abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110097109
Ik vind dat het af moet hangen van de vragenlijst die je in moet vullen, want of je nu hetero of homo bent, als je onveilige seks hebt met wisselende partners of andere dingen waarbij je meer risico loopt zoals drugsgebruik en dergelijke dan moet je niet doneren.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  maandag 9 april 2012 @ 15:40:18 #22
123170 alors
zlata1234
pi_110097181
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:21 schreef TweeGrolsch het volgende:
Anders laten we die organisatie dat zelf bepalen. Die zullen de risico's het beste kunnen inschatten. Dat betwijfel ik ten zeerste bij kamerleden. Daar zitten feiten je ideologie vaak alleen maar in de weg.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 9 april 2012 @ 15:40:33 #23
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_110097190
Het enige dat telt is de kwaliteit van het bloed, dat moet gewoon goed zijn ongeacht de afkomst.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_110097604
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:40 schreef sorcees het volgende:
Het enige dat telt is de kwaliteit van het bloed, dat moet gewoon goed zijn ongeacht de afkomst.
Dan doe je bloedtesten en bij homo's wellicht na 3 maanden nogmaals en dan bepaal je of het bloed gezond is... Kan prima toch?
dag
  maandag 9 april 2012 @ 15:55:27 #25
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_110097734
Ik weet niet precies hoe het in z'n werk gaat bij hetero's die bloed laten prikken, maar is het daar ook niet zo dat er eerste een beetje bloed afgegeven wordt, wat dan getest wordt, voordat je de liters af mag staan? Ik bedoel, dan is er inderdaad ook wel iets te verzinnen dat je dan inderdaad na drie maanden nog eens moet laten testen voordat je echt bloed mag afstaan.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_110097879
Ik ken 2 mensen die bloed geven en ik denk dat mensen die bloed geven sowieso al erg bewust met dit soort dingen omgaan.

Daarnaast zou je puur moeten oordelen op gezondheid en het verleden met relaties (en seks).
Een hetero man / vrouw kan ook wisselende contacten hebben.
pi_110097972
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:38 schreef indaha het volgende:
Ik vind dat het af moet hangen van de vragenlijst die je in moet vullen, want of je nu hetero of homo bent, als je onveilige seks hebt met wisselende partners of andere dingen waarbij je meer risico loopt zoals drugsgebruik en dergelijke dan moet je niet doneren.
Dat lijkt mij onzinnig. Het gaat er immers niet om recht te doen aan het individuele risicoprofiel van bloeddonor. Het lijkt mij dat zo'n bloedbank dat epidemologisch benadert en dan gaat het gewoon om kansen verkleinen, en dat zo efficient mogelijk. Bij andere meer acute epidemiën kijkt men bij de bestrijding ook niet naar de individuele situatie, gewoon hup je hoort bij die groep, dus dan doen we dat. "Ja, maar ik..." Nee, donder op met je ik. Dat kreeg ik ooit ook te horen toen ik flink moest betalen voor een aidstest terwijl homo's daar hun gratis adresje voor hadden, in iets aardiger bewoordingen. Dan kon ik wel erkenning willen voor het feit dat ik een turbulent seksleven had geleid, epidemologisch was ik niet interessant om van gratis testen te voorzien en mijn behoefte aan erkenning was niet relevant.

Ondanks mijn jeugdige overmoed kon ik leven met de gedachte dat de wereld noch de epidemologie om mij draaide, en dat er dus geen aandacht was voor mijn individuele situatie. Kennelijk ligt dat voor menig homo wat anders en menen die wel schaamteloos hun zelfobsessie te moeten uitventen, en ligt ook de prioriteit van menig kamerlid niet bij efficiente verkleining van besmettingsrisico's door groepen uit te sluiten maar bij het berijden van de eigen politiek correcte stokpaardjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 16:05:04 #28
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110098086
Misschien een tijdelijk verbod na de laatste man-met-man contact? Een periode van x jaar, zoals ze in sommige landen doen?
  maandag 9 april 2012 @ 16:06:07 #29
123170 alors
zlata1234
pi_110098116
Volgens mij zei die man van Sanquin bij P&W dat de kans op hiv/aids bij homo's 100 keer hoger lag dan bij hetero's. Anyway, hij legde daarin heel duidelijk uit waarom zij het oneens zijn met het besluit van de Kamer. Voor de geïnteresseerden:

link naar de uitzending
know'm sayin?
word? word.
pi_110098215
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Misschien een tijdelijk verbod na de laatste man-met-man contact? Een periode van x jaar, zoals ze in sommige landen doen?
Als HIV/SOA's na 3 maanden aan te tonen zijn, dna zou je iemand ook kunnen laten testen en na 3 maanden nogmaals en dan pas bloed accepteren.
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:06 schreef alors het volgende:
Volgens mij zei die man van Sanquin bij P&W dat de kans op hiv/aids bij homo's 100 keer hoger lag dan bij hetero's. Anyway, hij legde daarin heel duidelijk uit waarom zij het oneens zijn met het besluit van de Kamer. Voor de geïnteresseerden:

link naar de uitzending
Heeft hij het over geteste homo's of alle homo's?
dag
  maandag 9 april 2012 @ 16:14:09 #31
123170 alors
zlata1234
pi_110098408
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:08 schreef Peter het volgende:

[..]

Weet ik niet, dan zou het het zelf moeten terugkijken, kan ook best zijn dat ze geen geld hebben om zoveel uitgebreide controles te doen steeds. Dat heb ik niet meer paraat.
know'm sayin?
word? word.
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 17:54:50 #32
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110101950
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:08 schreef Peter het volgende:

[..]

Als HIV/SOA's na 3 maanden aan te tonen zijn, dna zou je iemand ook kunnen laten testen en na 3 maanden nogmaals en dan pas bloed accepteren.

[..]

In sommige landen mag je weer doneren na een periode van 1 of meerdere jaren voordat iemand weer mag doneren na man met man contacten.
  maandag 9 april 2012 @ 18:42:53 #33
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_110103492
ideologie boven veiligheid
hoe politiek correct wil je zijn |:( |:(
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_110106947
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt mij onzinnig. Het gaat er immers niet om recht te doen aan het individuele risicoprofiel van bloeddonor. Het lijkt mij dat zo'n bloedbank dat epidemologisch benadert en dan gaat het gewoon om kansen verkleinen, en dat zo efficient mogelijk. Bij andere meer acute epidemiën kijkt men bij de bestrijding ook niet naar de individuele situatie, gewoon hup je hoort bij die groep, dus dan doen we dat. "Ja, maar ik..." Nee, donder op met je ik. Dat kreeg ik ooit ook te horen toen ik flink moest betalen voor een aidstest terwijl homo's daar hun gratis adresje voor hadden, in iets aardiger bewoordingen. Dan kon ik wel erkenning willen voor het feit dat ik een turbulent seksleven had geleid, epidemologisch was ik niet interessant om van gratis testen te voorzien en mijn behoefte aan erkenning was niet relevant.

Ondanks mijn jeugdige overmoed kon ik leven met de gedachte dat de wereld noch de epidemologie om mij draaide, en dat er dus geen aandacht was voor mijn individuele situatie. Kennelijk ligt dat voor menig homo wat anders en menen die wel schaamteloos hun zelfobsessie te moeten uitventen, en ligt ook de prioriteit van menig kamerlid niet bij efficiente verkleining van besmettingsrisico's door groepen uit te sluiten maar bij het berijden van de eigen politiek correcte stokpaardjes.
Ik vind het gegeven of jij wel of niet moet betalen voor een aidstest helemaal niet relevant voor dit onderwerp en ook de erkenning voor je seksleven niet, het is gewoon zo dat als ik bloed zou moeten ontvangen ik dit liever van een homo die veilig vrijt zou krijgen dan van een hetero die niet veilig vrijt.
Want uiteindelijk komt het op de eerlijkheid van de donor aan want ik kan ook wel zeggen dat ik veilig vrij terwijl ik dat niet doe en als homo's niet vertellen dat ze homo zijn zouden ze ook kunnen doneren.
Ik neem gewoon aan dat mensen die donor willen worden daar goed over nagedacht hebben en ook rekening houden met eventuele de risico's voor de ontvanger .
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  maandag 9 april 2012 @ 21:07:07 #35
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_110109992
quote:
13s.gif Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef Outlined het volgende:
ideologie boven veiligheid
hoe politiek correct wil je zijn |:( |:(
Welke veiligheid komt op het spel te staan? Bloedproducten worden sowieso altijd vooraf tig keer overal op getest voordat ze voor transfusie klaar zijn.

Een test maakt geen onderscheid tussen homo en hetero. Een homo met hiv of aids komt gewoon niet in aanmerking, net als een hetero met zo'n aandoening.
  maandag 9 april 2012 @ 21:08:31 #36
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_110110086
Tegen ik hoef geen aids en nog meer rare ziektes te krijgen
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_110110805
Ik ben homo, en mijn bloed krijgen ze niet, fuck off, mijn tijgerbloed moet je verdienen, fuck yaaaaaaaaah
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 9 april 2012 @ 23:08:43 #38
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_110117661
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:07 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Welke veiligheid komt op het spel te staan?
dat laat ik aan de experts over als je het niet erg vind
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  dinsdag 10 april 2012 @ 00:00:31 #39
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_110119965
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 21:08 schreef De_Dakgoot het volgende:
Tegen ik hoef geen aids en nog meer rare ziektes te krijgen
Daar testen ze bloed ook op :'). Ook hetero's kunnen rare ziektes (of HIV+) hebben.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_110122739
No way dat ik Gordon's bloed in mijn aderen wil.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')