quote:
Als je minstens 90 mensen kan garanderen zijn er genoeg uitbaters die je een ruimte willen aanbieden.
Hun enige voorwaarde is wel dat er consumpties worden gebruikt; dat is altijd zo.
Als men een minimum aan consumpties verplicht moet je gewoon onderhandelen totdat je iemand vind die een lagere of zelfs geen minimum voorwaarde stelt.
Anderszeids vind ik dat je met een publiek van minstens 90 mensen je geen zorgen hoeft te maken over dat minimum.
De meeste mensen geven toch al gauw meer dan 5 euro uit aan drinken en versnaperingen.
Je moet die bezoekers wel van te voren duidelijk maken dat het mee nemen van eigen consumpties niet mogelijk is.
Ga maar eens langs bij buurthuizen, feestzaal verhuurders, cafe's etc
Zeker als je een wekelijks/maandelijks/hoevaakdanook terug kerend evenement kan opzetten is het al helemaal interessant voor zo'n uitbater.
Op deze manier heb ik al hele bioscopen, hotels en conventie centra bereid gevonden hun faciliteiten gratis aan te bieden (op hotel kamers na; die werden verhuurd aan de bezoekers die meerdere dagen op de conventie kwamen; op die manier krijg je een hotel wel vol).
Maar goed dan heb ik het wel over evenementen waar honderden mensen op af komen.
We're just gonna have to make it up along the way, pure gonzo journalism