De beste persoon eerst, dat is gewoon discriminatie.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:08 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom hij het liever niet wil hebben:
1.) Volgens mij moet een stagiar ook verzekerd zijn (via dat bedrijf dan enzo), weet niet hoe dat zit met een illegaal want die heeft hier in NL verder geen rechten ? en weet dus niet of het bedrijf zich voor die stagiar kan verzekeren.
2.) Er zijn al heel veel MBO leerlingen op zoek naar een stage. Een stageplek is tegenwoordig schaars. Vul de stageplekken dus het liefste op met mensen die hier legaal in Nederland blijven. Dit is anders niet te verkopen aan de mensen die hier legaal verblijven en OOK hard op zoek zijn naar een stageplek. Eigen mensen eerst.
3.) Een stageplek aanbieden aan iemand die hier in Nederland blijft daar heb je meer aan. Dan maakt het de investering waard. Je kunt zo'n stagiar evt. later ook nog aannemen etc. en anders blijft de kennis iig binnen Nederland. Die illegalen moeten toch in principe terug.
3.) Veel bedrijven betalen wel een stagevergoeding.
Discriminatie? Ze zijn hier illegaal. Dit betekent niet legaal. Ze hebben de rechten gewoon niet.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:13 schreef Tanin het volgende:
[..]
De beste persoon eerst, dat is gewoon discriminatie.
Dat laatste. Ik begrijp niet dat dit probleem voor het eerst groots in het nieuws isquote:Op donderdag 5 april 2012 11:55 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Daar heb je gelijk in wat dat betreft. Het is maar een idee, niet dat nu alles maar omgekeerd zou moeten worden omdat dat even uitkomt. Structurele oplossingen voor problemen werken natuurlijk veel beter.
Wat het wetboek erover zegt interesseert me niet zoveel, je behandeld mensen ongelijk, derhalve discriminatiequote:Op donderdag 5 april 2012 17:15 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Discriminatie? Ze zijn hier illegaal. Dit betekent niet legaal. Ze hebben de rechten gewoon niet.
Op jouw MBO-niveau zal het wellicht meevallen. Elders zijn ze namelijk verdomde handig.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:22 schreef ejfaar het volgende:
Mensen die denken dat stagiairs geld opleveren
Politici in de tweede kamer vergeten met zulke dingen altijd plotseling dat zij juist zelf de wetgevende macht zijn, icm de eerste kamer....enorm slap gelul dus!quote:Op donderdag 5 april 2012 11:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Pas dan de wet gewoon aan om zulke hiaten te dichten ? Maak een bijzonderheids clausule voor noodgevallen en klaar zijn we.
Waarom direct de aanval zoeken en zeggen dat ik mbo (met kleine letters dus) doe?quote:Op donderdag 5 april 2012 18:24 schreef waht het volgende:
[..]
Op jouw MBO-niveau zal het wellicht meevallen. Elders zijn ze namelijk verdomde handig.
Minister Kamp is een volslagen idioot die een privé-oorlog voert tegen de werklozen. Volgens de gedachtengang van Kamp zijn alle werklozen ambitieloze nietsnutten die niet willen werken en die zo snel mogelijk op transport moeten worden gezet naar de kassen.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:50 schreef Verbal het volgende:
Kamp snapt zelf een heleboel zaken die onder zijn verantwoordelijkheid vallen niet.
Zo denkt hij dat bedrijven staan te springen om 55- en 60-plussers, en als die geen werk krijgen ligt het toch echt aan die mensen zelf
Ook is hij nog van mening dat iedereen na een jaarcontract vanzelf een vast contract krijgt.
En dat mensen die in de ww zitten zonder enig probleem naar de andere kant van het land kunnen verhuizen.
Lala-land. Werkelijk.
V.
Asher deed het voorkomen alsof je kids in het mbo gewoon stages van 3 weken kunt laten lopen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 02:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Asher kwam met een simpele oplossing waar ik geen bezwaar in zie: een onbetaalde stage. Geen werknemer gaat voor niets werken, nietwaar? Zo'n leerling kan echter wel zijn opleiding afmaken.
Het is een beetje een dommige man die heel goed in staat is een beetje dommig publiek naar de VVD te lokken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 01:05 schreef Ringo het volgende:
Eens een dorknoperige inspecteur, altijd een dorknoperige inspecteur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |