abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110145227
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:55 schreef Scabies het volgende:

Ja die zullen het vast het beste weten, het is ook welbekend dat JG's mogen liegen voor hun geloof, tot meineed aan toe.
Maar dat noemen jullie geen liegen he? Dat noemen jullie "Theocratische Oorlogsstrategie"

Wij mogen niet liegen volgens de Bijbel, en de Bijbel maakt geen enkele uitzondering op dat liegen.
Natuurlijk zullen we ooit wel eens liegen, wij zijn ook zondige mensen. En dat is niet iets stelselmatigs zoals jij wilt laten geloven, maar kan er een keer uitfloepen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:08 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Wat is dat eigenlijk zalving met de geest ?
Dat je door aanwijzing van de Heilige Geest(die God geeft) aangewezen wordt.
Dit met als doel te regeren als koningen en priesters met Jezus.
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:18:36 #227
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_110145348
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wij mogen niet liegen volgens de Bijbel, en de Bijbel maakt geen enkele uitzondering op dat liegen.
Natuurlijk zullen we ooit wel eens liegen, wij zijn ook zondige mensen. En dat is niet iets stelselmatigs zoals jij wilt laten geloven, maar kan er een keer uitfloepen.
Is JC niet gestorven voor onze zonden? Ik bedoel, inclusief die leugens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:19:29 #228
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110145369
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zoals ik wil laten geloven? :')
Anders lees je eerst even die geposte links voordat je je standaard sektezinnetjes herkauwt.

http://thegoverningbody.o(...)-theocratic-warfare/

http://www.rickross.com/reference/jw/jw84.html

http://thejehovahswitnesses.org/theocratic-warfare-quotes.php

http://www.letusreason.org/JW8.htm
I thought you thought
pi_110145483
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:18 schreef Molurus het volgende:

Is JC niet gestorven voor onze zonden? Ik bedoel, inclusief die leugens.
Ja dat is hij.
Maar wat is je punt? Ik zeg toch ook dat we ook wel eens liegen als zondige mensen.
Echter wordt er door die vent gedaan alsof we stelselmatig met zijn allen over punten liegen,
das natuurlijk onzin.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:19 schreef Scabies het volgende:

Zoals ik wil laten geloven? :')
Anders lees je eerst even die geposte links voordat je je standaard sektezinnetjes herkauwt.

http://thegoverningbody.o(...)-theocratic-warfare/

http://www.rickross.com/reference/jw/jw84.html

http://thejehovahswitnesses.org/theocratic-warfare-quotes.php

http://www.letusreason.org/JW8.htm
Ik heb dat gelezen maar wat is je punt nou?
Daar worden buitenstaanders gezegd dat JG mogen liegen.
Nou dat klopt simpelweg niet, in geen enkele publicatie van ons wordt liegen toegelaten.
Dus ga lekker verder dagdromen.
pi_110145532
Bedankt voor je antwoord Bianconeri :)
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110145850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Bedankt voor je antwoord Bianconeri :)
_O- Wat een bevestiging is van Scabies' linken.
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:35:27 #232
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110145964
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:23 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb dat gelezen maar wat is je punt nou?
Daar worden buitenstaanders gezegd dat JG mogen liegen.
Nou dat klopt simpelweg niet, in geen enkele publicatie van ons wordt liegen toegelaten.
Dus ga lekker verder dagdromen.
Waarom lieg je daarover?

Doe je oogkleppen af en kijk eens, dan kun je het allemaal fijn nalezen, de paginanummers staan er zelfs bij:

Watchtower Oct 1, 1954, 'Christians Live the Truth', par 21, 25
Watchtower, Feb. 1, 1956, p. 78
Watchtower May 1, 1957 Page 285 - 286.
Rutherford, 1936, p. 177
Insight On The Scriptures, Volume 2, 1988 pages 244-245.
Awake Feb 8, 2000, pp 20,21
Watchtower June 15, 2009, Article: 'Speak Truth With Your Neighbor', par 6
Watchtower Oct 15, 2009, Article: 'Maintaining Friendships in a Loveless World', par 4.
I thought you thought
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:22:55 #233
362958 declassering
wat niet is kan ook niet zijn
pi_110148355
Ik denk dat het punt wel duidelijk is, van wie dan ook: de ziel bestaat omdat deze aan ons is geopenbaard. Prima, ik wil even wijzen op een studium generale:

http://www.sg.uu.nl/prog/(...)aam%20en%20geest.pdf
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:27:00 #234
362958 declassering
pi_110154525
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:38 schreef bianconeri het volgende:

NIETS in de Bijbel spreekt zichzelf tegen.
Eu..
Handelingen 9: 7 De mannen die met Saulus meereisden, stonden sprakeloos; ze hoorden de stem wel, maar zagen niemand.

Handelingen 22:9 De mensen die bij me waren, zagen wel het licht, maar hoorden niet de stem van hem die tegen me sprak.

Wie ziet het verschil ? 1ste prijs: een broodrooster. _O- 8)7 |:( *O*
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:41:56 #236
362958 declassering
pi_110157822
ja dus de stem van het niets is een lichtend duister, dat is allemaal niet zo moeilijk.

Maar ik wil dus de volgende lezing aanbevelen voor de kwezels onder u en mij:

http://www.sg.uu.nl/2012/04/04/neurowetenschap-en-de-vrije-wil/
pi_110158928
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:35 schreef Scabies het volgende:

[..]

Waarom lieg je daarover?

Doe je oogkleppen af en kijk eens, dan kun je het allemaal fijn nalezen, de paginanummers staan er zelfs bij:

Watchtower Oct 1, 1954, 'Christians Live the Truth', par 21, 25
Watchtower, Feb. 1, 1956, p. 78
Watchtower May 1, 1957 Page 285 - 286.
Rutherford, 1936, p. 177
Insight On The Scriptures, Volume 2, 1988 pages 244-245.
Awake Feb 8, 2000, pp 20,21
Watchtower June 15, 2009, Article: 'Speak Truth With Your Neighbor', par 6
Watchtower Oct 15, 2009, Article: 'Maintaining Friendships in a Loveless World', par 4.
Doe zelf je anti-JG oogkleppen eens af zeg...
Ik heb je punten ook bekeken op de Library en ik zie echt niets wat aan zou moeten tonen dat we moeten/mogen liegen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:56 schreef ATON het volgende:

Eu..
Handelingen 9: 7 De mannen die met Saulus meereisden, stonden sprakeloos; ze hoorden de stem wel, maar zagen niemand.

Handelingen 22:9 De mensen die bij me waren, zagen wel het licht, maar hoorden niet de stem van hem die tegen me sprak.

Wie ziet het verschil ? 1ste prijs: een broodrooster. _O- 8)7 |:( *O*
Zucht.. Denk eens wat verder dan je neus lang is.
pi_110160916
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:57 schreef bianconeri het volgende:
Zucht.. Denk eens wat verder dan je neus lang is.
Wat moet ik hierover denken ? Kan het nog duidelijker ? In de Bijbel zitten dikke fouten. Iets met uw ogen ? Of is het die plaat voor je kop. Ik vrees dat die broodrooster niet naar jou gaat. :W
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:57:26 #239
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110163015
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:57 schreef bianconeri het volgende:
Doe zelf je anti-JG oogkleppen eens af zeg...
Ik heb je punten ook bekeken op de Library en ik zie echt niets wat aan zou moeten tonen dat we moeten/mogen liegen.
Ja vast, je hebt ze dus niet gelezen leugenaar.
I thought you thought
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:36:40 #240
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110165051
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:41 schreef declassering het volgende:
ja dus de stem van het niets is een lichtend duister, dat is allemaal niet zo moeilijk.

Herman Philipse O+
pi_110170118
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:22 schreef declassering het volgende:
Ik denk dat het punt wel duidelijk is, van wie dan ook: de ziel bestaat omdat deze aan ons is geopenbaard. Prima, ik wil even wijzen op een studium generale:

http://www.sg.uu.nl/prog/(...)aam%20en%20geest.pdf
Prachtig stuk wetenschap Declasering.
Als Boeddhist kan ik het onderschrijven. Er is geen ziel, er is geen geest.
Onze bewering dat er subtielere vormen van bewustzijn bestaan wordt wellicht, wanneer eerstens de claim begrepen wordt, ook nog wel eens onderzocht.
Chapeau.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
  woensdag 11 april 2012 @ 11:39:41 #242
362958 declassering
pi_110174517
quote:
Prachtig stuk wetenschap Declasering.
Ik ben zelf een stuk uitgemergelde peperpate en er is heel al heel wat wetenschap door de trechter naar binnen gegaan, maar de conclusie is volgens mij niet dat er geen geest of ziel is, maar is veel bescheidener. De vrije wil als wel of niet bestaand als hersenproces is niet aangetoond door Lamme of Swaab, echter dit bestaan als hersenproces is ook niet weerlegd door Philipse, het is alleen nog niet empirisch aangetoond. Empirisch zou zijn wanneer aangetoond zou worden waarom dit empirisch niet kan, vanuit de aard van de zaak zelf. Maar dat is nog door niemand aangetoond. Dat betekent waarschijnlijk dat het wetenschappelijke begrip empirie aan het wankelen geraakt. Maar voor het strafrecht heeft dat vooralsnog weinig consequenties, want dat is al de neerslag van een paar eeuwen onempirisch denken. Ik ben hier erg grof, Philipse noemt dat: fallacy hasty generalization

In de pauze gebeurt er ook iets grappigs: dan is er een man die Philipse aanklampt, duidelijk onder een gedachten urge. En die zet een mes op Philipse's keel en die zegt: als u zo zelfverzekerd bent, dan moet u zelf zeggen wat de vrije wil is ipv de visie van een ander onderuit te halen. En dan komt Philipse met een verklaring die gaat over het praktische gebruik ervan. Ik vergelijk me graag met die man die veel te hasty zo'n fijne arrogante filosoof aanklampt, stiekem de urge hebbende het beter te weten, maar daar wel de filosoof voor nodig hebbende en claimende.

Wat is er zo prachtig aan, aan dat stuk wetenschap ? Welk stuk ?
pi_110180804
quote:
3s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:39 schreef declassering het volgende:

[..]

Ik ben zelf een stuk uitgemergelde peperpate en er is heel al heel wat wetenschap door de trechter naar binnen gegaan, maar de conclusie is volgens mij niet dat er geen geest of ziel is, maar is veel bescheidener. De vrije wil als wel of niet bestaand als hersenproces is niet aangetoond door Lamme of Swaab, echter dit bestaan als hersenproces is ook niet weerlegd door Philipse, het is alleen nog niet empirisch aangetoond. Empirisch zou zijn wanneer aangetoond zou worden waarom dit empirisch niet kan, vanuit de aard van de zaak zelf. Maar dat is nog door niemand aangetoond. Dat betekent waarschijnlijk dat het wetenschappelijke begrip empirie aan het wankelen geraakt. Maar voor het strafrecht heeft dat vooralsnog weinig consequenties, want dat is al de neerslag van een paar eeuwen onempirisch denken. Ik ben hier erg grof, Philipse noemt dat: fallacy hasty generalization

In de pauze gebeurt er ook iets grappigs: dan is er een man die Philipse aanklampt, duidelijk onder een gedachten urge. En die zet een mes op Philipse's keel en die zegt: als u zo zelfverzekerd bent, dan moet u zelf zeggen wat de vrije wil is ipv de visie van een ander onderuit te halen. En dan komt Philipse met een verklaring die gaat over het praktische gebruik ervan. Ik vergelijk me graag met die man die veel te hasty zo'n fijne arrogante filosoof aanklampt, stiekem de urge hebbende het beter te weten, maar daar wel de filosoof voor nodig hebbende en claimende.

Wat is er zo prachtig aan, aan dat stuk wetenschap ? Welk stuk ?
Het gehele stuk, de tendens die er uit spreekt.
Ik heb gepoogd het als een snellezer door te lezen/scrollen.
Niet uiterst zuiver, dat weet ik, maar ik meen snel tendensen te herkennen.
De tendens die ik meen te zien is integratie en samenvoeging van inzichten uit de diverse wetenschappelijke disciplines.
Biologie en genetica, psyche, emoties en een verbinding naar het lichaam.
Onderzoek naar vrije wil or 'whats left of it'' terwijl de heer Swaab deze vrije wil min of meer onderuit haalt.
Het lijkt me dat het integreren van de verschillende gezichtspunten een weg naar nieuwe inzichten geeft, en idd. Ik denk dat je bij Boeddhisme uitkomt.
Ook omdat quantum mechanica erg dicht genaderd is.
Zo niet, dan weet wetenschap het beter en buigen wij ons hoofd.
Het gaat om kennis en niet om gelijk, toch?
Oh ja, onze conclusie is wel dat er geen geest of ziel is, maar subtieler bewustzijn, maar daar kunnen we het nog wel eens over hebben.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
  woensdag 11 april 2012 @ 18:14:12 #244
362958 declassering
pi_110191848
ik heb er wel zin an zo en ik heb hier nog een fijne zelfreferentiele bijdrage na het psychopathisch onderzoek, voor de hersenonderzoekers:

Nieuwsbrief Gedachten Uitpluizen Nr 88 11 april 2012

symptoms in schizophrenia. Schizophrenia Bulleting, in press.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22267535

Recente leertheorie veronderstelt dat de aandacht die je hersenen aan een signaal geven,
afhangt van hoe goed dat signaal in eerdere situaties belangrijke gebeurtenissen
voorspelde. Bijvoorbeeld: als je je naam hoort, dan stuurt het brein direct je aandacht naar
de herkomst van het geluid. Dit is omdat eerdere ervaringen erop wijzen dat het horen van
je naam belangrijk is. Iemand wil iets tegen je zeggen of vragen, of je wordt bij het
oversteken voor een fietser gewaarschuwd. Het is dus goed dat je brein dat doet.
Bij mensen met schizofrenie lijkt dit minder goed te werken. Veel signalen trekken
onterecht toch de aandacht. Ook signalen waarvan je hebt geleerd dat ze eigenlijk niet
Psychose en het onvermogen om niet-belangrijke signalen te negeren
(overmatige aandacht voor irrelevante signalen)
belangrijk zijn. Deze verstoring heet
'overmatige aandacht voor
irrelevante signalen' (attention to
nonpredictive or irrelevant cues).
Dit is ook salience of verhoogde
opmerkzaamheid. Het gevolg van
dopaminesensitisatie. Een andere
manier om het te zeggen is dat deze
mensen verminderd in staat zijn om
geleerde irrelevantie toe te passen
bij huidige toevallige
gebeurtenissen (zie ook Gedachten
Uitpluizen Nieuwsbrief 79).
Australische onderzoekers hebben
in enkele experimenten onderzocht
hoe goed mensen met schizofrenie of
schizoaffectieve stoornis het
onderscheid leren maken tussen

belangrijke en niet-belangrijke

signalen, in vergelijking met gezonde controles. In deze experimenten ging het om het
leren over zaden, het voorspellen van de bomen die eruit voort kunnen komen, en het
daarna toepassen van deze kennis bij nieuwe situaties.
Ze toonden aan dat vooral de mensen met veel psychotische klachten (stemmen en wanen)
minder goed leerden of een signaal belangrijk is of niet. Onbelangrijke signalen blijven de
aandacht trekken; het lukt niet om die te negeren. Dit is overeenkomstig met een ander
fenomeen dat ook onderzocht is: gebrekkige prepuls inhibitie (cliënten zijn minder goed in
een respons te onderdrukken na een signaal dat eraan vooraf gaat; zie ook Gedachten
Uitpluizen Nieuwsbrief 85). Hierdoor leggen cliënten mogelijk ook sneller verbanden
tussen zaken die niks met elkaar te maken hebben (verhoogd associatie-leren, ookwel de
covariatietendens genoemd). Het lijkt niet om een algemeen leer-, geheugen- of redeneerprobleem
te gaan.
Morris R, Griffiths O, Le Pelley ME, Weickert TW (2012). Attnetion to irrelevant cues is related to positive
symptoms in schizophrenia. Schizophrenia Bulleting, in press.
  woensdag 11 april 2012 @ 20:10:47 #245
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_110198051
quote:
3s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:39 schreef declassering het volgende:

[..]

Ik ben zelf een stuk uitgemergelde peperpate en er is heel al heel wat wetenschap door de trechter naar binnen gegaan, maar de conclusie is volgens mij niet dat er geen geest of ziel is, maar is veel bescheidener. De vrije wil als wel of niet bestaand als hersenproces is niet aangetoond door Lamme of Swaab, echter dit bestaan als hersenproces is ook niet weerlegd door Philipse, het is alleen nog niet empirisch aangetoond. Empirisch zou zijn wanneer aangetoond zou worden waarom dit empirisch niet kan, vanuit de aard van de zaak zelf.
Dat is evident. Een vrije wil heeft geen oorzaken en kan daarom nooit een hersenproces zijn.

quote:
Maar dat is nog door niemand aangetoond.
Nu wel.

quote:
Dat betekent waarschijnlijk dat het wetenschappelijke begrip empirie aan het wankelen geraakt.
Nee, de vrije wil raakt aan het wankelen.

quote:
Maar voor het strafrecht heeft dat vooralsnog weinig consequenties, want dat is al de neerslag van een paar eeuwen onempirisch denken. Ik ben hier erg grof, Philipse noemt dat: fallacy hasty generalization
De definitie die Philipse daaraan geeft (vatbaar voor redelijke argumenten) valt gewoon binnen het kader van oorzaak (de argumenten) en gevolg (andere keuze).

[ Bericht 3% gewijzigd door deelnemer op 11-04-2012 20:15:52 ]
The view from nowhere.
  donderdag 12 april 2012 @ 20:19:12 #246
224960 highender
Travellin' Light
pi_110245656
Je wordt niet vrijwillig geboren, gaat niet vrijwillig dood, dus ik twijfel zeer sterk of er zoiets als een vrije wil bestaat tussen die twee momenten. Ik denk dat als er een 'vrije wil' bestaat het enkel een trial & error instrument van de evolutie is .
  donderdag 12 april 2012 @ 22:42:29 #247
362958 declassering
pi_110255372
Locatie voor zowel de ziel, de religie alsmede de vrije wil, gedetermineerd:

Blinde darm heeft nut
Waarom hebben mensen een blinde darm? Die prangende vraag over onze eigen biologie is eindelijk opgelost.

Reageer
Je beveelt dit aan94%Je beveelt dit niet aan6%
9 keer gedeeld

Blinde darm heeft nut

Waarom hebben mensen een blinde darm? Die prangende vraag over onze eigen biologie is eindelijk opgelost.

Dankzij reclames voor allerlei flesjes met 'goede bacteria' weten we het tegenwoordig allemaal: onze darmflora is belangrijk voor ons. De micro-organismes die in onze ingewanden rondkruipen zorgen voor onze spijsvertering en reguleren ons afweersysteem. De blinde darm speelt daarbij een belangrijke rol, is nu bekend geworden.

Want wát als je last hebt van voedselvergiftiging of andere gerommeld in je darmstreek. Dan spoelt het lichaam het hele systeem snel door. Dat spoelen heeft diarree en is een snelle manier om slechte bacteriën naar buiten te krijgen. Alleen spoel je daar de goede bacteriën natuurlijk ook mee weg.

Tenzij je een blinde darm hebt. Amerikaans onderzoek brengt naar voren dat de goede bacteriën zich daar 'verstoppen' tijdens diarree om zo niet mee te spoelen. Daarmee zijn eerdere theorieën ontkracht, die beweerden dat de blinden darm een overblijfsel was van een weg-geëvolueerd orgaan.

Aan de Winthrop University in New York werden bacteriën geteld van mensen met en zonder blinde darm. Zij die hun appendix nog wel hadden, bleken duidelijk meer goede beestjes te hebben dan degenen bij wie dit lichaamsdeel is verwijderd.

Het verhaal over de blinde darm is na te lezen in Scientific American.
  vrijdag 13 april 2012 @ 00:42:08 #248
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_110260136
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:41 schreef declassering het volgende:

Een directe link naar het tweede deel: http://www.sg.uu.nl/2012/(...)sme-naar-emergentie/

Dat een reductie van een macrobeschrijving tot een microbeschrijving mogelijk is, lijkt mij evident. Want het micro en macro niveau kunnen zich niet onafhankelijk van elkaar ontwikkelen, integendeel ze moeten met elkaar corresponderen.

Maar een reductie tot de hersenen is onmogelijk, omdat je het micro niveau niet kunt beperken tot de hersenneuronen, want de interactie met de omgeving bestaat op micro niveau ook (en moet meegenomen worden en zal daarin een rol spelen).

[ Bericht 20% gewijzigd door deelnemer op 13-04-2012 04:07:37 ]
The view from nowhere.
pi_110290111
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:57 schreef Scabies het volgende:

[..]

Ja vast, je hebt ze dus niet gelezen leugenaar.
Ik heb ze wel gelezen.
Of beetje bang dat je verhaaltjes nu afgeschreven zijn als onzin?
Tja het lijkt inderdaad heel wat met al je aanhalingen enzo, en niemand die het onderzoekt maar gewoon gelooft wat je zegt.
Tja jammer dat je nu iemand tegen kwam die wel kijkt.

Met je dat we moeten liegen ofzo....
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:48:22 #250
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110295246
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik heb ze wel gelezen.
Of beetje bang dat je verhaaltjes nu afgeschreven zijn als onzin?
Tja het lijkt inderdaad heel wat met al je aanhalingen enzo, en niemand die het onderzoekt maar gewoon gelooft wat je zegt.
Tja jammer dat je nu iemand tegen kwam die wel kijkt.

Met je dat we moeten liegen ofzo....
Jammer dat je jezelf zo voor lul zet. Al die citaten komen rechtstreeks uit lectuur van de Wachttoren.
Typisch voorbeeld van jammerrrrrrr
I thought you thought
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')