abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109864428
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109864487
beetje groot

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109864493
Kleding? Ik FOK! naakt.
Ja doei.
pi_109864522
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:14 schreef motorbloempje het volgende:
Kleding? Ik FOK! naakt.
Pics or..!
pi_109864525
Wauw Sarabi, ze loopt nog net niet de woonkamer binnen :D

Mo, dat wisten we al :+
pi_109864542
Als 't plaatje te groot is, gewoon de eerste tag [img=400] maken ;)
Ja doei.
pi_109864740
Aaaah, corsetten. Daar heb ik mij als pubergothje ook nog wel 'es ingewurmd. Good times. O+

Verder: linzen! :9 Wel iets te veel rode pepers. Ik neig naar blussen met brokken feta. *)
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:19:38 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109864754
Zo. Op. En dat was eigenlijk best een geniale lasagne.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109864779
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:19 schreef Tinkepink het volgende:
Zo. Op. En dat was eigenlijk best een geniale lasagne.
:9 nom!

En good job ^O^
pi_109864884
Oh en eens met laatste post vorige topic :+ Met kleding ziet het er heeeel anders uit dan zonder :P
pi_109864947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh en eens met laatste post vorige topic :+ Met kleding ziet het er heeeel anders uit dan zonder :P
leggings tegen deuken ^O^
pi_109864954
quote:
Zó eens!
Ja doei.
pi_109865007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:24 schreef LieLie het volgende:

[..]

leggings tegen deuken ^O^
bijvoorbeeld :Y
shirtjes, rokjes, jasjes.. ideaal :P
pi_109865239
quote:
Ik ben juist blijer met mijn lichaam zonder kleding.....
Misschien tijd om te gaan shoppen.
pi_109865348
Een heel stuk over verschillende soorten bodytypes :+

Ik zit een beetje tussen deze twee in:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109865375
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:D goeie :Y O-) ;)
pi_109865426
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Of om je te bekeren tot het nudisme :+
pi_109865469
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:34 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Of om je te bekeren tot het nudisme :+
Nah daar ben ik te verlegen voor.
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:35:30 #20
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109865498
Aanvulling bij gisteren..

quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:35 schreef slacker_nl het volgende:
En vandaag:
O: 6x eiwit, 2x eigeel, eetlepel lijnzaad, 2x toast, stukje kippeborst, sap + glutamine, koffie
T: peer
L: Mexicaanse kip van hierboven, 50% vd hoeveelheid, koffie
T: peer, banaan, 2 bb met pindakaas, klein handje amandelen, paar happen aardappel met spinazie
D: 1 broccoli, 1 ui, 2 wortels, 150 g entrecote, eetlepel zoutarme sojasaus, theelepel tarwebloem, 3 eetlepels runderbouillon, 1/2 eetlepel stevia.
T: 1 notenmixreep van de zonnature (25g)
T: sap met creatine, glutamine
Vandaag:
O: 6x eiwit, 2x eigeel, eetlepel lijnzaad, 3x (kleine) toast, 2x bakspek, sap + glutamine (in twee'en gedeeld, moest de trein halen. Hoop dat de medereizigers de geur konden waarderen).
T: 1,5 koffie (koffie vd starbucks smaaktte niet lekker, weggegooid).
T: 1 notenmixreep van de zonnature (25g)
S: krachttraining (45 min)
L: Mexicaanse kip van hierboven
<rijlessen!!! - wat droog je daarvan uit zeg>
D: Volkorenpenne met bolognese en rucola
T: Notenreep van Eat naturel (die paarse, lekker!) 50 g
T: weishake met 10g dextrose en 5 gram glutamine (was ik vergeten mee te nemen naar de sportschool, en dus maar verlaat ingenomen).
T: bak met vers fruit (aardbeien, blauwe bessen, peer, druiven)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_109865520
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:32 schreef Cocotrimonium het volgende:

SPOILER
Prototype pear hier :Y Smal van boven, brede heupen/dijen. Maar ook iets buik dus. Maar dat is extra, als ik op mijn slankst ben is die buik weg maar die heupen niet :+
pi_109865534
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:32 schreef Cocotrimonium het volgende:

SPOILER
ik ben zonder twijfel een peer :Y
pi_109865555
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:36 schreef LieLie het volgende:

[..]

ik ben zonder twijfel een peer :Y
Jij bent zelfs nog meer peer dan ik ja :Y ;)

Kledingtips kloppen wel met wat mij meestal wel goed staat :Y
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:37:08 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109865561
Ik zit tussen hourglass en cornet in. Brede schouders, smalle heupen, maar wel vorm.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109865600
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:37 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Jij bent zelfs nog meer peer dan ik ja :Y ;)

Kledingtips kloppen wel met wat mij meestal wel goed staat :Y
Hehe, jep.
maar die jas zou ik nooit aandoen.. vallen je heupen nog meer op toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')