Wat dacht je van gewoon een keer mee uit vragen?quote:Wat kan ik er tegen doen?
quote:Op zondag 1 april 2012 22:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon een keer mee uit vragen?
quote:Op zondag 1 april 2012 22:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Vragen stellen, complimentjes geven.. En als geinteresseerd lijkt mee uit vragen.quote:
Inderdaad, hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op zondag 1 april 2012 22:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Oppervlakkig.quote:Op zondag 1 april 2012 23:00 schreef Arriviste het volgende:
Wat moet ik me bij 'houterig' voorstellen?
Waar zit je op te wachten dan, een teken van boven?quote:Op maandag 2 april 2012 09:26 schreef Lidlchips het volgende:
[..]
Oppervlakkig.
Punt is juist dat ik nooit naar een geschikt punt kom om uit te vragen.
quote:Op maandag 2 april 2012 08:41 schreef Hallmark het volgende:
Dus op een gegeven moment zeg je; je zag er goed uit vandaag, maar ik zou volgende keer een sjaaltje omdoen. Dan krijg je wat extra kleur.
Alvast succes met de friendzone!quote:Op maandag 2 april 2012 13:28 schreef Lidlchips het volgende:
Aan dit soort dingen heb ik niet veel. Ik wil een bepaald emotioneel niveau bereiken zodat gesprekken over gevoelens gaan. Dan vraag ik die persoon pas uit. Mensen van wie ik niets weet vertrouw ik al automatisch niet.
Een emotioneel niveau bereik je pas, als er een klik is. Dat doe je door iemand prettig te laten voelen. Maak grapjes, laat iemand lachen. Wees een beetje een stoere kerel. Maar tegelijk moet je ook onderzoeken hoe iemand in het leven staat. Dus vragen moeten gaan over gevoel.quote:Op maandag 2 april 2012 13:28 schreef Lidlchips het volgende:
Aan dit soort dingen heb ik niet veel. Ik wil een bepaald emotioneel niveau bereiken zodat gesprekken over gevoelens gaan. Dan vraag ik die persoon pas uit. Mensen van wie ik niets weet vertrouw ik al automatisch niet.
quote:
quote:Op maandag 2 april 2012 13:25 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Rechtstreeks uit het 'Casanova in 3 weken' handboek
Gaan jullie alleen maar kankeren op mijn reactie, of komt er ook nog wat zinnigs waar TS iets mee kan?quote:Op maandag 2 april 2012 14:54 schreef Silenus het volgende:
[..]Ik deed de facepalm bijna letterlijk.
Het enige wat ie zegt is "ik spreek een meisje, maar ik vraag haar nooit uit "quote:Op maandag 2 april 2012 16:54 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
mensen donder aub eens op met dat gelul over vragen stellen over onderwerpen. Dat gaat ts toch niet helpen?dat is nu juist dat houterige gelul.
diepgang?quote:Op maandag 2 april 2012 16:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het enige wat ie zegt is "ik spreek een meisje, maar ik vraag haar nooit uit "
als je vraagt hoe dat komt is dat "omdat hij diepgang wil eerst"
tja hoe krijg je die diepgang door een gesprek aan te gaan. En dat leer je enkel door vallen en opstaan. Een script klaarleggen kan niet, maar ze geven hier wel pointers aan.
Anders moet TS maar duidelijker zijn.
Wat als je geen gevoel voor humor hebt zoals ik. Ik krijg niemand aan het lachen. Als ik een grap vertel slaag ik erin om hem zo te vertellen dat hij niet grappig is. Humor = onnatuurlijk voor mij, tegen mijn persoonlijkheid in.quote:Op maandag 2 april 2012 14:20 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Een emotioneel niveau bereik je pas, als er een klik is. Dat doe je door iemand prettig te laten voelen. Maak grapjes, laat iemand lachen. Wees een beetje een stoere kerel. Maar tegelijk moet je ook onderzoeken hoe iemand in het leven staat. Dus vragen moeten gaan over gevoel.
Bijv. eerst vraag je "wat heb je dit weekend gedaan", en dan zegt ze: "gaan stappen met een groep". Jouw vraag moet dan gaan over wie haar beste vriendin is, en of dat altijd zo is geweest.
Maar eerst een beetje spanning creeeren. Die spanning is onmisbaar, anders kom je in de friendzone.
Hoe doe ik dat exact. Ik ben een uiterst serieus persoon. Ik heb 0.0% speelsheid in me.quote:Op maandag 2 april 2012 16:52 schreef Henk1056 het volgende:
Zorg dat je een speelse mindset hebt. Stel eens een vraag over een onderwerp waarin je geïnteresseerd bent en waarvan je denkt dat zij het mogelijk ook interessant vindt. Zorg daarnaast dat je niet te wanhopig overkomt (dit betekent niet dat je niet mag laten merken dat je iemand leuk vindt). De rest moet toch n beetje vanzelf/van twee kanten komen. Zo niet, dan is ze niet geïnteresseerd in je.
diepgang .. emotioneel niveau.. Tja ik weet ook niet helemaal wat hij daarmee bedoelt. Maar het duurt vast te lang voor de gemiddelde vrouw.quote:Op maandag 2 april 2012 17:07 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
diepgang?
TS zal gewoon een andere manier moeten vinden of gewoon vragen wat ie wil. Niet dat ik dat een succes wie worden, maar ik weet ook niet alles.
Je moet een beetje pesten, en op het goede moment overschakelen naar aardig zijn.
Dus op een gegeven moment zeg je; je zag er goed uit vandaag, maar ik zou volgende keer een sjaaltje omdoen. Dan krijg je wat extra kleur.
Whatever.... maakt niet uit, je moet een beetje geintjes maken, een beetje teasen.
Dan moet je een vrouw zien te vinden die het niet zo belangrijk vindt dat jij haar aan het lachen maakt. Of dat je haar aan het lachen krijgt maar niet door middel van grappen of dat je express grappig doetquote:Op maandag 2 april 2012 17:07 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Wat als je geen gevoel voor humor hebt zoals ik. Ik krijg niemand aan het lachen. Als ik een grap vertel slaag ik erin om hem zo te vertellen dat hij niet grappig is. Humor = onnatuurlijk voor mij, tegen mijn persoonlijkheid in.
Als ik dan eens wat grappigs zeg dan was dat niet de bedoeling en ondermijnt dat hetgeen ik bedoelde te zeggen.
Met andere woorden opgeven. Dat soort vrouwen zijn er niet. Als je als man niet interessant bent is het over. En hoe maak je iemand in godsnaam aan het lachen zonder grappig te zijn?quote:Op maandag 2 april 2012 17:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan moet je een vrouw zien te vinden die het niet zo belangrijk vindt dat jij haar aan het lachen maakt. Of dat je haar aan het lachen krijgt maar niet door middel van grappen of dat je express grappig doet
Gewoon door hoe je bent. je karakter.. en dan niet het directe uitlachen ofzo natuurlijk.quote:Op maandag 2 april 2012 17:18 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Met andere woorden opgeven. Dat soort vrouwen zijn er niet. Als je als man niet interessant bent is het over. En hoe maak je iemand in godsnaam aan het lachen zonder grappig te zijn?
Tsja, dan zal ik wel gewoon geen grappig karakter hebben vermoed ik.quote:Op maandag 2 april 2012 17:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Gewoon door hoe je bent. je karakter.. en dan niet het directe uitlachen ofzo natuurlijk.
Tja weet ik veel. Vaak vinden mensen mij grappig terwijl ik dat niet eens probeer te zijn. Omdat je een (voor hen) onverwachtse opmerking maakt ofzo.
Er zijn kaar weinig mannen die me aan t lachen kunnen maken als ze een mop vertellen of echt jun best ervoor doen.
quote:Op maandag 2 april 2012 17:07 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
[..]
Hoe doe ik dat exact. Ik ben een uiterst serieus persoon. Ik heb 0.0% speelsheid in me.
Dat zal er ook zeker wel mee te maken hebbe. Maar ook dan zal het mogelijk zijn om een meisje te vinden. Je pool zal wss wel wat kleiner zijn, maarja zolang er maar eentje hapt.quote:Op maandag 2 april 2012 17:26 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Tsja, dan zal ik wel gewoon geen grappig karakter hebben vermoed ik.
Wellicht heeft het te maken met het feit dat ik Asperger syndroom heb. Ik moet daardoor voortdurend letten op wat ik zeg omdat ik door gebrek aan sociale vaardigheden anders iets sociaal ongepasts zeg, en meestal vat men dat niet positief op, eerder ziet men het als raar. En raar is slecht.
Daar gaat het niet om. Het gaat niet om humor, het gaat om spanning. Je zorgt dat ze lacht, omdat ze als het ware de spanning weg lacht. Het is niet eens echt grappig, of zo.quote:Op maandag 2 april 2012 17:07 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Wat als je geen gevoel voor humor hebt zoals ik. Ik krijg niemand aan het lachen. Als ik een grap vertel slaag ik erin om hem zo te vertellen dat hij niet grappig is. Humor = onnatuurlijk voor mij, tegen mijn persoonlijkheid in.
OK, dit had ik niet gelezen. Het is een subtiel spelletje, en in het begin maak je fouten. Het is het beste als je met vrienden gaat stappen. Dan kun je een beetje afkijken hoe zij met meisjes praten.quote:Op maandag 2 april 2012 17:26 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Wellicht heeft het te maken met het feit dat ik Asperger syndroom heb.
Kijk hier kan ik al wat meer mee. Ik zal het eens proberen!quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:48 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat niet om humor, het gaat om spanning. Je zorgt dat ze lacht, omdat ze als het ware de spanning weg lacht. Het is niet eens echt grappig, of zo.
Het gaat er om dat je spanning maakt door woordspel, door opmerkingen. Dat je laat zien, dat je niet snel van je stuk bent, en dat je schijt hebt aan andere mensen hun mening. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar het gaat niet om grapjes. Je wisselt aardig af met prikken.
Bijv.:
Jij: Hey, hoe was je weekend? (aardig)
Zij: Leuk, ik heb dit en dat gedaan.
Jij: OK, wat vond je het leukste? (aardig)
Zij: Zus en zo.
Jij: Je hebt je natuurlijk helemaal gek gezopen? (prikken)
Zij: *verdedigen*
Jij: Ben je je nou aan het verdedigen? (prikken)
Wat ik ook grappig vind, is mensen op het verkeerde been zetten. Bijv. als ze vertelt dat ze yoga doet, dan kun je daar eerst een beetje raar over doen, zo van "dat is toch voor oude vrouwen", enz. Als ze uit goed hout is gesneden, dan laat ze zich niet kennen, natuurlijk. Maar de meesten gaan zichzelf verdedigenquote:Op dinsdag 3 april 2012 09:27 schreef Lidlchips het volgende:
[..]
Kijk hier kan ik al wat meer mee. Ik zal het eens proberen!
Doe ik zo vaak, maar het loopt nergens op uit helaas.quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:48 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat niet om humor, het gaat om spanning. Je zorgt dat ze lacht, omdat ze als het ware de spanning weg lacht. Het is niet eens echt grappig, of zo.
Het gaat er om dat je spanning maakt door woordspel, door opmerkingen. Dat je laat zien, dat je niet snel van je stuk bent, en dat je schijt hebt aan andere mensen hun mening. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar het gaat niet om grapjes. Je wisselt aardig af met prikken.
Bijv.:
Ik probeer vaak genoeg vrouwen te prikken en dan gaan ze zich verdedigen, dan prik ik weer, bellen ze de politie. Vrouwen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:48 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Bijv.:
Dat komt doordat het gesprek uit je hersenen komt en niet uit je hart, om het zo maar even te zeggen. Je moet het zelf ook léuk vinden! En verder moet je zelf het gesprek niet maken, hoogstens laten lopen door te laten weten dat je luistert. Vrouwen vinden het helemaal niet leuk om naar mannen te luisteren, die vinden het leuk om zelf heel veel te kunnen vertellen aan iemand.quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:37 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Doe ik zo vaak, maar het loopt nergens op uit helaas.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:48 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Bijv.:
Vraag eens aan een vriend om mee te luisteren, en aan te wijzen waar het fout gaat.quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:37 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Doe ik zo vaak, maar het loopt nergens op uit helaas.
Nee, jij bent mij te geil aan het worden.quote:
Deze komt mij ook wel erg bekend voor uit het boek "Masterflirt" ... beter bekend als het "kritische compliment"quote:Dus op een gegeven moment zeg je; je zag er goed uit vandaag, maar ik zou volgende keer een sjaaltje omdoen. Dan krijg je wat extra kleur.
Je hart komt niks vandaan. Dat is slechts een spier die bloed door je lichaam pompt. Alles wat je zegt komt vanuit je hersenen, door de chemische processen die daar plaatsvinden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat komt doordat het gesprek uit je hersenen komt en niet uit je hart, om het zo maar even te zeggen. Je moet het zelf ook léuk vinden! En verder moet je zelf het gesprek niet maken, hoogstens laten lopen door te laten weten dat je luistert. Vrouwen vinden het helemaal niet leuk om naar mannen te luisteren, die vinden het leuk om zelf heel veel te kunnen vertellen aan iemand.
Vrienden kunnen er ook geen vinger op leggen voor zover ik vrienden heb. Ik heb er maar een paar, en vindt dat ook wel goed zo dus begin niet te zeiken dat het komt omdat ik niet sociaal genoeg ben.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:44 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Vraag eens aan een vriend om mee te luisteren, en aan te wijzen waar het fout gaat.
Ook kun je div. cursussen en trainingen op dit gebied volgen.
ik neem aan dat je niet zo erg bent dat je de strekking van 'met je hart iets doen' niet begrijpt?quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:11 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Je hart komt niks vandaan. Dat pompt alleen bloed door je lichaam. Alles wat je zegt komt vanuit je hersenen. En ik vind de gesprekken ook wel leuk meestal, maar het maakt nog steeds geen verschil.
Een paar is ook genoeg, voor meer heb je geen tijdquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:14 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Vrienden kunnen er ook geen vinger op leggen voor zover ik vrienden heb. Ik heb er maar een paar, en vindt dat ook wel goed zo dus begin niet te zeiken dat het komt omdat ik niet sociaal genoeg ben.
Heb je daarvoor bronnen of voorbeelden ofzo? Want ik heb die ervaring niet, maar ik sta er wel heel bleu in iig, heb nog nooit zo'n cursus gedaan of ken geen mensen die er 1 gedaan hebben.quote:Iedereen weet dat die cursussen/trainingen pure geldklopperij zijn. Ik ga nog liever naar een prostituee, dan heb ik tenminste wat directere resultaten zonder al die afwijzingen keer op keer. Daar heb ik geen behoefte meer aan
1) Ja ja, heeft met emoties te maken, maar met emoties kan ik juist weinig.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik neem aan dat je niet zo erg bent dat je de strekking van 'met je hart iets doen' niet begrijpt?
Wat zijn jouw passies, en hoe reageren vrouwen als jij over je passies praat?
[..]
Een paar is ook genoeg, voor meer heb je geen tijd. Wel frappant dat je mensen hier bij voorbaat al beschouwt als 'zeikerds'
[..]
Heb je daarvoor bronnen of voorbeelden ofzo? Want ik heb die ervaring niet, maar ik sta er wel heel bleu in iig, heb nog nooit zo'n cursus gedaan of ken geen mensen die er 1 gedaan hebben.
Ten eerste: dat is pas zo, als je een goede eerste indruk op ze hebt gemaakt. Zolang een vrouw nog geen connectie met je voelt, wil ze echt niet haar verhalen met je delen - en het is juist die eerste connectie die belangrijk is of ze je als date-materiaal kan gaan zien. Ten tweede: bij flirten kan dit anders liggen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]En verder moet je zelf het gesprek niet maken, hoogstens laten lopen door te laten weten dat je luistert. Vrouwen vinden het helemaal niet leuk om naar mannen te luisteren, die vinden het leuk om zelf heel veel te kunnen vertellen aan iemand.
Zitten er geen chicks op je studie waarmee je kunt 'oefenen'?quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:26 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
1) Ja ja, heeft met emoties te maken, maar met emoties kan ik juist weinig.
Mijn passies: geschiedenis hoofzakelijk, maar ook politiek, bepaalde kunststromigen en rockmuziek (zie mijn profiel). Kan er uren over lullen (ik studeer het ook, geschiedenis dus). Hoe reageren vrouwen erop?: Ander onderwerp graag. Ik: andere onderwerpen saai.
Ofja, ik overdrijf. Laatst nog op een feestje leuk gekletst met een meisje, maar die studeert honderden kilometers verderop en was alleen voor die dag in Leuven. Punt is, die 'leuke gesprekken' blijft het bij en daarop volgt onveranderlijk de vriendenzone.
In ieder geval, met mannen kan ik simpelweg beter communiceren. Niks van dat gedoe met subtiele signalen gedoe van vrouwen en zo.
2) Lees wel vaker dit soort topics en mannen zonder succes bij vrouwen worden meestal weggezet in het hoekje 'niet sociaal genoeg, moet vrienden zoeken om vrouwen tegen te komen'. En dat ergert me.
3) Ken wel online iemand die zoiets gedaan heeft. Twintig jaar lang fanatiek aanhanger van zo'n 'Pick-Up Artist' en exact alle regeltjes gevolgd. Resultaat: depressie, geworsteld met cocaïne verslaving (inmiddels al jaren clean) en nog steeds maagd voorbij zijn veertigste.
Ja, maar daar heb ik nauwelijks contact mee. Contact maken is moeilijk in een groep van 200-300 man, iedereen is zo anoniem en alle vooraf bestaande kliekjes gaan bij elkaar zitten, daar kom je niet tussen. Meeste dames gaan ook gek genoeg niet vaak naar het studentencafé dat bij onze studie hoort in tegenstelling tot de mannen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:43 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Zitten er geen chicks op je studie waarmee je kunt 'oefenen'?
Dat is wel heel raar, want er zijn genoeg vrouwen die die onderwerpen wel leuk vinden. Ik heb ooit met een meisje uren zitten discussiëren over kunstgeschiedenis, en dan met name de kunst die hangt in het museum in florence (waar we allebei apart van elkaar geweest waren). Afgelopen week nog achter de bar gepraat met een vrouw over het geloof in de geschiedenis en hoe dat allemaal zo gekomen was. Mega interessant. Verder met beide niets geworden, het heeft me hoegenaamd niets opgeleverd aangezien met de eerste verder echt geen klik was (behalve seksueel dan) en de 2e een incompatible leven heeft met het mijne. Is het een idee om je wat vaker in kringen te begeven waar dit wel geaccepteerd is? Op je studie bijvoorbeeld? Op de site van het CBS kan ik niet zo gedetailleerd kijken maar het lijkt er op dat de studie geschiedenis door evenveel mannen als vrouwen gevolgd wordt?quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:26 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
1) Mijn passies: geschiedenis hoofzakelijk, maar ook politiek, bepaalde kunststromigen en rockmuziek (zie mijn profiel). Kan er uren over lullen (ik studeer het ook, geschiedenis dus). Hoe reageren vrouwen erop?: Ander onderwerp graag. Ik: andere onderwerpen saai.
Dat kunnen de meeste mannen. Hoe leer je haar signalen beter interpreteren? Dat kun je ook leren, als je dat niet van nature voelt.quote:Met mannen kan ik simpelweg beter communiceren. Niks van dat gedoe met subtiele signalen gedoe van vrouwen en zo.
Het is een valide argument. Vrouwen vinden mannen zonder vrienden niet zo leuk als mannen met veel vrienden. Dat is de reden dat het wordt gezegd. Iemand een zeikerd noemen omdat ie de waarheid spreekt is vrij dom.quote:2) Lees wel vaker dit soort topics en mannen zonder succes bij vrouwen worden meestal weggezet in het hoekje 'niet sociaal genoeg, moet vrienden zoeken om vrouwen tegen te komen'. En dat ergert me.
Zonde! Maar er zijn toch ook andere cursussen? Op 1 ervaring kun je niet concluderen dat het 'allemaal geldklopperij' is?quote:3) Ken wel online iemand die zoiets gedaan heeft. Twintig jaar lang fanatiek aanhanger van zo'n 'Pick-Up Artist' en exact alle regeltjes gevolgd. Resultaat: depressie, geworsteld met cocaïne verslaving (inmiddels al jaren clean) en nog steeds maagd voorbij zijn veertigste.
1) Dude, ik ga alleen maar naar studentencafé's en praat met mensen van mijn studie.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is wel heel raar, want er zijn genoeg vrouwen die die onderwerpen wel leuk vinden. Ik heb ooit met een meisje uren zitten discussiëren over kunstgeschiedenis, en dan met name de kunst die hangt in het museum in florence (waar we allebei apart van elkaar geweest waren). Afgelopen week nog achter de bar gepraat met een vrouw over het geloof in de geschiedenis en hoe dat allemaal zo gekomen was. Mega interessant. Verder met beide niets geworden, het heeft me hoegenaamd niets opgeleverd aangezien met de eerste verder echt geen klik was (behalve seksueel dan) en de 2e een incompatible leven heeft met het mijne. Is het een idee om je wat vaker in kringen te begeven waar dit wel geaccepteerd is? Op je studie bijvoorbeeld? Op de site van het CBS kan ik niet zo gedetailleerd kijken maar het lijkt er op dat de studie geschiedenis door evenveel mannen als vrouwen gevolgd wordt?
[..]
Dat kunnen de meeste mannen. Hoe leer je haar signalen beter interpreteren? Dat kun je ook leren, als je dat niet van nature voelt.
[..]
Het is een valide argument. Vrouwen vinden mannen zonder vrienden niet zo leuk als mannen met veel vrienden. Dat is de reden dat het wordt gezegd. Iemand een zeikerd noemen omdat ie de waarheid spreekt is vrij dom.
[..]
Zonde! Maar er zijn toch ook andere cursussen? Op 1 ervaring kun je niet concluderen dat het 'allemaal geldklopperij' is?
En die vinden hun studie buiten studietijd niet interessant? Wist ik niet...quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:52 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
1) Dude, ik ga alleen maar naar studentencafé's en praat met mensen van mijn studie.
Er zijn cursussen/therapieën voor. Die worden vaker gegeven aan mensen met autisme spectrum stoornissen.quote:2) Probeer ik al jaren, snap er nog steeds niks van. Dat subtiele gedoe zie ik meestal gewoon over het hoofd.
Er zijn mensen die geen behoefte hebben aan mooie kleren aantrekken, zichzelf scheren, deo op doen en onder de douche gaan. Dan moeten ze niet raar opkijken dat ze daarmee geen vriendin kunnen krijgen.quote:3) Als mensen toch geen behoefte hebben aan meer vrienden...
Het maakt niet direct uit hoe knap je bent (alhoewel er wel een klik moet zijn), het gaat er om hoe je over komt. Je moet haar een goed gevoel geven over zichzelf en over jou.quote:4) Het is maar een voorbeeld. Heb er meerdere gehoord, zij het niet zo extreem als deze. Die cursussen zijn sowieso geschreven door mannen die uitzonderlijk knap zijn dus op mij zijn ze niet van toepassing.
Eigenlijk kan ik het korter uitleggen dan een lange post.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:30 schreef Polarcat het volgende:
Maanvis, zie die opmerking van Marx1990 over "met je hart" als een uitdaging om eens écht onder woorden te brengen wat het verschil is tussen een goede aanpak en een slechte. Want wat betekent dat nou precies, "met je hart"? Weet jij zelf wel wat echt de strekking is van die uitdrukking? En vergeet vooral niet om vervolgens je antwoord eens kritisch te staven aan de werkelijkheid - kun je voorbeeldsituaties noemen, waarbij precies datgene aan- dan wel afwezig was en de doorslag bleek te geven?
Ja, dat gaat je een langere post opleveren, maar dan en alléén dan heb je echt antwoord gegeven in plaats van de open deuren ingetrapt die we in elke thread zoals deze ingetrapt zien worden, zonder dat het helpt.
Ik merk dat het wel lastig is hoor. Alsof ik de kleur blauw probeer uit te leggen aan een blinde.quote:Want dat is het probleem: veel van die dingen gaan bij ons van nature, als vanzelfsprekend, en wij praten dus "gewoon" met meisjes en dan lukt het. Wij kunnen zeggen "gewoon met je hart doen". Maar zo simpel is het niet, als je niet weet wat dat inhoudt. Zolang die dingen niet worden uitgegraven en onder woorden gebracht, zullen mensen die het niet zoals wij op gevoel of door trial-and-error hebben geleerd, het nooit leren.
Je moet wel haar interesse wekken door haar een goed gevoel te geven, en er moet een fysieke (chemische) klik zijn. Het werkt het beste als je zelf heel vrolijk bent, dus als je de hele dag al leuke dingen hebt gedaan. Wat ik net in zo'n pua video zag werkt ook; Je kunt het ook forceren door gewoon meer mensen op straat of in de kroeg aan te spreken. De meesten reageren positief, en daar krijg je een beter gevoel doorquote:Ten eerste: dat is pas zo, als je een goede eerste indruk op ze hebt gemaakt. Zolang een vrouw nog geen connectie met je voelt, wil ze echt niet haar verhalen met je delen - en het is juist die eerste connectie die belangrijk is of ze je als date-materiaal kan gaan zien.
okay.quote:Ten tweede: bij flirten kan dit anders liggen.
1) Inderdaad ja. De meeste mensen kletsen over andere dingen als ze uitgaan in mijn ervaring, meestal precies van dat sociale gedoe waarmee ik geen voeling heb.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En die vinden hun studie buiten studietijd niet interessant? Wist ik niet...
[..]
Er zijn cursussen/therapieën voor. Die worden vaker gegeven aan mensen met autisme spectrum stoornissen.
[..]
Er zijn mensen die geen behoefte hebben aan mooie kleren aantrekken, zichzelf scheren, deo op doen en onder de douche gaan. Dan moeten ze niet raar opkijken dat ze daarmee geen vriendin kunnen krijgen.
In de praktijk maakt een paar vrienden of veel vrienden niet uit, maar als je er helemaal geen hebt draait je hele leven om dat meisje. Veel vrouwen vinden dat niks. Naast het feit dat zo iemand haar 'status niet verhoogt'.
[..]
Het maakt niet direct uit hoe knap je bent (alhoewel er wel een klik moet zijn), het gaat er om hoe je over komt. Je moet haar een goed gevoel geven over zichzelf en over jou.
Ik geloof ook niet direct in die amerikaanse PUA cursussen, maar wel in bepaalde cursussen die je assertiever laten zijn en meer zelfvertrouwen laten uitstralen.
???????quote:Op woensdag 4 april 2012 00:27 schreef Strawberryx het volgende:
Je moet ook niet een meisje leren kennen via whatsapp, gesprekken zijn dan veel droger/saaier.
Vraag haar gewoon mee uit! Een keer wat drinken ofzo
Misschien niet meer zoveel focussen op uitgaan maar op andere dingen zoals museabezoek oid?quote:Op woensdag 4 april 2012 00:20 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
1) Inderdaad ja. De meeste mensen kletsen over andere dingen als ze uitgaan in mijn ervaring, meestal precies van dat sociale gedoe waarmee ik geen voeling heb.
Ik ken iemand die zo'n cursus heeft gevolgd als onderdeel van z'n therapie. Bij hem merk je het helemaal niet totdat ie het zegt. Maargoed, misschien weet jij het toch beter want jij hebt er natuurlijk ook al ervaring mee?quote:2) Te duur, en het is niet gezegd dat het werkt. Ik zie niet in hoe je iemand die neuro-anatomisch gezien (volgens studies) anders is kan veranderen. Je kunt ze die routines wel aanleren, maar dan komt dat nog niet natuurlijk over, eerder robotisch.
Het zijn allebei dingen waar je iets aan kunt doen of er gewoon geen behoefte aan kunt hebben, maar wel dingen die vrouwen afschrikken.quote:3) Die dingen zijn niet te vergelijken. Je vergelijkt nu appels met peren. Weinig vrienden hebben is niet hetzelfde als geen/weinig aandacht hebben voor persoonlijke hygiëne, wat ik wel heb.
Niet alleen introvert, stil en verlegen, ook nog eens heel negatief over jezelf en je capaciteiten. Vrouwen willen een zelfverzekerde man, niet een bang wezentje dat de hoop opgeeft als het even tegen zit. Je moet met zo'n meid een toekomst opbouwen, en dat kan niet als jij telkens bij de pakken neer gaat zitten. Dus ben je dan onaantrekkelijk voor hun.quote:4) Hoe ik overkom? Introvert, stil en verlegen en dat is afstotelijk voor vrouwen blijkbaar.
Dit.quote:Op woensdag 4 april 2012 03:12 schreef Maanvis het volgende:
Niet alleen introvert, stil en verlegen, ook nog eens heel negatief over jezelf en je capaciteiten. Vrouwen willen een zelfverzekerde man, niet een bang wezentje dat de hoop opgeeft als het even tegen zit.
Museum bezoek? Lijkt me niet de aangewezen plek om nieuwe mensen te ontmoeten. Meeste mensen gaan niet naar musea om die reden. Misschien mis ik je punt, maar ik zie de relevantie niet van museum bezoek. Vinden de meeste mensen dat niet saai, stoffig enz.?quote:Op woensdag 4 april 2012 03:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Misschien niet meer zoveel focussen op uitgaan maar op andere dingen zoals museabezoek oid?
[..]
Ik ken iemand die zo'n cursus heeft gevolgd als onderdeel van z'n therapie. Bij hem merk je het helemaal niet totdat ie het zegt. Maargoed, misschien weet jij het toch beter want jij hebt er natuurlijk ook al ervaring mee?
[..]
Het zijn allebei dingen waar je iets aan kunt doen of er gewoon geen behoefte aan kunt hebben, maar wel dingen die vrouwen afschrikken.
[..]
Niet alleen introvert, stil en verlegen, ook nog eens heel negatief over jezelf en je capaciteiten. Vrouwen willen een zelfverzekerde man, niet een bang wezentje dat de hoop opgeeft als het even tegen zit. Je moet met zo'n meid een toekomst opbouwen, en dat kan niet als jij telkens bij de pakken neer gaat zitten. Dus ben je dan onaantrekkelijk voor hun.
Het komt eigenlijk op het volgende neer; of je doet actief iets om te veranderen, of je krijgt nooit een vriendin. Aangezien jij ook gelukkig lijkt te zijn zonder vriendin kan het best zijn dat je nu zoiets hebt van 'ik ga me er niet meer mee frustreren, accepteer dat ik alleen zal blijven en ga door met m'n leven'. Maar als je dat toegeeft dan heeft het voor mij ook geen zin meer om voor mijn doen überlange posts met advies voor je te schrijven.
Mijn humeur is niks mis mee, in ieder geval niet zolang ik internetfora als klankbord kan gebruiken om stoom af te blazen. Denk je nou dat ik in het echte leven ook zo negatief (lees: realistisch) doe? Nee natuurlijk niet, ik weet ook wel dat dat mensen afstoot. Kom ik soms achterlijk over of zo?quote:Op woensdag 4 april 2012 08:32 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dit.
Op vrijwel alle posts krijg jij het voor elkaar om negatief te reageren. Ik heb je nergens zien reageren met: "vooruit, heb ik nog niet geprobeerd. Laat ik dat eens doen, dank je".
Als je niks wil, ga dan tenminste langs een therapeut om aan je humeur te werken.
In tegendeel, je komt juist intelligent over. Maar ja, ik denk inderdaad dat je in real life, op dit gebied, zo negatief bent.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:29 schreef Marx1990 het volgende:
Mijn humeur is niks mis mee, in ieder geval niet zolang ik internetfora als klankbord kan gebruiken om stoom af te blazen. Denk je nou dat ik in het echte leven ook zo negatief (lees: realistisch) doe? Nee natuurlijk niet, ik weet ook wel dat dat mensen afstoot. Kom ik soms achterlijk over of zo?
Je moet idd met mensen omgaan die er fucking goed in zijn. Dan word je vanzelf meegezogen. In de intro week van m'n studie had ik hetzelfde. In m'n groep zat een baasplayer die altijd een big smile op z'n gezicht had. Vervolgens loop ik met hem alle verenigingen af, en ik zie hoe hij met alles en iedereen uit z'n omgeving contact zoekt, en met welke attitude hij een gesprek in gaat. Tijdens de grote feesten ging ik hetzelfde doen, en heb nog nooit met zoveel verschillende vrouwen op 1 avond gepraat. Ze mochten me allemaal.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:27 schreef Hallmark het volgende:
[..]
In tegendeel, je komt juist intelligent over. Maar ja, ik denk inderdaad dat je in real life, op dit gebied, zo negatief bent.
Op dit gebied helpt het echt als je voorbeelden hebt. Er zijn div. forums waar mannen in een bepaalde stad afspreken en dan lekker op meidenjacht gaan. Dat zou helemaal niet verkeerd zijn voor jou, zo denk ik. Als jouw vrienden het niet kunnen duiden, dan kan een buitenstaander dat misschien wel. Vaak proberen vrienden de vrede te bewaren.
Daar win je hoe dan ook geen punten meequote:Op woensdag 4 april 2012 19:01 schreef FireFoxy247 het volgende:
- Pesten beetje, bijv.. vanmiddag krijg whatsapp dat ze bij de mac zit, stuur je terug haha dikkie dik. en als ze dan serieus reageeert zeg je neeeeuh valt wel mee
haha ieder zn manier xDquote:Op woensdag 4 april 2012 19:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daar win je hoe dan ook geen punten mee![]()
En wat zijn dan de tips die je van deze baasplayer geleerd hebt?quote:Op woensdag 4 april 2012 18:33 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Je moet idd met mensen omgaan die er fucking goed in zijn. Dan word je vanzelf meegezogen. In de intro week van m'n studie had ik hetzelfde. In m'n groep zat een baasplayer die altijd een big smile op z'n gezicht had. Vervolgens loop ik met hem alle verenigingen af, en ik zie hoe hij met alles en iedereen uit z'n omgeving contact zoekt, en met welke attitude hij een gesprek in gaat. Tijdens de grote feesten ging ik hetzelfde doen, en heb nog nooit met zoveel verschillende vrouwen op 1 avond gepraat. Ze mochten me allemaal.
Zulke dingen zijn trouwens ook erg goed voor je zelfvertrouwen. Je krijgt er een soort alpha status van. Als jij met iedere vrouw waar je contact mee hebt een leuk gesprek kan voeren, merken andere vrouwen in de club dat ook op. Die avond was ook de eerste keer dat een chick op mij afstapte (puur om me in bed te krijgen) ipv andersom.
Je kunt toch een meisje van je studie daar mee naar toe nemen?quote:Op woensdag 4 april 2012 16:29 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Museum bezoek? Lijkt me niet de aangewezen plek om nieuwe mensen te ontmoeten. Meeste mensen gaan niet naar musea om die reden. Misschien mis ik je punt, maar ik zie de relevantie niet van museum bezoek. Vinden de meeste mensen dat niet saai, stoffig enz.?
Volgens mij implementeer je vrijwel nooit advies maar heb je het maar enkele keren gedaan en toen dat backfirede heb je besloten om het nooit meer te doen. Dit is overigens puur speculatie op basis van jouw houding hier, maargoed.quote:Ik heb me eerder erbij neergelegd dat ik toch geen vrouwen kan versieren. Zou niet weten hoe. Als ik advies krijg en ik implementeer dat, dan backfired het gigantisch of loopt het nergens op uit (tot nu toe altijd het geval geweest).
Je hebt als geboortejaar 1990, dat is nog heel jong. Er kan nog vanalles veranderen. Maar ik ben wel realistisch tegen jou als ik zeg dat als je je houding niet verandert er nooit iets in je situatie zal veranderen.quote:Ben ik gelukkig? Ja, maar het kan beter.
En ik ben niet negatief, ik ben realistisch. Gebaseerd op al mijn ervaringen in het verleden zie ik niet in waarom er iets opeens zou moeten veranderen. Empirisch gezien is het onwaarschijnlijk (in het beste geval).
Ik weet het wel zeker. Je kunt geen masker opzetten om het te verbergen, mensen zien aan je ogen, je houding en je manier van praten dat je je positiviteit faket. En anders merken ze het wel als ze naar je kijken als je even niet met ze praat. Vrouwen, net als mannen, 'scannen' mensen die ze leuk vinden. Ze observeren je vanaf een afstandje voordat ze je aanspreken. Als jij er dan bij zit/staat als een zoutzak die eigenlijk geen lol heeft in zijn leven en wat ie op dat moment aan het doen is, dan zal zij jou niet aanspreken, en bij het evt aanspreken van jouw kant ook niet mogen.quote:Mijn humeur is niks mis mee, in ieder geval niet zolang ik internetfora als klankbord kan gebruiken om stoom af te blazen. Denk je nou dat ik in het echte leven ook zo negatief (lees: realistisch) doe? Nee natuurlijk niet, ik weet ook wel dat dat mensen afstoot. Kom ik soms achterlijk over of zo?
Lastig uit te leggen. Je kan niet zo met een paar tips beter worden met vrouwen. Er zijn niet voor niets honderden topics als deze. Ik kan wel zijn hele persoonlijkheid hier gaan voorleggen aan jullie, maar daar heb je vrij weinig aan. Je moet dit soort dingen zien.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:16 schreef dyna18 het volgende:
[..]
En wat zijn dan de tips die je van deze baasplayer geleerd hebt?
Precies. Het is me opgevallen, dat als je een interessant en gevarieerd leven hebt, je automatisch haast interessanter wordt voor vrouwen.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:49 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Als een meisje die avond vraagt wat je gedaan hebt die dag(een beetje treurige vraag, maargoed) is het veel interessanter om te zeggen dat je bent gaan schermen dan dat je de hele dag in de zon gelegen hebt, zoals de andere 8 mensen uit je groepje. Hierdoor onderscheid je je van andere mannen, en ben je automatisch interessanter.
Ik vind dit dus geen goed voorbeeld. Ik versier ook al enige tijd vrouwen, maar uiteindelijk draait het maar om één ding en dat is sociaal leuk contact. Vrouwen vinden het te gek als mannen ze sociaal uitdagen ipv vertellen wat je die dag allemaal voor gave dingen hebt gedaan. Het zal best werken, maar dan moet je elke dag (of elke dag dat je uit gaan) iets vets gaan doen. Opzich niets mis mee, maar ik heb gemerkt dat vrouwen het veel leuker vinden als je ze sociaal uitdaagt en dilemma's voorlegt waar daadwerkelijk over nagedacht moet worden. Je moet zorgen dat je een "ander" gesprek voert dan die 10.000 mannen voor je.. Ook moet je altijd in je achterhouden houden dat iedereen zichzelf altijd het leukste onderwerp vindt. Als je de goeie vragen stelt worden meisjes uitgedaagd, avontuurlijker of voelen ze zich geflijt... Gewoon veel experimenteren met vrouwen en je wordt er vanzelf handig in. Een beetje plagen is ook niet erg..quote:Op donderdag 5 april 2012 00:49 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Lastig uit te leggen. Je kan niet zo met een paar tips beter worden met vrouwen. Er zijn niet voor niets honderden topics als deze. Ik kan wel zijn hele persoonlijkheid hier gaan voorleggen aan jullie, maar daar heb je vrij weinig aan. Je moet dit soort dingen zien.
Wat ik trouwens wel als tip hier kan geven is dat je open moet staan voor nieuwe dingen. Het is veel leuker om overal 'ja' op te zeggen dan ''mehh, geen zin'' of de 'coole' boy uit gaan hangen en het voorstel belachelijk te maken.
Voorbeeld: tijdens ontvangstweek zitten we met de groep op een grasveldje te niksen. Vraagt die gast aan me ''ga je mee schermen''. Nu heb ik helemaal niks met schermen, maar toch stem ik in. Uiteindelijk ben ik toch blij dat ik het gedaan hebt. Je hebt het nu ervaren en je hebt er een mening over.
Als een meisje die avond vraagt wat je gedaan hebt die dag(een beetje treurige vraag, maargoed) is het veel interessanter om te zeggen dat je bent gaan schermen dan dat je de hele dag in de zon gelegen hebt, zoals de andere 8 mensen uit je groepje. Hierdoor onderscheid je je van andere mannen, en ben je automatisch interessanter.
Geflijtquote:Op donderdag 5 april 2012 14:40 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Ik vind dit dus geen goed voorbeeld. Ik versier ook al enige tijd vrouwen, maar uiteindelijk draait het maar om één ding en dat is sociaal leuk contact. Vrouwen vinden het te gek als mannen ze sociaal uitdagen ipv vertellen wat je die dag allemaal voor gave dingen hebt gedaan. Het zal best werken, maar dan moet je elke dag (of elke dag dat je uit gaan) iets vets gaan doen. Opzich niets mis mee, maar ik heb gemerkt dat vrouwen het veel leuker vinden als je ze sociaal uitdaagt en dilemma's voorlegt waar daadwerkelijk over nagedacht moet worden. Je moet zorgen dat je een "ander" gesprek voert dan die 10.000 mannen voor je.. Ook moet je altijd in je achterhouden houden dat iedereen zichzelf altijd het leukste onderwerp vindt. Als je de goeie vragen stelt worden meisjes uitgedaagd, avontuurlijker of voelen ze zich geflijt... Gewoon veel experimenteren met vrouwen en je wordt er vanzelf handig in. Een beetje plagen is ook niet erg..
quote:Op donderdag 5 april 2012 14:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
Geflijt![]()
Tis gevlijt jongen... Hier scoor je geen punten mee bij vrouwen
Een wingman zou ik wel fijn vinden ja, maar bij voorkeur een die lelijker is dan ik, anders gaat de wingman ervandoor met meisje dat ik beoogde en dat is niet de bedoelingquote:Op woensdag 4 april 2012 17:27 schreef Hallmark het volgende:
[..]
In tegendeel, je komt juist intelligent over. Maar ja, ik denk inderdaad dat je in real life, op dit gebied, zo negatief bent.
Op dit gebied helpt het echt als je voorbeelden hebt. Er zijn div. forums waar mannen in een bepaalde stad afspreken en dan lekker op meidenjacht gaan. Dat zou helemaal niet verkeerd zijn voor jou, zo denk ik. Als jouw vrienden het niet kunnen duiden, dan kan een buitenstaander dat misschien wel. Vaak proberen vrienden de vrede te bewaren.
Juist gebruik van maken! Ga gewoon met vrienden stappen en probeer wat uit. 100 x op je bek gaan zodat het je op een gegeven moment niet meer boeit...quote:Op donderdag 5 april 2012 16:06 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Een wingman zou ik wel fijn vinden ja, maar bij voorkeur een die lelijker is dan ik, anders gaat de wingman ervandoor met meisje dat ik beoogde en dat is niet de bedoeling. Helaas zijn de mannen in mijn vriendenkring (vrouwen zitter er niet echt in) ook al geen helden wat betreft vrouwen
.
Het draait niet om 1 ding, het draait om honderden kleine dingetjes. Maar het is belangrijk om interessant te zijn. Zoals je al zegt, je moet je onderscheiden van de andere 100 mensen die haar afgelopen week hebben gesproken. Dit kan je doen door haar een beetje te fokken en op een slimme manier gesprekken te voeren, maar dit kan niet iedereen. Er gaat een zekere tijd overheen voordat je dit onder controle hebt.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:40 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Ik vind dit dus geen goed voorbeeld. Ik versier ook al enige tijd vrouwen, maar uiteindelijk draait het maar om één ding en dat is sociaal leuk contact. Vrouwen vinden het te gek als mannen ze sociaal uitdagen ipv vertellen wat je die dag allemaal voor gave dingen hebt gedaan. Het zal best werken, maar dan moet je elke dag (of elke dag dat je uit gaan) iets vets gaan doen. Opzich niets mis mee, maar ik heb gemerkt dat vrouwen het veel leuker vinden als je ze sociaal uitdaagt en dilemma's voorlegt waar daadwerkelijk over nagedacht moet worden. Je moet zorgen dat je een "ander" gesprek voert dan die 10.000 mannen voor je.. Ook moet je altijd in je achterhouden houden dat iedereen zichzelf altijd het leukste onderwerp vindt. Als je de goeie vragen stelt worden meisjes uitgedaagd, avontuurlijker of voelen ze zich geflijt... Gewoon veel experimenteren met vrouwen en je wordt er vanzelf handig in. Een beetje plagen is ook niet erg..
Als je met een lelijker man gaat die een veel betere babbel heeft dan jou, dan is de kans groter dat hij met de meiden er vandoor gaat dan wanneer ie knappe ris dan jequote:Op donderdag 5 april 2012 16:06 schreef Marx1990 het volgende:
Een wingman zou ik wel fijn vinden ja, maar bij voorkeur een die lelijker is dan ik, anders gaat de wingman ervandoor met meisje dat ik beoogde en dat is niet de bedoeling.
Jij snapt er duidelijk zo weinig vanquote:Op donderdag 5 april 2012 16:06 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Een wingman zou ik wel fijn vinden ja, maar bij voorkeur een die lelijker is dan ik, anders gaat de wingman ervandoor met meisje dat ik beoogde en dat is niet de bedoeling. Helaas zijn de mannen in mijn vriendenkring (vrouwen zitter er niet echt in) ook al geen helden wat betreft vrouwen
.
Hahahaquote:Op woensdag 4 april 2012 19:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daar win je hoe dan ook geen punten mee![]()
In mijn ervaring is dat niet het geval. Overal waar ik ga zie ik dat de fysiek aantrekkelijkere mannen meer succes hebben met vrouwen dan de fysiek minder aantrekkelijke mannen.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:23 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Jij snapt er duidelijk zo weinig vanUiterlijk is maar een deel van het gehele plaatje. Gelukkig voor ons kijken vrouwen hier ook nog eens veel minder naar dan mannen.
Chill dat ze hier een PUA topic hebben trouwens, die ga ik even doorspitten![]()
1) Ik ken eigenlijk helemaal geen meisjes van mijn studie, daar ga ik niet echt mee om. Die zitten in andere sociale groepen dan ik.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kunt toch een meisje van je studie daar mee naar toe nemen?
[..]
Volgens mij implementeer je vrijwel nooit advies maar heb je het maar enkele keren gedaan en toen dat backfirede heb je besloten om het nooit meer te doen. Dit is overigens puur speculatie op basis van jouw houding hier, maargoed.
[..]
Je hebt als geboortejaar 1990, dat is nog heel jong. Er kan nog vanalles veranderen. Maar ik ben wel realistisch tegen jou als ik zeg dat als je je houding niet verandert er nooit iets in je situatie zal veranderen.
Bekijk het maar als volgt; als je nooit rijlessen neemt zul je je rijbewijs nooit halen. Dus dan kun je realistisch zijn en zeggen dat het empirisch gezien onwaarschijnlijk is dat je je rijbewijs ooit haalt. Maar daar geef je dan alleen maar je eigen apathie over je situatie mee aan. Je bent ongelukkig met je leven maar niet bereid om de stappen te ondernemen om dat te verbeteren.
Hoe eerder je als persoon verandert, hoe eerder je je situatie verandert.
[..]
Ik weet het wel zeker. Je kunt geen masker opzetten om het te verbergen, mensen zien aan je ogen, je houding en je manier van praten dat je je positiviteit faket. En anders merken ze het wel als ze naar je kijken als je even niet met ze praat. Vrouwen, net als mannen, 'scannen' mensen die ze leuk vinden. Ze observeren je vanaf een afstandje voordat ze je aanspreken. Als jij er dan bij zit/staat als een zoutzak die eigenlijk geen lol heeft in zijn leven en wat ie op dat moment aan het doen is, dan zal zij jou niet aanspreken, en bij het evt aanspreken van jouw kant ook niet mogen.
Het speelt uiteraard mee, maar het is zeker niet alles. Ik denk dat de grootste reden dat knappe mannen chicks krijgen is dat zij vanaf jonge leeftijd al uitgebreid hebben geleerd om sociaal met anderen om te gaan. Veel ervaring met meisjes, en daardoor een attitude hebben die aantrekkelijk gevonden worden.quote:Op zondag 8 april 2012 15:44 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
In mijn ervaring is dat niet het geval. Overal waar ik ga zie ik dat de fysiek aantrekkelijkere mannen meer succes hebben met vrouwen dan de fysiek minder aantrekkelijke mannen.
Dan zit er maar 1 ding op: In die sociale groepen komen.quote:Op zondag 8 april 2012 15:55 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
1) Ik ken eigenlijk helemaal geen meisjes van mijn studie, daar ga ik niet echt mee om. Die zitten in andere sociale groepen dan ik.
En nu met voorbeelden en aantallen? Ik heb nog steeds niet de indruk dat je dit vaker dan 10x hebt geprobeerd. En sowieso als je met zo'n negatieve instelling die je hier tentoon spreidt erin stapt dan wordt het sowieso niets.quote:2) Ik implementeer van genoeg advies:
- Doe iets aan je uiterlijk ---> geen resultaat
- Ga vaker uit ---> geen resultaat
- Praat gewoon met meisjes ---> resultaat: fuck-off signalen
- Versier ze, doe gewoon wat ik doe ---> afwijzing
- Denk er niet over na, het komt vanzelf als je het het minst verwacht ---> niet dus
- Je moet juist méér moeite erin steken/initiatief tonen, niet minder, uiteindelijk kom je dan wel een meisje tegen ---> zie vorige
- Je moet meisjes, geen aandacht geven maar ze negeren ---> dan negeren ze me terug
- Je moet meisjes uitdagen ---> dan gaan ze zich aan mij ergeren in mijn ervaring
Enzovoorts. Ontwaar jij hier niet een patroon? Ik ontwaar er anders wel een.
Omdat je schijt hebt aan je rijinstructeur en het zelf allemaal wél denkt te wetenquote:3) Dit voorbeeld slaat nergens op. Als je nooit rijlessen hebt gehad kun je empirisch gezien niet concluderen dat je niet kan rijden. Ik heb wél 'rijlessen' gehad om met jouw metafoor verder te gaan, maar 'rijden' kan ik na 100 lessen nog niet.
Je vrienden accepteren je zoals je bent, bij hen voel je je meer op je gemak etc. Dan gedraag je je ook anders ipv op je voor jou kenmerkende 'het wordt toch niets' manier.quote:4) Larie, als je maar goed genoeg kunt acteren dan zien mensen het níet. Mijn vrienden van alle mensen zien het niet, dus waarom zouden anderen het wel zien? Nogmaals dit hele 'negativiteit' gedoe baseert zich op het geloof dat mensen telepathische vermogens hebben, wat niet het geval is.
Ik wed dat als jij mij tegen zou komen op straat of in mijn stamcafé of zo, dat jou dan helemaal niets aan mij op zou vallen.
Stel dat hij het wel meer dan 10x heeft geprobeerd? Wat stel je dan voor?quote:Op zondag 8 april 2012 18:53 schreef Maanvis het volgende:
En nu met voorbeelden en aantallen? Ik heb nog steeds niet de indruk dat je dit vaker dan 10x hebt geprobeerd. En sowieso als je met zo'n negatieve instelling die je hier tentoon spreidt erin stapt dan wordt het sowieso niets.
Dit is een behoorlijke "jump to conclusion". Ik denk dat je even beter kan wachten tot hij een reactie op je vorige vragen heeft gepost. Ik ben benieuwd naar een ietwat gedetailleerde reactie.quote:Ik concludeer dat je diep van binnen te eigenwijs bent of gewoon de wil niet hebt om ook maar iets aan jezelf te veranderen (of je hebt je maskertje 'het lukt toch niet' weer opgezet). Daarom heeft het ook geen zin om jou verder te helpen met advies. Ik vraag me af wat je motivatie is om in dit soort topiques te reageren. Wil je anderen die nog wel advies kunnen gebruiken meetrekken in je negativiteit?
Het is een vooroordeel over fokkers, die naar mijn ervaring meestal blijkt te kloppen. Ik heb al ontelbare topics gelezen over hoe zielig mensen zichzelf vinden en vragen of mensen ze alsjeblieft willen helpen. Vervolgens wordt er goed advies gegeven, en gaan ze excuses verzinnen om dit niet uit te hoeven voeren.quote:Op zondag 8 april 2012 22:53 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Stel dat hij het wel meer dan 10x heeft geprobeerd? Wat stel je dan voor?
[..]
Dit is een behoorlijke "jump to conclusion". Ik denk dat je even beter kan wachten tot hij een reactie op je vorige vragen heeft gepost. Ik ben benieuwd naar een ietwat gedetailleerde reactie.
Ik heb nog nooit excuses bedacht om geen advies uit te voeren. Ik heb juist van mezelf door dat ik niet zaken van de hak op de tak moet gaan doen, maar dat ik rustig mezelf moet ontwikkelen. Dit is niet hetzelfde als een excuses. Dat excuses-gedoe wordt me in de mond gelegd.quote:Op maandag 9 april 2012 00:33 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Het is een vooroordeel over fokkers, die naar mijn ervaring meestal blijkt te kloppen. Ik heb al ontelbare topics gelezen over hoe zielig mensen zichzelf vinden en vragen of mensen ze alsjeblieft willen helpen. Vervolgens wordt er goed advies gegeven, en gaan ze excuses verzinnen om dit niet uit te hoeven voeren.
1) Dat wil ik wel, maar ik heb geen benul hoe. Ik weet niet waar ze samenkomen, naar welke plaatsen dat ze uitgaan, hoe ze heten, wat voor interesses ze hebben enzovoorts. Ik benadruk het nog eens: met de studentes geschiedenis heb ik 0.0 contact, enkel in de collegezaal zie ik ze weleens. Echter, ik heb wel wat contacten met meisjes die in het algemeen bij de faculteit letteren (waar geschiedenis onder valt) zijn aangesloten. Helaas is dat in de meeste gevallen te oppervlakkig en hebben ze een vriend.quote:Op zondag 8 april 2012 18:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
1. Dan zit er maar 1 ding op: In die sociale groepen komen.
[..]
2. En nu met voorbeelden en aantallen? Ik heb nog steeds niet de indruk dat je dit vaker dan 10x hebt geprobeerd. En sowieso als je met zo'n negatieve instelling die je hier tentoon spreidt erin stapt dan wordt het sowieso niets.
[..]
3. Omdat je schijt hebt aan je rijinstructeur en het zelf allemaal wél denkt te weten.
[..]
4. Je vrienden accepteren je zoals je bent, bij hen voel je je meer op je gemak etc. Dan gedraag je je ook anders ipv op je voor jou kenmerkende 'het wordt toch niets' manier.
Je kunt FOK! voor de gek houden maar als je ervoor kiest jezelf voor de gek te houden kan dat ook, maar uiteindelijk word je daar niet gelukkiger mee. Ik concludeer dat je diep van binnen te eigenwijs bent of gewoon de wil niet hebt om ook maar iets aan jezelf te veranderen (of je hebt je maskertje 'het lukt toch niet' weer opgezet). Daarom heeft het ook geen zin om jou verder te helpen met advies. Ik vraag me af wat je motivatie is om in dit soort topiques te reageren. Wil je anderen die nog wel advies kunnen gebruiken meetrekken in je negativiteit?
Dit omschrijft mij, alleen heb ik dit x10.quote:Romantic rejection is a painful, emotional experience that appears to trigger a response in the caudate nucleus of the brain, and associated dopamine and cortisol activity.[23] Subjectively, rejected individuals experience a range of negative emotions, including frustration, intense anger, and eventually, resignation, and despair.
Als het niet lukt, dan moet je of je er gewoon bij neerleggen of je moet jezelf zo zien te veranderen dat het wel resultaat oplevert. Óf het beoogde resultaat ooit wordt behaald zal altijd een vraag blijven.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:05 schreef Marx1990 het volgende:
a) What if this is as good as it gets?
b) Wat is het punt van veranderen als die verandering geen resultaat oplevert.
c) Is het beoogde resultaat nog wel de moeite waard voor mij.
Je zegt dat je studeert toch. Ga morgen even informeren over:quote:Op donderdag 12 april 2012 16:05 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
1) Dat wil ik wel, maar ik heb geen benul hoe. Ik weet niet waar ze samenkomen, naar welke plaatsen dat ze uitgaan, hoe ze heten, wat voor interesses ze hebben enzovoorts. Ik benadruk het nog eens: met de studentes geschiedenis heb ik 0.0 contact, enkel in de collegezaal zie ik ze weleens. Echter, ik heb wel wat contacten met meisjes die in het algemeen bij de faculteit letteren (waar geschiedenis onder valt) zijn aangesloten. Helaas is dat in de meeste gevallen te oppervlakkig en hebben ze een vriend.
Ik dacht dat je het nooit zou vragenquote:Op donderdag 12 april 2012 20:37 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
"MooiZin om binnenkort eens een drankje te gaan drinken?"
Bingoquote:Op donderdag 12 april 2012 20:31 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Je zegt dat je studeert toch. Ga morgen even informeren over:
- Studievereniging (commisies enz)
- Studentenverenigingen
- Sportverenigingen
Misschien vind je wel iets dat je interesseert.
Gratis professioneel advies bestaat niet. Je kunt je wel een beetje inlezen over PUA, dat heeft mijn game al een hoop verbeterd eigenlijk. Niet eens omdat ik de routines ervan gebruik, maar gewoon om het gehele plaatje een beetje te snappen.
Mocht het niet lukken, wat moet ik dan doen volgens jou?quote:Op donderdag 12 april 2012 18:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als het niet lukt, dan moet je of je er gewoon bij neerleggen of je moet jezelf zo zien te veranderen dat het wel resultaat oplevert. Óf het beoogde resultaat ooit wordt behaald zal altijd een vraag blijven.
Je moet wel proberen zo ver mogelijk te komen. Dus je moet dingen doen die bijvoorbeeld Pope-of-Dope aanraadtquote:Op zaterdag 14 april 2012 16:27 schreef Marx1990 het volgende:
Mocht het niet lukken, wat moet ik dan doen volgens jou?
Dat snap ik ook. Maar wat ik bedoelde is wat ik zou moeten doen als het dan nog niet lukt.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je moet wel proberen zo ver mogelijk te komen. Dus je moet dingen doen die bijvoorbeeld Pope-of-Dope aanraadt
30 wordenquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:02 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook. Maar wat ik bedoelde is wat ik zou moeten doen als het dan nog niet lukt.
Je moet een beetje pesten, en op het goede moment overschakelen naar aardig zijn.
Whatever.... maakt niet uit, je moet een beetje geintjes maken, een beetje teasen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |