Right...quote:Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Verschrikkelijk sfeerloos. Daar valt toch niet in te leven
Bovendien, met al dat glas ziet het eruit of het bij het minste of geringste aardbevinkje zal instorten.
Right wat?quote:
quote:Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Verschrikkelijk sfeerloos. Daar valt toch niet in te leven
Bovendien, met al dat glas ziet het eruit of het bij het minste of geringste aardbevinkje zal instorten.
Het erge is, dat er aan gewerkt wordt om ze diep in de grond te leggen. Dan zijn ze nog dichter bij je huis, maar je kan het niet zien. Dus moet je er altijd aan denken om een betrouwbare omgevingskaart te vragen.quote:Op zondag 15 april 2012 12:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, daar zou ik nou nooit een huis onder gaan kopen hèIk 'hoor' die dingen ook altijd en dat is al vervelend genoeg.
IJsselstein heeft de nieuwbouwwijk Zenderpark. Jawel, dichtbij de zendmast. De huizen moeten kooien van Faraday zijn om de bewoners te beschermen. Werkt alleen met ramen en deuren dicht. maar het is echt, heus, waar, niet schadelijk. En elektrische apparaten kunnen als radio fungeren.quote:Op zondag 15 april 2012 12:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wil ze niet eens kunnen zien vanuit een huis waar ik woon.... en ik snap het echt niet, toen ik 25 jaar geleden in de VS woonde was al bekend dat er een grotere kans op leukemie bij kinderen was door hoogspanningskabels.
Maar goed, de NL overheid is inmiddels ook aan het bijtrekken, maar ik snap nog steeds niet hoe een wijk in 1999 nog zo gebouwd kon worden.
Het is een vissenooglens! Alles staat bol. Ik kan door de vertekening niet zien wat dat alles precies is.quote:Op zondag 15 april 2012 12:07 schreef deadly_kiss het volgende:
hahahaha die groothoek lens foto'sdie ingang van die badkamer vooral
![]()
Er zat zeker ook nog iemand te ontbijten, want de beker en een schaaltje staan nog op tafel en de stoel is niet aangeschoven.quote:Op zondag 15 april 2012 22:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Opgeruimde kamer.
[ afbeelding ]
Opgeruimde en schoongemaakte kamer, want de stofzuiger staat er nog
[ afbeelding ]
Schoongemaakte badkamer, want de zwabber staat er nog (tussen het bad en de douche)
[ afbeelding ]
Onaangetaste tuin. Eén met de natuur, zeg maar
[ afbeelding ]
En er zijn volgens de omschrijving nog een hoop slaapkamers en een vaste trap naar de zolder, etc, maar daar zijn geen foto's van.
http://www.funda.nl/koop/(...)27-regulusstraat-10/
Overdrijven is ook een vak. Straling is overal om ons heen zelfs uit de muren van je huis komt straling 0,35 mSv gemiddeld op jaarbasis. Een kabel die diep in de grond ligt zal niet of iig niet veel effect op die straling hebben.quote:Op zondag 15 april 2012 17:37 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het erge is, dat er aan gewerkt wordt om ze diep in de grond te leggen. Dan zijn ze nog dichter bij je huis, maar je kan het niet zien. Dus moet je er altijd aan denken om een betrouwbare omgevingskaart te vragen.
Zo'n kooi is wel prima te gebruiken tegen straling van een zendmast. Toch zou ik ventileren omdat anders de radon concentratie hoog wordt. Verder zie ik totaal niet in hoe je lichaam zich niet of minder goed kan verweren tegen straling als je slaapt. Het is niet zo dat als je gaat slapen je lichaam celherstellende functies uitzet ofzo.quote:Op zondag 15 april 2012 17:40 schreef Teslynd het volgende:
[..]
IJsselstein heeft de nieuwbouwwijk Zenderpark. Jawel, dichtbij de zendmast. De huizen moeten kooien van Faraday zijn om de bewoners te beschermen. Werkt alleen met ramen en deuren dicht. maar het is echt, heus, waar, niet schadelijk. En elektrische apparaten kunnen als radio fungeren.
Overigens heb ik begrepen dat het vooral schadelijk is al je ligt te slapen (en dus je lichaam zich er niet tegen weren kan).
Erger nog alle rommer staat achter dat witte doek en achter de boekenkast. Gewoon naar voren geschoven en rotzooi erachter.quote:Op maandag 16 april 2012 08:53 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Er zat zeker ook nog iemand te ontbijten, want de beker en een schaaltje staan nog op tafel en de stoel is niet aangeschoven.
En die boekenkastZo valt de rommel zeker niet op.
Elke keer vraag ik me af als ik dit topic lees, "waar maken we ons in godsnaam druk om". Toen mijn huis te koop stond ruimde ik ook niet alles op. Ok, een lelijk onopgemaakt bed is een beetje raar. Maar om het huis een beetje in een levendige situatie te laten zien is toch niks mee? 75% van de foto's hier zijn van huizen die niet opgeruimd zijn, en die foto's vind ik heel wat aantrekkelijker en levendiger dan die statische ,volledig opgemaakte strakke lelijke smetloze foto's.quote:Op maandag 16 april 2012 08:53 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Er zat zeker ook nog iemand te ontbijten, want de beker en een schaaltje staan nog op tafel en de stoel is niet aangeschoven.
En die boekenkastZo valt de rommel zeker niet op.
Een kooi van Faraday is van metaal en is niet perse gesloten, een raam open of dicht heeft echt geen effectquote:Op zondag 15 april 2012 17:40 schreef Teslynd het volgende:
[..]
IJsselstein heeft de nieuwbouwwijk Zenderpark. Jawel, dichtbij de zendmast. De huizen moeten kooien van Faraday zijn om de bewoners te beschermen. Werkt alleen met ramen en deuren dicht. maar het is echt, heus, waar, niet schadelijk. En elektrische apparaten kunnen als radio fungeren.
Overigens heb ik begrepen dat het vooral schadelijk is al je ligt te slapen (en dus je lichaam zich er niet tegen weren kan).
Hij is goed in overdrijven en angst aanjagenquote:Op maandag 16 april 2012 09:41 schreef rolfson het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Straling is overal om ons heen zelfs uit de muren van je huis komt straling 0,35 mSv gemiddeld op jaarbasis. Een kabel die diep in de grond ligt zal niet of iig niet veel effect op die straling hebben.
[..]
Zo'n kooi is wel prima te gebruiken tegen straling van een zendmast. Toch zou ik ventileren omdat anders de radon concentratie hoog wordt. Verder zie ik totaal niet in hoe je lichaam zich niet of minder goed kan verweren tegen straling als je slaapt. Het is niet zo dat als je gaat slapen je lichaam celherstellende functies uitzet ofzo.
Maar goed ik ga wel offtopic zo
Omdat je uiteindelijk alleen jezelf er mee hebt.quote:Op maandag 16 april 2012 09:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Elke keer vraag ik me af als ik dit topic lees, "waar maken we ons in godsnaam druk om". Toen mijn huis te koop stond ruimde ik ook niet alles op. Ok, een lelijk onopgemaakt bed is een beetje raar. Maar om het huis een beetje in een levendige situatie te laten zien is toch niks mee? 75% van de foto's hier zijn van huizen die niet opgeruimd zijn, en die foto's vind ik heel wat aantrekkelijker en levendiger dan die statische ,volledig opgemaakte strakke lelijke smetloze foto's.
Nou moet ik zeggen dat ik deze post in het algemeen maakte en niet specifiek als reactie op deze foto. Want die foto gaat wel een beetje ver. Zelfs de stofzuiger staat nog in de hoekEn die niet aangeschoven stoel staat wel heel stom.
Je hebt zielloos opgeruimd, netjes opgeruimd en niet opgeruimd. In die zielloos opgruimde huizen zie je nog geen haartje de verkeerde kant op staan. Ik heb altijd het idee dat er in zo'n huis niet geleefd wordt... netjes opgruimd wil zeggen dat alles netjes op z'n plaatst ligt, maar niet overdreven. Dus er kan best wel eens een stukje "rommel" slingeren (afstandsbediening op de bank ipv de tafel of helemaal weggewerkt, ontbijtbordjes nog op het (verder schone) aanrecht, dat soort dingen. En niet opgeruimd ligt de vieze was nog op de grond in de badkamer, is de hele keuken gewoon nog smerig en geeft het huis een chaotische indruk.quote:Op maandag 16 april 2012 09:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Elke keer vraag ik me af als ik dit topic lees, "waar maken we ons in godsnaam druk om". Toen mijn huis te koop stond ruimde ik ook niet alles op. Ok, een lelijk onopgemaakt bed is een beetje raar. Maar om het huis een beetje in een levendige situatie te laten zien is toch niks mee? 75% van de foto's hier zijn van huizen die niet opgeruimd zijn, en die foto's vind ik heel wat aantrekkelijker en levendiger dan die statische ,volledig opgemaakte strakke lelijke smetloze foto's.
Nou moet ik zeggen dat ik deze post in het algemeen maakte en niet specifiek als reactie op deze foto. Want die foto gaat wel een beetje ver. Zelfs de stofzuiger staat nog in de hoekEn die niet aangeschoven stoel staat wel heel stom.
Ja daar komt het min of meer wel op neer.quote:Op maandag 16 april 2012 11:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Je hebt zielloos opgeruimd, netjes opgeruimd en niet opgeruimd. In die zielloos opgruimde huizen zie je nog geen haartje de verkeerde kant op staan. Ik heb altijd het idee dat er in zo'n huis niet geleefd wordt... netjes opgruimd wil zeggen dat alles netjes op z'n plaatst ligt, maar niet overdreven. Dus er kan best wel eens een stukje "rommel" slingeren (afstandsbediening op de bank ipv de tafel of helemaal weggewerkt, ontbijtbordjes nog op het (verder schone) aanrecht, dat soort dingen. En niet opgeruimd ligt de vieze was nog op de grond in de badkamer, is de hele keuken gewoon nog smerig en geeft het huis een chaotische indruk.
Het enige postitieve aan de badkamer (en keuken) van ons (nieuwe) huis was, dat hij er toch uit gingquote:Op maandag 16 april 2012 11:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja daar komt het min of meer wel op neer.
Er is niks mis mee als je op de foto's kan zien dat er in een huis 'geleefd' wordt, een smerige bende is iets heel anders.
Het hangt er ook nogal vanaf wat voor huis het betreft. Je hebt de kraakhelder opgeleverde recentelijke nieuwbouwhuizen aan de ene kant, die zien er doorgaans behoorlijk steriel uit, maar ook de 'oma-is-overleden'-pandjes waar misschien al 50 jaar niks aan is gedaan. In dergelijke gevallen heeft de familie doorgaans wat anders aan het hoofd dan het kraakhelder opleveren van het hutje...
Ikzelf heb ooit een appartement bezichtigd dat duidelijk was onderverhuurd wegens onverkoopbaar, en ik kon het niet helpen maar knapte wel degelijk af op aangekoekte etensresten in de keuken en ondefinieerbare viezigheid in de badkamer. Suf misschien, maar mijn eerste indruk was toch dat ik voor die prijs wel iets een iets beter onderhouden hut kon vinden en dat is dan ook gebeurd.
Dit herken ik!quote:Op maandag 16 april 2012 11:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Het enige postitieve aan de badkamer (en keuken) van ons (nieuwe) huis was, dat hij er toch uit ging![]()
Precies. Troepjes stoten heel erg af.quote:Maar zo'n huis als hierboven, als ze die troep in een paar dozen hadden gedaan, en die dozen ergens in een kamer netjes hadden gestapeld, zou die woonkamer een behoorlijk stuk groter lijken.
Kijk naar de hoogspanningsmasten. Als kabels onder de grond leggen niet slechts een cosmetische operatie is, dan moeten ze significant dieper dan ze nu in de lucht hangen. Zulke diepe sleuven trekken, zal grote schade aanrichten. Bodemlagen verstoren, lekke beken, etc. En dat zal dan voorafgaand aan nieuwbouwwijken zijn, omdat je moeilijk bestaande bebouwing zo diep ondergraven kan.quote:Op maandag 16 april 2012 10:10 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Een kooi van Faraday is van metaal en is niet perse gesloten, een raam open of dicht heeft echt geen effect![]()
Overigens heb ik een tijd veel doorgebracht in het Zenderpark (zo nieuwbouw is het niet meer, huizen zijn >10jr oud), en echt nooit iets van die extra straling gemerkt. Iets waarvoor ik wel gevoelig ben bij hoogspanning (zowel boven als onder de grond).
[..]
Hij is goed in overdrijven en angst aanjagen![]()
Want aarde en lucht hebben dezelfde isolerende waarde voor straling?quote:Op maandag 16 april 2012 12:50 schreef Teslynd het volgende:
Kijk naar de hoogspanningsmasten. Als kabels onder de grond leggen niet slechts een cosmetische operatie is, dan moeten ze significant dieper dan ze nu in de lucht hangen.
Heb jij toevallig thuis ook aluminium hoedjes?quote:Op maandag 16 april 2012 12:50 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Kijk naar de hoogspanningsmasten. Als kabels onder de grond leggen niet slechts een cosmetische operatie is, dan moeten ze significant dieper dan ze nu in de lucht hangen. Zulke diepe sleuven trekken, zal grote schade aanrichten. Bodemlagen verstoren, lekke beken, etc. En dat zal dan voorafgaand aan nieuwbouwwijken zijn, omdat je moeilijk bestaande bebouwing zo diep ondergraven kan.
quote:Op maandag 16 april 2012 13:00 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Heb jij toevallig thuis ook aluminium hoedjes?
quote:Op maandag 16 april 2012 13:00 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Heb jij toevallig thuis ook aluminium hoedjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |