Volgens mij wel hoor. Ze springen juist om mensen in de techniek.quote:Op maandag 2 april 2012 17:38 schreef Luuk9 het volgende:
Is het een beetje te doen om als 22 jarige een bbl bedrijf te vinden in de techniek? Automonteur, lasser( plaatwerker) lijkt me leuk.
Ik zou gewoon de werkervaring opschrijven. Vooral benadrukken dat het een engelstalig bedrijf was en engels de voertaal en dat er dus steeds engels gesproken werd. en met wat fantasie heb je misschien overlappende bezigheden gedaan, die je in je huidige baan ook moet doen. Dat is voldoende. Je zou hooguit nog een kopie van de reverentie erbij kunnen doen, zover zou ik niet gaan. Er wordt zelden een negatieve reverentie gegeven, dus de waarde is niet zo van belang en geweldig als jij zelf denkt. Het is wel fijn om te weten dat als ze gaan navragen, dat het bij dat bedrijf goed zit.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:38 schreef karton2 het volgende:
Vraag over referenties plaatsen in je CV.
Ik heb voor een half jaar ander werk gedaan dan waar ik diploma's voor heb. Ik heb van m'n toemalige baas een (Engelstalige) referentie gekregen die erg goed is. (voertaal in het bedrijf was Engels)
Tijdens het solliciteren hoop ik dat een dergelijke referentie dat laatste zetje kan zijn om een baan te krijgen die bij mijn achtergrond past, alsin:"jij hebt een goede referentie, gewerkt in een Engelstalig bedrijf etc".
Nu lees ik her en der dat het zomaar plaatsen van referenties in je CV niet altijd slim is omdat het nogal opschepperig over kan komen.
Keerzijde is dat een referentie + contactgegevens van het vorige bedrijf je betrouwbaar maakt.
Ik neig naar het plaatsen van de volledige referentie omdat de referentie goed is en omdat ik mijn CV meer gewicht mee wil geven. Ik ben momenteel starter en mijn relevante werkervaring bestaat uit freelance werk waar ik in mijn vrije tijd aan werk. Werkervaring in een bedrijf dat past bij mijn achtergrond heb ik niet.
Graag zou ik jullie mening willen horen over het wel/niet plaatsen van een dergelijke referentie.
Ik heb een cv met referenties en eentje zonder gemaakt. Uitzendbureau's en dergelijke bureau's willen altijd referenties, dus als ik via hun solliciteer stuur ik het cv met referenties. Wanneer ik via een sollicitatiebrief/direct bij het bedrijf solliciteer stuur ik het cv zonder referenties, maar wel met de tekst 'referenties op aanvraag.'.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:38 schreef karton2 het volgende:
Vraag over referenties plaatsen in je CV.
Ik heb voor een half jaar ander werk gedaan dan waar ik diploma's voor heb. Ik heb van m'n toemalige baas een (Engelstalige) referentie gekregen die erg goed is. (voertaal in het bedrijf was Engels)
Tijdens het solliciteren hoop ik dat een dergelijke referentie dat laatste zetje kan zijn om een baan te krijgen die bij mijn achtergrond past, alsin:"jij hebt een goede referentie, gewerkt in een Engelstalig bedrijf etc".
Nu lees ik her en der dat het zomaar plaatsen van referenties in je CV niet altijd slim is omdat het nogal opschepperig over kan komen.
Keerzijde is dat een referentie + contactgegevens van het vorige bedrijf je betrouwbaar maakt.
Ik neig naar het plaatsen van de volledige referentie omdat de referentie goed is en omdat ik mijn CV meer gewicht mee wil geven. Ik ben momenteel starter en mijn relevante werkervaring bestaat uit freelance werk waar ik in mijn vrije tijd aan werk. Werkervaring in een bedrijf dat past bij mijn achtergrond heb ik niet.
Graag zou ik jullie mening willen horen over het wel/niet plaatsen van een dergelijke referentie.
Daarin kunnen ze je enkele vragenlijsten voorleggen die jij mag invullen. Daarmee kunnen ze een beeld schetsen van jouw persoonlijkheid. Ik neem ook vaak persoonlijkheidsonderzoeken afquote:Op dinsdag 3 april 2012 16:33 schreef Aloria het volgende:
ps wat houdt een persoonlijkheids test in ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |