abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 april 2012 @ 16:44:55 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109768929
6 april: Marrije (meisje)

*** 31 maart: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

07 april: Asyniur (jongen)
12 april: Marrije (meisje)
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa) (meisje)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu (jongen)
3 augustus: _Bunny_ (meisje)
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups
17 september: Kwisted
26 september: NiGeLaToR

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje of nichtje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
30 oktober: Twinkle20

6 november: Cocotrimonium
26 november: Regenboogjes
27 november: OooLizaooO

2 december: bellelena

Diaan73 & Peaceman
Nijnepijn
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door flugeltje op 02-04-2012 11:23:49 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 1 april 2012 @ 16:45:37 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109768956
Waar ik net vertelde vandaag wel te kunnen blijven slapen... :O
  zondag 1 april 2012 @ 16:47:02 #3
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_109769020
Zijn we weer:)
Be dance |Be real| Be You
pi_109770576
Mag mijn uitgerekende datum naar 11 September
pi_109770592
Oeh ik keek net in de spiegel van de wallen onder mijn ogen. Heb ik eigenlijk nooit last van gehad.En voel me ook nietmega moe dat k moet gaan slapen ofzo. Heb ook twee dagen flink uitgeslapen en niks uitgevoerd.

Komende week gelukkig een redelijk rustig weekje. s Avonds sowieso niks op de agenda staan... ma/woe/do even bikkelen... dinsdag vrij vanwege echooohoohhoo. Vrijdag is altijd mijn vrije dag. Heerlijk.. kijk ernaar uit!
  zondag 1 april 2012 @ 17:30:21 #6
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_109770627
Mag ik jullie -voor ik op de unfollow knop van deze reeks klik- allemaal van harte bedanken voor de steun en toeverlaat die jullie de afgelopen maanden voor Kuuks zijn geweest?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 1 april 2012 @ 17:31:38 #7
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109770682
quote:
17s.gif Op zondag 1 april 2012 17:30 schreef JDude het volgende:
Mag ik jullie -voor ik op de unfollow knop van deze reeks klik- allemaal van harte bedanken voor de steun en toeverlaat die jullie de afgelopen maanden voor Kuuks zijn geweest?
O+

zorg goed voor d'r!
  zondag 1 april 2012 @ 17:34:54 #8
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_109770824
Idd zorg goed voor d'r :)
pi_109771019
positiemeuk in V&A
  zondag 1 april 2012 @ 17:45:08 #10
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_109771195
Leuk:)
pi_109771698
Er gaat niets boven de echte satesaus van de chinees.. :-). Smaakt mijn nasi 100 keer beter door.
pi_109772597
Och Fluug hier ook. Mijn enige bezigheid is ogen open en af en toe dicht houden vandaag :D
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_109773206
Dus dan hoef kk me ook niet ye schamen dat ik vandaag een mega luilak ben begrijp ik
pi_109773339
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Dus dan hoef kk me ook niet ye schamen dat ik vandaag een mega luilak ben begrijp ik
Ik doe met je mee. Vanuit bed op de bank en verder nog niks gedaan...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_109773371
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:45 schreef flugeltje het volgende:
Waar ik net vertelde vandaag wel te kunnen blijven slapen... :O
x 2, maar dan opgerekt tot de hele week -O- :Z
  zondag 1 april 2012 @ 19:42:48 #16
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109775468
Zelfs ik heb vanmiddag even 1,5 uur geslapen :Y
pi_109775727
Zaterdag in de middag 2 uur geslapen. Moet zeggen dat ik ook weinig doe.
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 19:49:56 #18
309370 Nanadu
pi_109775767
Flugel lekker aan toegeven joh, het slapen. Daar is de zondag toch voor ;)
Ik wilde vanmiddag ook even lekker op bed gaan liggen, maar onze dame besloot vandaag haar middagslaapje over te slaan en te zingen in bed :)

Twinkle spannend dinsdag de echo!

Ik moet zeggen dat ik mij het hele weekend al relatief goed voel en daar wel erg blij van wordt *) . Ik hoop dat dit de rest van de week doorzet. Ik moet morgen tot laat werken, want heb 's avonds nog een ouderavond op mijn werk. Dat wordt vroeg naar bed vanavond.
pi_109775842
Even een :* voor Fluugs, Asy en Marrije
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_109776312
Ik ben zowaar een kilo aangekomen! Das wat beter dan zoveel afvallen. Ook al een paar dagen niet meer hoeven braken gelukkig. Wel misselijk maar als ik van tijd tot tijd eet is dat prima vol te houden. Hopen dat de moeheid ook binnen de perken blijft deze week.. anders komt mijn vakantie eind juni in gevaar omdat mijn vakantieuren er zo doorheen vliegen..
pi_109776550
Twinkle, je hebt recht op een uur extra pauze per dag he! Eventueel is ziekmelden voor een bepaald percentage ook nog een optie.
Fijn dat je niet meer zoveel hoeft te spugen!

*O* voor de betere dagen van Kersjes.

Ik ben ook zo ongeloofelijk intens moe. Van vrijdag op zaterdag nauwelijks geslapen door een keihard snurkende bedgenoot. Heb het gistermiddag en vanmiddag ingehaald, ik heb op beide dagen heerlijk even geslapen!
Ben nu alweer doodmoe; ben benieuwd of ik het nog 9 uur zie worden straks. :D
Deze week een spannende week; donderdag de 1e echo!
Ik vind dit zo'n niemandsland. Je ziet nog niks, je voelt nog niks. Ben wel moe en met vlagen misselijk maar ja, dat zegt ook zo weinig. Ik hoop zo een knippertje te zien donderdag. O+
Als het hartje klopt donderdag gaan we 't dit weekend vertellen aan mijn ouders. Daar heb ik ook al zo'n zin in! O+

Diaan, hoe gaat het nu?
  zondag 1 april 2012 @ 20:08:51 #22
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109776701
Gaaf Regenboogjes! Nog eventjes spannend dus O+

Twinkle, goed op jezelf passen hè?

Ja, Diaan, hoe is het bij jou?

Nanadu, dat probleem had ik dus ook vandaag. Vanavond maar op tijd naar bed dus ;)
Maar fijn dat jij je wat beter voelt.
pi_109777100
Volgens mij heb ik oefenweeen ofzoiets. Regelmatig harde buiken sinds ik op de bank ben gaan zitten met een enorm trekkend gevoel naar de zijkant van mijn buik (samentrekkingen-krampen) Zal wel teveel gedaan hebben. nu lekker op de bank en hopen dat ik vannacht weer mag slapen t kleintje houd me al een week flink wakker.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_109777583
Volgens mij heb ik ook de eerste 1,5 kilo eraan zitten :D en dat is dan zelfs nét (dus 's avonds, dan ben ik altijd wat zwaarder, ik hou altijd het ochtend gewicht aan :P) gewogen! Dus waarschijnlijk is het 1 kilo echt ofzo.

Hoe ik het doe geen idee, maar ik vind het prima! Op 24 weken. Wat een verschil met de vorige keer!
pi_109777600
* Gerberaatje pakt nog een Liuk ijsje dus :9 :')
pi_109779558
Dat doe je goed Gerberaatje!!

Spannend Regenboogjes en Twinkle, de eerste echo's!!

Misschien weten wij het geslacht wel morgen!
pi_109779576
Dat doe je goed Gerb :D
pi_109779617
Whehe tegelijk Labellootje :D
En spannend, heb je een idee?
pi_109779675
Haha precies hetzelfde!!

Nee, helemaal geen idee eigenlijk!
pi_109780485
Spannend Labelloo O+ ik gok een dametje erbij bij jullie (en ik gok altijd verkeerd dus ik ben benieuwd :P)
pi_109780539
Oh en mijn mondhoeken zijn stuk door de ijsjes ;( /ijsjesleed
pi_109780717
Ja dat denk ik ook maar ik ben daar ook heel slecht in. Dus vast een jongen dan :')
pi_109781424
Baas is van mening dat je je in het eetste trimester van je zwangerschap je niet ziek mag melden want je bent in hun ogen niet ziek maar zwanger. Wanneer je denkt dat je je uren niet kan maken dan gaat dat in het eerste trimester ten koste van je vakantiesaldo. Ik denk dat ze op deze manier een soort van misbruik van de situatie willen voorkomen ofzo. Of misschien denken ze: die heeft over een paar maanden heeeel lang vakantie.

Ik ben op zoek geweest naar wetsartikelen maar heb niets waar ik ze mee om de oren kan slaan.

Hoef jullie natuurlijk niet te vertellen dat ik hier boos en teleurgesteld over ben.. dat snappen jullie vast zelf ook wel.

Hun beweegreden weet ik niet... en wil de situatie niet op de spits drijven omdat ik nog langer met deze werkgever door een deur moet.

Maar ik kan wel janken eigenlijk nu ik dit typ.

Twee weken terug een dag thuis gebleven vanwege braken. Afgelopen maandag ook. Netjes ziek gemeld. Kreeg ik afgelopen donderdag te horen dat ze deze ziekmelding niet accepteerden en dat er twee vakantiedagen zouden worden afgeschreven. Ik was flabbergasted...

Weet ook niet meer wat ik moet doen.
pi_109781913
Vervelend Twinkle, heb je dit al gelezen?: http://www.uwv.nl/Werkgev(...)ap_of_bevalling.aspx

Edit: laat maar, daar staat niets over gedeeltijk ziekmelden -O-
pi_109781946
Nah twinkle :{
Echt raar dat ze t zo regelen :{
wat zegt je CAO hiervan? Of je Arbo arts? (was dat bij jou dat ze zo moeilijk doen over telf nr van de Arbo arts?)
pi_109781985
Ook hier geld: Arbo arts.. een ziekmelding mogen ze je uberhaupt niet weigeren.. dus niet eigenwijs doen, morgen direct bellen met een arbo en dit geval voorleggen!
pi_109782021
Twinkle, mijn werkgever accepteerde ook geen ziekmelding door zwangerschap. Arbo arts heeft mij hier enorm in geholpen!!!
The way you rock'n'roll
pi_109782034
Ik ben benieuwd! Jullie zullen alleen nog wel wat geduld moeten hebben! ;)

Twinkle, wat vervelend zeg! Dat mag echt niet hoor, wat ze doen! Als je gewoon echt ziek bent, ben je ziek! Dan maakt de zwangerschapsduur niet uit!
pi_109782047
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
Vervelend Twinkle, heb je dit al gelezen?: http://www.uwv.nl/Werkgev(...)ap_of_bevalling.aspx

Edit: laat maar, daar staat niets over gedeeltijk ziekmelden -O-
Werkgever krijgt idd alles vergoed, vind t echt onlogisch dat haar werkgever zo doet.. Je kunt toch niet al je vakantiedagen inleveren zo?

:( echt zwaar irritant dat mensen zo behandelt worden
pi_109782115
twinkle, ben je lid van de bond? Die anders bellen?
*poef* nu is het weg
pi_109782293
Even niet bijgelezen. Vandaag de hele dag op pad geweest, en ben nu zo moe. Ik gok dat ik er op tijd in lig vanavond.
Ik kan trouwens aan mijn ogen al merken dat ik zwanger ben. Bij nummer 1 kreeg ik halverwege de zwangerschap enorm lichtgevoelige ogen in het donker.Nu komt het weer terug. Ik heb het gevoel dat iedere tegenligger groot licht op heeft. Ook de stoplichten doen pijn aan mijn ogen. Ik heb al zo'n speciale bril voor in de auto, die hielp altijd wel, maar nu dus echt niet meer.
pi_109782352
De bond kan in dit geval weinig... ze zal echt contact moeten leggen met Arbo en/of UWV. UWV is de uitkerende instantie bij ziekte door zwangerschap.

Bond kan wellicht wel info geven, maar zal ook verwijzen naar Arbo.
pi_109782397
Die heb ik inderdaad al meerdere keren gelezen. Maar het hele probleem is dat mijn werkgever mijn ziekmelding niet accepteert en vindt dat ik zwanger ben.. dus. niet ziek. Ik werk voor een wat grotere organisatie die al heel vaak met zwangere vrouwen. te maken heeft. gehad. Een flinke vertegenwoordiging van HRM dus mij maken ze niet wijs dat ze dat stuk van UWV niet kennen.

Maar wat kan ik ermee? Dit uitprinten en morgen aan mijn leidinggevende geven met het verzoek mijnvakantieuren terug te boeken en eventuele ziekmeldingen in de toekomst te accepteren?

Ik voel me echt zo veroordeeld. Ik ben nooit ziek enal heb ik koorts dan ga ik nog werken. Maar op het moment dat ik achter het stuur zit te knikkebollen vind ik dat een onacceptabele manier om mijn perse mijn 40 uur per week te maken. En even voor jullie beeldvormming.. ik zit iedere week ongeveer 1500km. op de weg.
pi_109782415
Bond kan toch advies geven mbt wetten etc, en welke weg het best te bewandelen?
*poef* nu is het weg
pi_109782489
Twinkle ik zou je werkgever er op wijzen dat er een vergoeding komt vanuit het UWV voor elke ziektedag van jou. Tevens zou ik vragen je door te verwijzen naar de arbo arts want ZIEK door zwangerschap.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Voet bij stuk houden totdat je bij die arbo arts zit!
The way you rock'n'roll
pi_109782592
Zelf contact opnemen met de arbo morgen en een afsraak bij de arbo-arts vragen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_109782615
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Die heb ik inderdaad al meerdere keren gelezen. Maar het hele probleem is dat mijn werkgever mijn ziekmelding niet accepteert en vindt dat ik zwanger ben.. dus. niet ziek. Ik werk voor een wat grotere organisatie die al heel vaak met zwangere vrouwen. te maken heeft. gehad. Een flinke vertegenwoordiging van HRM dus mij maken ze niet wijs dat ze dat stuk van UWV niet kennen.

Maar wat kan ik ermee? Dit uitprinten en morgen aan mijn leidinggevende geven met het verzoek mijnvakantieuren terug te boeken en eventuele ziekmeldingen in de toekomst te accepteren?

Ik voel me echt zo veroordeeld. Ik ben nooit ziek enal heb ik koorts dan ga ik nog werken. Maar op het moment dat ik achter het stuur zit te knikkebollen vind ik dat een onacceptabele manier om mijn perse mijn 40 uur per week te maken. En even voor jullie beeldvormming.. ik zit iedere week ongeveer 1500km. op de weg.
Juist zij zouden het dus moeten weten. Dus gewoon per direct contact met de Arbo opnemen. Daar ook het stuk over je vakantiedagen neerleggen.

Willen ze niet goedschiks, dan maar 'kwaadschiks'. Ze proberen je wellicht inderdaad een bepaalde hoek in te krijgen, maar ze zijn gewoon tegen de wet bezig.

Al zouden ze er geen geld voor terugkrijgen, een ziekmelding mogen ze gewoonweg niet weigeren.

Óf contact leggen bij de arbo en hier aktie op ondernemen, of het maar accepteren want een andere optie is er niet.. ik adviseer je het eerste te doen!
pi_109782663
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 21:48 schreef Vicky het volgende:
Zelf contact opnemen met de arbo morgen en een afsraak bij de arbo-arts vragen.
Het probleem is dat niet alle arbo diensten dat accepteren. Je werkgever betaalt namelijk voor zo'n afspraak dus dat is nog vrij logisch ook.
The way you rock'n'roll
  zondag 1 april 2012 @ 21:50:49 #49
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_109782720
Wat belachelijk! Wat als je je arm breekt terwijl zwanger, kost het je dan ook vakantiedagen?
pi_109782764
Geen lid van bond.. manlief wel maar volgens mij mag ik er dan geen beroep op doen toch?

Wat dat betreft heb ik altijd eventjes nodig totdat mijnemmertje is vol gelopen. maar na afgelopen donderdag heb ik dat punt wel bereikt.

Waar ze ook de arrogantie vandaan halen om mijn ziekmelding te weigeren. Zag me vorige week al kotsend over de afdeling rennen zeg...

Jullie sterken mij behoorlijk dloor jullie adviezen. Bedankt daarvoor!

Ik wil morgen gewoon het telefoonnummer va de arbo.. ze zorgen er maar voor.

Dit is echt voer om spontaan paniekaanvallen van te krijgen voor mij.. weet je dat? Probeer stress echt te vermijden omdat ik nu absoluut geen medicatie giervoor mag ivm zwangerscap. Het ging de afgelopen tijd zo goed en dat wilde ik graag zo houden. Anders is dadelijk echt het hek van de dam.
pi_109782779
De enige optie is anders, je langer dan elke keer een dagje ziek melden. Dan komen ze vanzelf wel met die arbodienst op de proppen....
The way you rock'n'roll
pi_109782783
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het probleem is dat niet alle arbo diensten dat accepteren. Je werkgever betaalt namelijk voor zo'n afspraak dus dat is nog vrij logisch ook.
niet geschotrn is altjd mis.. :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_109782973
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:28 schreef Twinkle20 het volgende:

Twee weken terug een dag thuis gebleven vanwege braken. Afgelopen maandag ook. Netjes ziek gemeld. Kreeg ik afgelopen donderdag te horen dat ze deze ziekmelding niet accepteerden en dat er twee vakantiedagen zouden worden afgeschreven. Ik was flabbergasted...

Weet ook niet meer wat ik moet doen.
Dit mag dus echt niet!
Hun hebben altijd je ziekmelding te accepteren, ook al belazer je de boel.
Als ze je niet geloven dan moeten ze dit gewoon via de arbo regelen.
Dus echt even bellen die arbo.

En schat, meld je gewoon ziek, niet een paar uurtjes,een dagje, maar om te beginnen met een hele week.
Dan is er vanzelf iemand die contact met je opneemt en uit ervaring weet ik dat mensen die zich langer ziekmelden veel serieuzer genomen worden.
Willen ze ziekte door zwangerschap niet accepteren, dan krijgen ze toch lekker geen vergoeding, maar dan ben je gewoon ziek.
pi_109783080
Oww Twinkle wat stom van ze meid! :*

Wat iedereen al zegt, en vooral Troeta's advies!

En dan ook nog eventueel even heel hard dit roepen, misschien schrikken ze dan:

quote:
Dit is echt voer om spontaan paniekaanvallen van te krijgen voor mij.. weet je dat? Probeer stress echt te vermijden omdat ik nu absoluut geen medicatie giervoor mag ivm zwangerscap. Het ging de afgelopen tijd zo goed en dat wilde ik graag zo houden. Anders is dadelijk echt het hek van de dam.
pi_109783252
Ik snap heel goed dat het lastig is hoor. Zowel toegeven dat het even niet gaat door de zwangerschap, als deze hele situatie. Iedereen hobbelt het liefst tot de 40 weken door zonder ergens last van te hebben en niemand 'tot last' te zijn.. Feit is nu eenmaal dat het grootste gedeelte van de zwangeren wél 'last' heeft van de zwangerschap en hierdoor soms (al dan niet tijdelijk) minder tot niet kan werken.

Daar hebben we in Nederland ook nog eens een heel mooi vangnet voor. Dus pák dat recht! En als je werkgever niet meewerkt, geef maar aan dat je dat niet accepteert en het graag via de officiele weg bewandeld, want dat je dit ook niet voor je lol doet.

Ik zou dus echt aangeven dat je niet akkoord gaat met de afschrijving van de 2 vakantiedagen, omdat je je ziek hebt gemeld (heb je dit toevallig ook nog op schrift? Mail oid?) en dat je graag ziet dat ze je met terugwerkende kracht nog ziekmelden voor die dagen (of dit kan is een 2e en niet jouw probleem).

Geven ze aan hier niet aan mee te willen werken, dan zou ik me inderdaad ziekmelden en aangeven dat je verwacht asap een afspraak bij de arbo te krijgen en blijf je even ziekgemeld tot deze afspraak staat.

Dan heb je ze de kans gegeven het zelf nog een keer op te lossen, en anders doe je het via de officiele weg.

Niet makkelijk, maar als jij niet voor jezelf opkomt doet niemand het. Het maar laten gebeuren lost in elk geval niks op...
pi_109783655
Ja en met het hek van de dam bedoel ik dus de hele dag thuis bibberend op de bank of in bed. Bang om flauw te vallen. Bang om dood te gaan.. door te draaien.. gek te worden. Nog niet in staat om buiten een luchtje te scheppen omdat je denkt dat je dan dood gaat. Ik heb in tien jaar tijd twee keer zon terugval gehad en dat wil ik echt nooit meer meemaken. Ik weet wat mijn triggers zijn en dat ik daar ver bij uit de buurt moet blijven. Dan gaat het prima!

Bij die terugvallen werd ik volgespoten met de meest onmogelijke rotzooi om mijn hele systeem maar lam te leggen. Maar nu ik zwanger ben mag dat dus echt niet gebeuren.

En dat hoeft ook niet als ik nu maar de grens trek.

Ik heb inderdaad het idee een beetje in een hoek gedreven te worden. En als ik daarin niet assertief genoeg op treed dan winnen ze nog ook.

Hoe meer ik erover nadenk hoe bozer het me maakt.
pi_109783956
Meld jij je morgen maar lekker ziek dan. En echt niet denken dat je een last bent voor iemand, maar als je zo doorgaat wie weet hoe lang je dan wel uit de running bent.
pi_109784061
Twinkle, niemand anders gaat voor je opkomen daar bij je werkgever. Dat zal je echt zelf moeten doen. Dus raap al je moed bij elkaar en sta voor waar je recht op hebt!
The way you rock'n'roll
pi_109785304
Twinkle, ga naar je huisarts en leg je situatie uit. De huisarts luistert echt wel naar je en schrijft een briefje. Je werkgever kan daar niks tegen in brengen! Behalve de arbo op je afsturen maar dat is alleen maar goed.

Zijn ze daar nou helemaal gek geworden. De huisarts of arbo dienst bepaalt of jij ziek bent, niet je werkgever!
pi_109785504
Uhm mijn huisarts heeft heel groot een poster hangen waarvoor hij niet is met o.a. ziekbriefjes schrijven ;)

Nu ik erover nadenk, mijn vk daarentegen heeft wel eens een briefje geschreven dus ik zou eerder daar aankloppen.
The way you rock'n'roll
pi_109785702
Hangt bij mijn huisarts ook.
De arbo mag je huisarts wel bellen.
pi_109785780
Klopt, maar in dit soort gevallen willen ze echt wel helpen en anders je vk wel.
pi_109789489
Wat gaat het er op sommige plaatsen toch schandalig aan toe! Ik krijg er spontaan buikpijn van, wat misselijk van je werkgever zeg!
Wat dat betreft heb ik wel geluk met de mijne. Werkgever en collega's zijn heel meelevend en eerder bezorgd dan beoordelend. Daar prijs ik mezelf wel gelukkig mee als ik soms de verhalen hier lees! Succes Twinkle, ik hoop dat het wat beter voor je uitpakt als je de arbo gesproken hebt.

Ik heb nu mijn laatste nachtdienst. Eigenlijk hoefde ik ze nu al niet meer te draaien, maar ik dacht dat ik het nog wel aan zou kunnen. En het kwam roostertechnisch ook net niet uit om ze te ruilen, dus ik dacht dat doe ik nog wel. Moet zeggen dat ik het er ook wel aardig vanaf breng. Rond 5.00u begin ik wat in te kakken, en rond 6.00u komen de braakneigingen. Maar buiten dat, prima :P En nu ben ik er tot 2013 vanaf. :)

Woensdag mijn echo!! *O* *O* Kan haast niet wachten!! ik ben dan 16w2d en ik wil het geslacht weten. :D
  maandag 2 april 2012 @ 04:05:27 #64
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109792385
Bwuh, zuuraanval... :r Misschien toch beter iets minder zwaar kunnen tafelen.
pi_109792428
Mens ik schiet helemaal in de spanning als je zo laat post! :D O+
Hopelijk trekt die aanval snel weg en kun je nog wat slapen. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_109792465
wat een vroege vogels!

Ik zit hier in te kakken op mijn werk. Tegen de tijd dat jullie wakker worden mag ik eindelijk naar mijn bedje :O
pi_109792612
Twinkle wat een gedoe. Ziekmelden die hap en wachten op de arbo.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 2 april 2012 @ 07:16:02 #68
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109792710
sterkte twinkle, en idd, ziekmelden. Dit kan zo niet langer. :*
pi_109792763
:* Twinkle, ook al zo'n idiote werkgever :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_109792824
Twinkle, ik kan me alleen maar aansluiten bij wat hierboven al gezegd is. Zoek hulp van de arbo, huisarts, of verloskundige. Samen sta je altijd sterker! Verder heel veel sterkte, ik hoop dat je eruit komt. Belachelijk zeg, alsof je als je zwanger bent nooit eens 'gewoon' ziek zou kunnen zijn :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109792848
Wat een kutnacht. Ben spontaan weer begonnen met braken terwijl het de hele week goed is gegaan. De spanning voor morgen voor de echo zal daar misschien ook wel deel van uit maken. Maar heb vooral liggen malen over het telefoongesprek wat ik zo met leidinggevende ga voeren. Heb alleen gisteravond eventjes geslapen totdat mannie naar bed kwam en vanaf die tijd dus wakker.

Wat fijn dat ik zo op jullie kan steunen. Dat is net de schop onder mijn kont die ik nodig heb om dadelijk voor mezelf op te komen.
pi_109792970
Leidinggevende neemt niet op. Heb zijn voicemail ingesproken dat ik me ziek meld. En met ziek bedoel ik okk echt ziek. En het verzoek om me terug te bellen.
pi_109792979
Ik heb het idee dat ik een klein Kangaroetje in mijn buik heb zitten :o :D

Gisterenavond was ze drúk!! O+ echt net alsof ze zo keihard aan het trappelen was..en vanmorgen rekte ik me uit en volgens mij volgde ze mijn voorbeeld O+ *;

Wat is/blijft dat toch bijzonder! Zwanger zijn is echt mijn hobby niet (understatement :')) maar gewoon, dat mini-beebje in je buik, wat zich alle kanten oprekt (en je tegen het einde weer blauwe plekken bezorgd :D) ik kan daar zó van genieten...
  maandag 2 april 2012 @ 08:01:38 #74
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_109793005
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 07:59 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb het idee dat ik een klein Kangaroetje in mijn buik heb zitten :o :D

Gisterenavond was ze drúk!! O+ echt net alsof ze zo keihard aan het trappelen was..en vanmorgen rekte ik me uit en volgens mij volgde ze mijn voorbeeld O+ *;

Wat is/blijft dat toch bijzonder! Zwanger zijn is echt mijn hobby niet (understatement :')) maar gewoon, dat mini-beebje in je buik, wat zich alle kanten oprekt (en je tegen het einde weer blauwe plekken bezorgd :D) ik kan daar zó van genieten...
:Y O+
Hier had er volgens mij een de hik O+, heerlijk wakker worden zo! Vandaag 24 weken!

En ik las van onder naar boven. Jeetje, Twinkle, wat een gedoe zeg. Dat er nog zulke werkgevers bestaan! Ik kan weinig toevoegen aan wat er al gezegd is. Jij moet nu voor jezelf en je kleine beeb opkomen, niemand anders doet dat. Ik heb zelf ook moeite met aangeven als iets niet meer gaat maar nu met die kleine in mijn buik gaat het een stuk makkelijker. Je hebt niet alleen meer voor jezelf te zorgen. Meid, sterkte :*

[ Bericht 11% gewijzigd door Tante_Soesa op 02-04-2012 08:07:05 ]
pi_109793021
Meis ik heb zo met je te doen, wat een nare werkgevers zijn er toch! ik kan niet heel veel anders doen dan me aansluiten bij de eerder gegeven reacties.
Heel veel succes met het gesprek met je leidinggevende en sta je mannetje he!
pi_109793068
Gerb same here! Heb me vannacht serieus afgevraagd of ze de afgelopen twee dagen wel geslapen heeft, voel dr echt constant :D.

Twinkle wat naar allemaal. Goed dat je je ziek hebt gemeld. Nu doorpakken hoor!

Ik heb straks weer controle. En bloedprikken.
  maandag 2 april 2012 @ 08:11:19 #77
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109793089
Fijn dat het nog zo goed is gegaan Kwisted!

Hier wel een redelijke nacht gehad, heb nu alleen al 2 nachten achter elkaar dat mn handen tintelen. Ook de hand waar ik niet op lig, beetje vaag? Verder geen last van hoofdpijn, duizeligheid oid hoor.
pi_109793213
Volgens mij had asy dat ook maar kwam dat bij haar omdat ze vocht vast hield. En wat leuk die beschrijving hoe het voelt als je je beeb voelt bewegen. Nog even geduld haha
pi_109793248
Diaan, hoe is t met jou?
  maandag 2 april 2012 @ 08:50:51 #80
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_109793483
Lief dat jullie naar me vragen... ik heb een rotweekend gehad. Gelukkig wel wat afleiding door bezoek en een verjaardag, maar vrijdag en zaterdag ging het redelijk goed. Gisterenmiddag elke keer bloed bij afvegen en heb ik vk gebeld. Zij probeert voor vandaag een spoedecho te regelen, maar dat kan pas vanaf 9 uur. Ik hoop dus zo dat ik vandaag een echo krijg, ik word een beetje gek van die onzekerheid. Als heb ik zelf niet zo'n goed gevoel. Maar als het zo is, wil ik graag bevestiging.
Heb me vandaag ook ziek gemeld.

Twinkle, wat een stomme situatie bij jou op het werk zeg. Eigenlijk mogen ze niet eens vragen waarom je je ziek meldt!
Make love, not war ☮
  maandag 2 april 2012 @ 08:53:01 #81
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109793507
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 04:23 schreef oeke het volgende:
Mens ik schiet helemaal in de spanning als je zo laat post! :D O+
Hopelijk trekt die aanval snel weg en kun je nog wat slapen. ;)
Dat effect had ik wel verwacht ja :P Vandaar dat ik het ook postte, beetje overbodige info normaliter... whehehe 8-)

Gerberaatje een kangaroo in je buik :o Bij mij zit er gelukkig gewoon een kindje in hoor...

Ach Diaan toch, meiske.... Ik hoop dat je heel snel kunt kijken en alles nog gewoon in orde blijkt te zijn :*
pi_109793537
Twinkle wat een naar gedoe met je werk zeg. Ik vind het ook echt niet kunnen. Wat nou ziekmelding niet accepteren, hoe verzinnen ze het! En dat voor een grotere organisatie... echt zeer slecht :N

Clauwhee nou dat vraag ik me hier ook wel eens af ja! Als ik snachts wakker wordt is er altijd wel 1 aan het draaien/wiebelen/schoppen O+

Blegh, ik begin verkouden te worden. Kreeg vanochtend al het commentaar van (8> dat ik lag te snurken hihi. Tja dichte neus dan krijg je dat. Hopelijk is het snel weer over, vind het maar niks met hoofdpijn en een zere neus. Neem liever geen medicijnen, tot nu toe zonder gekund de hele zwangerschap. Wil eigenlijk niet nu ineens paracetamol en neusspray moeten gaan gebruiken eigenlijk!
pi_109793559
Sterkte Diaan, hopelijk kun je vandaag terecht voor een spoedecho. En dat beebje is blijven plakken!
pi_109793569
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 07:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Leidinggevende neemt niet op. Heb zijn voicemail ingesproken dat ik me ziek meld. En met ziek bedoel ik okk echt ziek. En het verzoek om me terug te bellen.
Goed zo!!!

En Diaan, succes!!!! :*
pi_109793620
Wat goed van je Twinkle!
  maandag 2 april 2012 @ 09:01:08 #86
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_109793623
Sterkte Diaan, ik hoop ook dat je dat je vandaag een echo krijgt! Die onzekerheid lijkt mij ook echt gekmakend.
pi_109793629
Oww diaan hoop echt heel erg voor je dat dat bloedverlies iets met de innesteling te maken heeft en geen miskraam oid. Hoop echt dat ze je bij vk gerust kunnen stellen en dat alles goed is met jou en het kindje.

Uur geleden leidinggevende gebeld maar hij belt niet terug. Ben ik in gebreke als ik het nu van leidinggevende af laat hangen dat ie terug belt? Zatcdtraks te rillen als een rietje. Normaliter belt ie altijd terug als ik zijn voicemail in spreek.
pi_109793633
Diaan, hopelijk kun je snel terecht, dit is zo niet leuk :*
*poef* nu is het weg
  maandag 2 april 2012 @ 09:02:28 #89
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109793644
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww diaan hoop echt heel erg voor je dat dat bloedverlies iets met de innesteling te maken heeft en geen miskraam oid. Hoop echt dat ze je bij vk gerust kunnen stellen en dat alles goed is met jou en het kindje.

Uur geleden leidinggevende gebeld maar hij belt niet terug. Ben ik in gebreke als ik het nu van leidinggevende af laat hangen dat ie terug belt? Zatcdtraks te rillen als een rietje. Normaliter belt ie altijd terug als ik zijn voicemail in spreek.
Anders ook even rechtstreeks naar HRM bellen en jezelf daar ook ziekmelden omdat je je leidinggevende niet kunt bereiken....
pi_109793713
Pffieuw das een heule moeilijke stap. Zij zijn degene die tegen mijn leidinggevende hebben gezegd dat ik maar dagen in moet leveren.

Kom op grote meid.. what doesnt kill you makes you stronger.
pi_109793731
Diaan, sterkte :*. Onzekerheid is killing. Ik hoop dat je straks terecht kan.

Twinkle, wat flugel zegt :Y. Dan is het misschien even uit je hoofd. Nu blijf je toch malen of het nu wel goed over komt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109793741
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:55 schreef bijtje84 het volgende:Hopelijk is het snel weer over, vind het maar niks met hoofdpijn en een zere neus. Neem liever geen medicijnen, tot nu toe zonder gekund de hele zwangerschap. Wil eigenlijk niet nu ineens paracetamol en neusspray moeten gaan gebruiken eigenlijk!
Een paracetamolletje kan toch zeker geen kwaad? Of een keer een neusspray gebruiken.

Voor mij is zoiets echt heel raar om te lezen, ik krijg iedere zes weken een infuus met vrij zware medicatie waar geen bewijs van is dat het slecht is voor de zwangerschap (maar dus ook geen bewijs dat het geen enkele invloed heeft). Van paracetamol is bekend en bewezen dat het harmless is, mits met mate. Als je dan moet kiezen tussen je echt slecht voelen of een onschuldig pilletje, waarom dan kiezen voor slecht voelen? Dat heeft uiteindelijk misschien nog 'meer' invloed dan het pilletje zelf.
  maandag 2 april 2012 @ 09:08:47 #93
114177 Diaan73
pi_109793761
Ik ben net al gebeld, ik mag om 12 uur voor een spoedecho komen. Fijn dat het vandaag kan en we meer duidelijkheid krijgen.

Twinkle, vreemd allemaal hoor. Rare HRM-afdeling. Ik werk zelf op een HRM-afdeling bij een overheidsinstantie en ik heb daar nog nooit van gehoord.
Make love, not war ☮
pi_109793777
Twinkle, succes en sterkte meid!

Diaan, hopelijk kun je snel terecht! Ik ben heel hard aan het hopen op goed nieuws :) :* Edit: ah, je mag om twaalf. Fijn! Nog maar een paar uurtjes en je hebt wat zekerheid!
pi_109793792
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 09:08 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben net al gebeld, ik mag om 12 uur voor een spoedecho komen. Fijn dat het vandaag kan en we meer duidelijkheid krijgen.
Heel fijn, ik ga voor je duimen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109793831
Wat fijn Diaan. Dikke :*
pi_109793896
Okay twaalf uur fingerd crossed voor diaan!
pi_109793966
Succes Diaan, ik hoop dat alles goed is en dat je straks opgelucht adem kan halen!

En Twinkle.. wat een situatie zeg, en wat een bedrijf. Krijg er de kriebels van als ik het allemaal zo lees. Als jij je ziek meldt, dan moeten ze het maar accepteren! Jij ook veel succes dat het goed mag komen :*
pi_109793973
Fijn Diaan dat je vanmiddag al kunt komen. Ik duim voor een goede afloop!
  maandag 2 april 2012 @ 09:29:28 #100
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_109794093
Heel fijn, Diaan! Ik duim voor je :*

Twinkle, heb je inmiddels HRM gebeld?
pi_109794142
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 09:07 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Een paracetamolletje kan toch zeker geen kwaad? Of een keer een neusspray gebruiken.

Voor mij is zoiets echt heel raar om te lezen, ik krijg iedere zes weken een infuus met vrij zware medicatie waar geen bewijs van is dat het slecht is voor de zwangerschap (maar dus ook geen bewijs dat het geen enkele invloed heeft). Van paracetamol is bekend en bewezen dat het harmless is, mits met mate. Als je dan moet kiezen tussen je echt slecht voelen of een onschuldig pilletje, waarom dan kiezen voor slecht voelen? Dat heeft uiteindelijk misschien nog 'meer' invloed dan het pilletje zelf.
Nou, ik weet niet of dat geen kwaad kan. Ja ik weet dat je een paracetamolletje mag nemen en dat 'ze' zeggen dat dat geen kwaad kan. Maar het is toch een medicijn wat in mijn lichaam opgenomen wordt er ervoor zorgt dat mijn hoofdpijn, of wat dan ook, minder wordt. Die stoffen komen dan toch ook bij de baby's terecht? En ja die krijgen straks ook gewoon een zetpil als ze zich niet lekker voelen of prikjes hebben gehad.
Maar toch, ik neem het liever niet. Zoals ik me nu voel zou ik normaal gesproken ook nog geen paracetamol of een andere pil genomen hebben.
Neusspray had ik niet zwanger nu al wel genomen. Maar daarover staat dit in de bijsluiter:

Zwangerschap en borstvoeding
Otrivin Duo mag niet worden gebruikt tijdens de zwangerschap tenzij uw arts het u aanraadt. Otrivin
Duo mag niet worden gebruikt tijdens de borstvoedingsperiode tenzij uw arts het u aanraadt.
Vraag uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel inneemt.
http://www.otrivin.nl/producten.shtml

Dan zou ik nu dus de huisarts of de gynaecoloog moeten gaan bellen omdat ik een verstopte neus heb... Tja dat doe ik dan dus niet. Dan zit die neus maar een beetje verstopt hoor ;)
Als ik over drie dagen nou verga van de hoofdpijn en die neus wordt niet beter maar alleen maar erger, dan ga ik wel even bellen :)
  maandag 2 april 2012 @ 09:32:34 #102
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109794150
Twinkle, je werkgever mag niet eens vrágen waarom je je ziek meld. Als ze twijfels hebben, moeten dat via de arbo-arts onderzocht worden.
Als ik het zo lees, dan heb ik het idee dat jij veel moeite doet om de werksfeer goed te houden, maar zij doen er niks aan. Dan zou ik echt schijt hebben aan alles en gewoon ziek thuis blijven. Kom op zeg! Alsof je voor je lol thuis gaat zitten...

Fijn Diaan! Ik duim voor je!

Marrije, tintelende handen: check! Vocht. Heel tof (ben in een halve week ongeveer 2,5 kilo aangekomen en nee ik heb niet dagelijks meegedaan aan een all-you-can-eat-contest).

bijtje, een paracetamol kan sowieso geen kwaad. Pijn en je slecht voelen leveren hormonen op die veel 'slechter' zijn voor de baby's.
Neusspray (xylometazoline) mag inderdaad niet. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik als ik heel erg verkouden ben, het wel voor 's nachts pak (en dan maar 1 neusgat spray) zodat ik in elk geval fatsoenlijk kan slapen.
Overigens gebruikte een arts op mijn werk het wel vaker dan 1x per dag toen die zwanger was, dus het zal niet onmiddellijk vaart lopen...
pi_109794413
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:32 schreef bijtje84 het volgende:

[..]

Nou, ik weet niet of dat geen kwaad kan. Ja ik weet dat je een paracetamolletje mag nemen en dat 'ze' zeggen dat dat geen kwaad kan. Maar het is toch een medicijn wat in mijn lichaam opgenomen wordt er ervoor zorgt dat mijn hoofdpijn, of wat dan ook, minder wordt. Die stoffen komen dan toch ook bij de baby's terecht? En ja die krijgen straks ook gewoon een zetpil als ze zich niet lekker voelen of prikjes hebben gehad.
Maar toch, ik neem het liever niet. Zoals ik me nu voel zou ik normaal gesproken ook nog geen paracetamol of een andere pil genomen hebben.
Neusspray had ik niet zwanger nu al wel genomen. Maar daarover staat dit in de bijsluiter:

Zwangerschap en borstvoeding
Otrivin Duo mag niet worden gebruikt tijdens de zwangerschap tenzij uw arts het u aanraadt. Otrivin
Duo mag niet worden gebruikt tijdens de borstvoedingsperiode tenzij uw arts het u aanraadt.
Vraag uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel inneemt.
http://www.otrivin.nl/producten.shtml

Dan zou ik nu dus de huisarts of de gynaecoloog moeten gaan bellen omdat ik een verstopte neus heb... Tja dat doe ik dan dus niet. Dan zit die neus maar een beetje verstopt hoor ;)
Als ik over drie dagen nou verga van de hoofdpijn en die neus wordt niet beter maar alleen maar erger, dan ga ik wel even bellen :)
Oh, wat neusspray betreft zou kunnen, dan gebruik ik nooit :)

Als je het normaal niet zou nemen, dan zou ik het nu -zwanger- ook nog niet nemen, nee :+ Maar als je écht vieze hoofdpijn hebt, dan zou ik gewoon dat paracetamolletje nemen.

Medicijnen worden heeeeel uitvoerig getest. Als 'ze' over paracetamol zeggen dat het geen kwaad kan, dan kan het ook geen kwaad. Mits met mate, uiteraard (want dan heeft paracetamol sowieso wat bijwerkingen :P).

Voor wie het interessant vindt: iets meer over medicijnen en zwangerschap (over het vaststellen van of een medicijn veilig is of niet):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109794444
Het is niet dat ik tegen medicijnen ben hoor, of dat ik panisch met de zwangerschap omga in die zin.
Het is meer dat ik denk tja, heb ik het echt nodig. Snap je? Ik denk net even nog een keer na voordat ik een pilletje of een neusspray pak.

Maar is er dan misschien een verschil nog tussen gewone neusspray en van die babyneusspray? En zoutoplossing? Het ene minder schadelijk dan de ander?
pi_109794540
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:45 schreef bijtje84 het volgende:
Het is niet dat ik tegen medicijnen ben hoor, of dat ik panisch met de zwangerschap omga in die zin.
Het is meer dat ik denk tja, heb ik het echt nodig. Snap je? Ik denk net even nog een keer na voordat ik een pilletje of een neusspray pak.

Maar is er dan misschien een verschil nog tussen gewone neusspray en van die babyneusspray? En zoutoplossing? Het ene minder schadelijk dan de ander?
Ik snap het wel dat je zo denkt hoor, maar dan is dat iets dat je ook niet-zwanger waarschijnlijk doet. Mijn specialist heeft me eerder ook al eens verteld wat Asy net zei: als je lichamelijk niet in orde bent, heeft dat vaak meer invloed dat het medicijn dat je neemt om je beter te voelen.*

* uiteraard afhankelijk van het medicijn en de kwaal :+ Dit is even heel erg alle medicijnen en kwalen over een kam geschoren :P
pi_109794613
Twinkle
:( wat een moeizame situatie zo! :*

Diaan
Fijn dat je vandaag kunt langskomen voor n spoedecho, hoop dat alles goed is!

Heb de ha gebeld over Qkoorts (op de hoogte stellen/vragen hoe&wat) de assistente had eignl geen idee dus ik moet tussen 11-12u terug bellen
pi_109794615
Coco jaa als ik echt gemene hoofdpijn krijg dan zal ik ook echt wel een paracetamol nemen én mn bed in duiken. Maar zo erg is het nu nog lang niet.
Tis zo'n beetje zeurderig aanwezig, maar nog wel te negeren.

Vind het wel interessante materie!
Zo zou ik bijvoorbeeld nu (28e week) er veel minder zwaar aan tillen om misschien straks daadwerkelijk die paracetamol of neusspray te pakken, dan in de eerste 12 weken.

Hmm dat laatste wat je zegt klopt wel hoor. Ik loop vaak veel te lang door met een kwaaltje. Huisarts kom ik nagenoeg nooit, dan moet er echt wel iets aan de hand zijn. Ik ben niet zo'n dokter loper. Ik denk al snel in de trant van 'als het vanzelf gekomen is gaat het ook vanzelf wel weer over'. Dat een beetje :)
pi_109794677
Mag Xylometazoline niet?? :? mijn huisarts gaf aan dat ik het mag gebruiken, max 7 dagen en zo min mogelijk (1 a 2 keer per dag) maar het mag wel..

quote:
Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
Zwangerschap

In de normale dosering en gedurende maximaal zeven dagen achtereen kunt u dit middel veilig gebruiken. Op die manier wordt het al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.
bron
  maandag 2 april 2012 @ 09:56:28 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109794718
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 08:50 schreef Diaan73 het volgende:
Lief dat jullie naar me vragen... ik heb een rotweekend gehad. Gelukkig wel wat afleiding door bezoek en een verjaardag, maar vrijdag en zaterdag ging het redelijk goed. Gisterenmiddag elke keer bloed bij afvegen en heb ik vk gebeld. Zij probeert voor vandaag een spoedecho te regelen, maar dat kan pas vanaf 9 uur. Ik hoop dus zo dat ik vandaag een echo krijg, ik word een beetje gek van die onzekerheid. Als heb ik zelf niet zo'n goed gevoel. Maar als het zo is, wil ik graag bevestiging.
Heb me vandaag ook ziek gemeld.

Twinkle, wat een stomme situatie bij jou op het werk zeg. Eigenlijk mogen ze niet eens vragen waarom je je ziek meldt!
Diaan, jeetje, ik lees het nu pas... :{
Hele, hele dikke kus!
  maandag 2 april 2012 @ 09:56:55 #110
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_109794724
Ik vind het qua medicatie ook lastig. Maar dit komt met name omdat ik in het begin van de zwangerschap (achteraf blijkt zelfs voor de innesteling waarschijnlijk) veel medicatie heb gekregen. Ik ben in een roesje gebracht voor een darmonderzoek, daarna heb ik ibuprofen tegen de pijn gekregen, ik heb een CT scan én een MRI scan gekregen, het medicijn Lucrin toegediend gekregen en de weken daarna (achteraf dus de eerste weken van mijn zwangerschap) zelf ook een paar keer ibuprofen geslikt tegen de pijn...

Ik heb zoiets van...dit was al genoeg voor mijn kleintje! Allemaal dingen die je helemaal niet zou doen als je wist dat je zwanger was. Vooral over die ibuprofen en die scans heb ik me heel erg zorgen gemaakt maar in het ziekenhuis hebben ze me wel gerust weten te stellen. Het was toen zo pril dat het toen wel was misgegaan als het niet goed zat. Tot nu toe is alles helemaal in orde met onze baby dus ik duim maar dat al die medicatie geen invloed hebben gehad...

Oh, wat ik hiermee wilde zeggen: ik neem dus ook liever geen medicatie als het niet écht écht écht nodig is maar dat heeft alles te maken met bovenstaande voorgeschiedenis :)
  maandag 2 april 2012 @ 09:58:07 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109794757
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:48 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik snap het wel dat je zo denkt hoor, maar dan is dat iets dat je ook niet-zwanger waarschijnlijk doet. Mijn specialist heeft me eerder ook al eens verteld wat Asy net zei: als je lichamelijk niet in orde bent, heeft dat vaak meer invloed dat het medicijn dat je neemt om je beter te voelen.*

* uiteraard afhankelijk van het medicijn en de kwaal :+ Dit is even heel erg alle medicijnen en kwalen over een kam geschoren :P
Maar een beetje grieperig zijn zal toch nauwelijks invloed hebben op de baby en als bijtje het nou niet ziet zitten om iets te gebruiken, prima toch?
pi_109794783
Diaan, ik zal heel hard voor je duimen. :* Fijn dat ze je in hebben kunnen plannen, scheelt toch een paar dagen. Ik hoop dat je vanmiddag duidelijkheid krijgt, en dat het natuurlijk goed nieuws is!!!

Twinkle, kom op! Laat je niet gek maken he?? Gewoon wachten tot de Arbo belt. Was bij mij trouwens pas na een dag of 10? Of inderdaad je vk inschakelen voor een verklaring?
Morgen je echo O+ Spannend! Lekker daar aan denken en niet aan die r*tzak.
pi_109794822
'Beste twinkle je bent niet zoek maar voelt je wat minder goed door je zwangerschap. We hebben vorige week uitvoerig. toegelicht hoe het bedrijfsprotocol is daarin in het eerste trimester. Om die reden. kunnen we je ziekmelding niet aannemen. Zodra je weer op kantoor bent gaat je leidinggevende gierover een gesprek met je aan. We hopen dat je je snel weer beter voelt en je dan weer zien',

Nou serieus mijn broek zakt af. Ik heb- hier een hele assertieve vriendin zitten als steun. heb het gesprek handsfree gevoerd zodat zij ook alles kon horen.

Haar advies: ziek blijven totdat ik opgeroepen wordt door de bedrijfsarts.Zijn nummer krijg ik niet.

Het ligt niet alleen asn de hormonen dat ik nu dus on janken uit barst. waar ben ik in gofsnaam in terecht gekomen.
  maandag 2 april 2012 @ 10:02:03 #114
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109794863
WTF :o
pi_109794869
Diaan ik duim voor je.

Twinkle, toch gewoon naar de arboarts bellen als je er met hrm/manager niet uitkomt, die worden weliswaar betaald door de werkgever, maar dat betekent niet dat de werkgever kan zeggen dat je niet ziek bent en dus niet naar de arboarts hoeft. Zou mooi zijn zeg.

Oh en paracetamol slik ik wel gewoon, ook niet veel, maar ik had vorige week echt ontzettend hoofdpijn, sliep er gewoon slecht van, 1 paracetamolletje en ik sliep de hele nacht door en volgende dag hoofdpijn weg. :)
pi_109794878
Twinkle ziek blijven dus ja :Y Ik dacht dat mijn werkgever er wat van kon maar die van jou is ook erg :X

Diaan ik duim heel hard voor je :*
The way you rock'n'roll
pi_109794885
Tante Soesa ik kan me heel goed voorstellen dat je je daar druk om hebt gemaakt. Zeker met zulke scans! Maar in het ziekenhuis hebben ze je verteld dat mocht het schadelijk zijn geweest dat dit wel naar voren zou komen bij echo's en dergelijke?

Brighteyes dat dus inderdaad. Hoe schadelijk zou zo'n griepje of een verkoudheid zijn voor de ongeboren kinderen.
Anders krijg je een beetje 'het doel heiligt de middelen' zeg maar. En dat is dus juist niet de instelling die ik denk dat het beste is.
  maandag 2 april 2012 @ 10:03:39 #118
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_109794907
Sterkte Diaan!

Paracetamol mag gewoon, maar niet teveel en zonder codeine is beter.

Wat een gezeur allemaal over werkgevers, het komt me echt mijn neusgaten uit. Jammer dat er veel werkgevers zijn die moeilijk doen.
pi_109794912
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:00 schreef Twinkle20 het volgende:
'Beste twinkle je bent niet zoek maar voelt je wat minder goed door je zwangerschap. We hebben vorige week uitvoerig. toegelicht hoe het bedrijfsprotocol is daarin in het eerste trimester. Om die reden. kunnen we je ziekmelding niet aannemen. Zodra je weer op kantoor bent gaat je leidinggevende gierover een gesprek met je aan. We hopen dat je je snel weer beter voelt en je dan weer zien',

Nou serieus mijn broek zakt af. Ik heb- hier een hele assertieve vriendin zitten als steun. heb het gesprek handsfree gevoerd zodat zij ook alles kon horen.

Haar advies: ziek blijven totdat ik opgeroepen wordt door de bedrijfsarts.Zijn nummer krijg ik niet.

Het ligt niet alleen asn de hormonen dat ik nu dus on janken uit barst. waar ben ik in gofsnaam in terecht gekomen.
Nou jaaaa!!!! :o Gewoon ziek thuis blijven inderdaad tot je gebeld wordt door de arbo. Dit kan echt niet!!!
pi_109794921
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:00 schreef Twinkle20 het volgende:
Zijn nummer krijg ik niet.
:( Wat een onzin.

Staat het niet gewoon ergens in een bedrijsregelgeving / infoding? Welk bureau ze hebben? Nummer zelf opzoeken en toch bellen?
pi_109794929
Dat bedrijfsprotocol is zeker door een man geschreven? Ziek blijven totdat de bedrijfsarts je wilt zien, je vriendin heeft groot gelijk!
pi_109794962
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Twinkle ziek blijven dus ja :Y Ik dacht dat mijn werkgever er wat van kon maar die van jou is ook erg :X

Dit idd :X
Verschrikkelijk om er zo in te zitten, wat n eikels.
pi_109794967
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 09:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar een beetje grieperig zijn zal toch nauwelijks invloed hebben op de baby en als bijtje het nou niet ziet zitten om iets te gebruiken, prima toch?
Helemaal correct. Vandaar de disclaimer ;)

Het laatste wat ik probeer is om iemand een paracetamol door de strot te duwen :') :D

Ik wil alleen duidelijk maken dat het ook geen kwaad kan, mocht haar hoofdpijn wel erger worden. Want het zit haar blijkbaar niet helemaal lekker (en ik weet uit mijn vriendenkring dat veel vrouwen, die ik dus ken althans, zich écht zorgen maken over het slikken van een paracetamol) & wil alleen duidelijk maken dat het geen kwaad kan, mocht het wel zo ver komen :)
pi_109794987
Wat een l*l!!!!!! Argh!!

Ik zou ook op een oproep van de Arbo wachten. Alhoewel als ie kwaad wil hij de arbo mss expres neit inschakelt? kan dat?
  maandag 2 april 2012 @ 10:06:42 #125
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_109794993
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:02 schreef bijtje84 het volgende:
Tante Soesa ik kan me heel goed voorstellen dat je je daar druk om hebt gemaakt. Zeker met zulke scans! Maar in het ziekenhuis hebben ze je verteld dat mocht het schadelijk zijn geweest dat dit wel naar voren zou komen bij echo's en dergelijke?
De gynaecoloog heeft toen aangegeven (en de echoscopiste én de verloskundige :)) dat het, helemaal bij zo'n prille zwangerschap, dan meteen mis zou gaan. De cellen zouden niet gaan delen en daardoor zou het een miskraam worden. Bij ons kindje zit, voor zover ze kunnen zien natuurlijk, alles erop en eraan en ze groeit goed. De verwachting (ze weten het nooit zeker) is dan ook dat ik die scans heb gehad voor de innesteling en dat het daardoor geen kwaad heeft aangericht. De MRI scan is sowieso niet schadelijk, de CT scan zou dat dus wel kunnen zijn geweest. De ibuprofen heeft overigens ook nooit bloedingen e.d. veroorzaakt dus ik denk dat ik gewoon heel, heel, heel veel mazzel heb gehad.

Het typische is dat ze bij mij wel een inwendige echo hebben gemaakt om een zwangerschap uit te sluiten maarja, ik had toen alleen nog maar een bevrucht rondreizend ei :') dus dat hebben ze nooit kunnen zien.

Nogal lang over bovenstaand stukje gedaan, maar Twinkle...wat bizar zeg! Wat iedereen hierboven zegt, wachten op een oproep van de Arbo! Dan maar zo...sterkte ermee, hier zit je niet op te wachten!
  maandag 2 april 2012 @ 10:08:27 #126
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_109795031
IK wil ff wat kwijt hoor; STAAT HET IN HET BEDRIJFSPROTOCOL?????

Wow ik zou bij het lezen van het protocol al die baan niet aangenomen hebben. Damn iedereen voelt zich anders tijdens de zwangerschap, je kunt niet zomaar zeggen dat het protocol aangeeft, als jij in het eerste trimester zit, dat je gewoon moet komen werken. Ik had de eerste 3 maanden krampen vergelijkbaar met beginnende weeen of blindedarm ontsteking. Ik ben blij dat ik mijn eigen onderneming heb, want anders had ik waarschijnlijk geen baan meer gehad.
wat een onzin, maar ja zo werkt het schijnbaar...
  maandag 2 april 2012 @ 10:08:59 #127
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109795044
Twinkle, ik zit weer eens te googlen en uit alles blijkt dat ze je een ziekmelding niet mogen weigeren. Als ze het niet vertrouwen moeten ze de bedrijfsarts inschakelen...

Vervelende is alleen wel dat ze je nu blijkbaar gewoon met 'verlof' melding ipv ziek en je geen poot hebt om op te staan tot al je vakantiedagen op zijn ofzo... Is er een vertrouwenspersoon op je werk?
pi_109795052
Jassus Twink, wat een stom gedoe! :*
pi_109795072
'Bent u voorafgaand aan uw bevallingsverlof ziek vanwege uw zwangerschap? Dan heeft u recht op een Ziektewetuitkering. De hoogte daarvan is gelijk aan uw Ziektewetdagloon. Uw werkgever heeft in dit geval geen eigen risico. Alleen als de ziekte niets met de zwangerschap te maken heeft, ontvangt u ziekengeld volgens dezelfde regels als voordat u zwanger was'

http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm
  maandag 2 april 2012 @ 10:11:52 #130
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_109795111
Twinkle, blijepeen meldt zich hier ook: Kun je niet gewoon op je werk op je bureau over je nek gaan ofzo haha sturen ze je in ieder geval ziek naar huis...

We vinden het echt rot voor je, maar je kunt ook zelf de arbo arts inschakelen en aangeven dat je door je werk niet ziekgemeld wordt.
  maandag 2 april 2012 @ 10:12:43 #131
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109795127
Ik vermoed dat het bedrijfsprotocol niets zegt over ziekmelden bij zwangerschap, maar meer over het feit dat een zwangerschap pas als dusdanig gezien wordt na ingang van het tweede trimester. Meestal vertellen mensen het ook pas na 12 weken, ik gok dat ze daar vandaan halen dat je binnen het eerste trimester officieel voor hen nog niet zwanger bent...
pi_109795203
Het mooie is dat kk dat hele protocol dus niet kan vinden.. dat zuigen ze echt ter plekke uit hun duim.

cao staat niks over in.. huisregels niet.. wel een hoop andere dingen maar niks over zwangerschap.

we hebben wel een verzuimprotocol en de stappen die daarin staan heb ik netjes opgevolgd.

Nou.. kan me er voorlopig alleen maar bij neerleggen en afwachten. morgen geliukkig naar vk.. hopelijk kan die wat voor me betekenen. voor nu.. proberen het los te. laten. kan er toch niet veel aan veranderen.
  maandag 2 april 2012 @ 10:17:50 #133
114177 Diaan73
pi_109795253
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:12 schreef flugeltje het volgende:
Ik vermoed dat het bedrijfsprotocol niets zegt over ziekmelden bij zwangerschap, maar meer over het feit dat een zwangerschap pas als dusdanig gezien wordt na ingang van het tweede trimester. Meestal vertellen mensen het ook pas na 12 weken, ik gok dat ze daar vandaan halen dat je binnen het eerste trimester officieel voor hen nog niet zwanger bent...
Dan is het toch des te vreemder? Als je je ziek meldt, moet het dan in principe niet uitmaken of het zwangerschapsgerelateerd is of niet. Normaal gesproken, hadden ze het dus niet eens geweten.
Make love, not war ☮
  maandag 2 april 2012 @ 10:18:22 #134
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_109795269
Inderdaad, sterkte! en veel plezier bij de vk morgen:)

Je kunt ook vragen waar het staat:)
pi_109795295
Ik zou jezelf schriftelijk ziek melden en een arbo arts afspraak eisen. Zeggen dat dit volgens de wet niet zo mag en als zij menen van wel dat ze het wetsartikel mogen laten zien.

Niet zo achterover leunen. Eis waar je recht op hebt! Zij gaan je niet zomaar tegemoet komen hoor.
Je kan je ook met een griepje ziek melden trouwens. Dat mag wel tenslotte :+
The way you rock'n'roll
  maandag 2 april 2012 @ 10:19:21 #136
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109795299
Twinkle: Waaauw... just. WAUW. WAT EEN BOZO'S, OF ZE EVEN HEEL SNEL OP DIE BRANDSTAPEL MOGEN SPRINGEN ZODAT WIJ ZE KUNNEN VILLEN! o|O :r :X
Wát een lijers zeg.
Idd gewoon ziek blijven. Ben je niet toevallig lid van een vakbond? Ik zou het idd hogerop zoeken, vertrouwenspersoon, iemand anders? Daaaaaaaaaaaaaaaamn.

Idd niet te druk over maken, ik vind juist dat je het heel goed doet! :* Petje af! Dit is niet niks, zo'n bedrijf wat zich lijnrecht tegenover jou opstelt, jij gaat er hartstikke goed mee om :* En nu lekker even wat afleiding zoeken, laat ze maar in hun sop gaarkoken! :*

Diaan; fijn dat je snel een echo hebt :* Sterkte!

Coco/bijtje: ik heb idd gister ook voor het eerst sinds ik zwanger ben wat paracetamol gebruikt omdat ik erge hoofdpijn had vanwege verkoudheid :) heerlijk. Doe het zeker niet zo vaak als voorheen maar af en toe kan idd echt geen kwaad!
Paracetamol is een van de meest onschuldige pijnstillers. Otrivin is idd wat anders, maar je kan wel een simpele zoutoplossing gebruiken als neusspray of gewoon je neus spoelen met zout water :)

Coco: klopt idd die beschrijving die je geeft van categorieën, die vind je ook op internet :) Daar kan je idd heel makkelijk aan zien wat je wel en niet mag gebruiken.
Bijv ibuprofen e.d. vallen onder categorie C of zelfs D (die heb je ook, das bewezen schadelijk). :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 2 april 2012 @ 10:19:23 #137
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109795301
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 10:17 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dan is het toch des te vreemder? Als je je ziek meldt, moet het dan in principe niet uitmaken of het zwangerschapsgerelateerd is of niet. Normaal gesproken, hadden ze het dus niet eens geweten.
Eigenlijk wel ja... Ik snap het ook niet helemaal hoor.
  maandag 2 april 2012 @ 10:20:53 #138
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109795336
De wet spreekt overigens ook niet over ziekte, maar over arbeidsongeschiktheid bij zwangerschap. Belangrijk verschil in mijn opinie. Moe is niet ziek, maar kan je wel arbeidsongeschikt maken...
  maandag 2 april 2012 @ 10:21:27 #139
114177 Diaan73
pi_109795352
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:19 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja... Ik snap het ook niet helemaal hoor.
:D Het is ook niet te snappen, denk ik.

Twinkle welke arbodienst hebben jullie? Gewoon even tel.nr. googlen en bellen. Binnen de arbodienst weten ze vaak wel wie ze dan moeten hebben.
Bij ons is het tel.nr. van de arboarts gewoon openbaar.
Make love, not war ☮
  maandag 2 april 2012 @ 10:22:16 #140
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109795361
De hele situatie is sowieso niet te snappen, want voor de verandering is de zwangere nu niet onredelijk maar dat kutbedrijf zelf. :6
pi_109795369
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zou jezelf schriftelijk ziek melden en een arbo arts afspraak eisen. Zeggen dat dit volgens de wet niet zo mag en als zij menen van wel dat ze het wetsartikel mogen laten zien.

Niet zo achterover leunen. Eis waar je recht op hebt! Zij gaan je niet zomaar tegemoet komen hoor.
Je kan je ook met een griepje ziek melden trouwens. Dat mag wel tenslotte :+
Dit..

Heb bijna alle afspraken met de Arbo arts zelf gemaakt. (dit omdat ze zich niet aan t cao hielden)

Er moet toch iemand zijn die een telf nr heeft van de arbo, of je kan helpen? (collega ofzo)
pi_109795511
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:05 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Helemaal correct. Vandaar de disclaimer ;)

Het laatste wat ik probeer is om iemand een paracetamol door de strot te duwen :') :D

Ik wil alleen duidelijk maken dat het ook geen kwaad kan, mocht haar hoofdpijn wel erger worden. Want het zit haar blijkbaar niet helemaal lekker (en ik weet uit mijn vriendenkring dat veel vrouwen, die ik dus ken althans, zich écht zorgen maken over het slikken van een paracetamol) & wil alleen duidelijk maken dat het geen kwaad kan, mocht het wel zo ver komen :)
:Y

Ik heb het toevallig van de week nog bij een arts nagevraagd, je mag als zwangere 4 x 2 paracetamols van 500 mg per 24 uur :) als het niet nodig is niet doen, maar als je het wel nodig hebt, schroom dan ook niet om het te nemen!

En die Xylometazoline heb ik dus 2 weken terug wel een dag of 4 gebruikt, aangezien ik zowat tegen een holte ontsteking aanzat :') ook niet echt bevorderlijk kan ik vertellen.. dan kan ik eigenwijs niets nemen en er vervolgens een maand mee lopen en nu was ik met 1,5 week er vanaf...

Voor alles geld, beetje zelf regulering. 'Zomaar' nemen is niet slim, maar als je het nodig hebt, doe dan ook niet te moeilijk, want het mag, met mate :)
pi_109795555
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Het mooie is dat kk dat hele protocol dus niet kan vinden.. dat zuigen ze echt ter plekke uit hun duim.

cao staat niks over in.. huisregels niet.. wel een hoop andere dingen maar niks over zwangerschap.

we hebben wel een verzuimprotocol en de stappen die daarin staan heb ik netjes opgevolgd.

Nou.. kan me er voorlopig alleen maar bij neerleggen en afwachten. morgen geliukkig naar vk.. hopelijk kan die wat voor me betekenen. voor nu.. proberen het los te. laten. kan er toch niet veel aan veranderen.
Niet neerleggen en afwachten, een mail sturen dat je de griep hebt. Hoeveel weken ben je nu? Als zij het zo zien, dan maar op de andere weg ;) griep is ook niet te controleren en daarvoor krijgen ze niks terug.....

Wat een eikels... sowieso je VK inlichten inderdaad, maar ga nu niet achterover hangen en maar 'afwachten' onderneem aktie! Want anders ga je hier niet uitkomen... vraag ze overigens ook nog even hun 'visie' op papier te zetten naar je. Mocht je om welke reden dan ook het nodig hebben, dan heb je het op papier.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gerberaatje op 02-04-2012 10:36:04 ]
  maandag 2 april 2012 @ 10:30:05 #144
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109795572
Asy, ja ik ben ook wel aardig wat aangekomen in korte tijd en hou ook wel iets meer vocht vast. . . Dan zal het daar aan liggen. Maak me er ook geen zorgen om, maar vond het wel wat raar, ook dat het eigenlijk alleen snachts is.

Xylometazoline, dat zit volgens mij niet in de neusspray Otrivin baby zoutoplossing. Helpt dus ook niet zo geweldig als een andere neusspray, maar als je er op tijd bij bent kan het wel genoeg zijn. Toen ik een bijholteontsteking voelde opkomen had ik er niet genoeg aan en heb toen een paar dagen otrivin neusspray voor 2-6 jr gebruikt, zat wel xylometazoline in, maar een hele lage dosis. Zal ook niet goed zijn, maar ja zo wel een abkuur kunnen voorkomen.
Paracetamol heb ik eigenlijk gewoon genomen als ik barstende hoofdpijn had.

Twinkle, nog los van de inhoud vind ik de toon ook wel veel zeggend, hoe betuttelend. Sterkte ermee.

Diaan, veel sterkte en ik duim voor een goede echo om 12 uur :*
  maandag 2 april 2012 @ 10:35:27 #145
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109795739
Pfff. Even hoor. Vanochtend bloed laten prikken. Linkermouw opgestroopt, mevrouw deed stuwband erom en klopte wat op mn elleboogplooi. 'Ben je altijd moeilijk te prikken?' vroeg ze. Ik: 'nee.' Ik wilde bijna zeggen: weet je wie pas moeilijk te prikken zijn? ex-drugsverslaafden. En dat lukt mij zelfs. Goed, ik kon me inhouden. Ze prikte toch maar rechts, maar het ging vrij moeizaam, naald zat niet goed in mn ader dus hij liep met horten en stoten. Haalde net de pleister eraf en zie nu al dat het een blauwe plek wordt, tis ook pijnlijk... Hm. Toch jammer. Als ik mezelf kon prikken... XD Nouja. :+

Ohja, en er stond geen glucose en Hb aangekruist, alleen 'lab voor 12 weken zwangerschap' zeg maar. :P Ben benieuwd, vraag het volgende keer wel ff aan de vk.
  maandag 2 april 2012 @ 10:36:10 #146
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_109795752
quote:
11s.gif Op maandag 2 april 2012 10:19 schreef Enfermera het volgende:
Coco: klopt idd die beschrijving die je geeft van categorieën, die vind je ook op internet :) Daar kan je idd heel makkelijk aan zien wat je wel en niet mag gebruiken.
Bijv ibuprofen e.d. vallen onder categorie C of zelfs D (die heb je ook, das bewezen schadelijk). :)
Ik moet hier nog even op reageren: ibuprofen kan inderdaad schadelijk zijn ligt bij mij nogal gevoelig, schuldgevoel van hier tot aan mars. Het kan een miskraam veroorzaken, een slecht werkend hartje en/of een niet gesloten buikje. Bij mij is het geen miskraam geworden (duh), het hartje werkt voor zover ze kunnen zien helemaal perfect en het buikje was met 12 weken mooi gesloten. Je moet het inderdaad niet zomaar gebruiken! Het is zelfs in het 3e trimester nóg schadelijker dan in het 1e.
  maandag 2 april 2012 @ 10:43:40 #147
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_109795920
Jemig Twinkle, wat een idioten daar op het werk :o

Diaan, ik duim voor een goede echo straks!

Hier stom gedoe met het UWV. Afgelopen donderdag heb ik een telefoontje van ze gemist. ik was gewoon thuis, lag waarschijnlijk te slapen. Maar mijn ziekte-uitkering is omdat ik niet opnam per direct stopgezet. Ik kwam er zaterdag pas achter toen ik een brief van ze kreeg, kopie ervan is naar mijn werkgever gegaan. Nou belde ik ze vanmorgen en moet ik officieel bezwaar aan tekenen tegen de beslissing. Hopelijk loopt het allemaal een beetje snel en gaan er geen weken overheen, ik heb het geld hard nodig... Ik krijg sowieso al minder uitgekeerd door werkgever dan mijn salaris en op M's salaris alleen kunnen we niet rondkomen. Gedoe }:|
.... met gevoel voor drama....
  maandag 2 april 2012 @ 10:46:05 #148
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_109795994
Hey enf, prik je normaal zelf dan?

Ik ben altijd moeilijk te prikken, omdat ze iemand zien die volwassen is, maar ik een te klein lichaam heb (van een 10 of 11 jarige, maar zie er gewoon normaal uit om zo maar te zeggen).. Met sommige priklabs heb ik niet zulke goede ervaringen. Kwam bij de verloskundige, gaf maar aan dat mensen mij moeilijk te prikken vinden, kon ze mij haarfijn uitleggen waarom, lol. Ze prikte ook in een keer en helemaal prima. Mijn aderen zijn dus een stuk dunner dan normale aderen en veel mensen prikten er zo doorheen. Mijn vk kon zelfs de littekens zien van haar voorgangers. En omdat ze smaller zijn, rollen ze sneller weg, of ze prikken er daardoor naast of te ver en dan erdoorheen. Dat was echt een eyeopener voor mij:) Vind sowieso dat mensen die niet kunnen prikken bij moeten leren maar ja, dat ben ik maar.
  maandag 2 april 2012 @ 10:46:37 #149
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109796012
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik moet hier nog even op reageren: ibuprofen kan inderdaad schadelijk zijn ligt bij mij nogal gevoelig, schuldgevoel van hier tot aan mars. Het kan een miskraam veroorzaken, een slecht werkend hartje en/of een niet gesloten buikje. Bij mij is het geen miskraam geworden (duh), het hartje werkt voor zover ze kunnen zien helemaal perfect en het buikje was met 12 weken mooi gesloten. Je moet het inderdaad niet zomaar gebruiken! Het is zelfs in het 3e trimester nóg schadelijker dan in het 1e.
Precies :) Dat is juist het lastige; onderzoek van medicijnen bij zwangeren is schaars, omdat ze dat alleen maar bij toeval kunnen onderzoeken (dus iemand heeft het bijv. gebruikt in de zwangerschap, en dat willen ze opvolgen (dus verder nakijken)). Je kan geen onderzoek opzetten met zwangeren en zeggen; slikken jullie maar even 2 ibuprofen per dag :+
Ibuprofen is idd een zware pijnstiller met veel bijwerkingen, in verhouding tot paracetamol, ook voor niet-zwangeren :) Paracetamol is dan een hele goede 1e keus pijnstiller.
pi_109796028
Tante Soesa dat is inderdaad wel een geruststelling, dat als het echt schadelijk was geweest het ook echt wel mis was gegaan. En natuurlijk helemaal dat ook het hartje en het buikje helemaal in orde bleken. Ik kan me je angst daarvoor heel goed indenken zeg brr.

En Coco het zit me ook inderdaad niet helemaal lekker, ik vraag het liever hier nog een keertje na met zoveel ervaringsdeskundigen ;) dan dat ik zelf maar wat aan blijf klooien ;)
Maar ik zal als de hoofdpijn te erg wordt wel gewoon een paracetamol nemen.
  maandag 2 april 2012 @ 10:48:28 #151
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109796067
En zijn er ook nog mensen WEL blij met hun zwangerschap? Of is het weer allemaal ach en wee? :P
pi_109796092
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:43 schreef Kersjes het volgende:

Hier stom gedoe met het UWV. Afgelopen donderdag heb ik een telefoontje van ze gemist. ik was gewoon thuis, lag waarschijnlijk te slapen. Maar mijn ziekte-uitkering is omdat ik niet opnam per direct stopgezet. Ik kwam er zaterdag pas achter toen ik een brief van ze kreeg, kopie ervan is naar mijn werkgever gegaan. Nou belde ik ze vanmorgen en moet ik officieel bezwaar aan tekenen tegen de beslissing. Hopelijk loopt het allemaal een beetje snel en gaan er geen weken overheen, ik heb het geld hard nodig... Ik krijg sowieso al minder uitgekeerd door werkgever dan mijn salaris en op M's salaris alleen kunnen we niet rondkomen. Gedoe }:|
:o Wat een voortvarend typje had je dan. Bij mij spraken ze gewoon in dat ze later op de dag nog een keer zouden bellen.
Boh, UWV is nooit zo vlot -O- Ik hoop dat ze het snel oplossen voor je :*
The way you rock'n'roll
  maandag 2 april 2012 @ 10:49:17 #153
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109796094
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:46 schreef Loodje het volgende:
Hey enf, prik je normaal zelf dan?

Ik ben altijd moeilijk te prikken, omdat ze iemand zien die volwassen is, maar ik een te klein lichaam heb (van een 10 of 11 jarige, maar zie er gewoon normaal uit om zo maar te zeggen).. Met sommige priklabs heb ik niet zulke goede ervaringen. Kwam bij de verloskundige, gaf maar aan dat mensen mij moeilijk te prikken vinden, kon ze mij haarfijn uitleggen waarom, lol. Ze prikte ook in een keer en helemaal prima. Mijn aderen zijn dus een stuk dunner dan normale aderen en veel mensen prikten er zo doorheen. Mijn vk kon zelfs de littekens zien van haar voorgangers. En omdat ze smaller zijn, rollen ze sneller weg, of ze prikken er daardoor naast of te ver en dan erdoorheen. Dat was echt een eyeopener voor mij:) Vind sowieso dat mensen die niet kunnen prikken bij moeten leren maar ja, dat ben ik maar.
Ik ben verpleegkundige dus prik idd mensen ook zelf, infusen maar ook gewoon bloed afnemen :) Heb ook ervaring met mensen die écht lastig te prikken zijn en zelfs dat lukte me vaak dan nog :) Dus ik ben echt allergisch als mensen zeggen dat ik lastig te prikken ben :') Wellicht is het zo dat links mijn ader minder duidelijk is dan rechts, maar ik vind het gek dat je dan zoiets zegt als gezondheidswerker zeg maar.
Ohja idd :) Goed dat je dat weet van jezelf, en ook fijn dat mensen je dan serieus nemen! :) Whaha ja :P Jij bent dan iemand om goed op te oefenen idd :Y :D
  maandag 2 april 2012 @ 10:49:55 #154
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109796115
quote:
6s.gif Op maandag 2 april 2012 10:48 schreef flugeltje het volgende:
En zijn er ook nog mensen WEL blij met hun zwangerschap? Of is het weer allemaal ach en wee? :P
:+

Ik hoop toch dat die weeen pas later komen :') XD
pi_109796132
quote:
Werk jij Pietertje er even uit dan is iedereen in jubelstemming :7
The way you rock'n'roll
  maandag 2 april 2012 @ 10:52:50 #156
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_109796190
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Werk jij Pietertje er even uit dan is iedereen in jubelstemming :7
:Y *O*
  maandag 2 april 2012 @ 10:54:48 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109796244
quote:
*O*
Maar reacties op mensen die zich goed voelen zijn vaak wat in de minderheid hier, misschien ook wel begrijpelijk hoor.
  maandag 2 april 2012 @ 10:55:24 #158
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109796266
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:52 schreef Kersjes het volgende:

[..]

:Y *O*
Fijn trouwens dat jij je ook weer beter voelt de laatste dagen :)
  maandag 2 april 2012 @ 10:56:44 #159
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_109796299
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

*O*
Maar reacties op mensen die zich goed voelen zijn vaak wat in de minderheid hier, misschien ook wel begrijpelijk hoor.
Dat inderdaad. Verder gaat alles hartstikke goed en daar valt niet zoveel over te vertellen :+
  maandag 2 april 2012 @ 10:56:52 #160
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109796305
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

*O*
Na het is vervelender dat leuk nieuws vaker genegeerd wordt dan negatief nieuws... ;) Dan lijkt het net alsof we alleen maar een stelletje zeikwijven zijn...
  maandag 2 april 2012 @ 10:57:31 #161
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109796330
De enige momenten dat hier een jubelstemming heerst is als er iemand gaat bevallen en dat duurt wel weer effe :7
  maandag 2 april 2012 @ 10:57:45 #162
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_109796339
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:01 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:Y O+
Hier had er volgens mij een de hik O+, heerlijk wakker worden zo! Vandaag 24 weken!

quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:56 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Na het is vervelender dat leuk nieuws vaker genegeerd wordt dan negatief nieuws... ;) Dan lijkt het net alsof we alleen maar een stelletje zeikwijven zijn...
Dan herhaal ik nog even Gerberaatjes post van vanmorgen en mijn aanvulling daarop :) *O* O+ .

Of ehm...dat probeerde ik. Nou, dan alleen maar mijn bericht :+
pi_109796373
Er komen bijna alweer 2013 baby's aan :o
The way you rock'n'roll
  maandag 2 april 2012 @ 11:00:06 #164
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109796411
Hikkende babies roeleren Soes... Word je zo lekker kriebelig van binnen van O+
  maandag 2 april 2012 @ 11:00:16 #165
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109796413
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

:o Wat een voortvarend typje had je dan. Bij mij spraken ze gewoon in dat ze later op de dag nog een keer zouden bellen.
Boh, UWV is nooit zo vlot -O- Ik hoop dat ze het snel oplossen voor je :*
Klopt, ik heb tijdens een zwangerschapsverlof per ongeluk dubbel uitbetaald gekregen, 1 x het totale bedrag en daarnaast ook nog per week. Ik zat toen net in een aanvraag verblijfsvergunning voor mn man, waarin ze ook controleren op financiele situatie etc. (je zou maar gepakt worden op fraude in zo'n situatie:') ). Ik heb die overboeking die ze in 1 x hadden gedaan toen meteen zelf teruggestort, had echt geen zin in misverstanden. Wel een hoop gedoe nog achteraf omdat ik geen brief kon laten zien waarin het uwv zelf vroeg om die terugstorting :{
pi_109796429
Flugel heb je ergens wel gelijk in ja. Mens-logische reactie misschien? Maar wellicht iets om op te letten :)

Rechter baby (vanaf bovenaf gezien) had net ook de hik hier O+
En we hebben gisteren hard gewerkt in het kamertje! Commode staat in elkaar, lamp hangt. Dus nu kan ik verder lekker gaan kneuteren en inrichten O+
  maandag 2 april 2012 @ 11:01:11 #167
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109796452
Enne, overige dames, blijf rustig reageren hier he? Ik weet dat we hier in een hormonenhol zitten, maar het was slechts een opmerking om de sfeer te draaien, niet om jullie weg te jagen :P Dan had ik de beroepsrelsters hier op OUD wel effe om hullup gevraagd B-)
pi_109796455
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:56 schreef flugeltje het volgende:

[..]

+ 1

Af en toe even lekker ongegeneerd klagen kan natuurlijk prima, maar het lijkt inmiddels wel alsof dat het enige is wat gebeurd...
  maandag 2 april 2012 @ 11:02:22 #169
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109796498
Wij zeiken en praten over ijs... Onbegrijpelijk dat er nog mensen zwanger willen worden...
  maandag 2 april 2012 @ 11:02:47 #170
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109796512
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:57 schreef flugeltje het volgende:
De enige momenten dat hier een jubelstemming heerst is als er iemand gaat bevallen en dat duurt wel weer effe :7
Deze week 8-) *O*
  maandag 2 april 2012 @ 11:03:01 #171
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_109796521
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:00 schreef flugeltje het volgende:
Hikkende babies roeleren Soes... Word je zo lekker kriebelig van binnen van O+
:Y. Het was ook de eerste keer dat het zo duidelijk was. Ik begin steeds meer van mijn zwangerschap te genieten. De onzekere periode is nu ruim voorbij, alles lijkt in orde met de kleine, het endometriose en alles wat daarbij kwam kijken verhaal is nu op de achtergrond, ik krijg steeds meer echt een band met onze dochter. Daarnaast heeft mijn vriend haar nu ook een paar keer gevoeld dus eigenlijk overheerst hier het serene, dromerige, verliefde zwangerschapsgevoel :P
  maandag 2 april 2012 @ 11:03:16 #172
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_109796532
ijs, ga maar een bakje maken:)
  maandag 2 april 2012 @ 11:04:25 #173
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109796558
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

Deze week 8-) *O*
Ik weet het niet hoor... Ik mag bij 41 weken zelf kiezen, maar dat is dus zaterdag... Ik gok erop dat ze in het paasweekende liever geen inleidingen doen ivm bezetting en dan sowieso naar volgende week doorschuiven... Ach ja, er valt vast nog wel iets te poetsen te vinden hier in huis :')
  maandag 2 april 2012 @ 11:04:36 #174
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_109796563
Oh, en ik hoef nog maar 10 weken te werken en er is een vervanger geregeld *O*. Kan dus langzamerhand gaan overdragen en dat geeft mij heel veel rust. Ik prijs mezelf enorm gelukkig met mijn werkgever als ik het verhaal van Twinkle zo hoor, alles is hier super geregeld!
  maandag 2 april 2012 @ 11:06:57 #175
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109796634
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:04 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor... Ik mag bij 41 weken zelf kiezen, maar dat is dus zaterdag... Ik gok erop dat ze in het paasweekende liever geen inleidingen doen ivm bezetting en dan sowieso naar volgende week doorschuiven... Ach ja, er valt vast nog wel iets te poetsen te vinden hier in huis :')
Die deze week sloeg dan ook op mezelf :@ :D :P
Maar het is jou ook gegund. Bel ze anders ff, om te vragen hoe ze dat doen in het paasweekend. Weet je het meteen. . .
  maandag 2 april 2012 @ 11:08:25 #176
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109796684
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Die deze week sloeg dan ook op mezelf :@ :D :P
Maar het is jou ook gegund. Bel ze anders ff, om te vragen hoe ze dat doen in het paasweekend. Weet je het meteen. . .
Oja shit :D

Sorry, was effe egoistisch bezig :+

Maar jij gaat sowieso deze week ja *O*
pi_109796690
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh, en ik hoef nog maar 10 weken te werken en er is een vervanger geregeld *O*. Kan dus langzamerhand gaan overdragen en dat geeft mij heel veel rust. Ik prijs mezelf enorm gelukkig met mijn werkgever als ik het verhaal van Twinkle zo hoor, alles is hier super geregeld!
Lekker!! *O*
  maandag 2 april 2012 @ 11:10:41 #178
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109796758
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:45 schreef bijtje84 het volgende:

Zoutoplossing kan echt helemaal geen kwaad. Das alleen zout in water. Dat kun je zelf ook maken.
Water koken, beetje zout erbij. Wel afgedekt wegzetten :Y
Daarmee mag je zo vaak spoelen als je prettig vindt
  maandag 2 april 2012 @ 11:13:31 #179
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109796874
Relaxt Soesa, zo ging het bij mijn verlof ook, alles prima geregeld en een normale mate van begrip voor de wat mindere dagen. Zelfs toen ik vlak na mijn bevallingsverlof meldde dat ik weer zwanger was :D
  maandag 2 april 2012 @ 11:14:34 #180
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109796914
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:08 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Oja shit :D

Sorry, was effe egoistisch bezig :+

Maar jij gaat sowieso deze week ja *O*
Maar ik zou het ook nog wel leuk vinden even bovenaan de lijst te staan :7
Dus hup Fluug *O* , hup Asy *O*
pi_109796922
Hier nog maar 8 weken werken en niks bekend over vervanging (of uberhaupt mijn verlof) maar het boeit me ook niet meer en ze zoeken het straks maar lekker uit *) knop is om bij mij :) ik doe niet meer dan lukt en ga ook geen stap harder meer lopen. En dat geeft me rust ;)
IJs heb ik ook al op vanochtend (fijn, ijsmachines op het werk :9 )

Afgelopen weekend een speelkleed gemaakt en ben best trots op het resultaat. Nu wachten tot we hem kunnen gebruiken. En een fairy door besteld voor op de muur, zo'n mini deurtje van 10cm hoog die je boven de plint plakt waar dus elfjes doorheen kunnen, ik vind het geweldig.
Hikkende baby heb ik volgens mij niet gehad nog, wel een hele drukke (die mn maag terroriseert)
  maandag 2 april 2012 @ 11:16:33 #182
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109797001
Ik heb na 4 zwangerschappen nog nooit een hikkende baby gevoeld ;)
Leuk, heb je een foto van het speelkleed online?
  maandag 2 april 2012 @ 11:16:53 #183
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109797011
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maar ik zou het ook nog wel leuk vinden even bovenaan de lijst te staan :7
Dus hup Fluug *O* , hup Asy *O*
O-)
  maandag 2 april 2012 @ 11:17:06 #184
100412 mefke79
komt goed!
pi_109797019
Twinkle naast alle andere tips nog twee dingen:
1) heb je rechtsbijstand? Schakel hen in, leg je probleem voor en vraag advies.
2) je werkgever discrimineert: je bent zwanger en dus een vrouw. Dat protocol benadeelt de zwangere vrouw en aangezien mannen niet zwanger kunnen raken is dit onderscheid op geslacht. Daar koop je nu weinig voor, maar mocht je je vakantiedagen echt niet terug krijgen, dan kan je, eventueel mbv de rechtsbijstand, je werkgever hier wel op wijzen. Er zijn over dit onderwerp bij de Commissie Gelijke Behandeling diverse zaken gevoerd (en gewonnen!).
Heel veel succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_109797029
Mijn baas reageerde met "Ik schiet nu wel een beetje in de stress" :')
Terwijl de vrouw van mijn baas ook bij het bedrijf werkt en zelf 5 maanden zwanger is, maar oke.

Ik snap het ergens ook wel. Ik werk bij een niet zo groot bedrijf(stuk of 20 man max) en stuur eigenlijk de gehele development afdeling aan. Het is niet alsof er nu iemand bij het bedrijf werkt die heel makkelijk mijn functie even over kan nemen. Gelukkig kan ik vrij makkelijk ook vanaf huis werken, dus ik zou eventueel in mijn verlof thuis nog wel wat kunnen helpen met de planning e.d.

(Verder doe ik ook nog eens het beheer van onze live & test omgeving erbij, omdat we nog geen systeembeheerders in dienst hebben, vraag me af wie dat eigenlijk over moet gaan nemen :') er zit nu niemand met de juiste kennis...)
  maandag 2 april 2012 @ 11:17:41 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109797053
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:54 schreef Gerberaatje het volgende:
Mag Xylometazoline niet?? :? mijn huisarts gaf aan dat ik het mag gebruiken, max 7 dagen en zo min mogelijk (1 a 2 keer per dag) maar het mag wel..

[..]

bron

Ow, wat raar?
Ik kan me herinneren dat het niet mocht ivm krimpen van slijmvliezen en daardoor evt enig risico bij slecht doorbloede placenta's.
Maar wellicht dat dat dan weer achterhaalt is...
  maandag 2 april 2012 @ 11:18:46 #187
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_109797100
wow zelf een speelkleed gemaakt, gaaf!

Heb na al die verhalen maar vast mijn verlof aangevraagd. Heb zelf in het verleden bij het UWV gewerkt en weet hoeveel tijd dit gaat kosten. Maar hoop dat het snel geregeld kan worden hahaha.

Sterkte voor de dames die al due zijn deze week. Laten we hopen dat het snel komt en voorspoedig gaat.
  maandag 2 april 2012 @ 11:19:11 #188
100412 mefke79
komt goed!
pi_109797123
quote:
6s.gif Op maandag 2 april 2012 11:16 schreef flugeltje het volgende:

[..]

O-)
:?
eh, missen wij iets? :P
pi_109797146
Wat vreemd kersjes, bij mij spraken ze de voicemail in + nieuwe datum dat ze weer zouden bellen

Leuk marjolijntje! *O* foto!

En leuke dingetjes: *O*
Ah en hikkende baby O+ vannacht had ze heel lang de hik
De weken gaan nu wel snel :@ alweer bijna 36wkn.
Heb er heel heel veel zin in, kan 't me soms niet voorstellen dat we écht ouders worden :@
+ m'n lief was gister erg lief & behulpzaam O+
pi_109797173
Jeetje twinkle wat een baas, hij maakt het zichzelf ook gewoon moeilijker dan nodig is hoor. :{

Hier vannacht heerlijk de wc volgekotst :r
Maagzuur :{w maar daarna heerlijk geslapen :Y

Hikkende baby heb ik vrijwel elke dag! Vroeg me al af of het wel echt hikken was omdat het best snel gaat en best ritmisch. Maar afgelopen donderdag had de beeb de hik tijdens de echo, dus kreeg het bevestigd.
  maandag 2 april 2012 @ 11:20:23 #191
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109797182
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:19 schreef mefke79 het volgende:

[..]

:?
eh, missen wij iets? :P
Komkom, je kent me langer dan vandaag.... Ik zou nooit zomaar dingen uithalen :P

Zie OP
  maandag 2 april 2012 @ 11:21:11 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109797211
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:18 schreef Loodje het volgende:
wow zelf een speelkleed gemaakt, gaaf!

Heb na al die verhalen maar vast mijn verlof aangevraagd. Heb zelf in het verleden bij het UWV gewerkt en weet hoeveel tijd dit gaat kosten. Maar hoop dat het snel geregeld kan worden hahaha.

Sterkte voor de dames die al due zijn deze week. Laten we hopen dat het snel komt en voorspoedig gaat.
Kwartiertje *)
Maar hoop inderdaad ook op een voorspoedige operatie, dank je :)
pi_109797212
Wat een ellende met sommige werkgevers, kan me voorstellen dat de pret behoorlijk kan drukken.

Hier gelukkig een werkgever die heel positief reageerde op mijn zwangerschapsnieuws, terwijl ik er toen (week of 9-10) geleden pas 5 maanden werkte. Pas heb ik mijn deelname aan een cursusserie afgezegd, met het argument dat ik mijn energie goed kon gebruiken voor mijn normale werkzaamheden. Ik kreeg direct een mail terug dat hij dat heel begrijpelijk en wijs vond. Zo kan het gelukkig dus ook. Het enige minpuntje is dat ik een tijdelijk contract heb, en dat mijn manager de kans niet zo groot achtte dat het verlengd kon worden, maar ik mag sowieso na mijn verlof terugkomen. Klinkt niet zo aantrekkelijk, maar heeft wel een behoorlijk voordeel, namelijk dat ik dan waarschijnlijk net wat langer thuis ben na de bevalling (kan geen vakantiedagen oud opnemen, ingewikkeld verhaal).

Qua zwangerschap gaat het ook goed. Voel nu vaker wat gestamp vanbinnen. Wel minder duidelijk dan bij E, placenta ligt voor. En verder... tsja, weinig nieuws. Over 2 weken de GUO (echo), en daarna maar eens over het kamertje gaan denken. Hebben we nu nog niks aan gedaan, want we krijgen eerst nog een nieuwe keuken, das troep genoeg. ;) En dan (als het kamertje begaanbaar is)... spullen verzamelen!
  maandag 2 april 2012 @ 11:22:52 #194
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109797286
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:20 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Komkom, je kent me langer dan vandaag.... Ik zou nooit zomaar dingen uithalen :P

Zie OP
:D _O-
Je mag de datum wel op Goede Vrijdag zetten O+ (6 april)
  maandag 2 april 2012 @ 11:23:39 #195
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_109797316
Hikkende baby's O+
Toby had vaak de hik, was altijd duidelijk te zien ook op de CTG's die ik in het ziekenhuis kreeg.

Yep, ik had een fanatieke UWV-er schijnbaar... Nou ja, bezwaarschrift is nu zo goed als klaar, gaat morgen gelijk op de bus.

En dat negatieve steeds is inderdaad niet leuk, maar wel wat sommigen nou eenmaal enorm bezig houdt. Zelf probeer ik hier zo min mogelijk te zeuren en veel post ik ook niet omdat ik niet altijd even goed het negatieve kan doorbreken. Heb zowel geestelijk als lichamelijk last van donkere wolken en da's gewoon kut, en fijn om hier soms even te kunnen spuien.
  maandag 2 april 2012 @ 11:25:01 #196
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109797371
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:23 schreef Kersjes het volgende:
Hikkende baby's O+
Toby had vaak de hik, was altijd duidelijk te zien ook op de CTG's die ik in het ziekenhuis kreeg.

Yep, ik had een fanatieke UWV-er schijnbaar... Nou ja, bezwaarschrift is nu zo goed als klaar, gaat morgen gelijk op de bus.

En dat negatieve steeds is inderdaad niet leuk, maar wel wat sommigen nou eenmaal enorm bezig houdt. Zelf probeer ik hier zo min mogelijk te zeuren en veel post ik ook niet omdat ik niet altijd even goed het negatieve kan doorbreken. Heb zowel geestelijk als lichamelijk last van donkere wolken en da's gewoon kut, en fijn om hier soms even te kunnen spuien.
spuien is nooit verkeerd, dat weet je zelf ook wel :* Maar soms moeten we met z'n allen weer effe alert zijn dat we niet doorslaan in negativiteit ;)
  maandag 2 april 2012 @ 11:25:47 #197
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_109797410
Da's waar.

Marrije, goede vrijdag!!!
pi_109797419
Marjolijntje wat klinkt dat uber-schattig een fairy-door!! O+
Ik ben ook heel benieuwd naar je zelf-gefabriekte speelkleed. Foto? ;)
En heel goed dat die knop om is. Ze zoeken het maar uit, als ze het niet goed regelen zitten ze zelf straks met de gebakken peren en niet jij.

Ik werd vorige week gebeld door het uwv en niks geen problemen eigenlijk. Hoef niet langs de arboarts of wat dan ook. Sta nu voor 50% ziek gemeld. En de medewerker zei dat als het meer moest worden ik maar even moest bellen. Dus eigenlijk ben ik tot nu toe wel te spreken over het uwv! :) mag ook wel eens, na al die horror verhalen ;)
  maandag 2 april 2012 @ 11:26:18 #199
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109797428
Ja O+
pi_109797458
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:23 schreef Kersjes het volgende:
Hikkende baby's O+

Kers, maar zo nu en dan even lekker spuien moet ook gewoon kunnen. Mij hoor je verder ook niet, omdat ik weet dat het gewoon niks oplost het is een feit dat ik nu met 24 weken nog amper wat met mijn kind kan van de pijn, nagenoeg niet slaap en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar door het keer op keer maar te melden schiet niet zoveel op

Maar het is zo jammer dat er soms alleen maar geklaagd wordt, amper iets met adviezen gedaan wordt, en over 'leuke' dingen heen gelezen wordt. Tuurlijk is niet elke zwangerschap rozegeur en maneschijn maar jezelf af en toe even vermannen en stilstaan bij het wonder dat in je groeit mag ook wel.

Maakt het ook een stuk leuker om mee te lezen en te posten imo.
pi_109797464
Kersjes
Negatieve dingen horen er ook bij :*
soms wel lekker om t er ff uit te gooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 02-04-2012 12:17:04 ]
pi_109797486
Overigens ben ik nog niet eens gebeld door het UWV :') ik denk dat die mijn dossier van vorige zwangerschap erbij hebben gepakt en gewoon meteen al een streep door mijn nieuwe dossier hebben gezet :P zo van kansloos, hoeven we niet eens moeite voor te doen om te bellen :D :')
  maandag 2 april 2012 @ 11:29:17 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109797518
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:43 schreef Kersjes het volgende:

:o
Dat is mij ook een keer gebeurd (dat slapen door een telefoontje van UWV). Toen heb ik gebeld en die mevrouw moest toen heel hard lachen en zei: kan gebeuren. Ik moest daags erna even bellen met de arts en toen was alles in orde....
pi_109797536
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:26 schreef bijtje84 het volgende:

Ik werd vorige week gebeld door het uwv en niks geen problemen eigenlijk. Hoef niet langs de arboarts of wat dan ook. Sta nu voor 50% ziek gemeld. En de medewerker zei dat als het meer moest worden ik maar even moest bellen. Dus eigenlijk ben ik tot nu toe wel te spreken over het uwv! :) mag ook wel eens, na al die horror verhalen ;)
:Y
Ik werd elke x gebeld door n aardige jongen, heel begripvol over zw.schap en dat 't niet tof is als je werkgever moeilijk doet enz.
Hij deed z'n best om dingen voor me te regelen enz. was ook iedere x dezelfde die terug belde. Vond ik ook wel fijn.
  maandag 2 april 2012 @ 11:30:07 #205
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109797539
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:27 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Kers, maar zo nu en dan even lekker spuien moet ook gewoon kunnen. Mij hoor je verder ook niet, omdat ik weet dat het gewoon niks oplost het is een feit dat ik nu met 24 weken nog amper wat met mijn kind kan van de pijn, nagenoeg niet slaap en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar door het keer op keer maar te melden schiet niet zoveel op

Maar het is zo jammer dat er soms alleen maar geklaagd wordt, amper iets met adviezen gedaan wordt, en over 'leuke' dingen heen gelezen wordt. Tuurlijk is niet elke zwangerschap rozegeur en maneschijn maar jezelf af en toe even vermannen en stilstaan bij het wonder dat in je groeit mag ook wel.

Maakt het ook een stuk leuker om mee te lezen en te posten imo.
En ik ben met een week of twee toch echt weg, dus iemand anders zal de lolbroek aan moeten trekken :Y
pi_109797569
Hier ook hoor, of dat ik net even de deur uit was (ik mag gewoon de deur uit, hoef niet opgesloten te zitten ofzo :P) maar ze belden vervolgens 3 weken lang steeds als ik niet kon opnemen of er net niet was.. en maar inspreken dat ze het nog wel een keer probeerden!

Vroeg later nog: kunnen jullie voortaan geen nummer inspreken wat ik terug kan bellen? Maar dat doen ze dan weer niet...
  maandag 2 april 2012 @ 11:32:04 #207
351479 KatyM
Hihaah!
pi_109797611
quote:
Ik! *O*

Ik ben blij, gelukkig, m'n werk is leuk, het voorzetraam is geplaatst en morgen komt de babykamer! *O*

Daarbij heb ik een lieve man, nergens last van en verheug ik me op juni :+.

Ik voel me soms bijna schuldig om zoveel positiefs te posten maar nu neem ik het er even van *).
  maandag 2 april 2012 @ 11:32:23 #208
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_109797626
Nou jaaaa zeg, ik had dus schijnbaar een UWV-fanatic te pakken ofzo? :?
  maandag 2 april 2012 @ 11:32:53 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109797641
hikkende baby's O+
weet je dat het bij mij altijd eventjes duurde voordat het kwartje viel dat de baby de hik had :D

Marjolijntje, wat goed dat bij jou de knop om is! *O*
Enne foto van dat toffe speelkleed natuurlijk!

Ik ben zojuist nog even naar de supermarkt gehobbeld voor een offensief tegen al dat vocht (en natuurlijk voor worstenbroodjes en ijs :o ).
Kwam mijn schoonvader nog tegen (peuter is daar vandaag). Hij zei dat ik het maar rustig aan moest doen en niet in de jumbo moest bevallen. Dat heb ik dan maar braaf ook niet gedaan :P
pi_109797676
Leidinggevende heeft net terug gebeld. Ging er verder ook niet op in. Wil er met me over praten zodra ik weer op het werk verschijn. Heb aangegeven dat ik het afdchrijven van vakantiedagen niet accepteer en dat zij in het geval van een ziekmelding een beroep kunnen doen op UWV.

Afwachten nu tot morgen bij de vk. Hoop dat het verder met iedereen goed gaat.

Diaan nog een half uurtje. Ik leef met je mee.

Hier komt nu de man met de hamer.. dus ga lekker in bed liggen. En als ik straks wakker ben hoop ik alleen maar goed nieuws te lezen En dat bij fluug de vliezen spontaan zijn gebroken.
pi_109797707
Asy wat een fijn en goed advies van je schoonvader! :D Over dat niet in de jumbo bevallen dus ;)

Katy *O* kijk, daar worden we blij van, van zoveel blijheid!
pi_109797781
Ik ben afgelopen jaar heel erg goed geholpen door het UWV met een hele vreemde zaak...
Bedrijf ging failliet, maar dat werd een rechtzaak en naja heel lang verhaal. Maar het leek erop als we nooit geld zouden gaan krijgen en ik zat onderhand al 3 maand zonder salaris :X Toen heeft een meneer bij het UWV van alles voor ons geregeld en 2 weken na mijn afspraak bij het UWV had ik al mijn achterstallig salaris op mijn rekening staan O+ Ik wist niet wat ik meemaakte.
  maandag 2 april 2012 @ 11:37:53 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109797813
Katy, wat heerlijk dat jij je goed voelt! *O*
Houden zo meid! :Y

bijtje, ik zei nog heel droog dat het kind er heus niet zomaar uitvalt. Dan lacht hij een beetje besmuikt.
Ach en anders is het wel een leuk verhaal toch? :P
  maandag 2 april 2012 @ 11:38:19 #214
351479 KatyM
Hihaah!
pi_109797834
Oh Diaan, heel erg veel succes/sterkte, ik hoop zo op goed nieuws voor jullie:*
pi_109797857
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:38 schreef KatyM het volgende:
Oh Diaan, heel erg veel succes/sterkte, ik hoop zo op goed nieuws voor jullie:*
Dit!
  maandag 2 april 2012 @ 11:39:15 #216
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109797862
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Leidinggevende heeft net terug gebeld. Ging er verder ook niet op in. Wil er met me over praten zodra ik weer op het werk verschijn. Heb aangegeven dat ik het afdchrijven van vakantiedagen niet accepteer en dat zij in het geval van een ziekmelding een beroep kunnen doen op UWV.

Afwachten nu tot morgen bij de vk. Hoop dat het verder met iedereen goed gaat.

Diaan nog een half uurtje. Ik leef met je mee.

Hier komt nu de man met de hamer.. dus ga lekker in bed liggen. En als ik straks wakker ben hoop ik alleen maar goed nieuws te lezen En dat bij fluug de vliezen spontaan zijn gebroken.
De VK gaat voor jou geen briefje schrijven waarmee ze de ziekmelding wél accepteren hoor... Ik denk toch echt dat alle aktie hier vanuit jou moet gaan komen. Heel vervelend; maar wel de waarheid. Ze drijven het op 't spits zo...
  maandag 2 april 2012 @ 11:39:18 #217
351479 KatyM
Hihaah!
pi_109797865
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 11:37 schreef Asyniur het volgende:

bijtje, ik zei nog heel droog dat het kind er heus niet zomaar uitvalt. Dan lacht hij een beetje besmuikt.
Precies, beval dan minimaal bij de A-merken in de Albert Heijn :+.
pi_109797884
Hier ook een blij ei. Eigenlijk altijd wel, op het irritante af :P

Morgen alweer twaalf weken. Voelt wel een beetje als een magische grens.

En vanavond een beetje muzieksmaal erin rammen bij m'n neefje/nichtje. Gaan naar een concert. Zin an!

Ik heb trouwens Honger met een fikse hoofdletter. Onzettend zin in heel foute dingen. Hopelijk kan ik me een beetje inhouden in mijn pauze zometeen :D
  maandag 2 april 2012 @ 11:39:44 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109797885
Diaan, nog 20 minuutjes en dan weet je meer :*

fluugs, hoe is het met jou?

ik ga even brandnetelthee zetten! :Y)
  maandag 2 april 2012 @ 11:39:55 #220
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109797892
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 11:37 schreef Asyniur het volgende:

Heb jij dat verhaal van daffodil dit weekend niet gelezen?
pi_109797902
Diaan! Oh ik hoop ook echt op supergoed nieuws. Ik duim me suf!
  maandag 2 april 2012 @ 11:40:43 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109797922
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:39 schreef KatyM het volgende:

[..]

Precies, beval dan minimaal bij de A-merken in de Albert Heijn :+.
Dan moet ik een heel stuk verder en ik mag/kan geen auto meer rijden
  maandag 2 april 2012 @ 11:41:52 #223
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109797968
quote:
6s.gif Op maandag 2 april 2012 11:39 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Heb jij dat verhaal van daffodil dit weekend niet gelezen?
die is er ook niet zomaar uitgevallen...
Die was eerst nog vruchtwater verloren...
En daarnaast: is toch een gaaf verhaal?
'ja en toen stond ik in de drogisterij en die hebben ze kunnen sluiten omdat jij zonodig geboren moest worden' O+
En we komen dan in de krant 8-)
  maandag 2 april 2012 @ 11:42:10 #224
351479 KatyM
Hihaah!
pi_109797988
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 11:40 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dan moet ik een heel stuk verder en ik mag/kan geen auto meer rijden
Dure groenteboer in de buurt? :').
pi_109798006
Foto van het kleed zal ik vanmiddag even maken :) Heb eerder trouwens ook een bijpassend boxkleed in elkaar gezet, die is iets minder goed gelukt maar ook wel leuk. Heb alleen nog maar slechte foto's. Maar ben op tijd thuis voor genoeg licht om die dingen een beetje acceptabel op de foto te krijgen.

De fairy door is echt geweldig trouwens, dat is deze:
pi_109798065
Oh en Diaan, ik duim ook voor goed nieuws!!
  maandag 2 april 2012 @ 11:44:01 #227
351479 KatyM
Hihaah!
pi_109798070
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:42 schreef Marjolijntje het volgende:
Foto van het kleed zal ik vanmiddag even maken :) Heb eerder trouwens ook een bijpassend boxkleed in elkaar gezet, die is iets minder goed gelukt maar ook wel leuk. Heb alleen nog maar slechte foto's. Maar ben op tijd thuis voor genoeg licht om die dingen een beetje acceptabel op de foto te krijgen.

De fairy door is echt geweldig trouwens, dat is deze:
[ afbeelding ]
Waar dient het precies voor? Of is het decoratie?
pi_109798120
Puur decoratie :) En stimulatie van de fantasie ;)
pi_109798184
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:32 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ik! *O*

Ik ben blij, gelukkig, m'n werk is leuk, het voorzetraam is geplaatst en morgen komt de babykamer! *O*

Daarbij heb ik een lieve man, nergens last van en verheug ik me op juni :+.

Ik voel me soms bijna schuldig om zoveel positiefs te posten maar nu neem ik het er even van *).
Niks niet schuldig voelen en JUIST posten! ^O^
pi_109798199
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:45 schreef Marjolijntje het volgende:
Puur decoratie :) En stimulatie van de fantasie ;)
Ik vind hem echt schattig O+
  maandag 2 april 2012 @ 11:50:14 #231
351479 KatyM
Hihaah!
pi_109798331
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:47 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Ik vind hem echt schattig O+
Ik ook. Ik zou het zelf nooit kopen, maar het ziet er leuk uit!

Oh en Gerberaatje, ik zal m'n best doen. Tis wat eentonig, als je veel gezeur hebt, heb je meer te melden :+. Kan iedereen lekker mee bakkeleien :).
pi_109798440
To hema-rookworst or not to hema-rookworst, that's the question.
  maandag 2 april 2012 @ 11:53:49 #233
351479 KatyM
Hihaah!
pi_109798471
Oh een vraagje, laatst postte clauwhee of covie (dacht ik) zo'n handig excelsheet..iemand daarvan een linkje? Misschien toch wel handig om even wat overzicht te scheppen in wat er nog moet gebeuren :+.
  maandag 2 april 2012 @ 11:54:28 #234
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109798504
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:52 schreef Sorbootje het volgende:
Ach nee trut.... Nu MOET ik ook zo'n ding.... -O-
  maandag 2 april 2012 @ 11:54:57 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109798526
Sorbo, ik zeg: doen! :Y)
pi_109798650
quote:
Ligt eraan wát je ermee gaat doen :+
pi_109798689
That's it. Ik ga zo'n ding opvreten. In m'n pauze, met zo'n zompig kadetje d'r omheen. Het moet.
  maandag 2 april 2012 @ 11:59:04 #238
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109798702
quote:
_O-
Ik ga zo ook even naar de stad, maar daar heb ik nou weer niet zo'n zin in :P :+
Heb een tosti op, die was wel jummie :9 :D
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:58 schreef Sorbootje het volgende:
That's it. Ik ga zo'n ding opvreten. In m'n pauze, met zo'n zompig kadetje d'r omheen. Het moet.
Soms moet dat ja :Y :D ^O^
  maandag 2 april 2012 @ 12:00:09 #239
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_109798749
quote:
Okee dan:

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_109798769
Ik wil ook een hema worst! Maar ik ga zo in de kantine zitten met mn boterhammetjes chocopasta ;(
pi_109798799
quote:
Ja! *O* *O* *O*
  maandag 2 april 2012 @ 12:01:20 #242
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109798809
pi_109798831
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:01 schreef nijnepijn het volgende:

[..]

Ja! *O* *O* *O*
Gefeliciteerd jij! Ik ben nu net pas op de hoogte van wie je bent. Wat leuk *O* *O* *O*
The way you rock'n'roll
  maandag 2 april 2012 @ 12:02:42 #244
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109798875
Worstenbroodjes... hmmm :Y)
Met brandnetelthee :{
  maandag 2 april 2012 @ 12:03:20 #245
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109798901
Wat ik wel een voordeel vind van zwangerschap: niet ongesteld worden _O_
En ik mag idd ook niet klagen over de hoeveelheid misselijkheid en moeheid die ik had :) Viel me reuze mee.
pi_109798903
Whaaa hema-rookworst ooooh *kwijl*.

Marjolijntje troost je, hier is het een bammetje gelderse-gekookte ;)
Ah ik vind m ook echt supergaaf je fairy-door O+ Hoe groot is zoiets in cm's?

Asy whaha nou zeg dat, het zou wel een onwijs gaaf verhaal zijn inderdaad. :D Gewoon 'even' bevallen, op de lopende band bij de kassa ofzo. Gewoon omdat het kan! _O-
  maandag 2 april 2012 @ 12:04:54 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109798958
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:03 schreef bijtje84 het volgende:
Whaaa hema-rookworst ooooh *kwijl*.

Asy whaha nou zeg dat, het zou wel een onwijs gaaf verhaal zijn inderdaad. :D Gewoon 'even' bevallen, op de lopende band bij de kassa ofzo. Gewoon omdat het kan! _O-
Het zou pas écht gaaf zijn als jij het 'even' deed met je tweeling :P
pi_109799030
Zeuren en negatieve dingen eruit gooien is prima, ik zelf vind het soms fijn om even te klagen bijv. over een beroerde nacht of een klote dag op het werk, maar daar verwacht ik geeneens een reactie op eigenlijk... het is meer ter info en ik ben het kwijt. :@

Maar we zijn allemaal in blijde verwachting van een wondertje :D daar moeten we van genieten.
Die 40 weken zijn zo voorbij! En zo vaak ben je niet zwanger in je leven!!

Katy dat was ik inderdaad, zal m wel even ergens op internet gooien dat je m ook als excel kan downloaden.

Hema rookworst :9~
  maandag 2 april 2012 @ 12:07:30 #249
351479 KatyM
Hihaah!
pi_109799056
Ik vind Rick van der Westerlaken altijd wel lekker uit zien :9

Even tussendoor zo :@.

Edit: Bedankt covie! Handig :).
pi_109799067
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd jij! Ik ben nu net pas op de hoogte van wie je bent. Wat leuk *O* *O* *O*
Dankje !

Alleen jammer dat mijn familie er niet zo blij mee is. Die zagen allemaal (onnodige) beren op de weg. Gelukkig had ik dat al wel verwacht, kwam het wat minder aan.
pi_109799083
_O-
Ik ben bang dat ze me dan tussen nr 1 en 2 toch nog gaan proberen te verplaatsen :P

Hoe uber-gaaf zou dat trouwens staan op je geboorte-akte. Geboorteplaats: lopende band bij Jumbo. :D
pi_109799122
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:07 schreef nijnepijn het volgende:

[..]

Dankje !

Alleen jammer dat mijn familie er niet zo blij mee is. Die zagen allemaal (onnodige) beren op de weg. Gelukkig had ik dat al wel verwacht, kwam het wat minder aan.
Nah wat jammer -O- Ik snap dat nooit zo, dat mensen moeten veroordelen terwijl jij er overduidelijk blij mee bent en het jouw leven is. Het is niet alsof je zestien bent tenslotte :+
The way you rock'n'roll
  maandag 2 april 2012 @ 12:12:22 #253
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109799223
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:08 schreef bijtje84 het volgende:
_O-
Ik ben bang dat ze me dan tussen nr 1 en 2 toch nog gaan proberen te verplaatsen :P

Hoe uber-gaaf zou dat trouwens staan op je geboorte-akte. Geboorteplaats: lopende band bij Jumbo. :D
Dan moet je gewoon keihard gillen! Dan laten ze je gewoon liggen :P
Ja, staat er op de geboorte-akte: Kassa 1 Jumbo O.irsbeek :D
Of in jouw geval: bij eentje: kassa 2 en bij de ander: service-balie :P
pi_109799234
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nah wat jammer -O- Ik snap dat nooit zo, dat mensen moeten veroordelen terwijl jij er overduidelijk blij mee bent en het jouw leven is. Het is niet alsof je zestien bent tenslotte :+
Ik ook niet, het waren ook allemaal beren die ik zo kon weerleggen. Naja, wij zijn er wel erg blij mee. Dat is dan toch het belangrijkste!
pi_109799284
Nijnepijn dat is inderdaad jammer.

Ik heb me vantevoren ook wel zorgen gemaakt om de reactie van mijn ouders, niet zozeer toen ik al zwanger was, maar daarvoor toen ik ging vertellen dat ik draagmoeder wilde worden. Ik had angstige, afwerende reacties verwacht, maar ze reageerden zo mooi: "We merken dat jullie er erg goed over na hebben gedacht. In dat geval vinden we het misschien wel een beetje moeilijk, maar we zijn vooral trots" Daar ben ik nog steeds heel blij mee, want ondanks dat ik een grote meid ben, is de goedkeuring van mijn ouders toch best belangrijk voor me.

Mijn vader vind het soms nog wel wat ingewikkeld, heeft het gevoel dat hij een klein beetje opa wordt, maar die rol niet krijgt.
  maandag 2 april 2012 @ 12:17:15 #256
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_109799382
Kan ik me voorstellen Sorbo, je vader ziet jou toch steeds zwangerder worden en zal later nooit een band gaan krijgen met jouw buikbewonertje. Krijgen je ouders wel een korte kennismaking nog, of wordt dat te ingewikkeld, is dat ongepast?
  maandag 2 april 2012 @ 12:18:58 #257
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_109799435
En Nijnepijn, balen van de negatieve reactie. is niet leuk als je familie niet blij voor je is, kan er over meepraten. Inmiddels is mijn moeder, ondanks alles, wel blij dat er nog een kleinkind komt hoor, maar de initiele reactie blijft toch steken.
pi_109799476
Oh mijn ouders kunnen en mogen het kindje zien hoor, ook later wel. Zowel mijn gezin als het gezin van mijn man zijn heel hecht. Mijn ouders zullen het kindje dus sowieso zien op mijn verjaardag of die van B. Daarnaast zal het waarschijnlijk ook wel met enige regelmaat bij ons logeren en dan kunnen we ook mijn ouders uitnodigen. Daar is ruimte voor. Ik denk dat ze ook op kraamvisite bij K en J zullen gaan.
pi_109799490
Ahh nijn het belangrijkste is dat jij en je partner er blij mee zijn en de rest vsn de wereld heeft pech.

Ben normaliter ook een erg positief ingesteld persoon en net wat covie zegt.. we dragen iets moois met ons mee een daar ben ik maar wat blij mee. De mensen die al zo lang bezig zijn zonder resultaat.. die hebben pas refen tot klagen.

En geluk zit vaak in hele kleine dingen. Ik kan enorm genieten van de hosta in de tuin die weer tot bloei komt. Mijn mannie die ijverig op zoek is naar een geschikte jongensnaam. De hond die op zijn rug ligt te rollebollen omdat ie wellicht jeuk heeft aan zijn rug.

Allemaal dingen die niet vanzelfsprekend zijn en die we in onze haast vaak niet eens zien.

Had als goede voornemen van dit jaar meer te gaan genieten van het leven. Want ook ik ga maar door en door en denk af en toe dat ik gisteren nog 18 was.

Geluk zit in kleine dingen en soms moet je leren om dat te zien :-)

En eigenlijk gaat deze tijd ook super snel. Want wat zijn nu 40 weken in een heel mensenleven?

Ik probeer ook echt bewust de veranderingen aan mijn lichaam op te merken. Eigenlijk bizar hoe de natuur zijn werk doet maar ook ontzettend grappig. Alles heeft een functie. Alles heeft een doel.

Wat een mooi leven :-)
  maandag 2 april 2012 @ 12:21:36 #260
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109799523
Twinkle :*
pi_109799570
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 12:12 schreef Asyniur het volgende:

[..]

_O-
pi_109799577
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 12:12 schreef Asyniur het volgende:

[..]

_O-
pi_109799599
Oh Diaan, ik hoop zo dat je zo goed nieuws komt brengen :*
pi_109799630
ik denk ook de hele tijd aan Diaan, hoe zou het gaan?
pi_109799639
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:23 schreef Gerberaatje het volgende:
Dit dus +1
  maandag 2 april 2012 @ 12:25:39 #266
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109799655
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:23 schreef Gerberaatje het volgende:
Idd ja...
pi_109799720
Sluit ik me bij aan
pi_109799758
Ik hoop keihard mee.
pi_109799790
De uitzetlijst, als het goed is moet ie werken.

http://dl.dropbox.com/u/70499430/uitzetlijst.xls

Oooh staan nog wel wat dingetjes in, vooral rechts, wat nog op mijn todo lijstje staat hoor.
En zie dat ik het voedingskussen nog afgevinkt heb staan.

[ Bericht 24% gewijzigd door covie op 02-04-2012 12:34:34 ]
  maandag 2 april 2012 @ 12:30:27 #270
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_109799823
* twentemeisje spiekt ook mee

Diaan, ik moet de hele tijd aan je denken meis. Ik hoop zo op goed nieuws!
  maandag 2 april 2012 @ 12:35:22 #271
351479 KatyM
Hihaah!
pi_109799973
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 12:29 schreef covie het volgende:
De uitzetlijst, als het goed is moet ie werken.

http://dl.dropbox.com/u/70499430/uitzetlijst.xls

Oooh staan nog wel wat dingetjes in, vooral rechts, wat nog op mijn todo lijstje staat hoor.
En zie dat ik het voedingskussen nog afgevinkt heb staan.
Bedankt!
pi_109800083
Hier gaat ook alles goed hoor!! *O* Sinds zaterdag zit ik blijkbaar in het 3e trimester, bizar! En donderdag begint mijn zwangerschapscursus :o. Ik geniet van het vele bewegen in mijn buik en het duidelijk zichtbaar zwanger zijn. Zo bijzonder O+.

Verder heb ik nog helemaal niet het idee dat er bijna een baby komt, maar vooral omdat we in huis nog weinig kunnen doen...
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 april 2012 @ 12:42:30 #273
30252 Soempie
Procreating
pi_109800197
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:30 schreef twentemeisje het volgende:
* twentemeisje spiekt ook mee

Diaan, ik moet de hele tijd aan je denken meis. Ik hoop zo op goed nieuws!
Hier ook. Echo is in elk geval gemaakt nu...
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 2 april 2012 @ 12:52:18 #274
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_109800533
Ik sluit me bij bovenstaande dames aan. Ik hoop op goed nieuws. :*
A grand adventure has begun.
pi_109800827
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:03 schreef bijtje84 het volgende:
Deze is 3,5' bij 3,5' ofzo, dus 9x9 cm ofzo :)
pi_109800872
Joooo Fluug hier ook nog een blij ei hoor! Met een hele drukke beeb in buik, die een week voor ligt met alles, benen zelfs anderhalve wk, heel goed groeit en waar ik helemaal blij van werd op de echo. Er lag een voetje klem en die pakte ze zelf ff met dr hand om los te maken, ik lag in een deuk :D. En ik geniet nu heel bewust van alles wat jemig wat gaat alles snel nu zeg! Nog maar dik zes weken werken!
pi_109800905
En Diaan ik denk aan je en duim als een gekke meid!
  maandag 2 april 2012 @ 13:06:09 #278
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_109801029
Ik denk ook aan Diaan...ik duim voor je!
pi_109801399
Diaan...hoop dat alles toch goed was..

Ik ben ook heel blij met m'n zwangerschap. Heb niks te klagen, alles gaat voorspoedig. :@ Vind t soms wel lastig om te lezen dat sommige dames hier het moeilijk hebben, weet niet zo goed hoe ik moet reageren dan. Ehm, snappie (ben niet zo goed in het verwoorden)? Ik vind t zo sneu dat t allemaal zo moeilijk moet gaan bij sommigen op 't werk, echt zooo jammer en k*t : * voor jullie!

Ik stootte van de week m'n glas water om op m'n buro, dus ik zelf opruimen, en op handjes en knietjes de vloer droogmaken enzo. Krijg ik van m'n baas te horen dat ik dat niet moet doen en dat we een stagiair hebben, die had ik maar moeten vragen om de vloer te poetsen, want hij vond dat ik dat niet meer mocht. Hihi

Vanochtend goedgekeurd bij de vlos, ik groei volgens schema :+ Bij het hartje luisteren zei ze "Het is wel een heel beweeglijk kindje he". Heb me opgegeven voor een borstvoedingscursus, leek me wel nuttig. Of dat ook echt zo is zien we dan wel haha. Gevaagd of het heel onverstandig was om geen zwangerschapscursus te doen, en ze zei "Als je het alleen doet om het puffen, doe het dan niet want dat leren we je wel ter plekke tijdens de bevalling". Dus woensdag lekker zwemmen, om toch een beetje in beweging te blijven. En eens een keertje langs de bieb voor een boek over bevallen...
  maandag 2 april 2012 @ 13:20:34 #280
100412 mefke79
komt goed!
pi_109801525
* mefke79 spiekt om de hoek nog steeds geen Diaan nieuws?

En flugel, ik snap em, ken de op niet uit mijn hoofd ;)
pi_109801706
Haha dan leren we je dat wel ter plekke bij de bevalling. Dat was juist voor mij wel de reden om me op te geven.

Net even een hazenslaapje gedaan maar zie nog geen nieuws van diaan. maak me wel een beetje ongerust.

datmensen zicch niet altijd in kunnen leven in andermans situatie.. dat moeten ze zichzelf helemaal niet kwaljk nemen. ik heb dat ook met mijn vriendin. hoewel. een paar jaar jonger als mij.. ligt ze toch behoorlijk voor met sommige dingen. ze ging als eerste trouwen. pas toen ik zelf met mijn bruiloft bezig was besefte ik hoe alles zoveel kan betekenen voor iemand. ze brvalt binnen nu en twee weken van nummer twee. Ik heb nooit een goed beeld kunnen vormen van haar zwangerschap onzekerheden en ongemakken. en nu sta ik rr zelf voor en denk ik soms HELP! Dan voel ik me soms wel eenslechte vriendin. Maar je handelt vanuit je gevoel en dan kun je het eigenlijk nooit fout doen. Je bent nu eenmaal een mens!

Ik vind jullie verhaaltjes van buitelende en kriebelende babies in jullie buik echt leuk om te lezen!
pi_109801740
Diaan ik duim hier ook heel hard voor jou!!!

Wij hebben vanmorgen de 20 weken echo gehad, alles ziet er goed uit!! Toch weer fijn! :)
pi_109801752
Hier gaat alles ook z'n gangetje. Mag niet klagen :) (al doe ik dat thuis wel :P Soms wordt t mn hormonen even allemaal teveel. Dat ik alles nog gewoon wil doen, maar dat gaat soms gewoon wat minder makkelijk. Vorige zwangerschap had ik dat helemaal niet, mja ook geen dreumes rondlopen :P Zal ook niet helpen ;))
Verder beweegt meisje lekker, ben ik lekker kleertjes aan t kopen :')
En SE dat van die stagiair klinkt bekend :P Wij hebben er ook 1 (voor de technische dienst maar ach, hij mag geen syteembeheer doen, dus beetje pc\s enzo doorinstalleren, mja die hebben we ok niet altijd. Dus doet ie van alles) en die gebruik ik voor alles hoor :D Al kan ik er niet tegenm als mensen zeggen dat ik niet mag tillen ofzo. Hallo kan best een doos waar amper wat in zit tillen hoor :') Ben niet gehandicapt :P

Oh en ik las net over worst vd hema. Die dingen vind ik dus echt niet lekker, blegh. Ik vond ze al niks, maar na 7 jaar bij de hema gewerkt te hebben helemaal niet. En dan was ik nog niet eens van de worsten :P
Mensen die die worsten gewoon zo zonder zakje op de toonbank mikken enzo, blegh. Ik dus spastisch doen met een plastic zakjes, anders ruiken je handen de rest vd dag naar worst hehe.
Mooie tijden O+ ;)
pi_109801768
Om dan maar in de positieve vibe te blijven maar even zo: :* voor iedereen die het om wat voor een reden (ziek, ***werkgevers etc) kan gebruiken.
Hoop op goed nieuws voor Diaan...

Gisteren hier even een hormonale paniekaanval.. Het kan helemaal niet dat ik al bijna 37 weken zwanger ben, mijn tas moet inpakken enz enz... Gelukkig was mijn O+ heel lief voor me en komt het allemaal goed.

Geniet echt met volle teugen van alle drukte in mijn buik want besef me maar al te goed dat het maximaal 5,5 week van nu voorbij is en misschien nog wel eerder en dat er dan zo'n klein hummeltje bij ons woont O+
pi_109802005
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:27 schreef Labelloo het volgende:
Diaan ik duim hier ook heel hard voor jou!!!

Wij hebben vanmorgen de 20 weken echo gehad, alles ziet er goed uit!! Toch weer fijn! :)
En verder???? O-) *wilwetenofIsaeenbroertjeofzusjekrijgt
pi_109802031
Nou Twinkle dat herken ik wel een beetje wat je zegt. Dat ik nu ik zelf dingen mee maak me soms wel eens bedenk van goh, je kunt je zoiets toch eigenlijk helemaal niet inbeelden en goed in inleven als je het niet zelf hebt meegemaakt. En dan voel ik me ook wel eens een slechte vriendin, heb ik achteraf spijt dat ik ergens niet genoeg aandacht aan gegeven heb. Maar ja, achteraf he... ;)

Verder ben ik ook wel een blij ei eigenlijk! Ik blijf het zo bijzonder vinden dat er twee van die hummeltjes groeien in mijn buik. Dat ze het allebei hartstikke goed doen, goed groeien en noem het maar op. De gyn zei vorige keer dat ze ' niet tevredener kon zijn' :) nou dan loop je toch wel glimmend de deur uit.
Goed met mij gaat het dan misschien af en toe wat minder, bekken problemen enzo. Maar ik probeer dat ook wel te nuanceren en me te bedenken dat als ik er nu een beetje aan toe geef en niet zo stronteigenwijs door blijf lopen ik er ook sneller en beter uit kom straks.
Dus geniet ik stiekem best een beetje van mijn vrije uurtjes smiddags als de kleine meid nog op school zit :)
pi_109802153
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:34 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

En verder???? O-) *wilwetenofIsaeenbroertjeofzusjekrijgt
O-) Wij gaan het nog even voor ons houden! :)
pi_109802203
Ja Labelloo, ga je ons nu nog 20 weken in spanning houden?! Fijn dat alles goed is!
pi_109802290
Oh, ja dus :). Ik vertel het irl heel makkelijk merk ik, maar online alleen hier. Als iemand op FB vraagt bijvoorbeeld, stuur ik een pm. Lekker krom haha.
  maandag 2 april 2012 @ 13:42:21 #290
114177 Diaan73
pi_109802321
Dames, we zijn weer terug. Nog even bij mn ouders geweest. Niet veel wijzer helaas. Er zit (nog) een vruchtje van ong 10 mm. Hoort bij 4 a 5 weken zwangerschap. (volgens mij vanaf bevruchting, tenminste zo lees ik het op internet). Het was dus nog heel pril. Ze kon niet zien of het goed was of niet... advies was weer een echo over ong 2 a 4 weken. Ik heb vk nog niet gesproken, zij zou mij nog bellen. Blijven dus nog even in onzekerheid.
Make love, not war ☮
  maandag 2 april 2012 @ 13:43:17 #291
100412 mefke79
komt goed!
pi_109802360
-O- he verdorie Diaan, dat is rot, de onzekerheid blijft gewoon. Bah. Sterkte de komende tijd!
pi_109802386
-O-

Maar t was dus in elk geval niet persé niet goed... Da's in elk geval iets. Wel moeilijk om te moetern wachten :*
pi_109802410
Bah Diaan, onzekerheid sucks. Als het bloeden dan maar nu stopt! Konden ze daar niet een (andere) oorzaak voor zien?
Sterkte! :*
  maandag 2 april 2012 @ 13:45:40 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_109802448
Diaan, we blijven voor je hopen :*
pi_109802449
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:41 schreef clauwheee het volgende:
Oh, ja dus :). Ik vertel het irl heel makkelijk merk ik, maar online alleen hier. Als iemand op FB vraagt bijvoorbeeld, stuur ik een pm. Lekker krom haha.
Ja idd dus! :)

Diaan, balen dat je nog geen zekerheid hebt! Ik blijf duimen dat het goed blijft gaan!!
pi_109802476
He bah langer onzekerheid. Maar we duimen gewoon nog even verder de komende 2a4 weken hoor :*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_109802530
Wat rot Diaan, die onzekerheid -O- Dat blijft broekloeren zo.. (en ook dat zegt weer niets)
pi_109802600
Oww Diaan pff wachten, onzekerheid, vreselijk! Maar nog geen unaniem slecht nieuws!
Ik blijf voor je duimen :*
  maandag 2 april 2012 @ 13:53:00 #299
114177 Diaan73
pi_109802681
Het blijft inderdaad broekloeren... en ik schrik toch steeds weer als ik wat weefsel in de kan zie. Blijf de plasjes nog steeds opvangen in de kan van MvM.

En Sorbootje het was inderdaad niet persé niet goed.

:* voor iedereen!! O+
Make love, not war ☮
pi_109802713
nou, hoop doet leven zeg ik maar
  maandag 2 april 2012 @ 13:54:18 #301
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109802724
Diaan :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo