abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109694955

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
---------------------------

B-) Challenges 2012:

Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!

Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test

Deze OP vind je hier

En door!
I reject reality and substitute my own
pi_109694991
Niet door hebben dat je een topic sluit en vervolgens geen TT weten :').

Even in de herhaling:

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:46 schreef CindieY het volgende:
Vraag: voor het eerst last gehad van wat kleine steekjes in m'n zij. Ademhaling was goed en ik heb ook lang genoeg gewacht na het eten. Waar kan het dan aan liggen? Het was niet heel heftig, kon er mee leven, maar liever gewoon weer zonder steken de volgende keer :P
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:04:47 #3
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_109695464
Voldoende water drinken van tevoren, je eigen tempo vinden en daarin blijven lopen. Als je ze laag onderin hebt (darmkrampen), wil magnesium wel eens helpen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_109695627
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:04 schreef SEMTEX het volgende:
Voldoende water drinken van tevoren, je eigen tempo vinden en daarin blijven lopen. Als je ze laag onderin hebt (darmkrampen), wil magnesium wel eens helpen.
Eerder hoger dan wat ik gewend ben van steken. Misschien inderdaad net niet genoeg gedronken, tempo was aardig regelmatig. Ik houd 't in m'n achterhoofd voor de volgende keer.

Grappig trouwens, met het mooie weer van de afgelopen week tig hardlopers tegen gekomen, nu niet één. Toch veel mooiweerlopers dus.
pi_109695647
Het is hier een stuk frisser dan de afgelopen week, maar nog steeds wel zon! O+
Ja doei.
pi_109695649
Net hardloopschoenen gekocht :D. Hoef ik niet meer op tennisschoenen te lopen en dan heb ik een reden om wat meer te gaan lopen :P
Feyenoord Rotterdam
pi_109696001
Weer 10km gelopen, ging prima :)
pi_109697470
Vanmiddag weer een stuk gelopen, wel wat uitgebreid op mn schema.. Conditioneel ging prima, nu wat last van stijve kuiten!

Uiteindelijk 44 minuten gelopen (interval 8 lopen / 6 wandelen / 6 lopen / 6 wandelen / 6 lopen / 6 wandelen / 4 lopen / 2 wandelen)... Ruim 5,5 KM...

Ik wil wat opbouwen om langer aan 1 stuk te kunnen lopen. Vorige week zat ik nog op intervals van 2 minuten.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:02:49 #9
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_109699606
Pfoe. Ik heb geen zin om te lopen... Misschien zo toch maar gaan.. Moet het eigenlijk wel...
pi_109699619
Hats! Gaan! Achteraf zul je blij zijn! *O*
Ja doei.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:06:05 #11
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_109699733
Waarom jezelf het gevoel ontnemen dat je erna hebt? *O*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:11:46 #12
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109699934
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens, de inschrijving voor de Bridge to Bridge is geopend! http://www.bridgetobridge.nl/

Wat gaan jullie doen? Menzis 3EM (± 4,83km), Aicon 6EM (± 9,65km) of Van Wijnen 10EM? (± 16,09km)

Ik nijg naar de Aicon 6EM
Ik wacht nog even, als ik de DtD kan lopen denk ik dat ie de BtB skip, al kan het ook zijn dat ik gewoon beide ga lopen... 10 EM dan.

quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ga me al inschrijven voor de halve marathon van Eindoven, denk ik :@ Vindt het best spannend, ook een soort mijlpaal en iets van mijn bucketlist. Maar wel haalbaar :)
*O* Way to go chicka!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_109703079
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ga me al inschrijven voor de halve marathon van Eindoven, denk ik :@ Vindt het best spannend, ook een soort mijlpaal en iets van mijn bucketlist. Maar wel haalbaar :)
Zeker een aanrader, ik ga hem in oktober voor de 4e keer lopen :)

Vandaag 2K in 10:28 en dat terwijl de dokter in januari had gezegd dat ik pas in mei/juni weer zou kunnen hardlopen *O*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:47:05 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_109703151
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:44 schreef Don_Vanelli het volgende:

Zeker een aanrader, ik ga hem in oktober voor de 4e keer lopen :)

How bouw jij het trainen op?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:51:44 #15
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109703315
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:09 schreef CindieY het volgende:

[..]

Grappig trouwens, met het mooie weer van de afgelopen week tig hardlopers tegen gekomen, nu niet één. Toch veel mooiweerlopers dus.
ja, dat zie je toch altijd met alle sporten...of het nu hardlopen of wielrennen is, als het mooi weer wordt komen ze allemaal weer naar buiten
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2012 @ 18:52:30 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_109703338
Ik ga morgen gewoon naar buiten. Zal wel ff tegenvallen, trek m'n thermoshirt maar weer aan denk ik ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:52:57 #17
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109703354
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:11 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik wacht nog even, als ik de DtD kan lopen denk ik dat ie de BtB skip, al kan het ook zijn dat ik gewoon beide ga lopen... 10 EM dan.

wanneer zijn beide lopen?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:54:07 #18
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109703388
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga morgen gewoon naar buiten. Zal wel ff tegenvallen, trek m'n thermoshirt maar weer aan denk ik ;)
je zult wel moeten Swets, ik ben je op een kilometer genadert ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:55:48 #19
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109703447
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:54 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

je zult wel moeten Swets, ik ben je op een kilometer genadert ;)
Zal ik meedoen? Liggen jullie beiden achter.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 30-03-2012 19:01:57 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_109703526
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

How bouw jij het trainen op?
Elke editie die ik gelopen heb is een verhaal apart. Zo heb ik de eerste keer met een dronken kop een weddenschap afgesloten en heb ik hem totaal ongetraind gelopen. Dat is geen aanrader :'). Deze editie had ik een prima schema voor mijzelf, dat helaas aangepast moest worden wegens blessureleed. Laten we even aannemen dat je nu fatsoenlijk 10K kan lopen. Correct me if i'm wrong. Je hebt nu nog een half jaar om je voor te bereiden. Stel je traint 3x per week. Dan zou ik 2x een tempoloopje doen van 5 - 8 km en 1x per week een duurloop van 10-18 km. De lengte van de duurloop bouw je maandelijks op met 1 - 1.5 km. Verder zou ik de duurloop (met name aan het einde, dus als je 15-18 km loopt) op een iets lager tempo doen dan je wilt lopen. Dit om vetverbranding te stimuleren. Na ongeveer anderhalf uur lopen is het gedaan met je koolhydraten en dan moet je lichaam energie halen uit vet. Echter, dat is iets wat je moet trainen en daarom moet je dat wat langzamer lopen.

Verder loop ik een maand voor de halve een testwedstrijd om te kijken hoe het met het wedstrijdtempo zit. Ikzelf kies voor de 10 EM van Tilburg. Net iets korter, maar lang genoeg om te kijken hoe het lichaam reageert :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:58:26 #21
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109703541
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:52 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wanneer zijn beide lopen?
September: 9 BtB en 16 Dtd.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:00:51 #22
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109703614
ik zou de BtB als een training in plannen en geen PR willen lopen, anders zou je die dat waarschijjnlijk een lange duurloop gedaan hebben dus waarom dan niet met gelijkgestemde mensen..
En dan de week erop er voor gaan tijdens de DtD
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:01:01 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_109703620
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:57 schreef Don_Vanelli het volgende:

[..]

Elke editie die ik gelopen heb is een verhaal apart. Zo heb ik de eerste keer met een dronken kop een weddenschap afgesloten en heb ik hem totaal ongetraind gelopen. Dat is geen aanrader :'). Deze editie had ik een prima schema voor mijzelf, dat helaas aangepast moest worden wegens blessureleed. Laten we even aannemen dat je nu fatsoenlijk 10K kan lopen. Correct me if i'm wrong. Je hebt nu nog een half jaar om je voor te bereiden. Stel je traint 3x per week. Dan zou ik 2x een tempoloopje doen van 5 - 8 km en 1x per week een duurloop van 10-18 km. De lengte van de duurloop bouw je maandelijks op met 1 - 1.5 km. Verder zou ik de duurloop (met name aan het einde, dus als je 15-18 km loopt) op een iets lager tempo doen dan je wilt lopen. Dit om vetverbranding te stimuleren. Na ongeveer anderhalf uur lopen is het gedaan met je koolhydraten en dan moet je lichaam energie halen uit vet. Echter, dat is iets wat je moet trainen en daarom moet je dat wat langzamer lopen.

Verder loop ik een maand voor de halve een testwedstrijd om te kijken hoe het met het wedstrijdtempo zit. Ikzelf kies voor de 10 EM van Tilburg. Net iets korter, maar lang genoeg om te kijken hoe het lichaam reageert :)
Dank je, hardstikke nuttige tips! Ik loop in september de singelloop in Utrecht, dus dat komt ook goed. Dan doe ik zo een rondje van ongeveer 5-6, en zondag weer een lange, denk ik.

Moest je die editie, toen je met je dronken kop liep, niet constant terug naar looptempo? :D
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:02:10 #24
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109703653
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:55 schreef No-P het volgende:

[..]

Zou ik meedoen? Liggen jullie beiden achter.
achteraf he No-P ;)
maar even zonder gekheid, ik denk dat de challenge in dit toppic voor heel wat mensen motiverend werkt
pi_109703675
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 19:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dank je, hardstikke nuttige tips! Ik loop in september de singelloop in Utrecht, dus dat komt ook goed. Dan doe ik zo een rondje van ongeveer 5-6, en zondag weer een lange, denk ik.

Moest je die editie, toen je met je dronken kop liep, niet constant terug naar looptempo? :D
Heb hem niet dronken gelopen, alleen wel in een dronken bui besloten om mee te doen. En als je een grote mond heb kun je in principe niet meer terug ;). Na 7 km zat ik stuk, dus de laatste 14 waren geen feest. Sindsdien heb ik elke editie mn pr met 12 minuten verbroken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')