Jij hebt al eens een foto gezien van m'n moeder toch?quote:
Nice. Ik zal eens kijken of ik ook wat foto's kan scannen straks.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:01 schreef Bortecinem het volgende:
^Oh ja, klopt.
Mijn oma.
[ afbeelding ]
De ogen van je omaquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:01 schreef Bortecinem het volgende:
^Oh ja, klopt.
Mijn oma.
[ afbeelding ]
Qashqais.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik ga proberen of ik foto van mijn Qashqai opa kan vinden.
Ja, een mooie heldere kleur zo te zien op de foto. Licht bruin of?quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ze heeft echt aparte ogen. Vooral de kleur!
Qashqai's zijn toch Turken?quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik ga proberen of ik foto van mijn Qashqai opa kan vinden.
Wat een koerdenstijl.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:11 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn over-grootvader met mijn over-groottante.
[ afbeelding ]
Ah oke, lijkt een beetje op de Koerden met die grote broeken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, hoor. Waar ik vandaan kom is dit typische klederdracht.
Dat wordt altijd geclaimed over Turken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zo worden ze wel gezien, maar schijnen erg gemixt te zijn.
Dat heet een salvar. En waar ik vandaan kom (Adana) wordt het door iedereen gedragen. Of je nou een Turk, Koerd of Arabier bent.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:21 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Ah oke, lijkt een beetje op de Koerden met die grote broeken.
Las dit, vandaar:quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat wordt altijd geclaimed over Turken.
Niet dat ik wil beweren dat Qashqais puur zijn ofzo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Qashqai_peoplequote:Historically, the Turkic languages are believed to have arrived in Iran from Central Asia from the 11th or 12th centuries onwards. According to the Encyclopædia Iranica: "Like most present-day tribal confederacies in Persia, the Il-e Qa¨qāʾi is a conglomeration of clans of different ethnic origins, Lori, Kurdish, Arab and Turkic. But most of the Qa¨qāʾi are of Turkic origin, and almost all of them speak a Western Ghuz Turkic dialect which they call Turki. [1]
Komt jouw moeder's familie ook uit Zuid-Iran?quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:23 schreef AryaMehr het volgende:
De familie van mijn moeder zijn overigens allemaal erg lang en lichtkleurig. Heb zelfs familieleden met blond haar en blauwe ogen. De familie van mijn moeder zijn daarentegen donkerder.
Nee, vader wel: Shiraz. Moeder komt uit het noorden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Komt jouw moeder's familie ook uit Zuid-Iran?
Ik heb ook veel blonde in de familie(moeders kant). Mijn opa had blauwe ogen, grote oom ook(groenachtig), en zijn 2 zonen ookquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:23 schreef AryaMehr het volgende:
De familie van mijn moeder zijn overigens allemaal erg lang en lichtkleurig. Heb zelfs familieleden met blond haar en blauwe ogen. De familie van mijn moeder zijn daarentegen donkerder.
Dat heb ik ook gelezen maar ik zie er verder geen betrouwbare bron bij staan. Maar sowieso, het is typisch om te claimen dat Turken gemengd zijn, alsof de volkeren rondom 100% puur zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Las dit, vandaar:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Qashqai_people
Maar dan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:25 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, vader wel: Shiraz. Moeder komt uit het noorden.
Ja, mooi is dat: vooral bij mensen uit het M-O.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:26 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik heb ook veel blonde in de familie(moeders kant). Mijn opa had blauwe ogen, grote oom ook(groenachtig), en zijn 2 zonen ookMijn kleine oom is dan weer wat donkerder maar zijn dochter is ook blond en met blauwe ogen.
WAT DOE JE!quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:30 schreef JaleesaJoia het volgende:
Bortecinem, kan het dat ik jou nog ken van CN?
Ik heb ook niet veel met blond haar en blauwe ogen er tussen zitten, maar wel enkele. Dominerende is gewoon zwart haar en bruine ogen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar dan.
Volgens mij heb ik niemand in de familie die echt blond is. Bruin haar? Ja. Lichte ogen? Ook. Maar echt blond? Nope. Alleen kinderen.
Goeeeed! Hij is al bijna 3 jaar!quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
WAT DOE JE!![]()
Nee, grapje. Ja, volgens mij wel? Hoe gaat het met Deniz Arda? Heeft hij nog steeds blauwe ogen?
(Kijk, nu kun je wel meepraten haha)
Beterschap! En slaap lekker.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:34 schreef Eagle_99 het volgende:
HoofdpijnIk ga maar slapen, slaapze iedereen alvast
Hij heeft een Kurdische shalwar omquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:11 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn over-grootvader met mijn over-groottante.
[ afbeelding ]
Waar ik vandaan kom in Zuid-Turkije/Adana is echt blond haar bij volwassenen zeldzaam. Je kunt regelmatig kinderen en/of pubers met licht haar spotten maar zodra ze volwassen worden krijgen ze bruin haar. En als je dan toch hele licht blonde Turken in Adana spot zijn het meestal recente migranten uit de Balkan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb ook niet veel met blond haar en blauwe ogen er tussen zitten, maar wel enkele. Dominerende is gewoon zwart haar en bruine ogen.
Drie jaar! Damn, de tijd gaat echt snel.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:34 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Goeeeed! Hij is al bijna 3 jaar!Hij heeft meer groen/bruine ogen gekregen.. Helaas
hahah
quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:16 schreef Julis het volgende:
Iraanse kenmerken: de meubels op de foto.
Koerdische kenmerken: zijn gelikte kapsel.
D'oh.
Ik weet niet of ze nog steeds zo blond zijn; heb inderdaad foto's van ze gezien toen ze nog jong waren. Ze leken er meer zo uit te zien:quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waar ik vandaan kom in Zuid-Turkije/Adana is echt blond haar bij volwassenen zeldzaam. Je kunt regelmatig kinderen en/of pubers met licht haar spotten maar zodra ze volwassen worden krijgen ze bruin haar. En als je dan toch hele licht blonde Turken in Adana spot zijn het meestal recente migranten uit de Balkan.
Deze Turkse acteur komt uit dezelfde stad als ik maar zijn vader is een Balkan Turk.
[ afbeelding ]
Op dinsdag 3 april 2012 22:43 schreef AryaMehr het volgende:
Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1798245/8/25#109874616]dinsdag 3 april 2012 22:44[/url] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/356511]JaleesaJoia[/url] het volgende:
quote:
Schattig. Ja, haar haar gaat nog wel verkleuren.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Lief.
Hier is een nichtje van mij.
[ afbeelding ]
Maar ik weet zeker dat ze binnen een paar jaar bruin haar heeft.
[..]
Awhh!! Hij is zo groot geworden, damn!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |