22 juni overdracht eisen.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Ze wilden nog wel GWL betalen. Maar juridisch lijkt me dit redelijk tricky.
Hahaha. Grappenmakers. Als ze daar werkelijk zo mee omhoog zitten bied je gewoon aan om de huur van de 1e maand terug te storten indien de financiering niet rondkomt maar blijf je eisen dat je op 22 juni de overdracht doet. Kijken hoe ze in het nauw worden gedrevenquote:Op woensdag 18 april 2012 10:20 schreef mark_dabomb het volgende:
Hun argument is omdat ik 6 weken voorbehoud financiering aan hou dat zij feitelijk pas na die 6 weken (dus 1e of 2e week juni) een ander huis kunnen vastleggen (wordt wel huur voor hun). Dat zit inderdaad kort op 22 juni. Echter, ik vind dat ze nu al kunnen gaan zoeken naar woonruimte en daar echt niet op hoeven te wachten.
Onroerend goed belastingquote:Ze wilden nog wel GWL betalen.
Succes ermee! Er staat genoeg te koop en de hypotheekrentes dalen gestadig.quote:Op zaterdag 21 april 2012 09:21 schreef FrankP het volgende:
Ook even een update van mijn onderhandelingen:
We zijn er niet uit gekomen. Projectontwikkelaar wil er 245.000 voor hebben (op een vr pr van 250.000) en dat gaat ie van ons echt niet krijgen.
We hebben de makelaar dus netjes succes gewenst met de verkoop en wij gaan lekker verder kijken.
Verstandig!quote:Op zaterdag 21 april 2012 09:21 schreef FrankP het volgende:
Ook even een update van mijn onderhandelingen:
We zijn er niet uit gekomen. Projectontwikkelaar wil er 245.000 voor hebben (op een vr pr van 250.000) en dat gaat ie van ons echt niet krijgen.
We hebben de makelaar dus netjes succes gewenst met de verkoop en wij gaan lekker verder kijken.
Dit soort opmerking snap ik nooit. Het maakt dus niet uit hoe hoog de vraagprijs is (ook al zou dit marktconform of zelfs lager zijn), er moet toch altijd tenminste 10K-20K vanaf want anders zou het geen goede deal zijn?quote:Maar 5000 eraf van de vraagprijs, op een huis van 250K, in deze tijd? Kom op, zeg!
Klinkt goed, een lekkere lap grond ga je waarderen als extra leefruimte om je heen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 13:07 schreef FrankP het volgende:
Ik denk dat we over 3/6/12 maanden al lang en breed in een ander huis zitten. We zijn al weer lekker aan het zoeken en er zijn al weer 3 bezichtigingen gepland.
Er zit een mooi pandje bij: 2-onder-1-kap, '67, 140m2 woonopp, 230m2 grond, wel erg verouderd dus alles moet gestript en vernieuwd worden
Dat vraag ik me ook af.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:18 schreef bug_me_not2 het volgende:
Dit soort opmerking snap ik nooit. Het maakt dus niet uit hoe hoog de vraagprijs is (ook al zou dit marktconform of zelfs lager zijn), er moet toch altijd tenminste 10K-20K vanaf want anders zou het geen goede deal zijn?
Hoe kan je zonder het huis gezien te hebben dit soort uitspraken doen?
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Natuurlijk kun je tegen een ideaal huis aanlopen en meteen de vraagprijs knallen als je je daar happy bij voelt. Maar het is een feit dat het merendeel van de verkopers op dit moment nog steeds te veel geld voor een huis vraagt, en het is maar de vraag of het 'wachten op het ideale bod' opweegt tegen de kosten van het (veel) langer te koop staan van het pand.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:18 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Dit soort opmerking snap ik nooit. Het maakt dus niet uit hoe hoog de vraagprijs is (ook al zou dit marktconform of zelfs lager zijn), er moet toch altijd tenminste 10K-20K vanaf want anders zou het geen goede deal zijn?
Gebaseerd op mijn eigen ervaringen bij mijn huizenjacht. Ik heb op diverse panden geboden, soms een klein beetje onder de vraagprijs, soms behoorlijk wat (bij overduidelijk achterstallig onderhoud e.d.), en guess what? Alle panden waarbij mijn bod is geweigerd staan nog steeds te koop... sommige al een jaar nadat ik er op geboden heb.quote:Hoe kan je zonder het huis gezien te hebben dit soort uitspraken doen?
Klopt, ben ik met je eens. Natuurlijk was mijn opmerking een 'algemene' en wellicht niet van toepassing op het desbetreffende pand/situatie - is mogelijk.quote:Op maandag 23 april 2012 12:49 schreef Leandra het volgende:
Maar het merendeel is niet automatisch representatief voor het huis wat in dit geval te koop stond, en dus kun je er niet zomaar vanuitgaan dat het dus te duur is en er nog minimaal X-duizend vanaf moet.
Als iemand in een wijk waar alles nu nog voor 3 ton verkocht wordt z'n huis binnen 3 maanden laat zakken tot 250.000, dan kun je niet zomaar stellen dat het nog te duur is.
Toch klopt er dan iets niet in jouw redenatie.quote:Op maandag 23 april 2012 12:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Natuurlijk kun je tegen een ideaal huis aanlopen en meteen de vraagprijs knallen als je je daar happy bij voelt. Maar het is een feit dat het merendeel van de verkopers op dit moment nog steeds te veel geld voor een huis vraagt, en het is maar de vraag of het 'wachten op het ideale bod' opweegt tegen de kosten van het (veel) langer te koop staan van het pand.
[..]
Gebaseerd op mijn eigen ervaringen bij mijn huizenjacht. Ik heb op diverse panden geboden, soms een klein beetje onder de vraagprijs, soms behoorlijk wat (bij overduidelijk achterstallig onderhoud e.d.), en guess what? Alle panden waarbij mijn bod is geweigerd staan nog steeds te koop... sommige al een jaar nadat ik er op geboden heb.
Twee jaar geleden begon ik met zoeken ja.quote:Op maandag 23 april 2012 15:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Toch klopt er dan iets niet in jouw redenatie.
Je zegt 'alle panden waarbij mijn bod is geweigerd staan nog steeds te koop'.
En dan 'sommige al een jaar nadat ik er op geboden heb.'. Dat loopt dus al een tijd. Over welke tijdspanne hebben we het hier? 2 jaar? 5 jaar?
De situatie van 5 jaar terug kun je niet vergelijken met de situatie nu.
Het gaat alleen maar slechter. Uitblijven akkoord Catshuisoverleg, onduidelijkheid HRA en de 2 - 6% overdrachtsbelasting per 1 juli.quote:Op maandag 23 april 2012 15:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En van wat ik nu zie lijkt daar voorlopig geen verandering in te gaan komen.
Jij weet he-le-maal niet wat de beweegredenen van die projectontwikkelaar zijn.quote:Op maandag 23 april 2012 15:44 schreef blomke het volgende:
Die projectontwikkelaar maakt een karikatuur van zichzelf.
Hoeveel huizen heb je op geboden, in die 2 jaar?quote:Op maandag 23 april 2012 15:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Twee jaar geleden begon ik met zoeken ja.
Sindsdien zijn de prijzen alleen maar verder naar beneden gegaan. En van wat ik nu zie lijkt daar voorlopig geen verandering in te gaan komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |