abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110348358
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Verschrikkelijk sfeerloos. Daar valt toch niet in te leven

Bovendien, met al dat glas ziet het eruit of het bij het minste of geringste aardbevinkje zal instorten.
Right... :')
  zondag 15 april 2012 @ 14:07:25 #202
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110348617
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2012 13:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Right... :')
Right wat?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 15 april 2012 @ 14:42:47 #203
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_110350057
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Verschrikkelijk sfeerloos. Daar valt toch niet in te leven

Bovendien, met al dat glas ziet het eruit of het bij het minste of geringste aardbevinkje zal instorten.
:').
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_110357588
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, daar zou ik nou nooit een huis onder gaan kopen hè :o Ik 'hoor' die dingen ook altijd en dat is al vervelend genoeg.
Het erge is, dat er aan gewerkt wordt om ze diep in de grond te leggen. Dan zijn ze nog dichter bij je huis, maar je kan het niet zien. Dus moet je er altijd aan denken om een betrouwbare omgevingskaart te vragen.
pi_110357674
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik wil ze niet eens kunnen zien vanuit een huis waar ik woon.... en ik snap het echt niet, toen ik 25 jaar geleden in de VS woonde was al bekend dat er een grotere kans op leukemie bij kinderen was door hoogspanningskabels.

Maar goed, de NL overheid is inmiddels ook aan het bijtrekken, maar ik snap nog steeds niet hoe een wijk in 1999 nog zo gebouwd kon worden.
IJsselstein heeft de nieuwbouwwijk Zenderpark. Jawel, dichtbij de zendmast. De huizen moeten kooien van Faraday zijn om de bewoners te beschermen. Werkt alleen met ramen en deuren dicht. maar het is echt, heus, waar, niet schadelijk. En elektrische apparaten kunnen als radio fungeren.
Overigens heb ik begrepen dat het vooral schadelijk is al je ligt te slapen (en dus je lichaam zich er niet tegen weren kan).
pi_110357738
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:07 schreef deadly_kiss het volgende:
hahahaha die groothoek lens foto's :D die ingang van die badkamer vooral _O-
Het is een vissenooglens! Alles staat bol. Ik kan door de vertekening niet zien wat dat alles precies is.
  zondag 15 april 2012 @ 22:20:54 #207
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110373252
Opgeruimde kamer.

Opgeruimde en schoongemaakte kamer, want de stofzuiger staat er nog

Schoongemaakte badkamer, want de zwabber staat er nog (tussen het bad en de douche)

Onaangetaste tuin. Eén met de natuur, zeg maar

En er zijn volgens de omschrijving nog een hoop slaapkamers en een vaste trap naar de zolder, etc, maar daar zijn geen foto's van. :')

http://www.funda.nl/koop/(...)27-regulusstraat-10/
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110384720
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 22:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Opgeruimde kamer.
[ afbeelding ]

Opgeruimde en schoongemaakte kamer, want de stofzuiger staat er nog
[ afbeelding ]

Schoongemaakte badkamer, want de zwabber staat er nog (tussen het bad en de douche)
[ afbeelding ]

Onaangetaste tuin. Eén met de natuur, zeg maar
[ afbeelding ]

En er zijn volgens de omschrijving nog een hoop slaapkamers en een vaste trap naar de zolder, etc, maar daar zijn geen foto's van. :')

http://www.funda.nl/koop/(...)27-regulusstraat-10/
Er zat zeker ook nog iemand te ontbijten, want de beker en een schaaltje staan nog op tafel en de stoel is niet aangeschoven.
En die boekenkast |:( Zo valt de rommel zeker niet op.

[ Bericht 3% gewijzigd door Angelfrouk op 16-04-2012 08:53:54 (verkeerde knop...) ]
pi_110385803
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:37 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het erge is, dat er aan gewerkt wordt om ze diep in de grond te leggen. Dan zijn ze nog dichter bij je huis, maar je kan het niet zien. Dus moet je er altijd aan denken om een betrouwbare omgevingskaart te vragen.
Overdrijven is ook een vak. Straling is overal om ons heen zelfs uit de muren van je huis komt straling 0,35 mSv gemiddeld op jaarbasis. Een kabel die diep in de grond ligt zal niet of iig niet veel effect op die straling hebben.

quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:40 schreef Teslynd het volgende:

[..]

IJsselstein heeft de nieuwbouwwijk Zenderpark. Jawel, dichtbij de zendmast. De huizen moeten kooien van Faraday zijn om de bewoners te beschermen. Werkt alleen met ramen en deuren dicht. maar het is echt, heus, waar, niet schadelijk. En elektrische apparaten kunnen als radio fungeren.
Overigens heb ik begrepen dat het vooral schadelijk is al je ligt te slapen (en dus je lichaam zich er niet tegen weren kan).
Zo'n kooi is wel prima te gebruiken tegen straling van een zendmast. Toch zou ik ventileren omdat anders de radon concentratie hoog wordt. Verder zie ik totaal niet in hoe je lichaam zich niet of minder goed kan verweren tegen straling als je slaapt. Het is niet zo dat als je gaat slapen je lichaam celherstellende functies uitzet ofzo.

Maar goed ik ga wel offtopic zo :@
  maandag 16 april 2012 @ 09:42:15 #210
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110385813
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 08:53 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Er zat zeker ook nog iemand te ontbijten, want de beker en een schaaltje staan nog op tafel en de stoel is niet aangeschoven.
Erger nog alle rommer staat achter dat witte doek en achter de boekenkast. Gewoon naar voren geschoven en rotzooi erachter.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110386124
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 08:53 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Elke keer vraag ik me af als ik dit topic lees, "waar maken we ons in godsnaam druk om". Toen mijn huis te koop stond ruimde ik ook niet alles op. Ok, een lelijk onopgemaakt bed is een beetje raar. Maar om het huis een beetje in een levendige situatie te laten zien is toch niks mee? 75% van de foto's hier zijn van huizen die niet opgeruimd zijn, en die foto's vind ik heel wat aantrekkelijker en levendiger dan die statische ,volledig opgemaakte strakke lelijke smetloze foto's.

Nou moet ik zeggen dat ik deze post in het algemeen maakte en niet specifiek als reactie op deze foto. Want die foto gaat wel een beetje ver. Zelfs de stofzuiger staat nog in de hoek :P En die niet aangeschoven stoel staat wel heel stom.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_110386487
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:40 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Een kooi van Faraday is van metaal en is niet perse gesloten, een raam open of dicht heeft echt geen effect :')

Overigens heb ik een tijd veel doorgebracht in het Zenderpark (zo nieuwbouw is het niet meer, huizen zijn >10jr oud), en echt nooit iets van die extra straling gemerkt. Iets waarvoor ik wel gevoelig ben bij hoogspanning (zowel boven als onder de grond).
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 09:41 schreef rolfson het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Straling is overal om ons heen zelfs uit de muren van je huis komt straling 0,35 mSv gemiddeld op jaarbasis. Een kabel die diep in de grond ligt zal niet of iig niet veel effect op die straling hebben.

[..]

Zo'n kooi is wel prima te gebruiken tegen straling van een zendmast. Toch zou ik ventileren omdat anders de radon concentratie hoog wordt. Verder zie ik totaal niet in hoe je lichaam zich niet of minder goed kan verweren tegen straling als je slaapt. Het is niet zo dat als je gaat slapen je lichaam celherstellende functies uitzet ofzo.

Maar goed ik ga wel offtopic zo :@
Hij is goed in overdrijven en angst aanjagen ;)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 16 april 2012 @ 10:10:45 #213
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110386500
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 09:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Elke keer vraag ik me af als ik dit topic lees, "waar maken we ons in godsnaam druk om". Toen mijn huis te koop stond ruimde ik ook niet alles op. Ok, een lelijk onopgemaakt bed is een beetje raar. Maar om het huis een beetje in een levendige situatie te laten zien is toch niks mee? 75% van de foto's hier zijn van huizen die niet opgeruimd zijn, en die foto's vind ik heel wat aantrekkelijker en levendiger dan die statische ,volledig opgemaakte strakke lelijke smetloze foto's.

Nou moet ik zeggen dat ik deze post in het algemeen maakte en niet specifiek als reactie op deze foto. Want die foto gaat wel een beetje ver. Zelfs de stofzuiger staat nog in de hoek :P En die niet aangeschoven stoel staat wel heel stom.
Omdat je uiteindelijk alleen jezelf er mee hebt.
Dat er in een huis wat rommel is dat kan, er wordt geleefd, maar een huis wat te koop staat wil je van zijn beste kant laten zien, rommel laat een kamer kleiner lijken.
Sommige mensen kunnen daar niet doorheen kijken en zo loop je dus een aantal potentiele kopers mis.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 16 april 2012 @ 10:20:41 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_110386766
Als ik zo'n rommelhut zie dan heb ik het idee dat er (tijdelijke) huurders inzitten die er helemaal niet op zitten te wachten dat het huis verkocht wordt, en dus een potentieel issue.

Maar goed, het is 2012 en geen 2005 meer waar mensen nog door beschimmeld wasgoed heenkeken.
Mensen willen niet kopen, en als ze wel willen kopen dan willen ze alleen een picture perfect huis kopen, dus ehm... de term zegt het al: picture perfect.

Je moet het met normale reclame vergelijken, koop je liever een voedingsmiddel dat wordt aangeprezen door Roseanne Barr of door Meg Ryan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_110386813
Ik ben zo'n tijdelijke huurder, als dit m'n eigen huis was geweest, was het er lang niet zo netjes als het nu is (voor mijn doen) :')
Tap tap tap
pi_110388142
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 09:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Je hebt zielloos opgeruimd, netjes opgeruimd en niet opgeruimd. In die zielloos opgruimde huizen zie je nog geen haartje de verkeerde kant op staan. Ik heb altijd het idee dat er in zo'n huis niet geleefd wordt... netjes opgruimd wil zeggen dat alles netjes op z'n plaatst ligt, maar niet overdreven. Dus er kan best wel eens een stukje "rommel" slingeren (afstandsbediening op de bank ipv de tafel of helemaal weggewerkt, ontbijtbordjes nog op het (verder schone) aanrecht, dat soort dingen. En niet opgeruimd ligt de vieze was nog op de grond in de badkamer, is de hele keuken gewoon nog smerig en geeft het huis een chaotische indruk.

Toen wij ons huis verkochten (wij vielen tussen categorie 3 en 2 in :P), had onze makelaar als advies om een aantal dingen al in dozen te doen. Zodat de kasten niet uitpuilden en er niet teveel "troep" stond. Hebben we maar deels gedaan, want ik wil niet zo'n huis hebben wat steriel lijkt... Maar de kasten puilden niet meer uit en alles had een mooi (eigen) plekje.

Uiteindelijk hebben we ons huis verkocht terwijl de vieze was nog in de badkamer lag... (we hoorden pas in de loop van de morgen dat er in de middag een kijker zou komen en we gooien nooit de natte handdoeken rechtstreeks in de wasmand...)
  maandag 16 april 2012 @ 11:38:23 #217
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_110389159
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Je hebt zielloos opgeruimd, netjes opgeruimd en niet opgeruimd. In die zielloos opgruimde huizen zie je nog geen haartje de verkeerde kant op staan. Ik heb altijd het idee dat er in zo'n huis niet geleefd wordt... netjes opgruimd wil zeggen dat alles netjes op z'n plaatst ligt, maar niet overdreven. Dus er kan best wel eens een stukje "rommel" slingeren (afstandsbediening op de bank ipv de tafel of helemaal weggewerkt, ontbijtbordjes nog op het (verder schone) aanrecht, dat soort dingen. En niet opgeruimd ligt de vieze was nog op de grond in de badkamer, is de hele keuken gewoon nog smerig en geeft het huis een chaotische indruk.
Ja daar komt het min of meer wel op neer.
Er is niks mis mee als je op de foto's kan zien dat er in een huis 'geleefd' wordt, een smerige bende is iets heel anders.

Het hangt er ook nogal vanaf wat voor huis het betreft. Je hebt de kraakhelder opgeleverde recentelijke nieuwbouwhuizen aan de ene kant, die zien er doorgaans behoorlijk steriel uit, maar ook de 'oma-is-overleden'-pandjes waar misschien al 50 jaar niks aan is gedaan. In dergelijke gevallen heeft de familie doorgaans wat anders aan het hoofd dan het kraakhelder opleveren van het hutje...

Ikzelf heb ooit een appartement bezichtigd dat duidelijk was onderverhuurd wegens onverkoopbaar, en ik kon het niet helpen maar knapte wel degelijk af op aangekoekte etensresten in de keuken en ondefinieerbare viezigheid in de badkamer. Suf misschien, maar mijn eerste indruk was toch dat ik voor die prijs wel iets een iets beter onderhouden hut kon vinden en dat is dan ook gebeurd. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_110389322
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ja daar komt het min of meer wel op neer.
Er is niks mis mee als je op de foto's kan zien dat er in een huis 'geleefd' wordt, een smerige bende is iets heel anders.

Het hangt er ook nogal vanaf wat voor huis het betreft. Je hebt de kraakhelder opgeleverde recentelijke nieuwbouwhuizen aan de ene kant, die zien er doorgaans behoorlijk steriel uit, maar ook de 'oma-is-overleden'-pandjes waar misschien al 50 jaar niks aan is gedaan. In dergelijke gevallen heeft de familie doorgaans wat anders aan het hoofd dan het kraakhelder opleveren van het hutje...

Ikzelf heb ooit een appartement bezichtigd dat duidelijk was onderverhuurd wegens onverkoopbaar, en ik kon het niet helpen maar knapte wel degelijk af op aangekoekte etensresten in de keuken en ondefinieerbare viezigheid in de badkamer. Suf misschien, maar mijn eerste indruk was toch dat ik voor die prijs wel iets een iets beter onderhouden hut kon vinden en dat is dan ook gebeurd. :)
Het enige postitieve aan de badkamer (en keuken) van ons (nieuwe) huis was, dat hij er toch uit ging :P Maar echte vuiligheid, aangekoekt, nee, dan koop ik het liever niet. Weet jij veel wat er nog zit daar waar je niet kunt kijken?

Maar zo'n huis als hierboven, als ze die troep in een paar dozen hadden gedaan, en die dozen ergens in een kamer netjes hadden gestapeld, zou die woonkamer een behoorlijk stuk groter lijken.
  maandag 16 april 2012 @ 11:53:36 #219
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_110389676
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Het enige postitieve aan de badkamer (en keuken) van ons (nieuwe) huis was, dat hij er toch uit ging :P
Dit herken ik! :Y
Het door mij gekochte flatje was volledig gerenoveerd (nieuwe vloeren, nieuw stucwerk etc.), op de keuken en de badkamer na - die waren nog in originele 1963-staat. Wat ik een enorm voordeel vond want die kon ik er tenminste zonder gewetenswroeging uitslopen - ik behoor nog tot de generatie die het zonde vindt om badkamers en keukens te slopen vanwege een verkeerd kleurtje van de tegels zoals zolang gebruikelijk is geweest ;). Een afgeleefde ouwe zooi is tenminste prettig slopen. :P

quote:
Maar zo'n huis als hierboven, als ze die troep in een paar dozen hadden gedaan, en die dozen ergens in een kamer netjes hadden gestapeld, zou die woonkamer een behoorlijk stuk groter lijken.
Precies. Troepjes stoten heel erg af.
Sterker nog, ik had in dit geval een schoonmaakbedrijf gebeld met de opdracht "alle troep in de drekbak, aub".
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_110391466
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:10 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Een kooi van Faraday is van metaal en is niet perse gesloten, een raam open of dicht heeft echt geen effect :')

Overigens heb ik een tijd veel doorgebracht in het Zenderpark (zo nieuwbouw is het niet meer, huizen zijn >10jr oud), en echt nooit iets van die extra straling gemerkt. Iets waarvoor ik wel gevoelig ben bij hoogspanning (zowel boven als onder de grond).

[..]

Hij is goed in overdrijven en angst aanjagen ;)
Kijk naar de hoogspanningsmasten. Als kabels onder de grond leggen niet slechts een cosmetische operatie is, dan moeten ze significant dieper dan ze nu in de lucht hangen. Zulke diepe sleuven trekken, zal grote schade aanrichten. Bodemlagen verstoren, lekke beken, etc. En dat zal dan voorafgaand aan nieuwbouwwijken zijn, omdat je moeilijk bestaande bebouwing zo diep ondergraven kan.
pi_110391640
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:50 schreef Teslynd het volgende:
Kijk naar de hoogspanningsmasten. Als kabels onder de grond leggen niet slechts een cosmetische operatie is, dan moeten ze significant dieper dan ze nu in de lucht hangen.
Want aarde en lucht hebben dezelfde isolerende waarde voor straling?
  maandag 16 april 2012 @ 13:00:13 #222
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110391736
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Kijk naar de hoogspanningsmasten. Als kabels onder de grond leggen niet slechts een cosmetische operatie is, dan moeten ze significant dieper dan ze nu in de lucht hangen. Zulke diepe sleuven trekken, zal grote schade aanrichten. Bodemlagen verstoren, lekke beken, etc. En dat zal dan voorafgaand aan nieuwbouwwijken zijn, omdat je moeilijk bestaande bebouwing zo diep ondergraven kan.
Heb jij toevallig thuis ook aluminium hoedjes?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110391750
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:00 schreef trigt013 het volgende:

[..]

:') ja serieus. wat ben jij voor een rampen-denker? :?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_110392032
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:00 schreef trigt013 het volgende:

[..]

_O-
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_110400961
Ik las indertijd een diepte van 2 cijfers. Het werd ook als nauwelijks haalbaar gebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')