quote:
Helaas niet

Verhaal:
Ik kwam tegen 14:45 aan op Utrecht CS, en heb eerst nog een beetje rondgelopen en een flesje water gekocht, want ik had dorst en het was vroeg. Toen zette ik koers richting het bord. Na enkele minuten voor het bord te hebben gestaan werd ik aangesproken door _VoiD_, die me herkende van m’n FoBofoto’s. We hebben toen ff staan praten, en toen kwam Weissman aanzetten. FF kennismaken enzo, en toen zochten we whosvegas, die ook niet onder het bord stond. Nu waren we compleet (m2012 zou later komen), en trokken we richting binnenstand. Na wat rondgelopen te hebben (het was er gigadruk! Gelukkig was er wel vrouwelijk schoon, dat verzachtte de stress) gingen we op een terras aan de gracht zitten, in de schaduw. Daar hebben we een tijdje gezeten en wat biertjes gedronken (vergezeld van bittergarnituur), en toen stapten we weer op om een andere café te vinden waar we misschien in de zon konden gaan zitten. Toen we dus weer langs de gracht liepen, ging whosvegas onderuit. Er stonden kleine paaltjes die hij op een onverklaarbare reden niet gezien had, en zijn knie maakte hardhandig kennis met het Utrechts steen. Hij lag op zijn rug en reageerde in eerste instantie niet, maar een schone mevrouw was er snel bij, ze ondersteunde zijn hoofd en vroeg enkele vragen, waar hij pijn had enz. Na een minuutje op de grond te hebben gelegen, stond hij weer vrolijk op en maakte de schoonheid en hij oogcontact. Ze giechelde en bloosde, en als een onverschrokken ridder maakte whosvegas zijn move en kuste haar vol op de mond, onder luid gejuich van de omstanders.
Zo had het kunnen gaan, maar het mocht niet zo zijn

Nadat hij was bijgekomen konden we weer verder lopen. Hij had nog even last van zijn buik, maar later niet meer (volgens mij?) Een meisje zat al aan de telefoon om een ambulance te laten komen, maar dat was niet nodig.
Uiteindelijk hielden we ergens stil en zaten we te discussieren over of we verder zouden lopen of dat we naar de McD. zouden gaan die een paar meter verderop aanwezig was, maar toen was _VoiD_ ons damesgekibbel zat en liep linea recta een café in, en wij hobbelden erachteraan

Binnen hebben we nog wat zitten eten (carpaccio’s, salaadje en eendenstukjes), en wat bier gedronken. We hadden nog altijd niks van m2012 gehoord, en het was inmiddels al half 6. Ik had hem al een paar smsjes gestuurd, en o wonder! Hij stuurde een smsje terug. Er was al een beetje besloten dat we (ik, _VoiD_ en Weissmann) naar huis zouden gaan, en whosvegas zou nog eventueel een concert bezoeken. M2012 vond het allemaal de moeite niet waard om nou nog naar Utrecht te gaan, dus hij bedankte voor de eere n wenste ons een fijne avond.
Zo gezegd, zo gedaan, we liepen met z’n vieren terug naar het station, en daar namen we afscheid van _VoiD_ en whosvegas, die toch naar huis ging. Weissmann en ik pakten samen de trein naar Rotterdam, hij stapte daar uit en ik ging verder naar m’n crib in Delft.
Einde.
Children of the night. What music they make.