abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109942916
Ik fok met Noorse boskatten en startte het vorige topic om te vertellen over mijn fokervaringen. Nog steeds ben benieuwd of er meer mensen zijn die (ras)katten fokken, vooral ter lering en het vermaak. Op kattenfora zit je namelijk al snel alleen met huisvrouwen te kletsen (overigens niets mis mee, maar op een gegeven moment gaat het niet meer over het fokken ;) ). Daarnaast ben ik ook niet te vinden op kattenshows, omdat ik het showen niet leuk vind.

Ik heb een hele kleine cattery. Eigenlijk alleen maar officieel omdat je anders niet met raskatten mag fokken. Ik heb 1 poes en twee gecastreerde katers: Bailey en Avaldi. Ik fok ook alleen maar als er in mijn omgeving voldoende interesse en vraag is. Zo heb ik afgelopen jaar overgeslagen. Raki is een goede moeder en is extra vrolijk tijdens de 14 weken dat haar kittens in huis zijn.

Zwanger:

Foto's huidige nest:

Week 1:

Cheiron

Cassi

Chloe

Calvin

Nog meer cute foto's:

Week 2:

Week 3:

Week 4:

Cheiron:

Cassi:

Cassi krijgt precies dezelfde tekening als Raki:

Chloe:

Calvin, de huiskamerterrorist:

Am I cute?

Really?

Ohw noes!

Ik blijf de komende weken verhalen en foto's posten. Natuurlijk mag hier ook over fokken van katten in het algemeen gebabbeld worden! Veel plezier!
  donderdag 5 april 2012 @ 16:05:26 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109943413
Wat een droppies!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_109943681
Volg.
pi_109943919
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 09:01 schreef V1z0R het volgende:
:D Mo!

:@ maar vind stiekem Cheiron de leukste...

[..]

:) Raki en Bailey komen toch ook hier uit de buurt weg?
Raki en Bailey komen uit Wapserveen :') net als de dekkater van deze kittens! (Annakat Cattery)
pi_109944126
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:16 schreef Chell het volgende:
Bij een volgend nestje heb ik zeker interesse An! Mits mijn probleemdame tegen die tijd het loodje heeft gelegd, zolang zij er is, komt er geen kitten bij.
Ik denk dat ik voor 2013/2014 ook maar een lijst maak, want een vriendin zei precies hetzelfde :+
pi_109944329
Hoewel het dropjes zijn, denk ik dat als een van onze monsters het zou begeven, ik toch weer terug zou gaan naar het asiel... Ik heb al werk genoeg met mijn twee (semi-volwassen) kerels, moet er niet aan denken om er een kitten bij te hebben!
pi_109944718
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:19 schreef An24 het volgende:

[..]

Raki en Bailey komen uit Wapserveen :') net als de dekkater van deze kittens! (Annakat Cattery)
Wapserveen? Oh, das een kleine 40km :)

*Annakat gaat googlen*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109945167
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:38 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Wapserveen? Oh, das een kleine 40km :)

*Annakat gaat googlen*
Ah! Dat scheelt. Voor mij is het twee en een half uur rijden. :P
pi_109946157
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:47 schreef An24 het volgende:

[..]

Ah! Dat scheelt. Voor mij is het twee en een half uur rijden. :P
:P

Ze hebben ook kittens trouwens! :o :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109947069
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:P

Ze hebben ook kittens trouwens! :o :@
Ja klopt, van Naduwa. Zij beviel een week eerder dan Raki. Ook een erg mooi beestje en de combi is ook goed (Zelfde kater als mijn nest). Dus ik zou zeker contact opnemen als er nog beschikbaar zijn. Ik begrijp ook wel dat je niet op deze kittens wilt wachten. Ik weet namelijk niet of de optie op Cheiron snel zal vervallen. En deze fokker was mijn mentor, dus naar mijn mening zit je daar ook goed :Y (ohw wacht, alleen de poezen zijn nog beschikbaar....wil je echt een kater?)
pi_109975591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:30 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja klopt, van Naduwa. Zij beviel een week eerder dan Raki. Ook een erg mooi beestje en de combi is ook goed (Zelfde kater als mijn nest). Dus ik zou zeker contact opnemen als er nog beschikbaar zijn. Ik begrijp ook wel dat je niet op deze kittens wilt wachten. Ik weet namelijk niet of de optie op Cheiron snel zal vervallen. En deze fokker was mijn mentor, dus naar mijn mening zit je daar ook goed :Y (ohw wacht, alleen de poezen zijn nog beschikbaar....wil je echt een kater?)
Ik heb er nog hoop in, dus wacht alle bezoeken even af :) Of zijn ze allemaal al geweest? :@

Nee, geen specifieke voorkeur. Hoeft ook niet per se een Noorse boskat te zijn hoor, al vind ik ze wel erg mooi O+
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:49:53 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109976230
Godsklere, wat een schitterende foto's weer! O+ ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_109988694
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:32 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik heb er nog hoop in, dus wacht alle bezoeken even af :) Of zijn ze allemaal al geweest? :@

Nee, geen specifieke voorkeur. Hoeft ook niet per se een Noorse boskat te zijn hoor, al vind ik ze wel erg mooi O+
Pas komende week komt de eerste, dus dat is een goed teken ;)
pi_110025424
Wat een mooie droppies! O+
pi_110253490
Hoe is het met de dropjes? O+
pi_110253816
Goed! Ze zijn enorm aan het ravotten door het huis. Een fotoupdate komt volgende week weer, want druk!
pi_110254716
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:16 schreef An24 het volgende:
Goed! Ze zijn enorm aan het ravotten door het huis. Een fotoupdate komt volgende week weer, want druk!
Het is gezellig druk dus bij jou in huis! Opgroeiende kittens zijn zo leuk O+ Ik wacht geduldig op de foto's O-)
pi_110254995
Zeker gezellig druk, maar het vergt ook altijd wat aanpassingsvermogen. Zindelijk maken, dingen afleren, achter ze aan rennen, dingen in huis afzetten en ga zo maar door. Maar het blijft zeker leuk. Bailey komt nu ook weer wat vaker kijken, ook fijn.
pi_110255587
Bailey vond het maar niks die kleintjes?
Het is alweer een hele tijd geleden dat wij kitten in huis hadden, maar je bent er wel mee bezig ja. Bij ons was het toen eerst zoeken waar moeders ze nu weer had gelaten en toen ze te zwaar werden voor haar was het zoeken waar ze zelf naartoe waren gegaan, die kleine monstertjes :s)
pi_110256276
Bailey moet altijd even wennen ja. Hij is echt een mietje. Nu de kittens wat ouder worden, is het niet meer zo vreemd.
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:37:45 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110306972
Dit is echt een feel good topic O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_110457065
pi_110457213
*O* jeey! Weer een heel topic cuteness voor de boeg O+ O+
pi_110457395
Haha, laat ik ze nu aan het uploaden zijn ;)
pi_110457546
Jeuj, dat wordt refresh op de telefoon de komende minuten... :D
pi_110457827
Okay, omdat ik even niets geplaatst heb, weer een hele serie. Ze zijn nu zes weken oud en vertonen monstergedrag. De tijd van het afleren is aangebroken ;) Enjoy!

Grapje van Freud:

outha space kitteh:

Cassi moest even wat bijgevoerd worden. Nu niet meer nodig! Je snapt waarom :')

Zodra moeders uit gevoederd is, blijven ze altijd even bij elkaar liggen. Erg handig om te weten:

Attack of the kitteh:

Het begint een beetje vol te raken :') :

Meest cute als laatste bewaard:

Zo! nu ben ik moe :P
pi_110458046
O+
pi_110458071
pi_110458391

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Ja doei.
pi_110458470
:D :D O+ O+ cuteness overload O+ O+
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:05:51 #31
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_110458490
Wat zijn ze toch schattig! O+ O+
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_110458541
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_110458585
Ik denk dat ik tijdelijk weer bij mijn ouders ga wonen als de kittens er zijn :D
pi_110458637
haha Lie!
pi_110458880
De raskatten wereld is er een van afgunst en nijd, en komt zeerzeker het dier niet tengoede, katten zijn kapot gefokt met alle ziekten van dien. Dit gebeurd ook met honden, Kijk eens wat een geweldig dier ik heb , hele goede papieren , en veel prijzen gewonnen , de prijzen van kittens moeten daarom zo hoog mogelijk zijn.
Op markt plaats worden mensen die poesjes verkopen voor broodfokkers uitgemaakt, omdat ze ver onder de prijs zitten en kittens verkopen zonder papieren, daarintegen worden kittens uit zogenaamde slipnestjes van een cattery ook zonder papieren verkocht.
Als moeders te oud is voor kittens wordt ze gedumpt.
En wat kost de stamboom uiteindelijk 10? 20 euro? , we hebben zelf een poes gered van een cattery , tsjonge ze zat in een schuur op zolder in een donker hok wat was het dier dankbaar dat ze een ander tehuis had.
Ach zo kan ik nog wel even doorgaan, .............. sorry moest het even kwijt ;)
pi_110459067
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:11 schreef samsung64 het volgende:
De raskatten wereld is er een van afgunst en nijd, en komt zeerzeker het dier niet tengoede, katten zijn kapot gefokt met alle ziekten van dien. Dit gebeurd ook met honden, Kijk eens wat een geweldig dier ik heb , hele goede papieren , en veel prijzen gewonnen , de prijzen van kittens moeten daarom zo hoog mogelijk zijn.
Op markt plaats worden mensen die poesjes verkopen voor broodfokkers uitgemaakt, omdat ze ver onder de prijs zitten en kittens verkopen zonder papieren, daarintegen worden kittens uit zogenaamde slipnestjes van een cattery ook zonder papieren verkocht.
En wat kost de stamboom uiteindelijk 10? 20 euro? , we hebben zelf een poes gered van een cattery , tsjonge ze zat in een schuur op zolder in een donker hok wat was het dier dankbaar dat ze een ander tehuis had.
Ach zo kan ik nog wel even doorgaan, .............. sorry moest het even kwijt ;)
Ja hoi! Ik doe niet mee aan die wereld en ik hou het netjes. /mededeling :W
pi_110459224
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:14 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja hoi! Ik doe niet mee aan die wereld en ik hou het netjes. /mededeling :W
ok dan is het goed hehe
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:21:02 #38
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_110459481
Ohhhh! <3

Ik ben nog steeds fan van Calvin :D Maar ze zijn gewoon allemaal lieeef!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  FOK!fotograaf dinsdag 17 april 2012 @ 21:26:24 #39
18921 freud
Who's John Galt?
pi_110459810
Fijn dat het oplucht :). Ik heb gelukkig meer voorbeelden gezien dat men het ras probeert in stand en zuiver te houden dan slechte fokkers. Wat voor fok ervaringen heb jij dat je zo'n beeld hebt?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_110460191
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohhhh! <3

Ik ben nog steeds fan van Calvin :D Maar ze zijn gewoon allemaal lieeef!
^^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_110461768
Jaaaa foto's *O*
wat worden ze mooi!! Calvin heeft zo'n leuk koppie O+ O+
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 17 april 2012 @ 23:50:19 #42
95752 crew  Chell
Kluns
pi_110468005
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_110472254
Wat een mooie koppies :) heel veel sterkte met het afleren hèhè :P
pi_110475986
Het zijn schatjes O+ Lekker staartjagen bij de grote katten :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:11 schreef samsung64 het volgende:
Zoals uit de reacties van de anderen ook wel blijkt; je generaliseert.
Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn maar wanneer kopers ook eens hun koppie gaan gebruiken hebben het soort excessen wat je noemt minder kans. Helaas zie ik op Fok! ook vaak dat mensen niet luisteren naar advies en bv toch een "raskitten" van een dubieuze fokker nemen, eentje met smoesjes om niet te testen, of die het kitten te vroeg laat verhuizen, etc, etc. Want ze zien een lief smoeltje en zijn verkocht.
Maar er zijn genoeg fokkers waar de kittens gewoon in de huiskamer opgroeien en die fokken volgens het motto "gezondheid, temperament en schoonheid, in die volgorde".
pi_110477176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:55 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Het zijn schatjes O+ Lekker staartjagen bij de grote katten :D

[..]

Zoals uit de reacties van de anderen ook wel blijkt; je generaliseert.
Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn maar wanneer kopers ook eens hun koppie gaan gebruiken hebben het soort excessen wat je noemt minder kans. Helaas zie ik op Fok! ook vaak dat mensen niet luisteren naar advies en bv toch een "raskitten" van een dubieuze fokker nemen, eentje met smoesjes om niet te testen, of die het kitten te vroeg laat verhuizen, etc, etc. Want ze zien een lief smoeltje en zijn verkocht.
Maar er zijn genoeg fokkers waar de kittens gewoon in de huiskamer opgroeien en die fokken volgens het motto "gezondheid, temperament en schoonheid, in die volgorde".
Het zijn altijd de goeden die onder de kwaden lijden...

Maar even on-topic: dat afleren en zindelijk maken had ik geen zin in, dat was 1 van de redenen dat wij een kat uit het asiel hebben gehaald en de tweede was een zwervertje die bij m'n schoonouders had aangeklopt... En beide waren al zindelijk :D (en het afleren... Dat karton knauwen krijgen we er niet uit!)
pi_110483128
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:32 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Het zijn altijd de goeden die onder de kwaden lijden...

Maar even on-topic: dat afleren en zindelijk maken had ik geen zin in, dat was 1 van de redenen dat wij een kat uit het asiel hebben gehaald en de tweede was een zwervertje die bij m'n schoonouders had aangeklopt... En beide waren al zindelijk :D (en het afleren... Dat karton knauwen krijgen we er niet uit!)
Mjah, zindelijk worden kostte hier drie ongelukjes en toen was het onder controle. Vooral als de kleintjes gaan spelen moet je er even op letten, omdat ze het in het begin kunnen vergeten. Vanaf het moment dat er 1 vast voer ging eten, kostte het zindelijk maken twee dagen, dus dat is te overzien.

Gedrag afleren is inderdaad een kunst. Vooral als je een drukke dag gehad hebt, heb je de neiging om minder consequent te zijn. verder kost het inderdaad wat tijd. Mar we zijn er redelijk goed in.

Zo eist Avaldi vaak aandacht op tijdens het spelen. Als we met Raki of Bailey spelen, springt Avaldi er makkelijk tussen. Nu hebben we hem met foei en uh! aangeleerd dat hij op zijn beurt moet wachten. Dat werkt nu prima, hij wacht netjes op zijn beurt als we dat willen. En zo doen we dat met alles. je moet alleen wel wat overwicht hebben, net als met honden eigenlijk.
pi_110484131
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:04 schreef An24 het volgende:

[..]

je moet alleen wel wat overwicht hebben, net als met honden eigenlijk.
Ja, ik behandel m'n katten (met opvoeden) net zoals ik het altijd met m'n hond deed :P Mischien als het huis (ooit) klaar is, komt er wel een kitten (als er een kat overleden is dan...) We hebben een heel kat-vriendelijk huis, maar geen kitten-vriendelijk huis!

En er zitten ook genoeg lieve beestjes in het asiel...
pi_110486270
Ik ben echt verliefd op de mama-poes, wat is ze wonderschoon! O+
pi_110487303
quote:
17s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:05 schreef L-E het volgende:
Ik ben echt verliefd op de mama-poes, wat is ze wonderschoon! O+
Nee, ik vind die eerste foto het mooist...
  FOK!fotograaf woensdag 18 april 2012 @ 19:02:19 #50
18921 freud
Who's John Galt?
pi_110497341
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, ik behandel m'n katten (met opvoeden) net zoals ik het altijd met m'n hond deed :P Mischien als het huis (ooit) klaar is, komt er wel een kitten (als er een kat overleden is dan...) We hebben een heel kat-vriendelijk huis, maar geen kitten-vriendelijk huis!

En er zitten ook genoeg lieve beestjes in het asiel...
True, maar als je specifieke eigenschappen zoekt, en ook zeker wil weten dat het een sterke kat is, heb je meer zekerheid bij een raskat. Heb zelf ook asielkatjes gehad, dus weet dat het ook erg vaak goed gaat. An24 is alleen verslaafd aan Noren :P
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_110500720
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:02 schreef freud het volgende:

[..]

True, maar als je specifieke eigenschappen zoekt, en ook zeker wil weten dat het een sterke kat is, heb je meer zekerheid bij een raskat. Heb zelf ook asielkatjes gehad, dus weet dat het ook erg vaak goed gaat. An24 is alleen verslaafd aan Noren :P
De meeste zekerheid qua karakter heb je nog bij een volwassen kat, daaraan kun je al zien hoe de kat echt is. Ik ben ervan overtuigd dat er rasgebonden karaktertrekken zijn, ik heb zelf een Somali en een Birmaan, op kattenshows van de Fife waar de katten op ras gesorteerd zitten kun je het verschil goed zien, in het vak van de Birmanen liggen de katten allemaal uit te rusten en in het vak van de Somali's gebuert er van alles, er komen er pootjes uit de kooi om naar de voorbijgangers te hengelen, wordt er geprobeerd de showgordijntjes los te maken, de buurkat krijgt eten dus dan steken we een poot langs het gordijntje om te proberen daar iets van te jatten, etc.
Qua "zeker weten of een kat sterk is" , er worden inderdaad testen gedaan en in theorie kun je natrekken hoeveel van de voorouders nog leven of of ze bepaalde kwalen hebben gehad. In de praktijk zijn de testen ook niet waterdicht, kan een kat ook van alles gaan mankeren waar niet op getest is en zijn de voorouders niet altijd meer in beeld omdat de gemiddelde cattery maar 5 jaar fokt en dus vaak al lang niet meer te vinden is dmv het googlen van een website oid. Met een huiskat waarvan de medische geschiedenis bekend is en die nooit wat gemankeerd heeft zit je ook al een eind goed.

Wil niet zeggen dat ik niet blijf hameren op het belang van testen hoor. Met de stichting zijn we vandaag ook weer met de neus op de feiten gedrukt. Een gedumpt poesje (geen raskat) had een hartruis en dus is ze vandaag bij de radioloog geweest voor een echo. Helaas was het duidelijk HCM, een erfelijke hartziekte waarmee de kat meestal niet oud wordt. Deze poes was niet gecastreerd en heeft waarschijnlijk al één of meerdere nestjes gehad. HCM is een dominant gen en statistisch gezien krijgt de helft van de kittens het ook.
  FOK!fotograaf woensdag 18 april 2012 @ 20:15:08 #52
18921 freud
Who's John Galt?
pi_110501422
Ja, testen is iets wat erg belangrijk is. Een beetje zelfrespecterende fokker kent ook de lijn goed, en weet hoe de rest van de lijn het gedaan heeft. Als ik af en toe hier zie wat er rondgemaild wordt of er genetische tests in de lijnen, dan wordt het zeer serieus genomen. De katten hier worden ook elk jaar door de molen gehaald, en dat is niet meer dan normaal imo.

Maar goed, je hebt altijd rare broodfokkers erbij zitten. Je doet we weinig tegen!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_110519561
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:02 schreef freud het volgende:

[..]

Wij zochten een aanhankelijke muizenjager. En een kat die een tijdje op straat heeft gewoond, kan duidelijk voor zichzelf zorgen en dus jagen :P (dat was onze redenatie!) En het klopt voor de ene, die Kleine is een echte muizen- en vogeljager (en hij is goed en liefdevol opgevoed, de vraag bij hem blijft waardoor hij op straat is komen te staan...). De Rooie is lui geworden en ligt het liefst binnen te knuffelen (en dan te bedenken dat hij in het begin niet eens kopjes durfde te geven!) Hij pakt alleen de muizen en vogels van de Kleine af aangezien hij ze nooit te pakken krijgt (denk: olifant in een porceleinkast...)

quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:15 schreef freud het volgende:
Ja, testen is iets wat erg belangrijk is. Een beetje zelfrespecterende fokker kent ook de lijn goed, en weet hoe de rest van de lijn het gedaan heeft. Als ik af en toe hier zie wat er rondgemaild wordt of er genetische tests in de lijnen, dan wordt het zeer serieus genomen. De katten hier worden ook elk jaar door de molen gehaald, en dat is niet meer dan normaal imo.

Maar goed, je hebt altijd rare broodfokkers erbij zitten. Je doet we weinig tegen!
Als ik ooit een raskat (of hond) zou kopen, zou ik zeker bij de eigenaar langs gaan. Kijken hoe de situatie daar is, de ruimte waar de beesten leven en bewegen, de mensen zelf, hoe die overkomen. We hebben ooit eens een rashond gehad die bij een hele goede fokker vandaan kwam, en dat kon je ook gewoon zien. Alles perfect schoon, zeer mooie buiten rennen (ook perfect schoongemaakt), en overal foto's van de vorige nestjes (die mensen dus opgestuurd hadden).
  donderdag 19 april 2012 @ 11:47:57 #54
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_110525441
Ik denk dat als ik z'n kitten zou hebben.. ik de hele dag zou huilen omdat het zooo lief is :D:D:D
pi_110530065
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:47 schreef Amnistia het volgende:
Ik denk dat als ik z'n kitten zou hebben.. ik de hele dag zou huilen omdat het zooo lief is :D:D:D
Haha, hier valt het huilen wel mee ;) Maar het is erg genieten met de kleintjes. Ze zijn nu ook in staat om op de eetkamerstoelen te springen, om vervolgens op de tafel terecht te komen. Zit ik lekker thuis te werken met fluffehs om me heen O+
pi_110530415
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:55 schreef An24 het volgende:

[..]

Haha, hier valt het huilen wel mee ;) Maar het is erg genieten met de kleintjes. Ze zijn nu ook in staat om op de eetkamerstoelen te springen, om vervolgens op de tafel terecht te komen. Zit ik lekker thuis te werken met fluffehs om me heen O+
Hey, da's niet goed opvoeden! Katten mogen niet op tafel :P

(niet dat ze zich daar maar iets van aan trekken als wij niet thuis zijn...)
pi_110530521
O wat lijkt me dat heerlijk, al die pluizebolletjes om je heen. Al wordt je er ook af en toe wel een beetje gek van denk ik :P
Voor je het weet zitten ze opeens nog hoger!
pi_110530798
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:04 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Hey, da's niet goed opvoeden! Katten mogen niet op tafel :P

(niet dat ze zich daar maar iets van aan trekken als wij niet thuis zijn...)
Als we eten of we zitten met visite aan tafel niet nee ;)

En verder dat dus.
pi_110530881
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:06 schreef Dragonberry het volgende:
O wat lijkt me dat heerlijk, al die pluizebolletjes om je heen. Al wordt je er ook af en toe wel een beetje gek van denk ik :P
Voor je het weet zitten ze opeens nog hoger!
:Y

het is af en toe rennen. geen volwassen kattenvoer eten, niet in de gordijnen klimmen, geen kabels knabbelen...etc De laatste twee snappen ze inmiddels :+
pi_110531337
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:12 schreef An24 het volgende:

[..]

:Y

het is af en toe rennen. geen volwassen kattenvoer eten, niet in de gordijnen klimmen, geen kabels knabbelen...etc De laatste twee snappen ze inmiddels :+
Dat zijn de twee belangrijkste, want die eerste gaat toch vervallen! (waarom iets aanleren als je het later toch niet meer nodig hebt!)
pi_110531758
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Dat zijn de twee belangrijkste, want die eerste gaat toch vervallen! (waarom iets aanleren als je het later toch niet meer nodig hebt!)
mjah, nu gaat het even om het type voer. die combi hebben zij niet nodig. Maar verder heb je gelijk. Ze liggen nu op het kleed bij moeders te drinken O+
  donderdag 19 april 2012 @ 15:26:38 #62
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_110534188
Dit is de mijne, gratis kunnen krijgen omdat de fokker ermee ging stoppen.

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_110534489
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 15:26 schreef ZodiaX het volgende:
Dit is de mijne, gratis kunnen krijgen omdat de fokker ermee ging stoppen.

[ afbeelding ]
Mooi O+ Een poes?
  donderdag 19 april 2012 @ 16:00:58 #64
259569 ZodiaX
pi_110535848
Yup.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_110536298
Hoe zit dat eigenlijk met die vacht van die katten? Heeft dat nou erg veel onderhoud nodig? (oftewel, kun je je kat gewoon buiten laten struinen of komt hij dan haveloos terug en is dat pas weer hersteld na een kambeurt van een uur...)
  donderdag 19 april 2012 @ 16:41:45 #66
259569 ZodiaX
pi_110537776
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 16:10 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die vacht van die katten? Heeft dat nou erg veel onderhoud nodig? (oftewel, kun je je kat gewoon buiten laten struinen of komt hij dan haveloos terug en is dat pas weer hersteld na een kambeurt van een uur...)
Ik heb 2 katten.
1 noorse boskat en 1 halfbloed noorse boskat.

De echte noorse boskat hoef je eigenlijk nooit wat aan te doen, ik heb eigenlijk nog nooit klitten bij haar gezien.
De halfbloed echter is een heel ander verhaal, zij heeft op plekken hele lang haren en korte pootjes, dus loopt ze vlakbij de grond, haar vacht is dan ook veel werk om bij te houden.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_110537809
Zodiax, toch goed gezien aan het koppie!

Sweetpea: Die vacht heeft echt te maken met de lijn, gezondheid of gewoon domme pech. Bailey heeft dat laatste. Rooie katertjes lijken vaker vachtproblemen te hebben. Bij Bailey gaat het elk voorjaar klitten en vilten. Hij gaat eens per jaar "naar de kapper" en dan kan hij weer een jaar vooruit. Raki en Avaldi vinden borstelen heerlijk, maar het is absoluut niet nodig. Nooit klitten.

Over het algemeen krijgen ze tweemaal per jaar een andere vacht en schieten ze in de rui. Je kunt dan inderdaad een paar weken lang wat vaker borstelen en klitjes uit plukken. Dat zou voldoende moeten zijn als ze gezond zijn en geen Bailey heten ;)
pi_110550320
Ik vroeg het omdat mijn (kortharige) Rooie ook vreselijk in de rui is, hij heeft een hele dikke ondervacht. Maar borstelen vindt hij vreselijk! M'n vorige kat kon ik gewoon "plukken" (ging er helemaal klaar voor staan, door z'n voorpoten en kont omhoog :P). Maar bij deze ga ik met m'n vingers (als een klauw) door z'n vacht (tot op z'n huid) en dan vliegt die ondervacht er in plakken uit... (lekker buiten natuurlijk, hebben de vogeltjes ook nog wat aan die kat: nest materiaal!)

Het is altijd iets waar je rekening mee moet houden als je een huisdier neemt: hoeveel tijd kost het allemaal...
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:59:27 #69
259569 ZodiaX
pi_110556012
Bij deze halfbloedje heb ik ook veel werk aan.
Vooral in de zomer als ze veel buiten is heeft ze erg veel klitten op haar buik.

Zoals je kunt zien heeft ze erg lang haar op plekken waar het niet nodig is.

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:07:17 #70
259569 ZodiaX
pi_110556194
forum bug.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_110556490
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:59 schreef ZodiaX het volgende:
Vooral in de zomer als ze veel buiten is heeft ze erg veel klitten op haar buik.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ook een toffe poes. Mjah, er zit inderdaad flink wat ondervacht tussen, maar voor de rest zit alles wel op zijn plek hoor :)
pi_110570172
Een voorbeeld van het minder leuke deel van het fokken: (LET OP: niet mijn eigen kittens)\

Op een forum over fokken gebeuren er deze week verschrikkelijke dingen. Zo ging een fokker nietsvermoedend haar kittens voor het laten enten met een merk dat Nobivac heet. Sinds een jaar blijkt de samenstelling daarvan veranderd. Na de enting werden er drie kittens ziek. 1 daarvan begon te schuimbekken en is naar de dierenarts gebracht. Het katertje overleed een paar dagen later. Het andere kitten zat al bij haar nieuwe eigenaar. Opeens viel het van een laag bed en kreeg het vier stijve pootjes. Dit kitten zit nu aan de pijnstillers, in de hoop dat het overgaat.

Soms ben ik blij met een ervaren netwerk, maar voor de ervaringsdeskundige niet leuk ;(
pi_110571748
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:59 schreef ZodiaX het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Maar wat is ze mooi O+ !
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_110571788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:31 schreef An24 het volgende:
Een voorbeeld van het minder leuke deel van het fokken: (LET OP: niet mijn eigen kittens)\

Op een forum over fokken gebeuren er deze week verschrikkelijke dingen. Zo ging een fokker nietsvermoedend haar kittens voor het laten enten met een merk dat Nobivac heet. Sinds een jaar blijkt de samenstelling daarvan veranderd. Na de enting werden er drie kittens ziek. 1 daarvan begon te schuimbekken en is naar de dierenarts gebracht. Het katertje overleed een paar dagen later. Het andere kitten zat al bij haar nieuwe eigenaar. Opeens viel het van een laag bed en kreeg het vier stijve pootjes. Dit kitten zit nu aan de pijnstillers, in de hoop dat het overgaat.

Soms ben ik blij met een ervaren netwerk, maar voor de ervaringsdeskundige niet leuk ;(
Wat een drama. Ik heb er in november 2 laten enten met Nobivac tricat trio maar gelukkig nergens last van gehad.
Ik heb wel eens een kitten gehad waar na enting met versifel (voorheen felocell) de snot uit de ogen liep. Dat was wel erg zielig. Na googelen kwam ik veel klachten tegen over deze entstof. De 2e enting hebben we toen met een ander merk laten doen.
pi_110616779
Vandaag zijn de eerste twee bezoekers geweest. Het ziet er naar uit dat 1 van de poezen en Cheiron een plekje hebben. Morgen komt een grote Calvin fan langs ;)

Nog een mogelijk baasje voor 1 van de poezen komt volgende week.
  zondag 22 april 2012 @ 12:12:12 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_110625964
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef An24 het volgende:
Morgen komt een grote Calvin fan langs ;)

Ik weet nog van niks hoor! :7

Slecht grapje, I know :') Voorlopig maar geen poezels hier! Squealen naar mijn beeldscherm doe ik uiteraard wel schaamteloos :+
pi_110632536
Zoooo...Calvin heeft ook baasjes gevonden. *O*
pi_110634720
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:05 schreef An24 het volgende:
Zoooo...Calvin heeft ook baasjes gevonden. *O*
mijn fluffy kitty O+ O+
pi_110635413
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:53 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

mijn fluffy kitty O+ O+
Hij krijgt het super bij jullie :Y
  zondag 22 april 2012 @ 17:51:46 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110639234
quote:
Die wedijvert qua cuteness met die laatste O+ O+ O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_110668786
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:53 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

mijn fluffy kitty O+ O+
Oeh! Veel plezier!

Ik heb 'm zaterdag ook even mogen aaien :D O+
Hij's groot :o
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 28 april 2012 @ 11:56:51 #82
95752 crew  Chell
Kluns
pi_110894088
Zijn alle kittens al vergeven? O-)
pi_110895248
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:56 schreef Chell het volgende:
Zijn alle kittens al vergeven? O-)
Hoezo? O-)

Zo dadelijk komt de laatste geinteresseerde op de lijst. Als ze ja zegt, hebben ze allemaal een plekje!
Wel hebben ze dan allemaal een optie voor twee weken, dus volgende week/ over twee weken weet ik zeker of alles rond is.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 28 april 2012 @ 12:45:25 #84
95752 crew  Chell
Kluns
pi_110895322
Mijn oude lieve probleemdame is afgelopen donderdag overleden, dus er is hier in huis weer plek voor een poezelbeest erbij...

En ik vind jullie kittens zooooooo lief!
pi_110897958
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:45 schreef Chell het volgende:
Mijn oude lieve probleemdame is afgelopen donderdag overleden, dus er is hier in huis weer plek voor een poezelbeest erbij...

En ik vind jullie kittens zooooooo lief!
Ahwww..meis toch! :*

Ik slank was er iemand voor jou. Als er de komende twee weken iets geks gebeurt en er komen er twee vrij, laat ik het je weten. Zo niet, dan moet je even bij Annakat kijken. Die fokt met dezelfde lijnen :*

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 28-04-2012 14:47:49 ]
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 28 april 2012 @ 14:41:02 #86
95752 crew  Chell
Kluns
pi_110898191
Het zou ook wel snel zijn hoor nu... en financieel ook niet verstandig, dus tis misschien maar goed dat ze allemaal al vergeven zijn ;)
pi_110898406
Ja snap ik. Raki's volgende nest duurt nog minstens een jaar, maar als je eerder wilt heb ik voldoende tips voor je! :*
pi_110958566
Zo! Er zijn inmiddels twee kittens verkocht! Cheiron gaat Draki heten en Calvin Hero. Dus wen er maar vast aan ;)

Komende week plaats ik weer een update!
pi_110967997
Okay, als ik toch met foto's bezig ben....weer een serie kittens!

Groepsfoto's

Calvin aka Hero:

Chloe:

Cheiron, oftewel Draki:

En Cassi:

Groot en klein:

O+

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 30-04-2012 20:18:23 ]
pi_110968059
Ja.. Wat moet ik er nog van zeggen..
  maandag 30 april 2012 @ 20:03:59 #91
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_110971059
Hehe dat koppie op deze foto :D
pi_110971506
Wat zijn het toch een schatjes! Ik smelt nog elke keer als ik die koppies zie O+ O+
Echt lief hoe ze bij elkaar slapen, met broer/zus als kussentje *;
  Manager PR/Moderator maandag 30 april 2012 @ 20:28:06 #93
269689 crew  Viv
pi_111000640
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 18:16 schreef An24 het volgende:

Chloe:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O+
pi_111013883
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:31 schreef V1z0R het volgende:

[..]

O+
Aan het einde van de week weet je meer. Spannend *O*
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:20:36 #96
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111014126
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:31 schreef V1z0R het volgende:

[..]

O+
Oe, die mooierd gaat dus misschien bij jou wonen? *O*
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:01:43 #97
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_111016411
wat zijn ze toch leuk!!! O+ O+ O+
pi_111033563
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:20 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oe, die mooierd gaat dus misschien bij jou wonen? *O*
:Y maar zoals An al zei, aan eind van de week is het pas zeker :)
pi_111091395
Net terug van de dierenarts. Alle kittens zijn gezond. *O*

Ze zijn geënt en gechipt. En ik ben 322 euro lichter :X
pi_111107099
Fijn dat ze allemaal gezond zijn! :D
Het geld is het wel waard ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')