SPOILER: Jungle!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.
Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.
De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.
De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.
Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?
Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.
Er zijn er op het moment (01-12-2011) 88 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.
Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;
Wil je het zelf proberen?
League of Legends EU
Vids
uitleg over turrets
Cinematic trailer
Dominion trailer (nieuwe gamemode)
Meer uitleg over minions/creatures
Community site links
CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.
Solomid Community site met handige info, tournaments etc
Chaox Marathon Overzicht van alle vids van de Chaox marathon
Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden
Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.
Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!
Ingame name van FOK!kers
FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -
FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -
FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo
FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless
FOK!ker: Salamando
Naam ingame EU: Salamand0
FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba
FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)
FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino
FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ()
FOK!ker: Adames
Naam ingame EU:
Naam ingame US: Klara de Koe
FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh
FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)
FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
Naam ingame US:
FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
Naam Ingame US: (US Nickname)
FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US Lujan
FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq
FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt
FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz
FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl (level 25 atm)
Naam Ingame US: Solyl (level 8)
FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado (level 13)
FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan (lvl 30)
FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
Naam Ingame US: -"
FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines
FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz
FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall
FOK!ker: Maisnon
Naam ingame EU: De Gulle Teef
Naam Ingame US:
FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay
Naam Ingame US:
FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie
Naam Ingame US:
FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea
FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)
Naam Ingame US: heb ik niet.
FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1
FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor
FOK!ker: tdrone
Naam ingame EU: tdrone
FOK!ker: Xetran
Naam ingame EU: XoxoXetran
Naam Ingame US: n/a
FOK!ker: Cornelis83
Naam ingame EU: Avaressa
Naam ingame US: n/a
FOK!ker: Robbiee
Naam ingame EU: SharliesTeens
Naam Ingame US: n/a
Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;
FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)Wat doe ik hier?
Boefjequote:Op dinsdag 3 april 2012 17:28 schreef tdrone het volgende:
aangezien het een half ur geleden was dat het voirge topic sloot heb ik het nieuwe deel maar aangemaakt
ik zit nu nog steeds te gniffelen!!quote:
Acht teamsquote:Op dinsdag 3 april 2012 17:30 schreef tdrone het volgende:
[..]
ik zit nu nog steeds te gniffelen!!
voor info over IPL:
http://www.ign.com/ipl/league-of-legends/ipl4/schedule/
Of carried hij zo hard met ezreal dat alle bitches zijn kinderen willen. En ik was dronken!quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:22 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Emsz mid, anders feed hij met zn Ashe.
jaquote:Op dinsdag 3 april 2012 18:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Acht teams. Gaat een feest worden, met bijna alleen NA teams. Snap dat echt niet, de laatste tijd zijn er zoveel goede teams in opkomst en dan komen zij aan met maar acht teams waarvan Epik en Curse op offline toernooien niet veel (meer) voorstellen.
Had ik ook gister.quote:
Nexus die bedoelde ik iddquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:41 schreef Tjado het volgende:
Je hebt de nexus (uiteindelijke basis die je kapot moet maken), daarvoor 2 nexus turrets, daarvoor een base turret, en dan nog twee 'gewone' turrets in lane
edit: heb het er even bijgezocht voor de zekerheid
Nexus Turret, Inhibitor Turret, Inner Turret en Outer Turret zijn de officiele namen
Morgana is idd heel nice voor midsoms raak ik mn stun heel nice en voel ik me echt koning, en soms mis ik makkelijke stilstaande enemies. Natuurlijk ziet mn team altijd alleen de fails
Leuke champion inderdaad en is wat veiliger om te spelen door haar jump en ultimate. Alleen moet je team genoeg slow hebben, anders rent nog iedereen je weg (of je moet een vroege phage halen, wat ook niet verkeerd is).quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:23 schreef P8 het volgende:
Gister Tristana maar gekocht, omdat ik nog steeds zoekende ben naar mijn champion. Die range van haar autoattack is echt![]()
Net mijn eerste potje PvP gedaan. Score van 9/8/17 op 54/42/72. Ik ben niet ontevreden
zonde van je ip/rp , tristana is gratis bij riot facebooklike. zelfde met alistar er youtube overigensquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:23 schreef P8 het volgende:
Gister Tristana maar gekocht, omdat ik nog steeds zoekende ben naar mijn champion. Die range van haar autoattack is echt![]()
Net mijn eerste potje PvP gedaan. Score van 9/8/17 op 54/42/72. Ik ben niet ontevreden
Phage op Tristanaquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:25 schreef Adames het volgende:
[..]
Leuke champion inderdaad en is wat veiliger om te spelen door haar jump en ultimate. Alleen moet je team genoeg slow hebben, anders rent nog iedereen je weg (of je moet een vroege phage halen, wat ook niet verkeerd is).
quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:29 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
zonde van je ip/rp , tristana is gratis bij riot facebooklike. zelfde met alistar er youtube overigens
Dat komt natuurlijk door die uitstekende Alistar supportquote:Op dinsdag 3 april 2012 18:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Of carried hij zo hard met ezreal dat alle bitches zijn kinderen willen.
Je komt ook gewoon tegen laag level mensen in blind pick. Ik zou nooit bot games aanraden aan beginners tbh. Vriend van me heeft tot level 30 alleen maar bot games gedaan, en heeft nu enorme moeite om zich aan te passen aan PVP.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:04 schreef Lon3 het volgende:
Wanneer is het een geschikt moment om over te stappen van easy bot game naar intermediate en naar real pvp? Kan mij voorstellen dat er een behoorlijke kloof in pvp zit als je nog laag level bent?
Been there, done thatquote:Op woensdag 4 april 2012 09:30 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik stel me dat zo voor
"omg report trundle please, he doesnt want to play in lane"
"fucking trundle l2p come to lane faggot"
Ik speel alleen blind pick, maar de vraag is hoe ik kan ownen met Rumble niet hoe ik hem kan counteren mattiequote:Op woensdag 4 april 2012 11:53 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Counterpicken met Lee Sin en Renekton, easy game
Dan ga ik vanavond maar eens proberenquote:Op woensdag 4 april 2012 09:13 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Je komt ook gewoon tegen laag level mensen in blind pick. Ik zou nooit bot games aanraden aan beginners tbh. Vriend van me heeft tot level 30 alleen maar bot games gedaan, en heeft nu enorme moeite om zich aan te passen aan PVP.
Wellicht, maar als het je intentie is om beter te worden werken bot slechts averechts.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:25 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Dan zijn de bots dus voor jou nergens goed voor. Voor andere mensen dus wel.
Niet helemaal waar. Bots helpen prima om een character waar je totaal niet bekend mee bent onder controle te krijgen.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Wellicht, maar als het je intentie is om beter te worden werken bot slechts averechts.
Klopt, maar dat is een probleem wat voornamelijk voorkomt bij level <10. Met wat basiskennis van het spel verdoe je je tijd door tegen braindead bots te spelen want je leert er niets van. Bovendien zijn champs met lol nou niet bepaald lastig om onder de knie te krijgen, dan kan je beter oefenen tegen iets dat weerstand geeft.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:00 schreef P8 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Bots helpen prima om een character waar je totaal niet bekend mee bent onder controle te krijgen.
Ikzelf vind het erg frustrerend als iemand een nieuwe character PvP probeert, om vervolgens ontzettend hard te falen omdat ze niet begrijpen hoe ze de potentie van een champion kunnen benutten.
Ben zelf ook nog dikke noobquote:Op woensdag 4 april 2012 13:46 schreef ems. het volgende:
Nu, lijkt me.
Op level 7 zijn mensen zo verschrikkelijk slecht (no pun intended) dus daar zal je prima meekomen. Hoe eerder je tegen 'onvoorspelbare' mensen gaat spelen hoe beter je wordt.
Bovendien is tegen bots spelen doodsaai
Al eens eerder gezegd, maar ik gebruik nog steeds bots bij een nieuwe champ. Ondanks dat ik het spel al ruim 2,5 jaar speel. Natuurlijk ga je niet bij iedere nieuwe champ opnieuw leren last hitten, en als je ziet dat een skill een stun heeft, dan is dat niet opeens een andere stun dan normaal.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:35 schreef ems. het volgende:
Dat is het ook zeker, maar je zal merken dat je op een gegeven moment bots veel beter kan vermijden. De mechanics verschillen nauwelijks per champ en als je dan tegen bots gaat spelen is het net alsof je gaat hardlopen tegen kleuters
Maar ja, juist door die voorspelbaarheid vind ik bots niet handig.
Mensen die Malzahar niet als favoriete hero hebben...quote:Op woensdag 4 april 2012 22:48 schreef Boomeister het volgende:
FOK!ker: Boomeister
Naam ingame EU: Boomeister
Naam Ingame US: Boomeister
Pantheon en jax zijn mijn favorite heroes
omdat gewoon daaromquote:Op woensdag 4 april 2012 20:30 schreef jespertje het volgende:
[..]
Waarom is omNOMNOMNOMNOM niet online voor een paar potjes LOL?
Die bonus krijg je trouwens niet met bots.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:36 schreef Cornelis83 het volgende:
nee, minder, 80% van wat je zou krijgen in dezelfde game in PvP. Maar je hebt een win bonus met een cooldown van 22 uur en als je die wilt halen terwijl je te weinig tijd hebt om een PvP game te doen voor je win bonus, dan zijn de bots daar ideaal voor.
Die vind ik werkelijk zo oninteressant om te spelenquote:Op woensdag 4 april 2012 22:52 schreef jespertje het volgende:
[..]
Mensen die Malzahar niet als favoriete hero hebben...
Welke bonus niet?quote:Op woensdag 4 april 2012 23:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Die bonus krijg je trouwens niet met bots.
Wie maakt zich hier druk om 150 ip? Er wordt alleen maar gezegd waarom sommige mensen bots meer waarde geven ivm die bonus dan anderen.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:55 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Sowieso de bonus is maar 150 IP, waar maakt iedereen zich druk omIP sprokkel je zo bij elkaar als je gewoon speelt en probeert te winnen.
nog 7 champs \o/
We bedoelen allebei de daily win bonus? Die krijg je zeker niet bij een winst op bots. Zou ook wat zijn. En verder is 150 ip bonus natuurlijk wel fijn, dat is ip ter waarde van 2 potjes van 3 kwartier. Ik weet niet hoe jou dagindeling er uit ziet, maar ik kan echt niet meer dan een paar potjes per week spelen.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:09 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Wie maakt zich hier druk om 150 ip? Er wordt alleen maar gezegd waarom sommige mensen bots meer waarde geven ivm die bonus dan anderen.
En sommige mensen beweren (als ik het goed begrepen heb) dat bot games geen bonus geven. Wat niet waar is ofc.
En ik begrijp dat jij champions aan het sparen bent?Ik ook en daarvoor vind ik IP wel handig, hoef ik niet alle RP aan champions uit te geven
Ik moet er nog 9 en heb atm genoeg om 3 3150 ip champions te unlocken (mis er nog 4 3150 ip champs)
fixed.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:15 schreef Adames het volgende:
[..]
We bedoelen allebei de daily win bonus? Die krijg je zeker wel bij een winst op bots. Zou ook wat zijn. En verder is 150 ip bonus natuurlijk wel fijn, dat is ip ter aarde van 2 potjes van 3 kwartier. Ik weet niet hoe jou dagindeling er uit ziet, maar ik kan echt niet meer dan een paar potjes per week spelen.
Als je net lvl 30 bent en voor een aantal rollen de juiste runes wil, kom je veel ip tekort hoor. Tenzij je alle champions met RP koopt.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:55 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Sowieso de bonus is maar 150 IP, waar maakt iedereen zich druk omIP sprokkel je zo bij elkaar als je gewoon speelt en probeert te winnen.
nog 7 champs \o/
Lekker.. ik krijg altijd heroes als:quote:Op donderdag 5 april 2012 12:13 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Krijg in ARAM altijd van die beestenBrand, GP (insta 5 kills op lvl6), Karthus, Cait
Ik heb nergens gelezen dat het over co-op vs AI ging. Ik doe met botgames altijd custom. co-op vs AI is zo vervelend met al die mensen die zichzelf serieus nemen als ze tegen bots spelen.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:25 schreef Cornelis83 het volgende:
co-op vs AI. Daar hebben we het over hier. Custom is geen echte game, daar kun je alles manipuleren.
Yup, ik snap niet waarom ze dat niet gedaan hebben. Zo een easy en quick win voor zoveel spelers.. zonde eigenlijk. En of ze dan ARAM of ARAB maken maakt eigenlijk niet zoveel uit.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:03 schreef Cornelis83 het volgende:
Net zoals Dominion zouden ze daarvan ook een map moeten maken. Lijkt me op zich niet zo heel moeilijk te maken, je pakt Summoners Rift en veeg daar alles wat niet toegestaan is bij ARAM weg. Champion select kun je ook gewoon skippen.
Volgens mij verdienen ze meer op skins dan op champs, maar dat weet ik niet zeker. (Geen idee hoe goed die bundles verkopen).quote:Op donderdag 5 april 2012 15:51 schreef Cornelis83 het volgende:
Maar daar verdienen ze geen geld mee he
Dit ja.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:21 schreef ems. het volgende:
Ik heb -VEEL- meer uitgegeven aan skins dan aan champs
Nee die koop ik niet beperkt, die heb ik ondertussen allemaal. Of nouja, allemaal, genoeg om vrijwel elke champ die ik heb optimaal te kunnen spelen.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:58 schreef Cornelis83 het volgende:
en runes dan? Kopen jullie die beperkt? Want daar ging mijn IP voornamelijk naar toe.
Toch is 800 ook al redelijk, dat is zo'n 1000 uur zuivere speltijd (35 min per potje)quote:Op donderdag 5 april 2012 17:13 schreef ems. het volgende:
Geen idee hoeveel ik er in totaal heb gespeeld. Ik dacht dat ik nu tegen de 800 normal wins aanzit, plus nog wat losse ranked hier en daar in S1.
Maar ik win niet exceptioneel veel hoor. Ik speel trouwens ook erg weinig in vergelijking met veel anderen in dit topic. Ondertussen ook lol al 3 dagen niet meer aangeraakt
Ik denk ~500 ranked games en iets van 500 normal games.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:06 schreef Cornelis83 het volgende:
oke, dan de volgende vraaghoeveel potjes heb je al gespeeld dan en hoeveel heb je daarvan gewonnen?
Volgens mij zijn dat er heel wat.
aan het eind van een potje in het score screenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:11 schreef P8 het volgende:
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel potjes je hebt verloren?
crit geel en blauw is altijd mooi. Volledige crit rune page was een van de meest gebruikte rune pages tijdens beta vanwege de zieke crit op gp parleyquote:Op donderdag 5 april 2012 16:58 schreef Cornelis83 het volgende:
en runes dan? Kopen jullie die beperkt? Want daar ging mijn IP voornamelijk naar toe.
Maar ja, in het begin heb ik ook runes gekocht die niet zo nuttig waren volgens mij. Ik werd gelukkig wel op tijd gewaarschuwd dat ik geen Tier 1/2 runes moest kopen. Dus daar is geen IP aan verspild. Maar de runes die ik nu heb zijn:
Rood: AtkSpd, Magic Pen., Crit, AP, Armor, AD en ArP
Blauw: AtkSpd, CDR op lvl, Flat CDR, AP op lvl, Flat mana, Crit, AP, Armor, Flat MR, MR op lvl
Geel: AtkSpd, Mana Regen op lvl, Mana op lvl, Crit, Physical dmg op lvl, AP, Flat mana regen, HP op lvl, Armor
Quints: Armor Pen. Flat HP, Crit, AP, Armor, Movement Speed, Flat Health Regen, Magic Pen. Atk Dmg.
maar goed, zoals ik al zei: zoals die crit en atk speed in blauw/geel waren dus nooby mistakes in de early days. Maar rest gebruik ik wel dus volgens mij niet echt verspilling in IP.
Heb vier runepages allang vol en heb er niet meer nodig, twee voor support, een voor ad een voor top/jungle.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:58 schreef Cornelis83 het volgende:
Maar ja, in het begin heb ik ook runes gekocht die niet zo nuttig waren volgens mij. Ik werd gelukkig wel op tijd gewaarschuwd dat ik geen Tier 1/2 runes moest kopen. Dus daar is geen IP aan verspild. Maar de runes die ik nu heb zijn:
Rood: AtkSpd, Magic Pen., Crit, AP, Armor, AD en ArP
Blauw: AtkSpd, CDR op lvl, Flat CDR, AP op lvl, Flat mana, Crit, AP, Armor, Flat MR, MR op lvl
Geel: AtkSpd, Mana Regen op lvl, Mana op lvl, Crit, Physical dmg op lvl, AP, Flat mana regen, HP op lvl, Armor
Quints: Armor Pen. Flat HP, Crit, AP, Armor, Movement Speed, Flat Health Regen, Magic Pen. Atk Dmg.
maar goed, zoals ik al zei: zoals die crit en atk speed in blauw/geel waren dus nooby mistakes in de early days. Maar rest gebruik ik wel dus volgens mij niet echt verspilling in IP.
Nouja, om sommige classes optimaal te spelen heb je wel degelijk meerdere runepages nodig. Ik heb er 7 en nog zit ik constant te wisselen om optimale runes te hebben op elke champ.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:21 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Heb vier runepages allang vol en heb er niet meer nodig, twee voor support, een voor ad een voor top/jungle.
lolking . netquote:Op donderdag 5 april 2012 22:11 schreef P8 het volgende:
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel potjes je hebt verloren?
Geheel mee eens. Ik heb nu volgens mij alle runes die ik nodig heb, heel misschien haal ik voor Kennen nog eens energy runes.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:42 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Critrunes, Hpregen en CDR zijn niet echt runes die ik zo zou kiezen. CDR haal je nu gemakkelijker uit je items en je masteries, net als je hpregen. Crit was puur voor GP een leuk truukje maar dan heb ik liever ARpen, meer damage lategame ook nog eens en veel minder random.
Galio is ook best leuk als counterpick op mid of top. Kheb zelfs eventjes Galio als support gespeeld, dat ging ook nog wel ok.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:44 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
welke moet je nog? ik moet nog (uit mn hoofd)
shyvana, sejuani, nautilus, nocturne, galio, xinzao en nog eentje
shyvana haal ik nu eerst voor solotop, rest ... meh
Shyvana is geen geweldige solotop. Komt in de jungle veel beter tot zijn recht.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:44 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
welke moet je nog? ik moet nog (uit mn hoofd)
shyvana, sejuani, nautilus, nocturne, galio, xinzao en nog eentje
shyvana haal ik nu eerst voor solotop, rest ... meh
Nu is dat ook minder nuttig. Niet alleen had ik tijdens de beta toegang tot alle runes, ook waren de crit runes veel beter dan nu.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:42 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Critrunes, Hpregen en CDR zijn niet echt runes die ik zo zou kiezen. CDR haal je nu gemakkelijker uit je items en je masteries, net als je hpregen. Crit was puur voor GP een leuk truukje maar dan heb ik liever ARpen, meer damage lategame ook nog eens en veel minder random.
is de rest dan niet 'nieuwe troep'? Ik vind Udyr al nieuwe troep.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:08 schreef Zeroku het volgende:
Al die nieuwe troep vanaf Talon ongeveer heb ik ook niet, op Shyvana na. Wtf moet je met Sejuani, Nautilus en Volibear.
Spijt me maar udyr is geen troep.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:17 schreef Adames het volgende:
[..]
is de rest dan niet 'nieuwe troep'? Ik vind Udyr al nieuwe troep.
Udyr noem ik geen troep neequote:Op vrijdag 6 april 2012 13:17 schreef Adames het volgende:
[..]
is de rest dan niet 'nieuwe troep'? Ik vind Udyr al nieuwe troep.
Volgens mij ging het hem niet over hoe sterk ze waren, anders zou je ook niet zeggen ná Talon als daarna Graves en Riven nog zijn gereleased.quote:
En nu 1 van de beste junglers die je kunt kiezen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:24 schreef Adames het volgende:
[..]
Volgens mij ging het hem niet over hoe sterk ze waren, anders zou je ook niet zeggen ná Talon als daarna Graves en Riven nog zijn gereleased.
Udyr vond ik ook kut toen die uitkwam, had je net een mooie basis van 40 champions die op eenzelfde manier werkte (passive, 3x normal skills en 1x ult). Komt daar een debiel zwakke Udyr aankakken die opeens 4 normal skills heeft.
Ik bedoelde niet letterlijk alle champions na Talon, maar sinds Riot iedere twee weken een nieuwe hero is gaan releasen is er echt veel zooi bijgekomen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:24 schreef Adames het volgende:
[..]
Volgens mij ging het hem niet over hoe sterk ze waren, anders zou je ook niet zeggen ná Talon als daarna Graves en Riven nog zijn gereleased.
Udyr vond ik ook kut toen die uitkwam, had je net een mooie basis van 40 champions die op eenzelfde manier werkte (passive, 3x normal skills en 1x ult). Komt daar een debiel zwakke Udyr aankakken die opeens 4 normal skills heeft.
Is dat niet altijd al geweest? Gragas en Pantheon zijn zelfs tegelijkertijd gelanceerd.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:30 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet letterlijk alle champions na Talon, maar sinds Riot iedere twee weken een nieuwe hero is gaan releasen is er echt veel zooi bijgekomen.
True that.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:39 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Fizz, Ziggs en Fiora zijn echt leuke champs om te spelen tho.
Zo kan je ook door gaan met Graves, Xin Zhao, Miss Fortune, Irelia, Caitlyn en Brand. Nautilus vind ik overigens juist wel een leuke toevoeging, Volibear is inderdaad niet meer dan een direct damage alternatief van Singed.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:57 schreef nyny83 het volgende:
Als ik echt ga kijken bij welke champs weinig creativiteit komt kijken kom ik uit op:
Nautilus
Sejuani
Volibear
Graves
Ik heb het hier dan over champs die na Talon zijn uitgebracht. De rest is inderdaad wel leuk/origineel
Ik zei toch dat ik het alleen had over champs die NA talon zijn uitgebracht...quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Zo kan je ook door gaan met Graves, Xin Zhao, Miss Fortune, Irelia, Caitlyn en Brand.
Ah sorry, je bent geen Zeroku. Die had het over nieuwe zooi na Talon. Zo las ik jou zin ook (alleen weinig creativiteit na Talon).quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:00 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Ik zei toch dat ik het alleen had over champs die NA talon zijn uitgebracht...
is ie na die kleine buffs toch weer viable dan? Ik zie viktor namelijk nooit dus geen idee of ie nu wel goed is of niet. Vandaar ook mijn troll opmerking die blijkbaar niet helemaal klopt :pquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:14 schreef Lamabal het volgende:
Ik wou net zeggen. Genoeg viktors gezien die vies veel damage doen.
hmm ik dacht dat hecarim de nieuwe champion zou worden? Snap er niks meer vanquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:35 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
http://na.leagueoflegends.com/news/varus-champion-sneak-peek
skillstorrrrrrm lasthitgod
ofzo
Wtf.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:35 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
http://na.leagueoflegends.com/news/varus-champion-sneak-peek
skillstorrrrrrm lasthitgod
ofzo
Dit jaquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:43 schreef nyny83 het volgende:
[..]
hmm ik dacht dat hecarim de nieuwe champion zou worden? Snap er niks meer van
http://na.leagueoflegends(...)?p=22829247#22829247quote:To clarify, Hecarim will be coming out first and Varus in the patch after.
heeft ons net een game gekost... 1 van de 8 gedisconnecte lui bleef gedisconnect en die zat in onze team. Ik gok ook dat door die lag dit een forgiven loss gaat worden. Die enemy nocturne had gewoon een 2 free kills en een free farm door de lag.quote:
Riven.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:41 schreef Cornelis83 het volgende:
De beste champion na talon is toch echt wel viktor!
Logins waren disabled, maar je kon toch inloggen door eerst naar die Amerikaans server te wisselen en weer terug te gaan. De play knop bleef daardoor klikbaarquote:
Dat werkte idd ja.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:33 schreef kensei het volgende:
[..]
Logins waren disabled, maar je kon toch inloggen door eerst naar die Amerikaans server te wisselen en weer terug te gaan. De play knop bleef daardoor klikbaar
CLGquote:Op zondag 8 april 2012 00:51 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
En wie won? Wel grappig dat we tegen autobandje moestwn of all peoplegg
Ja was leuk, maar wel zuur om met 10/4 te verliezenquote:Op zondag 8 april 2012 00:51 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
En wie won? Wel grappig dat we tegen autobandje moestwn of all peoplegg
Prima knaapje met mental issues hehe....quote:
vrouwen die deze matches kijken zijn vaak net zoals hijquote:Op maandag 9 april 2012 12:29 schreef ems. het volgende:
Dat kussentje heb ik nou nooit begrepen. Daar scoor je toch geen bitches mee?
Then again, de bitches die op zo'n toernooi aanwezig zijn zijn meestal van die nerdy koreaanse chicks. Die zullen het wel 'schattig' vinden
er waen 2 brackets een winnaars ( TSM) en een losers (CLG) het winnaarsbracket kreeg al 1 set vooraf omdat ze uit het winnaarsbracket kwamenquote:Op maandag 9 april 2012 11:55 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Prima knaapje met mental issues hehe....
Ik snapte alleen niet wat nu het nut van dat extended tournament was gisteren? CLG had toch het toernooi gewonnen?
De Viktor waar ik tegen speelde op mid was ook naatje, had hem 7x gekilled dusquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:27 schreef tdrone het volgende:
[..]
makkelijk kills pakken met gragas omdat je met je tonnen zoveel damage doet
Played 2 much jungle, must learn lasthitting again xDquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:16 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Supportheimer gaan we ook nog wel doenmag jij AD
kan je mooi je lasthitten oefenen
hij geeft ook health, magicres en CDR, ook goede stats op Yorick. Staar je niet blind op alleen die unique passive.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:54 schreef Cornelis83 het volgende:
Maar om mee te beginnnen? Zoveel healt dat spookje nu ook weer niet.
Is voor mij ook een vroeg item op een Warwick, prima itemquote:Op woensdag 11 april 2012 08:54 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Haal spiritvisage tegenwoordig top wel vaker, bijvoorbeeld als Yorick (chalice, spiritvisage, mresboots) of als renekton (dblade, cdboots, spiritvisage, BT/Maw)
Van die helden die niet fatsoenlijk kunnen chainenquote:Op woensdag 11 april 2012 18:12 schreef P8 het volgende:
Wat een hoop Veigarfalers lopen er weer rond deze week
Veigar vroeger veel gespeeld, op zich een leuke champ, niet viable voor tourneys echt. Maar idd, haalde vroeger ook altijd lichbane op veigar, turrets proberen te drieshotten ^^quote:Op woensdag 11 april 2012 18:19 schreef P8 het volgende:
Ik zeg niet dat ik het beter kan, maar mijn huisgenoot haalt de volle potentie uit Veigar. De stun OP de tegenstander, niet erom, verdedigende stuns en dark matters, earlygame goed farmen en uiteraard het chainen. Allemaal skills die ik zelden zie bij andere Veigars idd.
Die Lich Bane is ook lomp als laatste item op Veigar btw.
Maar op ww is het ook een goed item om mee te beginnen, die heeft 2 abilities die hem healen: zijn passive en zijn Q. De andere champions die niet zo'n sterke heal hebben, zou ik toch eerst een healing(lifesteal)/health regen item pakken of een item die je heal boost voor spirit visage zodat de spirit visage in het begin nog niet zo nutteloos is of veel doet. Vlad bijv. Ik zou eerst hex gun gaan en dan spirit visage. Maar goed, dat is mijn visie natuurlijk. Ieder zijn speelstijlquote:Op woensdag 11 april 2012 18:06 schreef Adames het volgende:
[..]
Is voor mij ook een vroeg item op een Warwick, prima item
hij is geloof ik situational op tourneys. Hij wordt in ieder geval wel eens gespeeld.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:37 schreef jespertje het volgende:
[..]
Veigar vroeger veel gespeeld, op zich een leuke champ, niet viable voor tourneys echt. Maar idd, haalde vroeger ook altijd lichbane op veigar, turrets proberen te drieshotten ^^
hoezo was jij de carry , zag die unstoppable yorick gaan danquote:Op woensdag 11 april 2012 23:26 schreef jespertje het volgende:
Hebben we het net over Veigar, denk ik, ik ga veigar weer is een keer spelen. Win je de game, ben je de carry, krijg je van de enemy brand te horen dat je aan het trollen bent omdat je lich bane haalt. Ik zeg tegen hem, 1000 damage na een skill vind ik wel viable, 1000 damage op turrets doen is wel goed. Maar ja, hij weet t vast beter ^^
Ik ben sowieso van mening dat mensen te snel opgeven, mensen die na 5 minuten al zeggen 'SURR 20 NOOB TEAM' en vervolgens alles maar verkopen en een of andere trollbuild doenquote:Op donderdag 12 april 2012 10:49 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Soms wel jammer, soms handig als de tegenstander niet door heeft dat ze eigenlijk nog goed kunnen winnen
Niet doorhebben dat Yorick early game gigantisch aan het feeden was en het uiteindelijk Veigar was who saved they dayquote:Op donderdag 12 april 2012 07:48 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
hoezo was jij de carry , zag die unstoppable yorick gaan dantumbeleuh!
Uhmm we wonnen ^^ Veigar after spell hit op 1000 damage, BOOM!!!quote:Op donderdag 12 april 2012 11:51 schreef nyny83 het volgende:
Ja dat is ook alleen maar omdat ik er niet bij was om jullie noobs te carryen.
Anyway, balen van die uitstel. Heb ik eindelijk een keer de IP van tevoren klaar staan....
Omdat iemand een teemo headbutte ergens waar ik er niet bij kon en toen door 2 man werd gebumraped toen ik kwam helpen was dat geloof ikquote:Op donderdag 12 april 2012 11:03 schreef jespertje het volgende:
[..]
Niet doorhebben dat Yorick early game gigantisch aan het feeden was en het uiteindelijk Veigar was who saved they day![]()
Dat jij die brand combo moest eten kwam door mijn geweldige positionering xD Brand wou namelijk steeds mij pakken, maar omdat mijn skills zo goed zijn kon hij mij niet bereiken ^^^^^quote:Op donderdag 12 april 2012 12:02 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
Omdat iemand een teemo headbutte ergens waar ik er niet bij kon en toen door 2 man werd gebumraped toen ik kwam helpen was dat geloof ik
We wonnen in the end wel idd. Was sowieso niet dood te krijgen met soraka + alistar heals , summonerheal en mn Yorick E, allemaal extra heal door spiritvisage
nomnom. Die megateamfight op mid dat we ze aceden voort eerst (dat we mid inhib pakten) at ik de volle brand combo en kwam er full hp uit
Mid was geen rape, iemand had namelijk de turret verloren daar ^^quote:Op donderdag 12 april 2012 12:16 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
We hadden mid en top geswapped, Veigar tegen AP Teemo top en Yorick tegen Brand mid. Ging prima tot de firstblood op mid tegen me door die wild teemo hunt. Op lvl7 teruggeswapped, vanaf toen dikke rape volgens mij (top iig wel)
Lategame ashearrow en veigarstun op brand tegen QSS, terwijl ik daarna vrij teemo sivir en brand kon pakken door mn sustain.
Was dat niet de game met poppy top, mid ahri, ik jungle shaco en dan kog/janna? Die lee was early game sterk, late game viel hij tegen omdat hij geen def items had.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:50 schreef Xa1pt het volgende:
Gisteravond ook wel een leuke pot gehad met een aantal van hier. Bot ging onwijs kut tegen Lee Sin en Lux, Lee had in de 1e minuten een double kill door een bug te pakken en stond binnen korte tijd op 11-0 ofzo. Ik als Kog op 0-8. Uiteindelijk nog teruggekomen tot 15-9-nog wat omdat ik goed verdedigd werd en gewonnen.
Elke support die ik speel(zelfs karthus, ahri, ashe) heeft wardsquote:Op donderdag 12 april 2012 19:31 schreef Aloria het volgende:
Ik speel yorick wel als semi support, oh caith helemaal boos, omdat ik geen wards kocht. Hja hallo wie is hier nu aan het farmen jij of ik ?
Maar ze klaagde inderdaad niet meer want ze kon farmen als een gek, ashe en soraka konden helemaal niks. Jup yorick support met een goede agresieve ad carry en je hebt een win lane![]()
Zoiezo ashe ult ik ben gestunt, doe mijn ult op caith, 2 ad carry's op ashe en dan ik met mijn w e q hup binnen 3 sec lag ze plat. Soraka weer slowen met w e hardrennen q ook plat... Jup machtig,
Ik heb hem wel vaker gezien maar hij is niet ideaal, eerder een zwakkere versie van blitzcrankquote:Op vrijdag 13 april 2012 07:46 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Iemand nautilussupport al gedaan? Speelt dat beetje goed?
Volgens mij was nautilus support early game wel goed, als je je Q(anker) raakt heb je op lvl 3 een goeie combo die veel damage doet. Daarna zwakt hij wel wat af, omdat je toch steeds grabt en als support niet supertanky bent meestal.quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:46 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Iemand nautilussupport al gedaan? Speelt dat beetje goed?
True, maar late game scaled dat niet allemaal super goed met normale support builds, moet je een andere build maken en dan laat je normale support items meestal achterwege.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:12 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Naja hij heeft build in 3 stuns (1 homing, 1 on hit en 1 skillshot), 1 slow en een self shield
not bad
maarja ik suck at support dus not sure
Ja.quote:
Lvl 1 pak je w voor mana/makkelijke last hits, maar wel eerst q maxen voor max schade. Maak Deathcap, lichbane en je kunt al aardig hard aan de gang.quote:
quote:Op zondag 15 april 2012 15:42 schreef Silv het volgende:
Speel ik een superlekker potje met Janna (Bazenchamp) valt m'n stroom weg.
Fuu.
Beetje een forever alone contactadvertentie oproepje manuelquote:Op zondag 15 april 2012 15:49 schreef MrManuel het volgende:
Zou het gezellig vinden als diegene die nu ook LoL aant doen zijn op TS3.mrmanuel.nl:1337 komen kletsen!
Yorick werkt niet echt als support :p.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:31 schreef Aloria het volgende:
Ik speel yorick wel als semi support, oh caith helemaal boos, omdat ik geen wards kocht. Hja hallo wie is hier nu aan het farmen jij of ik ?
Maar ze klaagde inderdaad niet meer want ze kon farmen als een gek, ashe en soraka konden helemaal niks. Jup yorick support met een goede agresieve ad carry en je hebt een win lane![]()
Zoiezo ashe ult ik ben gestunt, doe mijn ult op caith, 2 ad carry's op ashe en dan ik met mijn w e q hup binnen 3 sec lag ze plat. Soraka weer slowen met w e hardrennen q ook plat... Jup machtig,
Mwoa als je een unlikely support wilt zou ik voor fiddle gaan.quote:Op zondag 15 april 2012 19:51 schreef ems. het volgende:
Een goed gespeelde Yorick support is anders prima te doen dankzij de eindeloze veilige harass. Het is allesbehalve optimaal natuurlijk, maar van de 'unlikely supports' vind ik yorick juist als een van de betere werken.
Zoals je al aangeeft, early game heeft yorick redelijk wat harass. Mid/late game moet een yorick support het meer hebben van zijn slows en natuurlijk zijn ulti, die hij dan op zijn ad carry moet gooien. Als je dat een beetje goed doet, dan kan een support yorick nog handig zijn mid/late gamequote:Op zondag 15 april 2012 19:57 schreef flipp. het volgende:
Hoe wil je anders harassen, als je geen damage doet...???
Soraka kan ook harassen met dr bananen, maar na lvl 6 doet dat ook niet veel meer...
Mwoa, early game harass wordt genegeerd door iedere willekeurige support met een shield of een heal aangezien je geen damage items hebt. Aangezien je GP5 items moet hebben is je mana regen ook neit heel hoog dus kan je ook niet constant blijven harassen. Als je eerst voor een tear gaat mis je iets van 1000 gold die je voor support purposes kan gebruiken (support items, gp5, wards). Daarnaast moet je een tear opladen wat dus betekend dat je je skills moet gebruiken wat de lane weer pushed.quote:Op zondag 15 april 2012 20:24 schreef jespertje het volgende:
[..]
Zoals je al aangeeft, early game heeft yorick redelijk wat harass. Mid/late game moet een yorick support het meer hebben van zijn slows en natuurlijk zijn ulti, die hij dan op zijn ad carry moet gooien. Als je dat een beetje goed doet, dan kan een support yorick nog handig zijn mid/late game
Genegeerd? Niet in mijn ervaring.quote:Op zondag 15 april 2012 20:32 schreef flipp. het volgende:
[..]
Mwoa, early game harass wordt genegeerd door iedere willekeurige support met een shield of een heal aangezien je geen damage items hebt.
Jawel hoor. Sowieso met philo stone (die trouwens ook gp5 isquote:Aangezien je GP5 items moet hebben is je mana regen ook neit heel hoog dus kan je ook niet constant blijven harassen.
Als support yorick koop je ook geen tear.quote:Als je eerst voor een tear gaat mis je iets van 1000 gold die je voor support purposes kan gebruiken (support items, gp5, wards). Daarnaast moet je een tear opladen wat dus betekend dat je je skills moet gebruiken wat de lane weer pushed.
Waardoor de ad weer een creepkill mist en jij healt jezelf vrij gemakkelijk weer vol. Er is teveel aan de hand in een lane om zo makkelijk te zeggen dat je het per definitie verliest. Yorick staat ook niet alleen in de lane en je speelt uiteraard agressiever.quote:Daarnaast is de range op je harass redelijk kort, in ieder geval kort genoeg om een paar schoten terug te krijgen van de ranged AD (of een stun van de andere support) wat ook nog eens een hoog risico op feeden geeft. Wat je alleen maar verder naar achteren zet.
Hoezo niet als support? Die ulti scaled met niets behalve dus het level.quote:Zijn ulti is dan wel weer leuk op een ranged AD maar niet als support.
Dat sowiesoquote:Yorick als top lane daarenttegen is wel weer awesome.
Heb je überhaupt weleens tegen een degelijke yorick support gestaan eigenlijk? "Geen" damage is absolute onzin en al helemaal niet vergelijkbaar met de damage die een soraka doetquote:Hoe wil je anders harassen, als je geen damage doet...???
Soraka kan ook harassen met dr bananen, maar na lvl 6 doet dat ook niet veel meer...
Heb je ooit wel eens een degelijke support champ in je lane gehad?quote:Op zondag 15 april 2012 20:54 schreef ems. het volgende:
[..]
Genegeerd? Niet in mijn ervaring.
[..]
Jawel hoor. Sowieso met philo stone (die trouwens ook gp5 is) en manaregen seals kan je vrij makkelijk blijven spammen. Daarvoor ook wel.
[..]
Als support yorick koop je ook geen tear.
[..]
Waardoor de ad weer een creepkill mist en jij healt jezelf vrij gemakkelijk weer vol. Er is teveel aan de hand in een lane om zo makkelijk te zeggen dat je het per definitie verliest. Yorick staat ook niet alleen in de lane en je speelt uiteraard agressiever.
[..]
Hoezo niet als support? Die ulti scaled met niets behalve dus het level.
[..]
Dat sowieso
[..]
Heb je überhaupt weleens tegen een degelijke yorick support gestaan eigenlijk? "Geen" damage is absolute onzin en al helemaal niet vergelijkbaar met de damage die een soraka doet
Ja, vaak zatquote:Op zondag 15 april 2012 21:21 schreef flipp. het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens een degelijke support champ in je lane gehad?
Weggevaagd vind ik zo'n groot woord. Als degelijke yorick (en degelijke lanepartner) zorg je dat je wards in de sidebush heb staan en met wat standaard coördinatie hoeft niemand te feeden en wordt je in ieder geval niet de lane uitgezoned.quote:Als het team min of meer equal skill is dan wordt yorick weggevaagd door een willekeurige andere support.
Als we spreken over 'betere alternatieven' dan voeren we de verkeerde discussie. Ik zeg wederom dat yorick allesbehalve #1 support is en in tournaments verwacht ik hem al helemaal niet snel bot te zien, maar lux support zal je eveneens niet snel in de Grand Finals zien maar kan in de gemiddelde pub van de gemiddelde fok!ker prima werken mits in de handen van iemand die weet hoe je ermee om moet gaan.quote:Dan is yorrick als support ongeveer even viable als AD TF. Het kan, maar de teamspot kan door veel betere alternatieven gevuld worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |