Ik verdenk mezelf wel degelijk van het hebben van telepatische gaven ja.quote:Op maandag 2 april 2012 14:17 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Tenenkrommend zoals jij doet alsof je in iemand anders' hoofd kunt kijken.
Jij bent er natuurlijk ook zoëen die dan zou zeggen, helaas: mijn nieuw hoogste bod is 180.000...
Eufemisme?quote:
Gisteren nog een bezichtiging gedaan met de aankoopmakelaar en een bouwtechnische keuring laten doen.quote:Zoals eerder gemeld hebben wij (vriendin en ik) ons appartement verkocht en gaan wij nu het kooptraject in. We hebben een huis gevonden dat aan onze eisen voldoet en ook nog eens een leuke vraagprijs heeft (250.000). Maar om aan te geven hoe er creatief wordt omgegaan met de huizenmarkt op dit moment:
De huidige bewoners hebben een nieuwbouwhuis gekocht. Ze hebben begin dit jaar hun huidige woning te koop gezet (vr. pr. 269.000). Na een korte tijd is het verkocht. Na een paar weken stond er ineens weer een te koop bord in de tuin, maar van een andere makelaar. Ik heb even wat onderzoek gedaan en wat blijkt: De projectontwikkelaar van het nieuwbouwhuis heeft een garantieregeling afgesproken en heeft het huis gekocht en gaat dat nu zelf verkopen.
Kijkend naar de specificaties van de woning: 270 m2 grond, 160m2 woonopp en inhoud 500m3 denken wij dat we er een mooi prijsje uit kunnen slepen.
We gaan het niet zelf doen, we hebben een aankoopmakelaar. Ons verkopend makelaar deed ons een goed aanbod en daar gaan we dus niet zelf voor lopen klooien.
Maar dan is het nog altijd wel leuk om hier de meningen te horen over wat te bieden.
Ik en ook de makelaar denkt dat de ontwikkelaar 210.000 minimaal nodig heeft om quitte te spelen. Dan moet 215.000 als koopprijs toch wel haalbaar zijn
Stond er nog iets "speciaals" in die bouwtechnische keuring?quote:Op donderdag 5 april 2012 13:51 schreef FrankP het volgende:
[..]
Gisteren nog een bezichtiging gedaan met de aankoopmakelaar en een bouwtechnische keuring laten doen.
Stond er nog bij welke soort dakbedekking het water zuur maakt?quote:Op donderdag 5 april 2012 19:10 schreef FrankP het volgende:
- dakkapel heeft een apart soort dakbedekking wat zorgt voor vrijkomend zuur bij regen, dit kan de
dakgoot aantasten, dus de dakgoot moet behandeld worden
Lekker. Als dit aangelegd is in de tijd dat een hoofdschakelaar nog niet verplicht was, hoeft het niet te worden aangepast. En 2 hoofdschakelaars?quote:Op donderdag 5 april 2012 19:10 schreef FrankP het volgende:
- Geen hoofdschakelaar, maar wel 10 groepen. minimaal 2 hoofdschakelaars toevoegen
quote:10 Groepen + kookgroep 2 Ph. / 2 Aardlek schakelaars correct aanwezig / Hoofdschakelaar niet aanwezig / Aarding visueel correct
(Bij 6 groepen of meer en bij 3 Ph. kookgroep door NeN 1010 vereist) Niet aanwezig
Waar haal je die 270 vandaan? Ik lees 250 en dat kan als vraagprijs misschien ook al niet serieus zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:11 schreef bug_me_not2 het volgende:
Tja, als je 200K bied voor een woning met een vraagprijs van 270K dan moet je natuurlijk niet verbaasd zijn als ze je niet meer serieus nemen...
quote:Op woensdag 11 april 2012 08:58 schreef blomke het volgende:
Ik gok, gezien het economisch- en i.h.b huizenmarktperspectief, op 2 ton.
Bied je aan als makelaar, no cure no pay. Kijken of je het haalt, die 2 ton.quote:Op woensdag 11 april 2012 08:58 schreef blomke het volgende:
Boeiend, kunnen wij ook weer eens lachenquote:Op woensdag 11 april 2012 09:04 schreef CutCake het volgende:
[..]![]()
Totaal niet te onderbouwen zo via een internetforum natuurlijk..
Dat je een uitspraak over 2 ton doet, die moet je eens onderbouwen. Ik kan wel wat humor hier gebruikenquote:Op woensdag 11 april 2012 09:11 schreef blomke het volgende:
Dat de huizenprijzen dalen, is prima te onderbouwen; zie de statistieken van de NVM en het Kadaster.
Wat is dat nou weer voor een onzin?quote:Op woensdag 11 april 2012 08:58 schreef blomke het volgende:
Ik zeg niet dat het huis dat nu waard is, maar dat het dat waard wordt, gezien de malaise in de economie en op de huizenmarktquote:Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef Worteltjestaart het volgende:
Jij meent aan de hand van 1 zin te kunnen bepalen dat huis X geen 220k maar 200k waard is omdat het eerst voor 270k en nu voor 250k te koop staat?
En jij weet helemaal niets van de vergelijkbare woningen.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:52 schreef blomke het volgende:
Ik zei toch..."ik gok op 2 ton". Bij iedere transactie (althans meestal) komt de prijs tot stand op basis van marktontwikkelingen; dus wat de verkoopprijzen van vergelijkbare woningen in de buurt in diezelfde periode doen.
Niemand ontkent dat prijzen dalen.quote:En dat de prijzen de afgelopen 3 - 4 jaar substantieel zijn gedaald, kan je niet ontkennen. Dat die daling zich voortzet, is een subjectieve mening van mij; die mening geef ik graag op voor een betere......op basis van de feiten!
[blomke-modus]quote:Op woensdag 11 april 2012 11:25 schreef Hypotheker1950 het volgende:
Wij zijn ook met een huis bezig.
Vraagprijs: 150.000
1ste bod: 117.000
Tegenbod: 140.000
Makelaar liet weten dat ze op 130.000 uit willen komen.
Waar dan?quote:Op woensdag 11 april 2012 11:05 schreef CutCake het volgende:
Ik ontken wel dat de prijzen substantieel zijn gedaald als generaliteit, wederom doe je een uitspraak op basis van de omvang van de gehele markt? Er zijn nog steeds groeisegmenten
Dus omdat één eigenwijze neet-oor (Blomke) dit soort uitspraken doet, gaat de huizenmarkt onderuit? Kom nou toch, er is veel meer aan de hand. Jarenlang hebben bank kapitalen in de huizenmarkt gepompt. Nu is dat liedje voorbij en is het geen interessante groeimarkt meer. De geldstroom is nagenoeg opgedroogd, het vertrouwen van de kopers is doeddeels verdwenen en de economische perspectieven zijn rampzalig ( zie recente grafek consumentenvertrouwen).quote:Op woensdag 11 april 2012 11:05 schreef CutCake het volgende:
Ik durf zelfs zo ver te gaan dat de crisis op de huizenmarkt mede verergert door mensen als jij, overal onheilspellend prediken en elkaar na-papegaaien, selffulfilling prophecy dus.
Of:quote:Op woensdag 11 april 2012 11:28 schreef Scorpie het volgende:
[blomke-modus]
Dat huis is maar een ton waard gok ik zo!
[/blomke-modus]
Maar goed, serieus: ze dalen hard, van 150k naar 140k met een bod van 117k.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:25 schreef Hypotheker1950 het volgende:
Wij zijn ook met een huis bezig.
Vraagprijs: 150.000
1ste bod: 117.000
Tegenbod: 140.000
Makelaar liet weten dat ze op 130.000 uit willen komen.
En nog steeds geen argument waarom het huis in kwestie geen 220k maar 200k waard is.quote:
Ben je nu echt zo naïef? Die makelaar speelt een makelaarsspelletje: kruip in de huid van de koper en geef ze het gevoel dat ze de buit binnenhalen op 130 k.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik snap de opmerking van de makelaar niet zo, is dat de makelaar van de verkoper? Heel dom als hij nu prijsgeeft dat je nog eens 10k kan zakken...
Daarmee heb ik al 2x voor een krats een woning gekocht.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:41 schreef Scorpie het volgende:
Ojee, de beproefde blomke-ik-laat-niks-van-mij-horen techniek komt de hoek weer omzeilen, we zijn weer gewaarschuwd.
Ja joh, ze gaven het huis praktisch gratis weg. Je kreeg de kachel erbij kado!quote:Op woensdag 11 april 2012 11:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Daarmee heb ik al 2x voor een krats een woning gekocht.
Nee, niet de kachel, maar wel het huis gratis. We betaalden uiteindelijk aleen de grondprijs (675m² * ¤450) bleek na 2 jaar.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:46 schreef Scorpie het volgende:
Ja joh, ze gaven het huis praktisch gratis weg. Je kreeg de kachel erbij kado!
En die twee transacties zijn een voorbeeld voor de hele huizenmarktquote:Op woensdag 11 april 2012 11:44 schreef blomke het volgende:
Daarmee heb ik al 2x voor een krats een woning gekocht.
Kankerkachel?quote:Op woensdag 11 april 2012 11:46 schreef Scorpie het volgende:
Ja joh, ze gaven het huis praktisch gratis weg. Je kreeg de kachel erbij kado!
Welja joh, met oprit en dubbele garage erbij, zo voor noppes! Jij moet vast wel spannende verhalen tijdens verjaardagen vertellen over jouw avonturierstijd als huizenkoper.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, niet de kachel, maar wel het huis gratis. We betaalden uiteindelijk aleen de grondprijs (675m² * ¤450) bleek na 2 jaar.
Grootschalige binnenstedelijke vernieuwingen, Starter-ééngezinswoningen in de groeigemeenten en bij verkoop door eerste eigenaar.quote:
Je schat jezelf te hoog in, ik zeg duidelijk mensen als jij. Dat hele leger doemsprekers uit de generatie welke zelf debet is aan de puinzooi waar we in zitten..quote:Dus omdat één eigenwijze neet-oor (Blomke) dit soort uitspraken doet, gaat de huizenmarkt onderuit?
Kom dan niet aan met "self-fulfilling prophecy" van ene Blomke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |