De meeste zekerheid qua karakter heb je nog bij een volwassen kat, daaraan kun je al zien hoe de kat echt is. Ik ben ervan overtuigd dat er rasgebonden karaktertrekken zijn, ik heb zelf een Somali en een Birmaan, op kattenshows van de Fife waar de katten op ras gesorteerd zitten kun je het verschil goed zien, in het vak van de Birmanen liggen de katten allemaal uit te rusten en in het vak van de Somali's gebuert er van alles, er komen er pootjes uit de kooi om naar de voorbijgangers te hengelen, wordt er geprobeerd de showgordijntjes los te maken, de buurkat krijgt eten dus dan steken we een poot langs het gordijntje om te proberen daar iets van te jatten, etc.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:02 schreef freud het volgende:
[..]
True, maar als je specifieke eigenschappen zoekt, en ook zeker wil weten dat het een sterke kat is, heb je meer zekerheid bij een raskat. Heb zelf ook asielkatjes gehad, dus weet dat het ook erg vaak goed gaat. An24 is alleen verslaafd aan Noren
Wij zochten een aanhankelijke muizenjager. En een kat die een tijdje op straat heeft gewoond, kan duidelijk voor zichzelf zorgen en dus jagenquote:Op woensdag 18 april 2012 19:02 schreef freud het volgende:
[..]
True, maar als je specifieke eigenschappen zoekt, en ook zeker wil weten dat het een sterke kat is, heb je meer zekerheid bij een raskat. Heb zelf ook asielkatjes gehad, dus weet dat het ook erg vaak goed gaat. An24 is alleen verslaafd aan Noren
Als ik ooit een raskat (of hond) zou kopen, zou ik zeker bij de eigenaar langs gaan. Kijken hoe de situatie daar is, de ruimte waar de beesten leven en bewegen, de mensen zelf, hoe die overkomen. We hebben ooit eens een rashond gehad die bij een hele goede fokker vandaan kwam, en dat kon je ook gewoon zien. Alles perfect schoon, zeer mooie buiten rennen (ook perfect schoongemaakt), en overal foto's van de vorige nestjes (die mensen dus opgestuurd hadden).quote:Op woensdag 18 april 2012 20:15 schreef freud het volgende:
Ja, testen is iets wat erg belangrijk is. Een beetje zelfrespecterende fokker kent ook de lijn goed, en weet hoe de rest van de lijn het gedaan heeft. Als ik af en toe hier zie wat er rondgemaild wordt of er genetische tests in de lijnen, dan wordt het zeer serieus genomen. De katten hier worden ook elk jaar door de molen gehaald, en dat is niet meer dan normaal imo.
Maar goed, je hebt altijd rare broodfokkers erbij zitten. Je doet we weinig tegen!
Haha, hier valt het huilen wel meequote:Op donderdag 19 april 2012 11:47 schreef Amnistia het volgende:
Ik denk dat als ik z'n kitten zou hebben.. ik de hele dag zou huilen omdat het zooo lief is:D:D
Hey, da's niet goed opvoeden! Katten mogen niet op tafelquote:Op donderdag 19 april 2012 13:55 schreef An24 het volgende:
[..]
Haha, hier valt het huilen wel meeMaar het is erg genieten met de kleintjes. Ze zijn nu ook in staat om op de eetkamerstoelen te springen, om vervolgens op de tafel terecht te komen. Zit ik lekker thuis te werken met fluffehs om me heen
Als we eten of we zitten met visite aan tafel niet neequote:Op donderdag 19 april 2012 14:04 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hey, da's niet goed opvoeden! Katten mogen niet op tafel
(niet dat ze zich daar maar iets van aan trekken als wij niet thuis zijn...)
quote:Op donderdag 19 april 2012 14:06 schreef Dragonberry het volgende:
O wat lijkt me dat heerlijk, al die pluizebolletjes om je heen. Al wordt je er ook af en toe wel een beetje gek van denk ik![]()
Voor je het weet zitten ze opeens nog hoger!
Dat zijn de twee belangrijkste, want die eerste gaat toch vervallen! (waarom iets aanleren als je het later toch niet meer nodig hebt!)quote:Op donderdag 19 april 2012 14:12 schreef An24 het volgende:
[..]![]()
het is af en toe rennen. geen volwassen kattenvoer eten, niet in de gordijnen klimmen, geen kabels knabbelen...etc De laatste twee snappen ze inmiddels
mjah, nu gaat het even om het type voer. die combi hebben zij niet nodig. Maar verder heb je gelijk. Ze liggen nu op het kleed bij moeders te drinkenquote:Op donderdag 19 april 2012 14:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat zijn de twee belangrijkste, want die eerste gaat toch vervallen! (waarom iets aanleren als je het later toch niet meer nodig hebt!)
Mooiquote:Op donderdag 19 april 2012 15:26 schreef ZodiaX het volgende:
Dit is de mijne, gratis kunnen krijgen omdat de fokker ermee ging stoppen.
[ afbeelding ]
Ik heb 2 katten.quote:Op donderdag 19 april 2012 16:10 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die vacht van die katten? Heeft dat nou erg veel onderhoud nodig? (oftewel, kun je je kat gewoon buiten laten struinen of komt hij dan haveloos terug en is dat pas weer hersteld na een kambeurt van een uur...)
Ook een toffe poes. Mjah, er zit inderdaad flink wat ondervacht tussen, maar voor de rest zit alles wel op zijn plek hoorquote:Op vrijdag 20 april 2012 11:59 schreef ZodiaX het volgende:
Bij deze halfbloedje heb ik ook veel werk aan.
Vooral in de zomer als ze veel buiten is heeft ze erg veel klitten op haar buik.
Zoals je kunt zien heeft ze erg lang haar op plekken waar het niet nodig is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar wat is ze mooiquote:Op vrijdag 20 april 2012 11:59 schreef ZodiaX het volgende:
Bij deze halfbloedje heb ik ook veel werk aan.
Vooral in de zomer als ze veel buiten is heeft ze erg veel klitten op haar buik.
Zoals je kunt zien heeft ze erg lang haar op plekken waar het niet nodig is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een drama. Ik heb er in november 2 laten enten met Nobivac tricat trio maar gelukkig nergens last van gehad.quote:Op vrijdag 20 april 2012 20:31 schreef An24 het volgende:
Een voorbeeld van het minder leuke deel van het fokken: (LET OP: niet mijn eigen kittens)\
Op een forum over fokken gebeuren er deze week verschrikkelijke dingen. Zo ging een fokker nietsvermoedend haar kittens voor het laten enten met een merk dat Nobivac heet. Sinds een jaar blijkt de samenstelling daarvan veranderd. Na de enting werden er drie kittens ziek. 1 daarvan begon te schuimbekken en is naar de dierenarts gebracht. Het katertje overleed een paar dagen later. Het andere kitten zat al bij haar nieuwe eigenaar. Opeens viel het van een laag bed en kreeg het vier stijve pootjes. Dit kitten zit nu aan de pijnstillers, in de hoop dat het overgaat.
Soms ben ik blij met een ervaren netwerk, maar voor de ervaringsdeskundige niet leuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |