Hier gestopt met lezen. Klinkt meer als een sekte.quote:Vaak lees je dat deze kinderen hier op aarde zijn met een "bijzondere opdracht" of met en "Speciale taak".
Goed gedaan.quote:Op zondag 1 april 2012 22:33 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen. Klinkt meer als een sekte.
Dat zegt iedereen.quote:
Men mag al niet eens meer kritisch zijn?quote:Op zondag 1 april 2012 22:39 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Goed gedaan.Zolang mensen zo kritisch blijven als jij nu bent om peanuts zal er nooit wat veranderen.
quote:Op zondag 1 april 2012 23:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen.
Tijd geleden hoorde ik ook weer dat een of ander rotjong nu zonder zijwieltjes kon fietsen en hoe knap en fantastisch en geweldig dat wel niet was.
Nou, impressive, ik fiets al 15 jaar zonder zijwieltjes
Ben ik met je eens maar zijn opmerking was in mijn ogen niet kritisch meer maar afkraken.quote:Op zondag 1 april 2012 23:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Men mag al niet eens meer kritisch zijn?
Juist als mensen kritisch zijn moet het nog overtuigen, als we niet meer kritsch mogen zijn dan kunnen we iedere gedachtenkronkel wel op voorhand tot de waarheid bombarderen.
Snap jij het wel? Juist die labeltjes en manieren die jij benoemt haal je weg. Wat nou ADHD, ADD, Borderline of Autist? Nee t zijn kinderen die je anders benaderen moet en dus niet meteen moet vol proppen met medicijnen om ze maar in de standaard hokjes te kuinnen proppen.quote:Op zondag 1 april 2012 23:24 schreef Westsidee het volgende:
Totale bullshit voor ouders niets liever willen dan dat ze hun irritante, drukke, onderpresterende, 13-in-een-dozijn kutkind toch 't labeltje 'speciaal' op te kunnen plakken.
Heb je die bullshit vragenlijstjes in die 'test-hier-of-nieuwetijdskind-bent' testjes wel eens gelezen?
- Heb je moeite om iets af te ronden als er geen uitdagingen meer zijn en alle problemen zijn opgelost?
- Als je iets moet doen waar ik diep over moet nadenken, heb je dan de neiging om het uit te stellen of te vermijden?
- Heb je moeite om ordelijk te zijn en alles op te ruimen, op een manier dat je het weer kan terugvinden?
- Als je met routineklussen bezig ben, voel je je dan wel eens half slapend?
- Heb je moeite om je lang op iets te concentreren, behalve als je iets tot mijn verbeelding spreekt, want dan kost het je moeite om me ervan los te maken?
- Heb je bij saaie gesprekken de neiging om je gedachten te laten afdwalen?
- Als je iets leuk of interessant vindt, heb je dan de neiging om je daar helemaal in vast te bijten en er het liefst uren achter elkaar mee bezig te zijn?
Gefeliciteerd, u bent een mens nieuwe tijdskind
Ik snap het wel hoor. Ouders krijgen een antwoord dat ze niet willen horen en dus gaan ze op zoek naar een antwoord dat ze wel horen en dat vinden ze in de vorm van 't fabeltje over nieuwetijds en indigokindjes om de harde werkelijkheid te verhullen.quote:Op zondag 1 april 2012 23:29 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Snap jij het wel? Juist die labeltjes en manieren die jij benoemt haal je weg. Wat nou ADHD, ADD, Borderline of Autist? Nee t zijn kinderen die je anders benaderen moet en dus niet meteen moet vol proppen met medicijnen om ze maar in de standaard hokjes te kuinnen proppen.
Ja, zo kan je het ook zien ja. Ik denk zelf dat er te vaak en te snel een label om wordt gehangen omdat men ze niet volgen kan of snapt. Dan is zo een label al snel gegeven.quote:Op zondag 1 april 2012 23:44 schreef Westsidee het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor. Ouders krijgen een antwoord dat ze niet willen horen en dus gaan ze op zoek naar een antwoord dat ze wel horen en dat vinden ze in de vorm van 't fabeltje over nieuwetijds en indigokindjes om de harde werkelijkheid te verhullen.
Dat kan soms best het geval zijn dat er te veel labeltjes worden omgehangen, maar om dan vervolgens zelf op zoek te gaan naar een labeltje dat ze wel bevalt, dat komt mij toch over als dat ze hun kop in het zand steken. Filmpje heb ik eerlijk gezegd overgeslagen, want ik heb me al eens eerder verdiept in die hype van nieuwetijds/indigokinderen en dat vond ik wel genoeg. Het deed me nogal aan 'n soort van religie denken destijds en dat zie ik ook als een menselijk verzinsel.quote:Op zondag 1 april 2012 23:49 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja, zo kan je het ook zien ja. Ik denk zelf dat er te vaak en te snel een label om wordt gehangen omdat men ze niet volgen kan of snapt. Dan is zo een label al snel gegeven.
Heb je het filmpje gezien uit de op?
Voor mijn gevoel heb je er zelf weinig ervaring mee. Heb je zelf kinderen? Ondervind je zelf problemen hier mee?quote:Op maandag 2 april 2012 00:00 schreef Westsidee het volgende:
[..]
Dat kan soms best het geval zijn dat er te veel labeltjes worden omgehangen, maar om dan vervolgens zelf op zoek te gaan naar een labeltje dat ze wel bevalt, dat komt mij toch over als dat ze hun kop in het zand steken. Filmpje heb ik eerlijk gezegd overgeslagen, want ik heb me al eens eerder verdiept in die hype van nieuwetijds/indigokinderen en dat vond ik wel genoeg. Het deed me nogal aan 'n soort van religie denken destijds en dat zie ik ook als een menselijk verzinsel.
Gelukkig ben ik 't in het dagelijks leven nog geen ouders tegengekomen met 'nieuwetijdskinderen', maar ik herken wel neiging bij veel ouders dat ze wel erg graag willen dat hun kind bijzonder is. Wat betreft het overbodig labels opplakken en daarmee kinderen onnodig in uitzonderingsposities brengen, heb ik wel ervaring en ben ik wel met je eens, want er zijn genoeg leraren geweest die me zwaardere studierichtingen en vakken ontraadden of me wilden testen op dyslectie, maar daar heb ik me daar nooit wat van aangetrokken, omdat ik geen behoefte had aan een labeltje en 'n slecht excuus voor falen.quote:Op maandag 2 april 2012 00:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel heb je er zelf weinig ervaring mee. Heb je zelf kinderen? Ondervind je zelf problemen hier mee?
Het gaat mij er niet om in dit topic om trendy te zijn. Het gaat mij er om om ouders te helpen die echt in de knoop zitten. Veel kinderen die nou zomaar een label krijgen zijn met een andere benadering veel beter geholpen dan met de huidige benadering. Dan kan jij wel dit topic binnen komen en zwaar negatief doen maar wat hebben mensen die info zoeken daar aan? Fijn dat jij wel goed terecht terecht bent gekomen.quote:Op maandag 2 april 2012 00:28 schreef Westsidee het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik 't in het dagelijks leven nog geen ouders tegengekomen met 'nieuwetijdskinderen', maar ik herken wel neiging bij veel ouders dat ze wel erg graag willen dat hun kind bijzonder is. Wat betreft het overbodig labels opplakken en daarmee kinderen onnodig in uitzonderingsposities brengen, heb ik wel ervaring en ben ik wel met je eens, want er zijn genoeg leraren geweest die me zwaardere studierichtingen en vakken ontraadden of me wilden testen op dyslectie, maar daar heb ik me daar nooit wat van aangetrokken, omdat ik geen behoefte had aan een labeltje en 'n slecht excuus voor falen.
Als mensen dat zeggen denk ik altijd onbewust dat ze een kind met het down-syndroom hebbenquote:
Iemand die na 1 zin stopt met lezen omdat de inhoud weleens een andere gedachte zou kunnen zijn die men doorgaans kent is juist niet kritisch maar goed ..quote:Op zondag 1 april 2012 23:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Men mag al niet eens meer kritisch zijn?
Juist als mensen kritisch zijn moet het nog overtuigen, als we niet meer kritsch mogen zijn dan kunnen we iedere gedachtenkronkel wel op voorhand tot de waarheid bombarderen.
hehe dan zou ik dus ook zo'n kind zijn (geweest..ben alweer wat ouderquote:Op zondag 1 april 2012 23:24 schreef Westsidee het volgende:
Totale bullshit voor ouders die niets liever willen dan dat ze hun irritante, drukke, onderpresterende, 13-in-een-dozijn kutkind toch 't labeltje 'speciaal' op te kunnen plakken.
Heb je die bullshit vragenlijstjes in die 'test-hier-of-nieuwetijdskind-bent' testjes wel eens gelezen?
- Heb je moeite om iets af te ronden als er geen uitdagingen meer zijn en alle problemen zijn opgelost?
- Als je iets moet doen waar je diep over moet nadenken, heb je dan de neiging om het uit te stellen of te vermijden?
- Heb je moeite om ordelijk te zijn en alles op te ruimen, op een manier dat je het weer kan terugvinden?
- Als je met routineklussen bezig ben, voel je je dan wel eens half slapend?
- Heb je moeite om je lang op iets te concentreren, behalve als je iets tot mijn verbeelding spreekt, want dan kost het je moeite om me ervan los te maken?
- Heb je bij saaie gesprekken de neiging om je gedachten te laten afdwalen?
- Als je iets leuk of interessant vindt, heb je dan de neiging om je daar helemaal in vast te bijten en er het liefst uren achter elkaar mee bezig te zijn?
Gefeliciteerd, u bent een mens nieuwe tijdskind
Tja, ik ook eigenlijk..quote:Op maandag 2 april 2012 11:25 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
hehe dan zou ik dus ook zo'n kind zijn (geweest..ben alweer wat ouder)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |