Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar. Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Niet door hebben dat je een topic sluit en vervolgens geen TT weten .
Even in de herhaling:
quote:
Op vrijdag 30 maart 2012 14:46 schreef CindieY het volgende: Vraag: voor het eerst last gehad van wat kleine steekjes in m'n zij. Ademhaling was goed en ik heb ook lang genoeg gewacht na het eten. Waar kan het dan aan liggen? Het was niet heel heftig, kon er mee leven, maar liever gewoon weer zonder steken de volgende keer
Voldoende water drinken van tevoren, je eigen tempo vinden en daarin blijven lopen. Als je ze laag onderin hebt (darmkrampen), wil magnesium wel eens helpen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Op vrijdag 30 maart 2012 15:04 schreef SEMTEX het volgende: Voldoende water drinken van tevoren, je eigen tempo vinden en daarin blijven lopen. Als je ze laag onderin hebt (darmkrampen), wil magnesium wel eens helpen.
Eerder hoger dan wat ik gewend ben van steken. Misschien inderdaad net niet genoeg gedronken, tempo was aardig regelmatig. Ik houd 't in m'n achterhoofd voor de volgende keer.
Grappig trouwens, met het mooie weer van de afgelopen week tig hardlopers tegen gekomen, nu niet één. Toch veel mooiweerlopers dus.
Wat gaan jullie doen? Menzis 3EM (± 4,83km), Aicon 6EM (± 9,65km) of Van Wijnen 10EM? (± 16,09km)
Ik nijg naar de Aicon 6EM
Ik wacht nog even, als ik de DtD kan lopen denk ik dat ie de BtB skip, al kan het ook zijn dat ik gewoon beide ga lopen... 10 EM dan.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2012 08:53 schreef SEMTEX het volgende: Ik ga me al inschrijven voor de halve marathon van Eindoven, denk ik Vindt het best spannend, ook een soort mijlpaal en iets van mijn bucketlist. Maar wel haalbaar
Way to go chicka!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op vrijdag 30 maart 2012 08:53 schreef SEMTEX het volgende: Ik ga me al inschrijven voor de halve marathon van Eindoven, denk ik Vindt het best spannend, ook een soort mijlpaal en iets van mijn bucketlist. Maar wel haalbaar
Zeker een aanrader, ik ga hem in oktober voor de 4e keer lopen
Vandaag 2K in 10:28 en dat terwijl de dokter in januari had gezegd dat ik pas in mei/juni weer zou kunnen hardlopen
Grappig trouwens, met het mooie weer van de afgelopen week tig hardlopers tegen gekomen, nu niet één. Toch veel mooiweerlopers dus.
ja, dat zie je toch altijd met alle sporten...of het nu hardlopen of wielrennen is, als het mooi weer wordt komen ze allemaal weer naar buiten
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik wacht nog even, als ik de DtD kan lopen denk ik dat ie de BtB skip, al kan het ook zijn dat ik gewoon beide ga lopen... 10 EM dan.
wanneer zijn beide lopen?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op vrijdag 30 maart 2012 18:52 schreef Swetsenegger het volgende: Ik ga morgen gewoon naar buiten. Zal wel ff tegenvallen, trek m'n thermoshirt maar weer aan denk ik
je zult wel moeten Swets, ik ben je op een kilometer genadert
Elke editie die ik gelopen heb is een verhaal apart. Zo heb ik de eerste keer met een dronken kop een weddenschap afgesloten en heb ik hem totaal ongetraind gelopen. Dat is geen aanrader . Deze editie had ik een prima schema voor mijzelf, dat helaas aangepast moest worden wegens blessureleed. Laten we even aannemen dat je nu fatsoenlijk 10K kan lopen. Correct me if i'm wrong. Je hebt nu nog een half jaar om je voor te bereiden. Stel je traint 3x per week. Dan zou ik 2x een tempoloopje doen van 5 - 8 km en 1x per week een duurloop van 10-18 km. De lengte van de duurloop bouw je maandelijks op met 1 - 1.5 km. Verder zou ik de duurloop (met name aan het einde, dus als je 15-18 km loopt) op een iets lager tempo doen dan je wilt lopen. Dit om vetverbranding te stimuleren. Na ongeveer anderhalf uur lopen is het gedaan met je koolhydraten en dan moet je lichaam energie halen uit vet. Echter, dat is iets wat je moet trainen en daarom moet je dat wat langzamer lopen.
Verder loop ik een maand voor de halve een testwedstrijd om te kijken hoe het met het wedstrijdtempo zit. Ikzelf kies voor de 10 EM van Tilburg. Net iets korter, maar lang genoeg om te kijken hoe het lichaam reageert
ik zou de BtB als een training in plannen en geen PR willen lopen, anders zou je die dat waarschijjnlijk een lange duurloop gedaan hebben dus waarom dan niet met gelijkgestemde mensen.. En dan de week erop er voor gaan tijdens de DtD
Elke editie die ik gelopen heb is een verhaal apart. Zo heb ik de eerste keer met een dronken kop een weddenschap afgesloten en heb ik hem totaal ongetraind gelopen. Dat is geen aanrader . Deze editie had ik een prima schema voor mijzelf, dat helaas aangepast moest worden wegens blessureleed. Laten we even aannemen dat je nu fatsoenlijk 10K kan lopen. Correct me if i'm wrong. Je hebt nu nog een half jaar om je voor te bereiden. Stel je traint 3x per week. Dan zou ik 2x een tempoloopje doen van 5 - 8 km en 1x per week een duurloop van 10-18 km. De lengte van de duurloop bouw je maandelijks op met 1 - 1.5 km. Verder zou ik de duurloop (met name aan het einde, dus als je 15-18 km loopt) op een iets lager tempo doen dan je wilt lopen. Dit om vetverbranding te stimuleren. Na ongeveer anderhalf uur lopen is het gedaan met je koolhydraten en dan moet je lichaam energie halen uit vet. Echter, dat is iets wat je moet trainen en daarom moet je dat wat langzamer lopen.
Verder loop ik een maand voor de halve een testwedstrijd om te kijken hoe het met het wedstrijdtempo zit. Ikzelf kies voor de 10 EM van Tilburg. Net iets korter, maar lang genoeg om te kijken hoe het lichaam reageert
Dank je, hardstikke nuttige tips! Ik loop in september de singelloop in Utrecht, dus dat komt ook goed. Dan doe ik zo een rondje van ongeveer 5-6, en zondag weer een lange, denk ik.
Moest je die editie, toen je met je dronken kop liep, niet constant terug naar looptempo?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
achteraf he No-P maar even zonder gekheid, ik denk dat de challenge in dit toppic voor heel wat mensen motiverend werkt
Dank je, hardstikke nuttige tips! Ik loop in september de singelloop in Utrecht, dus dat komt ook goed. Dan doe ik zo een rondje van ongeveer 5-6, en zondag weer een lange, denk ik.
Moest je die editie, toen je met je dronken kop liep, niet constant terug naar looptempo?
Heb hem niet dronken gelopen, alleen wel in een dronken bui besloten om mee te doen. En als je een grote mond heb kun je in principe niet meer terug . Na 7 km zat ik stuk, dus de laatste 14 waren geen feest. Sindsdien heb ik elke editie mn pr met 12 minuten verbroken.