quote:Op zondag 1 april 2012 20:35 schreef Balsam het volgende:
Maar Jitzzzzze zijn irritatie over die combinatie ging niet over frankrijk, en ik zie het vaak genoeg dat er auto's met caravan of aanhangwagen gewoon lekker met 120 over de weg mee scheuren met het overige verkeer.
Voor mijzelf geen irritatiepunt, maar mocht het mis gaan dan gaat het ook goed mis vaak
Mijn fout dus, excuus.quote:Op zondag 1 april 2012 20:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Euh nee, het ging zeker niet over frankrijk. En het was ook geen irritatiepunt, meer een punt waar ik mijzelf wel eens over verbaas.
Haha, terechte klacht: Wannabee audi'squote:Op zondag 1 april 2012 21:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Mensen met fake led-dagrijverlichting
Ik vind het soms ook wel eens even lekker om iemand snel in te halen en daarna weer bij het stoplicht naast ze te staan. Het gaat dan meer om het idee dat je even lekker accelereerd. Verder heeft het totaal geen nut...quote:Op maandag 2 april 2012 08:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Niet echt een irritatie, maar meer een groot vraagteken...
Ik rijd op een 50-km weg, heb hem op de begrenzer staan op 56. Einde van de bebouwde kom komt eraan, dus ik haal hem van de begrenzer af om 80 te gaan rijden, maar diegene achter mij kon daar niet op wachten en haalde mij dus maar alvast in. Behalve dat hij over de dubbele doorgetrokken streep ging hiervoor, en een accelererende auto aan het inhalen is, was hier niets aan de hand. Ik was in ieder geval blij dat hij van mijn staart af was (volgens mij zat hij de trekhaak te zoeken ofzo).
Een stuk verderop staat een stoplicht. De weg wordt daar dan even twee banen. Op de rechterbaan staan al twee auto's, op de linker 1 busje. Die auto (die mij 10km daarvoor dus had ingehaald) gaat op de rechterbaan staan, en ik op de linker. En eindig dus 2 auto's voor hem wanneer ik weer naar rechts ga...
Ok, dus eerst haalt hij in waar dat dus helemaal niet nodig was, en dan gaat hij daarna netjes op de rechterbaan staan, waardoor hij uiteindelijk weer achter me zit...(en die auto die uiteindelijk achter mij kwam, reed langzamer dan ik...)
+1, inderdaad het gevoel van even flink accelereren.quote:Op maandag 2 april 2012 13:21 schreef resque het volgende:
[..]
Ik vind het soms ook wel eens even lekker om iemand snel in te halen en daarna weer bij het stoplicht naast ze te staan. Het gaat dan meer om het idee dat je even lekker accelereerd. Verder heeft het totaal geen nut...
Overigens wel dom om bij een doorgetrokken streep dat te doen... Beetje veilig mag wel...
Kan ik inkomen als je dat doet wanneer je achter iemand zit die gewoon niet door trekt. Doe ik ook wel eens, zit je achter zo'n auto die er kilometers voor nodig heeft om van 30 naar 80 te trekken... Maar ik plankte dan wel niet (want dan trek ik hem door de begrenzer heen), maar ik had m'n pedaal wel een behoorlijk eind ingetrapt!quote:Op maandag 2 april 2012 13:21 schreef resque het volgende:
[..]
Ik vind het soms ook wel eens even lekker om iemand snel in te halen en daarna weer bij het stoplicht naast ze te staan. Het gaat dan meer om het idee dat je even lekker accelereerd. Verder heeft het totaal geen nut...
Ik doe het ook gewoon als mensen wel normaal rijden hoor... meer voor mezelf om eens even lekker te 'blazen' zeg maar...quote:Op maandag 2 april 2012 14:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Kan ik inkomen als je dat doet wanneer je achter iemand zit die gewoon niet door trekt. Doe ik ook wel eens, zit je achter zo'n auto die er kilometers voor nodig heeft om van 30 naar 80 te trekken... Maar ik plankte dan wel niet (want dan trek ik hem door de begrenzer heen), maar ik had m'n pedaal wel een behoorlijk eind ingetrapt!
Op de snelweg als het druk is betrap ik me er ook wel eens op. Dat wil zeggen: ik rij dan met het groepje mee dat links aan het inhalen is; terwijl er rechts inderdaad ruimte is om weer in te voegen.quote:Op maandag 2 april 2012 13:26 schreef matttor het volgende:
[..]
+1, inderdaad het gevoel van even flink accelereren.
Waar ik me dood aan kan ergeren zijn mensen die onnodig links rijden, dat ze na het inhalen gewoon nog 100'en meters links blijven om ook die volgende auto nog in te halen, terwijl ze makkelijk naar rechts kunnen om er mensen langs te laten en dan vervolgens gewoon weer naar links zouden kunnen om ook in te halen. Beetje bang om 'hun plekje' te verliezen of gewoon de metaliteit; je mag toch niet harder dan 100 dus waarom zou iemand mij willen inhalen?
Dat is idd heel erg Nederlands. Als je netjes naar rechts gaat tussen 2 vrachtwagens waar een paar 100 meter ruimte tussen zit, dan wordt de ruimte waar je reed keurig dichtgereden, en moet je achter een vrachtwagen blijven, tenzij je je ergens tussenpropt. Als ik in Duitsland netjes naar rechts ga, dan houdt degene achter me daar rekening mee, en kan ik daarna weer de vrachtwagen inhalen. (Okee, niet iedereen doet dat, maar het gebeurde me wel zo vaak dat het opviel)quote:Op maandag 2 april 2012 14:42 schreef Descendent het volgende:
[..]
Op de snelweg als het druk is betrap ik me er ook wel eens op. Dat wil zeggen: ik rij dan met het groepje mee dat links aan het inhalen is; terwijl er rechts inderdaad ruimte is om weer in te voegen.
Maar ja: da's een gevolg van Nederlands weggedrag; want ik weet bijna zeker dat ik amper tot geen ruimte krijg wanneer ik wel keurig zou invoegen en vervolgens weer naar links zou willen... (tenminste niet vrijwillig...)
hier is het: EVERYONE FOR HIMSELF!!!quote:Op maandag 2 april 2012 14:56 schreef Descendent het volgende:
Moet je eens in Amerika rijden..... dan valt je pas echt op hoeveel @#$%@#* er in Nederland op de weg rijden. Afstand houden, ruimte geven, richting aangeven, allemaal keurig en beleefd.
Bij een kruising is het in de V.S. standaard zo dat degene die het eerst bij de kruising is voorrang heeft , en dan de tweede etc; en ze houden zich er allemaal aan!Echt! .... dat zou je eens in Nederland moeten proberen......
Ik probeer er in zulk soort gevallen een soort sport van te maken om zoveel mogelijk rechts te houden, maar ook weer niet achter een trage vrachtwagen ingesloten te wordenquote:Op maandag 2 april 2012 14:49 schreef CasB het volgende:
[..]
Dat is idd heel erg Nederlands. Als je netjes naar rechts gaat tussen 2 vrachtwagens waar een paar 100 meter ruimte tussen zit, dan wordt de ruimte waar je reed keurig dichtgereden, en moet je achter een vrachtwagen blijven, tenzij je je ergens tussenpropt. Als ik in Duitsland netjes naar rechts ga, dan houdt degene achter me daar rekening mee, en kan ik daarna weer de vrachtwagen inhalen. (Okee, niet iedereen doet dat, maar het gebeurde me wel zo vaak dat het opviel)
Maar in Amerika is het op de snelweg ook heel anders. Daar blijf je gewoon op je eigen baan en mag je rechts inhalen. Ook zijn de controles daar volgens mij veel strenger, waardoor men minder hard rijdt cq minder snelheidsverschil is onderling. Een keer in de VS in een taxibusje meegereden en die gast reed 70 mijl waar je 60 mocht en dat vond ie heel stoer dat ie zo zoveel te hard reedquote:Op maandag 2 april 2012 14:56 schreef Descendent het volgende:
Moet je eens in Amerika rijden..... dan valt je pas echt op hoeveel @#$%@#* er in Nederland op de weg rijden. Afstand houden, ruimte geven, richting aangeven, allemaal keurig en beleefd.
Bij een kruising is het in de V.S. standaard zo dat degene die het eerst bij de kruising is voorrang heeft , en dan de tweede etc; en ze houden zich er allemaal aan!Echt! .... dat zou je eens in Nederland moeten proberen......
10 mijl/h is 16km/u te hard hequote:Op maandag 2 april 2012 15:03 schreef Palomar het volgende:
[..]
Maar in Amerika is het op de snelweg ook heel anders. Daar blijf je gewoon op je eigen baan en mag je rechts inhalen. Ook zijn de controles daar volgens mij veel strenger, waardoor men minder hard rijdt cq minder snelheidsverschil is onderling. Een keer in de VS in een taxibusje meegereden en die gast reed 70 mijl waar je 60 mocht en dat vond ie heel stoer dat ie zo zoveel te hard reed![]()
In NL is dat toch standaard? 65 waar je 50 mag en 135 waar je 120 mag?quote:Op maandag 2 april 2012 15:10 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
10 mijl/h is 16km/u te hard he
Maar het is inderdaad waar, er wordt daar veel beter op de aanbevolen snelheid gereden.
Links rijden wordt daar ook niet gewaardeerd als de weg rustig is... Bij steden is dat stay in your lane overigens een fantastisch principe
Ik vind ze daar inderdaad veel relaxter rijden. Maar ja, er is ook meer ruimte en veeel meer asfalt
Ik ga gewoon niet graag tussen twee vrachtwagens rijden... Je hoort te vaak dat er weer eens een auto geplet is door een vrachtwagen omdat hij zag dat er voor hem geremd werd... En je kunt zelf ook al helemaal niets zien.quote:Op maandag 2 april 2012 14:49 schreef CasB het volgende:
[..]
Dat is idd heel erg Nederlands. Als je netjes naar rechts gaat tussen 2 vrachtwagens waar een paar 100 meter ruimte tussen zit, dan wordt de ruimte waar je reed keurig dichtgereden, en moet je achter een vrachtwagen blijven, tenzij je je ergens tussenpropt. Als ik in Duitsland netjes naar rechts ga, dan houdt degene achter me daar rekening mee, en kan ik daarna weer de vrachtwagen inhalen. (Okee, niet iedereen doet dat, maar het gebeurde me wel zo vaak dat het opviel)
Ik ga ook alleen tussen 2 vrachtwagens rijden als er een paar 100 meter tussen zit. Ik zit liever ook niet tussen 2 vrachtwagens.quote:Op maandag 2 april 2012 15:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik ga gewoon niet graag tussen twee vrachtwagens rijden... Je hoort te vaak dat er weer eens een auto geplet is door een vrachtwagen omdat hij zag dat er voor hem geremd werd... En je kunt zelf ook al helemaal niets zien.
Ik heb nu een wat grotere auto, dus is dat gevoel wel iets minder, maar met m'n Yarisje...
in de file ga ik wel liever op de vrachtwagenrijbaan rijden... heerlijk gewoon constante (langzame) snelheid rijden dan op de linkerbaan lekker harmonica-effect rijden... dat is zo vermoeiend...quote:Op maandag 2 april 2012 15:28 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik ga ook alleen tussen 2 vrachtwagens rijden als er een paar 100 meter tussen zit. Ik zit liever ook niet tussen 2 vrachtwagens.
Mja, als je inderdaad in zo'n groepje zit begrijp ik het ook wel. Ging mij meer om de mensen die vooraan bij zo'n groepje rijden en dus eigenlijk het groepje veroorzaken. Of als er gewoon geen groepje is, maar je maar met 3 auto's achter elkaar rijdt ofzo.quote:Op maandag 2 april 2012 14:42 schreef Descendent het volgende:
[..]
Op de snelweg als het druk is betrap ik me er ook wel eens op. Dat wil zeggen: ik rij dan met het groepje mee dat links aan het inhalen is; terwijl er rechts inderdaad ruimte is om weer in te voegen.
Maar ja: da's een gevolg van Nederlands weggedrag; want ik weet bijna zeker dat ik amper tot geen ruimte krijg wanneer ik wel keurig zou invoegen en vervolgens weer naar links zou willen... (tenminste niet vrijwillig...)
Dat klopt. Maar dan moet ik al wel in de file stil staan! En niet net op de file aan komen rijden met een vrachtwagen in m'n kontquote:Op maandag 2 april 2012 15:36 schreef resque het volgende:
[..]
in de file ga ik wel liever op de vrachtwagenrijbaan rijden... heerlijk gewoon constante (langzame) snelheid rijden dan op de linkerbaan lekker harmonica-effect rijden... dat is zo vermoeiend...
Ik ook gelukkig niet zo vaak :-) Lang leve de A15quote:Op maandag 2 april 2012 15:40 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dan moet ik al wel in de file stil staan! En niet net op de file aan komen rijden met een vrachtwagen in m'n kontDan ga ik liever even naar de linkerbaan om zodra ik tot stilstand gekomen ben (of zo goed als, afhankelijk hoe hard die file rijdt natuurlijk) naar de rechterbaan proberen te geraken.
Maar gelukkig rijd ik eigenlijk nooit file...
Lang leve de A...quote:Op maandag 2 april 2012 15:49 schreef resque het volgende:
[..]
Ik ook gelukkig niet zo vaak :-) Lang leve de A15
ooooh, niet zo piepen dan over een paar vrachtwagentjes danquote:Op maandag 2 april 2012 15:51 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Lang leve de A...
oh, ik kom eigenlijk nooit op de snelweg... En als ik snelweg rijdt is het A7, A6, A27 (en vice versa)...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |