abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109550369
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat het nooit gebeurt, tragie-komisch.
*kras* *kras* *kras*
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_109550726
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:26 schreef Fascination het volgende:

[..]

*kras* *kras* *kras*
Niet zo krassen! :(
Rustig aan.
pi_109551344
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En dat je die meiden sletten noemt en die jongens gewoon ''jongens'' zegt voor mij al genoeg.
Ik vind dat echt zo een zware onzin, daar mag het echt een keer mee stoppen, seksuele revolutie gotverdomme.
ik bedoel dus dat die jongens net zo erg zijn als die meiden.. maar ik wist daar geen goed woord voor. Jongens die er alleen maar op uit zijn om zoveel mogelijk meiden te versieren vind ik ook 'sletten', net als de meiden die er in trappen. allebei niet mijn ding dus :)
There are only 151 Pokémon.
pi_109551811
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:14 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Heb ik niet bij stil gestaan aangezien ik altijd wel word aangesproken maar zelfs dat kan spontaan gaan. Tenminste, dat heb ik wel een paar keer gehad. Ik vind het altijd ongemakkelijk wanneer ik merk dat een jongen van te voren heeft bedacht wat hij gaat zeggen, hoe hij het gaat brengen enzovoort. Het moet gewoon spontaan gaan, vanzelf, niet teveel over nadenken.
Ben je dan ooit echt uit jezelf op een jongen afgestapt dan?
pi_109553623
quote:
13s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:56 schreef Ziba het volgende:
Al dat gezeur en moeilijk doen over iemand versieren. Ik snap het niet. Er is een klik tussen twee mensen of niet. Klaar.
quote:

[..]

Dat is ook zo. Heb ik niet bij stil gestaan aangezien ik altijd wel word aangesproken maar zelfs dat kan spontaan gaan. Tenminste, dat heb ik wel een paar keer gehad. Ik vind het altijd ongemakkelijk wanneer ik merk dat een jongen van te voren heeft bedacht wat hij gaat zeggen, hoe hij het gaat brengen enzovoort. Het moet gewoon spontaan gaan, vanzelf, niet teveel over nadenken.
Het idee hierachter is: als het innerlijk van een jongen bij jouw innerlijk past, is er vanaf het begin meteen een magische klik en gaat alles spontaan en fijn. Hij zegt gewoon de juiste dingen, doet gewoon de juiste dingen, alles voelt natuurlijk, alsof het "meant to be" was, alsof jullie feromonen compatibel zijn: je weet het meteen. Die klik is niet te maken, niet voor te bereiden en niet te beïnvloeden, hij is er of hij is er niet. Daarom is het ongemakkelijk zodra een jongen dingen gaat doen die kunstmatig aanvoelen, want waarom zou hij iets proberen te beïnvloeden wat je niet kunt beïnvloeden? Als de klik er niet is, voelt het awkward, en dat ligt niet aan zijn skills maar gewoon aan een mismatch van persoonlijkheden. Jullie zijn het niet voor elkaar.

Het is een heel mooie, simpele en fijne gedachte. Het geeft het idee dat de aantrekking echt authentiek is, want op basis van een innerlijke match (een match in persoonlijkheid) die vanaf het begin voelbaar is. Je wordt niet veroverd door een vooropgesteld oorlogsplan, maar overmand door een natuurkracht die vanuit jezelf en vanuit hem opborrelt en jullie naar elkaar toe trekt. Omdat jullie persoonlijkheden bij elkaar passen als puzzelstukjes, voelen jullie elkaar aan, ook al ken je elkaar maar net. Meisjes kunnen zonder problemen genieten van deze fijne gedachte "alles gaat spontaan als de klik er is" - want zij worden toch wel aangesproken door jongens, en als je iets voelt concludeer je dat de klik er is, voel je niets of wordt het awkward dan concludeer je dat de klik er niet is. Maar: jongens die ook in die gedachte geloven en dus wachten op "de natuurlijke klik" zonder technieken aan te wenden om die te creëren (want dat kan toch niet), merken dat er nooit iets gebeurt. Andere jongens krijgen dan meisjes, en zij niet. Op jongens staat zodoende een druk om de werkelijke waarheid uit te zoeken in plaats van een rooskleurige feel-good variant daarop, want anders blijven ze forever alone.

Wij leren zo na verloop van tijd dat er wel degelijk dingen gedaan moeten worden om het gevoel, de klik te creëren en onderhouden. Het is immers onmogelijk om direct iemands innerlijk / persoonlijkheid te leren kennen; dat kost veel tijd en die heb je niet voor alle mensen die je dagelijks tegen komt. Dus moet er een eerste selectie gemaakt worden: die gaat op basis van presentatie, wat je als eerste ziet van en vooral voelt bij alle potentiële partners. Wij leren wat je moet zeggen, hoe je er uit moet zien, hoe je je moet gedragen om bij meisjes emoties op te wekken. We leren ook dat meisjes afknappen als het te duidelijk is wat voor dingen wij doen om het gevoel te creëren, en dus zorgt een goede versierder ervoor dat hij subtiel is zodat het spontaan lijkt. Hierdoor blijven veel meisjes geloven in het idee "de klik is er gewoon, of niet".

Maar vergis je niet, achter de schermen zit altijd werk: hij denkt er over na of volgt zijn eerder opgedane ervaring. Dit is echter geen fijn nieuws want het is leuker als het echt spontaan lijkt, alsof het meant to be was. Dan heb je als meisje het idee dat je een klik op basis van innerlijk hebt, dat jullie echt bij elkaar passen... dat kan ook wel zo zijn, maar daar kom je toch echt pas achter na maanden intiem contact. Je kunt niet iemands innerlijk leren kennen binnen een dag, en je kunt het ook niet voelen. Wat je dan wel voelt bij zo'n eerste ontmoeting, zijn de emoties die de jongen heeft geleerd op te wekken bij jou. Dat gevoel van bij elkaar passen is niet omdat er een innerlijke klik is, maar omdat hij weet hoe hij dat moet opwekken, hoe hij een band moet creëren. Je kunt niet iemands innerlijk leren kennen binnen een dag, want dan zou zijn innerlijk wel heel bedroevend oppervlakkig zijn - de persoonlijkheid van de meeste mensen is complex, veelzijdig en rijk genoeg voor maanden verkenning. Het type mensen van wie je direct het innerlijk kunt zien en voelen, zet zijn televisie buiten in de tuin voor zijn met Feyenoord-vlaggen volgehangen rijtjeshuis om bier drinkend en schreeuwend vanaf zijn tuinstoel het voeble te kijken.

Kort gezegd is het hele versierspel net dansen. Ga je als meisje voor de allereerste keer naar een salsafeest, dan trekt een goed leidende man je de dansvloer op en zorgt ervoor dat je spontaan zonder enige oefening prachtig kunt dansen, door zijn zachte subtiele sturing die natuurlijk aanvoelt: je voelt gewoon waar je heen moet, en welke kant je op moet draaien - omdat hij je een zacht duwtje de goede richting op geeft. Je vloeit met zijn tweeën met de muziek en vergeet dat je geleid wordt, vergeet die duwtjes: het is alsof alles simpelweg zo hoort. Een slecht leidende man doet het te overduidelijk en pusht je ruw heen en weer, draait je alsof hij een handcentrifuge aan het bedienen is: dan is het niet spontaan en vloeiend maar geforceerd en vervelend, net als die jongen die overduidelijk gekunstelde versiertruuks probeert uit te halen.

Ga je als jongen voor de allereerste keer salsadansen (nadat een meisje je heeft overgehaald met de magische woorden "het gaat spontaan") dan kun je niets en loopt het volledig spaak. Mannen hebben veel meer les en oefening nodig, want zij moeten voor de sturing en het onzichtbare werk zorgen - ze zijn als het ware de motor die de dans draaiende houdt. Gek genoeg beseffen veel salsa dansende meisjes dit niet, die denken dat het ook voor de mannen zo spontaan gaat: je hoeft toch alleen de basispassen te leren, je laten meeslepen door de muziek en dan komen alle figuren vanzelf door de chemie met je danspartner? Ze vergeten dat dat alleen werkt door de leiding van de man, en daardoor gaat het als beginnende man dus allerminst spontaan. Dit is een bekend fenomeen in de danswereld, waar het "salsa hell" heet. Zie deze illustratie bij de genoemde man-vrouw verschillen. Beginnende vrouwen zullen liever dansen met gevorderde mannen, omdat mannen door hun grotere verantwoordelijkheid meer tijd nodig hebben om op hetzelfde niveau te komen.

Dit laatste is volledig analoog aan het feit dat veel vrouwen bij het daten een voorkeur hebben voor oudere mannen met meer ervaring. In mijn opinie heeft dat dan ook niets te maken met het vermeende "feit" dat meisjes op dezelfde leeftijd een meer volwassen persoonlijkheid zouden hebben: het heeft juist te maken met het feit, dat een meer volwassen en ervaren man beter in staat is om een fijne situatie en een fijn gevoel te creëren, en daardoor aantrekkingskracht te doen ontstaan. Dat de meisjes graag geloven dat die aantrekkingskracht spontaan ontstaat, maakt het gevoel alleen maar intenser. Helaas wordt door deze grootschalige delusie het mannelijk geslacht wel de erkenning voor zijn extra verantwoordelijkheid onthouden.

Zie ook Snap het niet helemaal en de verdere discussie daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Polarcat op 27-03-2012 01:50:57 ]
pi_109553898
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:03 schreef MAHL het volgende:

[..]

Ben je dan ooit echt uit jezelf op een jongen afgestapt dan?
Haha. :')
pi_109554553
Het verbaast mij inderdaad ook hoe snel het vaak gaat. Soms is er geen eens gepraat aan vooraf maar gewoon pure geilheid.
Dan voeg je ze toe op facebook en blijken het gewoon nette meiden ( als in universiteit, nette kleding etc) te zijn, waarvan je echt niet verwacht dat ze zo snel met je zouden zoenen.
pi_109555011
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:08 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Hoe kun je weten of er een klik is wanneer iemand toevallig passeert?
Fysieke klik is ook klik toch?
Soms heb je zon blik dat je denk "Muhahaha, miiiine!"

(en dat ik dan muhahahahah lach en ze denken dat ik psycho ben :') )
pi_109558795
Goed verhaal polarcat. Wat kun je nu het beste als jongen doen om je dit eigen te maken?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:01:01 #135
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109558829
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 00:12 schreef Klonker het volgende:
Het verbaast mij inderdaad ook hoe snel het vaak gaat. Soms is er geen eens gepraat aan vooraf maar gewoon pure geilheid.
Dan voeg je ze toe op facebook en blijken het gewoon nette meiden ( als in universiteit, nette kleding etc) te zijn, waarvan je echt niet verwacht dat ze zo snel met je zouden zoenen.
Vergis je niet in die vrouwen, geile jagers zijn het vaak. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_109559419
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:59 schreef dyna18 het volgende:
Goed verhaal polarcat. Wat kun je nu het beste als jongen doen om je dit eigen te maken?
Net als met dansen: veel oefenen
pi_109668410
Mij lukt dat versieren alleen als ik fors aangeschoten/lichtjes dronken ben. Anders ben ik teveel aan het afvragen wat ik allemaal moet doen :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_109671210
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:35 schreef Daqufrance het volgende:

[..]

Van die vrouwen die zonder geld op stap gaan, hun hoogste hakken aandoen.... en dan de hele avond gratis drinken en aan het eind DAAAG zeggen :(
Daar ben je als man zelf bij, ik zou nooit een drankje bestellen voor een chick die ik nog geen 10 minuten ken. Sterker nog, als je goed bezig bent, kan je haar iets voor jou laten halen :D
pi_109671251
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:51 schreef Godshand het volgende:
Mij lukt dat versieren alleen als ik fors aangeschoten/lichtjes dronken ben. Anders ben ik teveel aan het afvragen wat ik allemaal moet doen :')
Ik pas als ik ga dansen, dan zoek ik er gewoon eentje op om tegenaan te rijden en op een gegeven moment sta je te zoenen. Moet je wel subtiel doen, eerst lichtjes haar arm aanraken, dan met de ruggen tegen elkaar kontjes ketsen onder het mom perongeluk. dan keer je langzaam totdat ze aan je zij staat. Ondertussen klets je met je vrienden en krijg je drank. Dan laat je linker of rechterhand ineens los zo net boven haar kont en zeg je sorry met een zware duidelijke stem en een lach. Daarna ga je weer even weg en ga je zwoel dansen en kom je steeds dichterbij en dan kan je voor haar dansen.
UITGESCHREVEN
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:25:15 #140
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_109680588
quote:
13s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:56 schreef Ziba het volgende:
Al dat gezeur en moeilijk doen over iemand versieren. Ik snap het niet. Er is een klik tussen twee mensen of niet. Klaar.
quote:
Wel schattig, van die naïeve vrouwen die totaal geen idee hebben dat het voor de meeste mannen best wel wat moeite kost om een vrouw te versieren. Voor jou gaat het "vanzelf," voor hem niet.

"Gewoon niks doen, alles gaat vanzelf" _O-

edit: dat heeft polarcat een stuk uitgebreider opgeschreven, ik was in eerste instantie te lui om die lange post te lezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Premium_Quality op 30-03-2012 00:31:48 ]
pi_109684508
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:18 schreef dyna18 het volgende:
Ts je bent echt niet alleen hoor.
Het is mij ook nog nooit gelukt om een vrouw tijdens het uitgaan te zoenen.
Ik heb simpelweg geen idee hoe ik dat zou moeten aanpakken.
Lees je eens in op internet, er zijn zoveel gratis adviezen en tips.
Maak er gebruik van en werk aan je minder goede punten!

Zorg dat je zelfverzekerd overkomt, ga niet lopen slijmen bij een meisje en laat vooral aan het begin niet veel van je horen (als je haar telefoonnummer hebt).
Je wil dat ze veel aan je denkt en dat bereik je daar juist mee. :)
pi_109684639
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:51 schreef Godshand het volgende:
Zou dat het dan gewoon zijn? Niet te veel nadenken?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:24:36 #143
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109684662
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:23 schreef Daqufrance het volgende:

[..]

Het begint te dagen zie ik.
pi_109684720
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:23 schreef Daqufrance het volgende:

[..]

Vrouwen denken helemaal niet na dus waarom zou jij dat wel doen?
pi_109684748
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:24 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Het begint te dagen zie ik.
Ja, maar om het te laten dagen moest ik nadenken en dus zat ik mezelf weer tegen te spreken. :{ ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:31:59 #146
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109684905
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:27 schreef Daqufrance het volgende:

[..]

Ja, maar om het te laten dagen moest ik nadenken en dus zat ik mezelf weer tegen te spreken. :{ ;)
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
pi_109685064
En met de TomTom hoef je daar ook al niet bij na te denken. ^O^
pi_109686014
Waarom zou je bij het uitgaan een vrouw willen zoenen binnen 10 minuten nadat je haar voor het eerst gezien hebt? Het is voor mij althans geen doel tijdens het stappen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:12:11 #149
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109686055
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:36 schreef Daqufrance het volgende:
En met de TomTom hoef je daar ook al niet bij na te denken. ^O^
Dan zou het wel de TomasiusTomasius heten.
pi_109686060
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:11 schreef Axel1988 het volgende:
Waarom zou je bij het uitgaan een vrouw willen zoenen binnen 10 minuten nadat je haar voor het eerst gezien hebt? Het is voor mij althans geen doel tijdens het stappen.
Hormonen, I guess. Voor mij hoeft het ook niet binnen 10 minuten, maar het zou wel nice zijn als het je lukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')