Hoi allemaal,
Ik ben Stefan, 14 jaar. Ik ben 1.74 lang en weeg ongeveer 75 kilo. Dit is natuurlijk veel te veel, ik heb dan ook tieten en een hangbuik!
Ik wil hier graag iets aan doen. Mijn ex-vriendin vroeg mij 25 februari terug en daar heb ik nu weer verkering mee. In de zomervakantie gaan we naar Spanje met nog meer vrienden, en ik zou me dan kapot schamen met zo'n buik. Ik wil er nu dus namelijk heel erg aan gaan werken. Het probleem is dat ik dit niet alleen kan, dus ik heb wat tips nodig van jullie!
Ik weeg nu dus ongeveer 75 kilo en ik wil graag 55-60 kilo wegen, en misschien nog een kleine sixpack. We gaan eind juli op vakantie, dus ik zou graag rond die tijd mijn klus al geklaard willen hebben.
Ik begin te vertellen wat ik ongeveer eet op een dag, en kunnen jullie daar misschien mee helpen?
's Ochtends:
1 boterham met bv. pindakaas, hagelslag of smeerkaas en een glas jus d'orange. Ook neem ik multivitamine voor meer energie en op aanvulling van mijn voedingspatroon, maar ook omega-3 visoliecapsules tegen depressie (waar ik weleens last van heb) en het werkt redelijk goed op het lange termijn!
Op school:
Ik heb een grote groene broodtrommel met daarin altijd 4 boterhammen met meestal pindakaas of hagelslag, maar soms ook Duo Penotti. Ook heb ik een beschuitenbol met boter en suiker, een flesje water (0,5L) en een blikje coca cola zero (0,33L). Dit is wat ik dan in de pauze eet op school.
Als ik thuis kom, -hier ben ik vandaag tevens pas écht mee begonnen- neem ik een glas water met fruit (banaan).
's Avonds eet ik gewoon groenten met aardappels en vlees/vis/kip.
Qua tussendoortjes ben ik vandaag ook gestopt zoals Kit-Kat, chips en dergelijke.
Als er iets mis is met mijn eetpatroon, vermeld het dan alsjeblieft, dan werk ik eraan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu over het sporten. Zoals ik al zei, wil ik eind juli een platte buik hebben met eventueel een sixpack/kleine sixpack. Ik weet alleen niet hoe ik dit aan moet pakken. Wat ik al wél doe, is iedere dag in totaal 10 kilometer fietsen (naar school en naar huis), maar wat ik voor de rest moet doen voor een sixpack weet ik nog niet. Ik wil ook niet te hard van stapel lopen, want ik realiseer me ook wel dat ik midden in de puberteit zit. Heeft iemand een bepaalde routine die ik meerdere malen in de week moet herhalen qua buikspiertrainingen, krachttrainingen e.d.?
Overige tips zijn ook zeer welkom. Ik wil echt iets van mijn leven gaan maken, want hoe ik nu leef is verschrikkelijk! Dat wilt niemand.. Dus alsjeblieft, degenen die mij helpen met mijn leven verbeteren zal ik voor altijd dankbaar zijn! <3
Groetsels,
Stefan! (: