beetje duur inderdaad.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:27 schreef Hephaistos. het volgende:
250.000 euro voor het vervoer en stemmen van een piano?
Dat is al sinds jaar en dag zo. Trek die steen maar weer over je hoofd.quote:
Als het al jaren zo is. Waarom is nieuws uit roddelbladen dan nog steeds "nieuws"?quote:Op woensdag 4 april 2012 15:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dat is al sinds jaar en dag zo. Trek die steen maar weer over je hoofd.
Hij werkt niet zoals andere klassieke muzikanten.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:20 schreef Seam het volgende:
Ik vroeg me al af hoe hij dat alles kon betalen, als je ziet waar je andere BN'ers in wonen.
quote:Op woensdag 4 april 2012 15:18 schreef slashdotter3 het volgende:
"En dan is er ook nog een geluidstechnicus met onbetaalde rekeningen die een financieel appeltje te schillen heeft met Wibi", meldt het weekblad.
Omdat z'n (ex-)vrouw z'n financiën regelde.. het komt nu pas naar buiten omdat pas nu blijkt dat zij veel dingen mondeling had afgesproken, oa. dat vervoer en stemmen van de vleugels zou eerst ook gratis zijn, dat had Wibi tenminste begrepen.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
Hoorde dat het jaren geleden al financieel niet goed zat, verbaast mij dat het nu pas naar buiten komt.
Zo. Jij hebt er verstand van. Volg je die man sinds jaar en dag.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij werkt niet zoals andere klassieke muzikanten.
Normaal boekt een zaal een artiest en probeert kaarten te verkopen, Wibi boekt zelf een zaal en doet de verkoop in eigen beheer.
Ook geeft hij veel recitals voor bedrijven, geeft les en heeft ook een TV programma gemaakt (ook weer in zijn eigen beheer), voor Disney heeft ie ook een concert geschreven ivm. 20 jarige bestaan van EuroDisney.
Opz 'n landgoed geeft ie ook regematig concerten overigens, da's natuurlijk helemaal voordelig.
Ik denk overigens niet dat ie echt in de financiële problemen zal komen, hij heeft nog wat leuke autootjes staan die hij in de verkoop kan gooien, hij heeft een paar arabische volboedpaarden die nog wat opleveren en als ie 1 van z'n vleugels verkoopt kan ie ook in 1 keer zn schulden afbetalen.
Maar ja.. ga je een klassieke Bösendorfer verkopen als het een bron van je inkomsten is?
Een vriendin van me is klassiek pianiste die ook meerdere keren met 'm heeft opgetreden en les van Wibi heeft gehad, zij heeft het er weleens over gehad.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zo. Jij hebt er verstand van. Volg je die man sinds jaar en dag.
Waarom moet dat in vredesnaam zo duur zijn? Voor 250.000 euro kan je een pianostemmer 5 jaar fulltime in dienst nemen, of mis ik nou iets?quote:Op woensdag 4 april 2012 15:36 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Omdat z'n (ex-)vrouw z'n financiën regelde.. het komt nu pas naar buiten omdat pas nu blijkt dat zij veel dingen mondeling had afgesproken, oa. dat vervoer en stemmen van de vleugels zou eerst ook gratis zijn, dat had Wibi tenminste begrepen.
Overigens moeten piano's na vervoer altijd gestemd worden, heeft ook met de luchtvochtigheid en temperatuur van de zaal te maken.
In principe kan je al verschil horen tussen een lege zaal en een zaal die vol zit met mensen, alleen al door lichaamswarmte die de zaal opwarmt kunnen snaren langer of korter worden en dat hoor je in de toon terug.
Het kán haast niet: 250.000 euro voor het vervoeren en stemmen van een piano.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom moet dat in vredesnaam zo duur zijn? Voor 250.000 euro kan je een pianostemmer 5 jaar fulltime in dienst nemen, of mis ik nou iets?
Duidelijk. Dit kun je inderdaad niet zomaar even weten.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een vriendin van me is klassiek pianiste die ook meerdere keren met 'm heeft opgetreden en les van Wibi heeft gehad, zij heeft het er weleens over gehad.
Dus misschien dat ik er inderdaad net even wat meer van weet.
http://www.parool.nl/paro(...)teel-in-Osdorp.dhtmlquote:Op woensdag 4 april 2012 15:42 schreef Nielsch het volgende:
Ik kon me nog herinneren dat er op FOK! allemaal verhalen over Winston Bogarde stonden die financieel in de put zou zitten. Ondertussen kocht hij echter wel een vrijstaande villa in Blaricum (pal tegenover de ouders van mijn zwager). Wat ik wil zeggen is; dit soort zaken worden nogal eens overdreven.
Die is toch failliet verklaard?quote:Op woensdag 4 april 2012 15:42 schreef Nielsch het volgende:
Ik kon me nog herinneren dat er op FOK! allemaal verhalen over Winston Bogarde stonden die financieel in de put zou zitten. Ondertussen kocht hij echter wel een vrijstaande villa in Blaricum (pal tegenover de ouders van mijn zwager). Wat ik wil zeggen is; dit soort zaken worden nogal eens overdreven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |