Wij mogen niet liegen volgens de Bijbel, en de Bijbel maakt geen enkele uitzondering op dat liegen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:55 schreef Scabies het volgende:
Ja die zullen het vast het beste weten, het is ook welbekend dat JG's mogen liegen voor hun geloof, tot meineed aan toe.
Maar dat noemen jullie geen liegen he? Dat noemen jullie "Theocratische Oorlogsstrategie"
Dat je door aanwijzing van de Heilige Geest(die God geeft) aangewezen wordt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:08 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wat is dat eigenlijk zalving met de geest ?
Is JC niet gestorven voor onze zonden? Ik bedoel, inclusief die leugens.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wij mogen niet liegen volgens de Bijbel, en de Bijbel maakt geen enkele uitzondering op dat liegen.
Natuurlijk zullen we ooit wel eens liegen, wij zijn ook zondige mensen. En dat is niet iets stelselmatigs zoals jij wilt laten geloven, maar kan er een keer uitfloepen.
Zoals ik wil laten geloven?quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wij mogen niet liegen volgens de Bijbel, en de Bijbel maakt geen enkele uitzondering op dat liegen.
Natuurlijk zullen we ooit wel eens liegen, wij zijn ook zondige mensen. En dat is niet iets stelselmatigs zoals jij wilt laten geloven, maar kan er een keer uitfloepen.
Ja dat is hij.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:18 schreef Molurus het volgende:
Is JC niet gestorven voor onze zonden? Ik bedoel, inclusief die leugens.
Ik heb dat gelezen maar wat is je punt nou?quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:19 schreef Scabies het volgende:
Zoals ik wil laten geloven?
Anders lees je eerst even die geposte links voordat je je standaard sektezinnetjes herkauwt.
http://thegoverningbody.o(...)-theocratic-warfare/
http://www.rickross.com/reference/jw/jw84.html
http://thejehovahswitnesses.org/theocratic-warfare-quotes.php
http://www.letusreason.org/JW8.htm
quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Bedankt voor je antwoord Bianconeri
Waarom lieg je daarover?quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:23 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb dat gelezen maar wat is je punt nou?
Daar worden buitenstaanders gezegd dat JG mogen liegen.
Nou dat klopt simpelweg niet, in geen enkele publicatie van ons wordt liegen toegelaten.
Dus ga lekker verder dagdromen.
Eu..quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:38 schreef bianconeri het volgende:
NIETS in de Bijbel spreekt zichzelf tegen.
Doe zelf je anti-JG oogkleppen eens af zeg...quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:35 schreef Scabies het volgende:
[..]
Waarom lieg je daarover?
Doe je oogkleppen af en kijk eens, dan kun je het allemaal fijn nalezen, de paginanummers staan er zelfs bij:
Watchtower Oct 1, 1954, 'Christians Live the Truth', par 21, 25
Watchtower, Feb. 1, 1956, p. 78
Watchtower May 1, 1957 Page 285 - 286.
Rutherford, 1936, p. 177
Insight On The Scriptures, Volume 2, 1988 pages 244-245.
Awake Feb 8, 2000, pp 20,21
Watchtower June 15, 2009, Article: 'Speak Truth With Your Neighbor', par 6
Watchtower Oct 15, 2009, Article: 'Maintaining Friendships in a Loveless World', par 4.
Zucht.. Denk eens wat verder dan je neus lang is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:56 schreef ATON het volgende:
Eu..
Handelingen 9: 7 De mannen die met Saulus meereisden, stonden sprakeloos; ze hoorden de stem wel, maar zagen niemand.
Handelingen 22:9 De mensen die bij me waren, zagen wel het licht, maar hoorden niet de stem van hem die tegen me sprak.
Wie ziet het verschil ? 1ste prijs: een broodrooster.![]()
![]()
![]()
Wat moet ik hierover denken ? Kan het nog duidelijker ? In de Bijbel zitten dikke fouten. Iets met uw ogen ? Of is het die plaat voor je kop. Ik vrees dat die broodrooster niet naar jou gaat.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:57 schreef bianconeri het volgende:
Zucht.. Denk eens wat verder dan je neus lang is.
Ja vast, je hebt ze dus niet gelezen leugenaar.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:57 schreef bianconeri het volgende:
Doe zelf je anti-JG oogkleppen eens af zeg...
Ik heb je punten ook bekeken op de Library en ik zie echt niets wat aan zou moeten tonen dat we moeten/mogen liegen.
Herman Philipsequote:Op dinsdag 10 april 2012 21:41 schreef declassering het volgende:
ja dus de stem van het niets is een lichtend duister, dat is allemaal niet zo moeilijk.
Maar ik wil dus de volgende lezing aanbevelen voor de kwezels onder u en mij:
http://www.sg.uu.nl/2012/04/04/neurowetenschap-en-de-vrije-wil/
Prachtig stuk wetenschap Declasering.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:22 schreef declassering het volgende:
Ik denk dat het punt wel duidelijk is, van wie dan ook: de ziel bestaat omdat deze aan ons is geopenbaard. Prima, ik wil even wijzen op een studium generale:
http://www.sg.uu.nl/prog/(...)aam%20en%20geest.pdf
Ik ben zelf een stuk uitgemergelde peperpate en er is heel al heel wat wetenschap door de trechter naar binnen gegaan, maar de conclusie is volgens mij niet dat er geen geest of ziel is, maar is veel bescheidener. De vrije wil als wel of niet bestaand als hersenproces is niet aangetoond door Lamme of Swaab, echter dit bestaan als hersenproces is ook niet weerlegd door Philipse, het is alleen nog niet empirisch aangetoond. Empirisch zou zijn wanneer aangetoond zou worden waarom dit empirisch niet kan, vanuit de aard van de zaak zelf. Maar dat is nog door niemand aangetoond. Dat betekent waarschijnlijk dat het wetenschappelijke begrip empirie aan het wankelen geraakt. Maar voor het strafrecht heeft dat vooralsnog weinig consequenties, want dat is al de neerslag van een paar eeuwen onempirisch denken. Ik ben hier erg grof, Philipse noemt dat: fallacy hasty generalizationquote:Prachtig stuk wetenschap Declasering.
Het gehele stuk, de tendens die er uit spreekt.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:39 schreef declassering het volgende:
[..]
Ik ben zelf een stuk uitgemergelde peperpate en er is heel al heel wat wetenschap door de trechter naar binnen gegaan, maar de conclusie is volgens mij niet dat er geen geest of ziel is, maar is veel bescheidener. De vrije wil als wel of niet bestaand als hersenproces is niet aangetoond door Lamme of Swaab, echter dit bestaan als hersenproces is ook niet weerlegd door Philipse, het is alleen nog niet empirisch aangetoond. Empirisch zou zijn wanneer aangetoond zou worden waarom dit empirisch niet kan, vanuit de aard van de zaak zelf. Maar dat is nog door niemand aangetoond. Dat betekent waarschijnlijk dat het wetenschappelijke begrip empirie aan het wankelen geraakt. Maar voor het strafrecht heeft dat vooralsnog weinig consequenties, want dat is al de neerslag van een paar eeuwen onempirisch denken. Ik ben hier erg grof, Philipse noemt dat: fallacy hasty generalization
In de pauze gebeurt er ook iets grappigs: dan is er een man die Philipse aanklampt, duidelijk onder een gedachten urge. En die zet een mes op Philipse's keel en die zegt: als u zo zelfverzekerd bent, dan moet u zelf zeggen wat de vrije wil is ipv de visie van een ander onderuit te halen. En dan komt Philipse met een verklaring die gaat over het praktische gebruik ervan. Ik vergelijk me graag met die man die veel te hasty zo'n fijne arrogante filosoof aanklampt, stiekem de urge hebbende het beter te weten, maar daar wel de filosoof voor nodig hebbende en claimende.
Wat is er zo prachtig aan, aan dat stuk wetenschap ? Welk stuk ?
Dat is evident. Een vrije wil heeft geen oorzaken en kan daarom nooit een hersenproces zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:39 schreef declassering het volgende:
[..]
Ik ben zelf een stuk uitgemergelde peperpate en er is heel al heel wat wetenschap door de trechter naar binnen gegaan, maar de conclusie is volgens mij niet dat er geen geest of ziel is, maar is veel bescheidener. De vrije wil als wel of niet bestaand als hersenproces is niet aangetoond door Lamme of Swaab, echter dit bestaan als hersenproces is ook niet weerlegd door Philipse, het is alleen nog niet empirisch aangetoond. Empirisch zou zijn wanneer aangetoond zou worden waarom dit empirisch niet kan, vanuit de aard van de zaak zelf.
Nu wel.quote:Maar dat is nog door niemand aangetoond.
Nee, de vrije wil raakt aan het wankelen.quote:Dat betekent waarschijnlijk dat het wetenschappelijke begrip empirie aan het wankelen geraakt.
De definitie die Philipse daaraan geeft (vatbaar voor redelijke argumenten) valt gewoon binnen het kader van oorzaak (de argumenten) en gevolg (andere keuze).quote:Maar voor het strafrecht heeft dat vooralsnog weinig consequenties, want dat is al de neerslag van een paar eeuwen onempirisch denken. Ik ben hier erg grof, Philipse noemt dat: fallacy hasty generalization
Een directe link naar het tweede deel: http://www.sg.uu.nl/2012/(...)sme-naar-emergentie/quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:41 schreef declassering het volgende:
ja dus de stem van het niets is een lichtend duister, dat is allemaal niet zo moeilijk.
Maar ik wil dus de volgende lezing aanbevelen voor de kwezels onder u en mij:
http://www.sg.uu.nl/2012/04/04/neurowetenschap-en-de-vrije-wil/
Ik heb ze wel gelezen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:57 schreef Scabies het volgende:
[..]
Ja vast, je hebt ze dus niet gelezen leugenaar.
Jammer dat je jezelf zo voor lul zet. Al die citaten komen rechtstreeks uit lectuur van de Wachttoren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb ze wel gelezen.
Of beetje bang dat je verhaaltjes nu afgeschreven zijn als onzin?
Tja het lijkt inderdaad heel wat met al je aanhalingen enzo, en niemand die het onderzoekt maar gewoon gelooft wat je zegt.
Tja jammer dat je nu iemand tegen kwam die wel kijkt.
Met je dat we moeten liegen ofzo....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |