abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109904481
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:45 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik ben zelf positief over Ishares trackers op Maleisie, maar die wordt niet via euronext verhandeld.
Als je dan toch zo'n cosmopolitische visie hebt, neem dan ook geen accountje bij Bink of Alex. Via Interactive Brokers of eTrade is het geen probleem.
  woensdag 4 april 2012 @ 18:55:03 #52
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109905501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:26 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je dan toch zo'n cosmopolitische visie hebt, neem dan ook geen accountje bij Bink of Alex. Via Interactive Brokers of eTrade is het geen probleem.
Uiteraard, maar ik werk in de financiele dienstverlening als insider dwz ik heb bepaalde restricties....
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 4 april 2012 @ 18:56:23 #53
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109905551
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:09 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Op de lange termijn is die van Brazilië toch ook goed?
Ook wel, maar ik heb mijn bedenkingen over de overheid die bepaalde bedrijven zoals petrobras in zijn greep heeft. Volgens mij is Vale de volgende slachtoffer.
  woensdag 4 april 2012 @ 19:26:55 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109907011
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 01:55 schreef star_gazer het volgende:
Hi :)

Ik heb behoorlijk wat spaargeld en zit er gezien de zwakke spaarrente en momenteel zwakke beurs aan te denken dit te gaan beleggen in aandelen. Ik weet wel 'iets' van beleggen, maar ben echter absoluut geen expert op dit gebied en zou graag wat feedback ontvangen op mijn lange termijn strategie.

Het idee is dat ik wil beleggen in relatief veilige aandelen van grote bedrijven. Graag wil ik mijn portefeuille ook spreiden over verschillende sectoren, met het idee dat stabiele sectoren als levensmiddelen en natural resources de relatief 'riskante' sectoren als telecom en finance compenseren.

Van wat ik heb begrepen zijn de K/W waardes van Ahold en KPN momenteel erg laag, wat inhoudt dat het aandeel momenteel erg goedkoop is. Klopt dit?

Graag wil ik beginnen met een proef van ongeveer ¤10k. Dit is mijn idee:

* ¤2500 KPN (Telecom)
* ¤2500 ING (Finance)
* ¤2500 Ahold (Food)
* ¤2500 Shell (Resources)

En wat vinden jullie van beleggen in zaken als duurzame energie (groeiende) en water (schaarser en schaarser)? Zijn hier goede fondsen in?
neem gewoon een sterk en degelijk fonds die ook redelijk dividend uitkeert gewoon alles in Royal Dutch / Shell en Ahold en nooit verkopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 4 april 2012 @ 20:15:08 #55
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109910022
Vivendi :D
  woensdag 4 april 2012 @ 20:22:14 #56
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109910423
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

neem gewoon een sterk en degelijk fonds die ook redelijk dividend uitkeert gewoon alles in Royal Dutch / Shell en Ahold en nooit verkopen
ook die kunnen in de problemen komen hé? denk bijvoorbeeld aan BP met die olieramp of het boekhoudschandaal bij Ahold.

je kunt ze zeker aanhouden voor de lange termijn/dividenduitkeringen, maar je moet ook bij deze fondsen altijd blijven opletten.
  woensdag 4 april 2012 @ 20:31:58 #57
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109910999
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:27 schreef mytec het volgende:

[..]

ja daar moet je mee uitkijken idd, ik gebruik binck bank en ik heb naast mijn aandelen ziggo ook in een schaduw portefeuille de ziggo sprinter long staan. En zo als het er nu uitziet levert het niet eens meer op omdat het aandeel de laatste dagen nogal schommelend. uitkijken met sprinters enzo dus.
opzich zijn sprinters zelfs nog redelijk geschikte producten voor beginners, als je ze niet te scherp koopt (niet te dicht op de stoploss) en vooral belangrijk: bij verlies niet uit laat lopen maar met een verliesje verkopen! dan kun je er redelijk makkelijk aan verdienen :Y

overigens is het hardstikke slim om eerst een schaduwportefeuille op te bouwen en te volgen ;)
pi_109911418
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:31 schreef Shispeed het volgende:

[..]

opzich zijn sprinters zelfs nog redelijk geschikte producten voor beginners, als je ze niet te scherp koopt (niet te dicht op de stoploss) en vooral belangrijk: bij verlies niet uit laat lopen maar met een verliesje verkopen! dan kun je er redelijk makkelijk aan verdienen :Y

overigens is het hardstikke slim om eerst een schaduwportefeuille op te bouwen en te volgen ;)
Sprinters zijn geschikt omdat je nooit hoeft bij te leggen toch? Je kan er nog wel grote verliezen op behalen. Eerst maar eens mijn beleggen voor dummies uitlezen ;-)
pi_109912753
quote:
Van wat ik heb begrepen zijn de K/W waardes van Ahold en KPN momenteel erg laag, wat inhoudt dat het aandeel momenteel erg goedkoop is. Klopt dit?
nee, de waarde van een aandeel is altijd juist

tip 2: diversificeren

quote:
KPN lijkt me op lange termijn een overnamekandidaat voor een grote Europese partij
zit al lang in de prijs verwerkt
pi_109913056
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:42 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik vind die dummies boeken over het algemeen best wel goed :)
De eerste 15 hoofdstukken van Principles of Corporate finance van Breadly Allen en Myer geven ook veel inzicht.
  woensdag 4 april 2012 @ 21:22:14 #61
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109913439
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:31 schreef Shispeed het volgende:

[..]

|:(

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:08 schreef Setting_Sun het volgende:
zit al lang in de prijs verwerkt
Dan verwacht de markt dat KPN gratis de deur uit gaat of wat? :P
  woensdag 4 april 2012 @ 21:45:15 #62
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109914967
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:40 schreef mytec het volgende:

[..]

Sprinters zijn geschikt omdat je nooit hoeft bij te leggen toch? Je kan er nog wel grote verliezen op behalen. Eerst maar eens mijn beleggen voor dummies uitlezen ;-)
dat ook, je kunt nooit meer dan je totale inleg kwijtraken. maar waar ik eigenlijk meer op doelde is dat de koers van een sprinter (of turbo) rechtstreeks gekoppeld aan de koers van het aandeel. het koersverloop van een sprinter of turbo is dus redelijk doorzichtig en begrijpbaar. het is vrij makkelijke materie zeg maar.

grote verliezen kun je er zeker mee halen, veel mensen die eraan beginnen doen dit meestal zonder verstand en doen maar wat, ze denken geld te kunnen verdienen. je zult van tevoren een plan moeten bedenken en weloverwogen keuzes moeten maken. als je maar wat doet verlies je gegarandeerd geld. Wat het belangrijkste is is dat je wanneer je verliest lijdt, je dit niet uit moet laten lopen, dan kun je beter gewoon met een relatief klein verlies verkopen, i.p.v. vasthouden en een groot deel van je inleg kwijtraken.
pi_109915853
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:45 schreef Shispeed het volgende:

[..]

dat ook, je kunt nooit meer dan je totale inleg kwijtraken. maar waar ik eigenlijk meer op doelde is dat de koers van een sprinter (of turbo) rechtstreeks gekoppeld aan de koers van het aandeel. het koersverloop van een sprinter of turbo is dus redelijk doorzichtig en begrijpbaar. het is vrij makkelijke materie zeg maar.

grote verliezen kun je er zeker mee halen, veel mensen die eraan beginnen doen dit meestal zonder verstand en doen maar wat, ze denken geld te kunnen verdienen. je zult van tevoren een plan moeten bedenken en weloverwogen keuzes moeten maken. als je maar wat doet verlies je gegarandeerd geld. Wat het belangrijkste is is dat je wanneer je verliest lijdt, je dit niet uit moet laten lopen, dan kun je beter gewoon met een relatief klein verlies verkopen, i.p.v. vasthouden en een groot deel van je inleg kwijtraken.
Aah zo ja dat is waar, dan moet je nog wel begrijpen wat short en long gaan betekent ;-) maar ja iedereen die met aandelen bezig is moet dat ook eigenlijk wel begrijpen.
  woensdag 4 april 2012 @ 23:47:13 #64
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109922397
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:59 schreef mytec het volgende:

[..]

Aah zo ja dat is waar, dan moet je nog wel begrijpen wat short en long gaan betekent ;-) maar ja iedereen die met aandelen bezig is moet dat ook eigenlijk wel begrijpen.
dat hoop ik wel, anders kun je je geld beter voor die 1.8% rente per jaar op je spaarrekening laten :')
pi_109937486
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:15 schreef Sokz het volgende:
Vivendi :D
beroerd voorbeeld, imho ;(
  donderdag 5 april 2012 @ 14:49:25 #66
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_109940485
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:08 schreef QBay het volgende:
Vraag SeLang om advies! Die gast is echt een baas als het op dit soort dingen aankomt _O_ .
Wie is dat? Een multi-miljardair?
  donderdag 5 april 2012 @ 14:53:40 #67
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109940688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:49 schreef kibo het volgende:

[..]

Minstens.
pi_109951383
quote:

[..]

Ja :Y _O_ .
  donderdag 5 april 2012 @ 22:24:50 #69
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109961318
quote:

[..]

Dat niet. Hij heeft dacht ik wel genoeg om niet te hoeven te werken.
pi_109970950
Ahold lijkt me degelijk, geeft wel zelf aan dat de huidige winstgevendheid op piekniveau is. KPN is wel goedkoop, maar houdt het de komende jaren moeilijk door alternatieven (met name kabel). ING heb ik geen mening over, zou ik niet kiezen als je daadwerkelijk maar 4 aandelen kiest. Shell vind ik wat van een value trap weghebben gezien het rotsvaste vertrouwen dat veel mensen hier in hebben. Ik denk dat Shell een structuele verliezer is ten opzichte van de national oil companies. Deze tijd leent zich niet voor opzichtig grondstoffen in allerlei landen komen roven. Je ziet dat lokale regeringen partijen als een Shell keer op keer naaien.

Als je er geen tijd in wil stoppen zou ik gewoon een brede tracker kopen. Als je er wel tijd in wil stoppen moet je op zoek naar aantrekkelijk gewaardeerde bedrijven. Ga eens kijken naar kleine bedrijven waar weinig mensen een mening over hebben en jij wellicht toevallig wel verstand van hebt.
Abre los ojos
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:57:11 #71
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109976508
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:24 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Dat niet. Hij heeft dacht ik wel genoeg om niet te hoeven te werken.
Gewoon zuinig zijn, heb je al gauw genoeg. :P
pi_109984957
ING Bank, weet niet of ik daarin zou investeren. Waarom zou ik in een bank investeren die zelf in troep investeert? Ik weet het, ze kunnen aardig politiek spelen en zichzelf door de Europese belastingbetaler laten indekken, maar toch.

Warren Buffet zou gewoon in degelijke, established bedrijven investeren met een stabiele en winstgevend businessmodel. Bedrijven die goed dividend betalen, daar gaat het om uiteindelijk.

Microsoft is met de hele Apple/Google hype wel eens vergeten. En Gates begint aardig dividend te betalen. En belasting op dividend in de VS is belachelijk laag. Maar dan zit je met de euro/dollarkoers, die schommelt nogal aardig de laatste jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')