SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Met DANKen EsseEi voor de linkjes............
paaskwartet en tas van BakkieDoen (kies maar welke je erin wilt )
Koosjes van Wizzy
Paaskonijn van PaarsBeestje
Kussenhoes van Yppy
mijn regenboog deken
[ Bericht 4% gewijzigd door Toverheks op 04-04-2012 20:59:49 ]OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
volgens mij alle leeftijden door elkaar in dit topic............quote:Op woensdag 4 april 2012 20:07 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Hoe oud is de gemiddelde haker? Is dit een doorzettende verschijning of een weerspiegeling van weleer?
Bedankt voor de tips BrainTeaser!quote:Op woensdag 4 april 2012 19:53 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik heb mijn schaapje met dat pluizige garen in elkaar gezet, dus gewoon overal een lang stuk draad aan laten zitten. Ging op zich prima, maar je hebt wel echt een naald met een groot oog nodig dan!
Op zich denk ik dat het ook best met gewoon glad garen kan hoor, als dat dezelfde kleur heeft zie je dat niet echt denk ik.
Nog een tip (ergens gelezen, niet van mezelf): tijdens het haken gaan de meeste pluisdraadjes aan de binnenkant zitten, dus mss is het een idee om je beestje binnenstebuiten te keren zodat-ie lekker pluizig wordt
Ohja, en als-ie helemaal af is, met een gewone kam er overheen gaan, dan trek je ook nog wat meer draadjes los!
Ja klopt, vond ik leuker dan die andere oren. Ik mistte wel de streepjes, het was een beetje saai in 1 kleur.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:21 schreef EsseEi het volgende:
hee Angel je hebt de oren ook volgens haar gedaan he?mooi hoor
met of zonder bloem vind hem leukquote:Op woensdag 4 april 2012 20:47 schreef EsseEi het volgende:
Gehaakt portomonneetje ofzoiets waar ik nog een foto van zou plaatsen
[ afbeelding ]
met voering
[ afbeelding ]
moet er nog een bloemetje op of niet?
Erg leuk zegquote:Op woensdag 4 april 2012 20:47 schreef EsseEi het volgende:
Gehaakt portomonneetje ofzoiets waar ik nog een foto van zou plaatsen
[ afbeelding ]
met voering
[ afbeelding ]
moet er nog een bloemetje op of niet?
gewoon zorgen dat die rondreis eindigt in de buurt van een mooie wolwinkel.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:08 schreef EsseEi het volgende:
oeeh en Amerika...daar ga ik ook heen, over een half jaar. Vrees alleen dat ik niet veel garen mee kan nemen, we gaan een maand rondreizen
Ik haal altijd de wikkels eraf zodat ik kan zeggen dat ik een uit de hand gelopen hobby hebquote:Op woensdag 4 april 2012 20:59 schreef trui het volgende:
kwiwi, goed plan! alleen hopen dat je niet gecontroleerd wordt voor de invoerbelasting...
Oeh als je nog ruimte over hebt dan moet je even langs A.C. Moore, Michaels of Walmart, dat zijn de wat grotere ketens die sowieso altijd wel wol hebbenquote:Op woensdag 4 april 2012 21:08 schreef EsseEi het volgende:
oeeh en Amerika...daar ga ik ook heen, over een half jaar. Vrees alleen dat ik niet veel garen mee kan nemen, we gaan een maand rondreizen
Bij de meeste hobbywinkels/ketens wel (zoals AC Moore + Michaels) en bij Walmart heb ik het tot nu toe ook nog altijd kunnen vinden.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:55 schreef MissN het volgende:
Hier 24!
Ik ga ook naar de VS Kwiwi..voor het eerst....waar kun je dat red heart allemaal kopen?
quote:Op woensdag 4 april 2012 21:59 schreef YogaLove het volgende:
34!
Morgen even naar die haakinstructie uit het vorige topic kijken
Hij geeft best wel goeie tips! En er is een hele serie filmpjes op YT.quote:
36 valt heel erg mee, toch? Ik ben zelf 35.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:48 schreef Nanook24 het volgende:
Na alle 20-ers durfde ik eerst niet te melden hoe oud ik was.Maar ik zie nu dat het eigenlijk hardstikke meevalt ik ben 36 en heb op mijn 10e ofzo leren haken van mijn oma.
Zij haakte altijd sloffen voor ons die ontzettend lekker zaten. Het patroon in natuurlijk verdwenen na haar overlijden maar ik zal eens zoeken op ravelry of er niet iets vergelijkbaars op staat.
Ik ben trouwens wel helemaal enthousiast geworden door al die beestjes die hier voorbij komen en ben serieus aan het overwegen om een van de boekjes van Christel Krukkert te gaan kopen. Maar eerst mijn dekentje afhaken. Ik ben inmiddels ruim op 2/3 (en dan moet ik er natuurlijk nog een mooi randje omheen haken) dus ik schiet al lekker op.
Is die Gemini nieuw? Wie weet heeft ze die scheve tong van mijn draakje overgenomen. Leuk!quote:Op woensdag 4 april 2012 22:19 schreef Peetje_75 het volgende:
Het gaat echt hard hier met de berichten... En wat zijn er weer leuke dingen gemaakt!!!
Ik heb intussen 3 WIPjes... Ollie de schildpad (van Christel), Gemini de tweekoppige draak (van DC) en m'n deken... Al die patronen zijn ook allemaal zo leuk!!!!
Ow... ik ben 36 trouwens... ;-)
Maak een bloempje, doe 'm erop en als het dan niet leuk is, haal je 'm er weer af en doe je hem ergens anders op!quote:Op woensdag 4 april 2012 22:08 schreef EsseEi het volgende:
ja ik weet het niet zo goed, met bloemetje wordt het gelijk zo meisjesachtig, en misschien ook wat druk.
Zonder vind ik het een beetje saai...
Ja! We zijn wel hele blitse ouwetaarten natuurlijk. Zoiets als dit.quote:
hehheh. beetje schommelig, maar allez.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:07 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ja! We zijn wel hele blitse ouwetaarten natuurlijk. Zoiets als dit.
Gooi daar maar 20 jaar bovenop voor mij...dus ergens in de 40.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:21 schreef kwiwi het volgende:
Volgens mij zijn de meesten zelfs in de 20 hier?
Even promotie maken...de groep 40+ heeft de opleving van haken/breien in de jaren 80 meegemaakt dus dat moet lukken.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:53 schreef trui het volgende:
nou da's niet de meerderheid hoor trovey. of er moeten zich ineens nog een heleboel 40-ers melden.
oooh! ik dacht dat je 'volgens mij' had geschreven.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:55 schreef trovey het volgende:
Trouwens ik zei "voor mij"..zeg dus nergens dat 40+ers in de meerderheid zijn.![]()
Wat een leuke granny's! Wat voor soort iss dat?quote:Op donderdag 5 april 2012 11:21 schreef looklikemerel het volgende:
Hey hoi! Trouwe meelezer meldt zichDankzij jullie geleerd dat ik binnenstebuiten haakte, thanks! En wat maken jullie mooie en inspirerende dingen, top!
Ben net als velen met verschillende projecten op t zelfde moment bezig: knuffeltjes, een sprei (voor een baby) een tas (Lucy bag) en kussenslopen voor m'n schoonmoeder. Ben 27 trouwensHaak nu ongeveer (weer) een half jaar, jaren niet gedaan (op school vroeger moest t...niks aan!). Een heerlijke bezigheid!
Een paar foto's: (als t lukt op iPad)
[ afbeelding ]
Ollie van Christel Krukkert
[ afbeelding ]
Squares voor de sprei
[ afbeelding ]
De sprei in wording, haak de squares met de laatste toer aan elkaar.
Ik ga niet fanatiek meeschrijven, maar zal me af en toe wel melden
Voor een paar euro bij de Action.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:34 schreef trui het volgende:
[..]
oooh! ik dacht dat je 'volgens mij' had geschreven.tsja, tijd voor een leesbrilletje...
leuk spul, looklikemerel!
goed gelukt die hamer, koningin!
Ik zal eens vragen bij ons lokale fournituren/wol-winkeltjequote:Op donderdag 5 april 2012 10:07 schreef bietel het volgende:
Tan: YepHeb 'm zelf in Hoorn gekocht, bij Schouten.
Toverheks, jouw regenboog deken vind ik zo mooi geworden! Die kleurtjes!![]()
Verder zie ik nog een leuke granny deken in wording!
Ik ben 35 btw
Wat een mooie wol voor die grannies! Wat voor wol is dat?quote:Op donderdag 5 april 2012 11:21 schreef looklikemerel het volgende:
Hey hoi! Trouwe meelezer meldt zichDankzij jullie geleerd dat ik binnenstebuiten haakte, thanks! En wat maken jullie mooie en inspirerende dingen, top!
Ben net als velen met verschillende projecten op t zelfde moment bezig: knuffeltjes, een sprei (voor een baby) een tas (Lucy bag) en kussenslopen voor m'n schoonmoeder. Ben 27 trouwensHaak nu ongeveer (weer) een half jaar, jaren niet gedaan (op school vroeger moest t...niks aan!). Een heerlijke bezigheid!
Een paar foto's: (als t lukt op iPad)
[ afbeelding ]
Ollie van Christel Krukkert
[ afbeelding ]
Squares voor de sprei
[ afbeelding ]
De sprei in wording, haak de squares met de laatste toer aan elkaar.
Ik ga niet fanatiek meeschrijven, maar zal me af en toe wel melden
Ik niet, ouders wonen daarquote:Op donderdag 5 april 2012 07:27 schreef Bolletjekatoen het volgende:
VS is geweldig! Gaan jullie rondreizen?
Serieus? Ik dacht dat jij 25 - 30 wasquote:Op donderdag 5 april 2012 10:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Gooi daar maar 20 jaar bovenop voor mij...dus ergens in de 40.
Ben toch echt geboren in de jaren 60....kan er ook niets aan doen.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik niet, ouders wonen daarHoewel dat ook vaak op wat rondreizen uitdraait.
[..]
Serieus? Ik dacht dat jij 25 - 30 was
Toen ik 25 was, moest ik eens bij een disco mijn ID laten zien om aan te tonen dat ik oud genoeg was voor bier of sterke drank (ouder dan 16 of 18). Vond ik toen wel hilarisch.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Ben toch echt geboren in de jaren 60....kan er ook niets aan doen.![]()
Mensen schatten me qua uiterlijk ook vaak jonger is, de meesten zitten er toch vaak wel een jaar of 10 naast....wel wat later op de dag hè, als ik wakker wordt dan ben ik minstens een jaar of 90.
Kan echter nog jonger...mijn broer is 50 maar die schatten ze vaak in als begin 30....tja, zal wel genetisch zij...over een jaar of 10 zullen we er ineens wel uitzien als 20 jaar ouder.
![]()
Idem hier... als 21-jarige ID moeten tonen om binnen te mogen voor 16+quote:Op donderdag 5 april 2012 14:18 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Toen ik 25 was, moest ik eens bij een disco mijn ID laten zien om aan te tonen dat ik oud genoeg was voor bier of sterke drank (ouder dan 16 of 18). Vond ik toen wel hilarisch.
In the big bang theory heeft Amy ook een leuke Granny-square-deken over de bank liggen... ook zo leuk!quote:Op donderdag 5 april 2012 14:16 schreef MizzEnroe het volgende:
Lol. Ik had er ook een badeend in gezien looklikemerel. Komt bij mij alleen door de kleur waarschijnlijk.
Het valt mij de laatste tijd trouwens op dat er enorm veel granny square dekens te zien zijn in verschillende tv-series. Een voorbeeld is Breaking Bad:
[ afbeelding ]
Dit is maar één van de vele dekens die te zien is in de serie.
Whahaha! Die is al helemaal mooi!quote:Op donderdag 5 april 2012 14:21 schreef Godagoyas het volgende:
[..]
Idem hier... als 21-jarige ID moeten tonen om binnen te mogen voor 16+
En nog beter ... als 22-jarige getrouwde vrouw (fwew) een verkoper aan de deur : juffrouwke, is uw mama of uw papa thuis?![]()
![]()
Jaaah! Die kon ik niet zo snel vinden via google (ben nu aan het werk).quote:Op donderdag 5 april 2012 14:24 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
In the big bang theory heeft Amy ook een leuke Granny-square-deken over de bank liggen... ook zo leuk!
Mijn broer reed al 10 jaar een zware motor(motorrijbewijs meteen gehaald met 18 jaar) toen ze hem bij een motorbeurs vroegen of hij zich kwam orienteren om een brommer te kopen.....vond hij destijds niet leuk.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:18 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Toen ik 25 was, moest ik eens bij een disco mijn ID laten zien om aan te tonen dat ik oud genoeg was voor bier of sterke drank (ouder dan 16 of 18). Vond ik toen wel hilarisch.
quote:Op donderdag 5 april 2012 14:28 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Jaaah! Die kon ik niet zo snel vinden via google (ben nu aan het werk).
In 100 flowers to knit & crochet staat een hommel. Volgens mij ook in 75 Birds, Butterflies & Little Beasts (maar dan gebreid).quote:Op donderdag 5 april 2012 14:34 schreef trovey het volgende:
Heeft iemand trouwens nog een link naar gratis patroontjes voor bijen/hommels als applicatie...heb ik nodig voor mijn naaidoos maar ze zijn slecht te vinden.
Ja die!quote:Op donderdag 5 april 2012 14:37 schreef Lijnloos het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Verder heb ik het heel druk op mijn werk hoor...
Zoiets als de tweede zoek ik inderdaad..even bestuderen...bedankt.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:51 schreef trui het volgende:
misschien kun je deze na proberen te maken, trovey:
[ afbeelding ]
of deze:
[ afbeelding ]
Dat is ook het eerste waar ik aan dachtquote:Op donderdag 5 april 2012 14:24 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
In the big bang theory heeft Amy ook een leuke Granny-square-deken over de bank liggen... ook zo leuk!
Heb er ook besteld nu. Ben benieuwd. Dat het splijt vind ik meestal niet zo'n heel groot probleem. Was bij de gymtas ook. Thnx voor de tip. Mooi prijsje daar.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:18 schreef looklikemerel het volgende:
Die badeend wordt een schildpadMaar de sprei gaat nu even voor t schild.
De granny is 'hondsroos' uit t boek Granny squares haken' . Ik haak ze van katoen, hier: http://www.robbelien.nl/shop/category/4/4-4/4-4-5 besteld. Die webwinkel heb ik ook door dit topic gevonden trouwens. Het katoen splijt een beetje, maar daar wen je aan en dan gaat t steeds beter.
Geniaal! Dat Leonard, Leslie en die ma van Sheldon uit Roseanne kwamen wist ik wel (was ook fan van die serie) maar die verwijzing had ik nooit gezien!quote:Op donderdag 5 april 2012 15:13 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht
Wist je trouwens dat het een verwijzing is naar de serie Roseanne?
Een aantal acteurs uit BBT (Leonard, Sarah, de moeder van Sheldon...) hebben eerder in die serie gespeeld, en je raad nooit welke deken daar op de bank lag...
[ afbeelding ]
Leuk he?quote:Op donderdag 5 april 2012 15:35 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Geniaal! Dat Leonard, Leslie en die ma van Sheldon uit Roseanne kwamen wist ik wel (was ook fan van die serie) maar die verwijzing had ik nooit gezien!
Mijn vriend heeft seizoen 1 t/m 4 op DVD gekregen voor zijn verjaardag, en dat was heus niet omdat ik ze dan zelf ook kan kijken hoorquote:
Haha, geweldig! Die verwijzing zou me zo ook nooit opgevallen zijn, nee. Hoewel die deken bij tBBT me wel was opgevallen!quote:Op donderdag 5 april 2012 15:35 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Geniaal! Dat Leonard, Leslie en die ma van Sheldon uit Roseanne kwamen wist ik wel (was ook fan van die serie) maar die verwijzing had ik nooit gezien!
Haha zulke kadootjes ken ik. Ik heb mijn man een weekendje parijs gegevenquote:Op donderdag 5 april 2012 15:59 schreef Muck het volgende:
[..]
Leuk he?
[..]
Mijn vriend heeft seizoen 1 t/m 4 op DVD gekregen voor zijn verjaardag, en dat was heus niet omdat ik ze dan zelf ook kan kijken hoor
Maar goed, waarvoor ik eigenlijk het topic aanklikte:
Ik heb een blauwe Padma gemaakt, voor naast mijn roze
[ afbeelding ]
Hihi, ik noemde vroeger een GS deken, een 'Roseanne deken'quote:Op donderdag 5 april 2012 15:13 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht
Wist je trouwens dat het een verwijzing is naar de serie Roseanne?
Een aantal acteurs uit BBT (Leonard, Sarah, de moeder van Sheldon...) hebben eerder in die serie gespeeld, en je raad nooit welke deken daar op de bank lag...
[ afbeelding ]
Zal ik ook even naar kijken, bedankt.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:51 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
In 100 flowers to knit & crochet staat een hommel. Volgens mij ook in 75 Birds, Butterflies & Little Beasts (maar dan gebreid).
Da's de laatste nieuwe ja... Waar staat jouw draakje? Eens even kijken hoe 't met die tong zit.quote:Op donderdag 5 april 2012 08:59 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Is die Gemini nieuw? Wie weet heeft ze die scheve tong van mijn draakje overgenomen. Leuk!
Voorraad opbouwenquote:Op donderdag 5 april 2012 18:40 schreef kwiwi het volgende:
Ze hebben bij de zeeman hier helemaal niet meer van dat gemeleerde garen
In de goede kleur nog wel.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:15 schreef Lyssa het volgende:
Opeens werd ik vanochtend wakker... met een BAARD!
[ afbeelding ]
Daarnaast heb ik ook nog deze giraffe gemaakt:
[ afbeelding ]
hier juist alleen maar! En vooruit, ook zwart, wit en grijsquote:Op donderdag 5 april 2012 18:40 schreef kwiwi het volgende:
Ze hebben bij de zeeman hier helemaal niet meer van dat gemeleerde garen
Jouw zeeman heeft mijn zeeman leeggehaald zekerquote:Op donderdag 5 april 2012 19:57 schreef Muck het volgende:
[..]
hier juist alleen maar! En vooruit, ook zwart, wit en grijs
Moet ik wat opsturen?
Die is al zo groot dat ik eigenlijk niet eens meer nieuwe wol zou moeten kopenquote:Op donderdag 5 april 2012 18:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Voorraad opbouwen...voorraad is het woord.
quote:Op donderdag 5 april 2012 19:15 schreef Lyssa het volgende:
Opeens werd ik vanochtend wakker... met een BAARD!
[ afbeelding ]
Daarnaast heb ik ook nog deze giraffe gemaakt:
[ afbeelding ]
Die staat hier. ik hoop dat de link werkt, ik zit nu achter de ipad.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:38 schreef Peetje_75 het volgende:
[..]
Da's de laatste nieuwe ja... Waar staat jouw draakje? Eens even kijken hoe 't met die tong zit.
Toch weer de verkeerde aangeschaft.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die is al zo groot dat ik eigenlijk niet eens meer nieuwe wol zou moeten kopen![]()
Geen probleemquote:Op donderdag 5 april 2012 20:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jouw zeeman heeft mijn zeeman leeggehaald zekerMaar nu ik dat weet ga ik eerst nog even in een andere stad kijken, dacht dat het uit de collectie was maar blijkbaar niet dus
Toch bedankt voor het aanbod
[..]
Nee, volgens mij niet, maar hij lijkt er wel opquote:Op donderdag 5 april 2012 20:04 schreef LittleQ het volgende:
@Muck, is dat dezelfde deken, nee toch? Maar wel geweldig! Leuke Padma![]()
Ja, tot aan december zelfs wel! Ze hadden ook heel veel sparkle op voorraad en de baby soft werd wekelijks aangevuld. De laatste maand, twee maanden is het om te huilenquote:Op donderdag 5 april 2012 20:15 schreef EsseEi het volgende:
Muck, vroeger (lees tot mei vorig jaar) had die zeeman toch wel allemaal kleuren enzo? (niet alleen gemeleerd). Of ga je naar een ander dan die bij de Plus?
quote:Op donderdag 5 april 2012 09:54 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Maak een bloempje, doe 'm erop en als het dan niet leuk is, haal je 'm er weer af en doe je hem ergens anders op!
edit: ik ga met trui in het 40+ hoekje zitten![]()
quote:Op donderdag 5 april 2012 11:03 schreef Angelof9 het volgende:
Zeker wel! *schuift extra stoeltje aan in de 40+ hoek*
Ik gebruik momenteel 3,5.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:52 schreef Nanook24 het volgende:
Vanmiddag geshopt in Lelystad en toch gezwicht voor de Nova van de Wibra en bij de witte boekhandel 'Lieve knuffels zelf haken' gescoord voor 7 Euro. (5 minuten daarvoor was in in een boekhandel waar hetzelfde boek het dubbele kostte!!!)
Met welke haaknaald haken jullie de Nova? Ik kon het op het wikkel zo snel niet terug vinden.
Op ravelry staan wat patronen van cavia's: http://www.ravelry.com/pa(...)ned_thumbs&sort=bestquote:Op donderdag 5 april 2012 21:41 schreef Dierenfan het volgende:
Pfff, wat haken jullie toch snel, ik ben jaloers!!!
Maar met dit lekkere lange weekend voor de boeg hoop ik ook t één en ander af te kunnen maken!
Ik ben trouwens op zoek naar een patroon om een cavia te haken...heeft iemand een ideetje voor mij?
Ohja, ik ben trouwens 29 (eind van de maand niet meer....![]()
)
Gewoon voor de gratis patronen gaan.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:03 schreef Dierenfan het volgende:
Dankjewel kwiwi! Ik heb me dan toch maar eens aangemeld op ravelry. Ik heb nog nooit een engels/amerikaans patroon gehaakt....dus ik weet niet of ik dat kan (ben echt slecht in engels).
En hoe gaat dat met betalen, omdat het in ponden is? (of is dit echt een hele domme vraag? haha)
Ik zou eerst even een gratis patroontje uitproberen in het engels, volgens mij waren 2 van die patronen gratis?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:03 schreef Dierenfan het volgende:
Dankjewel kwiwi! Ik heb me dan toch maar eens aangemeld op ravelry. Ik heb nog nooit een engels/amerikaans patroon gehaakt....dus ik weet niet of ik dat kan (ben echt slecht in engels).
En hoe gaat dat met betalen, omdat het in ponden is? (of is dit echt een hele domme vraag? haha)
http://planetmfiles.com/2(...)guinea-pig-patterns/quote:Op donderdag 5 april 2012 22:19 schreef Dierenfan het volgende:
Dank jullie wel!!! Er zal een (haak)wereld voor me opengaan als ik ook engelse patonen kan haken!!! Dan maak ik graag gebruik van je aanbod Trovey
Ow, betalen met een creditcard...die heb ik niet!
Nou, ik ga morgen meteen beginnen! Het is voor een meisje waarvoor ik op haar cavia's pas. Ze moest plotseling haar diertjes tijdelijk ander onderdak geven, doordat de huurbaas ineens een dierenverbod in het leven riep. Dus nu heb ik 6 logeercavia's. Alleen hebben we er vanavond eentje in moeten laten slapen...dus dan vind ik het wel leuk/fijn om een caviaatje voor haar te haken!
Dezelfde reden dat ik zwarte wol eigenlijk moet mijden?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:19 schreef Muck het volgende:
Ik weet ineens weer waarom ik nooit met pluizige wol haak![]()
Absoluutquote:Op donderdag 5 april 2012 22:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Dezelfde reden dat ik zwarte wol eigenlijk moet mijden?
Juist.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:36 schreef Muck het volgende:
[..]
Absoluut
Ik zie gewoon niet waar ik de naald moet steken. Maar het scheelt, foutjes zie je toch niet
Precies.quote:
zwart garen, the horrorquote:Op donderdag 5 april 2012 22:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Dezelfde reden dat ik zwarte wol eigenlijk moet mijden?
Ik was begonnen met een 4 maar toen werden de gaten zo groot dat ik het met 3,5 ook niet aandurfde. Uiteindelijk heb ik nu met een naald 2,5 een mini-cupcake gehaakt.quote:
Ik zou het niet aandurven. Doodsbang dat ik, als hij bijna klaar is, erachter kom dat ik niet genoeg hebquote:Op vrijdag 6 april 2012 08:27 schreef x__duck het volgende:
Ik heb laatst een bolletje katia samba gekocht. Het bolletje bevat 50 gram katoen.
Nu heb ik een patroon gevonden waarbij je 50 gram wol nodig hebt en haaknaald 5, ik wilde hem met haaknaald 2,5 of 3 maken.
Denken jullie dat ik het red met deze hoeveelheid wol? Het was het laatste bolletje in die winkel en het zou ook niet meer binnenkomen...
quote:Op donderdag 5 april 2012 22:50 schreef EsseEi het volgende:
allemaal gehaakte beestjes, gehaakt in het achterste lusje!betaalde patronen enzo..wou het even met jullie delen
Dat lijkt er inderdaad wel heel erg op ja! Zou me zomaar niks verbazen als ze door jouw tongetje, in combinatie met JJ, de inspiratie heeft gekregen voor Geminiquote:Op donderdag 5 april 2012 20:13 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Die staat hier. ik hoop dat de link werkt, ik zit nu achter de ipad.
DC gaf aan dat ze de schuine tong van mijn draakje zo leuk vond in een PM op Ravelry. Ik had het tongetje gebaseerd op die van een van mijn hondjes.
ze zegt zelf overigens:quote:Op donderdag 5 april 2012 22:50 schreef EsseEi het volgende:
allemaal gehaakte beestjes, gehaakt in het achterste lusje!betaalde patronen enzo..wou het even met jullie delen
oh en het portomonneetje blijft bloemloos, mn mams gaf de doorslag...en je moet naar je moeder luisteren he
in haar beginner guide. het is dus een keuze, en eerlijk gezegd vind ik het resultaat bij haar wel mooi.quote:When you’re crocheting, you have the option of crocheting through both loops or the back loop,
and I often get asked which is better.
I, personally, prefer crocheting through the back
loop. But, I’ll show you what both ways look
like, and let you decide!
Bij haar ami's is het inderdaad niet echt storend nee. Maar ze is er bij het schrijven van haar patronen waarschijnlijk vanuit gegaan dat je in de achterste lussen haakt...quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ze zegt zelf overigens:
[..]
in haar beginner guide. het is dus een keuze, en eerlijk gezegd vind ik het resultaat bij haar wel mooi.
Ja, dat is inderdaad wel een minpunt; het aantal kleuren!quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:09 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik vind wel dat de keuze qua kleuren uitgebreider is dan bij wibra/zeeman. Maar toen ik ging rekenen dat een baby dekentje me rond de 40,- zou gaan kosten, ben ik toch weer naar zeeman gegaan. 't moet wel leuk blijven!
Ja, dat viel me de vorige keer op. Toen had iemand een 'gewoon' patroon gevolgd, maar dan alleen in de achterste lussen gehaakt. En je zag duidelijk dat de bolvormige onderdelen flink uitgerekt werden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:09 schreef Angelof9 het volgende:
BT: Ja, dat dacht ik dus ook. De vorm wordt anders dus het patroon moet echt geschreven voor het één of het ander.
Ja, m'n schoonzusje had de vorige keer ook wat bolletjes katoen gehaald om eens te proberen en die was er ook heel blij mee. Dus misschien dat ik het beter niet kan proberen, voordat ik ook overstag ga!quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:19 schreef EsseEi het volgende:
En BrainTeaser ik haakte ookalles met zeeman enzo, maar heb een ker voor een swap kwatoen gekocht, mooie felle kleuren. Gebruik het nu ook weleens voor andere dingen en ben er achter dat ik het toch mooier vind gewoon omdat het minder pluist. Vind het andere ook prima haken, maar vind het veel gaan pluizen en daar baal ik dan van.
maar inderdaad als je het gezicht schots en scheef borduurt is het ook gewoon lelijk met duurder/ander garen.
Bravo (en een tegenhanger van dezelfde prijsklasse in een andere winkel) zijn dan net de uitzonderingen die inderdaad te combineren zijn met Saskia en nog een beetje betaalbaar zijn ook alhoewel Bravo uiteraard hier wel weer 10 cent per bol duurder is dan bij jou.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:17 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad wel een minpunt; het aantal kleuren!![]()
Maar ik ben erachter dat Bravo heel goed te combineren is met Saskia qua dikte. Dus als ik echt een ander kleurtje nodig heb (vooral oranje of verschillende bruintinten), dan haal ik meestal Bravo.
Is hier ¤1,15 per 50gr, dus is wel wat duurder, maar daar kan ik dan nog wel mee leven!
Klopt ja, het is 1 toer.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:00 schreef blabbel6 het volgende:
Dank je Angel. Volgens mij heb ik het fout gezien en bestaat de rand uit 1 toer: vasten met af en toe een picot ertussen. Ik dacht dat ik eerst een toer vasten moest doen en daarna een toer picots, maar bij nader inzien werkt dat niet
Ik zie op internet dat het voor naald 4-5 is, dus is inderdaad dikker dan Limone...quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:46 schreef YogaLove het volgende:
Als jullie het hebben over die mooie en fijne katoenen om mee te haken (Rico Creative bijv.) dan is dat zeker dikker garen dan Limone, of niet?
Ik ken limone niet, maar dat rico creative is inderdaad wel dik... ik haak nu met naald 4 en dat is net aan te doen (maar dan vallen er ook geen gaten in mijn project wat opgevuld moet worden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:46 schreef YogaLove het volgende:
Als jullie het hebben over die mooie en fijne katoenen om mee te haken (Rico Creative bijv.) dan is dat zeker dikker garen dan Limone, of niet?
limone is eigenlijk tzelfde als cataniaquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:45 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik ken limone niet, maar dat rico creative is inderdaad wel dik... ik haak nu met naald 4 en dat is net aan te doen (maar dan vallen er ook geen gaten in mijn project wat opgevuld moet worden.
Yep!quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:34 schreef nathalie85 het volgende:
Oke dus als bvb een dubbele bloem.
Dus tussen de stokjes een vaste, 1 losse en in de volgende weer 1 vaste, 1 losse etc.
Ik heb een boekje van haar, met dus ook patronen die allemaal in het achterste lusje zijn gehaakt. Ik ben weleens aan iets begonnen, maar ik vind het erg slap worden...quote:Op donderdag 5 april 2012 22:50 schreef EsseEi het volgende:
allemaal gehaakte beestjes, gehaakt in het achterste lusje!![]()
Misschien is zo'n haaknaald met een lichtje erin dan handig?quote:Op donderdag 5 april 2012 23:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
zwart garen, the horrorIk had laatst het briljante idee om een zwart enveloptasje te haken.. Na 3 toeren en steeds weer alles uittrekken heb ik het van ellende gestaakt.. Denk dat die ene zwarte bol hier nooit op gaat raken
Of een daglichtlamp, die zijn geweldig!quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:44 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Ik heb een boekje van haar, met dus ook patronen die allemaal in het achterste lusje zijn gehaakt. Ik ben weleens aan iets begonnen, maar ik vind het erg slap worden...
[..]
Misschien is zo'n haaknaald met een lichtje erin dan handig?
Na een dagje braaf aan m'n Up werken heb ik 10 vd 16 rijen af!quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:37 schreef BrainTeaser het volgende:
Nu maar weer braaf verder met m'n Up-squares, nog 81 te gaan!
Die zijn er! Vlakbij het Keizer Karel Plein zit er eentje, als je richting de stad looptquote:Op vrijdag 6 april 2012 23:03 schreef Dierenfan het volgende:
Morgen ga ik shoppen in Nijmegen, hopelijk zijn er daar ook leuke wolwinkeltjes. Pipoos zit er sowieso. Ik ben nog op zoek naar een donkergrijs voor een giraf!
Hier, in mijn dorp, kan ik die niet krijgen, dus hopelijk gaat het lukken!!
Lief!quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:27 schreef Muck het volgende:
[..]
Die zijn er! Vlakbij het Keizer Karel Plein zit er eentje, als je richting de stad loopt
Mijn schaapje is eindelijk af
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Door de pluizige draad is het een ramp om te maken, maar het resultaat is superzacht
Hij is zo schattig!quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:27 schreef Muck het volgende:
[..]
Die zijn er! Vlakbij het Keizer Karel Plein zit er eentje, als je richting de stad loopt
Mijn schaapje is eindelijk af
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Door de pluizige draad is het een ramp om te maken, maar het resultaat is superzacht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:14 schreef trovey het volgende:
Leuk schaapje, ik heb nog genoeg bollen Shiny liggen...fijn te weten dat het waardeloos haakt...en het is nog zwart ook![]()
Maar wat kan ik er nou van makenquote:
Heel veel, zie ik op Ravelry. Ik dacht ook alleen aan schapen, maar er is meer mogelijk!quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:33 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar wat kan ik er nou van makenbehalve een leger zwarte schapen.
Ik zie twee rode draden namelijk beestjes en winter.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:43 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Heel veel, zie ik op Ravelry. Ik dacht ook alleen aan schapen, maar er is meer mogelijk!
Vooral dit konijn vind ik gaaf!quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zie twee rode draden namelijk beestjes en winter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de liefhebbers.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Met textiellijm lijkt het me nog meer gepriegel want dan moet je het vasthouden tot het droog is?! Lijkt me niet echt een aanrader.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:18 schreef Vesperrr het volgende:
Ik zie hier veel te veel leuks, zo krijg ik nooit iets afben nu bezig met een olifantje, en er liggen nog wat losse grannies. Had ook wel zin in zo'n girafje maar die moet ik nog even uitvogelen
en ik heb het boekje met de aapjes van Christel Krukkert
![]()
Maar goed, nou moet ik wat onderdeeltjes/lichaamsdelen aan elkaar maken. Kan dit ook met textiellijm of is dat not done? Echt geen zin in dat gepriegel![]()
Als 'ie af is show ik 'm natuurlijk
quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:26 schreef trovey het volgende:
Ik was even op zoek naar Tunische steken en kijk eens wat ik heb gevonden:Wauw, ik ga dat toch ook maar eens proberen. Breien kan ik ook, dus dan moet dit toch ook geen probleem zijn lijkt mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de liefhebbers.
Wat een lieve Koosje!
Tunisch haken is echt niet moeilijker dan gewoon haken alleen anders.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:15 schreef Bolletjekatoen het volgende:
[..]
Wauw, ik ga dat toch ook maar eens proberen. Breien kan ik ook, dus dan moet dit toch ook geen probleem zijn lijkt mij.
Wat een lieve Koosje!
Ik ben verliefd, wat ontzettend leuk!quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:58 schreef annelotje het volgende:
wat een leuke koosje!
En je deken is echt mooi al peetje! Leuk dat tunisch haken. Ik heb er al een naald voor liggen maar heb het nog nooit gedaan.
Het is mij gelukt om in 1 week tijd een zebra en een kikker te haken! Nu hopen dat de ontvangsters er blij mee zijn!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de zebra heeft ook nog een hartje op dr kont
[ afbeelding ]
Deze vierkantjes kun je met een gewone naald haken... je hebt hiervoor steeds maar maximaal 7 steken op je naald staan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:58 schreef annelotje het volgende:
En je deken is echt mooi al peetje! Leuk dat tunisch haken. Ik heb er al een naald voor liggen maar heb het nog nooit gedaan.
Het is mij gelukt om in 1 week tijd een zebra en een kikker te haken! Nu hopen dat de ontvangsters er blij mee zijn!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
als je knuffeltjes/beestjes maakt kan je vaak beter een haaknaald kleiner nemen dan aangegeven staat op je garen, om gaten te voorkomen. in dit geval zou je dus garen van ongeveer dikte 4/4,5 en haaknaald 3,5 moeten pakken als je geen gaatjes wil, denk ik! of verder gaan met 2,5 dan, maar dan wordt ie dus inderdaad wel wat kleinerquote:Op zondag 8 april 2012 10:42 schreef crejo het volgende:
wat een leuke dingen zijn er gemaakt!!! ik heb mijn nijntje mobiel afgemaakt vanochtend..... zal vandaag even een foto maken.
even een vraagje...
Ik ga hello kitty maken, maar op het patroon staat 3.5. op het garen staat 3/3,5. Maar nu ben ik bezig en er komen gaten in. Komt dit doordat de haaknaald een grotere kop heeft? Ik haak daarom eigenlijk alles met 2.5. alleen wordt alles zo klein dan. Hoe kan ik haken met een grotere naald zonder al die gaten??
Mooi! En lief ookquote:Op zaterdag 7 april 2012 19:58 schreef annelotje het volgende:
wat een leuke koosje!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij lijkt er wel op maar is het niet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:03 schreef mmascha het volgende:
Trovey! Ik kom dit tegen tussen de tunische steken(dank voor de link!):
http://www.flickr.com/pho(...)1775/in/photostream/
Dit lijkt wel een beetje op het patroon waar jij laatst naar op zoek was. Of kwam je daardoor juist op deze foto's uit?
cool, die doet t ook goed in grote variant op de bank denk ikquote:Op zondag 8 april 2012 13:46 schreef travelly het volgende:
speldenkussentjegaat waarschijnlijk naar m'n moeder, want ik ga voor mezelf een paarse maken.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:48 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ook leuk om te doen met je grannysquares..
[ afbeelding ]
Een vaasje met armen, benen en een mond? (knipoogsmileyerachter)quote:Op zondag 8 april 2012 21:34 schreef NicoleM het volgende:
Ooohhh wat een mooie dingen zijn er weer gehaakt! Echt super mooi gedaan allemaal![]()
Vandaag heb ik eindelijk mijn gestreepte "vaasje" af gemaakt. Hij is erg leuk geworden, alleen moet ik nog even goed kijken hoe ik de volgende keer de armen en benen netter kan aanhechten. En van mijn dochter moest er nog een mond op komen, dus die heb ik er ook maar op genaaid haha
Ik zou ook heel graag Koosje Konijn maken, ik vind hem zo ontzettend leukWaar kan ik dat patroon vinden?
mooie dingen weer gezien en jou sjaal heel leuk, en wat heb jij leuk laminaat, moest ik even zeggen hoorquote:Op zondag 8 april 2012 21:15 schreef melice het volgende:
Echt leuke dingen gezien, weer een koosje, de ezel vind ik ook echt prachtig! en de kikker ook natuurlijk.
En het jurkje vind ik ook echt mooi, alleen als ik zoiets aan zou doen lijkt het nergens meer naar....
ik heb mijn shawl af, eindelijk! Ik vond hem na het einde van het patroon nog wat klein dus heb er zelf nog wat aan verzonnen
[ afbeelding ]
En vandaag nog 2 telefoonhoesjes gemaakt, wat is dat leuk werk zeg! Moet eerlijk bekennen dat de aplicatie die erop zit gewoon kant en klaar bij de xenos is gekocht hoor!Lekker makkelijk.
Let niet op de niet bijpassende lintjes aan de zijkant, ik had niet anders. Ik voel dat ik weer inkopen moet gaan doen aankomende week want ik ga nog veel meer telefoonhoesjes maken. Leuk, makkelijk en snel klaar
[ afbeelding ]
Hihi, de haaknaald uit een vorig haakpakketje van Kruidvat is m'n favoriete haaknaald.quote:Op maandag 9 april 2012 13:29 schreef nathalie85 het volgende:
Ik zag het haakpakketje van de kruidvat. Meestal is het flut garen en een flut haaknaald
? een wordfeud document?quote:Op maandag 9 april 2012 14:50 schreef PaarsBeestje het volgende:
Sorry.. ik moet weer even wat delen..
[ afbeelding ]
Ze zien me hier al aankomen.quote:Op maandag 9 april 2012 14:50 schreef PaarsBeestje het volgende:
Sorry.. ik moet weer even wat delen..
[ afbeelding ]
Ik heb ook nog maar 1 ding gemaakt met Engelse afkortingen, maar ik wil het wel beter gaan leren. Heb zoveel mooie patronen en dan al die gratis patronen op internet, zucht.quote:Op maandag 9 april 2012 09:58 schreef NicoleM het volgende:
Ik was net aan het zoeken naar NL patronen, maar ik kwam toen deze site tegen http://www.myhq.com/public/c/r/crochetpoet/
Misschien leuk voor jullie, ikzelf kan er niks mee. Ik kan al die Engelse afkortingen niet onthouden
waarom print je t dan niet, en schrijft de juiste afkorting erbij aan de hand van t lijstje uit de OPquote:Op maandag 9 april 2012 09:58 schreef NicoleM het volgende:
Ik was net aan het zoeken naar NL patronen, maar ik kwam toen deze site tegen http://www.myhq.com/public/c/r/crochetpoet/
Misschien leuk voor jullie, ikzelf kan er niks mee. Ik kan al die Engelse afkortingen niet onthouden
Dat is een goed idee! Ik ga het eens proberenquote:Op maandag 9 april 2012 17:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
waarom print je t dan niet, en schrijft de juiste afkorting erbij aan de hand van t lijstje uit de OP
of in word plakken, zoek en vervang met de US afkorting
haha, wat lijkt me dat afgrijselijk kriebelen! Ik ben niet van gehaakte kleding, brr, het kriebelt me al als ik er naar kijk!quote:Op maandag 9 april 2012 20:07 schreef Aruna het volgende:
Ik vind dat ding van het Kruidvat ook niet mooi. Dan heb ik liever onderstaand pakje![]()
http://www.meanderingsint(...)/granny_square_4.jpg
Ik was ook aan je 2e projekt begonnen (hartensjaal), maar toen is de huisjesdeken er plots tussengekomenquote:Op maandag 9 april 2012 20:08 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben ook weer aan het haken. Was even afgeleid door bezoek van vrienden en een reisje naar Duitsland (wel veel wol gekocht daar).
Blij dat ik weer aan het "werk" ben, ik heb het echt gemist! Ben hieraan begonnen en ook deze en deze. En binnenkort ga ik hier mee aan de slag (heb nu genoeg wol bijeengeraapt).
En ik heb ook pompom makers gekocht en kralen en een mooie opbergdoos met allemaal vakjes.
mooi Trui en wat een leuk patroontjequote:Op maandag 9 april 2012 11:30 schreef trui het volgende:
NicoleM, dat went echt hoor, als je er even mee bezig bent.
even een tussendoor fotootje van m'n Old Rose Wrap:
[ afbeelding ]
(en alle draadjes tot dusver al weggewerkt, olé).
nog 5 blauwe rijen, twee rijen met rood/oranje bloemetjes, en dan de rand met knopen/knoopsgaten.
oh wat zonde BE...quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind mijn rainbow deken niet mooien heb dus ook totaal geen fut om hem af te maken.
Ik denk er serieus over om dat wat ik heb (bijna halverwege denk ik) uit te halen en opnieuw te beginnen met dubbele, of mss wel driedubbele rijen van 1 kleur. Hij is me nu echt te druk...
Ik zag laatst ook een vrij simpel maar groot varken staan ergens voor een paar honderd euro. Ik dacht nou dat is de moeite wel waard want je bent er maximaal 3 avonden mee bezig als je een beetje doorwerktquote:Op dinsdag 10 april 2012 07:17 schreef grannytastic het volgende:
Dank je wel trui! Het is meer een gevoelskwestie dan dat het echt loon naar werk is, hoewel ik dingen op etsy zie staan van 150, 210 en 700+ euro.
Is er trouwens veel animo op etsy? Dus ook van kopers? Niet dat ik snel genoeg haak/lang genoeg geboeid kan blijven om daar iets aan te bieden, maar vraag me af wat de ervaringen zijn
En het deken heeft nog in de tuin gelegen ook zie ik, hopelijk is het wel schoon, voor die 2500 euroquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:33 schreef kirsten. het volgende:
http://www.etsy.com/listi(...)acet=handmadecrochet
... In mijn ogen ben je echt niet goed snik als je 2500 euro voor een deken gaat betalen... van 1.20 bij 1.40 notabene, geeneens een grote deken.
Ja daar moest ik ook zo om lachenquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:24 schreef PaarsBeestje het volgende:
Maar het is wel free shipping, mensen!
k geloof dat ik mijn deken dan ook maar moet gaan verkopenquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En het deken heeft nog in de tuin gelegen ook zie ik, hopelijk is het wel schoon, voor die 2500 euro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |