abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109876056
Al zou je een leuke vrouw of man tegen komen zou diegene dan afwijzen als je erachter komt dat hij of zij een "slechte" baan heeft?
Zou je een relatie aan gaan met iemand die ver onder je eigen "niveau" werkt?
Zou je vrienden worden met zo iemand?
pi_109876183
nee
ja
ja
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:13:30 #3
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109876257
Ik kijk niet naar het werkniveau, wel naar kennisniveau.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_109876288
Ik heb zelf ongeschoold werk, dus ik zou niet durven :')
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 23:14:11 #5
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109876291
Ligt eraan... Ik kijk er zeker niet op neer, maar voor een relatie moet je wel wat te vertellen hebben tegen elkaar. Sommige ongeschoolde of laaggeschoolde mensen weten echter zeer veel en zijn goede gesprekspartners...anderen wat minder (en dat heb je ook bij hooggeschoolde mensen).
Are you fokking to me?
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:14:47 #6
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109876319
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:14 schreef Marie30 het volgende:
Ligt eraan... Ik kijk er zeker niet op neer, maar voor een relatie moet je wel wat te vertellen hebben tegen elkaar. Sommige ongeschoolde of laaggeschoolde mensen weten echter zeer veel en zijn goede gesprekspartners...anderen wat minder (en dat heb je ook bij hooggeschoolde mensen).
Daarom mijn post.
Kennisniveau >>>>> schoolniveau ;)

Voor mijn part doe je ITO, als je lekker kunt meebabbelen, care :)
pi_109876350
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:14 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb zelf ongeschoold werk, dus ik zou niet durven :')
quote:
Beroep Patatschepper
_O-
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 23:16:23 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109876404
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:14 schreef Michielos het volgende:

[..]

Daarom mijn post.

Ja ik was nog aan het typen en zag jouw reactie pas nadat ik invoerde... Jij legt het perfect in één zin uit terwijl ik er vijf zinnen over zit te leuteren... :')
Are you fokking to me?
pi_109876406
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:15 schreef strontboer het volgende:

[..]

[..]

_O-
Ja, ik wacht tot ik weer kan beginnen met studeren, ik moet toch ergens mijn leven van betalen.
Overigens schep ik geen patat meer, ik mag nu de telefoon opnemen :')
pi_109876420
quote:

[..]

Daarom mijn post.

ze missen je
waar is michielos
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 23:16:38 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109876422
quote:

[..]

Daarom mijn post.

Dit. Alsof mensen die toevallig een baan hebben die niet 'op het niveau is waar jij op zit' minderwaardig zijn. Alsjeblieft zeg :') Kijk als je gewoon heel duidelijk een niveau verschil merkt, ja, dat gaat je opbreken denk ik, maar puur en alleen maar een baan waar we 't hier over hebben?

Nee, dat boeit me werkelijk geen moer, zowel niet qua vriendschap als niet qua relatie.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:17:20 #12
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109876460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:16 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

ze missen je
waar is michielos
Aaaaaw wat lief :)
pi_109876468
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:16 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ja, ik wacht tot ik weer kan beginnen met studeren, ik moet toch ergens mijn leven van betalen.
'T is in ieder geval een vooruitgang :')
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 23:18:16 #14
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109876503
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:16 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Elk beroep is eerbaar... Je werkt tenminste voor je centen
Are you fokking to me?
pi_109876569
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:18 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Elk beroep is eerbaar... Je werkt tenminste voor je centen
Ach, ik vind het eigenlijk nog best wel leuk daar, na je werk hoef je er ook niet meer aan te denken dus je leven is vrij relaxt. Het is dat je er weinig geld voor krijgt, anders had ik weinig bezwaar tegen ongeschoold werk blijven doen.
pi_109876664
Ik heb absoluut niets tegen mensen met minder opleiding, maar een relatie lijkt me niet echt werken. Beperkte gespreksstof, andere interesses etc.
U MAD?
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 23:23:22 #17
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109876714
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:19 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ach, ik vind het eigenlijk nog best wel leuk daar, na je werk hoef je er ook niet meer aan te denken dus je leven is vrij relaxt. Het is dat je er weinig geld voor krijgt, anders had ik weinig bezwaar tegen ongeschoold werk blijven doen.
Ik begrijp dat... In mijn studententijd werkte ik ook in de horeca. Lekker na het werk nog een pintje pakken en verder geen zorgen. Ik zou nu soms mijn dure diploma's van frustraties in de vuilbak willen gooien en ook een zorgeloos baantje willen nemen. Maar dat heeft dan ook weer te veel nadelen...
Are you fokking to me?
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:23:29 #18
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109876719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:22 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb absoluut niets tegen mensen met minder opleiding, maar een relatie lijkt me niet echt werken. Beperkte gespreksstof, andere interesses etc.
ach die Stacy uit je UI mag best mijn vriendin zijn hoor. :D
pi_109876767
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:23 schreef Michielos het volgende:

[..]

ach die Stacy uit je UI mag best mijn vriendin zijn hoor. :D
Jullie zitten dan ook vast op één lijn qua scholing.
U MAD?
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:25:33 #20
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109876810
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Jullie zitten dan ook vast op één lijn qua scholing.
We hebben beide een phd idd :)
pi_109876937
1. Kan me niet voorstellen dat ik veel raakvlakken heb met iemand van de kappersschool. Dus om expliciet 'ja' te antwoorden gaat een beetje ver, maar indirect kom je hier wel op uit ja.

2. Doe zelf WO, heb altijd gezegd dat ze minimaal hbo moet hebben. Vind het erg belangrijk dat ik iets van iemand kan leren in een relatie, dus ik denk niet dat dit 'm gaat worden. Verder zie vraag 1.

3. Prima hoor. Meerdere vrienden op mbo, gaat prima samen. Lekker slap lullen is dat altijd, heerlijk op z'n tijd. Zorg er echter wel altijd voor dat ik ook genoeg mensen van hoger niveau om me heen heb. Je moet jezelf immers wel op het niveau houden waar je thuishoort. ;)
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:30:37 #22
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109877040
Schoolniveau staat niet gelijk aan kennisniveau, koekwaus :') :D
pi_109877164
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:30 schreef Michielos het volgende:
Schoolniveau staat niet gelijk aan kennisniveau, koekwaus :') :D
Begrijp ik. Maar je moet wel een beetje generaliseren, dus negen van de tien keer kom je er toch op uit dat iemand op mbo jou niet verder gaat brengen.
pi_109877187
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:33 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Begrijp ik. Maar je moet wel een beetje generaliseren, dus negen van de tien keer kom je er toch op uit dat iemand op mbo jou niet verder gaat brengen.
Hoe brengt iemand van hbo je verder dan?
pi_109877235
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:13 schreef Michielos het volgende:
Samenvattend in een zin, perfect.
pi_109877269
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:33 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Hoe brengt iemand van hbo je verder dan?
Zelfde denkniveau, dus gelijkwaardige discussies, over het algemeen. Het is niet leuk om in een discussie, over wat dan ook, al drie stappen verder te zijn dan je partner.
pi_109877393
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:36 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Zelfde denkniveau, dus gelijkwaardige discussies, over het algemeen. Het is niet leuk om in een discussie, over wat dan ook, al drie stappen verder te zijn dan je partner.
Dat heeft te maken met je intelligentie, niet met je werk- of opleidingsniveau.
pi_109877402
quote:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. Ken genoeg mensen van mbo die intelligent zijn en over genoeg dingen mee kunnen praten, maar gewoon geen zin hebben om te studeren en met hun handen willen werken. Opgelost. Ik snap dat jij het wil generaliseren, maar dat is nou maar eenmaal te moeilijk in deze kwestie, omdat er op deze regel vrij veel uitzonderingen zijn.
pi_109877474
Nee, er is geen werk waar voor je je hoeft te schamen. Er moet gewoon geld verdient worden.
ja
ja
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 23:44:25 #30
16180 crew  CoolGuy
pi_109877631
Ik heb bijvoorbeeld 1 vriend die vrachtwagenchauffeur was, maar nu planner is. Heeft 0 scholing gehad, ja, middelbare school, en dat was 't. Maar dat is stiekem toch best een slimme gozer, en je kunt er ook best een gesprek mee hebben. Ik heb ook een vriend die is rijinstructeur, ja, daar kun je niet echt een gesprek mee hebben als 't niet over vrouwen of over auto's of over sportschool gaat.

Ik heb ook vrienden die HBO en WO hebben gedaan (zelf HBO gedaan). Daar kom ik eerder bij uit als ik echt 'een gesprek' wil voeren zeg maar, maar het zijn wel echte vrienden, allemaal, niveau/opleidingsverschil of niet.

Maar ik merk wel goed om welke reden ik naar wie toe ga? Toen mijn vader ziek was en net was overleden, had ik soms de enorme behoefte om daar over te praten. Dan ging ik naar de gast die HBO had gedaan. Ik kwam er echter tot mijn verrassing achter dat ik met die chauffeur daar eigenlijk ook best wel over kon praten.

Het grote voordeel van die laatste is dat ik daar ook heen ging als ik gewoon even op andere gedachten wilde zijn, want 10 minuten binnen en ik zag blauw van het lachen. Elke keer weer, nu nog steeds.

Dat vind ik veel belangrijker dan een stickertje op iemand plakken 'jij hebt maar X opleiding gedaan, jij bent niet goed genoeg voor mij'.
pi_109877735
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:38 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met je intelligentie, niet met je werk- of opleidingsniveau.
Het antwoord hierop heb ik al in een paar posts eerder gegeven. Negen van de tien keer sluit intelligentie aan op werk- of opleidingsniveau.

quote:
17s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:39 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. Ken genoeg mensen van mbo die intelligent zijn en over genoeg dingen mee kunnen praten, maar gewoon geen zin hebben om te studeren en met hun handen willen werken. Opgelost. Ik snap dat jij het wil generaliseren, maar dat is nou maar eenmaal te moeilijk in deze kwestie, omdat er op deze regel vrij veel uitzonderingen zijn.
Ik heb een goede vriend die met cito-score van 550 (zegt niet meteen alles, maar toch een indicatie) nu op het mbo beland is. Met hem kun je goede gesprekken voeren, maar hij is een lambal eerste klas. Een lui iemand die is afgezakt is niet wat ik zoek. Hou van een vrouw van aanpakken. :) Ben zelf ook niet altijd de meest gemotiveerde, dus ze mag me wel wat tegenwicht geven.

Er zal altijd wel die ene uitzondering zijn, maar de kans dat het uiteindelijk zal werken is nihil.
pi_109878114
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:46 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Ik heb een goede vriend die met cito-score van 550 (zegt niet meteen alles, maar toch een indicatie) nu op het mbo beland is. Met hem kun je goede gesprekken voeren, maar hij is een lambal eerste klas. Een lui iemand die is afgezakt is niet wat ik zoek. Hou van een vrouw van aanpakken. :) Ben zelf ook niet altijd de meest gemotiveerde, dus ze mag me wel wat tegenwicht geven.

Er zal altijd wel die ene uitzondering zijn, maar de kans dat het uiteindelijk zal werken is nihil.
Niet iedereen die mbo doet is lui. :)
pi_109878348
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:55 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Niet iedereen die mbo doet is lui. :)
Ik hanteer een bepaalde maatstaf voor intelligentie en kennis waarover mijn partner zou moeten beschikken en ik houd dus van een gemotiveerde, initiatiefrijke vrouw. Hoeveel dames blijven er dan nog over op het mbo, denk je? Gok een hand vol.
pi_109878475
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:00 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Ik hanteer een bepaalde maatstaf voor intelligentie en kennis waarover mijn partner zou moeten beschikken en ik houd dus van een gemotiveerde, initiatiefrijke vrouw. Hoeveel dames blijven er dan nog over op het mbo, denk je? Gok een hand vol.
Zijn er toch weer een hand vol hè.
pi_109878512
Ik zou sowieso niet snel eisen gaan stellen aan een mogelijke partner.
Als het werkt, dan werkt het, en anders pech. Maar ik zou nooit van tevoren op dat soort criteria gaan selecteren.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 00:04:56 #36
16180 crew  CoolGuy
pi_109878565
quote:

[..]

Nou nou. Dat gaat niet helemaal op in mijn ogen. Iemand die MBO doet kan net zo goed gemotiveerd zijn. Ik bedoel, leren uit een boek moet je kunnen, en als je dat niet kunt, ja, dan zak je wat terug in opleidingsniveau, maar dat betekent niet dat je niet gemotiveerd kunt zijn of initiatief.

Overigens heef zo'n MBO-snolletje natuurlijk het een en ander in de melk te brokkelen als 't op sex aan komt. Die zuigt zo een tennisbal door 4 meter tuinslag dus op zich wel een voordeel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109878569
quote:
3s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:03 schreef Lokasenna het volgende:
Ik zou sowieso niet snel eisen gaan stellen aan een mogelijke partner.
Als het werkt, dan werkt het, en anders pech. Maar ik zou nooit van tevoren op dat soort criteria gaan selecteren.
Dat sowieso. Mijn ex heeft mbo gedaan en doet nu hbo en zelf doe ik wo. Ik kon prima met hem lullen hoor, ik heb niet voor niks 1,5 jaar een relatie met hem gehad.
pi_109879003
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou nou. Dat gaat niet helemaal op in mijn ogen. Iemand die MBO doet kan net zo goed gemotiveerd zijn. Ik bedoel, leren uit een boek moet je kunnen, en als je dat niet kunt, ja, dan zak je wat terug in opleidingsniveau, maar dat betekent niet dat je niet gemotiveerd kunt zijn of initiatief.

Overigens heef zo'n MBO-snolletje natuurlijk het een en ander in de melk te brokkelen als 't op sex aan komt. Die zuigt zo een tennisbal door 4 meter tuinslag dus op zich wel een voordeel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over hokjes denken geproken:

:')

Nee, ff serieus. Ik mijd ze niet te allen tijde ofzo, zoals ik in mijn eerste post al aangaf kan ik er prima mee omgaan en voor een avondje rampetampen zou ik er ook geen problemen mee hebben. Voor een relatie op langere termijn moeten er gewoon raakvlakken zijn op een paar essentiële punten. Die zijn voor mij, zoals ik er nu tegenaan kijk: intelligentie, gespreksstoffen en hieraan inherent elkaars levensinvulling, triviale zaken en morele opvattingen. En Lokasenna, criteria selecteren op uiterlijk doe je toch ook bewust. Dit gebeurt altijd eerst maar al snel ga je, weliswaar wat onbewuster misschien, ook selecteren op intellect en innerlijk.
  woensdag 4 april 2012 @ 01:35:47 #39
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_109880785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:14 schreef Marie30 het volgende:
Ik ben laaggeschoold maar doe werk dat ongetwijfeld weer boven mijn opleidingsniveau ligt. Zo veel zegt het allemaal niet. Opleiding is vaak een momentopname en daarna heb je een beetje geluk nodig.

Ik ben het trouwens met je eens dat je eisen mag stellen aan het niveau van je vrienden, laat staan je partner. Ik zou ook niet snel vrienden worden met iemand die ver onder mijn niveau zit, noch met iemand die daar ver boven zit.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_109880944
quote:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar ik lul je met mn havo finaal onder de tafel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_109881332
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:10 schreef clearlyme het volgende:
Al zou je een leuke vrouw of man tegen komen zou diegene dan afwijzen als je erachter komt dat hij of zij een "slechte" baan heeft?
Zou je een relatie aan gaan met iemand die ver onder je eigen "niveau" werkt?
Zou je vrienden worden met zo iemand?
Kijk ik neer op mensen die ongeschoold werk doen? Nee, dat doe ik niet, dat zou hypocriet zijn. Ik ben de onhandigste persoon die je maar tegen kunt komen, dus ik zal als ik op mezelf woon erg afhankelijk zijn van deze lager/niet geschoolde mensen.

Ik kan bij wijze van spreken nog niet eens een spijker in een muur slaan.
pi_109881368
Het ligt ook maar net aan de muur, de spijker en de hamer. Die zijn er alle drie in vele varianten wat bij elkaar ontelbare mogelijkheden geeft.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het dus helemaal niet zo eenvoudig om
"even een spijkertje in de muur te tikken".

Ik zou me er niet voor schamen :)
vosss is de naam,
  woensdag 4 april 2012 @ 03:47:02 #43
369877 moonobserver
Reach for the stars bitch!
pi_109881969
Nee, neerkijken op mensen is iets voor mensen die een gebrek aan kennis en inzicht hebben.

Mensen kunnen om allerlei uiteenlopende redenen ongeschoold werk hebben.
Natuurlijk heb je mensen met een laag iq, hier ga je anders mee om als mensen met een gemiddeld iq en hoog iq want als mens probeer je je altijd af te stemmen op de gesprekspartner.

Maar neerkijken op alle mensen die ongeschoold werk doen is een vreemde manier van doen.

Voor een man die in de platsoenendienst werkt en keihard werkt om zijn gezin te onderhouden kan ik alleen maar bewondering hebben.
Reality is a illusion
  woensdag 4 april 2012 @ 03:49:49 #44
369877 moonobserver
pi_109881983
Reality is a illusion
pi_109884909
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 03:47 schreef moonobserver het volgende:
Nee, neerkijken op mensen is iets voor mensen die een gebrek aan kennis en inzicht hebben.

Dit dus. Zo heb ik een neefje die zeer moeilijk kon leren, haalde dramatische cijfers en maakte z'n school niet af. Hij interesseerde zich meer voor hout bewerken dan voor z'n boeken. Mijn tante heeft er jaren mee gezeten, 'wat moet er van die jongen worden?'.

Deze man is miljonair nu _O_ Gewoon omdat hij geniaal is met z'n handen, hij maakt de mooiste dingen van hout. Een jaar of 15 geleden is hij ingehuurd door een of andere rijke man uit de USA die per toeval wat van zijn werk zag, of hij even het interieur van een schip voor hem wilde ontwerpen en maken. Het was het begin van een reeks opdrachten vanuit alle hoeken van de wereld.

Een leraar van mij zei vroeger, 'een vuilnisman en een huisarts gaan staken. Wie zal je het eerste gaan missen?'. Helemaal waar als je het mij vraagt.

quote:
6s.gif Op woensdag 4 april 2012 01:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar ik lul je met mn havo finaal onder de tafel.
Dat geloof ik direct, opleiding zegt helemaal niets over de kennis en ervaring die een persoon heeft.
  woensdag 4 april 2012 @ 10:07:49 #46
192683 AMDB
Visionair.
pi_109885052
Alhoewel ik het niet wil, merk ik aan mezelf wel dat ik vaak neerkijk op mensen die lager geschoold werk doen (of een lagere opleiding). Niet iets wat ik helemaal zelf in de hand heb.
  woensdag 4 april 2012 @ 10:12:53 #47
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109885204
ik heb zelf altijd nooit wat te vertellen dus ben meester in het laten vallen van ongewenste stiltes. verdee heb ik hel veel respect voor mensen die aan de onderkant van de maatschappij hun werk doen, zonder hen zou het leven een groot zooitje zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_109885858
Zou erg raar zijn voor me om neer te kijken op ongeschoold werk, het meeste werk wat ik heb gedaan is ongeschoold geweest ;)
Mijn man heb ik leren kennen als autospuiter en schoolverlater, nu heeft hij een prima lopend eigen bedrijf en wordt hij erbij geroepen als de ict mensen het niet meer redden met de apperatuur. Dus van ongeschoold naar hooggeschoold gegaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:00:49 #49
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_109886604
doe zelf ongeschoold werk als bijbaan. Er zitten een aantal mensen bij waar ik niets van moet hebben (of misschien beter gezegd: waar ik niet mee kan opschieten) omdat zij echt zo simpel zijn als wat (type henk en ingrid), maar er zitten ook heel veel bij die best wel intelligent zijn.
pi_109887279
Ligt er aan hoe het gesteld is met de sociale intelligentie... Ik prefereer liever een ongeschoolde vriendin waar ik erg leuk mee kan opschieten dan een hoogopgeleide vriendin die zichzelf een misplaatste superioriteitsgevoel aanpraat "omdat ze zo hoog opgeleid is en zoveel levenservaring heeft" en mij om die reden sociaal en intellectueel onderschat.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:28:22 #51
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_109887725
Nee. Als ze in hun element zijn op die manier, dan prima toch? Live and let live :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_109888494
Wel interessant topic dit. Laatst kwam ik iemand tegen die het volgende zei : ''Denken jullie nou echt dat jullie een vriendin kunnen krijgen die HBO gedaan heeft, echt niet'' Zelf heeft diezelfde man bijna zelfmoord gedaan omdat die op zijn 22e nog geen vriendin had, dus neem hem sowieso niet zo serieus maar dat terzijde.

Denk zelf dat het niet heel veel uitmaakt wat voor diploma iemand heeft,wel met intelligentie.
pi_109888538
quote:
3s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:12 schreef Re het volgende:
ik heb zelf altijd nooit wat te vertellen dus ben meester in het laten vallen van ongewenste stiltes. verdee heb ik hel veel respect voor mensen die aan de onderkant van de maatschappij hun werk doen, zonder hen zou het leven een groot zooitje zijn
Inderdaad. Zonder bouwvakkers bijvoorbeeld hadden wij niet eens huizen om in te wonen :'(

Respect voor de bouwvakkers _O_
vosss is de naam,
pi_109888550
Sinds ik zelf ongeschoold werk ben gaan doen kijk ik er niet meer op neer.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:55:23 #55
369877 moonobserver
pi_109888794
quote:
13s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:17 schreef ScreamforyourCream het volgende:
Ligt er aan hoe het gesteld is met de sociale intelligentie... Ik prefereer liever een ongeschoolde vriendin waar ik erg leuk mee kan opschieten dan een hoogopgeleide vriendin die zichzelf een misplaatste superioriteitsgevoel aanpraat "omdat ze zo hoog opgeleid is en zoveel levenservaring heeft" en mij om die reden sociaal en intellectueel onderschat.
Sociale intelligentie is eigenlijk iets wat niet bestaat. (intelligentie eigenlijk ook niet omdat het maar een beperkt gebied kan meten)
Reality is a illusion
  woensdag 4 april 2012 @ 12:08:36 #56
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109889311
Kijk ik er op neer? nee ik ben juist heel erg blij dat er mensen zijn die ongeschoold werk doen, met een partner heb ik er ook totaal geen problemen mee, maar wel stel ik eisen aan een denkniveau :) ik vind het fijn als ik er ook leuk mee kan praten over dingen die ik boeiend vind.

Maar ik ben heel blij dat er vuilnismannen etc. zijn :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_109889433
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:55 schreef moonobserver het volgende:

[..]

Sociale intelligentie is eigenlijk iets wat niet bestaat. (intelligentie eigenlijk ook niet omdat het maar een beperkt gebied kan meten)
I'm confused.. Waarom bestaat de term dan wel? :)
  woensdag 4 april 2012 @ 12:20:27 #58
192683 AMDB
Visionair.
pi_109889707
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:12 schreef ScreamforyourCream het volgende:

[..]

Bedacht door domme mensen zodat ze ook ergens hoog op kunnen scoren :P
pi_109889790
Ooit eens een discussie gevolgt tussen 2 hoogopgeleide mensen in de itc, was heel grappig.
De ene man zei dat het heel redelijk was dat hun meer verdiende als bv een loodgieter, want het werk wat hun deden moest altijd goed zijn en was veel belangerijker.
De ander kijkt hem even aan en zegt heel droog, nou ik hoop dat de loodgieter niet net zoveel fouten maakt als wij hier in deze branche, dan hebben we toch echt een probleem ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_109889860
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:20 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nou nee, want sociale intelligentie gaat meer over de praktische kant van intelligentie, problemen kunnen overzien en oplossen e.d.
pi_109889864
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:12 schreef strontboer het volgende:
nee
ja
ja
pi_109889875
Nee! Alleen maar respect voor de mensen die ongeschoold' werk doen. Ik zou ook prima een relatie met zon iemand hebben als het gewoon klikt. Ken ook genoeg mensen die wo doen en een relatie hebben met iemand uit mbo waar het gewoon goed gaat.
pi_109889908
nee
ja
ja
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 4 april 2012 @ 12:30:41 #64
369877 moonobserver
pi_109890079
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:12 schreef ScreamforyourCream het volgende:

[..]

De testen die hiervoor zijn gemaakt zijn heel vaag en kun je nooit accuraat invullen aangezien het maar net is hoe streng je hierin voor jezelf bent in het maken van de vragen.
Daarnaast kunnen ze wel met hersenscans meten hoe actief het gedeelte in de anterieure cingulate cortex is. Sommige mensen hebben een groter aan en invoelend vermogen dan andere van nature, maar in de praktijk blijkt dat mensen helemaal niet socialer hoeven te handelen. Mensen met een heel actief gedeelte in dit gebied kunnen toch heel asociaal zijn.
Ze zullen uit de vragentest ook uit de verf komen als iemand met een laag eq, dit terwijl ze eigenlijk over een groot vermogen beschikken op dit gebied.
Reality is a illusion
  woensdag 4 april 2012 @ 12:30:58 #65
369877 moonobserver
pi_109890090
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:20 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dit ook
Reality is a illusion
pi_109890155
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:30 schreef moonobserver het volgende:

[..]

De testen hiervoor gemaakt zijn zijn heel vaag en kun je nooit accuraat invullen aangezien het maar net is hoe streng je hierin voor jezelf bent in het maken van de vragen.
Daarnaast kunnen ze wel met hersenscans meten hoe actief het gedeelte in de anterieure cingulate cortex is. Sommige mensen hebben een groter aan en invoelend vermogen dan andere van nature, maar in de praktijk blijkt dat mensen helemaal niet socialer hoeven te handelen. Mensen met een heel actief gedeelte in dit gebied kunnen toch heel asociaal zijn.
Ze zullen uit de vragentest ook uit de verf komen als iemand met een laag eq, dit terwijl ze eigenlijk over een groot vermogen beschikken op dit gebied.
Dat is eq waar je het over hebt, emotionele intelligentie, sociale intelligentie is weer wat anders.
pi_109890185
Zou me geen bal uitmaken wat diegene voor baan doet. Als ie kan rondkomen prima. Belangrijker is het of diegene een vergelijkbare intelligentie heeft of in ieder geval op hetzelfde niveau mee kan praten als ik.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 4 april 2012 @ 12:35:08 #68
369877 moonobserver
pi_109890241
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou nee, want sociale intelligentie gaat meer over de praktische kant van intelligentie, problemen kunnen overzien en oplossen e.d.
Problemen kunnen overzien en oplossen dat valt onder gewone intelligentie.
Reality is a illusion
  woensdag 4 april 2012 @ 12:36:12 #69
369877 moonobserver
pi_109890287
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is eq waar je het over hebt, emotionele intelligentie, sociale intelligentie is weer wat anders.
Sociale intelligentie en emotionele intelligentie is een pot nat.
Reality is a illusion
pi_109890369
quote:
Sociale intelligentie

Sternberg onderscheidt aan de intelligentie een contextuele kant, een ervaringskant en een componentenkant. De contextuele kant is de mate waarin iemand snel kan inspelen op de eisen van de omgeving, en ook snel kan zien of hij of zij tegen die taak is opgewassen, hulp kan gaan zoeken, of de taak zo kan wijzigen dat hij of zij die toch aan kan. Dit is de praktische intelligentie uit het dagelijks leven. Belangrijk hierin is de sociale intelligentie of sociale cognitie. De ervaringskant is het gemak waarin iemand al denkende en doende op ideeën komt en inventief kan zijn in het leggen van verbanden tussen al bekende en nieuwe problemen. Dit is dus de creatieve gerichtheid van het brein. De componentenkant betreft het analytisch proces dat in het brein plaats vindt als een probleem moet worden opgelost. Welke denkstrategieën worden daarbij gebruikt en welke denkstappen gezet? En in welke volgorde? Deze kant van de intelligentie sluit het meest aan bij wat er in het onderwijs van leerlingen wordt gevraagd.

Emotionele intelligentie

Goleman heeft naast de rationele aandacht gevraagd voor de emotionele intelligentie. Hierin zijn zelfkennis, verplaatsing in de gedachten en gevoelens van anderen en het vermogen tot samenwerken met, en aansturing van, anderen belangrijke componenten. Het begrip komt sterk overeen met dat van de sociale intelligentie. Goleman heeft voor deze vorm van intelligentie ook een test ontwikkeld, de EQ-test genoemd, analoog aan de IQ tests. Hierbij moet worden opgemerkt dat de term Emotionele Intelligentie strikt gezien een verkeerde is, aangezien het woord intelligentie per definitie verwijst naar de intellectuele vermogens en niet naar de emotionele.
Nee hoor, niet 1 pot nat. Wel overeenkomsten, maar toch anders.
Eq heeft eigenlijk niets met intelligentie te maken, wat niet maakt dat het onbelangerijk is gelukkig.
  woensdag 4 april 2012 @ 13:18:46 #71
369877 moonobserver
pi_109892014
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee hoor, niet 1 pot nat. Wel overeenkomsten, maar toch anders.
Eq heeft eigenlijk niets met intelligentie te maken, wat niet maakt dat het onbelangerijk is gelukkig.
Dat Sternberg dat onderscheid maakt wil niet zeggen dat het envagelie is.
Reality is a illusion
pi_109892491
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:18 schreef moonobserver het volgende:

[..]

Dat Sternberg dat onderscheid maakt wil niet zeggen dat het envagelie is.
Stenberg is niet echt de enige die dat onderscheid maakt, dat is een vrij algemeen onderscheid.
  woensdag 4 april 2012 @ 13:34:53 #73
369877 moonobserver
pi_109892601
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Stenberg is niet echt de enige die dat onderscheid maakt, dat is een vrij algemeen onderscheid.
Ja,maar ik vind het allemaal lariekoek het zijn pseudowetenschappen.
Reality is a illusion
  woensdag 4 april 2012 @ 13:35:47 #74
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_109892630
Nee, ik heb er respect voor dat mensen hard werken en je merkt bijvoorbeeld als de schoonmakers staken hoe belangrijk hun werk is.

Mijn langste relatie was met een autospuiter. Ik zie dat niet als ongeschoold werk, maar wel als werk met een lager opleidingsniveau. Ik kijk met plezier terug naar die relatie, maar uiteindelijk bleek wel dat vooral het verschil in argumentatie en onderbouwing in ruzies ons opbrak. Hij raakte er enorm door gefrustreerd dat hij niet net zo duidelijk als ik kon formuleren wat hij vond en had daardoor vaak het idee dat een conflict bij voorbaat al verloren was.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_109892681
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:34 schreef moonobserver het volgende:

[..]

Ja,maar ik vind het allemaal lariekoek het zijn pseudowetenschappen.
Prima, maar ga dan niet net doen alsof het allemaal helemaal anders is alleen omdat jij dat vindt.
Zeg dan gewoon, ik vind, niet het is zo.
pi_109893517
Mensen met HBO of universitaire opleiding kunnen ontzettende horken zijn, terwijl iemand die niet eens zijn of haar basisschool heeft afgemaakt, op sociaal en maatschappelijk vlak, wel weet hoe de wereld in elkaar zit.
Sowieso iemand "uitkiezen" op werk-, opleidings- of uitkeringsniveau.... het is geen veemarkt.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_109893887
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:59 schreef Jannuk het volgende:
terwijl iemand die niet eens zijn of haar basisschool heeft afgemaakt, op sociaal en maatschappelijk vlak, wel weet hoe de wereld in elkaar zit.
Ik zal wel weer een ontzettende hork zijn met deze opmerking, maar ik betwijfel of de kennis over de wereld van een dergelijk persoon diepgaand is en of hij/zij wel gelijk heeft.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109893947
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:08 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zal wel weer een ontzettende hork zijn met deze opmerking, maar ik betwijfel of de kennis over de wereld van een dergelijk persoon diepgaand is en of hij/zij wel gelijk heeft.
(Ben ik het stiekem wel een beetje mee eens.)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_109894070
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:59 schreef Jannuk het volgende:
Mensen met HBO of universitaire opleiding kunnen ontzettende horken zijn, terwijl iemand die niet eens zijn of haar basisschool heeft afgemaakt, op sociaal en maatschappelijk vlak, wel weet hoe de wereld in elkaar zit.
Sowieso iemand "uitkiezen" op werk-, opleidings- of uitkeringsniveau.... het is geen veemarkt.
Als je het moet omschrijven komen er al snel dat soort woorden uit, maar uiteinelijk gaat het natuurlijk vooral om of je leuk met iemand kan praten, of iemand voldoende uitdaging biedt, of er een klik is, of je bij elkaar past qua denkwijze en levensstijl. Iig op een manier die werkt.
pi_109894786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:08 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb het over sociaal en maatschappelijk, niet over de politiek, klimaat of whatever. Ik heb liever een ongeschoold persoon die weet hoe hij met mensen om moet gaan, dan een universitair opgeleid iemand, die alleen met feiten leeft. Ik heb zo iemand in mijn omgeving. Rechten gestudeerd, weet alles van recht, maar sociaal gedraagt ze zich als een kleuter met bijbehorende woedeuitbarstingen. Kun je een iq van 140 hebben, maar als je je er niet naar gedraagt, dan zegt dat ook niks.
En trouwens, waarom zou een laag opgeleid iemand, met ongeschoold werk, geen correcte info op kunnen nemen uit kranten, boeken en van internet? Die informatie ligt voor iedereen voor het oprapen.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_109895259
nee man, ik zou nooit iemand op zijn werk beoordelen...wel op diegen zijn of haar persoonlikheid en als ongeschoold werk een gevolg is van een bepaald gedrag zal ik diegene daar op beoordelen, maar niet zo specifiek op de functie, dat is willekeurig en onnozel
  woensdag 4 april 2012 @ 14:43:11 #82
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_109895268
quote:

[..]

Waarschijnlijk minder want gemotiveerde vrouwen op het mbo voldoen denk ik niet aan die intelligentie . Ze studeren hard, maar dat maakt je nog niet slim (laag inzicht).
pi_109896193
Ik probeer dat niet te doen.
1, 2, 3, 4...
pi_109898465
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:32 schreef Jannuk het volgende:

[..]

Ik heb het over sociaal en maatschappelijk, niet over de politiek, klimaat of whatever. Ik heb liever een ongeschoold persoon die weet hoe hij met mensen om moet gaan, dan een universitair opgeleid iemand, die alleen met feiten leeft. Ik heb zo iemand in mijn omgeving. Rechten gestudeerd, weet alles van recht, maar sociaal gedraagt ze zich als een kleuter met bijbehorende woedeuitbarstingen. Kun je een iq van 140 hebben, maar als je je er niet naar gedraagt, dan zegt dat ook niks.
En trouwens, waarom zou een laag opgeleid iemand, met ongeschoold werk, geen correcte info op kunnen nemen uit kranten, boeken en van internet? Die informatie ligt voor iedereen voor het oprapen.
Ok, maar netjes met mensen omgaan en wat af weten van de wereld zijn in mijn ogen twee verschillende dingen. Ik zie trouwens ook geen verband tussen IQ en gedrag, dus ik heb moeite met "gedragen naar je IQ".
Ik vind dat een ongeschoold persoon ongeschoold is, omdat die persoon niet wil/kan leren of begrijpen wat er in kranten, boeken en op internet staat. Een ongeschoold persoon kan volgens mij minder met de beschikbare informatie dan een geschoold persoon. Dit is anders dan ergens een mening over hebben trouwens. Een ongeschoold persoon kan uiteraard wel een mening hebben over het één en ander. Daar heb ik verder geen moeite mee.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109899241
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:13 schreef Michielos het volgende:
Exact.
pi_109901050
alweer een dergelijk topic. de derde in anderhalve week of zo? :')
pi_109903537
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:10 schreef clearlyme het volgende:
1. Al zou je een leuke vrouw of man tegen komen zou diegene dan afwijzen als je erachter komt dat hij of zij een "slechte" baan heeft?
2. Zou je een relatie aan gaan met iemand die ver onder je eigen "niveau" werkt?
3. Zou je vrienden worden met zo iemand?
1. Alleen als het een baan is waar ik gewetensbezwaarden bij zou hebben (seksindustrie bijv).
2. Ik ga een relatie met iemand aan omdat ik gevoelens voor diegene heb en we dezelfde interesses hebben.
3. In principe kan ik vrienden worden met iedereen, als ze mij maar normaal behandelen.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_109905918
merk het momenteel met stage... zit omdat er geen plek meer was op kantoor in t magazijn met mijn hbo-denkniveau... je merkt dat je af en toe wel wat snuggerder bent maar je moet je niet zo op gaan stellen.

je kan echt wel lachen met dat soort mensen, alleen is de diepgang wat minder :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')