Waar vind ik zo'n kist (heeft dat nog een bepaalde naam)? En hoe groot zijn die?quote:Op maandag 2 april 2012 15:25 schreef error_404 het volgende:
Een waterdichte opslag (bijvoorbeeld een lucht en waterdichte kist) lijkt mij de beste oplossing.
Een vochtvreter is leuk voor mild volchitge omgevingen, maar werkt niet echt optimaal. Zo'n kist is dan toch een stuk handiger, maar is wel fors duurder in aanschaf, uiteraard.
quote:Op maandag 2 april 2012 20:19 schreef quo_ het volgende:
Is het vochtig in de kelder omdat deze lekt en er dus grondwater binnenkomt?
Als het antwoord op die vraag "ja" is dan is het luchtdicht verpakken eigenlijk de enige optie.
Wat voor ontvochtiger is dan handig?quote:Nee, hij is niet lek. De lucht is vochtig. Da vind ik gek, want hij wordt wel verwarmd.
Een kelder is echter niet per definitie vochtig, maar wel per definitie koud. Luchten en ventileren heeft dan juist een averrechts effect gedurende een groot deel van het jaar. Je brengt warmere en vochtiger lucht vanuit de woning en/of buiten naar de koude ruimte en er treedt condensatie op die je vooral merkt op de koude oppervlakten en objecten.
Je kunt dit tegengaan door :
- ontvochtiger plaatsen
- temperatuur in de kelder verhogen
- slimmer ventileren dwz ventileren met buitenlucht op het moment dat de rv laag is
Als de ruimte verwarmd is zou je nog eens kunnen proberen om met gericht ventileren de vochtigheid omlaag te brengen. Dus in de vroege ochtend als de buitenlucht op zijn koudst is de warme lucht uit de de kelder uitwisselen met verse buitenlucht. Dat zul je wel geruime tijd moeten volhouden waarbij een hygrometer in de kelder wel erg handig is, je kan dan zien of het resultaat heeft.quote:Op maandag 2 april 2012 21:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
[..]
Wat voor ontvochtiger is dan handig?
Dat is ook een goede oplossing.quote:
En minder kleren kopen of ook eens wat wegdoen.quote:Op maandag 2 april 2012 22:22 schreef blomke het volgende:
Klopt. Eigenlijk moet je kleding in een kledingkast hangen, op een slaapkamer of overloop/zolder. Maar niet in de kelder.
Ik heb al heel veel kleren weggedaan maar nog steeds best wat over.quote:Op maandag 2 april 2012 22:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En minder kleren kopen of ook eens wat wegdoen.
Dat kan perfect in zo'n vacubag. Dan blijft er maar een klein pakketje over. En desnoods kun je dat in je kelder bewaren. Kreuken lijkt me geen bezwaar.quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik heb al heel veel kleren weggedaan maar nog steeds best wat over.
En ik zit met het winterdeel van mijn vierseizoenendekbed. Weet niet waar ik dat moet laten.
Da's waar. Het is alleen wel dons. Gaat dat dan niet kapot?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat kan perfect in zo'n vacubag. Dan blijft er maar een klein pakketje over. En desnoods kun je dat in je kelder bewaren. Kreuken lijkt me geen bezwaar.
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Da's waar. Het is alleen wel dons. Gaat dat dan niet kapot?
Wat voor een bedoel je dan?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:50 schreef Fe2O3 het volgende:
Voor een paar eur zo'n cheapo vochtmeter kopen en kijken hoe groot nu eigenlijk je probleem is voordat je met allerlei oplossingen aan de gang gaat?
Oké, ik ga het proberen.quote:
Nee, de onderkant van het bed zit maar vijftien cm boven de grond.quote:Heb je geen ruimte voor een bak onder je bed, bijvoorbeeld?
Heb je er zelf een of een tip voor een merk? Klinkt wel heel handig.quote:Op woensdag 4 april 2012 02:41 schreef Rapaille het volgende:
Elektrische ontvochtiger? Kost wel wat, maar het werkt wel goed.
Genoeg om een dekbed in een plastic zak onder te schuiven.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:01 schreef Federer-fan het volgende:
Nee, de onderkant van het bed zit maar vijftien cm boven de grond.Er kunnen wel wat dingen onder maar niet veel.
De lucht die er dan nog wel inzit, blijft waarschijnlijk niet fris. Wordt het dekbed alsnog muf.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:40 schreef novel het volgende:
Als je nou zo'n vacu-zak gebruikt, maar hem dan niet vacuum trekt?
Dan is het in ieder geval wel luchtdicht en dus beschermd tegen vocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |