Zaterdag 31 maart was het weer zover: een POL meet. Na een nacht waarin ik van opwinding nauwelijks een oog dicht had gedaan (en deze keer was de moeder van Koos daar niet de oorzaak van), vertrok ik rond 13:10 vanuit mijn bunker naar station Zuid, alwaar ik een rendez-vous had met de heer GSbrder. Na de gebruikelijke veldslag met het oplaadapparaat was het wachten op dit sujet. Een ogenblik wachten et voila, daar was hij, gekleed in een soort Afrikakorps-outfit met geföhnd haar en een male-purse met daarin tal van verzorgende cremes en andere smeerseltjes.
Eenmaal in de trein namen wij plaats in de stiltecoupe waar wij ons schikten naar de heersende mores: SILENCE. Niet dus. Vooral ondergetekende trad deze regel met voeten, maar tot mijn verrassing niet tot ongenoegen van het publiek tegenover ons: een niet onaardig vrouwmensch die haar lachen nauwelijks in kon houden om mijn spitsvondige moppen ("wat zegt een homoseksuele uil? Joehoe!"), en andere grappen welke wat minder geschikt zijn om hier te posten. De reis kon dus al niet meer stuk.
Na de trein uitgeschreden te zijn, gingen we op zoek naar boertje van buut'n VS, die op/achter Utrecht Centraal zojuist "gewerkt" had en dus een goedgevulde portemonnee meebracht. Daarna gingen wij als drie musketiers door dat walgelijke winkelcentrum naar de plaats van bestemming, 't College.
Eenmaal aangekomen troffen wij een eenzame MOE-lander aan die wij nog kenden als Bet. Hij was in zijn nopjes, want hij had net een nieuwe jas gekocht. Toen was het wachten op de rest van het gepeupel, met het eerste schaaltje bitterballen op tafel. Achter elkaar arriveerden Illiberal (aardige, rustige jongen), Boze_Appel (ik dacht eerst dat het Echtgaaf was), Waht (heel_groot), Hexagon (het vaderfiguur), Picchia (heel_klein), Du_ke (ook erg rustig, later op de avond nog rustiger), Tem (nog groter dan Waht en de meest volwassene) en PHP (daar is 'ie!). Ondertussen vloeide de drank rijkelijk (jaja) en kwamen de schaaltjes bittergarnituur in rap tempo onze kant op. Tafels werden geannexeerd en steeds meer idioten druppelden binnen. Ondertussen werden er op sommige plaatsen serieuze gesprekken gevoerd, anderen kwamen niet veel verder dan "die hoge heren in Den Haag", grappen over moeders, Peter Gabriel, en de afwezigen, waarvan een persoon in het bijzonder een leuk onderwerp om over te lachen vormde.
Ondertussen hadden VS en PHP buiten een paar keer staan roken, waarbij VS toch wel avances maakte, als ik dat zo mag zeggen. Zo zie je maar, drank en peuken verbroederen.
Rond 16:30 was de groep volgens mij compleet met de komst van Nielsch, Remlof, Iteejer en Yvonne. Om de een of andere reden splitste het een beetje op in een rookgroep buiten en een groep binnen. Naarmate etenstijd naderde werd de tweedeling definitief doordat een groep ging eten, en de andere groep ging zuipen.
Dat laatste vormde een probleem. Toen de eigenaar van de tent in de gaten kreeg dat een niet nader te noemen persoon toch wel ver heen was, legde hij de hele groep een alcoholverbod op. Beetje een paardenmiddel, maar het leidde er wel toe dat de situatie een beetje grimmig werd. Oud-commando Bet greep echter kordaat in, maar het duurde een tijdje voordat de rust weergekeerd was.
Na het betreffende vertrek vloeide er echter nog steeds geen druppel wat stellig de indrukte wekte dat wij gewoon wegmoesten. Een rekening welke niet geheel voldeed aan de fiscale vereisten maakte dat er een toch lichtelijk dubieuze nasmaak bleef hangen. Dus was het doorgaan naar een andere tent voor een laatste drankje. Langzaamaan ging men naar huis en zo kwam een eind aan een toch wel opmerkelijke meet.
Het bleef nog lang onrustig in Utrecht.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.