abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 april 2012 @ 10:38:39 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109795800
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja jullie :')

Want 10.000 x procederen, iedere keer nee te horen krijgen betekent na 14 jaar toch opeens 'ja'.

:')
zwart/wit.. moet best lekker zijn als ik je zo begrijp
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_109795946
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ga het weer eens proberen, ook al blijkt dat bij jou vaak vruchteloos omdat je gewoon met de vingers in de oren "nanananananananana" roepend zit te fokken...

Deze man heeft in beginsel recht om in NL te mogen blijven. Er is maar één verschil met de overige gezinsleden en dat is zijn diensttijd. Op basis daarvan is vermoed dat hij oorlogsmisdadiger is. Thans ligt er bewijs op basis waarvan zou blijken dat dit vermoeden onjuist is.

Dat zou gewoon beoordeeld moeten worden. Ook na de procedure. Zoveel tijd kost dat niet en het zijn nieuwe feiten, dus niet een oordeel wat al 10.000x is geveld.
Dus jij vindt dat de procedure eigenlijk nog maar eens een keer opnieuw moet ?

Als een procedure 14 jaar geduurd heeft heeft hij toch genoeg tijd om dat bewijs te leveren ?
De regels worden duidelijk uitgelegd hier bij aankomst hoor.
pi_109796284
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ga het weer eens proberen, ook al blijkt dat bij jou vaak vruchteloos omdat je gewoon met de vingers in de oren "nanananananananana" roepend zit te fokken...

Deze man heeft in beginsel recht om in NL te mogen blijven. Er is maar één verschil met de overige gezinsleden en dat is zijn diensttijd. Op basis daarvan is vermoed dat hij oorlogsmisdadiger is. Thans ligt er bewijs op basis waarvan zou blijken dat dit vermoeden onjuist is.

Dat zou gewoon beoordeeld moeten worden. Ook na de procedure. Zoveel tijd kost dat niet en het zijn nieuwe feiten, dus niet een oordeel wat al 10.000x is geveld.
Voorlopig is nergens bekend wat voor 'ontlastend bewijs' hij heeft gegeven noch wanneer hij dat heeft gedaan (en iets zegt me dat hij dat niet 12 jaar geleden heeft gedaan en toen 2 dagen te laat was maar waarschijnlijk vlak na de allerlaatste afwijzing (vorige maand dus).

Verder werkte de man niet bij het gewone leger, maar bij een militaire geheime dienst waar NL van aanneemt dat iedereen daar actief betrokken was bij mensenrechtenschendigen en oorlogsmisdaden.

Het is vervelend weer de Godwin te moeten trekken, maar hoe onschuldig waren (zelfs administratieve) medewerkers van de Gestapo? Zou NL die opnemen als ze hier heen vluchten of zouden we die ook (terecht) als oorlogsmisdadiger bestempelen?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109796308
Verder wel grappig dat dit allemaal op het boord van Leers en Geert en zo wordt gegooid, terwijl de invoering van deze regel plaatsvond ten tijde van het zo bejubelde Paarse Kabinet van meneer Kok.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109796499
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:44 schreef macca728 het volgende:

Dus jij vindt dat de procedure eigenlijk nog maar eens een keer opnieuw moet ?
Nee. En dat staat er ook wel heel duidelijk. Ik vind dat dit specifieke deel, aangezien het nimmer beoordeeld is geweest in de procedure, alsnog dient te worden bekeken.

Zie het maar als een executiegeschil.

quote:
Als een procedure 14 jaar geduurd heeft heeft hij toch genoeg tijd om dat bewijs te leveren ?
De regels worden duidelijk uitgelegd hier bij aankomst hoor.
Zo simpel is het natuurlijk niet om vanuit afghanistan bewijzen te verkrijgen. Dat kun je zelf ook wel bedenken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 2 april 2012 @ 11:02:32 #106
241662 Jian
Well, well, well
pi_109796501
Die betreffende verklaringen, worden hier steeds maar opgevoerd als "De missing link" in het toekennen van de verblijfsvergunning aan Naibzay alsof zij overtuigend bewijs bevatten! Heeft iemand hier de inhoud van die verklaringen gezien. Hoe sluitend en betrouwbaar zijn die verklaringen van die "uiterst betrouwbare" regeringen van Afghanistan eigenlijk en in welke verhouding staan die verklaringen tot tot het feit dat deze man onderofficier was bij de staatsinlichtingdienst de Khad, waarvan in het WBV ondermeer staat: "aangenomen wordt dat bij alle onderofficieren van de KhAd en de WAD sprake was van "personal en knowing participation", tenzij zou kunnen worden aangetoond dat in het betreffend geval sprake zou zijn van "een significante uitzondering" Teeven zei hier ondermeer over: "Ook mensen die alleen maar gevangenen inschreven wil ik hier niet hebben."
Maar tegemoetkomend aan mijn bovenbuurman, betrek die verklaringen maar alsnog in het onderzoek, persoonlijk denk ik niet dat, dat iets verandert aan het huidige besluit, maar ook ik heb ze niet gezien en de wonderen ...
Staat overigens los van mijn voorkeur voor bestraffing van de burgerlijke ongehoorzaamheid van een stelletje ongeschikte burgemeesters!
pi_109796522
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het is vervelend weer de Godwin te moeten trekken, maar hoe onschuldig waren (zelfs administratieve) medewerkers van de Gestapo? Zou NL die opnemen als ze hier heen vluchten of zouden we die ook (terecht) als oorlogsmisdadiger bestempelen?
Dat is niet vergelijkbaar omdat Gestapo mensen direct tegen Nederland hebben gewerkt. Die mensen in Afghanistan niet. En verder weet je natuurlijk ook heel goed dat tussen 1948 en 1951 de adminstratieve medewerkers van de nazi's (en nee, hier bedoel ik dus geen Eichmann mee) weer aan de slag konden gaan bij de Duitse overheid.

En wat je verder al zegt is het een aanname dat deze Afghanen allemaal misdaden hebben begaan. Want na 12 jaar is er nog geen enkele zaak begonnen.
pi_109796546
quote:
6s.gif Op maandag 2 april 2012 10:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Verder wel grappig dat dit allemaal op het boord van Leers en Geert en zo wordt gegooid, terwijl de invoering van deze regel plaatsvond ten tijde van het zo bejubelde Paarse Kabinet van meneer Kok.
Yep, door Job Cohen.
pi_109796566
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Voorlopig is nergens bekend wat voor 'ontlastend bewijs' hij heeft gegeven noch wanneer hij dat heeft gedaan (en iets zegt me dat hij dat niet 12 jaar geleden heeft gedaan en toen 2 dagen te laat was maar waarschijnlijk vlak na de allerlaatste afwijzing (vorige maand dus).
Speculeren heeft geen zin. Ik zeg ook niets over de conclusie, ik zeg dat er naar gekeken dient te worden.

quote:
Verder werkte de man niet bij het gewone leger, maar bij een militaire geheime dienst waar NL van aanneemt dat iedereen daar actief betrokken was bij mensenrechtenschendigen en oorlogsmisdaden.

Het is heel simpel: als dat beoordeeld wordt en de conclusie is dat hij inderdaad moet worden aangemerkt als oorlogsmisdadiger... dan vind ik ook dat hij moet vertrekken.
pi_109796574
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Yep, door Job Cohen.
die er nu opeens tegen zijn.
pi_109796627
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:02 schreef Jian het volgende:
Maar tegemoetkomend aan mijn bovenbuurman, betrek die verklaringen maar alsnog in het onderzoek, persoonlijk denk ik niet dat, dat iets verandert aan het huidige besluit, maar ook ik heb ze niet gezien en de wonderen ...
Precies. Gewoon beoordelen. En niet niet-beoordelen obv twee dagen te laat als het om zoiets gaat.

quote:
Staat overigens los van mijn voorkeur voor bestraffing van de burgerlijke ongehoorzaamheid van een stelletje ongeschikte burgemeesters!
De opstelling van deze 40 burgemeesters vind ik dus ook niet terecht. Laat dat duidelijk zijn.
pi_109796629
Dan is Job Cohen dus jarenlang ten onrechte afgezeken als deze maatregel zo goed zou zijn.
pi_109796633
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is niet vergelijkbaar omdat Gestapo mensen direct tegen Nederland hebben gewerkt. Die mensen in Afghanistan niet. En verder weet je natuurlijk ook heel goed dat tussen 1948 en 1951 de adminstratieve medewerkers van de nazi's (en nee, hier bedoel ik dus geen Eichmann mee) weer aan de slag konden gaan bij de Duitse overheid.
Och, voor de KBG dan? Het is waar dat die Afghanen niet direct tegen NL wat hebben misdaan, maar dat is toch ook helemaal niet relevant? Men beschouwt die medewerkers hier als oorlogsmisdadigers en of dat nu direct tegen NLers is geweest of niet is daarvoor irrelevant.
quote:
En wat je verder al zegt is het een aanname dat deze Afghanen allemaal misdaden hebben begaan. Want na 12 jaar is er nog geen enkele zaak begonnen.
Er zal ook nooit een zaak daarvoor beginnen lijkt mij, is mi ook onze taak niet maar dat we die mensen hier niet willen hebben vind ik logisch.
pi_109796650
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:06 schreef Ulx het volgende:
Dan is Job Cohen dus jarenlang ten onrechte afgezeken als deze maatregel zo goed zou zijn.
Oa door zichzelf en zijn eigen partij :')
pi_109796736
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Och, voor de KBG dan? Het is waar dat die Afghanen niet direct tegen NL wat hebben misdaan, maar dat is toch ook helemaal niet relevant? Men beschouwt die medewerkers hier als oorlogsmisdadigers en of dat nu direct tegen NLers is geweest of niet is daarvoor irrelevant.

[..]

Er zal ook nooit een zaak daarvoor beginnen lijkt mij, is mi ook onze taak niet maar dat we die mensen hier niet willen hebben vind ik logisch.
Hoezo? Eerst zeg je dat Nederland ze oorlogsmisdadigers moet beschouwen, vervolgens zeg je dat Nederland niet tot vervolging moet overgaan. Dus je wil gewoon een soort van Kafkaeske bureaucratie?
pi_109796793
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo? Eerst zeg je dat Nederland ze oorlogsmisdadigers moet beschouwen, vervolgens zeg je dat Nederland niet tot vervolging moet overgaan. Dus je wil gewoon een soort van Kafkaeske bureaucratie?
Hij wil gewoon negers uitzetten. Lijkt me vrij duidelijk toch?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_109797057
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:11 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hij wil gewoon negers uitzetten. Lijkt me vrij duidelijk toch?
Dat is uiteraard duidelijk. Duh. In een vorig topic vond uitgerekend hij het al onzin dat dat gezin uit Afghanistan was gevlucht want het viel wel mee met die Taliban en Al-Qaida die er toen de scepter kromzwaard zwaaiden. Die waren niet zo erg en vluchten was toch wel overdreven. Dat had niet echt gehoeven.

Het was voor mij ook nieuw om zoiets van Die_Hofstadtgruppe te lezen.
pi_109797064
quote:

[..]

Ik vind ons nou niet de aangewezen partij om alle oorlogsmisdadigers van de hele wereld aan te pakken :')
pi_109797098
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is uiteraard duidelijk. Duh. In een vorig topic vond uitgerekend hij het al onzin dat dat gezin uit Afghanistan was gevlucht want het viel wel mee met die Taliban en Al-Qaida die er toen de scepter kromzwaard zwaaiden. Die waren niet zo erg en vluchten was toch wel overdreven.
Ahja. Ook al zo'n toppertje. :').
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_109797116
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 11:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik vind ons nou niet de aangewezen partij om alle oorlogsmisdadigers van de hele wereld aan te pakken :')
Gezien het feit dat er een ICC in Den Haag staat lijkt Nederland me nou eigenlijk prima geschikt.
pi_109797162
quote:

[..]

Ik vind ons nou niet de aangewezen partij om alle oorlogsmisdadigers van over de hele wereld aan te pakken :')

Want na hun straf mogen ze natuurlijk ook niet uitgezet worden want dan lopen ze gevaar in land van herkomst blabla
pi_109797215
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Gezien het feit dat er een ICC in Den Haag staat lijkt Nederland me nou eigenlijk prima geschikt.
Icc is een VN onderdeel, niet van de Nle staat.
pi_109797224
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 11:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik vind ons nou niet de aangewezen partij om alle oorlogsmisdadigers van over de hele wereld aan te pakken :')

Want na hun straf mogen ze natuurlijk ook niet uitgezet worden want dan lopen ze gevaar in land van herkomst blabla
Ze mochten hoe dan ook niet worden uitgezet. Of viel het wel mee met het extremisme van de Taliban/Al-Qaida in Afghanistan?
pi_109797346
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze mochten hoe dan ook niet worden uitgezet. Of viel het wel mee met het extremisme van de Taliban/Al-Qaida in Afghanistan?
Nee dat was flink extreem maar niet ons probleem. Er liggen nog een paar landen tussen Nl en Afghanistan moet je weten.
En aangezien jullie nu telkens zeggen dat de Afghanen liever de Taliban als de Navo aan de macht hebben...
pi_109797382
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 11:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
.
En aangezien jullie nu telkens zeggen dat de Afghanen liever de Taliban als de Navo aan de macht hebben...
Jullie?
pi_109797494
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jullie?
Maarre, volgens jou zou dus geen enkele Afghaan geweigerd mogen worden? Want tja Taliban en co lekker extreem dus je mag niemand terugsturen toch?
pi_109797537
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maarre, volgens jou zou dus geen enkele Afghaan geweigerd mogen worden? Want tja Taliban en co lekker extreem dus je mag niemand terugsturen toch?
Jezus, hoe zwart/wit kun je denken zeg... :').
pi_109797554
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 11:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

pi_109797615
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Echt, ik ga een feestje vieren als Henk en Ingrid de volgende keer massaal SP stemmen (al heb ik daar ook niks mee) en dit soort grootmuilen weer lekker de marge in getrapt worden. Hopelijk is het dan niet te laat om weer wat van Nederland te maken.
pi_109797622
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 11:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

pi_109797633
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 11:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat was een vraag, geen bewering of mening.
pi_109797643
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Echt, ik ga een feestje vieren als Henk en Ingrid de volgende keer massaal SP stemmen (al heb ik daar ook niks mee) en dit soort grootmuilen weer lekker de marge in getrapt worden. Hopelijk is het dan niet te laat om weer wat van Nederland te maken.
Ja we gaan de afgrond in zonder nog meer asielzoekers, dat is bekend.
pi_109797678
quote:
9s.gif Op maandag 2 april 2012 11:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja we gaan de afgrond in zonder nog meer asielzoekers, dat is bekend.
Dat is ook echt precies wat ik bedoel ja.
pi_109797710
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Terwijl de SP nog radicaler is dan Wilders of Fortuijn ooit zijn geweest.
Zal het programma maar eens nalezen.
pi_109797725
quote:
5s.gif Op maandag 2 april 2012 11:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat was een vraag, geen bewering of mening.
Ze mochten hoe dan ook niet worden uitgezet

Rare vraag zeg.
pi_109797739
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Terwijl de SP nog radicaler is dan Wilders of Fortuijn ooit zijn geweest.
Zal het programma maar eens nalezen.
Ik ben prima op de hoogte van het verkiezingsprogramma van de SP hoor. Ik zeg ook niet dat ze moeten regeren ;).
pi_109797747
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 11:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat is ook echt precies wat ik bedoel ja.
Wat bedoel je dan eigenlijk? En wat heeft deze uitvoering door een CDA-er van een wet ingevoerd door een PvdA-er te maken met op wie Henk en Ingrid stemmen?
pi_109797810
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik ben prima op de hoogte van het verkiezingsprogramma van de SP hoor. Ik zeg ook niet dat ze moeten regeren ;).
zomaar een punt eruit, dag

quote:
Uitgeprocedeerde asielzoekers
houden recht op opvang zolang zij actief bezig zijn met de voorbereiding van hun terugkeer
pi_109797841
en ander punt weigerambtenaren krijgen ontslag

dag burgemeesters
pi_109797851
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 09:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Touche!!
Dat van die Afghaan en zijn onschuld is al bewezen, maar twee dagen te laat ingediend door advocaat doordat te laat het bewijs is geleverd. Wij falen dan echt als Nederland daarin. Hadden de mensen die hem hier al schuldig verklaard zoooooo simpel op kunnen zoeken :') Is net zoiets als deze users aangeven voor kindermishandeling. Bewijs van onschuld is geleverd, en overal op internet en in buurt blijf je dan gewoon schuldig. Ik gebruik deze smiley niet vaak, maar nu even met overgave :|W

En ik zeg dus niet dat we elke vluchteling status moeten geven.

Wat mij betreft mag de vorm van status geven aangepast worden. Ik heb mensen vermist zien worden na terugkeer naar land. (doet me nu nog pijn) Ik heb ook mensen status zien krijgen die zijn gevlucht voor een regering van dat land. Zijn bedreigd en voelden zich zelfs in Nederland niet veilig voor regering....maar gingen na status doodleuk op vakantie naar het land waar ze zich zo onveilig voelden met dezelfde regering aan het roer. Wat mij betreft is dat fraude en zou de status ala minute ingetrokken mogen worden.

Ik heb niet overal een antwoord op. Wil Nederland op zich wel open houden voor Cultuurvluchtelingen, en heb ook niet echt iets tegen mensen die hier een leven op willen bouwen om die reden. Oorlogsvluchtelingen die het hart houden op de plek waar ze gewoond hebben? Zouden opgevange moeten worden in omliggende landen totdat de rust terug is gekeerd. Dat die landen daarvoor hulp moeten hebben? Ik steek liever daar geld in, dan in die onderlinge potjes de landen die notabene een lagere schuld hebben dan de onze voorzien van ontwikkelingshulp.
Er is in deze kwestie 1 ding waar ik fel tegen ageer en dat is dat ik vind dat burgemeesters niet op persoonlijke titel besluiten moeten tegenwerken in zaken waar zij niets mee te maken hebben.
Als het IND een besluit heeft genomen volgens de regels die we democratisch hebben vastgesteld dat hoort zo'n burgemeester deze niet op persoonlijke titel te overrulen.

Jij wilt toch ook niet dat het lot van illegalen straks afhangt van het feit of de burgemeester van die plaats een PVDA burgemeester is (in deze zaak idd.) of van een rechtse partij?
Als het IND of welke gezaghebbende instantie die daarover gaat een besluit heeft genomen, ongeacht wat de beslissing daarvan is, dan hoort een burgemeester deze zo goed mogelijk uit te voeren.

En het ergste in deze zaak vind ik dat deze burgemeester daarvoor het excuus gebruikt dat het uitvoeren van deze taak zou kunnen leiden tot 'onrust' in de wijk. Deze grove leugen is niets meer dan een slap excuus om haar eigen gevoelens over deze zaak erdoor te kunnen drukken.

Dat je als burgemeester het moeilijk hebt om zulke besluiten uit te voeren kan ik me voorstellen. Maar om deze moedwillig te saboteren en daarvoor leugens te gebruiken dat is onacceptabel.
Rechtvaardiging van deze weigering zal leiden tot willekeur en onrecht. Burgemeesters weten dat ze deze taken zullen krijgen en diegene die niet in staat zijn om deze uit te voeren moeten hierover goed nadenken voordat ze besluiten om burgemeester te worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_109797867
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan eigenlijk?
Ik bedoel dat ik blij zal zijn als die professionele plucheplakker van een Wilders opgetieft is van het politieke toneel, dat heb ik nou toch al een paar keer gezegd? En voorlopig zie ik alleen maar tekenen van een imploderende PVV dus dat vind ik mooi.

Net zoals een PVV-er liegt en bedriegt om alleen maar die extreem-linksche PvdA van de macht te houden. Weg met de grootmuilerij en extremen, laten we gewoon weer eens gaan nadenken, met elkaar gaan praten en compromissen sluiten. Dat heeft sinds Thorbecke het beste gewerkt voor Nederland. Dat tegen elkaar uitspelen van mensen gaat nergens over. En dat zien gelukkig steeds meer mensen in, sinds we elkaar gek hebben laten maken door die kale homo een jaar of 10 geleden. Allemaal een big screen en 3x per jaar op vakantie maar god, wat gaat het slecht met Nederland... nigga please.
  maandag 2 april 2012 @ 11:41:05 #142
241662 Jian
Well, well, well
pi_109797934
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is in deze kwestie 1 ding waar ik fel tegen ageer en dat is dat ik vind dat burgemeesters niet op persoonlijke titel besluiten moeten tegenwerken in zaken waar zij niets mee te maken hebben.
Als het IND een besluit heeft genomen volgens de regels die we democratisch hebben vastgesteld dat hoort zo'n burgemeester deze niet op persoonlijke titel te overrulen.

Jij wilt toch ook niet dat het lot van illegalen straks afhangt van het feit of de burgemeester van die plaats een PVDA burgemeester is (in deze zaak idd.) of van een rechtse partij?
Als het IND of welke gezaghebbende instantie die daarover gaat een besluit heeft genomen, ongeacht wat de beslissing daarvan is, dan hoort een burgemeester deze zo goed mogelijk uit te voeren.

En het ergste in deze zaak vind ik dat deze burgemeester daarvoor het excuus gebruikt dat het uitvoeren van deze taak zou kunnen leiden tot 'onrust' in de wijk. Deze grove leugen is niets meer dan een slap excuus om haar eigen gevoelens over deze zaak erdoor te kunnen drukken.

Dat je als burgemeester het moeilijk hebt om zulke besluiten uit te voeren kan ik me voorstellen. Maar om deze moedwillig te saboteren en daarvoor leugens te gebruiken dat is onacceptabel.
Rechtvaardiging van deze weigering zal leiden tot willekeur en onrecht. Burgemeesters weten dat ze deze taken zullen krijgen en diegene die niet in staat zijn om deze uit te voeren moeten hierover goed nadenken voordat ze besluiten om burgemeester te worden.
Amen!
pi_109797948
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik blij zal zijn als die professionele plucheplakker van een Wilders opgetieft is van het politieke toneel, dat heb ik nou toch al een paar keer gezegd? En voorlopig zie ik alleen maar tekenen van een imploderende PVV dus dat vind ik mooi.

Net zoals een PVV-er liegt en bedriegt om alleen maar die extreem-linksche PvdA van de macht te houden. Weg met de grootmuilerij en extremen, laten we gewoon weer eens gaan nadenken, met elkaar gaan praten en compromissen sluiten. Dat heeft sinds Thorbecke het beste gewerkt voor Nederland. Dat tegen elkaar uitspelen van mensen gaat nergens over. En dat zien gelukkig steeds meer mensen in, sinds we elkaar gek hebben laten maken door die kale homo een jaar of 10 geleden.

En wat heeft deze uitvoering door een CDA-er van een wet ingevoerd door een PvdA-er te maken met op wie Henk en Ingrid stemmen?
quote:
Allemaal een big screen en 3x per jaar op vakantie maar god, wat gaat het slecht met Nederland... nigga please.
Hopelijk is het dan niet te laat om weer wat van Nederland te maken
pi_109797964
quote:

[..]

Net zoals een PVV-er liegt en bedriegt om alleen maar die extreem-linksche PvdA van de macht te houden. Weg met de grootmuilerij en extremen, laten we gewoon weer eens gaan nadenken, met elkaar gaan praten en compromissen sluiten. Dat heeft sinds Thorbecke het beste gewerkt voor Nederland. Dat tegen elkaar uitspelen van mensen gaat nergens over. En dat zien gelukkig steeds meer mensen in, sinds we elkaar gek hebben laten maken door die kale homo een jaar of 10 geleden. Allemaal een big screen en 3x per jaar op vakantie maar god, wat gaat het slecht met Nederland... nigga please.
terwijl de PvdA deze regels heeft bedacht, daar ben je tegen maar je wilt ze wel aan de macht ?

Vreemd.
pi_109798009
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En wat heeft deze uitvoering door een CDA-er van een wet ingevoerd door een PvdA-er te maken met op wie Henk en Ingrid stemmen?
Het feit dat die het hardst staan te juichen als er een negerkindje wordt uitgezet wellicht?

quote:
Hopelijk is het dan niet te laat om weer wat van Nederland te maken
Ik kijk uit naar 'De puinhopen van 10 jaar Bruin' idd ;).
pi_109798040
quote:

[..]

Dat is het punt waar deze discussie om moet gaan.

Niets te maken met buitenlanders of gevaarlijke misdadigers, burgemeesters kunnen en mogen dit niet beoordelen en ook niet aangrijpen voor partijpolitiek.
pi_109798053
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

terwijl de PvdA deze regels heeft bedacht, daar ben je tegen maar je wilt ze wel aan de macht ?

Vreemd.
Ik ben niet tegen deze regels, waar halen jullie die wijsheden toch allemaal vandaan? De aanscherping van de asielregels destijds door een Paars kabinet waren prima en passen in de moderne tijd. Ik ben wél tegen stoppen met nadenken.
pi_109798055
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:42 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het feit dat die het hardst staan te juichen als er een negerkindje wordt uitgezet wellicht?

Wat waar hoe dan? Oh niets dus en je lult gewoon maar wat?

Dat dacht ik al namelijk.
quote:
Bruin :')
Nigga please
pi_109798075
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:42 schreef Jarno het volgende:

[..]

[..]

Ik dacht dat het om een Afghaanse man ging, maar blijkbaar moet de negerkaart weer gespeeld worden.
pi_109798081
quote:
5s.gif Op maandag 2 april 2012 11:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen deze regels, waar halen jullie die wijsheden toch allemaal vandaan? De aanscherping van de asielregels destijds door een Paars kabinet waren prima en passen in de moderne tijd. Ik ben wél tegen stoppen met nadenken.
Dus je bent niet tegen de regels en de regels zijn prima maar ze moeten niet toegepast worden?

8)7
pi_109798099
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat waar hoe dan? Oh niets dus en je lult gewoon maar wat?

Dat dacht ik al namelijk.

De Mauro topics gemist? En nee, ik ga niet zoeken naar 'bron, link', jij loopt hier ook al ff mee en weet precies hoe dat er aan toeging destijds.

quote:
Bruin :')
Nigga please
Mja, Grijs had ook gekund maar Balkenende had tenminste nog wat fatsoen in z'n donder, itt Rutte.
pi_109798151
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus je bent niet tegen de regels en de regels zijn prima maar ze moeten niet toegepast worden?

8)7
Nee er kunnen geen regels bestaan zonder uitzonderingen. Of menselijkheid. Of dat in dit geval van toepassing is, geen idee. Zou kunnen. En wellicht is de man wél een oorlogsmisdadiger, dan is het gewoon optieften en wegwezen.
pi_109798156
quote:

[..]

Niet dat ik graag Wilders wil ontlasten, want ik vind hem ook een vreselijke politicus, maar Wilders heeft hier niet mee te maken. Deze wetten zijn jaren geleden ontworpen in de tijd dat hij waarschijnlijk nog een randfiguur bij de VVD was.

Verder betwijfel ik sterk dat de nederlandse kiezer bij een volgende verkiezing meer voor partijen in het midden zal gaan stemmen. De strategische keuze van de PVDA om veel meer de linkerkant op te zoeken zegt genoeg over het verwachte stemgedrag.
pi_109798220
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

De Mauro topics gemist? En nee, ik ga niet zoeken naar 'bron, link', jij loopt hier ook al ff mee en weet precies hoe dat er aan toeging destijds.
Oh die Mauro die ook door PvdA-regels door een CDA-er eruit moet wegens liegen en bedriegen. Ja die ja. Maar ook die mocht er natuurlijk niet uit want he... ja eh... de boel belazeren is natuurlijk geen reden om eruit te moeten.
quote:
Mja, Grijs had ook gekund maar Balkenende had tenminste nog wat fatsoen in z'n donder, itt Rutte.
Ga toch heen, Rutte is een prima kerel en dat gezeik van jullie allemaal is lachwekkend.

Je ziet het hier al nb met je eigen voorbeeld. Ja de regels zijn prima zeg je maar iedere keer dat ze toegepast worden dan is het opeens heel erg, discriminatie (want negers, zelfs als ze uit Afghanistan komen) en zelfs fascisme (want Bruin). Dat is gewoon dikke faal en je bent net zoals die mensen die je zegt te bekritiseren maar dan de andere kant op.
pi_109798222
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Niet dat ik graag Wilders wil ontlasten, want ik vind hem ook een vreselijke politicus, maar Wilders heeft hier niet mee te maken. Deze wetten zijn jaren geleden ontworpen in de tijd dat hij waarschijnlijk nog een randfiguur bij de VVD was.

Verder betwijfel ik sterk dat de nederlandse kiezer bij een volgende verkiezing meer voor partijen in het midden zal gaan stemmen. De strategische keuze van de PVDA om veel meer de linkerkant op te zoeken zegt genoeg over het verwachte stemgedrag.
zeker Nederland gaat steeds extremer stemmen, PVV, SP omdat veel mensen het hier gewoon een zooitje vinden. En dat is ook zo in veel opzichten.
pi_109798256
quote:
5s.gif Op maandag 2 april 2012 11:46 schreef Jarno het volgende:

[..]
Of menselijkheid.
:'(

Goed, helder begrip ook om regels op te definiëren.
pi_109798261
Hm, had een half uurtje geleden veel zin om te gaan werken, maar nu vind ik het gewoon jammer om deze discussie tijdelijk te verlaten. Ik lees de reacties nog wel en kom later terug.
Keep it up guys! :W
  maandag 2 april 2012 @ 11:49:04 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109798282
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

zeker Nederland gaat steeds extremer stemmen, PVV, SP omdat veel mensen het hier gewoon een zooitje vinden. En dat is ook zo in veel opzichten.
Wat is dan een zooitje?
pi_109798291
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het breed verzetten tegen dit soort zaken, ook in de politieke sfeer, zal bijdragen tot de ineenstorting van de walgelijke politieke minderheidsconstructie die Nederland in z'n greep heeft. En dat vind ik winst. Ook dat Wilders in die val meegesleurd zal worden. Dát is wat ik vanaf post 1 in dit topic zeg.

Tot nu toe leek het er op dat als je maar hard genoeg schreeuwde dat je in de meerderheid was. Zo is dat een jaar of 10 lang gegaan en nu wordt het tijd voor wat tegengas. Even laten zien dat er nog anders gedacht kan worden ook. Nuance helpt niet, discussiëren helpt niet, dan maar zo.
pi_109798323
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 11:49 schreef Re het volgende:

[..]

Wat is dan een zooitje?
Ja, ik ben ook echt benieuwd.
pi_109798368
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 11:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, ik ben ook echt benieuwd.
Nou volgens jullie is het kabinet Rutte verantwoordelijk voor NLs staatschuld, de recessie, de wereldwijde banken en financiele crisis, het falen van het onderwijs en de zorg en ga zo maar door.
En dat allemaal in anderhalf jaar! Toch knap! :Y)
pi_109798400
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou volgens jullie is het kabinet Rutte verantwoordelijk voor NLs staatschuld, de recessie, de wereldwijde banken en financiele crisis, het falen van het onderwijs en de zorg en ga zo maar door.
Ja nee wacht, er werd gezegd dat Nederland een zooitje is. Dat bovenstaande is iig nooit gezegd, dat maak jij er met je zwart/wit brein weer van.
pi_109798424
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 11:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja nee wacht, er werd gezegd dat Nederland een zooitje is. Dat bovenstaande is iig nooit gezegd, dat maak jij er met je zwart/wit brein weer van.
Nooit gezegd?
pi_109798439
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 11:49 schreef Re het volgende:

[..]

Wat is dan een zooitje?
economie, al het tuig dat hier binnen wordt gelaten, mentaliteit, rotzooi op straat etc etc.

Ga eens in andere landen kijken, Duitsland bv
pi_109798457
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 11:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nooit gezegd?
Niet in dit topic en niet door mij iig. Al die voorbeelden die jij noemt liggen buiten Rutte z'n macht wmb.
pi_109798525
quote:

[..]

Maar wel raar dat je daar op ingaat, maar niet op burgemeesters die zich gewoon niet mogen bemoeien hiermee en zeker niet met drogredenen.
pi_109798527
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

economie, al het tuig dat hier binnen wordt gelaten, mentaliteit, rotzooi op straat etc etc.

Ga eens in andere landen kijken, Duitsland bv
Duitsland als voorbeeld aandragen... hmmmm... denk dat je dan toch wat vaker in Duitse kleine steden moet komen. Maar goed.

Beter zou je Scandinavie (om even een socialistisch bolwerk te noemen) als voorbeeld kunnen noemen als je het om gedrag en rotzooi op straat te doen is ;).
pi_109798530
quote:

[..]

Nou nee hoor, niet in dit topic maar vele van die dingen worden toch echt aan Rutte1 toegeschreven en dat weet je best. Ook hier, ook door jou matties :P

Vooral LV is er erg goed in.
pi_109798598
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar wel raar dat je daar op ingaat, maar niet op burgemeesters die zich gewoon niet mogen bemoeien hiermee en zeker niet met drogredenen.
Ik heb toch gezegd wat ik er van vind dat burgemeesters zich hiermee bemoeien? Helemaal prima wmb. Hopelijk volgen er nog vele dit voorbeeld. Alles om te laten zien dat Nederland nog een ander gezicht heeft ook dan de minderheidsformatie die dit beleid voorstaat.
pi_109798611
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 11:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Duitsland als voorbeeld aandragen... hmmmm... denk dat je dan toch wat vaker in Duitse kleine steden moet komen. Maar goed.

Beter zou je Scandinavie (om even een socialistisch bolwerk te noemen) als voorbeeld kunnen noemen als je het om gedrag en rotzooi op straat te doen is ;).
Ook daar wordt die samenleving verpest door bepaalde elementen

Hmmm zou er een samenhang zijn?
pi_109798642
quote:
5s.gif Op maandag 2 april 2012 11:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik heb toch gezegd wat ik er van vind dat burgemeesters zich hiermee bemoeien? Helemaal prima wmb. Hopelijk volgen er nog vele dit voorbeeld. Alles om te laten zien dat Nederland nog een ander gezicht heeft ook dan de minderheidsformatie die dit beleid voorstaat.
VOOR DE 1000e MAAL DIT ZIJN BESTAANDE PVDA-REGELS!
WTF heeft dat te maken met deze minderheidsformatie? Geen fuck!
  maandag 2 april 2012 @ 11:57:39 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109798651
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En die arme afgaan is daar verantwoordelijk voor?
pi_109798655
quote:
6s.gif Op maandag 2 april 2012 11:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ook daar wordt die samenleving verpest door bepaalde elementen

Hmmm zou er een samenhang zijn?
Mensen die de wet overtreden moet je oppakken en straffen. Heel simpel.
pi_109798721
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

VOOR DE 1000e MAAL DIT ZIJN BESTAANDE PVDA-REGELS!
WTF heeft dat te maken met deze minderheidsformatie? Geen fuck!
Ik maak me sterk dat de PvdA iets meer bedachtzaamheid in het achterhoofd had dan de hardliners van Rutte nu tentoonspreiden toen ze deze wet opstelden.
  maandag 2 april 2012 @ 12:06:54 #175
241662 Jian
Well, well, well
pi_109799032
quote:
5s.gif Op maandag 2 april 2012 11:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

We moeten weer nadenken, praten, compromissen sluiten en zaken met redelijkheid en billijkheid benaderen, zeg maar...... Maar kale homo's en grootmuilen moeten gewoon hun bek houden en anarchie van burgemeesters is toegelaten en gewenst zelfs en .......
Ik krijg een beetje het gevoel van een vos die de passie preekt :)
pi_109799236
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mensen die de wet overtreden moet je oppakken en straffen. Heel simpel.
Oh je bedoelt zoals illegalen die niet mogen blijven en maar niet weg gaan?
pi_109799244
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 11:57 schreef Re het volgende:

[..]

En die arme afgaan is daar verantwoordelijk voor?
Knap dat je dat daaruit denkt te halen.
pi_109802210
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ze mochten hoe dan ook niet worden uitgezet

Rare vraag zeg.
Da's geen vraag.

Uitzetten naar het land van herkomst als een persoon het risico loopt gemarteld/gedood te worden mag dus niet. Net zo hard een wet.

En dan kan jij beweren dat die Taliban nooit zo extreem was, of dat er geen oorlog was in Afghanistan,maar da's uiteraard flauwekul. Daarom zeg ik dus dat of men moet kijken of de man een oorlogsmisdadiger was, gewoon op de beschaafde manier met bewijs van schuld in plaats van een beschuldiging maken en hem z'n onschuld laten bewijzen en als de man schuldig is hem in de bak gooien, of dit soort kafkaeske regels afschaffen.
pi_109802584
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Da's geen vraag.

Uitzetten naar het land van herkomst als een persoon het risico loopt gemarteld/gedood te worden mag dus niet. Net zo hard een wet.

En dan kan jij beweren dat die Taliban nooit zo extreem was, of dat er geen oorlog was in Afghanistan,maar da's uiteraard flauwekul. Daarom zeg ik dus dat of men moet kijken of de man een oorlogsmisdadiger was, gewoon op de beschaafde manier met bewijs van schuld in plaats van een beschuldiging maken en hem z'n onschuld laten bewijzen en als de man schuldig is hem in de bak gooien, of dit soort kafkaeske regels afschaffen.
Maar dan mag je dus nooit een Afghaan uitzetten volgens jou beredenering. Want hij is gevlucht voor de Taliban en die zijn er nog steeds actief. Of stuur hem naar Kabul nu, maar dat mag ook niet van je. Ergo: je mag nooit een Afghaan terug sturen.
pi_109802804
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 13:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar dan mag je dus nooit een Afghaan uitzetten volgens jou beredenering. Want hij is gevlucht voor de Taliban en die zijn er nog steeds actief. Of stuur hem naar Kabul nu, maar dat mag ook niet van je. Ergo: je mag nooit een Afghaan terug sturen.
Dat klopt.
pi_109803094
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 13:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is dus heel kortzichtig..... zo kun je dus ook stellen dat als er in Venlo een probleem is met marokanen...dit voor heel Nederland geldt, alleen dan hoor je de linkschen zeggen dat je niet zo gek moet denken ;)
pi_109807255
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat klopt.
Nou top. Laten we maar ff ruimte maken dan.
pi_109809144
quote:

[..]

[q]Maar om deze moedwillig te saboteren en daarvoor leugens te gebruiken dat is onacceptabel.

Blijkbaar ligt het toch iets anders. Wanneer 1 instantie blijkbaar moedwillig bewijzen weg wil moffelen omdat te laat? Dan mag van mij iemand met gezag ingrijpen. Nu is het een Afghaan, morgen ben jij het die op een zelfde manier opgepakt zal worden omdat je ten onrechte van iets wordt beschuldigd. Jezelf hebt bewezen onschuldig te zijn, maar er zat een sluitingsdatum, dus te laat met je bewijzen.

Hoop dat je begrijpt waar ik op doel. Voor de rest sta ik nog steeds achter mijn verhaal hierboven, dus het is niet zo dat ik iedere vluchteling status wil geven. De wet zou wat mij betreft wel wat aangepast mogen worden. Maar een vluchteling terug sturen naar een land waar niets is veranderd? Waar nog steeds hetzelfde gevaar is? Nee, ik zou precies hetzelfde handelen wanneer hier een extreme of fundamentalistische groepering aan de macht raakt en van ons mooie land een vrouwenslavencultuur met geweld maakt door geweld en moorden selectief te bestraffen. Kan ze onmogelijk ongelijk geven.

Ik zou alleen niet vluchten naar een land waarvan ik de cultuur/geschiedenis niet kan en wil respecteren. Nederland zou haar wetten dus wel iets meer mogen beschermen om de vrijheid te houden die we hier hebben. Wanneer de regering hiervoor gaat zitten? Heb je ook meer kans op samenleven, i.p.v leven in groepen en het wantrouwen van groep naar groep.

En ja, pleeg je een crimineel feit zoals mishandeling of lid van een bende, terwijl je nog geen status hebt? Zou je van mij ook geen status krijgen, maar dit is dus met dat Afghaanse gezin niet aan de hand.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † maandag 2 april 2012 @ 16:36:17 #184
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109809168
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat klopt.
Zolang jij met je morele zelfverhevenheid ze zelf in huis neemt vind ik het prima.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_109809209
=edit= Nee, we zitten hier op FOK!

[ Bericht 93% gewijzigd door paddy op 02-04-2012 16:39:05 ]
pi_109810186
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik maak me sterk dat de PvdA iets meer bedachtzaamheid in het achterhoofd had dan de hardliners van Rutte nu tentoonspreiden toen ze deze wet opstelden.
Dan hadden ze dat van te voren moeten bedenken. Het is gewoon de uitvoering van PvdA wetgeving, niet meer en niet minder. Feiten veranderen niet enzovoorts. Normaliter zijn de linkschmensen er o zo snel bij om te melden dat iets toch vooral door PVV/VVD wetgeving komt, maar de hypocrisie die men nu tentoonspreid is exemplaristisch voor het volk dat 'links' stemt.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2012 16:59:53 ]
  † In Memoriam † maandag 2 april 2012 @ 17:40:50 #187
341203 3-voud
pi_109811810
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 16:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan hadden ze dat van te voren moeten bedenken. Het is gewoon de uitvoering van PvdA wetgeving, niet meer en niet minder. Feiten veranderen niet enzovoorts. Normaliter zijn de linkschmensen er o zo snel bij om te melden dat iets toch vooral door PVV/VVD wetgeving komt, maar de hypocrisie die men nu tentoonspreid is exemplaristisch voor het volk dat 'links' stemt.
Ze hopen waarschijnlijk dat anderen de recente historie er niet op naslaan en het klakkeloos aannemen.
Hoezo populistisch?
pi_109832842
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:40 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ze hopen waarschijnlijk dat anderen de recente historie er niet op naslaan en het klakkeloos aannemen.
Hoezo populistisch?
ach mocht de PvdA straks weer op het pluche komen met de VVD praten ze er niet meer over en zijn ze nog strenger da de PVV
pi_109854993
LEERS GAAT DOOR MET UITZETTINGEN ONDANKS PROTEST

Minister Gerd Leers van Immigratie en Asiel gaat door met het uitzetten van asielzoekers. Burgemeester Boot van Giessenlanden heeft hem tijdens een gesprek niet op andere gedachten kunnen brengen.

Vanmiddag sprak Leers gesproken met burgemeester Els Boot van Giessenlanden. Zij verbiedt haar agenten mee te werken aan de uitzetting van de Afghaan Rafiq Naibzay, zoals Leers wil. Boot hoopte dat ze Leers kon overhalen de uitzetting af te blazen, maar dat is dus niet gelukt.

Conflict over bevoegdheid
Leers zei vandaag tijdens het vragenuur in de Tweede Kamer dat hij doorgaat met de uitzettingen. Er is onenigheid over de verschillende bevoegdheden van hem en de burgemeesters ontstaan. De burgemeesters vinden namelijk dat zij de uitzettingen tegen kunnen houden met een beroep op de openbare orde. Leers is het daar niet mee eens.

'Samen tot oplossing komen'
"Wij zullen samen tot een oplossing moeten komen", zei Leers vanmiddag in de Kamer. Leers blijft bij zijn redenering dat de minister van Binnenlandse Zaken Liesbeth Spies een burgemeester zou kunnen dwingen tot medewerking aan een uitzetting. Volgens deskundigen trekt minister Leers uiteindelijk aan het langste eind. Hij zou ook nog de marechaussee kunnen inzetten om de man uit te zetten als de burgemeester zich blijft verzetten. Bron: RTL.nl

Burgemeesters die zichzelf boven de wet wanen en de politie verbieden om een uitzettingsbevel uit te laten voeren kunnen gewoon genegeerd worden door de inzet van marechaussee. Prettige gedachte om een stok achter de hand te hebben om zulke burgemeesters van hun moral high ground af te slaan. Uiteraard geen ideale situatie, maar mogelijk wel noodzakelijk. Hoop dat het nooit daadwerkelijk gaat komen tot inzet van de marechaussee, maar dat de dreiging daarvan voldoende is om dissidente burgemeesters in te laten binden.

[ Bericht 9% gewijzigd door voetbalmanager2 op 03-04-2012 16:30:42 ]
pi_109855928
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
LEERS GAAT DOOR MET UITZETTINGEN ONDANKS PROTEST

Minister Gerd Leers van Immigratie en Asiel gaat door met het uitzetten van asielzoekers. Burgemeester Boot van Giessenlanden heeft hem tijdens een gesprek niet op andere gedachten kunnen brengen.

Vanmiddag sprak Leers gesproken met burgemeester Els Boot van Giessenlanden. Zij verbiedt haar agenten mee te werken aan de uitzetting van de Afghaan Rafiq Naibzay, zoals Leers wil. Boot hoopte dat ze Leers kon overhalen de uitzetting af te blazen, maar dat is dus niet gelukt.

Conflict over bevoegdheid
Leers zei vandaag tijdens het vragenuur in de Tweede Kamer dat hij doorgaat met de uitzettingen. Er is onenigheid over de verschillende bevoegdheden van hem en de burgemeesters ontstaan. De burgemeesters vinden namelijk dat zij de uitzettingen tegen kunnen houden met een beroep op de openbare orde. Leers is het daar niet mee eens.

'Samen tot oplossing komen'
"Wij zullen samen tot een oplossing moeten komen", zei Leers vanmiddag in de Kamer. Leers blijft bij zijn redenering dat de minister van Binnenlandse Zaken Liesbeth Spies een burgemeester zou kunnen dwingen tot medewerking aan een uitzetting. Volgens deskundigen trekt minister Leers uiteindelijk aan het langste eind. Hij zou ook nog de marechaussee kunnen inzetten om de man uit te zetten als de burgemeester zich blijft verzetten. Bron: RTL.nl

Burgemeesters die zichzelf boven de wet wanen en de politie verbieden om een uitzettingsbevel uit te laten voeren kunnen gewoon genegeerd worden door de inzet van marechaussee. Prettige gedachte om een stok achter de hand te hebben om zulke burgemeesters van hun moral high ground af te slaan. Uiteraard geen ideale situatie, maar mogelijk wel noodzakelijk. Hoop dat het nooit daadwerkelijk gaat komen tot inzet van de marechaussee, maar dat de dreiging daarvan voldoende is om dissidente burgemeesters in te laten binden.
goed zo, je moet niet laten intimideren door je burgemesters die een politiek punt willen maken.

Burgemeesters die zich boven de wet wanen moet je gewoon op non-actief stellen.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 17:13:39 #191
341203 3-voud
pi_109857098
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

goed zo, je moet niet laten intimideren door je burgemesters die een politiek punt willen maken.

Burgemeesters die zich boven de wet wanen moet je gewoon op non-actief stellen.
Burgemeesters die zieltjes willen winnen over de rug van de belastingbetaler -> opzouten
pi_109857292
Volkomen mee eens.
pi_109858647
Burgemeesters zijn bazen.
pi_109859683
Ik wil die Leers wel eens 40 ministers zien ontslaan (als dat al kan) en de marechaussee de wijken in zien gaan.

Krijgen die gasten ook eens een baksteen naar het hoofd.
pi_109860562
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 18:24 schreef Ulx het volgende:
Ik wil die Leers wel eens 40 ministers zien ontslaan (als dat al kan) en de marechaussee de wijken in zien gaan.

Eerste keer dat zo'n burgemeester zich moreel superieur acht dan is een goed gesprek het beste. Blijft hij dan recalcitrant dan is ontslag best een optie. Natuurlijk worden er geen tientallen burgemeesters ontslagen.

Als het zo ver komt dat de marechaussee een uitzetting uit moet voeren, wie zouden er dan bakstenen moeten gooien? De wijk? Zou mij niets verbazen als de meeste bewoners blij zijn dat er een potentieele (is ie weer, netjes he Papierversnipperaar :D ) oorlogsmisdadiger uit hun wijk verdwijnt.

Jij wilt trouwens liever een wijk in chaos en marechaussees die bakstenen koppen, dan dat er een volgens de regels bepaalde beslissing uitgevoerd wordt?
Wat heb je uberhaupt tegen marechaussee? Of is dat soms een xenofobe en fascistische groepering?
pi_109864117
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 18:24 schreef Ulx het volgende:

Wat die plucheplakkende baantjesjagers? Alsjeblieft zeg, die gaan echt geen ontslag riskeren.

En nu op TV dat meneer in Afghanistan door de huidige regering wordt verdacht van oorlogsmisdaden, is toch al weer een ander verhaal.

En de burgemeester zit buiten de bevoegdheid, dat is duidelijk.

Nu het gezin op TV, gelukkig hebben ze iig wel als gezin dat nog nooit een dag heeft gewerkt in NL genoeg geld om een hele dikke flatscreen te kopen.
pi_109865640
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat die plucheplakkende baantjesjagers? Alsjeblieft zeg, die gaan echt geen ontslag riskeren.

En nu op TV dat meneer in Afghanistan door de huidige regering wordt verdacht van oorlogsmisdaden, is toch al weer een ander verhaal.

En de burgemeester zit buiten de bevoegdheid, dat is duidelijk.

Nu het gezin op TV, gelukkig hebben ze iig wel als gezin dat nog nooit een dag heeft gewerkt in NL genoeg geld om een hele dikke flatscreen te kopen.
ja huisraad krijgen ze gratis van de Sociale Dienst.
pi_109865962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Daar hoort een 50 inch TV wel bij als 1e levensbehoefte.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 23:23:22 #199
341203 3-voud
pi_109876715
quote:

[..]

Ik hoop op nog heel wat jaartjes VVD...
pi_109882324
quote:

[..]

Bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')