abonnement Unibet Coolblue
pi_109900311
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat die Erdbrink verder aanhaalde was ook wel een leuk puntje. Het ontkennen van de Holocaust door Ahmadinejad is een bewuste tactiek, aldus Erdbrink. Ze zochten naar pijnpunten om de dubbele standaarden van het Westen duidelijk te maken. Het Westen schildert Iran voortdurend af als een boevenstaat zonder vrijheid van meningsuiting. Ahmadinejad slaat ze dan gewoon om hun oren door te zeggen: "Ik vind dat de holocaust niet gebeurd is... is dat dan geen vrijheid van meningsuiting?" terwijl hij feitelijk niets geeft om die holocaust. Totaal niet belangrijk voor hem.
Je zei het zelf al: ze zochten naar pijnpunten. Evengoed gelooft ie zelf niet wat hij zei over de Holocaust, maar zei hij het om te pijnigen. Als een kind dat zegt dat ie z'n ouders haat omdat zijn speelgoed wordt afgepakt.
pi_109900428
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:24 schreef Bendoe het volgende:
Maar de voornaamste vraag blijft toch: wat is dan de echte reden van een mogelijke aanval, als Iran daadwerkelijk niet over nukes beschikt?

- olie?
- stabiliteit in het Midden-Oosten?
- Iraanse bedrijging en vijandschap uit de weg ruimen voor een marionettenregime en permanente militaire bases?
- een Centrale bank opzetten? (Rothschild?)
- vijand van de NWO uit de weg ruimen?

De laatste twee zijn (gedeeltelijk) complottheorieën natuurlijk.
Je zou zelfs nog religie toe kunnen voegen: Christendom/Islam/Jodendom.

Overigens denk ik dat het 2e en 3e punt het meest geldig zijn, waarbij de andere punten kunnen meespelen.
pi_109900717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Je zei het zelf al: ze zochten naar pijnpunten. Evengoed gelooft ie zelf niet wat hij zei over de Holocaust, maar zei hij het om te pijnigen. Als een kind dat zegt dat ie z'n ouders haat omdat zijn speelgoed wordt afgepakt.
Ik zeg niet dat hij niet gelooft wat hij zegt. De holocaust is echter verder niet interessant voor hem, anders dan aan te tonen dat het Westen qua vrijheid van meningsuiting met dubbele standaarden meet. En daarbij denk ik dat ie de Israëlisch ook graag een steekje onder water geeft omdat zij tot in de treure de holocaust er bij slepen om o.a. hun illegale staat te rechtvaardigen.
  woensdag 4 april 2012 @ 16:48:07 #79
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_109900850
quote:
Welke landen vallen wij aan? En wij hebben inderdaad nog een hoop te leren maar hij brengt zijn boodschap dan wel op een aparte manier.
Korea, Vietnam, golfoorlog, Afghanistan, lrak, Libië
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_109900872
Die minister uit Singapore, die met zijn vingertje wees dat wij de uitgestoken hand van Iran weigerde, als Iran zo graag vrede wil en ons iets wil leren, waarom dan zo agressief en door middel van provocatie? Of hebben wij in dit topic net door dat naast Amerika ook Iran een wolf in schaapkleding is?
pi_109900950
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:48 schreef Bendoe het volgende:
Korea, Vietnam, golfoorlog, Afghanistan, lrak, Libië
je vergeet de 2de wereld oorlog alswel Joegoslavie.
geen dank
pi_109901417
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:48 schreef opgebaarde het volgende:
Die minister uit Singapore, die met zijn vingertje wees dat wij de uitgestoken hand van Iran weigerde, als Iran zo graag vrede wil en ons iets wil leren, waarom dan zo agressief en door middel van provocatie? Of hebben wij in dit topic net door dat naast Amerika ook Iran een wolf in schaapkleding is?
Een wolf in schaapskleding? Het ligt er toch zo dik bovenop dat ze een bedreiging vormen voor de wereldvrede?

Maar goed.. Irak is onder valse voorwendselen en eigenlijk "zomaar" aangevallen. De Iraniërs willen 100% uitsluiten dat dit hen overkomt en hoe doe je dat? Precies zoals Martin van Creveld zegt: "Ontwikkel een kernwapen om jezelf te beschermen tegen dit soort aanvallen". En hoe doorsta je de tijd die je nodig hebt om dat kernwapen te ontwikkelen? Door te zigzaggen. "Ik bedreig, ik vlei, ik maak beloftes, ik verhul, ik ga van links naar rechts". Daarbij zeg je wel tegen je Arabische buren dat dit niet tegen hen gericht is, maar tegen die slechte Israëlisch... en zo hopen ze die gevaarlijke periode te overbruggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 17:01:50 ]
pi_109901689
in Irak is nu wel een soort van vrijheid en democratie. Maakt een wereld van verschil uit, praat niet alles goed

En dat kernwapen, is wel een beetje een VS redenering. Ik moet een wapen hebben om mezelf thuis te kunnen beschermen.
pi_109901903
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:48 schreef opgebaarde het volgende:
Jij vindt dat Iran provoceert?

Het is niet o.a. Amerika die d.m.v. sancties provoceert?
Het is niet Israel die met oorlogsretoriek bij bijv. de AIPAC provoceert?

|:(
pisvlek
pi_109901927
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:06 schreef opgebaarde het volgende:
in Irak is nu wel een soort van vrijheid en democratie. Maakt een wereld van verschil uit, praat niet alles goed

En dat kernwapen, is wel een beetje een VS redenering. Ik moet een wapen hebben om mezelf thuis te kunnen beschermen.
Mwoah.. ik kan het me ergens wel voorstellen. Als je buurlanden worden aangevallen wil jij echt wel voorkomen dat dit lot jou ook treft en ja... wat ga je dan doen. Een kernwapen maken. Ik snap die redenatie wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 17:13:18 ]
pi_109901980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:11 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Jij vindt dat Iran provoceert?

Het is niet o.a. Amerika die d.m.v. sancties provoceert?
Het is niet Israel die met oorlogsretoriek bij bijv. de AIPAC provoceert?

|:(
Dat is waar,
Tsja Israel ;( ;(
pi_109901996
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:06 schreef opgebaarde het volgende:

In Irak is nu vrijheid en democratie?

Uit welke duim heb je dat gezogen?
pisvlek
pi_109902067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:13 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

In Irak is nu vrijheid en democratie?

Uit welke duim heb je dat gezogen?
ze zijn er wel naar onderweg en al meer dan tijdens Saddam. Dat wij enorm hebben onderschat hoe dat in te voeren, tsja we suck!! Het is imo een verbetering, alleen werkt het niet omdat er wel een machtsstrijd speelt Laat je nou niet verblinden in je haat voor Amerika
pi_109902191
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ze zijn er wel naar onderweg en al meer dan tijdens Saddam. Dat wij enorm hebben onderschat hoe dat in te voeren, tsja we suck!!
Onder Saddam was er tenminste stabiliteit. De V.S. hebben hem nota bene in het zadel geholpen, als ik mij niet vergis.

Of denk je echt dat het de VS om het invoeren van democratie en het helpen van de Irakese burgerbevolking van doen was?
pi_109902229
Nee.

En stabiliteit als het testen van gas op bevolking en het aanvallen van Koeweit?

Jeetje, ik verneuk wel een beetje het topic of neit? :P
pi_109902285
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:19 schreef opgebaarde het volgende:
Nee.

En stabiliteit als het testen van gas op bevolking en het aanvallen van Koeweit?

Jeetje, ik verneuk wel een beetje het topic of neit? :P
Dat was eind jaren 80 begin jaren 90. In 2003 moest men het land zo nodig aanvallen en bezetten... maar wat waren nu de redenen daarvoor en waren deze gegrond?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 17:21:41 ]
pi_109902514
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ze zijn er wel naar onderweg en al meer dan tijdens Saddam. Dat wij enorm hebben onderschat hoe dat in te voeren, tsja we suck!! Het is imo een verbetering, alleen werkt het niet omdat er wel een machtsstrijd speelt Laat je nou niet verblinden in je haat voor Amerika
Haat voor de Amerikaanse overheid en hun puppetmasters, zeg het dan goed.
De bevolking haat ik niet.

Anyway, wat geeft ons trouwens het recht daar binnen te vallen?
Zouden wij ons niet eens met onszelf bemoeien? We hebben zelf al zat problemen die opgelost dienen te worden.

Dat superioriteitsgevoel van het Westen komt mij gewoon de keel uit. En jij vindt het een goede zaak dat we overal binnenvallen onder het mom van 'democratie' brengen. Man, we zijn zelf amper nog een democratie.
pisvlek
pi_109902602
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat was eind jaren 80 begin jaren 90. In 2003 moest men het land zo nodig aanvallen en bezetten... maar wat waren nu de redenen daarvoor en waren deze gegrond?
Nee die waren niet gegrond.
Ik sta niet achter de inval oid
pi_110106656
Zag toevallig dit op de frontpage staan net.

VS sturen tweede vliegdekschip naar Perzische Golf

Ik heb lang gedacht dat ze er niet mee weg zouden komen maar het lijkt erop dat ze zich niets aantrekken van ons wat wij willen. Ben er bang voor...
pisvlek
  maandag 9 april 2012 @ 20:04:42 #95
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110106754
Laat de oorlog maar beginnen. Ik ben er in ieder geval klaar voor.
pi_110107060
  maandag 9 april 2012 @ 20:14:28 #97
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_110107196
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:02 schreef KurtCablam het volgende:
Zag toevallig dit op de frontpage staan net.

Ik heb lang gedacht dat ze er niet mee weg zouden komen maar het lijkt erop dat ze zich niets aantrekken van ons wat wij willen. Ben er bang voor...
Net gezien op NRC.nl ja, er staat ook wat andere informatie in:

Iran ‘overweegt’ uraniumverrijking stil te leggen

De nucleaire reactor Bushehr in het zuiden van Iran. Foto AP / Mehr news Agency

door Hans Klis
BUITENLAND Iran heeft geen interesse meer om stukgelopen gesprekken over een internationale ruil van nucleair materiaal nieuw leven in te blazen, maar overweegt om de verrijking van uranium stil te leggen zodra het genoeg materiaal heeft geproduceerd voor gebruik.
Dat liet het hoofd van het Iraanse Atoomenergie Agentschap, Ali Akbar Salehi, vandaag weten, meldt persbureau Reuters. Tegenover Iraanse media zei Salehi echter geen voorwaarden opgelegd te willen krijgen van de internationale gemeenschap voordat hij aankomende aankomende zaterdag in Istanbul in gesprek gaat over het Iraanse kernprogramma.

Eind februari mislukten gesprekken met Teheran nog om het IAEA openheid te verschaffen over het Iraanse kernprogramma:

VS eisen ook sluiting nucleaire faciliteit
Amerikaanse regeringsfunctionarissen eisen echter de stopzetting van de verrijking van uranium en de sluiting van een ondergrondse nucleaire faciliteit bij de heilige stad Qom om de gesprekken met Teheran voort te zetten. De VS, Rusland, China, Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland – de zogenoemde P5+1-landen – willen Teheran dwingen tot openheid over het kernprogramma en dat de IAEA toegang krijgt tot faciliteiten waar volgens hen gewerkt zou worden aan de ontwikkeling van kernwapens. De onderhandelingen hebben hiervoor meer dan een jaar stilgelegen.

Het conflict tussen Iran en het Westen over het Iraanse atoomprogramma draait om de verrijking van uranium. De technologie kan gebruikt worden om brandstof voor kerncentrales te produceren, maar ook voor de productie van kernwapens. Iran beweert dat de verrijking slechts dient voor de opwekking van energie en de productie van medische isotopen, terwijl het Westen en Israël vrezen dat Iran in het geheim aan een kernbom werkt.

VS zetten tweede vliegdekschip in bij Perzische golf
De Verenigde Staten en Europa kondigden de laatste maanden strenge sancties af tegen Iran, onder meer een olieboycot die deze zomer moet ingaan en negatieve consequenties op de Westerse markten voor financiële instellingen die investeren in of zaken doen met Iran.

De prijs van olie steeg de afgelopen maanden sterk door de spanningen rond Iran. De angsten voor een militaire aanval op de nucleaire installaties in Iran dreven vanaf oktober de olieprijzen van 75 dollar per vat op tot ver boven de 120 dollar eerder dit jaar.

Vandaag werd ook bekend dat de Amerikaanse Vijfde Vloot, die gestationeerd is in Bahrein, een tweede vliegdekschip gaat inzetten in de Perzische Golf. Dat liet commandant Amy Derrick-Frost weten, meldt de Israëlische krant Ha’aretz.

In de Golf bevindt zich al de USS Abraham Lincoln, maar die krijgt nu gezelschap van de door kernenergie aangedreven USS Enterprise. Volgens Derrick-Frost moet het tweede vliegdekschip Amerikaanse militaire operaties in Afghanistan ondersteunen, alsook acties tegen piraten voor de kust van Somalië. Maar de twee slagschepen zullen echter ook langs de strategische olieroutes patrouilleren, waaronder de Straat van Hormuz, die Iran eerder dreigde te blokkeren.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)nium-stil-te-leggen/
Boks van Bendoe _O_
pi_110107236
quote:
12s.gif Op maandag 9 april 2012 20:11 schreef Gray het volgende:
[ afbeelding ]
:')
  maandag 9 april 2012 @ 20:18:03 #99
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_110107380
quote:
12s.gif Op maandag 9 april 2012 20:11 schreef Gray het volgende:
[ afbeelding ]
:D Haha! Dat is echt een bazen meme! Zelf gemaakt?
Boks van Bendoe _O_
pi_110107514
quote:
In de Golf bevindt zich al de USS Abraham Lincoln, maar die krijgt nu gezelschap van de door kernenergie aangedreven USS Enterprise.
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')