abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109933174
Dat bepaal ik......haha nee, geintje natuurlijk.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_109933197
Geen idee elke..
pi_109933425
Wetgeving is toch altijd onderhevig aan veranderingen zoals de maatschappij dat ook is, dus een rechtsgang en wetsgeving dienen daar naar aangeapst te worden, mijn inziens.

Een mooi alternatief doormiddel van bv tijdelijke bijzonderheids clausules zouden een tussenoplossing kunnen wezen tot nadere actie of vastlegging gewenst zou zijn. ?
pi_109933479
Dubbel
  donderdag 5 april 2012 @ 11:53:42 #30
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109933538
Er is allang een hardheidsclausule voor de echt vervelende gevallen, voor de rest geldt illegaal = illegaal, hoe vervelend het ook kan zijn. Het is allemaal geen rocket-sience, alleen zijn massa's mensen niet in staat af en toe gewoon de harde waarheid te zeggen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109933570
Ik kan me voorstellen dat als je dit toestaat dat veel werkgevers aan illegalen onderbetaalde banen als verkapte stages gaan aanbieden, wellicht gebonden aan een kort leertraject.

Laat die opleidingen maar een alternatieve opdracht aanbieden.
pi_109933599
Het is natuurlijk wel krom dat ze een opleiding mogen beginnen, maar niet af mogen maken. Kies dan het ene of andere.
pi_109933611
Daar heb je gelijk in wat dat betreft. Het is maar een idee, niet dat nu alles maar omgekeerd zou moeten worden omdat dat even uitkomt. Structurele oplossingen voor problemen werken natuurlijk veel beter.
pi_109940201
De school zou als alternatief kunnen aanbieden dat je voor extra vakken examens moet afleggen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 5 april 2012 @ 14:50:34 #35
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_109940545
Kamp snapt zelf een heleboel zaken die onder zijn verantwoordelijkheid vallen niet.

Zo denkt hij dat bedrijven staan te springen om 55- en 60-plussers, en als die geen werk krijgen ligt het toch echt aan die mensen zelf :')
Ook is hij nog van mening dat iedereen na een jaarcontract vanzelf een vast contract krijgt.
En dat mensen die in de ww zitten zonder enig probleem naar de andere kant van het land kunnen verhuizen.

Lala-land. Werkelijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:13:18 #36
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_109943666
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:08 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom hij het liever niet wil hebben:

1.) Volgens mij moet een stagiar ook verzekerd zijn (via dat bedrijf dan enzo), weet niet hoe dat zit met een illegaal want die heeft hier in NL verder geen rechten ? en weet dus niet of het bedrijf zich voor die stagiar kan verzekeren.
2.) Er zijn al heel veel MBO leerlingen op zoek naar een stage. Een stageplek is tegenwoordig schaars. Vul de stageplekken dus het liefste op met mensen die hier legaal in Nederland blijven. Dit is anders niet te verkopen aan de mensen die hier legaal verblijven en OOK hard op zoek zijn naar een stageplek. Eigen mensen eerst.
3.) Een stageplek aanbieden aan iemand die hier in Nederland blijft daar heb je meer aan. Dan maakt het de investering waard. Je kunt zo'n stagiar evt. later ook nog aannemen etc. en anders blijft de kennis iig binnen Nederland. Die illegalen moeten toch in principe terug.
3.) Veel bedrijven betalen wel een stagevergoeding.
De beste persoon eerst, dat is gewoon discriminatie.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_109946452
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:13 schreef Tanin het volgende:

[..]

De beste persoon eerst, dat is gewoon discriminatie.
Discriminatie? Ze zijn hier illegaal. Dit betekent niet legaal. Ze hebben de rechten gewoon niet.
pi_109946677
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:55 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Daar heb je gelijk in wat dat betreft. Het is maar een idee, niet dat nu alles maar omgekeerd zou moeten worden omdat dat even uitkomt. Structurele oplossingen voor problemen werken natuurlijk veel beter.
Dat laatste. Ik begrijp niet dat dit probleem voor het eerst groots in het nieuws is :?
  donderdag 5 april 2012 @ 17:45:24 #39
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_109947548
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:15 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Discriminatie? Ze zijn hier illegaal. Dit betekent niet legaal. Ze hebben de rechten gewoon niet.
Wat het wetboek erover zegt interesseert me niet zoveel, je behandeld mensen ongelijk, derhalve discriminatie
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_109948822
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:22 schreef ejfaar het volgende:
Mensen die denken dat stagiairs geld opleveren :')
Op jouw MBO-niveau zal het wellicht meevallen. Elders zijn ze namelijk verdomde handig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_109955469
Ik snap die Henk Kamp best wel, je moet je namelijk in de huid van een politicus verplaatsen.

De job van politicus is namelijk als enige baan in Nederland vergelijkbaar met een stageplaats in die zin dat ongeacht hoe bont je het ook maakt, je altijd gewoon je stage/ambtstermijn uit mag zitten en doorbetaald krijgt.
Maak je een grove fout in welke andere baan dan ook dan word je geschorst of ontslagen, maar dit doe je met een stagiair of politicus niet, die zitten gewoon hun tijd uit (al dan niet met wachtgeld).

Vandaar die verwarring bij Henk Kamp tussen stages en werk... dat is voor hem hetzelfde.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_109955572
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Pas dan de wet gewoon aan om zulke hiaten te dichten ? Maak een bijzonderheids clausule voor noodgevallen en klaar zijn we.
Politici in de tweede kamer vergeten met zulke dingen altijd plotseling dat zij juist zelf de wetgevende macht zijn, icm de eerste kamer....enorm slap gelul dus!
pi_109955619
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:24 schreef waht het volgende:

[..]

Op jouw MBO-niveau zal het wellicht meevallen. Elders zijn ze namelijk verdomde handig.
Waarom direct de aanval zoeken en zeggen dat ik mbo (met kleine letters dus) doe?
  vrijdag 6 april 2012 @ 01:03:16 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_109967694
Kamp is een boerenlul.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 6 april 2012 @ 01:05:18 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_109967743
Eens een dorknoperige inspecteur, altijd een dorknoperige inspecteur.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_109969014
Asher kwam met een simpele oplossing waar ik geen bezwaar in zie: een onbetaalde stage. Geen werknemer gaat voor niets werken, nietwaar? Zo'n leerling kan echter wel zijn opleiding afmaken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_109970063
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:50 schreef Verbal het volgende:
Kamp snapt zelf een heleboel zaken die onder zijn verantwoordelijkheid vallen niet.

Zo denkt hij dat bedrijven staan te springen om 55- en 60-plussers, en als die geen werk krijgen ligt het toch echt aan die mensen zelf :')
Ook is hij nog van mening dat iedereen na een jaarcontract vanzelf een vast contract krijgt.
En dat mensen die in de ww zitten zonder enig probleem naar de andere kant van het land kunnen verhuizen.

Lala-land. Werkelijk.

V.
Minister Kamp is een volslagen idioot die een privé-oorlog voert tegen de werklozen. Volgens de gedachtengang van Kamp zijn alle werklozen ambitieloze nietsnutten die niet willen werken en die zo snel mogelijk op transport moeten worden gezet naar de kassen.
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:52:55 #48
3542 Gia
User under construction
pi_109972774
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 02:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Asher kwam met een simpele oplossing waar ik geen bezwaar in zie: een onbetaalde stage. Geen werknemer gaat voor niets werken, nietwaar? Zo'n leerling kan echter wel zijn opleiding afmaken.
Asher deed het voorkomen alsof je kids in het mbo gewoon stages van 3 weken kunt laten lopen.
Zowel Asher als Kamp weten schijnbaar niet hoe het MBO werkt.

Je hebt BOL opleidingen, waarbij je 2 dagen per week naar school gaat en drie dagen stage loopt, als dan niet met vergoeding. Die stage loopt vaak in alle schooljaren door, op verschillende werkplekken.
Je hebt BBL opleidingen, waarbij je in dienst bent van en bedrijf en 1 dag in de week naar school gaat. Dan krijg je gewoon een salaris.

Stel we hebben het over BOL opleidingen, school met stage en je wilt illegalen geen vergoeding geven. Dan kun je dus niemand een vergoeding geven, want illegalen melden zich niet.
En dan lijden de goeden onder de kwaden.
pi_109973111
Je hebt ook gewoon MBO opleidingen waarbij school en stages afgewisseld worden. En waarbij zeker niet het hele jaar door stage gelopen wordt.

En die paar jongeren die wel graag een opleiding willen volgen maar hier illegaal zijn, dat zijn de kwaden in je redenatie?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109973127
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 april 2012 01:05 schreef Ringo het volgende:
Eens een dorknoperige inspecteur, altijd een dorknoperige inspecteur.
Het is een beetje een dommige man die heel goed in staat is een beetje dommig publiek naar de VVD te lokken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')