, want er waren minder zware, goedkopere en snellere alternatieven zoals de Mercedes AMG, BMW M etc.
Sportievere/luxere modellen van de gewone Duitse sedans en coupé's die er op dat moment te krijgen waren, zoals de BMW 2800, Mercedes W111 3,5, 4,5 280SEL, etc.quote:
O, op die manier... Nee, dat is wat anders.quote:Op maandag 21 januari 2013 03:19 schreef Compoantje het volgende:
Sportievere/luxere modellen van de gewone Duitse sedans en coupé's die er op dat moment te krijgen waren, zoals de BMW 2800, Mercedes W111 3,5, 4,5 280SEL, etc.
De M's en AMG's van tegenwoordig.
Plectrumquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:34 schreef Compoantje het volgende:
Wie weet wat voor ding dit is:
[ afbeelding ]
Het is een blauw aluminium plaatje dat met een schroefje op de carburateur vast zit. Waar gaat dit voor?
We gaan de komende weken weer verder met de motorrevisie. We hopen deze zomer klaar te zijn.We hebben namelijk alleen maar tijd op vrijdag en zaterdag.
Daar kun je wat aan doen.quote:Op maandag 9 december 2013 09:52 schreef Darkomen het volgende:
Lekker bezig!ik mis sleutelen aan Amerikaanse auto's
gewoon kortere veren pakken, geen schroefsetjes oid op de plaats van de schokbreker monteren.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:15 schreef Compoantje het volgende:
Compressietest hebben we het apparatuur niet voor, maar dit gebeurd sowieso nog.
Ik heb nog even een vraagje aan jullie:
We hebben nieuwe schokbrekers nodig, nu moet de Javelin ook verlaagd worden, dus willen we gelijk een schroefsetje eronder monteren.
De Javelin heeft standaard een veerpoot en schokbreker, apart van elkaar.
Ik zie op internet foto's zoals deze:
[ afbeelding ]
Alleen een coilover op de plaats van de schokbreker. Betekend dit dat de normale veerpoot gewoon weg is?
Of moet je de coilover ipv de schokbreker monteren, en een verlagingsveer op de plek van de originele veer?
Ik zie wel complete onfhankelijke systemen voor een Javelin, maar dan ben je ¤3500,- verder. En wij willen gewoon een simpele verlaging. Hoe is dit het goedkoopste op te lossen?
Maar ik zou dan ook andere dempers moeten hebben die bij de kortere veren passen. Ik denk wel dat ie 5-10cm omlaag moet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:13 schreef -niemand- het volgende:
[..]
gewoon kortere veren pakken, geen schroefsetjes oid op de plaats van de schokbreker monteren.
dan krijg je allemaal vreemde krachten op de carosserie te staan. als je pech hebt scheurt zelfs je schokbrekertoren uit. (nu zal dit bij een ammy niet zo'n vaart lopen. maar bij een opel is dit al vaker fout gegaan)
of je moet verstevigingen in de schokbrekertoren gaan maken. dan kan het wel weer enigzins verantwoord. maar ik vermoed dat het meeste custom moet gaan worden dus duur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |