Zodra de belastingdienst aanslagen gaat versturen omdat de woning naar Box3 verhuist, worden ze wel gewilliger om te zakken met de vraagprijs. Stel WOZ-waarde is ¤250.000,- aanslag gelijk ¤3000,- .... hatsjikidee.....quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:31 schreef Wolken het volgende:
Tuurlijk staan de verkopers volledig in hun recht om vast te blijven houden aan hun vraagprijs, maar ik ben wel benieuwd hoe lang het nog te koop blijft staan.
Ik heb nergens ontkend dat de huizenprijzen dalen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:14 schreef blomke het volgende:
Ben blij dat jij ook tot dat inzicht komt. Nu Worteltjestaart nog overtuigen.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:14 schreef blomke het volgende:
Niet alleen op de huizenmarkt, ook op andere gebieden.
WTF, echt WTF.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:35 schreef blomke het volgende:
Een briefje naar het belastingkantoor dat het pand leegstaat, kan wel eens "de zaak accelereren".
Wat niet wegneemt at WT gewoon gelijk heeft, en niet ieder huis nog X moet zakken....quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben blij dat jij ook tot dat inzicht komt. Nu Worteltjestaart nog overtuigen.
Jezus, qua hufterigheid heb je ook geen grenzen hè.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Zodra de belastingdienst aanslagen gaat versturen omdat de woning naar Box3 verhuist, worden ze wel gewilliger om te zakken met de vraagprijs. Stel WOZ-waarde is ¤250.000,- aanslag gelijk ¤3000,- .... hatsjikidee.....
Een briefje naar het belastingkantoor dat het pand leegstaat, kan wel eens "de zaak accelereren".
Maar de hypotheek volgt de woning ook gewoon, dus dit zal wel meevallen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Zodra de belastingdienst aanslagen gaat versturen omdat de woning naar Box3 verhuist, worden ze wel gewilliger om te zakken met de vraagprijs. Stel WOZ-waarde is ¤250.000,- aanslag gelijk ¤3000,- .... hatsjikidee.....
Dan duurt het (maximaal) 3 jaar voordat er ook maar iets in box 3 gebeurt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:49 schreef Wolken het volgende:
Ik heb niet het idee dat er nog een hypotheek op de woning zit.
Kijk, kijk!quote:Op zondag 29 april 2012 21:15 schreef Wolken het volgende:
De verkopers zijn toch weer terug gekomen met een lager tegenbod, maar ik blijf bij het bedrag wat ik wil betalen. Nog 10.000 euro verschil, dus we wachten gewoon weer af. Wel de verkoopmakelaar medegedeeld dat hij pas weer hoeft te bellen als ze akkoord gaan met mijn bod en niet eerder.
Wat ik al zei, de juiste taktiek in deze fijne huizenmarkt.quote:Op zondag 29 april 2012 21:27 schreef Wolken het volgende:
Ik hoop hetIk wil de woning graag hebben, maar niet ten koste van alles. En in de tussentijd kijken we gewoon verder.
Tsja, inderdaad...quote:Op zondag 29 april 2012 21:49 schreef Wolken het volgende:
Die gedachte blijft bij mij ook wel in het achterhoofd zwerven, maar ik denk niet dat de prijzen in de regio waar ik kijk nog super gaan dalen. Was er maar een glazen bol die daadwerkelijk werkt.
Slim!quote:Op zondag 29 april 2012 21:15 schreef Wolken het volgende:
Wel de verkoopmakelaar medegedeeld dat hij pas weer hoeft te bellen als ze akkoord gaan met mijn bod en niet eerder.
Denk ik zo, dat de makelaar je opbelt met de mededeling dat er een andere geïnteresseerde is die een bod heeft uitgebracht en of jij alsnog (hoger) wilt bieden.quote:Op maandag 30 april 2012 18:06 schreef Wolken het volgende:
Maar mocht het in de tussentijd aan iemand anders verkocht worden zal de verkoopmakelaar mij ook niks meer laten weten denk ik zo.
Dat had ik ook met een huis wat ik graag wilde kopen, 25k minder geboden dan de prijs. Verkopende partij wilde er niet aan, huis stond al 2 jaar leeg (erfenis). Goed we zijn nu 2,5 jaar verder en het huis is nog steeds niet verkocht, vraagprijs nog steeds hetzelfde. Het huis had al last van lekkage en schimmelvorming, kun je nagaan hoe het nu is na 4,5 jaar leegstandquote:Op dinsdag 24 april 2012 12:31 schreef Wolken het volgende:
Ik heb vorige week een vast bod gedaan op een huis waar voor minimaal nog 40.000 euro aan verbouwd moet worden om bewoonbaar te zijn. Dit was echter 34.000 euro onder de vraagprijs. De verkopers wilde echter slechts zakken met 4000 euro. Woning staat inmiddels 5 maanden te koop en staat leeg. Oud vrouwtje is naar het bejaardenhuis. In de buurt staan echter ook huizen te koop voor hetzelfde bedrag wat ik ervoor wilde betalen + de verbouwingskosten die wel helemaal klaar zijn. Ik ben niet van plan om meer te betalen dan dat ik geboden heb. Ik heb geen haast en dan koop ik liever een huis wat al helemaal klaar is. Tuurlijk staan de verkopers volledig in hun recht om vast te blijven houden aan hun vraagprijs, maar ik ben wel benieuwd hoe lang het nog te koop blijft staan.
Wij zijn met de afgelopen open huizendag wezen kijken bij een huis dat aardig voldoet aan je omschrijving, dat is volgens mij ook een kwestie erfenis, staat al tijden leeg, zelfs nog met het jaren 50 meubilair erin, in april 2009 te koop gezet voor 349, in januari 2011 gezakt naar 299, en inmiddels voor 275, maar gezien de staat van het huis, en wat er aan verbouwing nodig is, is die prijs nog veel te hoog, ongeacht de locatie en flinke lap grond (>500m²).quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:17 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Dat had ik ook met een huis wat ik graag wilde kopen, 25k minder geboden dan de prijs. Verkopende partij wilde er niet aan, huis stond al 2 jaar leeg (erfenis). Goed we zijn nu 2,5 jaar verder en het huis is nog steeds niet verkocht, vraagprijs nog steeds hetzelfde. Het huis had al last van lekkage en schimmelvorming, kun je nagaan hoe het nu is na 4,5 jaar leegstand.
Heb nu een ander leuker huis waar ik al 2 jaar met veel plezier woon.
Ah, overdrachtsbelasting blijft 2%, dus de haast was eraf.... dat is wel lekker, maar ik denk dat ik de verkopers na hun voorstel nog even had laten drijvenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Nou, we zijn er uit. Huis 19 maanden te koop. Oorspronkelijk 239.000kk. Later gezakt naar 220.000 kk en nu gekocht voor 194.000 kk
Deze week koopakte en dan 22 augustus klussen!
Nou, van harte gefeliciteerd! Dit toont weer eens aan dat de huizenprijzen de afgelopen jaren gewoon te hoog zijn geweest. Kom je in normalere prijssegmenten, dan is er prima handel mogelijk, zelfs handel in huizen waar flink aan verspijkerd moet worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Nou, we zijn er uit. Huis 19 maanden te koop. Oorspronkelijk 239.000kk. Later gezakt naar 220.000 kk en nu gekocht voor 194.000 kk
Deze week koopakte en dan 22 augustus klussen!
Inmiddels alles rond en op papier. Binnenkort heen voor de overdracht. Huis kwam in 2010 te koop voor 209.000. Uiteindelijk dus kunnen kopen voor 125.000. 60% van de oorspronkelijke vraagprijs dus!! Ik wist dan ook dat de verkopers erg in de (financiele) problemen zaten..quote:Op donderdag 12 april 2012 15:13 schreef Hypotheker1950 het volgende:
[..]
2de bod: 124.000
2de tegenbod: 125.000
Akkoord gegeven, en dat voor een 2 onder 1 kap van 2009.
En waar staat dat huis? Lijkt mij wel errug goedkoop!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:17 schreef Hypotheker1950 het volgende:
[..]
Inmiddels alles rond en op papier. Binnenkort heen voor de overdracht. Huis kwam in 2010 te koop voor 209.000. Uiteindelijk dus kunnen kopen voor 125.000. 60% van de oorspronkelijke vraagprijs dus!! Ik wist dan ook dat de verkopers erg in de (financiele) problemen zaten..
Kant en klaar huis, alleen een nieuwe keuken erin en klaar is kees...
Wow!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:17 schreef Hypotheker1950 het volgende:
[..]
Inmiddels alles rond en op papier. Binnenkort heen voor de overdracht. Huis kwam in 2010 te koop voor 209.000. Uiteindelijk dus kunnen kopen voor 125.000. 60% van de oorspronkelijke vraagprijs dus!! Ik wist dan ook dat de verkopers erg in de (financiele) problemen zaten..
Kant en klaar huis, alleen een nieuwe keuken erin en klaar is kees...
Mooi man! En het elektrisch?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:17 schreef mark_dabomb het volgende:
Inderdaad veel klussen: nieuwe keuken, badkamer, toilet, alles stucen, nieuwe vloeren, dubbelglas en nog wat hak en breekwerk her en der
Dat is typisch zo'n behoorlijk noodzakelijke investering die ik meteen zou laten doen ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Nieuwe groepenkast laten plaatsen allicht...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |