beetje duur inderdaad.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:27 schreef Hephaistos. het volgende:
250.000 euro voor het vervoer en stemmen van een piano?
Dat is al sinds jaar en dag zo. Trek die steen maar weer over je hoofd.quote:
Als het al jaren zo is. Waarom is nieuws uit roddelbladen dan nog steeds "nieuws"?quote:Op woensdag 4 april 2012 15:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dat is al sinds jaar en dag zo. Trek die steen maar weer over je hoofd.
Hij werkt niet zoals andere klassieke muzikanten.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:20 schreef Seam het volgende:
Ik vroeg me al af hoe hij dat alles kon betalen, als je ziet waar je andere BN'ers in wonen.
quote:Op woensdag 4 april 2012 15:18 schreef slashdotter3 het volgende:
"En dan is er ook nog een geluidstechnicus met onbetaalde rekeningen die een financieel appeltje te schillen heeft met Wibi", meldt het weekblad.
Omdat z'n (ex-)vrouw z'n financiën regelde.. het komt nu pas naar buiten omdat pas nu blijkt dat zij veel dingen mondeling had afgesproken, oa. dat vervoer en stemmen van de vleugels zou eerst ook gratis zijn, dat had Wibi tenminste begrepen.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
Hoorde dat het jaren geleden al financieel niet goed zat, verbaast mij dat het nu pas naar buiten komt.
Zo. Jij hebt er verstand van. Volg je die man sinds jaar en dag.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij werkt niet zoals andere klassieke muzikanten.
Normaal boekt een zaal een artiest en probeert kaarten te verkopen, Wibi boekt zelf een zaal en doet de verkoop in eigen beheer.
Ook geeft hij veel recitals voor bedrijven, geeft les en heeft ook een TV programma gemaakt (ook weer in zijn eigen beheer), voor Disney heeft ie ook een concert geschreven ivm. 20 jarige bestaan van EuroDisney.
Opz 'n landgoed geeft ie ook regematig concerten overigens, da's natuurlijk helemaal voordelig.
Ik denk overigens niet dat ie echt in de financiële problemen zal komen, hij heeft nog wat leuke autootjes staan die hij in de verkoop kan gooien, hij heeft een paar arabische volboedpaarden die nog wat opleveren en als ie 1 van z'n vleugels verkoopt kan ie ook in 1 keer zn schulden afbetalen.
Maar ja.. ga je een klassieke Bösendorfer verkopen als het een bron van je inkomsten is?
Een vriendin van me is klassiek pianiste die ook meerdere keren met 'm heeft opgetreden en les van Wibi heeft gehad, zij heeft het er weleens over gehad.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zo. Jij hebt er verstand van. Volg je die man sinds jaar en dag.
Waarom moet dat in vredesnaam zo duur zijn? Voor 250.000 euro kan je een pianostemmer 5 jaar fulltime in dienst nemen, of mis ik nou iets?quote:Op woensdag 4 april 2012 15:36 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Omdat z'n (ex-)vrouw z'n financiën regelde.. het komt nu pas naar buiten omdat pas nu blijkt dat zij veel dingen mondeling had afgesproken, oa. dat vervoer en stemmen van de vleugels zou eerst ook gratis zijn, dat had Wibi tenminste begrepen.
Overigens moeten piano's na vervoer altijd gestemd worden, heeft ook met de luchtvochtigheid en temperatuur van de zaal te maken.
In principe kan je al verschil horen tussen een lege zaal en een zaal die vol zit met mensen, alleen al door lichaamswarmte die de zaal opwarmt kunnen snaren langer of korter worden en dat hoor je in de toon terug.
Het kán haast niet: 250.000 euro voor het vervoeren en stemmen van een piano.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom moet dat in vredesnaam zo duur zijn? Voor 250.000 euro kan je een pianostemmer 5 jaar fulltime in dienst nemen, of mis ik nou iets?
Duidelijk. Dit kun je inderdaad niet zomaar even weten.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een vriendin van me is klassiek pianiste die ook meerdere keren met 'm heeft opgetreden en les van Wibi heeft gehad, zij heeft het er weleens over gehad.
Dus misschien dat ik er inderdaad net even wat meer van weet.
http://www.parool.nl/paro(...)teel-in-Osdorp.dhtmlquote:Op woensdag 4 april 2012 15:42 schreef Nielsch het volgende:
Ik kon me nog herinneren dat er op FOK! allemaal verhalen over Winston Bogarde stonden die financieel in de put zou zitten. Ondertussen kocht hij echter wel een vrijstaande villa in Blaricum (pal tegenover de ouders van mijn zwager). Wat ik wil zeggen is; dit soort zaken worden nogal eens overdreven.
Die is toch failliet verklaard?quote:Op woensdag 4 april 2012 15:42 schreef Nielsch het volgende:
Ik kon me nog herinneren dat er op FOK! allemaal verhalen over Winston Bogarde stonden die financieel in de put zou zitten. Ondertussen kocht hij echter wel een vrijstaande villa in Blaricum (pal tegenover de ouders van mijn zwager). Wat ik wil zeggen is; dit soort zaken worden nogal eens overdreven.
6 jaar, maar dat staat ook in het artikel, hij kreeg de piano gratis.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom moet dat in vredesnaam zo duur zijn? Voor 250.000 euro kan je een pianostemmer 5 jaar fulltime in dienst nemen, of mis ik nou iets?
Nee, maar ik denk dat voornamelijk de kosten zijn van de rechtzaak/advocaten enzo.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het kán haast niet: 250.000 euro voor het vervoeren en stemmen van een piano.
Ook, maar vervoer is natuurlijk niet één keertje van punt a naar punt b, maar jarenlang door het hele land heen voor allerlei optredens. Dat tikt toch al wel aan, plus het feit dat zo'n piano door de vervoerder voor een zeer hoog bedrag verzekerd moet worden.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:47 schreef CasB het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk dat voornamelijk de kosten zijn van de rechtzaak/advocaten enzo.
Wekelijks stemmen, bij optredens zelfs dagelijks (ivm. met die atmosferische omstandigheden in de zaal, vleugels zijn daar gevoelig voor.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ook, maar vervoer is natuurlijk niet één keertje van punt a naar punt b, maar jarenlang door het hele land heen voor allerlei optredens. Dat tikt toch al wel aan, plus het feit dat zo'n piano door de vervoerder voor een zeer hoog bedrag verzekerd moet worden.
maar wel een hele goede componistquote:Op woensdag 4 april 2012 16:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
Zo'n goede pianist is het niet eens.
Klopt. Sowieso lijkt me normaal dat als je door de rechter veroordeeld wordt tot het betalen van een vordering waar een conflict over was de deurwaarder langs komt met het exploit.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:42 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij wat klein werk en een paar composities gebaseerd op Disney werk.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:04 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
maar wel een hele goede componist
hij zal wel ergens goed in zijn lijkt me, en hij doet ook veel meer dan spelen natuurlijk.
zelf dacht ik altijd dat het gewoon een enorm goeie zakenman was
Overigens stond diezelfde villa recentelijk te koop van Bogarde, dus zo goed doet hij het ook niet.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt. Sowieso lijkt me normaal dat als je door de rechter veroordeeld wordt tot het betalen van een vordering waar een conflict over was de deurwaarder langs komt met het exploit.
Hangt ervan af of het een beleggingsobject was of zijn woonhuis, en in het laatste geval of hij daar graag had willen blijven wonen en het geld de reden was om het te koop aan te bieden. Indien het een beleggingsobject was zal hij het inderdaad niet zo heel goed doen, want de woningmarkt doet het niet zo heel goed.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:09 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
Overigens stond diezelfde villa recentelijk te koop van Bogarde, dus zo goed doet hij het ook niet.
Ik begrijp best dat de broer van het neefje van jouw buurman meer talent had. Al heeft die zich laten omscholen tot administratief manusje-van-alles.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
Zo'n goede pianist is het niet eens.
Internationaal gezien geen bijzonder pianist. Dat verklaart ook waarschijnlijk deels waarom hij niet echt veel grote concerten doet. Zijn broertje doet het volgens mij financieel beter als concertpianist.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat de broer van het neefje van jouw buurman meer talent had. Al heeft die zich laten omscholen tot administratief manusje-van-alles.
Dus Van Gogh was een uitermate slecht schilder? Van hem is maar één werk gekocht.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:29 schreef Syd het volgende:
[..]
Inderdaad, zijn inkomen (TOEN!) zegt heel wat anders.
voor zijn tijd wel jaquote:Op woensdag 4 april 2012 16:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus Van Gogh was een uitermate slecht schilder? Van hem is maar één werk gekocht.
De bank had er beslag op laten leggen. Wat denk jezelf?quote:Op woensdag 4 april 2012 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hangt ervan af of het een beleggingsobject was of zijn woonhuis, en in het laatste geval of hij daar graag had willen blijven wonen en het geld de reden was om het te koop aan te bieden. Indien het een beleggingsobject was zal hij het inderdaad niet zo heel goed doen, want de woningmarkt doet het niet zo heel goed.
Inderdaad, tegenwoordig zouden we wel raad weten met zo'n luiwammes, schoffelen zullen die uitvreters. Als het geen geld oplevert is het ook niks waard.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus Van Gogh was een uitermate slecht schilder? Van hem is maar één werk gekocht.
twitter:wibisoerjadi twitterde op woensdag 04-04-2012 om 14:45:36Wat een flauwekul in telegraaf en Prive!! Staat vol met onwaarheden!! Management is bezig met rectificatie #teleurgesteld #leugens #fail reageer retweet
Misschien zit in in de wensput wel te klauwen naar muntjes.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ten eerste wist ik niet dat je "financieel in de put" kunt zitten. Ik wist dat je "in de put" kunt zitten, wanneer je depressief bent. En ook dat je "financieel aan de afgrond" kunt zitten, maar financieel in de put is weer nieuw.
Verder heb ik bij die Soerjadi altijd het gevoel dat hij een uitermate kinderlijk persoon is en dat hij eigenlijk nooit echt volwassen is geworden. Een beetje zo'n Michael Jackson-type.
Volgens mij moet -ie maar snel kleiner gaan wonen. Scheelt de Nederlandse belastingbetaler ook weer de nodige hypotheekrenteaftrek, die deze volwassen kleuter nu rijkelijk geniet....
Moet wel goed zijn.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:51 schreef nattermann het volgende:
twitter:wibisoerjadi twitterde op woensdag 04-04-2012 om 14:45:36Wat een flauwekul in telegraaf en Prive!! Staat vol met onwaarheden!! Management is bezig met rectificatie #teleurgesteld #leugens #fail reageer retweet
Mwa, dat ie niks verkocht had maakt 'm meer een hobbyschilder.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Scheen ook Asperger te hebben, net als Wibiquote:Op woensdag 4 april 2012 18:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Da Vinci schilderde ook in commissie maar leverde zelden een werk af of deed waar hij zin in had. Ook een slecht schilder daarom?
ja, als het moet waarom niet.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:29 schreef Specularium het volgende:
Verkoopt ie toch eerst zijn 10 Ferrari's en 48 paarden?
2 Ferrari's and 12 paarden overhouden!quote:Op donderdag 5 april 2012 23:29 schreef Specularium het volgende:
Verkoopt ie toch eerst zijn 10 Ferrari's en 48 paarden?
Ja. Net als Van Gogh en Rembrandt.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Da Vinci schilderde ook in commissie maar leverde zelden een werk af of deed waar hij zin in had. Ook een slecht schilder daarom?
Hij had dan ook z'n gehoor niet verzekerd maar z'n handen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:08 schreef GrunnigsTrots het volgende:
maar hij was wel echt genaaid door die verzekering, betaalde volgens mij iets van 25.000 per jaar aan premie ofzo en dan betalen ze geen cent uit
ja, en dan heeft ie altijd die achterlijk handschoentjes aanquote:Op vrijdag 6 april 2012 01:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij had dan ook z'n gehoor niet verzekerd maar z'n handen.
Als ie z'n vinger breekt vangt ie wel flink (handen zijn dacht ik voor 1 miljoen per stuk verzekerd)
quote:Op woensdag 4 april 2012 15:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)teel-in-Osdorp.dhtml
Die heeft zijn schaapjes niet op het droge staan hoor. Die zijn reeds verdronken.
Die handschoenen zullen ook vast wel Italiaans en handgemaakt zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2012 01:59 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ja, en dan heeft ie altijd die achterlijk handschoentjes aan
dan heeft ie best wel een goede smaak qua kleding en hij smijt flink met geld en zou je toch wel denken dat ie iets mooiere handschoenen kan laten maken
quote:Op vrijdag 6 april 2012 02:20 schreef chibibo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel sympathiek dat Bogarde zelf ook op de foto bij het artikel wilde.
het zullen vast wel dure handschoentjes zijn maar ze vloeken bij alles wat ie aanheeft.quote:Op vrijdag 6 april 2012 03:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die handschoenen zullen ook vast wel Italiaans en handgemaakt zijn.
Ik zag 'm gister nog rijden op de Slotlaan, ik woon ook in Zeist, boodschappen doet ie volgens mij niet maar hij shopt weleens in de wat duurdere winkels.
ik kan het me wel voorstellen dat ie steeds ergens anders slaapt (als dat waar is)quote:Op vrijdag 6 april 2012 04:02 schreef SiGNe het volgende:
Van Gogh spoorde ook niet, die sneed z'n eigen oor af..
Veel artiesten hebben wel een tick, misschien is dat juist wat ervoor zorgt dat ze zo goed zijn?
Ze kunnen zich in elk geval heel goed afsluiten voor de buitenwereld en opgaan in hun eigen wereld.
Jij nog nooit, hè?quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Het meest nieuwswaardige in de openingspost is dat Wibi een vrouw heeft gehad.²
"Maar het stond in de TILLEGROAF!!"quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:47 schreef Crimyclown het volgende:
Wanneer wordt de telegraaf eens verboden als bron. Sensatiekrant voor SBS6 kijkend Nederland.
Wacht maar tot Flipse hem te pakken krijgt!quote:Op woensdag 4 april 2012 15:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is een apart figuur en dat is ie.
Geld genoeg, moet 'ie maar gaan verhuizen als het echt financieel niet meer te verantwoorden is, misschien kan iemand even Giel Beelen bellen voor steun zoals ook bij Marco gebeurde.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:50 schreef Cracka-ass het volgende:
Wibi, wat een held.
Rondjes rijdend op zijn eigen terrein in zijn Ferrari.![]()
Heeft ie eigenlijk wel een rijbewijs?
Stel dat dat verboden wordt, voel je je dan verheven?quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:47 schreef Crimyclown het volgende:
Wanneer wordt de telegraaf eens verboden als bron. Sensatiekrant voor SBS6 kijkend Nederland.
niet meerquote:
Ja, bizar dat zo'n mannetje meer talent in zijn pink heeft dan jij in je hele lichaam, niet?quote:
Ik hoop het wel, op de Slotlaan rijdt ie ook zelf in z'n Rolls-Royce of in z'n Maseratiquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:50 schreef Cracka-ass het volgende:
Wibi, wat een held.
Rondjes rijdend op zijn eigen terrein in zijn Ferrari.![]()
Heeft ie eigenlijk wel een rijbewijs?
wat voor een auto's heeft ie dan allemaal?quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, op de Slotlaan rijdt ie ook zelf in z'n Rolls-Royce of in z'n Maserati
Echt wel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Stel dat dat verboden wordt, voel je je dan verheven?
http://www.telegraaf.nl/s/11991030quote:Deurwaarder op de stoep bij Wibi Soerjadi
van onze redactie
AMSTERDAM - VIDEO - Wibi Soerjadi heeft bezoek gekregen van een deurwaarder. De pianist moet deze week nog pianostemmer Spanjaard BV een kwart miljoen euro betalen.
quote:The proportion of AP possessors is roughly estimated to be less than one to 1,500 (Profita & Bidder, 1988) or even one to 10,000 (Bachem, 1955) in the general population.
Maar dat moet je dan ook maar net kunnen.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Op een dag weet je het, je wordt pianostemmert.
250.000 ballen, da's snel verdiend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |