abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 april 2012 @ 02:05:12 #1
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_109791788
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 38
Werkzoekend # 39

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

PS: Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Anonymousz op 02-04-2012 02:23:14 ]
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_109792545
Over een paar uur een gesprek met zo'n tante van het UWV WorkFast traject. Niet dat ik vind dat ik zo'n traject nodig heb aangezien mijn cv uitwijst dat ik prima in staat om werk te zoeken en te krijgen, maar het schijnt verplicht te zijn bij de aanvraag van een bijstandsuitkering, dus het moet maar. Wie weet steek ik er nog wel wat bij op.
pi_109799116
Jeej net mijn sollicitatie gesprek achter de rug. Ik krijg een 0 uren contract in de zorg *O*

Beter iets dan niets. Nu hopen dat ik aangenomen wordt voor een BBL opleiding !

Tot dan heb ik in ieder geval genoeg werk om de maanden door te komen.

7 uurtjes in de week bij de dierenwinkel en de rest als oproep in de zorg ^O^

Naar een aantal maanden zoeken en werkeloos geweest te zijn, hoef ik mij eindelijk geen zorgen meer te maken om geld.
pi_109800297
En weer afgewezen voor een functie waar ik perfect voor was.... "te weinig ervaring". Pffff.

Ik begin er nu wel een hard hoofd in te krijgen hoor, heb echt het gevoel dat ik nooit meer aan het werk kom. Heb ook steeds minder zin in mijn schoonmaakwerk, echt saai.
pi_109800437
Morgen "oriënterend" gesprek, ben benieuwd!

Ben stiekem toch wel een beetje zenuwachtig, omdat ik nu eindelijk eens uitgenodigd ben. Het is nog steeds niet echt m'n droombaan, maar het klinkt een stuk beter dan m'n manusje-van-alles-baantje van 2 dagen p.w. dat ik nu heb...
Smile, tomorrow will be worse...
pi_109801977
Ik ben zenuwachtig voor mijn gesprek as donderdag. Nog 3 nachten.

Succes morgen, BrainTeaser!
pi_109802252
Ik heb morgen ook een belangrijk gesprek! Ben echt nerveus aan het worden. Ik ga vandaag ook maar voor nachtwerk bij de julia's pasta en/of ah2go solliciteren denk ik :) . Ik zag ook een vacature als persoon dat versnaperingen verkoopt in de trein, misschien is dat ook wat. Maar eigenlijk hoop ik vooral heel erg dat ik morgen word aangenomen :)
pi_109802301
Veel gesprekken dus, deze week! :)

Iedereen succes!
  maandag 2 april 2012 @ 16:05:41 #9
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_109807837
Ik heb morgen ook een sollicitatiegesprek. Ik ga zo meteen nog even wat voorbereidingen doornemen en dan hopen voor het beste.

Succes allemaal.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_109807929
Kan morgen ook nog even langskomen bij waar ik eerst was in Rotterdam
Het stelt niks voor en het is geen topwerk, maar wil gewoon echt even snel beginnen nu. Gewoon om even wat inkomsten binnen te halen..
  maandag 2 april 2012 @ 16:11:58 #11
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109808092
Gisteravond solliciteerde ik op een vacature die wordt aangeboden door een uitzendbureau en ontving vandaag al telefoon; het uitzendbureau gaat me voorstellen bij de werkgever en met het uitzendbureau is een kennismakingsgesprek geregeld. Het vrouwke aan de andere kant van de lijn gaf vreemd genoeg al het brutosalaris aan, en da's nogal royaal voor mijn maatstaven. Eens zien hoe het verder gaat ontwikkelen.

Ook succes allen ... !
pi_109811707
Is het een beetje te doen om als 22 jarige een bbl bedrijf te vinden in de techniek? Automonteur, lasser( plaatwerker) lijkt me leuk.
pi_109813566
Oh kan mijn oren niet gelove man !
Net te horen gekregen dat ik aangenomen wordt als 0 uren in de zorg. Maar nu lees ik mijn mailtje en mag ik ook op gesprek komen over 2 weken voor een functie in de gehandicapten zorg ( wat natuurlijk veeeeel leuker is met vaste uren en contract onbepaalde tijd ) *O*

Nu hopen dat dat gesprek net zo goed gaat, als het gesprek wat ik net gehad heb O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Aloria op 02-04-2012 18:32:39 ]
pi_109813960
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:38 schreef Luuk9 het volgende:
Is het een beetje te doen om als 22 jarige een bbl bedrijf te vinden in de techniek? Automonteur, lasser( plaatwerker) lijkt me leuk.
Volgens mij wel hoor. Ze springen juist om mensen in de techniek.

Ik zat er trouwens ook nog aan te denken, maar dan meer de kant op als monteur.
Bijvoorbeeld cv ketels en bij mensen thuis etc dingen repareren.

Maarja ik ben word dit jaar alweer 26 dus voor mij word het extra moeilijk.
pi_109840300
Pfoe, eerst nog een halve dag moeten werken en dan pas je sollicitatiegesprek hebben, vind ik maar niks :N

Heb constant het idee dat ik nog 'iets' moet/kan doen ter voorbereiding, terwijl ik niet weet wat..
pi_109843030
Dat idee heb ik ook brainteaser. Ik zit steeds op de site te kijken van de organisatie, m'n goede/zwakke punten tot in den treure te bedenken, STAR dingen op te sommen... en bedenken hoe ik mezelf straks moet voorstellen. En het mooie is: je schiet er weinig mee op dat te blijven herhalen in je hoofd volgens mij :P Succes in elk geval brainteaser!
pi_109844250
Dat zullen we dan maar zien als teken dat we ons goed genoeg voorbereid hebben, he? ;)
Jij ook succes!

En verder ook iedereen succes met gesprekken, brieven, vacatures jagen, UWV-perikelen en de moed erin houden!
pi_109847608
Vraag over referenties plaatsen in je CV.
Ik heb voor een half jaar ander werk gedaan dan waar ik diploma's voor heb. Ik heb van m'n toemalige baas een (Engelstalige) referentie gekregen die erg goed is. (voertaal in het bedrijf was Engels)
Tijdens het solliciteren hoop ik dat een dergelijke referentie dat laatste zetje kan zijn om een baan te krijgen die bij mijn achtergrond past, alsin:"jij hebt een goede referentie, gewerkt in een Engelstalig bedrijf etc".
Nu lees ik her en der dat het zomaar plaatsen van referenties in je CV niet altijd slim is omdat het nogal opschepperig over kan komen.
Keerzijde is dat een referentie + contactgegevens van het vorige bedrijf je betrouwbaar maakt.
Ik neig naar het plaatsen van de volledige referentie omdat de referentie goed is en omdat ik mijn CV meer gewicht mee wil geven. Ik ben momenteel starter en mijn relevante werkervaring bestaat uit freelance werk waar ik in mijn vrije tijd aan werk. Werkervaring in een bedrijf dat past bij mijn achtergrond heb ik niet.
Graag zou ik jullie mening willen horen over het wel/niet plaatsen van een dergelijke referentie.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:42:11 #19
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_109847727
werd vandaag gebeld (thuiszorg) (maand geleden gesolliciteerd)
op dit moment hebben ze niemand nodig als er een vacature vrij komt dan word ik gebeld
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:54:33 #20
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_109850899
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:38 schreef karton2 het volgende:
Ik heb voor een half jaar ander werk gedaan dan waar ik diploma's voor heb. Ik heb van m'n toemalige baas een (Engelstalige) referentie gekregen die erg goed is. (voertaal in het bedrijf was Engels)
Tijdens het solliciteren hoop ik dat een dergelijke referentie dat laatste zetje kan zijn om een baan te krijgen die bij mijn achtergrond past, alsin:"jij hebt een goede referentie, gewerkt in een Engelstalig bedrijf etc".
Nu lees ik her en der dat het zomaar plaatsen van referenties in je CV niet altijd slim is omdat het nogal opschepperig over kan komen.
Keerzijde is dat een referentie + contactgegevens van het vorige bedrijf je betrouwbaar maakt.
Ik neig naar het plaatsen van de volledige referentie omdat de referentie goed is en omdat ik mijn CV meer gewicht mee wil geven. Ik ben momenteel starter en mijn relevante werkervaring bestaat uit freelance werk waar ik in mijn vrije tijd aan werk. Werkervaring in een bedrijf dat past bij mijn achtergrond heb ik niet.
Graag zou ik jullie mening willen horen over het wel/niet plaatsen van een dergelijke referentie.
Ik zou gewoon de werkervaring opschrijven. Vooral benadrukken dat het een engelstalig bedrijf was en engels de voertaal en dat er dus steeds engels gesproken werd. en met wat fantasie heb je misschien overlappende bezigheden gedaan, die je in je huidige baan ook moet doen. Dat is voldoende. Je zou hooguit nog een kopie van de reverentie erbij kunnen doen, zover zou ik niet gaan. Er wordt zelden een negatieve reverentie gegeven, dus de waarde is niet zo van belang en geweldig als jij zelf denkt. Het is wel fijn om te weten dat als ze gaan navragen, dat het bij dat bedrijf goed zit.
pi_109852630
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:38 schreef karton2 het volgende:
Ik heb een cv met referenties en eentje zonder gemaakt. Uitzendbureau's en dergelijke bureau's willen altijd referenties, dus als ik via hun solliciteer stuur ik het cv met referenties. Wanneer ik via een sollicitatiebrief/direct bij het bedrijf solliciteer stuur ik het cv zonder referenties, maar wel met de tekst 'referenties op aanvraag.'.
pi_109854532
Gesprek gehad, ging volgens mij wel goed. Wel wat lastige vragen gekregen, vooral omdat ze bang zijn dat ik me ga vervelen of snel een andere baan zal vinden. Hoop niet dat ze me af gaan rekenen op goede studieresultaten :N
Maar een van de twee zei wel dat ik als laatste sollicitant wel de meeste indruk had gemaakt, dus dat lijkt me positief toch? ;)

Hoor deze week nog of ik bij de laatste 2 zit!

Ohja, en referenties: ik zet ook meestal "op aanvraag".
pi_109855317
Net een brief gekregen, ohh een afwijziging denk ik... Nee heb nog een sollicitatiegesprek 1 dag naar mijn andere gesprek.

Deze sollicitatie gaat over een BBL opleiding. Had een open brief geschreven, want ze hebben verschillende opleidingen als VZ IG , VP en SPH Alle drie wil ik graag doen. ( en kom ik in aanmerking voor )

Nou ben benieuwd. Hopelijk geeft 1 van deze 2 mij het ja woord voor een contract !

Het valt mij wel op, alle sollicitatie brieven die ik schrijf met Geachte ( heel officieel met datum en tijd etc ) Worden allemaal afgewezen en de brieven waar ik mee begin,

Goedenmiddag,

Mijn naam is ..... en ik woon samen met mijn vriend in ......
blablabla

Worden uitgekozen :D

ps wat houdt een persoonlijkheids test in ?
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:43:03 #24
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_109855738
Grappig! Bij het UWV viel die vrouw zowat over het zinnetje waarin ik mijzelf voorstelde (ik begin ook altijd met Mijn naam is... xx jaar oud, bladiebla) _O- "Ja, dat moet je niet doen hoor! Staat onprofessioneel en is onnodig".
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:43:48 #25
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_109855779
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:33 schreef Aloria het volgende:
ps wat houdt een persoonlijkheids test in ?
Daarin kunnen ze je enkele vragenlijsten voorleggen die jij mag invullen. Daarmee kunnen ze een beeld schetsen van jouw persoonlijkheid. Ik neem ook vaak persoonlijkheidsonderzoeken af :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')