Mijne een Nederlandse die me het één en ander heeft verteld over de psyche van de mens ....quote:Op donderdag 5 april 2012 16:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn bron is de Amerikaanse prof. die mij het een en ander heeft geleerd over Amerikaans recht.
En uit New York wel?quote:Op donderdag 5 april 2012 16:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Om te beginnen verwacht ik geen eerlijk cijfer uit Shanghai...
Goed. Volledig bewijs. Definieer dat eens.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:00 schreef Viajero het volgende:
Doodstraf invoeren voor extreme gevallen zoals dit. Meer dan drie slachtoffers in meer dan drie incidenten, moord en verkrachting. Alleen bij volledig bewijs. Niet meer dan drie beroepsmogelijkheden, die gezamenlijk niet meer dan drei jaar mogen duren.
Ik vind feitelijkheden interessanter dan een theorie.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:03 schreef Jian het volgende:
Mijne een Nederlandse die me het één en ander heeft verteld over de psyche van de mens ....
In ieder geval meer betrouwbaar.quote:
Als je je zorgen maakt om de samenleving dan is levenslang een prima alternatief, de samenleving is beschermd en er hoeft niemand te worden gedood.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Doodstraf invoeren voor extreme gevallen zoals dit. Meer dan drie slachtoffers in meer dan drie incidenten, moord en verkrachting. Alleen bij volledig bewijs. Niet meer dan drie beroepsmogelijkheden, die gezamenlijk niet meer dan drei jaar mogen duren.
Je kan wat ik zeg wel afdoen als onzin, maar jouw enige argument is "beschaving", en dat is een mening, geen feit. Ik vind het bv beschaafd om te zorgen dat dit soort mensen geen nieuwe slachtoffers maken.
Dat is gaat je niet lukken hoorquote:Alleen bij volledig bewijs.Niet meer dan drie beroepsmogelijkheden, die gezamenlijk niet meer dan drie jaar mogen duren.
Theorieën getuigen van visie!quote:Op donderdag 5 april 2012 17:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind feitelijkheden interessanter dan een theorie.
Maar ze worden gefalsificeerd door feiten die daarmee in tegenspraak zijn.quote:
Tuurlijk. En de economie groeit daar ook ieder jaar met meer dan 10%.quote:
Als je de doodstraf weer invoert zullen er onschuldige mensen terechtgesteld worden hoe voorzichtig je ook te werk gaat.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je kan wat ik zeg wel afdoen als onzin, maar jouw enige argument is "beschaving", en dat is een mening, geen feit. Ik vind het bv beschaafd om te zorgen dat dit soort mensen geen nieuwe slachtoffers maken.
Feiten heb jij niet aangedragen, behalve dan de discutabele woorden van een schimmige prof.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar ze worden gefalsificeerd door feiten die daarmee in tegenspraak zijn.
Ik hoop dat ze hem nooit meer loslaten.. en dat we over 20 jaar ook niet meer doen aan proefverlof bij TBSérs.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:00 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
16 april geeft Anker zijn pleidooi. In mei de uitspraak.
Ja en voor levenslange of überhaupt voor gevangenisstraf zijn staat gelijk aan het goedkeuren dat de staat onschuldige mensen opsluit. Zal ik nog even doorgaanquote:Op donderdag 5 april 2012 17:31 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Als je de doodstraf weer invoert zullen er onschuldige mensen terechtgesteld worden hoe voorzichtig je ook te werk gaat.
voor doodstraf zijn staat gelijk aan het goedkeuren dat de staat onschuldige mensen vermoord
Ik denk dat er een klein verschil is tussen onschuldige vermoorden en onschuldige vast houden denk je niet?quote:Op donderdag 5 april 2012 17:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja en voor levenslange of überhaupt voor gevangenisstraf zijn staat gelijk aan het goedkeuren dat de staat onschuldige mensen opsluit. Zal ik nog even doorgaan
O jee, krijgen we dat weer, want de doodstraf is onomkeerbaar en als je iemand vast zet en je komt er na 30 jaar of nooit achter dat ie onschuldig was dan is dat niet zo erg ....quote:Op donderdag 5 april 2012 17:49 schreef cooper697 het volgende:
[..]
Ik denk dat er een klein verschil is tussen vermoorden en vast houden denk je niet?
Het is naar mijn mening in ieder geval minder erg dan dood. Als blijkt dat je onschuldig was mag je eruit met een leuke schadevergoeding en kan je alsnog proberen je leven te hervatten.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:52 schreef Jian het volgende:
[..]
O jee, krijgen we dat weer, want de doodstraf is onomkeerbaar en als je iemand vast zet en je komt er na 30 jaar of nooit achter dat ie onschuldig was dan is dat niet zo erg ....
Dat is maar net welke religie je aanhangt ...quote:Op donderdag 5 april 2012 17:58 schreef cooper697 het volgende:
[..]
Het is naar mijn mening in ieder geval minder erg dan dood. Als blijkt dat je onschuldig was mag je eruit met een leuke schadevergoeding en kan je alsnog proberen je leven te hervatten.
Dood zijnde kan dat niet, mocht je dat niet door hebben
Nog altijd beter dan dood niet?quote:Op donderdag 5 april 2012 18:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is maar net welke religie je aanhangt ...
Maar je hebt gelijk als je met je 30ste de cel ingaat en ze komen er na 30 jaar achter dat je onschuldig was, dan kan je mooi op je 60ste nog effe met een lekkere vergoeding de bloemetje buiten zetten, no harm done. Als ik het zo zeg krijg ik er zowat zin in ...
Dat hangt er maar vanaf wat er in die 30 jaar in de bak allemaal gebeurt, hè. Wellicht moet je het grote aantal zelfmoorden in Amerikaanse gevangenissen, er eens bij betrekken, hoe zou dat nou komen, je leeft toch liever ook al zit je dan al dan niet onschuldig (levenslang) in de bak ????quote:
Wat jij wil.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:44 schreef Jian het volgende:
Feiten heb jij niet aangedragen, behalve dan de discutabele woorden van een schimmige prof.
We hebben het hier over de Nederlandse situatie en gevangenissen. Ik denk dat de omstandigheden hier menselijker zijn dan in de gevangenissen in Amerika.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat hangt er maar vanaf wat er in die 30 jaar in de bak allemaal gebeurt, hè. Wellicht moet je het grote aantal zelfmoorden in Amerikaanse gevangenissen, er eens bij betrekken, hoe zou dat nou komen, je leeft toch liever ook al zit je dan al dan niet onschuldig (levenslang) in de bak ????
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |