abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109786054
Net ook weer op whatsapp. Een meid die leuk vind stuur ik een berichtje. Hoe gaat het op school? Ja goed enz. Dit is altijd zo. Zeer zelden kom ik tot een punt dat ik iemand uitvraag. Dit blijft zo doorgaan. Wat kan ik er tegen doen? Hoe krijg ik een leuk gesprek?
pi_109786119
quote:
Wat kan ik er tegen doen?
Wat dacht je van gewoon een keer mee uit vragen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_109786165
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2012 22:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  zondag 1 april 2012 @ 22:55:46 #4
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109786178
quote:

[..]

Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_109786242
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 22:53 schreef Lidlchips het volgende:
Hoe krijg ik een leuk gesprek?
Vragen stellen, complimentjes geven.. En als geinteresseerd lijkt mee uit vragen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_109786256
Wie niet schiet zal nooit scoren.
pi_109786391
Wat moet ik me bij 'houterig' voorstellen?
  zondag 1 april 2012 @ 23:00:48 #8
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_109786402
quote:

[..]

Inderdaad, hoe moeilijk kan het zijn?
  maandag 2 april 2012 @ 08:41:45 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109793386
Je moet een beetje pesten, en op het goede moment overschakelen naar aardig zijn.

Dus op een gegeven moment zeg je; je zag er goed uit vandaag, maar ik zou volgende keer een sjaaltje omdoen. Dan krijg je wat extra kleur.

Whatever.... maakt niet uit, je moet een beetje geintjes maken, een beetje teasen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_109794044
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:00 schreef Arriviste het volgende:
Wat moet ik me bij 'houterig' voorstellen?
Oppervlakkig.

Punt is juist dat ik nooit naar een geschikt punt kom om uit te vragen.
  maandag 2 april 2012 @ 10:12:29 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109795121
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 09:26 schreef Lidlchips het volgende:

[..]

Oppervlakkig.

Punt is juist dat ik nooit naar een geschikt punt kom om uit te vragen.
Waar zit je op te wachten dan, een teken van boven?

Gewoon na het 'alles goed'
een 'he, vroeg me af, zin om eens wat te gaan drinken'
en klaar!
  maandag 2 april 2012 @ 10:19:02 #12
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_109795287
Je hebt niks te vertellen ofzo?
Je moeder is een hamster
pi_109795788
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:19 schreef Crutch het volgende:
Je hebt niks te vertellen ofzo?
Hij kan moeilijk zijn hele dagboek voordragen.
pi_109799924
TS, de meeste meisjes plaatsen (bewust of onbewust) de verantwoordelijkheid voor het lopend houden van het gesprek bij de jongen. Jij moet met de onderwerpen komen, grapjes maken, haar plagen, vragen stellen etc. Als je dat niet doet, is er wel een andere kerel online of in de buurt die het doet.

Afwachtend zijn gaat dus niet werken, want zij gaat geen initiatief nemen. In haar beleving gaat alles spontaan met de mannen met wie ze een klik voelt - oftewel, het is gewoon "vanzelf" leuk, zonder dat zij of hij er moeite in hoeft te steken om het gesprek gaande te houden. De werkelijkheid is, dat de jongens met wie ze een klik voelt, de gesprekken ongemerkt draaiend houden door op de goede manier initiatief te tonen en er af en toe een nieuw onderwerp in te gooien. Als je dit vaak genoeg doet is het ook bijna geen moeite meer, maar feit blijft dat de man dat initiatief moet nemen. De jongens met wie het meisje geen klik voelt zijn dus eigenlijk te afwachtend of passen niet bij haar qua persoonlijkheid. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor gesprekken maar voor alle interactie in het algemeen.

Dus, als je wilt dat het gesprek over meer gaat dan "hoe was je dag" - dan moet jij de onderwerpen introduceren, waarbij je rekening houdt met haar persoonlijkheid en interesses. Je merkt snel genoeg of zij vervolgens mee kan/wil gaan of niet. Zo niet, dan is het tijd om op te houden, want dan passen jullie waarschijnlijk niet bij elkaar of je hebt een slechte indruk achtergelaten. In beide gevallen heb je vrijwel geen kans meer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Polarcat op 02-04-2012 12:42:36 ]
pi_109801334
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:41 schreef Hallmark het volgende:
Dus op een gegeven moment zeg je; je zag er goed uit vandaag, maar ik zou volgende keer een sjaaltje omdoen. Dan krijg je wat extra kleur.
:|W
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 2 april 2012 @ 13:25:57 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_109801698
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:15 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Rechtstreeks uit het 'Casanova in 3 weken' handboek
pi_109801766
Aan dit soort dingen heb ik niet veel. Ik wil een bepaald emotioneel niveau bereiken zodat gesprekken over gevoelens gaan. Dan vraag ik die persoon pas uit. Mensen van wie ik niets weet vertrouw ik al automatisch niet.
  maandag 2 april 2012 @ 13:29:26 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109801805
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:28 schreef Lidlchips het volgende:
Aan dit soort dingen heb ik niet veel. Ik wil een bepaald emotioneel niveau bereiken zodat gesprekken over gevoelens gaan. Dan vraag ik die persoon pas uit. Mensen van wie ik niets weet vertrouw ik al automatisch niet.
Alvast succes met de friendzone! ^O^
pi_109801830
Tsja... Met de jaren zul je merken dat je leert je leukste zelf te zijn rond vrouwen.

Ongeveer een paar jaar daarna zul je met de meeste vrouwen na een minuut of anderhalf niet meer WILLEN praten.

En dat is een stuk schrijnender kan ik je vertellen. Dus bewijs jezelf een dienst en haal dat mens van dat voetstuk. Statistisch gezien is de kans dat ze er thuishoort verwaarloosbaar.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_109801834
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Alvast succes met de friendzone! ^O^
Daarvoor verwijs ik je naar mijn andere topic.
pi_109801845
Wat voor emotioneel niveau wil je dan precies bereiken? Ik kan me wel voorstellen dat dat onderdeel is van je selectieprocedure / eisenpakket, maar bedenk wel dat het proces waarmee jij je emotionele checks uit wil voeren, vaak bij vrouwen de spanning doodt die centraal staat bij het verliefd worden van hun kant. M.a.w. je maakt het jezelf erg moeilijk door dit te willen.
  maandag 2 april 2012 @ 14:20:05 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109803622
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:28 schreef Lidlchips het volgende:
Een emotioneel niveau bereik je pas, als er een klik is. Dat doe je door iemand prettig te laten voelen. Maak grapjes, laat iemand lachen. Wees een beetje een stoere kerel. Maar tegelijk moet je ook onderzoeken hoe iemand in het leven staat. Dus vragen moeten gaan over gevoel.

Bijv. eerst vraag je "wat heb je dit weekend gedaan", en dan zegt ze: "gaan stappen met een groep". Jouw vraag moet dan gaan over wie haar beste vriendin is, en of dat altijd zo is geweest.

Maar eerst een beetje spanning creeeren. Die spanning is onmisbaar, anders kom je in de friendzone.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 2 april 2012 @ 14:54:49 #23
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_109804996
quote:

[..]

:D Ik deed de facepalm bijna letterlijk. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_109805418
wat een geleuter hier.

Laat ik dan met iets werkelijk interessants komen. Leuter is niet bepaald stijlvol. Lul ook niet. Waarom is gelul dan een zwaardere term dan geleuter?
  maandag 2 april 2012 @ 15:23:10 #25
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109806063
quote:

[..]

quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 13:25 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Rechtstreeks uit het 'Casanova in 3 weken' handboek
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:54 schreef Silenus het volgende:

[..]

:D Ik deed de facepalm bijna letterlijk. :')
Gaan jullie alleen maar kankeren op mijn reactie, of komt er ook nog wat zinnigs waar TS iets mee kan?
pi_109809898
Zorg dat je een speelse mindset hebt. Stel eens een vraag over een onderwerp waarin je geïnteresseerd bent en waarvan je denkt dat zij het mogelijk ook interessant vindt. Zorg daarnaast dat je niet te wanhopig overkomt (dit betekent niet dat je niet mag laten merken dat je iemand leuk vindt). De rest moet toch n beetje vanzelf/van twee kanten komen. Zo niet, dan is ze niet geïnteresseerd in je.
pi_109809982
mensen donder aub eens op met dat gelul over vragen stellen over onderwerpen. Dat gaat ts toch niet helpen? :') dat is nu juist dat houterige gelul.
  maandag 2 april 2012 @ 16:57:02 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109810089
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:54 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
mensen donder aub eens op met dat gelul over vragen stellen over onderwerpen. Dat gaat ts toch niet helpen? :') dat is nu juist dat houterige gelul.
Het enige wat ie zegt is "ik spreek een meisje, maar ik vraag haar nooit uit "
als je vraagt hoe dat komt is dat "omdat hij diepgang wil eerst"
tja hoe krijg je die diepgang door een gesprek aan te gaan. En dat leer je enkel door vallen en opstaan. Een script klaarleggen kan niet, maar ze geven hier wel pointers aan.

Anders moet TS maar duidelijker zijn.
pi_109810529
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het enige wat ie zegt is "ik spreek een meisje, maar ik vraag haar nooit uit "
als je vraagt hoe dat komt is dat "omdat hij diepgang wil eerst"
tja hoe krijg je die diepgang door een gesprek aan te gaan. En dat leer je enkel door vallen en opstaan. Een script klaarleggen kan niet, maar ze geven hier wel pointers aan.

Anders moet TS maar duidelijker zijn.
diepgang? :')

TS zal gewoon een andere manier moeten vinden of gewoon vragen wat ie wil. Niet dat ik dat een succes wie worden, maar ik weet ook niet alles.
pi_109810534
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:20 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Een emotioneel niveau bereik je pas, als er een klik is. Dat doe je door iemand prettig te laten voelen. Maak grapjes, laat iemand lachen. Wees een beetje een stoere kerel. Maar tegelijk moet je ook onderzoeken hoe iemand in het leven staat. Dus vragen moeten gaan over gevoel.

Bijv. eerst vraag je "wat heb je dit weekend gedaan", en dan zegt ze: "gaan stappen met een groep". Jouw vraag moet dan gaan over wie haar beste vriendin is, en of dat altijd zo is geweest.

Maar eerst een beetje spanning creeeren. Die spanning is onmisbaar, anders kom je in de friendzone.
Wat als je geen gevoel voor humor hebt zoals ik. Ik krijg niemand aan het lachen. Als ik een grap vertel slaag ik erin om hem zo te vertellen dat hij niet grappig is. Humor = onnatuurlijk voor mij, tegen mijn persoonlijkheid in.

Als ik dan eens wat grappigs zeg dan was dat niet de bedoeling en ondermijnt dat hetgeen ik bedoelde te zeggen waardoor ik dan weer gefrustreerd ben.

quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:52 schreef Henk1056 het volgende:
Zorg dat je een speelse mindset hebt. Stel eens een vraag over een onderwerp waarin je geïnteresseerd bent en waarvan je denkt dat zij het mogelijk ook interessant vindt. Zorg daarnaast dat je niet te wanhopig overkomt (dit betekent niet dat je niet mag laten merken dat je iemand leuk vindt). De rest moet toch n beetje vanzelf/van twee kanten komen. Zo niet, dan is ze niet geïnteresseerd in je.
Hoe doe ik dat exact. Ik ben een uiterst serieus persoon. Ik heb 0.0% speelsheid in me.
  maandag 2 april 2012 @ 17:08:56 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109810583
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 17:07 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

diepgang? :')

TS zal gewoon een andere manier moeten vinden of gewoon vragen wat ie wil. Niet dat ik dat een succes wie worden, maar ik weet ook niet alles.
diepgang .. emotioneel niveau.. Tja ik weet ook niet helemaal wat hij daarmee bedoelt. Maar het duurt vast te lang voor de gemiddelde vrouw. :')
  maandag 2 april 2012 @ 17:09:17 #32
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_109810604
quote:
Je moet een beetje pesten, en op het goede moment overschakelen naar aardig zijn.

Whatever.... maakt niet uit, je moet een beetje geintjes maken, een beetje teasen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 2 april 2012 @ 17:09:44 #33
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109810629
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:07 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Wat als je geen gevoel voor humor hebt zoals ik. Ik krijg niemand aan het lachen. Als ik een grap vertel slaag ik erin om hem zo te vertellen dat hij niet grappig is. Humor = onnatuurlijk voor mij, tegen mijn persoonlijkheid in.

Als ik dan eens wat grappigs zeg dan was dat niet de bedoeling en ondermijnt dat hetgeen ik bedoelde te zeggen.
Dan moet je een vrouw zien te vinden die het niet zo belangrijk vindt dat jij haar aan het lachen maakt. Of dat je haar aan het lachen krijgt maar niet door middel van grappen of dat je express grappig doet ;)
pi_109811002
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan moet je een vrouw zien te vinden die het niet zo belangrijk vindt dat jij haar aan het lachen maakt. Of dat je haar aan het lachen krijgt maar niet door middel van grappen of dat je express grappig doet ;)
Met andere woorden opgeven. Dat soort vrouwen zijn er niet. Als je als man niet interessant bent is het over. En hoe maak je iemand in godsnaam aan het lachen zonder grappig te zijn?
  maandag 2 april 2012 @ 17:23:11 #35
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109811193
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:18 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Met andere woorden opgeven. Dat soort vrouwen zijn er niet. Als je als man niet interessant bent is het over. En hoe maak je iemand in godsnaam aan het lachen zonder grappig te zijn?
Gewoon door hoe je bent. je karakter.. en dan niet het directe uitlachen ofzo natuurlijk.

Tja weet ik veel. Vaak vinden mensen mij grappig terwijl ik dat niet eens probeer te zijn. Omdat je een (voor hen) onverwachtse opmerking maakt ofzo.

Er zijn kaar weinig mannen die me aan t lachen kunnen maken als ze een mop vertellen of echt jun best ervoor doen.
pi_109811312
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 17:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Gewoon door hoe je bent. je karakter.. en dan niet het directe uitlachen ofzo natuurlijk.

Tja weet ik veel. Vaak vinden mensen mij grappig terwijl ik dat niet eens probeer te zijn. Omdat je een (voor hen) onverwachtse opmerking maakt ofzo.

Er zijn kaar weinig mannen die me aan t lachen kunnen maken als ze een mop vertellen of echt jun best ervoor doen.
Tsja, dan zal ik wel gewoon geen grappig karakter hebben vermoed ik.

Wellicht heeft het te maken met het feit dat ik Asperger syndroom heb. Ik moet daardoor voortdurend letten op wat ik zeg omdat ik door gebrek aan sociale vaardigheden anders iets sociaal ongepasts zeg, en meestal vat men dat niet positief op, eerder ziet men het als raar. En raar is slecht.
pi_109812336
quote:

[..]

[..]

Hoe doe ik dat exact. Ik ben een uiterst serieus persoon. Ik heb 0.0% speelsheid in me.

Is eigenlijk gericht op het benaderen van vrouwen irl, maar ook wel gerelateerd aan jouw probleem denk ik

[ Bericht 8% gewijzigd door Henk1056 op 02-04-2012 18:12:45 ]
  maandag 2 april 2012 @ 18:12:56 #38
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109813037
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:26 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Tsja, dan zal ik wel gewoon geen grappig karakter hebben vermoed ik.

Wellicht heeft het te maken met het feit dat ik Asperger syndroom heb. Ik moet daardoor voortdurend letten op wat ik zeg omdat ik door gebrek aan sociale vaardigheden anders iets sociaal ongepasts zeg, en meestal vat men dat niet positief op, eerder ziet men het als raar. En raar is slecht.
Dat zal er ook zeker wel mee te maken hebbe. Maar ook dan zal het mogelijk zijn om een meisje te vinden. Je pool zal wss wel wat kleiner zijn, maarja zolang er maar eentje hapt. :)
  dinsdag 3 april 2012 @ 08:48:22 #39
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109837827
quote:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat niet om humor, het gaat om spanning. Je zorgt dat ze lacht, omdat ze als het ware de spanning weg lacht. Het is niet eens echt grappig, of zo.

Het gaat er om dat je spanning maakt door woordspel, door opmerkingen. Dat je laat zien, dat je niet snel van je stuk bent, en dat je schijt hebt aan andere mensen hun mening. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar het gaat niet om grapjes. Je wisselt aardig af met prikken.

Bijv.:
Jij: Hey, hoe was je weekend? (aardig)
Zij: Leuk, ik heb dit en dat gedaan.
Jij: OK, wat vond je het leukste? (aardig)
Zij: Zus en zo.
Jij: Je hebt je natuurlijk helemaal gek gezopen? (prikken)
Zij: *verdedigen*
Jij: Ben je je nou aan het verdedigen? (prikken)
  dinsdag 3 april 2012 @ 08:52:04 #40
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109837888
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:26 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Wellicht heeft het te maken met het feit dat ik Asperger syndroom heb.
OK, dit had ik niet gelezen. Het is een subtiel spelletje, en in het begin maak je fouten. Het is het beste als je met vrienden gaat stappen. Dan kun je een beetje afkijken hoe zij met meisjes praten.
pi_109838602
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:48 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat niet om humor, het gaat om spanning. Je zorgt dat ze lacht, omdat ze als het ware de spanning weg lacht. Het is niet eens echt grappig, of zo.

Het gaat er om dat je spanning maakt door woordspel, door opmerkingen. Dat je laat zien, dat je niet snel van je stuk bent, en dat je schijt hebt aan andere mensen hun mening. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar het gaat niet om grapjes. Je wisselt aardig af met prikken.

Bijv.:
Kijk hier kan ik al wat meer mee. Ik zal het eens proberen!
pi_109848350
Dat is inderdaad een wat gelukkiger gekozen voorbeeld dan het vorige.
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:03:42 #43
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109848609
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:27 schreef Lidlchips het volgende:

[..]

Kijk hier kan ik al wat meer mee. Ik zal het eens proberen!
Wat ik ook grappig vind, is mensen op het verkeerde been zetten. Bijv. als ze vertelt dat ze yoga doet, dan kun je daar eerst een beetje raar over doen, zo van "dat is toch voor oude vrouwen", enz. Als ze uit goed hout is gesneden, dan laat ze zich niet kennen, natuurlijk. Maar de meesten gaan zichzelf verdedigen :D Daarna laat je jezelf natuurlijk van je beste kant zien, open mind enz.

Je moet niet te bijdehand worden, dat is niet leuk. Ik heb zo eens een hele avond volgehouden dat ik een vuilnisman was, of een cliniclown. Toen de vrouwen waarmee we aan het kletsen waren naar huis gingen, kwam er 1tje terug, en die vertelde me dat ze zwaar beledigd was, zich in de maling genomen voelde, geen kleuter was, en dat ik --kortom-- een hufter en een sukkel was.

Al doende leert men :D
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:03:41 #44
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_109855494
quote:

[..]

Bijv.:
Doe ik zo vaak, maar het loopt nergens op uit helaas.
pi_109855661
quote:

[..]

Bijv.:
Ik probeer vaak genoeg vrouwen te prikken en dan gaan ze zich verdedigen, dan prik ik weer, bellen ze de politie. Vrouwen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:42:49 #47
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109855725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:37 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Dat komt doordat het gesprek uit je hersenen komt en niet uit je hart, om het zo maar even te zeggen. Je moet het zelf ook léuk vinden! En verder moet je zelf het gesprek niet maken, hoogstens laten lopen door te laten weten dat je luistert. Vrouwen vinden het helemaal niet leuk om naar mannen te luisteren, die vinden het leuk om zelf heel veel te kunnen vertellen aan iemand.

[ Bericht 16% gewijzigd door Maanvis op 03-04-2012 16:48:31 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109859731
quote:

[..]

Bijv.:

Oh ja! Ga door!
  dinsdag 3 april 2012 @ 18:31:34 #49
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_109859969
Zelfs via whatsapp lukt het niet?? Misschien moet je je eerst een keer lazarus zuipen en het dan nog een keer proberen. Graag resultaten hier posten.
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:24:21 #50
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_109861928
Google even naar ''the Cube''. Het is een soort psychologisch spelletje om een chick te leren kennen.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:44:41 #51
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109862901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:37 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Vraag eens aan een vriend om mee te luisteren, en aan te wijzen waar het fout gaat.

Ook kun je div. cursussen en trainingen op dit gebied volgen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:45:13 #52
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109862932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 18:25 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Oh ja! Ga door!

Nee, jij bent mij te geil aan het worden.
pi_109863808
quote:
Deze komt mij ook wel erg bekend voor uit het boek "Masterflirt" ... beter bekend als het "kritische compliment" :D
pi_109863827
*knip*
pi_109872245
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat komt doordat het gesprek uit je hersenen komt en niet uit je hart, om het zo maar even te zeggen. Je moet het zelf ook léuk vinden! En verder moet je zelf het gesprek niet maken, hoogstens laten lopen door te laten weten dat je luistert. Vrouwen vinden het helemaal niet leuk om naar mannen te luisteren, die vinden het leuk om zelf heel veel te kunnen vertellen aan iemand.
Je hart komt niks vandaan. Dat is slechts een spier die bloed door je lichaam pompt. Alles wat je zegt komt vanuit je hersenen, door de chemische processen die daar plaatsvinden.

En ik vond de gesprekken ook wel leuk meestal, maar het maakt nog steeds geen verschil. Bijgevolg vind ik ze steeds minder leuk. Ik vind ze niet meer leuk, het is allemaal tevergeefs werk. Zou jij het leuk vinden om te werken voor 0.0 resultaat? Nee, dan is de motivatie al gauw weg.
pi_109872401
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:44 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Vraag eens aan een vriend om mee te luisteren, en aan te wijzen waar het fout gaat.

Ook kun je div. cursussen en trainingen op dit gebied volgen.
Vrienden kunnen er ook geen vinger op leggen voor zover ik vrienden heb. Ik heb er maar een paar, en vindt dat ook wel goed zo dus begin niet te zeiken dat het komt omdat ik niet sociaal genoeg ben.

Iedereen weet dat die cursussen/trainingen pure geldklopperij zijn. Ik ga nog liever naar een prostituee, dan heb ik tenminste wat directere resultaten zonder al die afwijzingen keer op keer. Daar heb ik geen behoefte meer aan :{w
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:17:57 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109872669
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:11 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Je hart komt niks vandaan. Dat pompt alleen bloed door je lichaam. Alles wat je zegt komt vanuit je hersenen. En ik vind de gesprekken ook wel leuk meestal, maar het maakt nog steeds geen verschil.
ik neem aan dat je niet zo erg bent dat je de strekking van 'met je hart iets doen' niet begrijpt?
Wat zijn jouw passies, en hoe reageren vrouwen als jij over je passies praat?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:14 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Vrienden kunnen er ook geen vinger op leggen voor zover ik vrienden heb. Ik heb er maar een paar, en vindt dat ook wel goed zo dus begin niet te zeiken dat het komt omdat ik niet sociaal genoeg ben.
Een paar is ook genoeg, voor meer heb je geen tijd ;). Wel frappant dat je mensen hier bij voorbaat al beschouwt als 'zeikerds'
quote:
Iedereen weet dat die cursussen/trainingen pure geldklopperij zijn. Ik ga nog liever naar een prostituee, dan heb ik tenminste wat directere resultaten zonder al die afwijzingen keer op keer. Daar heb ik geen behoefte meer aan :{w
Heb je daarvoor bronnen of voorbeelden ofzo? Want ik heb die ervaring niet, maar ik sta er wel heel bleu in iig, heb nog nooit zo'n cursus gedaan of ken geen mensen die er 1 gedaan hebben.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109873253
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik neem aan dat je niet zo erg bent dat je de strekking van 'met je hart iets doen' niet begrijpt?
Wat zijn jouw passies, en hoe reageren vrouwen als jij over je passies praat?

[..]

Een paar is ook genoeg, voor meer heb je geen tijd ;). Wel frappant dat je mensen hier bij voorbaat al beschouwt als 'zeikerds'

[..]

Heb je daarvoor bronnen of voorbeelden ofzo? Want ik heb die ervaring niet, maar ik sta er wel heel bleu in iig, heb nog nooit zo'n cursus gedaan of ken geen mensen die er 1 gedaan hebben.
1) Ja ja, heeft met emoties te maken, maar met emoties kan ik juist weinig.

Mijn passies: geschiedenis hoofzakelijk, maar ook politiek, bepaalde kunststromigen en rockmuziek (zie mijn profiel). Kan er uren over lullen (ik studeer het ook, geschiedenis dus). Hoe reageren vrouwen erop?: Ander onderwerp graag. Ik: andere onderwerpen saai.

Ofja, ik overdrijf. Laatst nog op een feestje leuk gekletst met een meisje, maar die studeert honderden kilometers verderop en was alleen voor die dag in Leuven. Punt is, die 'leuke gesprekken' blijft het bij en daarop volgt onveranderlijk de vriendenzone.

In ieder geval, met mannen kan ik simpelweg beter communiceren. Niks van dat gedoe met subtiele signalen gedoe van vrouwen en zo.

2) Lees wel vaker dit soort topics en mannen zonder succes bij vrouwen worden meestal weggezet in het hoekje 'niet sociaal genoeg, moet vrienden zoeken om vrouwen tegen te komen'. En dat ergert me.

3) Ken wel online iemand die zoiets gedaan heeft. Twintig jaar lang fanatiek aanhanger van zo'n 'Pick-Up Artist' en exact alle regeltjes gevolgd. Resultaat: depressie, geworsteld met cocaïne verslaving (inmiddels al jaren clean) en nog steeds maagd voorbij zijn veertigste.

[ Bericht 1% gewijzigd door Marx1990 op 03-04-2012 22:36:13 ]
pi_109873525
Maanvis, zie die opmerking van Marx1990 over "met je hart" als een uitdaging om eens écht onder woorden te brengen wat het verschil is tussen een goede aanpak en een slechte. Want wat betekent dat nou precies, "met je hart"? Weet jij zelf wel wat echt de strekking is van die uitdrukking? En vergeet vooral niet om vervolgens je antwoord eens kritisch te staven aan de werkelijkheid - kun je voorbeeldsituaties noemen, waarbij precies datgene aan- dan wel afwezig was en de doorslag bleek te geven?

Ja, dat gaat je een langere post opleveren, maar dan en alléén dan heb je echt antwoord gegeven in plaats van de open deuren ingetrapt die we in elke thread zoals deze ingetrapt zien worden, zonder dat het helpt.

Want dat is het probleem: veel van die dingen gaan bij ons van nature, als vanzelfsprekend, en wij praten dus "gewoon" met meisjes en dan lukt het. Wij kunnen zeggen "gewoon met je hart doen". Maar zo simpel is het niet, als je niet weet wat dat inhoudt. Zolang die dingen niet worden uitgegraven en onder woorden gebracht, zullen mensen die het niet zoals wij op gevoel of door trial-and-error hebben geleerd, het nooit leren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]En verder moet je zelf het gesprek niet maken, hoogstens laten lopen door te laten weten dat je luistert. Vrouwen vinden het helemaal niet leuk om naar mannen te luisteren, die vinden het leuk om zelf heel veel te kunnen vertellen aan iemand.
Ten eerste: dat is pas zo, als je een goede eerste indruk op ze hebt gemaakt. Zolang een vrouw nog geen connectie met je voelt, wil ze echt niet haar verhalen met je delen - en het is juist die eerste connectie die belangrijk is of ze je als date-materiaal kan gaan zien. Ten tweede: bij flirten kan dit anders liggen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Polarcat op 03-04-2012 22:45:29 ]
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:43:08 #60
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_109874483
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:26 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

1) Ja ja, heeft met emoties te maken, maar met emoties kan ik juist weinig.

Mijn passies: geschiedenis hoofzakelijk, maar ook politiek, bepaalde kunststromigen en rockmuziek (zie mijn profiel). Kan er uren over lullen (ik studeer het ook, geschiedenis dus). Hoe reageren vrouwen erop?: Ander onderwerp graag. Ik: andere onderwerpen saai.

Ofja, ik overdrijf. Laatst nog op een feestje leuk gekletst met een meisje, maar die studeert honderden kilometers verderop en was alleen voor die dag in Leuven. Punt is, die 'leuke gesprekken' blijft het bij en daarop volgt onveranderlijk de vriendenzone.

In ieder geval, met mannen kan ik simpelweg beter communiceren. Niks van dat gedoe met subtiele signalen gedoe van vrouwen en zo.

2) Lees wel vaker dit soort topics en mannen zonder succes bij vrouwen worden meestal weggezet in het hoekje 'niet sociaal genoeg, moet vrienden zoeken om vrouwen tegen te komen'. En dat ergert me.

3) Ken wel online iemand die zoiets gedaan heeft. Twintig jaar lang fanatiek aanhanger van zo'n 'Pick-Up Artist' en exact alle regeltjes gevolgd. Resultaat: depressie, geworsteld met cocaïne verslaving (inmiddels al jaren clean) en nog steeds maagd voorbij zijn veertigste.
Zitten er geen chicks op je studie waarmee je kunt 'oefenen'?
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_109874698
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:43 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Zitten er geen chicks op je studie waarmee je kunt 'oefenen'?
Ja, maar daar heb ik nauwelijks contact mee. Contact maken is moeilijk in een groep van 200-300 man, iedereen is zo anoniem en alle vooraf bestaande kliekjes gaan bij elkaar zitten, daar kom je niet tussen. Meeste dames gaan ook gek genoeg niet vaak naar het studentencafé dat bij onze studie hoort in tegenstelling tot de mannen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:47:50 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109874785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:26 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

1) Mijn passies: geschiedenis hoofzakelijk, maar ook politiek, bepaalde kunststromigen en rockmuziek (zie mijn profiel). Kan er uren over lullen (ik studeer het ook, geschiedenis dus). Hoe reageren vrouwen erop?: Ander onderwerp graag. Ik: andere onderwerpen saai.
Dat is wel heel raar, want er zijn genoeg vrouwen die die onderwerpen wel leuk vinden. Ik heb ooit met een meisje uren zitten discussiëren over kunstgeschiedenis, en dan met name de kunst die hangt in het museum in florence (waar we allebei apart van elkaar geweest waren). Afgelopen week nog achter de bar gepraat met een vrouw over het geloof in de geschiedenis en hoe dat allemaal zo gekomen was. Mega interessant. Verder met beide niets geworden, het heeft me hoegenaamd niets opgeleverd aangezien met de eerste verder echt geen klik was (behalve seksueel dan) en de 2e een incompatible leven heeft met het mijne. Is het een idee om je wat vaker in kringen te begeven waar dit wel geaccepteerd is? Op je studie bijvoorbeeld? Op de site van het CBS kan ik niet zo gedetailleerd kijken maar het lijkt er op dat de studie geschiedenis door evenveel mannen als vrouwen gevolgd wordt?

quote:
Met mannen kan ik simpelweg beter communiceren. Niks van dat gedoe met subtiele signalen gedoe van vrouwen en zo.
Dat kunnen de meeste mannen. Hoe leer je haar signalen beter interpreteren? Dat kun je ook leren, als je dat niet van nature voelt.
quote:
Het is een valide argument. Vrouwen vinden mannen zonder vrienden niet zo leuk als mannen met veel vrienden. Dat is de reden dat het wordt gezegd. Iemand een zeikerd noemen omdat ie de waarheid spreekt is vrij dom.

quote:
Zonde! Maar er zijn toch ook andere cursussen? Op 1 ervaring kun je niet concluderen dat het 'allemaal geldklopperij' is?
Een gedicht over Maanvis
pi_109875092
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is wel heel raar, want er zijn genoeg vrouwen die die onderwerpen wel leuk vinden. Ik heb ooit met een meisje uren zitten discussiëren over kunstgeschiedenis, en dan met name de kunst die hangt in het museum in florence (waar we allebei apart van elkaar geweest waren). Afgelopen week nog achter de bar gepraat met een vrouw over het geloof in de geschiedenis en hoe dat allemaal zo gekomen was. Mega interessant. Verder met beide niets geworden, het heeft me hoegenaamd niets opgeleverd aangezien met de eerste verder echt geen klik was (behalve seksueel dan) en de 2e een incompatible leven heeft met het mijne. Is het een idee om je wat vaker in kringen te begeven waar dit wel geaccepteerd is? Op je studie bijvoorbeeld? Op de site van het CBS kan ik niet zo gedetailleerd kijken maar het lijkt er op dat de studie geschiedenis door evenveel mannen als vrouwen gevolgd wordt?

[..]

Dat kunnen de meeste mannen. Hoe leer je haar signalen beter interpreteren? Dat kun je ook leren, als je dat niet van nature voelt.

[..]

Het is een valide argument. Vrouwen vinden mannen zonder vrienden niet zo leuk als mannen met veel vrienden. Dat is de reden dat het wordt gezegd. Iemand een zeikerd noemen omdat ie de waarheid spreekt is vrij dom.

[..]

Zonde! Maar er zijn toch ook andere cursussen? Op 1 ervaring kun je niet concluderen dat het 'allemaal geldklopperij' is?
1) Dude, ik ga alleen maar naar studentencafé's en praat met mensen van mijn studie.
2) Probeer ik al jaren, snap er nog steeds niks van. Dat subtiele gedoe zie ik meestal gewoon over het hoofd.
3) Als mensen toch geen behoefte hebben aan meer vrienden...
4) Het is maar een voorbeeld. Heb er meerdere gehoord, zij het niet zo extreem als deze. Die cursussen zijn sowieso geschreven door mannen die uitzonderlijk knap zijn dus op mij zijn ze niet van toepassing.
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:06:33 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109875869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:52 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

1) Dude, ik ga alleen maar naar studentencafé's en praat met mensen van mijn studie.
En die vinden hun studie buiten studietijd niet interessant? Wist ik niet...

quote:
2) Probeer ik al jaren, snap er nog steeds niks van. Dat subtiele gedoe zie ik meestal gewoon over het hoofd.
Er zijn cursussen/therapieën voor. Die worden vaker gegeven aan mensen met autisme spectrum stoornissen.

quote:
3) Als mensen toch geen behoefte hebben aan meer vrienden...
Er zijn mensen die geen behoefte hebben aan mooie kleren aantrekken, zichzelf scheren, deo op doen en onder de douche gaan. Dan moeten ze niet raar opkijken dat ze daarmee geen vriendin kunnen krijgen.
In de praktijk maakt een paar vrienden of veel vrienden niet uit, maar als je er helemaal geen hebt draait je hele leven om dat meisje. Veel vrouwen vinden dat niks. Naast het feit dat zo iemand haar 'status niet verhoogt'.

quote:
4) Het is maar een voorbeeld. Heb er meerdere gehoord, zij het niet zo extreem als deze. Die cursussen zijn sowieso geschreven door mannen die uitzonderlijk knap zijn dus op mij zijn ze niet van toepassing.
Het maakt niet direct uit hoe knap je bent (alhoewel er wel een klik moet zijn), het gaat er om hoe je over komt. Je moet haar een goed gevoel geven over zichzelf en over jou.
Ik geloof ook niet direct in die amerikaanse PUA cursussen, maar wel in bepaalde cursussen die je assertiever laten zijn en meer zelfvertrouwen laten uitstralen.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:24:10 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109876752
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:30 schreef Polarcat het volgende:
Maanvis, zie die opmerking van Marx1990 over "met je hart" als een uitdaging om eens écht onder woorden te brengen wat het verschil is tussen een goede aanpak en een slechte. Want wat betekent dat nou precies, "met je hart"? Weet jij zelf wel wat echt de strekking is van die uitdrukking? En vergeet vooral niet om vervolgens je antwoord eens kritisch te staven aan de werkelijkheid - kun je voorbeeldsituaties noemen, waarbij precies datgene aan- dan wel afwezig was en de doorslag bleek te geven?

Ja, dat gaat je een langere post opleveren, maar dan en alléén dan heb je echt antwoord gegeven in plaats van de open deuren ingetrapt die we in elke thread zoals deze ingetrapt zien worden, zonder dat het helpt.
Eigenlijk kan ik het korter uitleggen dan een lange post.
Zeg de dingen tegen haar die je graag tegen haar wilt zeggen ipv dingen waarvan jij denkt dat zij die leuk vindt. Ik doe dat altijd door het eerste te zeggen wat in me op komt en daarin een positieve benadering te hebben.
Als je het teveel gaat analyseren dan heb je geen echt gesprek maar meer een debat.
En dan nog: Versieren werkt alleen als je het echt leuk vindt!
quote:
Want dat is het probleem: veel van die dingen gaan bij ons van nature, als vanzelfsprekend, en wij praten dus "gewoon" met meisjes en dan lukt het. Wij kunnen zeggen "gewoon met je hart doen". Maar zo simpel is het niet, als je niet weet wat dat inhoudt. Zolang die dingen niet worden uitgegraven en onder woorden gebracht, zullen mensen die het niet zoals wij op gevoel of door trial-and-error hebben geleerd, het nooit leren.
Ik merk dat het wel lastig is hoor. Alsof ik de kleur blauw probeer uit te leggen aan een blinde.

quote:
Ten eerste: dat is pas zo, als je een goede eerste indruk op ze hebt gemaakt. Zolang een vrouw nog geen connectie met je voelt, wil ze echt niet haar verhalen met je delen - en het is juist die eerste connectie die belangrijk is of ze je als date-materiaal kan gaan zien.
Je moet wel haar interesse wekken door haar een goed gevoel te geven, en er moet een fysieke (chemische) klik zijn. Het werkt het beste als je zelf heel vrolijk bent, dus als je de hele dag al leuke dingen hebt gedaan. Wat ik net in zo'n pua video zag werkt ook; Je kunt het ook forceren door gewoon meer mensen op straat of in de kroeg aan te spreken. De meesten reageren positief, en daar krijg je een beter gevoel door ;).

quote:
Ten tweede: bij flirten kan dit anders liggen.
okay.
Een gedicht over Maanvis
pi_109879087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En die vinden hun studie buiten studietijd niet interessant? Wist ik niet...

[..]

Er zijn cursussen/therapieën voor. Die worden vaker gegeven aan mensen met autisme spectrum stoornissen.

[..]

Er zijn mensen die geen behoefte hebben aan mooie kleren aantrekken, zichzelf scheren, deo op doen en onder de douche gaan. Dan moeten ze niet raar opkijken dat ze daarmee geen vriendin kunnen krijgen.
In de praktijk maakt een paar vrienden of veel vrienden niet uit, maar als je er helemaal geen hebt draait je hele leven om dat meisje. Veel vrouwen vinden dat niks. Naast het feit dat zo iemand haar 'status niet verhoogt'.

[..]

Het maakt niet direct uit hoe knap je bent (alhoewel er wel een klik moet zijn), het gaat er om hoe je over komt. Je moet haar een goed gevoel geven over zichzelf en over jou.
Ik geloof ook niet direct in die amerikaanse PUA cursussen, maar wel in bepaalde cursussen die je assertiever laten zijn en meer zelfvertrouwen laten uitstralen.
1) Inderdaad ja. De meeste mensen kletsen over andere dingen als ze uitgaan in mijn ervaring, meestal precies van dat sociale gedoe waarmee ik geen voeling heb.
2) Te duur, en het is niet gezegd dat het werkt. Ik zie niet in hoe je iemand die neuro-anatomisch gezien (volgens studies) anders is kan veranderen. Je kunt ze die routines wel aanleren, maar dan komt dat nog niet natuurlijk over, eerder robotisch.
3) Die dingen zijn niet te vergelijken. Je vergelijkt nu appels met peren. Weinig vrienden hebben is niet hetzelfde als geen/weinig aandacht hebben voor persoonlijke hygiëne, wat ik wel heb.
4) Hoe ik overkom? Introvert, stil en verlegen en dat is afstotelijk voor vrouwen blijkbaar.
pi_109879279
Je moet ook niet een meisje leren kennen via whatsapp, gesprekken zijn dan veel droger/saaier.
Vraag haar gewoon mee uit! Een keer wat drinken ofzo :)
pi_109881074
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:27 schreef Strawberryx het volgende:
Je moet ook niet een meisje leren kennen via whatsapp, gesprekken zijn dan veel droger/saaier.
Vraag haar gewoon mee uit! Een keer wat drinken ofzo :)
???????

Wat heeft whatsapp ermee te maken? Snap het niet.
  woensdag 4 april 2012 @ 03:12:01 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109881752
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:20 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

1) Inderdaad ja. De meeste mensen kletsen over andere dingen als ze uitgaan in mijn ervaring, meestal precies van dat sociale gedoe waarmee ik geen voeling heb.
Misschien niet meer zoveel focussen op uitgaan maar op andere dingen zoals museabezoek oid?

quote:
2) Te duur, en het is niet gezegd dat het werkt. Ik zie niet in hoe je iemand die neuro-anatomisch gezien (volgens studies) anders is kan veranderen. Je kunt ze die routines wel aanleren, maar dan komt dat nog niet natuurlijk over, eerder robotisch.
Ik ken iemand die zo'n cursus heeft gevolgd als onderdeel van z'n therapie. Bij hem merk je het helemaal niet totdat ie het zegt. Maargoed, misschien weet jij het toch beter want jij hebt er natuurlijk ook al ervaring mee?

quote:
3) Die dingen zijn niet te vergelijken. Je vergelijkt nu appels met peren. Weinig vrienden hebben is niet hetzelfde als geen/weinig aandacht hebben voor persoonlijke hygiëne, wat ik wel heb.
Het zijn allebei dingen waar je iets aan kunt doen of er gewoon geen behoefte aan kunt hebben, maar wel dingen die vrouwen afschrikken.
quote:
4) Hoe ik overkom? Introvert, stil en verlegen en dat is afstotelijk voor vrouwen blijkbaar.
Niet alleen introvert, stil en verlegen, ook nog eens heel negatief over jezelf en je capaciteiten. Vrouwen willen een zelfverzekerde man, niet een bang wezentje dat de hoop opgeeft als het even tegen zit. Je moet met zo'n meid een toekomst opbouwen, en dat kan niet als jij telkens bij de pakken neer gaat zitten. Dus ben je dan onaantrekkelijk voor hun.
Het komt eigenlijk op het volgende neer; of je doet actief iets om te veranderen, of je krijgt nooit een vriendin. Aangezien jij ook gelukkig lijkt te zijn zonder vriendin kan het best zijn dat je nu zoiets hebt van 'ik ga me er niet meer mee frustreren, accepteer dat ik alleen zal blijven en ga door met m'n leven'. Maar als je dat toegeeft dan heeft het voor mij ook geen zin meer om voor mijn doen überlange posts met advies voor je te schrijven.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 4 april 2012 @ 08:32:09 #70
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109883120
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 03:12 schreef Maanvis het volgende:

Niet alleen introvert, stil en verlegen, ook nog eens heel negatief over jezelf en je capaciteiten. Vrouwen willen een zelfverzekerde man, niet een bang wezentje dat de hoop opgeeft als het even tegen zit.
Dit.

Op vrijwel alle posts krijg jij het voor elkaar om negatief te reageren. Ik heb je nergens zien reageren met: "vooruit, heb ik nog niet geprobeerd. Laat ik dat eens doen, dank je".

Als je niks wil, ga dan tenminste langs een therapeut om aan je humeur te werken.
pi_109899829
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 03:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Misschien niet meer zoveel focussen op uitgaan maar op andere dingen zoals museabezoek oid?

[..]

Ik ken iemand die zo'n cursus heeft gevolgd als onderdeel van z'n therapie. Bij hem merk je het helemaal niet totdat ie het zegt. Maargoed, misschien weet jij het toch beter want jij hebt er natuurlijk ook al ervaring mee?

[..]

Het zijn allebei dingen waar je iets aan kunt doen of er gewoon geen behoefte aan kunt hebben, maar wel dingen die vrouwen afschrikken.

[..]

Niet alleen introvert, stil en verlegen, ook nog eens heel negatief over jezelf en je capaciteiten. Vrouwen willen een zelfverzekerde man, niet een bang wezentje dat de hoop opgeeft als het even tegen zit. Je moet met zo'n meid een toekomst opbouwen, en dat kan niet als jij telkens bij de pakken neer gaat zitten. Dus ben je dan onaantrekkelijk voor hun.
Het komt eigenlijk op het volgende neer; of je doet actief iets om te veranderen, of je krijgt nooit een vriendin. Aangezien jij ook gelukkig lijkt te zijn zonder vriendin kan het best zijn dat je nu zoiets hebt van 'ik ga me er niet meer mee frustreren, accepteer dat ik alleen zal blijven en ga door met m'n leven'. Maar als je dat toegeeft dan heeft het voor mij ook geen zin meer om voor mijn doen überlange posts met advies voor je te schrijven.
Museum bezoek? Lijkt me niet de aangewezen plek om nieuwe mensen te ontmoeten. Meeste mensen gaan niet naar musea om die reden. Misschien mis ik je punt, maar ik zie de relevantie niet van museum bezoek. Vinden de meeste mensen dat niet saai, stoffig enz.?

Ik heb me eerder erbij neergelegd dat ik toch geen vrouwen kan versieren. Zou niet weten hoe. Als ik advies krijg en ik implementeer dat, dan backfired het gigantisch of loopt het nergens op uit (tot nu toe altijd het geval geweest).

Ben ik gelukkig? Ja, maar het kan beter.

En ik ben niet negatief, ik ben realistisch. Gebaseerd op al mijn ervaringen in het verleden zie ik niet in waarom er iets opeens zou moeten veranderen. Empirisch gezien is het onwaarschijnlijk (in het beste geval).

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:32 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dit.

Op vrijwel alle posts krijg jij het voor elkaar om negatief te reageren. Ik heb je nergens zien reageren met: "vooruit, heb ik nog niet geprobeerd. Laat ik dat eens doen, dank je".

Als je niks wil, ga dan tenminste langs een therapeut om aan je humeur te werken.
Mijn humeur is niks mis mee, in ieder geval niet zolang ik internetfora als klankbord kan gebruiken om stoom af te blazen. Denk je nou dat ik in het echte leven ook zo negatief (lees: realistisch) doe? Nee natuurlijk niet, ik weet ook wel dat dat mensen afstoot. Kom ik soms achterlijk over of zo?
  woensdag 4 april 2012 @ 17:27:10 #72
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109902472
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:29 schreef Marx1990 het volgende:

Mijn humeur is niks mis mee, in ieder geval niet zolang ik internetfora als klankbord kan gebruiken om stoom af te blazen. Denk je nou dat ik in het echte leven ook zo negatief (lees: realistisch) doe? Nee natuurlijk niet, ik weet ook wel dat dat mensen afstoot. Kom ik soms achterlijk over of zo?
In tegendeel, je komt juist intelligent over. Maar ja, ik denk inderdaad dat je in real life, op dit gebied, zo negatief bent.

Op dit gebied helpt het echt als je voorbeelden hebt. Er zijn div. forums waar mannen in een bepaalde stad afspreken en dan lekker op meidenjacht gaan. Dat zou helemaal niet verkeerd zijn voor jou, zo denk ik. Als jouw vrienden het niet kunnen duiden, dan kan een buitenstaander dat misschien wel. Vaak proberen vrienden de vrede te bewaren.
  woensdag 4 april 2012 @ 18:33:49 #73
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_109904727
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:27 schreef Hallmark het volgende:

[..]

In tegendeel, je komt juist intelligent over. Maar ja, ik denk inderdaad dat je in real life, op dit gebied, zo negatief bent.

Op dit gebied helpt het echt als je voorbeelden hebt. Er zijn div. forums waar mannen in een bepaalde stad afspreken en dan lekker op meidenjacht gaan. Dat zou helemaal niet verkeerd zijn voor jou, zo denk ik. Als jouw vrienden het niet kunnen duiden, dan kan een buitenstaander dat misschien wel. Vaak proberen vrienden de vrede te bewaren.
Je moet idd met mensen omgaan die er fucking goed in zijn. Dan word je vanzelf meegezogen. In de intro week van m'n studie had ik hetzelfde. In m'n groep zat een baasplayer die altijd een big smile op z'n gezicht had. Vervolgens loop ik met hem alle verenigingen af, en ik zie hoe hij met alles en iedereen uit z'n omgeving contact zoekt, en met welke attitude hij een gesprek in gaat. Tijdens de grote feesten ging ik hetzelfde doen, en heb nog nooit met zoveel verschillende vrouwen op 1 avond gepraat. Ze mochten me allemaal.

Zulke dingen zijn trouwens ook erg goed voor je zelfvertrouwen. Je krijgt er een soort alpha status van. Als jij met iedere vrouw waar je contact mee hebt een leuk gesprek kan voeren, merken andere vrouwen in de club dat ook op. Die avond was ook de eerste keer dat een chick op mij afstapte (puur om me in bed te krijgen) ipv andersom.
pi_109905767
Volgende punten doen :P:

- Jezelf af en toe kwetsbaar op stellen, waardoor ze jou als het ware kan 'prikken'
- Grappig zijn en niet te serieus :)
- Pesten beetje, bijv.. vanmiddag krijg whatsapp dat ze bij de mac zit, stuur je terug haha dikkie dik. en als ze dan serieus reageeert zeg je neeeeuh valt wel mee ;)

En tja verders tis gewoon reageren op de middelen die zij jou aanrijkt, succes dermee ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 19:09:02 #75
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109906108
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:01 schreef FireFoxy247 het volgende:

- Pesten beetje, bijv.. vanmiddag krijg whatsapp dat ze bij de mac zit, stuur je terug haha dikkie dik. en als ze dan serieus reageeert zeg je neeeeuh valt wel mee ;)
Daar win je hoe dan ook geen punten mee :') :')
pi_109906259
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

haha ieder zn manier xD
pi_109906468
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:33 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Je moet idd met mensen omgaan die er fucking goed in zijn. Dan word je vanzelf meegezogen. In de intro week van m'n studie had ik hetzelfde. In m'n groep zat een baasplayer die altijd een big smile op z'n gezicht had. Vervolgens loop ik met hem alle verenigingen af, en ik zie hoe hij met alles en iedereen uit z'n omgeving contact zoekt, en met welke attitude hij een gesprek in gaat. Tijdens de grote feesten ging ik hetzelfde doen, en heb nog nooit met zoveel verschillende vrouwen op 1 avond gepraat. Ze mochten me allemaal.

Zulke dingen zijn trouwens ook erg goed voor je zelfvertrouwen. Je krijgt er een soort alpha status van. Als jij met iedere vrouw waar je contact mee hebt een leuk gesprek kan voeren, merken andere vrouwen in de club dat ook op. Die avond was ook de eerste keer dat een chick op mij afstapte (puur om me in bed te krijgen) ipv andersom.
En wat zijn dan de tips die je van deze baasplayer geleerd hebt?
  woensdag 4 april 2012 @ 19:41:25 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109907910
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:29 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Museum bezoek? Lijkt me niet de aangewezen plek om nieuwe mensen te ontmoeten. Meeste mensen gaan niet naar musea om die reden. Misschien mis ik je punt, maar ik zie de relevantie niet van museum bezoek. Vinden de meeste mensen dat niet saai, stoffig enz.?
Je kunt toch een meisje van je studie daar mee naar toe nemen?

quote:
Ik heb me eerder erbij neergelegd dat ik toch geen vrouwen kan versieren. Zou niet weten hoe. Als ik advies krijg en ik implementeer dat, dan backfired het gigantisch of loopt het nergens op uit (tot nu toe altijd het geval geweest).
Volgens mij implementeer je vrijwel nooit advies maar heb je het maar enkele keren gedaan en toen dat backfirede heb je besloten om het nooit meer te doen. Dit is overigens puur speculatie op basis van jouw houding hier, maargoed.

quote:
Ben ik gelukkig? Ja, maar het kan beter.

En ik ben niet negatief, ik ben realistisch. Gebaseerd op al mijn ervaringen in het verleden zie ik niet in waarom er iets opeens zou moeten veranderen. Empirisch gezien is het onwaarschijnlijk (in het beste geval).
Je hebt als geboortejaar 1990, dat is nog heel jong. Er kan nog vanalles veranderen. Maar ik ben wel realistisch tegen jou als ik zeg dat als je je houding niet verandert er nooit iets in je situatie zal veranderen.
Bekijk het maar als volgt; als je nooit rijlessen neemt zul je je rijbewijs nooit halen. Dus dan kun je realistisch zijn en zeggen dat het empirisch gezien onwaarschijnlijk is dat je je rijbewijs ooit haalt. Maar daar geef je dan alleen maar je eigen apathie over je situatie mee aan. Je bent ongelukkig met je leven maar niet bereid om de stappen te ondernemen om dat te verbeteren.
Hoe eerder je als persoon verandert, hoe eerder je je situatie verandert.

quote:
Ik weet het wel zeker. Je kunt geen masker opzetten om het te verbergen, mensen zien aan je ogen, je houding en je manier van praten dat je je positiviteit faket. En anders merken ze het wel als ze naar je kijken als je even niet met ze praat. Vrouwen, net als mannen, 'scannen' mensen die ze leuk vinden. Ze observeren je vanaf een afstandje voordat ze je aanspreken. Als jij er dan bij zit/staat als een zoutzak die eigenlijk geen lol heeft in zijn leven en wat ie op dat moment aan het doen is, dan zal zij jou niet aanspreken, en bij het evt aanspreken van jouw kant ook niet mogen.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 5 april 2012 @ 00:49:06 #79
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_109924886
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:16 schreef dyna18 het volgende:

[..]

En wat zijn dan de tips die je van deze baasplayer geleerd hebt?
Lastig uit te leggen. Je kan niet zo met een paar tips beter worden met vrouwen. Er zijn niet voor niets honderden topics als deze. Ik kan wel zijn hele persoonlijkheid hier gaan voorleggen aan jullie, maar daar heb je vrij weinig aan. Je moet dit soort dingen zien.

Wat ik trouwens wel als tip hier kan geven is dat je open moet staan voor nieuwe dingen. Het is veel leuker om overal 'ja' op te zeggen dan ''mehh, geen zin'' of de 'coole' boy uit gaan hangen en het voorstel belachelijk te maken.

Voorbeeld: tijdens ontvangstweek zitten we met de groep op een grasveldje te niksen. Vraagt die gast aan me ''ga je mee schermen''. Nu heb ik helemaal niks met schermen, maar toch stem ik in. Uiteindelijk ben ik toch blij dat ik het gedaan hebt. Je hebt het nu ervaren en je hebt er een mening over.

Als een meisje die avond vraagt wat je gedaan hebt die dag(een beetje treurige vraag, maargoed :P ) is het veel interessanter om te zeggen dat je bent gaan schermen dan dat je de hele dag in de zon gelegen hebt, zoals de andere 8 mensen uit je groepje. Hierdoor onderscheid je je van andere mannen, en ben je automatisch interessanter.
  donderdag 5 april 2012 @ 12:19:06 #80
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109934458
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 00:49 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Als een meisje die avond vraagt wat je gedaan hebt die dag(een beetje treurige vraag, maargoed :P ) is het veel interessanter om te zeggen dat je bent gaan schermen dan dat je de hele dag in de zon gelegen hebt, zoals de andere 8 mensen uit je groepje. Hierdoor onderscheid je je van andere mannen, en ben je automatisch interessanter.
Precies. Het is me opgevallen, dat als je een interessant en gevarieerd leven hebt, je automatisch haast interessanter wordt voor vrouwen.

Er was laatst een verkleed-feest in een tent waar ik wel eens kom. Dus ik verkleed me en het viel me op dat ik tot de 1-op-15 hoor, die zich verkleed hebben. De rest liep in spijkerbroek. De rest hoefde niet voor schut over straat, maar ik werd aangesproken door vrouwen, die iets wilde weten over mijn kostuum.
pi_109935752
TS, je gaat geen gesprek op niveau aan via Whatsapp :') !!!!!

Het gesprek op niveau doe je IRL, oftewel vraag haar eerst uit, dan kijken of je tot dat gesprek op niveau kan komen.

Kom je niet op dat niveau die je wil, lekker laten leven, er loopt meer moois in het wild rond :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_109940123
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 00:49 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Lastig uit te leggen. Je kan niet zo met een paar tips beter worden met vrouwen. Er zijn niet voor niets honderden topics als deze. Ik kan wel zijn hele persoonlijkheid hier gaan voorleggen aan jullie, maar daar heb je vrij weinig aan. Je moet dit soort dingen zien.

Wat ik trouwens wel als tip hier kan geven is dat je open moet staan voor nieuwe dingen. Het is veel leuker om overal 'ja' op te zeggen dan ''mehh, geen zin'' of de 'coole' boy uit gaan hangen en het voorstel belachelijk te maken.

Voorbeeld: tijdens ontvangstweek zitten we met de groep op een grasveldje te niksen. Vraagt die gast aan me ''ga je mee schermen''. Nu heb ik helemaal niks met schermen, maar toch stem ik in. Uiteindelijk ben ik toch blij dat ik het gedaan hebt. Je hebt het nu ervaren en je hebt er een mening over.

Ik vind dit dus geen goed voorbeeld. Ik versier ook al enige tijd vrouwen, maar uiteindelijk draait het maar om één ding en dat is sociaal leuk contact. Vrouwen vinden het te gek als mannen ze sociaal uitdagen ipv vertellen wat je die dag allemaal voor gave dingen hebt gedaan. Het zal best werken, maar dan moet je elke dag (of elke dag dat je uit gaan) iets vets gaan doen. Opzich niets mis mee, maar ik heb gemerkt dat vrouwen het veel leuker vinden als je ze sociaal uitdaagt en dilemma's voorlegt waar daadwerkelijk over nagedacht moet worden. Je moet zorgen dat je een "ander" gesprek voert dan die 10.000 mannen voor je.. Ook moet je altijd in je achterhouden houden dat iedereen zichzelf altijd het leukste onderwerp vindt. Als je de goeie vragen stelt worden meisjes uitgedaagd, avontuurlijker of voelen ze zich geflijt... Gewoon veel experimenteren met vrouwen en je wordt er vanzelf handig in. Een beetje plagen is ook niet erg..
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_109940481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:40 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Ik vind dit dus geen goed voorbeeld. Ik versier ook al enige tijd vrouwen, maar uiteindelijk draait het maar om één ding en dat is sociaal leuk contact. Vrouwen vinden het te gek als mannen ze sociaal uitdagen ipv vertellen wat je die dag allemaal voor gave dingen hebt gedaan. Het zal best werken, maar dan moet je elke dag (of elke dag dat je uit gaan) iets vets gaan doen. Opzich niets mis mee, maar ik heb gemerkt dat vrouwen het veel leuker vinden als je ze sociaal uitdaagt en dilemma's voorlegt waar daadwerkelijk over nagedacht moet worden. Je moet zorgen dat je een "ander" gesprek voert dan die 10.000 mannen voor je.. Ook moet je altijd in je achterhouden houden dat iedereen zichzelf altijd het leukste onderwerp vindt. Als je de goeie vragen stelt worden meisjes uitgedaagd, avontuurlijker of voelen ze zich geflijt... Gewoon veel experimenteren met vrouwen en je wordt er vanzelf handig in. Een beetje plagen is ook niet erg..
Geflijt :') :')

Tis gevlijt jongen... Hier scoor je geen punten mee bij vrouwen :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_109940821
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:49 schreef Godshand het volgende:

[..]

Geflijt :') :')

Tis gevlijt jongen... Hier scoor je geen punten mee bij vrouwen :P
:) even kijken of iedereen nog scherp was op deze donderdagmiddag. Nee dyslexie (knap dat ik dat dan wel weer kan schrijven hé), maar mag geen excuus zijn.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  donderdag 5 april 2012 @ 15:06:23 #85
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_109941189
- niet doen -
pi_109943434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:27 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Een wingman zou ik wel fijn vinden ja, maar bij voorkeur een die lelijker is dan ik, anders gaat de wingman ervandoor met meisje dat ik beoogde en dat is niet de bedoeling :P. Helaas zijn de mannen in mijn vriendenkring (vrouwen zitter er niet echt in) ook al geen helden wat betreft vrouwen :').
pi_109944563
Uiterlijk zegt helemaal niets. Kleed je goed, verzorg jezelf en je bent goed op weg. Een dosis zelfvertrouwen kan lelijkheid aardig verbloemen.
pi_109944584
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:06 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Een wingman zou ik wel fijn vinden ja, maar bij voorkeur een die lelijker is dan ik, anders gaat de wingman ervandoor met meisje dat ik beoogde en dat is niet de bedoeling :P. Helaas zijn de mannen in mijn vriendenkring (vrouwen zitter er niet echt in) ook al geen helden wat betreft vrouwen :').
Juist gebruik van maken! Ga gewoon met vrienden stappen en probeer wat uit. 100 x op je bek gaan zodat het je op een gegeven moment niet meer boeit...

Het Officiële Pua Topic #3 hier kun je ook wat meer lezen
  donderdag 5 april 2012 @ 18:58:38 #89
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_109949958
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:40 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Het draait niet om 1 ding, het draait om honderden kleine dingetjes. Maar het is belangrijk om interessant te zijn. Zoals je al zegt, je moet je onderscheiden van de andere 100 mensen die haar afgelopen week hebben gesproken. Dit kan je doen door haar een beetje te fokken en op een slimme manier gesprekken te voeren, maar dit kan niet iedereen. Er gaat een zekere tijd overheen voordat je dit onder controle hebt.

Wat makkelijker is voor de 'sociaal minder vaardigen' is om nieuwe ervaringen op te gaan doen. Als mensen je uitnodigen om iets te gaan doen, zeg dan gewoon ja, zelfs als je er niet heel veel zin in hebt die avond. Dit is zeker geen magische formule waarmee je vrouwen in bed zal krijgen, maar het helpt mensen wel om een beetje uit hun schulp te komen.
  donderdag 5 april 2012 @ 19:07:06 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109950287
quote:

Een wingman zou ik wel fijn vinden ja, maar bij voorkeur een die lelijker is dan ik, anders gaat de wingman ervandoor met meisje dat ik beoogde en dat is niet de bedoeling :P.
Als je met een lelijker man gaat die een veel betere babbel heeft dan jou, dan is de kans groter dat hij met de meiden er vandoor gaat dan wanneer ie knappe ris dan je ;)
  donderdag 5 april 2012 @ 19:23:14 #91
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_109951004
quote:

[..]

Jij snapt er duidelijk zo weinig van :') Uiterlijk is maar een deel van het gehele plaatje. Gelukkig voor ons kijken vrouwen hier ook nog eens veel minder naar dan mannen.

Chill dat ze hier een PUA topic hebben trouwens, die ga ik even doorspitten :D
  donderdag 5 april 2012 @ 19:32:09 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109951387
Mooie zelfverzekerde vrouwen kijken zelfs bijna niet naar je uiterlijk, alleen maar naar je uitstraling en karakter. Dat komt doordat ze zelf in hun leven al hebben wat ze willen en dus geen man nodig hebben om daarmee 'hogerop' te komen in hun omgeving.
Dit ervaar ik ook bij het uitgaan, veel meer aanspraak en sjans van echt mooie vrouwen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_109951621
Yes men!
Rustig aan.
pi_109961317
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hahaha
pi_110059501
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:23 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Jij snapt er duidelijk zo weinig van :') Uiterlijk is maar een deel van het gehele plaatje. Gelukkig voor ons kijken vrouwen hier ook nog eens veel minder naar dan mannen.

Chill dat ze hier een PUA topic hebben trouwens, die ga ik even doorspitten :D
In mijn ervaring is dat niet het geval. Overal waar ik ga zie ik dat de fysiek aantrekkelijkere mannen meer succes hebben met vrouwen dan de fysiek minder aantrekkelijke mannen.
pi_110059919
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je kunt toch een meisje van je studie daar mee naar toe nemen?

[..]

Volgens mij implementeer je vrijwel nooit advies maar heb je het maar enkele keren gedaan en toen dat backfirede heb je besloten om het nooit meer te doen. Dit is overigens puur speculatie op basis van jouw houding hier, maargoed.

[..]

Je hebt als geboortejaar 1990, dat is nog heel jong. Er kan nog vanalles veranderen. Maar ik ben wel realistisch tegen jou als ik zeg dat als je je houding niet verandert er nooit iets in je situatie zal veranderen.
Bekijk het maar als volgt; als je nooit rijlessen neemt zul je je rijbewijs nooit halen. Dus dan kun je realistisch zijn en zeggen dat het empirisch gezien onwaarschijnlijk is dat je je rijbewijs ooit haalt. Maar daar geef je dan alleen maar je eigen apathie over je situatie mee aan. Je bent ongelukkig met je leven maar niet bereid om de stappen te ondernemen om dat te verbeteren.
Hoe eerder je als persoon verandert, hoe eerder je je situatie verandert.

[..]

Ik weet het wel zeker. Je kunt geen masker opzetten om het te verbergen, mensen zien aan je ogen, je houding en je manier van praten dat je je positiviteit faket. En anders merken ze het wel als ze naar je kijken als je even niet met ze praat. Vrouwen, net als mannen, 'scannen' mensen die ze leuk vinden. Ze observeren je vanaf een afstandje voordat ze je aanspreken. Als jij er dan bij zit/staat als een zoutzak die eigenlijk geen lol heeft in zijn leven en wat ie op dat moment aan het doen is, dan zal zij jou niet aanspreken, en bij het evt aanspreken van jouw kant ook niet mogen.
1) Ik ken eigenlijk helemaal geen meisjes van mijn studie, daar ga ik niet echt mee om. Die zitten in andere sociale groepen dan ik.
2) Ik implementeer van genoeg advies:
- Doe iets aan je uiterlijk ---> geen resultaat
- Ga vaker uit ---> geen resultaat
- Praat gewoon met meisjes ---> resultaat: fuck-off signalen
- Versier ze, doe gewoon wat ik doe ---> afwijzing
- Denk er niet over na, het komt vanzelf als je het het minst verwacht ---> niet dus
- Je moet juist méér moeite erin steken/initiatief tonen, niet minder, uiteindelijk kom je dan wel een meisje tegen ---> zie vorige
- Je moet meisjes, geen aandacht geven maar ze negeren ---> dan negeren ze me terug
- Je moet meisjes uitdagen ---> dan gaan ze zich aan mij ergeren in mijn ervaring

Enzovoorts. Ontwaar jij hier niet een patroon? Ik ontwaar er anders wel een.

3) Dit voorbeeld slaat nergens op. Als je nooit rijlessen hebt gehad kun je empirisch gezien niet concluderen dat je niet kan rijden. Ik heb wél 'rijlessen' gehad om met jouw metafoor verder te gaan, maar 'rijden' kan ik na 100 lessen nog niet.

4) Larie, als je maar goed genoeg kunt acteren dan zien mensen het níet. Mijn vrienden van alle mensen zien het niet, dus waarom zouden anderen het wel zien? Nogmaals dit hele 'negativiteit' gedoe baseert zich op het geloof dat mensen telepathische vermogens hebben, wat niet het geval is.

Ik wed dat als jij mij tegen zou komen op straat of in mijn stamcafé of zo, dat jou dan helemaal niets aan mij op zou vallen.
pi_110060807
Ik weet niet of je dit topic hebt gevolgd, maar het geeft inzicht op een abstract niveau in wat je moet doen als jongen om ergens te komen op liefdesgebied:
Vriend gedraagt zich behoorlijk emo na daten van zijn crush (linkt al naar de juiste post)

Veel meisjes zullen dit tegenspreken omdat zij dit niet hoeven/willen begrijpen. Meer daarover lees je hier:
versieren in de kroeg/bar/discotheek in 10 minuten!? (linkt al naar de juiste post)
Stap 1 in het proces is accepteren dat het voorlopig zo werkt. Ja, het is frustrerend dat dit verhaal niet salonfähig is, maar dat is onderdeel van een groter probleem voor later. Je kunt hier nu niets aan doen en gefrustreerd zijn werkt tegen je. Als jongen zul je gewoon moeten begrijpen hoe je meisjes aantrekt, hoe je die noodzakelijke gevoelens bij ze kunt laten groeien, etc. *

Punt is dat om dit in te praktijk te brengen. De tips "Praat gewoon met meisjes", "Versier ze, doe gewoon wat ik doe", "Je moet meisjes uitdagen" gaan daarover, maar kunnen op meerdere manieren invulling krijgen in de praktijk. Het hangt van je persoonlijkheid af hoe je hier het beste invulling aan kunt geven. Vandaar dat je kunt nadoen wat een succesvolle kerel doet, en er toch geen succes mee hebben. Mijn advies is daarom: breid je mannelijke vriendenkring uit en onderzoek wat verschillende succesvolle jongens/mannen doen. Ga eerst op onderzoek uit en probeer dan zelf. Laat je niet blind maken door PUA's; beoordeel de waarde van wat iedereen zegt op zijn resultaten. Als jij een fijne relatie met een lief meisje wilt, onderzoek dan wat jongens doen die dat voor elkaar krijgen. Dit geeft je een veel beter inzicht in waardoor meisjes worden aangetrokken.[/b] Succes.

* Dit betekent echter niet dat je elk meisje wel gevoelens voor je kunt laten krijgen. Er moet natuurlijk wel een match zijn qua karakter.

[ Bericht 4% gewijzigd door Polarcat op 08-04-2012 19:22:53 ]
  zondag 8 april 2012 @ 18:31:28 #98
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_110064791
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:44 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

In mijn ervaring is dat niet het geval. Overal waar ik ga zie ik dat de fysiek aantrekkelijkere mannen meer succes hebben met vrouwen dan de fysiek minder aantrekkelijke mannen.
Het speelt uiteraard mee, maar het is zeker niet alles. Ik denk dat de grootste reden dat knappe mannen chicks krijgen is dat zij vanaf jonge leeftijd al uitgebreid hebben geleerd om sociaal met anderen om te gaan. Veel ervaring met meisjes, en daardoor een attitude hebben die aantrekkelijk gevonden worden.

Voor mannen die niet belachelijk knap zijn is dit lastiger. Deze groep moet zelf actie ondernemen om de ervaring op te doen. Dit betekent dus niet dat het onmogelijk is. Van jou krijg ik alleen het gevoel dat je in een slachtofferrol bent gekropen en daar (voorlopig) niet van plan bent om uit te komen. Je kan nu de makkelijke weg kiezen: accepteren dat je slecht bent met vrouwen en over een paar jaar met een gelukje een relatie krijgen met een zesje, of zelf initiatief nemen en de wil krijgen om echt te veranderen.

Er is maar een kleine groep die de laatste weg kiest, maar dat is wel de groep waar ik het meeste respect voor heb.
  zondag 8 april 2012 @ 18:53:55 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110065485
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:55 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

1) Ik ken eigenlijk helemaal geen meisjes van mijn studie, daar ga ik niet echt mee om. Die zitten in andere sociale groepen dan ik.
Dan zit er maar 1 ding op: In die sociale groepen komen.

quote:
2) Ik implementeer van genoeg advies:
- Doe iets aan je uiterlijk ---> geen resultaat
- Ga vaker uit ---> geen resultaat
- Praat gewoon met meisjes ---> resultaat: fuck-off signalen
- Versier ze, doe gewoon wat ik doe ---> afwijzing
- Denk er niet over na, het komt vanzelf als je het het minst verwacht ---> niet dus
- Je moet juist méér moeite erin steken/initiatief tonen, niet minder, uiteindelijk kom je dan wel een meisje tegen ---> zie vorige
- Je moet meisjes, geen aandacht geven maar ze negeren ---> dan negeren ze me terug
- Je moet meisjes uitdagen ---> dan gaan ze zich aan mij ergeren in mijn ervaring

Enzovoorts. Ontwaar jij hier niet een patroon? Ik ontwaar er anders wel een.
En nu met voorbeelden en aantallen? Ik heb nog steeds niet de indruk dat je dit vaker dan 10x hebt geprobeerd. En sowieso als je met zo'n negatieve instelling die je hier tentoon spreidt erin stapt dan wordt het sowieso niets.

quote:
3) Dit voorbeeld slaat nergens op. Als je nooit rijlessen hebt gehad kun je empirisch gezien niet concluderen dat je niet kan rijden. Ik heb wél 'rijlessen' gehad om met jouw metafoor verder te gaan, maar 'rijden' kan ik na 100 lessen nog niet.
Omdat je schijt hebt aan je rijinstructeur en het zelf allemaal wél denkt te weten ;).

quote:
4) Larie, als je maar goed genoeg kunt acteren dan zien mensen het níet. Mijn vrienden van alle mensen zien het niet, dus waarom zouden anderen het wel zien? Nogmaals dit hele 'negativiteit' gedoe baseert zich op het geloof dat mensen telepathische vermogens hebben, wat niet het geval is.

Ik wed dat als jij mij tegen zou komen op straat of in mijn stamcafé of zo, dat jou dan helemaal niets aan mij op zou vallen.
Je vrienden accepteren je zoals je bent, bij hen voel je je meer op je gemak etc. Dan gedraag je je ook anders ipv op je voor jou kenmerkende 'het wordt toch niets' manier.
Je kunt FOK! voor de gek houden maar als je ervoor kiest jezelf voor de gek te houden kan dat ook, maar uiteindelijk word je daar niet gelukkiger mee. Ik concludeer dat je diep van binnen te eigenwijs bent of gewoon de wil niet hebt om ook maar iets aan jezelf te veranderen (of je hebt je maskertje 'het lukt toch niet' weer opgezet). Daarom heeft het ook geen zin om jou verder te helpen met advies. Ik vraag me af wat je motivatie is om in dit soort topiques te reageren. Wil je anderen die nog wel advies kunnen gebruiken meetrekken in je negativiteit?
Een gedicht over Maanvis
  zondag 8 april 2012 @ 22:53:36 #100
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110078087
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:53 schreef Maanvis het volgende:

En nu met voorbeelden en aantallen? Ik heb nog steeds niet de indruk dat je dit vaker dan 10x hebt geprobeerd. En sowieso als je met zo'n negatieve instelling die je hier tentoon spreidt erin stapt dan wordt het sowieso niets.
Stel dat hij het wel meer dan 10x heeft geprobeerd? Wat stel je dan voor?

quote:
Ik concludeer dat je diep van binnen te eigenwijs bent of gewoon de wil niet hebt om ook maar iets aan jezelf te veranderen (of je hebt je maskertje 'het lukt toch niet' weer opgezet). Daarom heeft het ook geen zin om jou verder te helpen met advies. Ik vraag me af wat je motivatie is om in dit soort topiques te reageren. Wil je anderen die nog wel advies kunnen gebruiken meetrekken in je negativiteit?
Dit is een behoorlijke "jump to conclusion". Ik denk dat je even beter kan wachten tot hij een reactie op je vorige vragen heeft gepost. Ik ben benieuwd naar een ietwat gedetailleerde reactie.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 9 april 2012 @ 00:33:43 #101
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_110083644
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:53 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Stel dat hij het wel meer dan 10x heeft geprobeerd? Wat stel je dan voor?

[..]

Dit is een behoorlijke "jump to conclusion". Ik denk dat je even beter kan wachten tot hij een reactie op je vorige vragen heeft gepost. Ik ben benieuwd naar een ietwat gedetailleerde reactie.
Het is een vooroordeel over fokkers, die naar mijn ervaring meestal blijkt te kloppen. Ik heb al ontelbare topics gelezen over hoe zielig mensen zichzelf vinden en vragen of mensen ze alsjeblieft willen helpen. Vervolgens wordt er goed advies gegeven, en gaan ze excuses verzinnen om dit niet uit te hoeven voeren.
  maandag 9 april 2012 @ 00:38:31 #102
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110083819
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 00:33 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Het is een vooroordeel over fokkers, die naar mijn ervaring meestal blijkt te kloppen. Ik heb al ontelbare topics gelezen over hoe zielig mensen zichzelf vinden en vragen of mensen ze alsjeblieft willen helpen. Vervolgens wordt er goed advies gegeven, en gaan ze excuses verzinnen om dit niet uit te hoeven voeren.
Ik heb nog nooit excuses bedacht om geen advies uit te voeren. Ik heb juist van mezelf door dat ik niet zaken van de hak op de tak moet gaan doen, maar dat ik rustig mezelf moet ontwikkelen. Dit is niet hetzelfde als een excuses. Dat excuses-gedoe wordt me in de mond gelegd.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_110234272
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

1. Dan zit er maar 1 ding op: In die sociale groepen komen.

[..]

2. En nu met voorbeelden en aantallen? Ik heb nog steeds niet de indruk dat je dit vaker dan 10x hebt geprobeerd. En sowieso als je met zo'n negatieve instelling die je hier tentoon spreidt erin stapt dan wordt het sowieso niets.

[..]

3. Omdat je schijt hebt aan je rijinstructeur en het zelf allemaal wél denkt te weten ;).

[..]

4. Je vrienden accepteren je zoals je bent, bij hen voel je je meer op je gemak etc. Dan gedraag je je ook anders ipv op je voor jou kenmerkende 'het wordt toch niets' manier.
Je kunt FOK! voor de gek houden maar als je ervoor kiest jezelf voor de gek te houden kan dat ook, maar uiteindelijk word je daar niet gelukkiger mee. Ik concludeer dat je diep van binnen te eigenwijs bent of gewoon de wil niet hebt om ook maar iets aan jezelf te veranderen (of je hebt je maskertje 'het lukt toch niet' weer opgezet). Daarom heeft het ook geen zin om jou verder te helpen met advies. Ik vraag me af wat je motivatie is om in dit soort topiques te reageren. Wil je anderen die nog wel advies kunnen gebruiken meetrekken in je negativiteit?

1) Dat wil ik wel, maar ik heb geen benul hoe. Ik weet niet waar ze samenkomen, naar welke plaatsen dat ze uitgaan, hoe ze heten, wat voor interesses ze hebben enzovoorts. Ik benadruk het nog eens: met de studentes geschiedenis heb ik 0.0 contact, enkel in de collegezaal zie ik ze weleens. Echter, ik heb wel wat contacten met meisjes die in het algemeen bij de faculteit letteren (waar geschiedenis onder valt) zijn aangesloten. Helaas is dat in de meeste gevallen te oppervlakkig en hebben ze een vriend.

2) Ik heb de tel niet bijgehouden, maar het zijn er volgens mij meer dan tien, als je de meisjes meerekent die ik 'at random' heb benaderd in een uitgaansgelegenheid schiet dat aantal nog eens omhoog. Vrij recent nog had ik op een thema feestje een leuk gesprek met een meisje... dat helaas in fucking Leiden studeert en alleen voor de dag in Leuven was :(

En vind je het niet een beetje logisch als je steeds afgewezen wordt, als je moeite voor niets is, en als andere mannen die precies hetzelfde doen wél succes hebben dat je dan daar negatief op reageert en een vrees voor afwijzing ontwikkelt? Sorry hoor, ik ben ook maar een mens, een mens met veel issues!

Om Wikipedia te citeren
quote:
Romantic rejection is a painful, emotional experience that appears to trigger a response in the caudate nucleus of the brain, and associated dopamine and cortisol activity.[23] Subjectively, rejected individuals experience a range of negative emotions, including frustration, intense anger, and eventually, resignation, and despair.
Dit omschrijft mij, alleen heb ik dit x10.

3. Nee, de 'rij-instructeur' komt steeds weer met dezelfde cliché adviezen die ik al een miljoen keer heb aangehoord, die ik ook heb uitgeprobeerd en waar ik ondertussen moe van word.

4. Mijn hoop is dat ik eens wat zinvol advies krijg, specifiek advies dat werkt voor mensen met een stoornis in het autistisch spectrum (en advies waarvoor ik níet hoef te betalen, ik wil geen geld uit de zak geklopt krijgen). Ik wil wel veranderen, en ben ook veranderd: mijn sociale vaardigheden zijn een stuk verbeterd sinds de middelbare school. Maar daarbij dringen zich drie vragen op:

a) What if this is as good as it gets?
b) Wat is het punt van veranderen als die verandering geen resultaat oplevert.
c) Is het beoogde resultaat nog wel de moeite waard voor mij.
pi_110240584
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:05 schreef Marx1990 het volgende:
a) What if this is as good as it gets?
b) Wat is het punt van veranderen als die verandering geen resultaat oplevert.
c) Is het beoogde resultaat nog wel de moeite waard voor mij.
Als het niet lukt, dan moet je of je er gewoon bij neerleggen of je moet jezelf zo zien te veranderen dat het wel resultaat oplevert. Óf het beoogde resultaat ooit wordt behaald zal altijd een vraag blijven.
  donderdag 12 april 2012 @ 19:07:41 #105
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_110241963
Als ze je niet moet reageert ze niet. Dus,

ik zou gewoon vragen of ze zin heeft om binnenkort wat te drinken of uit eten te gaan, zoiets. En dan niet gelijk vragen of ze morgenavond kan, maar ergens de aankomende weken. Dan is de kans dat ze je afwijst kleiner omdat ze het bijvoorbeeld druk heeft.

:)
Please, make yourself uncomfortable.
pi_110242093
Ik heb deze zin al vaker gepost op dit forum en ik doe het nu nog maar een keer:

"conversation flows out who you are as a person"

Met andere woorden, doe wat aan je persoonlijkheid. Wees iemand in deze samenleving. Sta sterk in je schoenen en dan zal het je geen moeite meer kosten. De enige uitzondering die je hierop kan maken is als je een introverte temperament hebt. Dan is het inderdaad lastig. Verder raad ik je aan de post van polarcat nog eens goed door te lezen.
  donderdag 12 april 2012 @ 20:31:35 #107
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_110246498
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:05 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

1) Dat wil ik wel, maar ik heb geen benul hoe. Ik weet niet waar ze samenkomen, naar welke plaatsen dat ze uitgaan, hoe ze heten, wat voor interesses ze hebben enzovoorts. Ik benadruk het nog eens: met de studentes geschiedenis heb ik 0.0 contact, enkel in de collegezaal zie ik ze weleens. Echter, ik heb wel wat contacten met meisjes die in het algemeen bij de faculteit letteren (waar geschiedenis onder valt) zijn aangesloten. Helaas is dat in de meeste gevallen te oppervlakkig en hebben ze een vriend.

Je zegt dat je studeert toch. Ga morgen even informeren over:

- Studievereniging (commisies enz)
- Studentenverenigingen
- Sportverenigingen

Misschien vind je wel iets dat je interesseert.

Gratis professioneel advies bestaat niet. Je kunt je wel een beetje inlezen over PUA, dat heeft mijn game al een hoop verbeterd eigenlijk. Niet eens omdat ik de routines ervan gebruik, maar gewoon om het gehele plaatje een beetje te snappen.
  donderdag 12 april 2012 @ 20:37:36 #108
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_110246908
"Mooi :) Zin om binnenkort eens een drankje te gaan drinken?"
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_110247039
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:37 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
"Mooi :) Zin om binnenkort eens een drankje te gaan drinken?"
Ik dacht dat je het nooit zou vragen :@
Rustig aan.
pi_110317307
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:31 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Je zegt dat je studeert toch. Ga morgen even informeren over:

- Studievereniging (commisies enz)
- Studentenverenigingen
- Sportverenigingen

Misschien vind je wel iets dat je interesseert.

Gratis professioneel advies bestaat niet. Je kunt je wel een beetje inlezen over PUA, dat heeft mijn game al een hoop verbeterd eigenlijk. Niet eens omdat ik de routines ervan gebruik, maar gewoon om het gehele plaatje een beetje te snappen.
Bingo :). Ik heb al een vinger in de pap in het bestuur van een studentenvereniging omdat ik wat mensen daarvan ken (ben geen lid). Levert soms gratis bier op *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als het niet lukt, dan moet je of je er gewoon bij neerleggen of je moet jezelf zo zien te veranderen dat het wel resultaat oplevert. Óf het beoogde resultaat ooit wordt behaald zal altijd een vraag blijven.
Mocht het niet lukken, wat moet ik dan doen volgens jou?
pi_110318165
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:27 schreef Marx1990 het volgende:
Mocht het niet lukken, wat moet ik dan doen volgens jou?
Je moet wel proberen zo ver mogelijk te komen. Dus je moet dingen doen die bijvoorbeeld Pope-of-Dope aanraadt :)
pi_110318225
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:00 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je moet wel proberen zo ver mogelijk te komen. Dus je moet dingen doen die bijvoorbeeld Pope-of-Dope aanraadt :)
Dat snap ik ook. Maar wat ik bedoelde is wat ik zou moeten doen als het dan nog niet lukt.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:05:10 #113
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110318292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:02 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Dat snap ik ook. Maar wat ik bedoelde is wat ik zou moeten doen als het dan nog niet lukt.
30 worden ;). niet te ongeduldig zijn.
Een gedicht over Maanvis
pi_110334916
quote:

:D :D :D :D :D
Sum es est, sumus estis sunt
pi_110334959
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 00:06 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

:D :D :D :D :D
''Hey, ik heb net je hond doodgeschoten.''
...
''Nee grapje.''

Is die leuk? :s)
Rustig aan.