abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109852185
Hoi allemaal,

Ik ben Stefan, 14 jaar. Ik ben 1.74 lang en weeg ongeveer 75 kilo. Dit is natuurlijk veel te veel, ik heb dan ook tieten en een hangbuik! :D

Ik wil hier graag iets aan doen. Mijn ex-vriendin vroeg mij 25 februari terug en daar heb ik nu weer verkering mee. In de zomervakantie gaan we naar Spanje met nog meer vrienden, en ik zou me dan kapot schamen met zo'n buik. Ik wil er nu dus namelijk heel erg aan gaan werken. Het probleem is dat ik dit niet alleen kan, dus ik heb wat tips nodig van jullie!

Ik weeg nu dus ongeveer 75 kilo en ik wil graag 55-60 kilo wegen, en misschien nog een kleine sixpack. We gaan eind juli op vakantie, dus ik zou graag rond die tijd mijn klus al geklaard willen hebben.

Ik begin te vertellen wat ik ongeveer eet op een dag, en kunnen jullie daar misschien mee helpen?

's Ochtends:
1 boterham met bv. pindakaas, hagelslag of smeerkaas en een glas jus d'orange. Ook neem ik multivitamine voor meer energie en op aanvulling van mijn voedingspatroon, maar ook omega-3 visoliecapsules tegen depressie (waar ik weleens last van heb) en het werkt redelijk goed op het lange termijn!

Op school:
Ik heb een grote groene broodtrommel met daarin altijd 4 boterhammen met meestal pindakaas of hagelslag, maar soms ook Duo Penotti. Ook heb ik een beschuitenbol met boter en suiker, een flesje water (0,5L) en een blikje coca cola zero (0,33L). Dit is wat ik dan in de pauze eet op school.

Als ik thuis kom, -hier ben ik vandaag tevens pas écht mee begonnen- neem ik een glas water met fruit (banaan).

's Avonds eet ik gewoon groenten met aardappels en vlees/vis/kip.

Qua tussendoortjes ben ik vandaag ook gestopt zoals Kit-Kat, chips en dergelijke.

Als er iets mis is met mijn eetpatroon, vermeld het dan alsjeblieft, dan werk ik eraan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu over het sporten. Zoals ik al zei, wil ik eind juli een platte buik hebben met eventueel een sixpack/kleine sixpack. Ik weet alleen niet hoe ik dit aan moet pakken. Wat ik al wél doe, is iedere dag in totaal 10 kilometer fietsen (naar school en naar huis), maar wat ik voor de rest moet doen voor een sixpack weet ik nog niet. Ik wil ook niet te hard van stapel lopen, want ik realiseer me ook wel dat ik midden in de puberteit zit. Heeft iemand een bepaalde routine die ik meerdere malen in de week moet herhalen qua buikspiertrainingen, krachttrainingen e.d.?

Overige tips zijn ook zeer welkom. Ik wil echt iets van mijn leven gaan maken, want hoe ik nu leef is verschrikkelijk! Dat wilt niemand.. Dus alsjeblieft, degenen die mij helpen met mijn leven verbeteren zal ik voor altijd dankbaar zijn! <3

Groetsels,
Stefan! (:
pi_109852265
Vooral omdat je ook een sixpack wil zou ik je adviseren om bij een sportschool een persoonlijk trainingsschema te laten samenstellen.
Qua tussendoortjes ben je al goed bezig ^O^
pi_109852310
TS? Wat is dat? :O Sorry, ben nieuw op het Fok Forum! :P
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:27:08 #4
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109852344
ToopicStarter

en PM of DM Panzermaus, die heeft altijd raad.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:27:19 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_109852358
http://www.bmiberekenen.i(...)t.php?h=174&w=75#bmi
Uw Body Mass Index is 24.77

Gefeliciteerd! Uit de BMI berekening blijkt dat u een normaal - gezond gewicht hebt.

Uit de test blijkt verder dat uw ideale gewicht 65.09 kilogram is. Uw minimaal gezond gewicht is 56.01 kilogram en uw maximaal gezond gewicht 75.69 kilogram.
pi_109852370
Ga squatten/deadliften.
pi_109852452
je bent al goed bezig met die tussendoortjes, maar je kunt beter de pindakaas/duo pennotie (twee kleuren in een potti :D ) achterwegen laten en inruilen voor kipfilet o.i.d.
pi_109852469
Probeer iets als kipfilet als broodbeleg, ipv hagelslag en chocopasta. Verder heeft alleen buikspieren trainen geen effect, omdat er toch een vetlaag overheen zit.
pi_109852501
Tip: halve citroen uitpersen en in heet water doen en dan opdrinken. In thee kan het ook, maar dan wel zonder suiker ofcourse... En verder gewoon veel sporten en op je eten letten
pi_109852534
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:29 schreef Taperol het volgende:
alleen buikspieren trainen geen effect, omdat er toch een vetlaag overheen zit.
Je kunt er ook beter naast gaan hardlopen/fietsen/voetballen/boksen of een andere fysieke sport waarbij je veel beweegt!
pi_109852576
en ik zal je van je droom afhelpen, een sixpack zul je niet meer krijgen voor de zomer, maar als jedoor blijft gaan ben je volgend jaar wel een beachboy.
pi_109852591
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:29 schreef krokdown het volgende:
je bent al goed bezig met die tussendoortjes, maar je kunt beter de pindakaas/duo pennotie (twee kleuren in een potti :D ) achterwegen laten en inruilen voor kip o.i.d.
Yup. En dan vooral de duopenotti/hagelslag. Pindakaas is nog redelijk gezond hoewel 't wel veel voedingswaarde heeft.
Ook de boter en suiker op de beschuitbol is niet iets wat je iedere dag wil doen lijkt me.

Schiet overigens ook niet te ver door, ga niet te weinig eten want daar val je ook niet van af. Het is erg lastig om de balans te vinden (vind ik).

Verder sluit ik me aan bij wat eerder gezegd is: ga eens langs bij een sportschool. Persoonlijk vind ik dat 't het beste gaat als je een maatje hebt waar je mee afspreekt. Samen sporten is sowieso minder saai, en je hebt een motivatie om niet 'die ene keer niet te gaan'.
pi_109852736
55/60 kilo is wel erg weinig voor een jongen van 1m74. 65 kilo levert je al een prima BMI op.

http://www.bmicalculator.nl/

Ik zou in ieder geval de pindakaas, dup penottie en hagelslag omwisselen voor runderrookvlees, kipfilet of 20+ kaas (alhoewel dat de naam eigenlijk niet mag dragen)
Verder kies altijd voor de volkorenoptie bij pasta, brood, rijst etc want dat vult veel meer.
Vervang de beschuitenbol (?) met boter en suiker door een muslibol met halvarine of een dun laagje boter.

Probeer ook de zoetvervangers te vermijden aangezien die je behoete aan zoet blijven stimuleren. Beter stap je over op diksap (volldig fruitlimonade)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_109852835
Veel te veel wegen vind ik wel een grove term voor je, maar ik zou in ieder geval niet meuk zoals duo penotti op je brood mikken en inderdaad geen tussendoortjes zoals kitkat meer nemen. Ik zou persoonlijk met jouw gewicht gewoon beginnen met de sportschool(en dan wel fatsoenlijk eten).
pi_109852848
Minder tussendoortjes eten, in plaats daarvan eet nog een stuk fruit.
pi_109853045
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:23 schreef iPancakeMix het volgende:
...want hoe ik nu leef is verschrikkelijk! Dat wilt niemand...
:')

Mijn Foster Parents kindje is het compleet met je eens!
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:43:02 #17
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_109853057
Mag ik daar ook bij vragen hoeveel limonade je drinkt ?
Een gouden tip is : 1-2 glazen limo per dag, voor de rest water !
Ik heb een paar maanden lang alleen maar water gedronken ipv limonade, en de kilo's vlogen eraf. Dit in combinatie met gewoon gezond eten. Hielp enorm.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_109853280
quote:
Ik wil echt iets van mijn leven gaan maken, want hoe ik nu leef is verschrikkelijk! Dat wilt niemand.
hartstikke goed dat je wat van je leven wilt gaan maken ^O^
ik zou beginnen met niet zo ontzettend kritisch op jezelf te zijn.
zoals meerdere mensen in dit topic al hebben aangegeven heb je echt geen zwaar overgewicht hoor :)
verder heb je ook een vriendinnetje, ook iets waar je best trots op kunt zijn.
kortom hoe jij over je leven denkt bepaald hoe je het ervaart.
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:51:58 #19
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_109853452
Trouwens, 14 jaar, 1.75 en 75 kilo is niet een gewicht waarop je doorgaans hangtieten en dito buik hebt. Zal allemaal reuze meevallen. Ik ben 17, 1.80 en 93 kilo, en bij mij valt het ook aardig mee.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_109853464
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:42 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

:')

Mijn Foster Parents kindje is het compleet met je eens!
:D :'( :D!
Ja doei.
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:55:31 #21
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_109853621
Als je echt tieten hebt, lekker als een biggetje in de modder spelen. Door actief te zijn, val je veel sneller af. Doe dit in combinatie met fitness enzo, en het zit helemaal knor
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_109853641
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:23 schreef iPancakeMix het volgende:
Ik wil echt iets van mijn leven gaan maken, want hoe ik nu leef is verschrikkelijk! Dat wilt niemand.
Iets minder streng voor jezelf mag ook wel hoor :').

Maar stop in ieder geval met hagelslag en andere zoete zooi op je brood te gooien. Niks mis met pindakaas, want goede vetten heb je nu eenmaal nodig. Zorg ook voor voldoende eiwittenbronnen als kipfilet, tonijn en rundvlees. Eet de hele dag door, in relatief kleine porties. Zorg voor voldoende groente, drink veel water en zorg dat je complexe koolydraten zoals havermout, volkoren- brood en pasta gaat eten.

Oh, en ga naar een sportschool en begin daar serieus en hard te trainen. Zowel kracht als cardio (erna). Andere sporten zijn ook prima, maar het is goed als je wat spiermassa kweekt zodat je in rust ook vet verbrandt.

[ Bericht 4% gewijzigd door lol_wut op 03-04-2012 16:02:41 ]
pi_109853747
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:36 schreef Deetch het volgende:
55/60 kilo is wel erg weinig voor een jongen van 1m74. 65 kilo levert je al een prima BMI op.

http://www.bmicalculator.nl/

Ik zou in ieder geval de pindakaas, dup penottie en hagelslag omwisselen voor runderrookvlees, kipfilet of 20+ kaas (alhoewel dat de naam eigenlijk niet mag dragen)
Verder kies altijd voor de volkorenoptie bij pasta, brood, rijst etc want dat vult veel meer.
Vervang de beschuitenbol (?) met boter en suiker door een muslibol met halvarine of een dun laagje boter.

Probeer ook de zoetvervangers te vermijden aangezien die je behoete aan zoet blijven stimuleren. Beter stap je over op diksap (volldig fruitlimonade)
:') 1.85m 53kg hier
pi_109854106
Bedankt voor de tips, jongens! Nog meer tips zijn van harte welkom, hoe meer hoe beter. (:

Ik heb trouwens nog één vraag:

Ik ben bang dat als ik te veel afval iets van anorexia krijg. Ik ben ook hypochonder, dus vandaar! :|W
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:06:15 #25
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_109854111
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:58 schreef Paxcon het volgende:

[..]

:') 1.85m 53kg hier
Ben je net terug van je excursie naar Auschwitz :?.

@ TS.
Stop met suikers, dus geen pasta, chocola, frisdrank etc. En ga iets van een sport doen, dan heb je zo weer die sixpack.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')