Ik zeg: Bring it on!quote:Op zondag 22 mei 2011 18:28 schreef Freddeh het volgende:
Narcotical
Neo-Mullen
Freddeh
KnutdeIJsbeer
hetgrotesucces
Captain_Fabulous
Zou je het niet wat rustiger aandoen als je al fysieke klachten hebt? Bijvoorbeeld wat meer rust pakken tussendoorquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:02 schreef piepkuiken21 het volgende:
Hardlopen op nieuwe schoenen is een succes, nog niet zonder klachten in mijn enkel maar het loopt beter.
Zaterdag 20 km gefietst en zondag 43km gefietst. Vandaag wezen hardlopen 3 km achter elkaar.
Morgen zwemmen, donderdag hardlopen en vrijdag rust of fietsen (25 km), zatererdag hardlopen en zondag rust.
Dit keer was het niet Fab, Narc, Cafca of ik die het zeiquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou je het niet wat rustiger aandoen als je al fysieke klachten hebt? Bijvoorbeeld wat meer rust pakken tussendoor
Die 15 km hardlopen lijkt me teveel, ja. Iedere keer na het hardlopen kom je hier vertellen dat je last hebt van een dikkere en pijnlijke enkel. En ik ben dan geen sportarts, maar gaan hardlopen met een enkelblessure is wel 1 van de laatste dingen die ik zou gaan doen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:51 schreef piepkuiken21 het volgende:
ooit een stilzittende ADHD-er gezien....
Ik merk juist met fietsen dat mijn enkel de volgende dag beter voelt door de beweging. Zwemmen doe ik al maanden dus dat stop ik niet (gewoon baantjes met sneel schoolslag).
Ik heb geen idee hoe ik het anders aan moet pakken, 100km in de week fietsen en +- 15 km hardlopen en 1 km zwemmen over 5 dagen uitgesmeerd is toch niet super veel?
Je bedoelt, de Fok Ziekenboeg op tournee? Zou wel een mop zijn als we dat volgend jaar echt doen ;-)quote:Op woensdag 11 april 2012 06:22 schreef Freddeh het volgende:
Voor je het weet heb je dan "Buurman en Buurman en Buurvrouw doen de Ronde van Vlaanderen"...
het is niet bijzonder veel voor iemand die fysiek helemaal in orde is (alhoewel het nog steeds bovengemiddeld is). Maar als je last hebt van je enkel zou ik voornamelijk het hardlopen even laten voor wat het is, maar eigenlijk is rust nemen gewoon het bestequote:Op dinsdag 10 april 2012 20:51 schreef piepkuiken21 het volgende:
ooit een stilzittende ADHD-er gezien....
Ik merk juist met fietsen dat mijn enkel de volgende dag beter voelt door de beweging. Zwemmen doe ik al maanden dus dat stop ik niet (gewoon baantjes met sneel schoolslag).
Ik heb geen idee hoe ik het anders aan moet pakken, 100km in de week fietsen en +- 15 km hardlopen en 1 km zwemmen over 5 dagen uitgesmeerd is toch niet super veel?
quote:Op woensdag 11 april 2012 09:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Je bedoelt, de Fok Ziekenboeg op tournee? Zou wel een mop zijn als we dat volgend jaar echt doen ;-)
Deze kreeg ik van de week gemaild, voor de fietsvakantie.quote:Op donderdag 12 april 2012 08:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Op vakantie zit ik een uur of 7, 8 in het zadel....maar in een andere houding dan een racert, en je gemiddelde over de hele dag is zo iets van 15km per uur. Maar dan ben je na 6 uur effectieve rijtijd al wel op 90 km! Je moet alleen heel anders gaan denken over tijd dan op een racefiets.
Als je rustpauzes neemt en daarna wil rondkijken in dorpjes, moet je denken in 10 km/uur, gerekend van vertrek tot aankomst.. Dus 8 uur onderweg = 80 km afleggen.
Ik ben met de fiets wel eens in 1 dag naar frankrijk gereden. Gewoon flink doortrappen.quote:Op donderdag 12 april 2012 10:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb al een routeboekje daarvoor thuis liggen, wil dat serieus een keer doenMaar is wel ruim drie weken rijden hoor, weet niet of ik van het huismanagement wel zo lang van huis mag
Leuk ideequote:Op vrijdag 13 april 2012 14:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Voor z'n verjaardag gaan we als ik het georganiseerd krijg op mannen - expeditie, hji en een paar vriendjes en ik gaan dan op een eilandje op de Loosdrechtse Plassen een nacht met een tent staan, zij in een aparte tent en ik in de mijne om het hoekje zodat ze zich vrij voelen, BBQ'tje mee enzo......hopelijk geeft hem dat zin in verdere kampeeravonturen.
quote:Op maandag 16 april 2012 08:04 schreef cafca het volgende:
Ik ben een stress-eter
Paardrukke weken op het werk en meteen 1,50 kilo erbij
Er gaan in de toekomst meer mensen vroegtijdig dood aan overgewicht dan longkankerquote:Op maandag 16 april 2012 08:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Doodgaan is inderdaad goed voor je gewichtsverlies, maar het is wel radicaal...Heb vanavond m'n eerste afspraak bij de Fysio. benieuwd. Treintickerts zijngeboekt, dus ik zal over drie weken toch echt een stukje moeten gaan fietsen, en liefst zonder pijn!
Valt toch wel mee?quote:Op maandag 16 april 2012 11:26 schreef Narcotical het volgende:
Ik durf te wedden dat 95% van de mensen die met klikpedalen rijden weleens een keer zijn vergeten om uit te klikken. Maargoed, je moet het uiteindelijk zelf weten.
Ik zit vooral op wat mooier weer te wachten want de laatste tijd is het echt om te huilen. Route's heb ik wel klaar liggen opzich
Dat zal toch wel meevallen?quote:Op donderdag 19 april 2012 15:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
M'n rontgenfoto's waren goed, gee enkele sljitage of arthrose ivg met 2008, dus de fysio zou me weer pijnvrij moeten kunnen maken.![]()
![]()
![]()
![]()
En de treintickets voor mijn Wenen - Hongarije - Graz- Wenen - Donau volgen tot de tijd op is - trein terug in Regensburg pakken - fietstocht zijn ook net binnen. Nu nog mooi weer....
Heb wel koppijn en maagklachten dus nog niet naar de sportschol geweest...maar dat komt van het stoppen met m'n medicatie, dus dat is tijdelijk. Heb een half jaar slaapmedicatie/anti depressieva geslikt, en dat is niet altijd goed geweest voor het bewegen en afvallen. Soms wilde ik wel bewegen, maar trok m'n lijf dat helemaal niet, of was de motivatie helemaal zoek. Moeilijk uit te leggen in het stoere wielrentopic, dat je gewoon niet op die fiets kan stappen, ook al zou je het willen. Volgens mij vinden ze me daar een beetje (veel) een softie nu met m'n knie gedoe enzo.
Je bent niet de enige die meer moet fietsen hoorquote:Op donderdag 19 april 2012 15:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ze vinden wel dat ik meer moet fietsen en minder posten denk ik![]()
Is ook zo...ik ga die trektocht ook gebruiken om mezelf weer als fietser te laten denken en gedragen. Is een beetje ondergesneeuwd.
Hoop vooral op beter weer, maar dat gedeelte va Hongarije en ostenrijk waar ik de eerste dagen ga rijden is als het goed is drog en warm in mei, omdat het achter de Alpen ligt, dus alle kou en regen komt de bergen niet over, en er is dus een mediteraan klimaat.![]()
![]()
Vet.quote:Wenen - Hongarije - Graz- Wenen - Donau volgen tot de tijd op is - trein terug in Regensburg pakken - fietstocht
Fijn om te horen dat je het leuk vind, nu hopen dat het ook mee gaat helpen aan het afvallen!quote:Op donderdag 19 april 2012 23:03 schreef Freddeh het volgende:
Vervolgcursus heb ik op dit moment nog niet nodig hahaBest zwaar, m'n knieën moeten echt aardig wennen. Ben al wel leuke muziek aan het bij elkaar pakken zodat ik een lekker loopritme kan houden.
Yep, en ik heb voor de Donau en die kant van Oostenrijk gekozen omdat het lekker vlak is. Ik heb nu zelfs al een paar campings uitgekozen (vorig jaar in Belgie/Luxemburg keek ik 's ochtends waar ergens in de buurt van waar ik naar toe reed een camping zou zitten, goede manier om afstanden verkeerd in te schatten en te verdwalen) en ik ga bij de tent koken ipv de pizeria induiken. goedkoper en meer survival (lees met ironie) gevoel.quote:Op donderdag 19 april 2012 19:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Vet.
Fietsen werkt trouwens ook therapeutisch, mooi dat je knieën je er waarschijnlijk niet zo in zullen belemmeren.
Probeer je dan ook om in de beat van de muziek te lopen?quote:Op vrijdag 20 april 2012 07:25 schreef Freddeh het volgende:
Iets hoger tempo en een beetje vrolijk (ben redelijk gevoelig voor muziek heb ik gemerkt). Waar ik echt waanzinnig vrolijk van word is "call me maybe" van Carly Rae Jepsen, heeft ook een lekker tempo. "Stronger" van Kelly Clarkson is ook cool. Nog lastig om een lading muziek met een goed tempo bij elkaar te zoeken die niet te deprimerend is, zelfs vrolijke nummers hebben er tegenwoordig muziek onder hangen waarvan je depri kan worden (ik iig). Ik heb zaterdag dienst dus dan kan ik op m'n gemak door m'n hele mp3 collectie heen bladeren op zoek naar wat ik nodig heb
Geheel offtopic... Waar ik overigens helemaal gestoord van begin te worden, is dat ik als ik "Stronger" van Kelly Clarkson hoor, dat ik dan altijd "Kids" van MGMT er doorheen hoor in m'n hoofd. Benieuwd wie het van wie gejat heeft...
Dat niet per sé, maar van die hele rustige muziek remt me alleen maar af. Kan ik net zo goed direct een half uur gaan wandelen...quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Probeer je dan ook om in de beat van de muziek te lopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Als ik die muziek hoor wil ik eigenlijk alleen maar keihard wegrennen. Dus misschien werkt het idd wel.quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:45 schreef Freddeh het volgende:
Narc, een paar voorbeeldjes van waar ik goed op loop en die een beetje positieve vibe afgeven:
* Kelly Clarkson - Stronger
* Carly Rae Jepsen - Call me maybe
* Ke$ha - Tik tok
* Katy Perry - Last Friday night
* LMFAO - Party rock anthem
* Agnes - Release me
* Eric Prydz - Call on me
Wat ook heerlijk tempo heeft zijn de volgende nummers (ik houd echt van deze nummers) maar die hebben niet meer zo'n positieve vibe:
* Tv on the Radio - Wolf like me
* Anberlin - Enjoy the silence
* Shiny Toy Guns - You are the one
Dus ideeën wat er nog meer in omloop is waar ik een beetje wat aan heb bij het lopen?
quote:
Denk dat ik binnenkort maar een trainingsbroek met panterprint ga bestellen voor het hardlopenquote:Op zaterdag 21 april 2012 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
Binnenkort maar 's even op de iPod zetten
Ga ik ff naar kijkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 12:58 schreef the85mc het volgende:
Ik fiets vaak met de decibel weekendmix. Is vaak dezelfde stijl muziek die jullie hier posten en dan bijna een uur aan elkaar gemixt. Ik kan daar lekker op door fietsen. Je kunt ze gewoon downloaden via podcasts en dan op je mp3 speler knallen.
Je riekt naar iPhone vriend. Daarnaast, heb nu hier gewoon even geen kabeltje of bluetooth dongel. No biggie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Haten op de iPhone maar ondertussen niet eens in staat zijn muziek op je telefoon te zetten
Dat dus. Kabeltjes en dongles zijn zoooo 2006quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:43 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je riekt naar iPhone vriend. Daarnaast, heb nu hier gewoon even geen kabeltje of bluetooth dongel. No biggie.
Misschien wel, maar ik zorg er voor dat de rest van de wereld verder komt dan 2006. Kom gewoon zelf niet toe aan upgradenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat dus. Kabeltjes en dongles zijn zoooo 2006
ik heb m'n nano voor 15 euro tweedehands gekocht, onder de krassen en allesquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:48 schreef the85mc het volgende:
Ik kan mijn telefoon tenminste op de grond gooien en dan doet ie het nogIk heb welgeteld 4 weken een ipod gehad en toen was ie goed kapot. Imeuk is niet wat voor mij.. Ziet er mooi uit, maar als ik het in mijn handen heb gaat het stuk..
Feli Freddehquote:Op maandag 23 april 2012 19:06 schreef Freddeh het volgende:
Misschien moeten we maar eens afspreken nu het nog kan. Vanmiddag te horen gekregen dat ik door ben naar de 2e ronde sollicitatiegesprekken bij de ICT-dienstverlener van de politie. Zodra dat rond is werk ik in Zwolle en woon ik in Appelscha. Ik zal niet te vroeg juichen, maar ben je na 8 maanden LAT-relatie nog wel te vroeg om te juichen?
Goed planquote:Op maandag 23 april 2012 23:03 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik ga even een week niet hardlopen, het voelt na de wedstrijd niet goed in mijn enkel, woensdag weer fysio
Ah, 60 km valt inderdaad mee. Ik had gegooglet en die gaven een afstand van 80 nog wat, maar dat is misschien niet de meest handige route.quote:Op maandag 23 april 2012 19:24 schreef Freddeh het volgende:
Dank je
Appelscha - Zwolle is 60km, dus zeker geen fietsafstand. Het is overigens hetzelfde werk als m'n schoonzus doet, zij is degene die me geintroduceerd heeft. Dus carpoolen iedere dag. Lekker een uurtje extra per dag slapen
Klotequote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:50 schreef Freddeh het volgende:
@Piep: pics or it didn't happen.
En verder... Ik zal niet vloeken. Maar wat kan zoiets je dag leven grondig verzieken zeg.
Wow, jij gaat best wel snel omhoog of in ieder geval op en neer. Sterkte!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:12 schreef Freddeh het volgende:
Ben verdorie weer eens afgewezen... Begin er nu toch echt goed ziek van te worden
Wel gewogen gisterochtend, 109...
Wtf, dat dit kan in Nederland!!! Wat was de aanleiding? Maar je fiets is natuurlijk niet total loss.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:47 schreef piepkuiken21 het volgende:
jammer zeg!
Ik heb net weer 10 dagen stil gezeten en heb vandaag weer voor het eerste wezen hardlopen. Ging goed.
Een of andere malloot vond het nodig om mijn nieuwe mountainbike in de sloot te gooien dus ik ben de hele ochtend in de weer geweest om aangifte te doen, moest ik zelf nog de fiets uit het water halen, dus in bikini en trapje de sloot in gegaan om de fiets op te vissen. Daarna naar de fietsenmaker gebracht, nu wachten wat de uitslag is..... het kost mij sowieso 25 euro. Maar of hij totall loss is, dat is de vraag. In ieder geval gaat hij anders compleet uit elkaar
Tuig heeft geen aanleiding nodig hoor. Zo werkt het in dit land. Hier wordt je stadsfiets twee keer in één week op klaarlichte dag gestolen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:05 schreef MCH het volgende:
[..]
Wtf, dat dit kan in Nederland!!! Wat was de aanleiding? Maar je fiets is natuurlijk niet total loss.
Dan ben je ook dom als je een dure mtb op straat laat staan, ik had meer het idee dat ze ruzie heeft gekregen en dat de fiets is afgepakt en in het water gegooid.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Tuig heeft geen aanleiding nodig hoor. Zo werkt het in dit land. Hier wordt je stadsfiets twee keer in één week op klaarlichte dag gestolen.
Iets subtieler mag ook wel...quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan ben je ook dom als je een dure mtb op straat laat staan, ik had meer het idee dat ze ruzie heeft gekregen en dat de fiets is afgepakt en in het water gegooid.
Ik snap het wel, puur stress. Word er redelijk gestoord van...quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Wow, jij gaat best wel snel omhoog of in ieder geval op en neer. Sterkte!
quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, maar jij bent hier de gast op dit moment. Afzeiken hebben we de klaagbaak voor
Ja, mooi zullen we nu even wachten op de ware toedracht? Je bent al een aardig stugge Fries aan het worden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:24 schreef Freddeh het volgende:
Je bent gewoon dom als je met je klauwen andermans spullen in het water gaat lopen gooien. Heeft niets te maken met de intelligentie van Piep.
Auch...quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja, mooi zullen we nu even wachten op de ware toedracht? Je bent al een aardig stugge Fries aan het worden.
ja dat recht heb je nu dus verloren als inwoner van Appelschaquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Auch...
Dingen die je NIET moet zeggen tegen een Groninger haha
Heb voor het hardlopen zelfs al een zweetbandje met Friesche print erop. Tja, mijn voorouders schijnen ook Fries te zijn. Dan krijg je dat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:29 schreef MCH het volgende:
[..]
ja dat recht heb je nu dus verloren als inwoner van Appelscha![]()
![]()
quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:44 schreef piepkuiken21 het volgende:
Tsja er zijn ook mensen die op 2 hoog wonen en elke dag de fiets pakken, tis niet te doen om met een trap met een knik de hele tijd je fiets te zeulen en er op gokken dat je niet van de trap mietert, ik ben al wat aan het verzinnen maar er is hier geen mogelijkheid om iets goed vast te zetten.
Wellicht als hij terug is een stoeptegel met een beugel monteren om daar je frame aan vast te zetten.
Ik heb ook al aan een hijssyteem gedacht (denk aan liersysteem van een reddingsboot) maar dan moet ik nog 2x op en neer.
@ MCH, ik ben niet dom, misschien heb je het over jezelf?
Vaders die hun kinderen naar stijldansen sturen, pure kindermishandeling.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Grappig, Friezen en Groningers die allebei doen alsof ze Nederlands zijn, ipv achtergebleven kolonies...soort van koud Suriname zeg maar.
Beter zet je dat kind op een racefiets.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hee hee, hij doet niet meer aan stijdansen, hij zit nu op de Nationale Ballet Academie, minstens twee liefst meer uur ballet per dag
Trollen is toch mooi, ik vind dat we hier ook wel een beetje het motto no pain, no gain moeten invoeren. Misschien kunnen we het topic dan aan het einde van de zomer sluiten omdat we allemaal 10 kg kwijt zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:01 schreef piepkuiken21 het volgende:
Hmm mijn fiets is niet total loss, wel word alles los gemaakt, gesmeerd pakkingen vervangen en ga maar door.
Ze wilden ook mijn tandwielen en ketting vervangen maar dat moest ik zelf betalen, ik heb dat niet gedaan want als er in 6 maanden tijd al 2x een aanslag op je fiets gepleegd wordt, kun je er vergif op in nemen dat hij binnen 2 jaar gejat word.
Maar gelukkig dacht de beste man mee van de fietsenwinkel en die zegt dan kijk ik de voorvering niet na en vervang ik de rest kosteloos.
Prima, de eventuele vervolgschade zie je toch pas over 1,5 jaar en dan vermoed ik dat de fiets toch wel gestolen is.
Oja: MCH als je hier bent om te trollen ga lekker ergens anders zitten, heb je een andere intentie stel je dan wat vriendelijker op en doe niet zo cynisch
in amsterdam zijn fietsenstallingen waar je voor een paar euro je fiets kan binnenzetten, misschien elders ook?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:28 schreef No-P het volgende:
Ik zou de fiets toch maar naar boven sjouwen dan. Een hand op de leuning en met de andere de fiets achter je meetillen. Als het niet gaat kun je de fiets altijd laten vallen, hang jij nog aan de leuning. Gewoon 1 goede manier vinden (minst moeilijke manier).
We?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:01 schreef MCH het volgende:
[..]
Trollen is toch mooi, ik vind dat we hier ook wel een beetje het motto no pain, no gain moeten invoeren. Misschien kunnen we het topic dan aan het einde van de zomer sluiten omdat we allemaal 10 kg kwijt zijn.
Waarvoor dan?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:07 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik ben een cm of 5 kwijt, alle broeken zakken van mijn kont af....
Overigens weeg ik niet uit motivatie voor mezelf :-)
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:57 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wrijf het er nog eens inIk ben inmiddels 3 dagen gestopt met avondeten...
Als je wilt gaan jojo-en moet je je avondeten overslaan, niet een heel handige move aangezien je dat niet vol gaat houden. Je bent teveel aan het crash-dieten, wat er weer voor zorgt dat je terugvallen gaat krijgen die dubbel zo hard aankomen. Als je je avondeten overslaat krijg je gewoon een keer een vreetkick, en alles wat dan binnenkomt blijft er dan ook aanzitten omdat dat het sein is wat je lichaam geeft. Ook wordt je verbranding lager door het overslaan van maaltijden, dat is ook de reden dat je tussendoortjes moet etenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:57 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wrijf het er nog eens inIk ben inmiddels 3 dagen gestopt met avondeten...
Inderdaad, heel belangrijk en een van de weinige manieren om langdurig resultaat te boeken. -20 in mijn geval (and counting).quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je wilt gaan jojo-en moet je je avondeten overslaan, niet een heel handige move aangezien je dat niet vol gaat houden. Je bent teveel aan het crash-dieten, wat er weer voor zorgt dat je terugvallen gaat krijgen die dubbel zo hard aankomen. Als je je avondeten overslaat krijg je gewoon een keer een vreetkick, en alles wat dan binnenkomt blijft er dan ook aanzitten omdat dat het sein is wat je lichaam geeft. Ook wordt je verbranding lager door het overslaan van maaltijden, dat is ook de reden dat je tussendoortjes moet eten
Begin eerst eens met een normaal eet-patroon te ontwikkelen zonder dat je zonodig moet afvallen, dus gewoon ontbijten, lunchen en avoneten en tussendoortjes. Als je dat weer op orde hebt, ga dan eens kritisch kijken wat je binnenkrijgt en probeer dat langzaam aan te veranderen.
Ik woog ooit eens 96 kilo, en ben toen kritisch naar mijn eetpatroon gaan kijken. Sinds die tijd ben ik heel langzaam mijn eetpatroon aan het veranderen. Het gaat niet snel (-10 kilo in 4 jaar tijd), maar het belangrijkste is dat het eraf gaat en eraf blijft zonder dat ik voor mijn gevoel offers moet brengen
Wel een goede keus dan om niet je hele fiets te laten nakijken, binnen 2 jaar is ie buiten toch wel weggeroestquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
speciaal voor de betweters:
[ afbeelding ]
Tis een draai die je niet makkelijk maakt. Fietsenstalling zit ook te ver van huis en is niet 24/7 open.
Ik weeg mezelf niet omdat ik mezelf dan gek maak als er iets aangekomen is. Nee ik trek wel broeken aan waaraan ik het merk :-)
Vruchtdranken ook alquote:Op zondag 6 mei 2012 11:50 schreef eentwee het volgende:
Frisdrank is evil inderdaad. Heb je niks aan, je kunt beter afwennen om zoveel zoet te willen. Reken voor de gein maar eens uit wat het in theorie oplevert om alléén die twee glaasjes fris per dag te laten staan
De meeste vruchtdranken vallen ook onder die noemer trouwens.
quote:Op maandag 7 mei 2012 06:55 schreef Freddeh het volgende:
Het enige dat je nog drinken kan is bier. En dan wel tijdens lunchtijd, kun je direct je bammetje met kaas overslaan
Als je ontbijt overslaat wordt je verbranding zuiniger. Als het reservelampje brandt van de benzinemeter in de auto ga je ook rustiger rijdenquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is niet ontbijten nou nog op een andere manier slecht voor je behalve dat je de neiging zal hebben om te schranzen voor de lunch? Want daar heb ik eigenlijk weinig last vanMijn dag in eten nu:
- 06:15 Opstaan, glas water, en naar het werk
- 10:00 Krentenbol zonder beleg + banaan of appel of ander stuk fruit
- 12:00 Lunch, 2 dubbele boterhammen met kaas of ham oid. 2 glazen optimel of melk
- 15:00 Fruit of Peperkoek
- 19:00 Avondeten.
Tussen 08:00 en 12:00 drink ik wat espresso's, daarna water of sap.
Iemand op of aanmerkingen?
Binnen wat voor termijn moet je dan ontbijten? Ik zou bijvoorbeeld ook nog rond 9 uur kunnen gaan ontbijten op het werk, maar thuis lukt het me gewoon niet..quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:17 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als je ontbijt overslaat wordt je verbranding zuiniger. Als het reservelampje brandt van de benzinemeter in de auto ga je ook rustiger rijdenEr zijn ongetwijfeld mensen die geweldig resultaten boeken met weinig/geen ontbijt maar ik ben voorstander van de stevige basis. In z'n totaliteit lijkt dit me ook te weinig, als ik bedenk hoeveel ik nog kon eten en toch 1,5 kg per maand afviel. De grootste winst zit vaak in het minderen met tussendoortjes en calorieën uit drank.
Let wel, vruchtdranken uit pak. Daar zitten namelijk bergen aan toegevoegde suikers in.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vruchtdranken ook alBijna het enige wat ik nog een beetje lekker vind, behalve koffie en bier
![]()
Water is ook zo saai..
Zegt al genoeg dat je heel veel eet bij het avondeten, je moet eigenlijk gedurende de dag al zoveel hebben gegeten dat een lichte avondmaaltijd voldoende is.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Binnen wat voor termijn moet je dan ontbijten? Ik zou bijvoorbeeld ook nog rond 9 uur kunnen gaan ontbijten op het werk, maar thuis lukt het me gewoon niet..
En avondeten is wel veel bij mij. Met dit schema heb ik alleen tussen 5 en avondeten wel "trek" voor de rest geen hongerig gevoel ofzo.
Mja, daar heb ik geen tijd voorquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Let wel, vruchtdranken uit pak. Daar zitten namelijk bergen aan toegevoegde suikers in.
Niemand houdt je tegen om een sapcentrifuge te kopen en zelf vers sap te maken, gezond en ontzettend lekker
Ik heb dit wel geprobeerd, vooral yoghurt met muesli omdat dit weinig tijd kost, maar ik houd het toch nooit vol.. Ik moet er toch echt ff voor gaan zitten terwijl ik veel liever alles ff snel doe en naar m'n werk ga. In de trein zou nog wel een idee kunnen zijn, maar ik vind mensen die in de trein eten 's ochtends altijd zo irritantquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Zegt al genoeg dat je heel veel eet bij het avondeten, je moet eigenlijk gedurende de dag al zoveel hebben gegeten dat een lichte avondmaaltijd voldoende is.
Waarom kun je trouwens die krentenbol niet 's ochtends naar binnen werken? Of een bakje cereals met melk/yoghurt?
En is er dan helemaal niks uit een pak te drinken wat een beetje smaakt en ook nog gezond is?!quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:32 schreef eentwee het volgende:
Wat blik zegt. Dikke zelfgemaakte vruchtensappen vullen ook veel beter dan die pakken suikerwater.
En inderdaad, vijf minuten uittrekken voor wat yoghurt met muesli (geen cruesli) en in de trein nog een krentenbol bijv? Cereals is eigenlijk meer sportvoeding, erg rijk aan koolhydraten.
Ik drink altijd Crystal Clear, daar schijnt niks in te zitten..quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En is er dan helemaal niks uit een pak te drinken wat een beetje smaakt en ook nog gezond is?!
Volgens mij hebben wij dat hier ook op kantoor staan, ga eens ff een pak uit de koelkast trekken om te proevenquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:39 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik drink altijd Crystal Clear, daar schijnt niks in te zitten..
Ik weeg hetzelfde! Wie 't eerst de 7 ziet..?quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Overigens ben ik wel lichter uit het voetbalseizoen gekomen dan vorig jaar82.7 nu terwijl ik vorig jaar rond de 87 zat. Eind september vorig jaar zat ik net onder de 80. Ik zou wel graag een 7 willen zien op de weegschaal..
Ha! Ik neem wel ff een weegschaal mee naar de Grenslandklassieker want dat moet ik dan eerst ff controleren!quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik weeg hetzelfde! Wie 't eerst de 7 ziet..?
Dat nooitquote:Op donderdag 10 mei 2012 16:16 schreef MCH het volgende:
Net alsof er in vers geperste sappen niet ook ontzettend veel suikers zitten. Een aantal mueslisoorten zijn ook ongezond, kijk eens op het pak voor de samenstelling. Neem liever brinta of een dikke bak magere kwark. Daar krijg je een lekker vol gevoel van.
Gooi je bij de kwark er een klein scheutje roosvicee door en bij de brinta een klein schepje suiker.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat nooitHet moet wel een beetje leuk blijven natuurlijk
Met vers geperst bedoel ik wel echt zelf sap persen m.b.v. een sapcentrifuge. Is gewoon puur fruit wat je dan drinkt en zijn allemaal natuurlijke suikersquote:Op donderdag 10 mei 2012 16:16 schreef MCH het volgende:
Net alsof er in vers geperste sappen niet ook ontzettend veel suikers zitten. Een aantal mueslisoorten zijn ook ongezond, kijk eens op het pak voor de samenstelling. Neem liever brinta of een dikke bak magere kwark. Daar krijg je een lekker vol gevoel van.
Dat snap ik maar het blijven suikers en ik kan op internet niet een heel duidelijk verhaal vinden of dat nou wel zo gezond is.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Met vers geperst bedoel ik wel echt zelf sap persen m.b.v. een sapcentrifuge. Is gewoon puur fruit wat je dan drinkt en zijn allemaal natuurlijke suikers
Optimel vind ik trouwens ook maar een dubieus product.quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is niet ontbijten nou nog op een andere manier slecht voor je behalve dat je de neiging zal hebben om te schranzen voor de lunch? Want daar heb ik eigenlijk weinig last vanMijn dag in eten nu:
- 06:15 Opstaan, glas water, en naar het werk
- 10:00 Krentenbol zonder beleg + banaan of appel of ander stuk fruit
- 12:00 Lunch, 2 dubbele boterhammen met kaas of ham oid. 2 glazen optimel of melk
- 15:00 Fruit of Peperkoek
- 19:00 Avondeten.
Tussen 08:00 en 12:00 drink ik wat espresso's, daarna water of sap.
Iemand op of aanmerkingen?
Zou wat zijn, ga je het nuttigen van fruit afraden?quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:25 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat snap ik maar het blijven suikers en ik kan op internet niet een heel duidelijk verhaal vinden of dat nou wel zo gezond is.
Ach, voor ieder product kun je vast wel negatieve eigenschappen vinden. Zoals ik al zei, het moet wel leuk blijven. Zo lang ik op een gezond gewicht zit en een beetje het gevoeld heb bovengemiddeld gezonde producten te nuttigen, ben ik tevredenquote:Op donderdag 10 mei 2012 16:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou wat zijn, ga je het nuttigen van fruit afraden?
Met mate Blikje! en een wielrenner kan natuurlijk niet zonder banaan!quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou wat zijn, ga je het nuttigen van fruit afraden?
Een (versgepest) sapje per dag kan echt geen kwaad en is gewoon gezond. Een stuk beter dan die Optimel rommel bijvoorbeeldquote:Op donderdag 10 mei 2012 16:32 schreef MCH het volgende:
[..]
Met mate Blikje! en een wielrenner kan natuurlijk niet zonder banaan!
Dat zeg ik, met mate.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Een (versgepest) sapje per dag kan echt geen kwaad en is gewoon gezond. Een stuk beter dan die Optimel rommel bijvoorbeeld
Waterfietsen toch?quote:Op maandag 14 mei 2012 13:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je zeilt? Is ook cool. Ik ben vooral blij dat ik deze keer beter gegeten heb, had vorig jaar in Luxemburg drie dagen diaree doordat ik verkeerd at, dat fietst niet geweldig, paar keer per dag een cafe in moeten duiken voor het te laat is...nu meer brood gegeten, minder zoete dingen, behalve cola, geen dingen als ice-tea of chocomel maar gewoon veel water, meer fruit ed.
Kop op Freddeh! Ik ken je precieze problemen niet, maar probeer het altijd van de positieve kant te zien! What doesn't kill you makes you stronger!quote:Op maandag 14 mei 2012 18:29 schreef Freddeh het volgende:
Fab, ontzettend tof dat je het gedaan hebt. Ik zit nu erg slecht in m'n vel en lees nu dus je verhaal nog even niet, ben wat anders doen vanavond. Weet nog niet wat.
Nog maar eens nieuwe ontbijtpoging. Muesli met magere kwark of yoghurt. Voelt toch alsof ik meer zit te etenquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mja, daar heb ik geen tijd voorZal eens wat vaker die versgeperste sappen kopen.
[..]
Ik heb dit wel geprobeerd, vooral yoghurt met muesli omdat dit weinig tijd kost, maar ik houd het toch nooit vol.. Ik moet er toch echt ff voor gaan zitten terwijl ik veel liever alles ff snel doe en naar m'n werk ga. In de trein zou nog wel een idee kunnen zijn, maar ik vind mensen die in de trein eten 's ochtends altijd zo irritant
quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nog maar eens nieuwe ontbijtpoging. Muesli met magere kwark of yoghurt. Voelt toch alsof ik meer zit te eten
Zou je niet eens naar een diëtist gaan?quote:Op maandag 21 mei 2012 16:05 schreef Freddeh het volgende:
Nee, ik crash niet. Ik eet gewoon normaal. Nét minder dan ik zou moeten eten volgens de richtlijnen. Stel dat ik er nog verder onder ga zitten red ik m'n dag niet...
Ik snap het gewoon niet meer.
Heb nu van een vriendin een nog niet geprobeerd dieet gekregen. Duik er vanavond in en merk het wel...
Freddeh, je kunt echt nog beter stoppen met avondeten dan met ontbijt overslaan (of dit hierboven "ontbijt" noemen) als je vooruitgang wilt zien.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:10 schreef Freddeh het volgende:
Ontbijt? Schaaltje havermoutpap zonder suiker, een kop zwarte koffie en een plak ontbijtkoek. Uiteraard spreid ik dit over een geheel van 1 á anderhalf uur
Daar deed ik het anderhalf jaar geleden ook op hoor.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Freddeh, je kunt echt nog beter stoppen met avondeten dan met ontbijt overslaan (of dit hierboven "ontbijt" noemen) als je vooruitgang wilt zien.
Straks als je 200 km per week gaat fietsen val je zodra je thuis de deur uit rijdt om joh!
Ja hoor, lunchwandeling van 30/35 minuten.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou je niet eens naar een diëtist gaan?![]()
Al die huis-tuin-en-keuken-ideetjes zijn niet echt succesvol gebleken..
En hoeveel beweeg je per dag? Kom je aan dat halve uurtje?
Misschien moet je af en toe eetlijstjes posten in het gezond slank topic.. Er wordt veel geslowchat, maar als je om advies vraagt krijg je goede antwoorden. Sommigen daar hebben veel kennis wtb voeding/dietiek..quote:Op maandag 21 mei 2012 18:46 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja hoor, lunchwandeling van 30/35 minuten.
Interessant! Eigenlijk zou iedereen eens in de zoveel tijd een soort 'APK' moeten doen. Kun je voortijdig dingen opsporen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vanmiddag een soort van gezondheidstest, kon vanuit m'n werk gratis meedoen, er staat nu een paar dagen 'de gezondheidsbus' van Achmea voor de deur, en je moet er dan langskomen voor cholesterolmeeting en een (lichte) inspanningstest en nog wat zaken, en dan bespreek je dat met de bedrijfsarts...benieuwd wat het wordt. Je mag drie uur van te voren niets eten en alleen water of groene thee drinken...zal wel met die suiker/cholestreol meeting te maken hebben.
Klinkt wel goed toch? En over je cholesterol: gewoon wat meer plantaardige vetten eten ipv dierlijke. Dus olijfolie ipv boter etc..quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nou, ik moest vooral doorgaan met afvallen (duh), en m'n goede cholesterol mag wat hoger, dan is de balans beter. En ik zie dicht bij (met lenzen in) kennneljik behoorlijk slecht. was mij nooit opgevallen![]()
![]()
![]()
We krijgen nog een raport thuis, maar eens zien.
O ja, niet aan gedacht. De 'verkeerde' cholesterol zit trouwens vooral in volvette producten, dierlijke vette producten, koekjes etc. Eet je veel van dat?quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik verwachte ook niets raars, dus het is fijn dat het bevetsigd is inderdaad. En die cholesterolcijfers kunnen ook puur door m'n gewicht zijn, en dus vanzelf goed trekken als ik afval.
Zag het inderdaad toen ik zelf ook even de sheet ging bijwerken. Ik heb nu ook een redelijk steady dalende lijn te pakken. Weeg inmiddels 93.0 kg, iets wat ik al jaren niet meer gewogen hebquote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:13 schreef Freddeh het volgende:
Hoppakee. Kilootjes aftikkenKijk maar in de sheet voor meer info. Kijken of dit vol te houden is (en nee, heb geen dag honger gehad deze week).
Goed bezig allebei!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:42 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Zag het inderdaad toen ik zelf ook even de sheet ging bijwerken. Ik heb nu ook een redelijk steady dalende lijn te pakken. Weeg inmiddels 93.0 kg, iets wat ik al jaren niet meer gewogen heb
Je gaat toch niet vrijdag naar Appelscha op de fiets?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 06:34 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag 25km fietsen.
Morgen 2x25.
Donderdag hopelijk 25km.
Kortom, de auto wordt ingeleverd vandaag. Veel km's maken, ben alleen nog e.e.a. aan het uitzoeken over hoe ik het het best doen kan. Ik zit namelijk wel met redelijk veel bagage dat meemoet naar het noorden/westen iedere week. Dat ga ik met de fiets niet redden.
Nee, niet met de fiets neequote:Op dinsdag 29 mei 2012 08:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je gaat toch niet vrijdag naar Appelscha op de fiets?Of bedoel je met de trein?
Trein is wel te doen met een goede rugzak
En succes btw![]()
Je kan je fiets toch in Dordrecht laten staan?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:57 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, niet met de fiets neeKan wel, maar 200km is misschien wat veel. Ik reis met de trein terug idd. En nadeel van de trein is dat ik dan dus een kaartje voor m'n fiets moet kopen.
Een aanhangwagenThanks Piep
Oplossingen ja, maar niet zoietsquote:
Neem dan een extra vakantie fiets die een stel tassen kan hebben, veel lange afstand routes hebben stukken onverhard, waar je Giant zich niet gelukkig gaat voelen...2de ahnds is op dat gebied ook best wat te halen zonder een extra hypotheek te nemen.quote:
Niet zo treuren, je hebt het waarschijnlijk zelf veroorzaakt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:36 schreef Freddeh het volgende:
Vind het hoe dan ook tof om te horen dat iemand zijn doel bereikt qua gewicht.
Toen ik gisteren mn RVV shirtje aan had noemde iemand mij de ronde van Vlaanderen. Anderhalf jaar en 15kg verder, en in eerste instantie moest ik lachen om de opmerking. De klap kwam later.
Dat zijn ook gewoon k*topmerkingen. Ik krijg altijd het idee dat je er best wel mee bezig bent en dat je veel bewuster leeft dan veel anderen. En eigenlijk moet je schijt hebben aan wat anderen over je zeggen. Als je zoiets zegt tegen iemand, wat voor persoon ben je dan? Het zou nooit bij mij opkomen om zoiets te zeggen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:36 schreef Freddeh het volgende:
Vind het hoe dan ook tof om te horen dat iemand zijn doel bereikt qua gewicht.
Toen ik gisteren mn RVV shirtje aan had noemde iemand mij de ronde van Vlaanderen. Anderhalf jaar en 15kg verder, en in eerste instantie moest ik lachen om de opmerking. De klap kwam later.
Ik zie er de humor ook wel van in hoor. Is ook m'n eigen schuld, heb het zelf zo ver laten komen hequote:Op woensdag 30 mei 2012 15:47 schreef MCH het volgende:
[..]
Niet zo treuren, je hebt het waarschijnlijk zelf veroorzaakt.
K*topmerking zou ik niet direct zeggen. Sommige collega's hebben de status bereikt dat ze nog wel eens een grapje mogen maken over me.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:08 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat zijn ook gewoon k*topmerkingen. Ik krijg altijd het idee dat je er best wel mee bezig bent en dat je veel bewuster leeft dan veel anderen. En eigenlijk moet je schijt hebben aan wat anderen over je zeggen. Als je zoiets zegt tegen iemand, wat voor persoon ben je dan? Het zou nooit bij mij opkomen om zoiets te zeggen.
Ik ga de challenge niet halen denk ik. Ik was meegaan doen op 87 kg geloof ik. Ben nu 80, maar voor mij is het fysiek bijna niet te doen om nog veel lichter te worden. Mijn vetpercentage ligt nu rond 10%. Maar ik ben nu wel 17 kg lichter dan mn allerzwaarste tijd. Over een maand ga ik meer eten en veel krachttraining doen. Ik ben gewoon niet gebouwd om licht te zijn..
Heeft dan waarschijnlijk niet veel zin om nog veel gewicht kwijt te willen raken. 10% is echt wel weinig. Bij mij ligt het denk ik nog boven de 20 dus ik ga nog eventjes door. Voordeel is wel dat klimmen makkelijker gaatquote:Op woensdag 30 mei 2012 16:08 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat zijn ook gewoon k*topmerkingen. Ik krijg altijd het idee dat je er best wel mee bezig bent en dat je veel bewuster leeft dan veel anderen. En eigenlijk moet je schijt hebben aan wat anderen over je zeggen. Als je zoiets zegt tegen iemand, wat voor persoon ben je dan? Het zou nooit bij mij opkomen om zoiets te zeggen.
Ik ga de challenge niet halen denk ik. Ik was meegaan doen op 87 kg geloof ik. Ben nu 80, maar voor mij is het fysiek bijna niet te doen om nog veel lichter te worden. Mijn vetpercentage ligt nu rond 10%. Maar ik ben nu wel 17 kg lichter dan mn allerzwaarste tijd. Over een maand ga ik meer eten en veel krachttraining doen. Ik ben gewoon niet gebouwd om licht te zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |