SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
Goed omschreven; ik heb het gevoel dat een grote groep dames hier ongeveer hetzelfde over denken... en ik geef ze daarin ook groot gelijk.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:21 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het niet zo belangrijk wat iemand doet, als ie maar iets doet en daarvoor gaat. Ik hou niet van geslack, maar heb zelf een goede baan dus kan in ieder geval in financieel opzicht de kar wel trekken.
Ik vind het niet negatief dat je in een supermarkt werkt, ik vind het stommer dat je weinig initiatief toont. Als jij iets wilt doen in de creatieve sector moet je daar zelf moeite voor doen en in investeren. Ga vrijwilligerswerk doen in die richting, ga werken bij een regionale zender of blaadje etc. Het zal je niet allemaal aan komen waaien, zoals je al hebt gewerkt.
Inderdaad. Vooral gebrek aan initiatief, ambitie en een afhankelijke opstelling is niet aantrekkelijk. Een topfunctie hoeft écht niet, maar ik vind het wel aantrekkelijk als een man zelf initiatief neemt, energie en ambitie steekt in zijn carrière.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:25 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Goed omschreven; ik heb het gevoel dat een grote groep dames hier ongeveer hetzelfde over denken... en ik geef ze daarin ook groot gelijk.
Nouja, op 27jarige leeftijd kun je prima een vriendin krijgen in de leeftijd 20-24 jaar; die meiden zijn vaak nog niet echt bezig met settelen in die zin... TS moet iemand zoeken die bij zijn situatie past; dat is inderdaad wel waar.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:34 schreef Pikkebaas het volgende:
Vrouwen willen de zekerheid dat ze een nestje kunnen bouwen en kindjes kunnen krijgen. Dat wordt lastig als je op je 27e nog vakkenvult.
Op de een of andere manier heb ik bij de definitie "hoogopgeleide vrouw die iemand met gelijke of hogere status zoekt"; al snel het beeld van een kille carrière-tijger... niet het type wat ik als hoogopgeleide man zou willen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:38 schreef Zihuatanejo het volgende:
Veel vrouwen zoeken een man met een gelijke status of hoger. Verklaart waarom opmerkelijk veel hoogopgeleide vrouwen en veel laagopgeleide mannen single zijn.
Hoeft niet kil te zijn toch, of zijn alle hoog opgeleide mannen ook kille carrière tijgers?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:48 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik bij de definitie "hoogopgeleide vrouw die iemand met gelijke of hogere status zoekt"; al snel het beeld van een kille carrière-tijger... niet het type wat ik als hoogopgeleide man zou willen.
Geloof me. Ik heb een tijdje laagopgeleide vrouwen gedate. Makkelijke prooi. Maar het is niet leuk om om te gaan met meiden voor wie een baantje bij etos het hoogst haalbare is. Je krijgt dan toch een kloof omdat je moeilijk kan uitleggen wat je meemaakt als je zo verschilt. Als ik na een dag workshops faciliteren thuiskom ben ik (geestelijk) gesloopt, zijn snapte dat niet, ik had immers de hele dag gezeten.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:48 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik bij de definitie "hoogopgeleide vrouw die iemand met gelijke of hogere status zoekt"; al snel het beeld van een kille carrière-tijger... niet het type wat ik als hoogopgeleide man zou willen.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:09 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Als ik na een dag workshops faciliteren thuiskom ben ik (geestelijk) gesloopt, zijn snapte dat niet, ik had immers de hele dag gezeten.
Ja, ik wel. Want blijkbaar kan hij meer maar heeft hij geen zin om daar wat mee te doen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:11 schreef jmit het volgende:
Wat ik me meer afvraag zou een vrouw dan ook echt een liefde laten staan omdat hij toevallig nog een rot baan heeft... (ondanks dat hij zelf wellicht wel meer kan en intelligent is)
Ofwel de "eisenpakketwijf".quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:48 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ligt eraan of dat ie het zelf wil.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:11 schreef jmit het volgende:
Wat ik me meer afvraag zou een vrouw dan ook echt een liefde laten staan omdat hij toevallig nog een rot baan heeft... (ondanks dat hij zelf wellicht wel meer kan en intelligent is)
Ik heb ook een laagopgeleide vriendin gehad; en eigenlijk viel me dat wel mee. Het verschilt misschien ook per persoon; maar op sommige vlakken was mijn ex juist weer heel intelligent en inlevend; al kon ik met haar bijvoorbeeld weer geen gesprekken voeren over politiek, economie of wereldproblemen... zaken waar ik me altijd graag mee bezig houdt. Voor mij geen dealbreaker echter.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:09 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Geloof me. Ik heb een tijdje laagopgeleide vrouwen gedate. Makkelijke prooi. Maar het is niet leuk om om te gaan met meiden voor wie een baantje bij etos het hoogst haalbare is. Je krijgt dan toch een kloof omdat je moeilijk kan uitleggen wat je meemaakt als je zo verschilt. Als ik na een dag workshops faciliteren thuiskom ben ik (geestelijk) gesloopt, zijn snapte dat niet, ik had immers de hele dag gezeten.
Zou je dat ook hebben bij iemand die op zijn dooie gemak een goede kantoorbaan heeft met een bovenmodaal salaris, maar stiekem veel meer kan? Het is alleen zo dat hij het wel best vindt, omdat werken niet het belangrijkste is in het leven.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, ik wel. Want blijkbaar kan hij meer maar heeft hij geen zin om daar wat mee te doen.
Nee; ik sluit ze ook niet uit hoor. Alleen als ik weer het zoveelste artikel zie staan over dat er veel single hoogopgeleide vrouwen zijn die geen man op niveau kunnen vinden; dan krijg ik bij die groep wel meteen dat beeld ja... niet iedere hoogopgeleide vrouw is daarin hetzelfde hoor; maar ook niet iedere hoogopgeleide vrouw hoeft dan ook perse een hoogopgeleide man.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoeft niet kil te zijn toch, of zijn alle hoog opgeleide mannen ook kille carrière tijgers?
Maar waarom zou je niet iemand van ongeveer gelijk niveau willen?
quote:
Ik vind mannen met de houding 'ambities najagen' nou eenmaal aantrekkelijker dan mannen die het allemaal wel prima vinden. Dat iemand wat met z'n ambities doet wil overigens niet automatisch zeggen dat werk het belangrijkste in zijn leven is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:16 schreef Tangledup het volgende:
Zou je dat ook hebben bij iemand die op zijn dooie gemak een goede kantoorbaan heeft met een bovenmodaal salaris, maar stiekem veel meer kan? Het is alleen zo dat hij het wel best vindt, omdat werken niet het belangrijkste is in het leven.
Het is niet verkeerd om buiten je werk/carrière om ook ambities te hebben... en wellicht zijn er fases in het leven dat die ambities wel voorrang moeten krijgen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind mannen met de houding 'ambities najagen' nou eenmaal aantrekkelijker dan mannen die het allemaal wel prima vinden. Dat iemand wat met z'n ambities doet wil overigens niet automatisch zeggen dat werk het belangrijkste in zijn leven is.
Daarom zei ik ook dat ambities niet per definitie betekenen dat werk op 1 staat. Ambities hebben, en er wat mee doen, is gewoon een bepaalde houding van iemand, hoeft niet alleen met werk te maken te hebben. Maar goed TS had het specifiek over 'carriere' dus ik wilde ook niet teveel offtopic gaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:30 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Het is niet verkeerd om buiten je werk/carrière om ook ambities te hebben... en wellicht zijn er fases in het leven dat die ambities wel voorrang moeten krijgen.
Naar mijn ervaring kan je met de meeste vrouwen niet over politiek, economie en wereldproblemen discussieren. Helaas.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:16 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik heb ook een laagopgeleide vriendin gehad; en eigenlijk viel me dat wel mee. Het verschilt misschien ook per persoon; maar op sommige vlakken was mijn ex juist weer heel intelligent en inlevend; al kon ik met haar bijvoorbeeld weer geen gesprekken voeren over politiek, economie of wereldproblemen... zaken waar ik me altijd graag mee bezig houdt. Voor mij geen dealbreaker echter.
En dat is absoluut waar, wat moet je met een saaie piet met een geweldige carrièrequote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:21 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]![]()
Je vangt meer vrouwen met humor dan met een gevulde bankrekening.
Er zijn zat mensen bij wie intelligentie niet vertaald wordt door de opleiding, dus ik zou daar iemand niet op afwijzen zelf. Natuurlijk is het belangrijk dat je met iemand op niveau kan discussiëren bijvoorbeeld, dat is ook wel zo.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:22 schreef Cue_ het volgende:
Moet wel zeggen dat toen ik nog beetje op datingsites ronddwaalde dat daar mannen met mbo of lager wel gelijk afwees.
In het dagelijks leven kijk ik daar niet zo snel naar. Dan vraag ik er wel naar, maar meer om een indruk te krijgen van de persoon dan het opleidingsniveau/werkniveau.
Mensen die dergelijke zaken zien als afknapper knap ik op af. Het maakt toch geen reet uit wat voor werk je doet?quote:Kan me alleen wel voorstellen als vrouwen vragen: wat voor werk doe je. En je zou dan dit moeten vertellen. Dat het op de 1e ontmoeting wel een eventuele afknapper zou kunnen veroorzaken....
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Je voelt zoiets vanzelf aan. Ik heb hoogopgeleide mannen gekend die op mij 'dommer' overkwamen dan laagopgeleide mannen.. Die hadden ook een heel verkeerd beeld van de wereld. Daarnaast ben ik zelf hoogopgeleid (WO) maar weet ik van mezelf dat ik regelmatig een beetje dommig uit de hoek kan komenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:02 schreef Kluts het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen bij wie intelligentie niet vertaald wordt door de opleiding, dus ik zou daar iemand niet op afwijzen zelf. Natuurlijk is het belangrijk dat je met iemand op niveau kan discussiëren bijvoorbeeld, dat is ook wel zo.
Verder, het maakt me geen reet uit wat een man voor baan heeft, zolang hij met plezier naar zijn werk gaat en doet wat hij leuk vindt, moet hij het zelf weten. Ik heb liever een vrolijke vent die het naar zijn zin heeft in wat hij doet dan een vent die 60 uur per week werkt met weliswaar een goed salaris, maar die ik zelden zie. Zolang je maar nastreeft om te doen waar jij gelukkig van wordt.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:26 schreef Yesse het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Je voelt zoiets vanzelf aan. Ik heb hoogopgeleide mannen gekend die op mij 'dommer' overkwamen dan laagopgeleide mannen.. Die hadden ook een heel verkeerd beeld van de wereld. Daarnaast ben ik zelf hoogopgeleid (WO) maar weet ik van mezelf dat ik regelmatig een beetje dommig uit de hoek kan komen
Ik heb dat precies andersomquote:Daarnaast ben ik zelf hoogopgeleid (WO) maar weet ik van mezelf dat ik regelmatig een beetje dommig uit de hoek kan komen
Heeft denk ik ook met leeftijd te maken, ik ben 31 jaar en heb 2 dochters, ik zie me niet samen zijn met iemand die nog steeds vakken aan het vullen is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mensen die dergelijke zaken zien als afknapper knap ik op af. Het maakt toch geen reet uit wat voor werk je doet?
Als je zelf je broek op kan houden is het prima lijkt me.
Dat een vrouw op je afknapt als je op een eerste date verteld dat je je kontje verkoopt achter CS kan ik nog in komen, maar afknappen omdat je in een supermarkt werkt niet.
We zijn toch allemaal gewoon mensen
Ambitie is onbetaalbaar en er is enorm gebrek aan ambitie! Ik begrijp dat het wellicht wat confronterend voor je is, maar vrouwen waar ik mee omga, die vallen op mannen met ambitie. Die hebben drive en passie om verder te komen in het levenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:29 schreef Godshand het volgende:
Ach vrouwen willen gewoon dat je interessant over je werk lult en er plezier in hebt. Dat gelul over ambitie is natuurlijk klets. Je kent ze wel, van die stellen waarbij zij helemaal vol is over dr kerel, want hij wil zich opwerken tot filiaalmanager bij de 1e Apple Store (ik noem maar wat) maar nu is hij teamleider/verkoper bijd e lokale V&D.
Kom je ze 20 jaar later tegen, hebben ze 2 kinderen, en werkt hij nog steeds in die V&D. Wel met opslag maar verder nog hetzelfde. De 1e Apple Store is geopend, maar hij is er nooit gaan werken. Mocht hij niet (of wilde hij uiteindelijk niet) want dat zou onhandig zijn met de 2 kinderen. En zij helemaal trots dat hij zoveel voor de kinderen over heeft
Kortom, allemaal gelul.
Dat waren de sprookjes van Godshand weer, en TS nog 1 vraag. Wat in de creatieve sector wil je precies doen? Het is nogal vage kreet, wil je schilderen, wil je beroepsmuzikant worden, of grafisch ontwerper bij een marketing bureau zijn?
Same here. En juist daarom zou ik een ander dus ook niet bij voorbaat op opleiding of baan afwijzen.quote:
Ja, maar drive en passie laat je niet alleen zien in wat voor werk je doet, dat doe je ook daarbuiten.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:31 schreef VVDer het volgende:
[..]
Ambitie is onbetaalbaar en er is enorm gebrek aan ambitie! Ik begrijp dat het wellicht wat confronterend voor je is, maar vrouwen waar ik mee omga, die vallen op mannen met ambitie. Die hebben drive en passie om verder te komen in het leven
Maar een lekker ruim huis en fijne vakanties zijn wel erg fijnquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:32 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, maar drive en passie laat je niet alleen zien in wat voor werk je doet, dat doe je ook daarbuiten.
Althans, een echte workaholic als vriend zou ik bloedirritant gaan vinden.
Oh in het begin klopt het ook wel hoor, als ze een jaar of 25 zijn ofzo. Maar veel dromen gaan uiteindelijk verloren, maar als het stel verder tevreden is zal het haar aan haar reet roesten dat die directeursbaan niet gekomen is. Zolang ie tevreden ermee lijkt vindt ze het prima.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:31 schreef VVDer het volgende:
[..]
Ambitie is onbetaalbaar en er is enorm gebrek aan ambitie! Ik begrijp dat het wellicht wat confronterend voor je is, maar vrouwen waar ik mee omga, die vallen op mannen met ambitie. Die hebben drive en passie om verder te komen in het leven
Het werk wat iemand doet staat niet gelijk aan hoe slim zo een persoon is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Heeft denk ik ook met leeftijd te maken, ik ben 31 jaar en heb 2 dochters, ik zie me niet samen zijn met iemand die nog steeds vakken aan het vullen is.
Ja, maar geen must. Ik ben sowieso iemand die heel weinig om bezit en materiële dingen geeft.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:34 schreef VVDer het volgende:
[..]
Maar een lekker ruim huis en fijne vakanties zijn wel erg fijn
Ik vergat de quote te knippen, ik vind zelf dat mijn stukje prima aansluit bij het eerste deel van de quote. Plus begrijpt iedereen wat ik bedoel en daar gaat het om.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:30 schreef Godshand het volgende:
[..]
Over van de hak op de tak springen gesproken
Als dat echt een must is kun je ook altijd zelf je best doen om dat te bereiken. Daar heb je niet per se een vent voor nodig lijkt me.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:34 schreef VVDer het volgende:
[..]
Een workaholic zou ik ook niet willen, maar iemand die weinig voor zichzelf heeft en afhankelijk is van je zou ik nog erger vinden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:32 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, maar drive en passie laat je niet alleen zien in wat voor werk je doet, dat doe je ook daarbuiten.
Althans, een echte workaholic als vriend zou ik bloedirritant gaan vinden.
Ja hoor, maar daarvoor werk ik zelf genoeg.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:34 schreef VVDer het volgende:
[..]
Ik vraag me dan weer af of die mensen zich niet gaan vervelen? Zou zelf wel een dag simpel werk kunnen doen, maar als ik niet uitgedaagd word zou ik me kapot vervelen en geen zin meer hebben in het werk.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het werk wat iemand doet staat niet gelijk aan hoe slim zo een persoon is.
Als dat wel zo was dan gaf ik je gelijk.
Ik heb vroeger eens een collega gehad die werkte als orderpicker in een magazijn. Hij was eigenlijk psycholoog, maar had daar weinig zin in. Dus werkte hij gewoon in een simpel baantje wat voorzag in zijn levensonderhoud en waar hij het naar zijn zin had.
Omdat je dan niet in alle rust GTST kan kijken?quote:Ik zou me gaan irriteren aan iemand die iedere avond thuis om de bank zit.
Dat is een kwestie van opvoedenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Omdat je dan niet in alle rust GTST kan kijken?
Ik ga af en toe ook op een stoel zitten ipv op de bank.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:38 schreef snakelady het volgende:
Ik zou me gaan irriteren aan iemand die iedere avond thuis om de bank zit.
iemand die na zijn 30ste nog steeds vakkenvuller is heeft geen ambitie, mijn oom is ook als vakkenvuller begonnen en is nu bedrijfsleider, dat is ook ambitie, nog bij hetzelfde bedrijf werken maar je wel omhoogwerken.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het werk wat iemand doet staat niet gelijk aan hoe slim zo een persoon is.
Als dat wel zo was dan gaf ik je gelijk.
Ik heb vroeger eens een collega gehad die werkte als orderpicker in een magazijn. Hij was eigenlijk psycholoog, maar had daar weinig zin in. Dus werkte hij gewoon in een simpel baantje wat voorzag in zijn levensonderhoud en waar hij het naar zijn zin had.
Ik denk dat er maar vrij weinig beroepen zijn die altijd een uitdaging blijven. Vroeg of laat is het toch allemaal meer van hetzelfde en ken je het klappen van de zweep wel.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vraag me dan weer af of die mensen zich niet gaan vervelen? Zou zelf wel een dag simpel werk kunnen doen, maar als ik niet uitgedaagd word zou ik me kapot vervelen en geen zin meer hebben in het werk.
Zonder HBOtje ga jij niet geneukt worden vriendquote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:10 schreef Rhalius het volgende:
Graag had ik iets in de creatieve sector willen doen maar daar valt niet tussen te komen, ik ben ook afgewezen door verschillende opleidingen in die richting dus ik ben aangewezen op mijn diploma eerste verkoper, mijn back up plan.
Helaas was de crisis hier al uitgebroken toen mijn banenjacht echt begon een paar jaar geleden, en toen al werd ik overal afgewezen op gebrek aan ervaring. Ik bleef bij een supermarkt werken wat eerst mijn bijbaan was om wat inkomsten te houden terwijl ik bezig was met een nieuwe opleiding te vinden.
En nu ben ik dus 27, werk ik nog steeds in een supermarkt en is een baantje als verkoper het beste waar ik op kan hopen, tenzij ik alsnog ergens een kans krijg in de creatieve sector wat vrijwel onmogelijk is zonder de juiste contacten.
Wordt zoiets nu daadwerkelijk als een probleem gezien door vrouwen?
carriere maken zit er voor mij gewoon niet in, ik zou er dus ook geen problemen mee hebben om een partner te hebben die wel carriere maakt en haar zo goed mogelijk te ondersteunen.
Het maakt mij in ieder geval vrij onzeker. Mischien is het wel de natuurlijke drang om als man kostwinnaar te willen zijn dat het lastig maakt.
Maar ambities voor de detailhandel heb ik absoluut niet. een eigen winkel zou ik helemaal niet willen hebben. Het is leuk om met klanten bezig te zijn, maar ik zou absoluut niet de zorgen van een winkel eigenaar of bedrijfsleider willen hebben.
Onzin, misschien is diegene vakkenvuller omdat ie in zijn vrije tijd bezig is met zijn gitaar om door te breken.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
iemand die na zijn 30ste nog steeds vakkenvuller is heeft geen ambitie
Nogmaals, het niet hebben van ambitie om hogerop te komen staat niet gelijk met hoe slim iemand is.quote:dus als iemand op die leeftijd nog steeds vakken aan het vullen is zou dat voor mij een teken zijn dat die persoon geen ambitie heeft om hogerop te komen.
Je hebt van die types die dat zijn tot hun 50e. Maar op die leeftijd is het dan beetje vergane glorie hoorquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:43 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Onzin, misschien is diegene vakkenvuller omdat ie in zijn vrije tijd bezig is met zijn gitaar om door te breken.
Waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:45 schreef Waaghals het volgende:
Zijn er ook mannen die de carriere van de vrouw belangrijk vinden?
De meesten mannen willen niet dat ze een carriere in de erotische industrie heeftquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:45 schreef Waaghals het volgende:
Ik ken redelijk wat musicanten die proberen door te breken, maar ze hebben ook het besef dat de kans er is dat dat niet lukt dus hebben daarnaast ook nog een studie en/of werk waarin ze kunnen doorgroeien.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:43 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Onzin, misschien is diegene vakkenvuller omdat ie in zijn vrije tijd bezig is met zijn gitaar om door te breken.
Leven en laten leven zou ik zeggen. Als iemand gelukkig is als vakkenvuller, waarom zou ie dan moeite moeten doen om hogerop te komen?quote:Dat die kleine moeite dus nooit is genomen vind ik zonde.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
De meesten mannen willen niet dat ze een carriere in de erotische industrie heeft
Ik heb het ook niet over intelligentie, ik heb het over ambitie.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nogmaals, het niet hebben van ambitie om hogerop te komen staat niet gelijk met hoe slim iemand is.
Sommige mensen hebben ambitie. Andere vinden het wel prima om weinig verantwoordelijkheden te hebben en als ze 1x per jaar naar center parcs kunnen en een tweedehands auto kunnen rijden en een leuk huisje kunnen betalen dan vinden ze het allemaal best.
Om zo een persoon per definitie dom te noemen omdat hij/zij geen ambitie heeft om hogerop te komen vind ik persoonlijk nogal kortzichtig
Uiteraard moet iedereen dat voor zich weten, alleen is het mijn keuze dat ik dan liever geen relatie heb met zo iemand.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Leven en laten leven zou ik zeggen. Als iemand gelukkig is als vakkenvuller, waarom zou ie dan moeite moeten doen om hogerop te komen?
Uiteraardquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Leven en laten leven zou ik zeggen. Als iemand gelukkig is als vakkenvuller, waarom zou ie dan moeite moeten doen om hogerop te komen?
Maar niet van mij uit.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:50 schreef Geralt het volgende:
Ow op pagina 1 ging het daar kort over. Vandaar
En ik gaf aan dat ik vrouwen die dat belangrijk vonden behoorlijk kortzichtig vondquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
UiteraardMaar TS vroeg of vrouwen dat belangrijk vonden of niet.
Ik vind het belangrijk dat mijn vrouw ook blijft groeien (in carriere & ontwikkeling dan)quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:45 schreef Waaghals het volgende:
Leuke vraag. Ik zou wel graag zien dat "mijn vrouw" iets doet wat ze leuk vind in het dagelijks leven; en wanneer ze liever iets anders zou doen, dan zou ik haar ook motiveren om die stap te maken. Echter, iemand die heel sterk een bepaalde carrière ambieert vind ik dan wel een afknapper... ik wil niet het gevoel hebben dat ik op de tweede plaats kom. Ook zou ik het vervelend vinden wanneer er door de carrière weinig tijd is voor elkaar.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:45 schreef Waaghals het volgende:
Waarom is het kortzichtig om bepaalde eigenschappen belangrijk te vinden?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
En ik gaf aan dat ik vrouwen die dat belangrijk vonden behoorlijk kortzichtig vond
Tijd moet je maken. Er zijn al veel te veel mensen zonder ambitie of drive. Die verschuilen zich dan achter het excuus dat ze niet materialistisch zijn. Ik heb ambitie en jaag een carriere na. Ik wil mijn toekomst financieel zeker stellenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:58 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Leuke vraag. Ik zou wel graag zien dat "mijn vrouw" iets doet wat ze leuk vind in het dagelijks leven; en wanneer ze liever iets anders zou doen, dan zou ik haar ook motiveren om die stap te maken. Echter, iemand die heel sterk een bepaalde carrière ambieert vind ik dan wel een afknapper... ik wil niet het gevoel hebben dat ik op de tweede plaats kom. Ook zou ik het vervelend vinden wanneer er door de carrière weinig tijd is voor elkaar.
Dat kan, maar dan neem ik aan dat je zelf ook niet heel sterk een bepaalde carriere ambieert?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:58 schreef Axel1988 het volgende:
Echter, iemand die heel sterk een bepaalde carrière ambieert vind ik dan wel een afknapper... ik wil niet het gevoel hebben dat ik op de tweede plaats kom. Ook zou ik het vervelend vinden wanneer er door de carrière weinig tijd is voor elkaar.
Ik deel die visie niet met jou; maar dat heeft niets met het verschuilen achter het excuus "niet materialistisch zijn" te maken. Ik ben nog jong, maar ik weet hoe het is om in zowel een klein als in een groot huis te wonen. Ik ben erachter gekomen dat een groot huis en een grotere auto mij niet gelukiger hebben gemaakt. Voor mij voelt het allemaal wat leeg en oppervlakkig om het daarvoor te doen. Ik heb ervaring met het opzetten van bedrijven; en daar ligt ook mijn ambitie in de toekomst. Echter is het voor mij belangrijker dat een bedrijf dat ik opzet innovatief is en iets bijdraagt aan de samenleving / iets van onze problemen wegneemt; dan dat ik daar persoonlijk financieel beter van zou worden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:01 schreef VVDer het volgende:
[..]
Tijd moet je maken. Er zijn al veel te veel mensen zonder ambitie of drive. Die verschuilen zich dan achter het excuus dat ze niet materialistisch zijn. Ik heb ambitie en jaag een carriere na. Ik wil mijn toekomst financieel zeker stellen
Daar weet jij niks van.quote:
Lekker op de bank met je voeten op je kratje bier. Beetje met je playstation spelen en wiet roken. Lekker hoorquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:17 schreef ondeugend het volgende:
Nauwelijks belangrijk eigenlijk.
Wat ik veel belangrijker vind is dat hij gelukkig is met dat wat hij doet of niet doet. Dat hij wat te zeggen heeft en nadenkt.
Heb liever een colaatje eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:21 schreef VVDer het volgende:
[..]
Lekker op de bank met je voeten op je kratje bier. Beetje met je playstation spelen en wiet roken. Lekker hoor
Onzin... carriere willen maken is wat anders dan werk hebben waar je tevreden mee bent en gelukkig kunt zijn. Tussen carriere maken en bewust werkloos zijn zit nog een wereld.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:21 schreef VVDer het volgende:
[..]
Lekker op de bank met je voeten op je kratje bier. Beetje met je playstation spelen en wiet roken. Lekker hoor
dude, zo kun je alles wel in het belachelijke trekkenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:21 schreef VVDer het volgende:
[..]
En dan geeneens Mass Effect uitgespeeld.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:24 schreef Waaghals het volgende:
[..]
dude, zo kun je alles wel in het belachelijke trekken
lekker carriere maken hard werken, en op je 42e een bypass en 3 jaar later alsnog omvallen
Dit land zit vol met mensen die (bijna) gemiddeld wel prima vinden. Zo komen we lekker ver met z'n allen. Laten we de lat voor gemiddeld met z'n allen even aanzienlijk hoger leggenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:24 schreef Waaghals het volgende:
[..]
dude, zo kun je alles wel in het belachelijke trekken
lekker carriere maken hard werken, en op je 42e een bypass en 3 jaar later alsnog omvallen
Ver komen in welke zin? Waar wil je heen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:28 schreef VVDer het volgende:
[..]
Dit land zit vol met mensen die (bijna) gemiddeld wel prima vinden. Zo komen we lekker ver met z'n allen. Laten we de lat voor gemiddeld met z'n allen even aanzienlijk hoger leggen
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:28 schreef VVDer het volgende:
[..]
Dit land zit vol met mensen die (bijna) gemiddeld wel prima vinden. Zo komen we lekker ver met z'n allen. Laten we de lat voor gemiddeld met z'n allen even aanzienlijk hoger leggen
Lekker in de zon op de seychellen in een 5-sterren resort met je champagne-jus d'orange; samen met je secretaresse, terwijl je vrouw in Londen wordt genaaid door een bouwvakker die meehielp bij de gevelrenovatie van het kantoor... en dat alles terwijl op een steenworp afstand van jou luxe resort mensen liggen te verhongeren omdat ze nooit een eerlijke kans hebben gehad in deze wereld.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ver komen in welke zin? Waar wil je heen?
Hoe ziet de betere wereld er uit voor jou dan.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:33 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
[..]
Lekker in de zon op de seychellen in een 5-sterren resort met je champagne-jus d'orange; samen met je secretaresse, terwijl je vrouw in Londen wordt genaaid door een bouwvakker die meehielp bij de gevelrenovatie van het kantoor... en dat alles terwijl op een steenworp afstand van jou luxe resort mensen liggen te verhongeren omdat ze nooit een eerlijke kans hebben gehad in deze wereld.
Als we allemaal een stapje extra zetten en verantwoordelijkheid nemen voor waar je mee bezig bent, zouden we ook wat sneller uit de crisis kunnen groeien. Wellicht dat als men ziet dat je een extra stap zet we ook minder letten op de mensen om ons heen. Afgunst zie je in NL heel erg veel.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ver komen in welke zin? Waar wil je heen?
Hoe ziet de betere wereld er uit voor jou dan.
Ja als je het zo stelt, lijkt me dat ook wel wat hoorquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:33 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
[..]
Lekker in de zon op de seychellen in een 5-sterren resort met je champagne-jus d'orange; samen met je secretaresse, terwijl je vrouw in Londen wordt genaaid door een bouwvakker die meehielp bij de gevelrenovatie van het kantoor... en dat alles terwijl op een steenworp afstand van jou luxe resort mensen liggen te verhongeren omdat ze nooit een eerlijke kans hebben gehad in deze wereld.
Je bent creatief om aan te tonen dat je ambitieloos bentquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:33 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
[..]
Ik vind 40 uur per week werken, en ieder jaar belasting betalen wel voldoende eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:35 schreef VVDer het volgende:
[..]
Als we allemaal een stapje extra zetten en verantwoordelijkheid nemen voor waar je mee bezig bent, zouden we ook wat sneller uit de crisis kunnen groeien. Wellicht dat als men ziet dat je een extra stap zet we ook minder letten op de mensen om ons heen. Afgunst zie je in NL heel erg veel.
Wanneer de meeste mensen hun best doen om te groeien in hun rol/werk zouden we wellicht ook minder subsidies uitgeven. Laat de mensen die het kunnen gewoon voor zichzelf zorgen
Dat is dus wat de meesten in NL wel voldoende vinden. Zolang ze hier en daar maar wat subsidie ontvangen en lekker kunnen klagen over hoe slecht ze het hebben en hoe materialistisch de mensen wel niet zijn die wel een carriere najagenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vind 40 uur per week werken, en ieder jaar belasting betalen wel voldoende eigenlijk.
Wie zegt nou dat mensen die geen carriere maken of willen maken geen verantwoording nemen voor waar ze wel mee bezig zijn? Mensen die niet zo denken als jij, zijn niet meteen laterfanters. Misschien doen ze wel iets aan de maatschappij zelf en minder aan jouw economie.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:35 schreef VVDer het volgende:
[..]
Als we allemaal een stapje extra zetten en verantwoordelijkheid nemen voor waar je mee bezig bent, zouden we ook wat sneller uit de crisis kunnen groeien. Wellicht dat als men ziet dat je een extra stap zet we ook minder letten op de mensen om ons heen. Afgunst zie je in NL heel erg veel.
Wanneer de meeste mensen hun best doen om te groeien in hun rol/werk zouden we wellicht ook minder subsidies uitgeven. Laat de mensen die het kunnen gewoon voor zichzelf zorgen
Het probleem is dat we veel geld kwijt zijn aan subsidies, maar dat dat flink omlaag kan wanneer iedereen zich even wat meer zou inzettenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:39 schreef Kandijfijn het volgende:
@Vvd-er
Waarom projecteer jij je eigen levensvisie op iedereen? En beticht je hen ervan slechts excuses te hebben wanneer zij een andere visie op het leven hebben.
We hebben mensen met veel ambitie nodig in onze maatschappij maar daar buiten nog veel meer mensen die lekker rustig willen werken voor die mensen met ambitie.
Ik krijg geen subsidie, en klaag ook niet over hoe slecht ik het heb of over mensen die een carriere najagen, en nu ?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:40 schreef VVDer het volgende:
[..]
Dat is dus wat de meesten in NL wel voldoende vinden. Zolang ze hier en daar maar wat subsidie ontvangen en lekker kunnen klagen over hoe slecht ze het hebben en hoe materialistisch de mensen wel niet zijn die wel een carriere najagen
NUTSHELLquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:40 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wie zegt nou dat mensen die geen carriere maken of willen maken geen verantwoording nemen voor waar ze wel mee bezig zijn? Mensen die niet zo denken als jij, zijn niet meteen laterfanters. Misschien doen ze wel iets aan de maatschappij zelf en minder aan jouw economie.
Ik ben wel benieuwd.. wat zie jij als de oorzaak van deze crisis eigenlijk?
Status vind ik achterhaald! Daar geloof ik niet inquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:45 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind het trouwens prima dat mensen een carriere najagen als ze daar gelukkig van worden. Voor mij gaat het erom dat je er toe doet, niet wat je doet en hoeveel status je daarmee bereikt. Maar niet iedereen wordt gelukkig van een carriere.
Het probleem met subsidie's is dat ze bestaan, daarmee marktverstorend werken en daarom in hun eigen noodzaak voorzien. Maar dit is een hele andere discussie en niet geschikt voor dit topic verder.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:40 schreef VVDer het volgende:
[..]
Het probleem is dat we veel geld kwijt zijn aan subsidies, maar dat dat flink omlaag kan wanneer iedereen zich even wat meer zou inzetten
Dan vind je alle vrouwen behoorlijk kortzichtig.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
En ik gaf aan dat ik vrouwen die dat belangrijk vonden behoorlijk kortzichtig vond
En zou dat niet kunnen zijn omdat we nooit tevreden zijn met wat we al hebben? Omdat we menen carriere te moeten maken en alleen dan succesvol kunnen zijn omdat ons huis misschien niet bij die status past en dat dus groter en duurder moet?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:45 schreef VVDer het volgende:
[..]
Ondoorzichtelijke financiele constructies voornamelijk in hypotheken. In Europa is het denk ik kapot gegaan door te weinig toezicht en te slappe afspraken wanneer landen in de EU niet voldoen aan het begrotingstekort. Goldman Sachs heeft Griekenland kapot gemaakt. Wij zien het niet eens, maar moeten snoeihard bloeden.
Tevens mensen die zelf niet nadenken voordat ze ergens een handtekening onder zetten. Lekker 100% aflossingsvrij een hypotheek afsluiten met daarin nog een studieschuld en of verbouwing. Tevens lekker lenen voor zaken waar je geen geld voor hebt.
Dus onze AAA status verliezen is ook geen probleem.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:47 schreef VVDer het volgende:
[..]
Status vind ik achterhaald! Daar geloof ik niet in
Top.. Nu maar hopen dat je werknemers zal gaan vinden die een extra stap willen zetten om het bedrijf van hun werkgever een succes te willen maken. Als je in een restaurant mensen hebt die gewoon gemiddeld zijn, zal je ook niet iets speciaals kunnen neerzettenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het probleem met subsidie's is dat ze bestaan, daarmee marktverstorend werken en daarom in hun eigen noodzaak voorzien. Maar dit is een hele andere discussie en niet geschikt voor dit topic verder.
Ik heb zelf de ambitie binnen 6-12 maand een restaurant te beginnen ik leef al jarenlang als iemand met een minimaal loon en heb daardoor een aanzienlijk bedrag kunnen sparen. Samen met geld wat ik van broer kan lenen en inleg van compagnon gaan we aan de slag.
Ik vind dit alles redelijk ambitieus van mezelf, maar mijn ambitie kan slechts voortbestaan dankzij de gratie van mensen die liever ''gewoon werknemer'' willen zijn. Die hun best willen doen maar niet de baas hoeven zijn die hun visie in de mijne zullen en willen schikken.
Hahahaha dat dan weer welquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dus onze AAA status verliezen is ook geen probleem.
Sterker nog, veel mensen hebben simpelweg niet de eigenschappen om een dergelijke onderneming op te zetten. Er komt echt heel veel bij kijken; als je zou verlangen dat iedereen op dit soort manieren zijn nek uit gaat steken, dan gaan we voornamelijk onzettend veel faillisementen en burnouts zien.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het probleem met subsidie's is dat ze bestaan, daarmee marktverstorend werken en daarom in hun eigen noodzaak voorzien. Maar dit is een hele andere discussie en niet geschikt voor dit topic verder.
Ik heb zelf de ambitie binnen 6-12 maand een restaurant te beginnen ik leef al jarenlang als iemand met een minimaal loon en heb daardoor een aanzienlijk bedrag kunnen sparen. Samen met geld wat ik van broer kan lenen en inleg van compagnon gaan we aan de slag.
Ik vind dit alles redelijk ambitieus van mezelf, maar mijn ambitie kan slechts voortbestaan dankzij de gratie van mensen die liever ''gewoon werknemer'' willen zijn. Die hun best willen doen maar niet de baas hoeven zijn die hun visie in de mijne zullen en willen schikken.
Dan geloof je toch in status en is het dus nog lang niet achterhaald.quote:
Dat bedoel ik, en dan heb ik geen personeelquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:51 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Sterker nog, veel mensen hebben simpelweg niet de eigenschappen om een dergelijke onderneming op te zetten. Er komt echt heel veel bij kijken; als je zou verlangen dat iedereen op dit soort manieren zijn nek uit gaat steken, dan gaan we voornamelijk onzettend veel faillisementen en burnouts zien.
Is een gedachtegang! Dat zou wellicht ook de afgunst van veel mensen kunnen verklaren. In London is het totaal anders. Daar mag je laten zien dat je "het hebt gemaakt". Daar zijn ze niet jaloers.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:48 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En zou dat niet kunnen zijn omdat we nooit tevreden zijn met wat we al hebben? Omdat we menen carriere te moeten maken en alleen dan succesvol kunnen zijn omdat ons huis misschien niet bij die status past en dat dus groter en duurder moet?
Ik ga nu trouwens even lanterfanten... het is mijn vrije dag vandaag.
Niet iedereen hoeft iets voor zichzelf te beginnen om het verschil te maken. Kijk om je heen en doe net iets meer. Ook al is dat in je normale / huidige rol. Later zullen we meerdere deuren openen. Het heeft echt met attitude te makenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:51 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Sterker nog, veel mensen hebben simpelweg niet de eigenschappen om een dergelijke onderneming op te zetten. Er komt echt heel veel bij kijken; als je zou verlangen dat iedereen op dit soort manieren zijn nek uit gaat steken, dan gaan we voornamelijk onzettend veel faillisementen en burnouts zien.
In deze niet nee haha Geniet van je vrije dagquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:51 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dan geloof je toch in status en is het dus nog lang niet achterhaald.
Klopt; maar om het beste uit je werknemers te halen, heb je als ondernemer/manager ook een belangrijke rol. Dat komt van twee kanten in mijn ogen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:50 schreef VVDer het volgende:
[..]
Top.. Nu maar hopen dat je werknemers zal gaan vinden die een extra stap willen zetten om het bedrijf van hun werkgever een succes te willen maken. Als je in een restaurant mensen hebt die gewoon gemiddeld zijn, zal je ook niet iets speciaals kunnen neerzetten
Heel veel succes en plezier straks met het opzetten van je restaurant. Ontzettend zwaar maar mega gaaf!
100% mee eens. Het moet een klimaat / cultuur zijn. Als je maar zorgt dat je mensen kunnen accelereren in hun rolquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:54 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Klopt; maar om het beste uit je werknemers te halen, heb je als ondernemer/manager ook een belangrijke rol. Dat komt van twee kanten in mijn ogen.
wel ambitieus om jezelf zo maar op te werpen als discussieleidsterquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:17 schreef ondeugend het volgende:
Het ging er ook om wat vrouwen dachten...
Ik stel voor de microfoon aan hen te geven.
Daaruit blijkt dat je ambitieus kunt zijn zonder een daadwerkelijke carriere na te jagen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:19 schreef Waaghals het volgende:
[..]
wel ambitieus om jezelf zo maar op te werpen als discussieleidster
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Vind het nou eigenlijk wel leuk geweest Mark, nu terug het Catshuis in verdomme.
Jouw gezondheid is dan ook een extra factor die de situatie heel anders maakt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:29 schreef dawg het volgende:
ambitie op carrière-niveau heb ik niet zo lang geleden maar laten varen. zodra je gezondheid niet goed meewerkt, en je niet fulltime kunt werken en de nodige papiertjes hebt, kun je ambiëren wat je wilt maar je blijft toch afhankelijk van werkgevers die je aan moeten willen nemen en dan ook nog eens in je willen investeren. helaas investeerden mijn ex-werkgevers liever in het wegkrijgen van ondergetekende. of dat uit onwil of onbegrip of weet ik wat is doet er eigenlijk niet eens toe.
ambitie op andere dingen dan werk heb ik. levenservaring meer dan me lief is. en wat te vertellen heb ik ook. ambitie op carrière-niveau vind ik bij vrouwen dan ook niet heel erg belangrijk.
Anders ja, maar mijns inziens een stuk moeilijker en gecompliceerder. Dan moet je een vrouw vinden die nog wat verder kijkt dan het gebrek aan opleiding/inkomen/status.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:24 schreef Ripley het volgende:
[..]
Jouw gezondheid is dan ook een extra factor die de situatie heel anders maakt.
Hoeraaaaaa.... een tevreden mens!quote:
ambities en dromen zijn een prachtig iets, dat is wel iets wat ik in ene partner zoek, maar of ze nou werkt in een kapsalon en dr dromen los staan van dr werk, of werkt op een topfunctie en nog hoger wilt maakt me niet uitquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:57 schreef thatday het volgende:
Mijn ex is 28 en werkt bij de supermarkt. Heeft toen hij jonger was nooit het belang van en goede opleiding ingezien. Ik was verliefd, vond het niet erg. Maar het feit dat het wel prima was zo, dat was echt een domper. Ook eind 20 kun je nog ambities hebben en iets ondernemen..
ambitie hoeft niet binnen werk te liggen vind ik, ooit een boek publiceren, je kunt die in belangrijke gallerijen hangt, de hoogste berg bekimmen, alle landen van de wereld bezoeken, het kan op vele manierenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:03 schreef thatday het volgende:
Hij had geen doel/ambitie.. Ja genieten, maar dat heeft ieder mens wel gemeen denk ik.
Ik zou naar oostbloklanden gaan, daar zijn ze nooit uit op geld!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:20 schreef Don_Kleine_Johny_Bling het volgende:
Ik als P.I.M.P heb het helemaal gehad met die Nederlandse meiden. Ze zijn alleen op geld uit! Geef mij maar alle andere vrouwen zolang ze niet uit NEDERLAND KOMEN
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:55 schreef Kper_Norci het volgende:
Nou, hier komt ie hoor, de eerste ambitieloze man...Aangenaam, Kper_Norci, ik werk om te kunnen leven en niet andersom, werk is voor mij een noodzakelijk kwaad. Ik vind de tijd buiten mijn werk veel belangrijker voor me dan die uren die ik op kantoor/magazijn doorbreng. Gelukkig heb ik een baan kunnen vinden waar ik me niet verveel, waar ik het naar mijn zin heb, maar waar het ook geen probleem is dat ik iedere dag klokslag half 6 de deur achter me dichttrek en de volgende dag om kwart voor 9 weer present ben.
Nee, ik streef geen carriëre na, het geld wat ik verdien met mijn huidige baan is prima, kan er mijn rekeningen mee betalen, de wekelijkse boodschappen, en ik hou ook nog wat over om van te sparen, zodat ik daar weer leuke dingen van kan doen of kopen. Voor de rest vind ik mijn vrije tijd veel te belangrijk om ook nog een carriëre na te streven, prima hoor dat er mensen zijn die meer dan 60 uur per week willen werken, mij niet gezien. Ik snap dat met name VVDer hier best een probleem mee heeft, I couldn't care less. Overigens ook een partij waar ik nooit van mijn leven op zal stemmen, maar goed, dat hoef ik hier verder ook niet uit te leggen.
Verder ben ik nog geen vrouw tegengekomen die hier ooit een probleem van heeft gemaakt, maar ik moet toegeven dat ik ambitie bij de vrouw op het gebied van carriëre ook niet interessant vind, dus met die types zal ik ook niet zo snel een praatje maken. Nee, geef mij maar gewoon iemand die net zoals ik niet zo materialistisch is ingesteld, en die er gelukkiger van wordt om samen leuke dingen te doen, dan 's avonds alleen op de bank te zitten omdat de ander nog aan het werk is.
Klinkt leuker dan het is, neem aan dat je nu bijvoorbeeld ook nog geen kinderen hebt. En die kinderen wil je ook op een sport kunnen doen of een leuk verjaardagsfeestje kunnen geven. Groter huis nodig met kinderen etc etc etcquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:55 schreef Kper_Norci het volgende:
Nou, hier komt ie hoor, de eerste ambitieloze man...Aangenaam, Kper_Norci, ik werk om te kunnen leven en niet andersom, werk is voor mij een noodzakelijk kwaad. Ik vind de tijd buiten mijn werk veel belangrijker voor me dan die uren die ik op kantoor/magazijn doorbreng. Gelukkig heb ik een baan kunnen vinden waar ik me niet verveel, waar ik het naar mijn zin heb, maar waar het ook geen probleem is dat ik iedere dag klokslag half 6 de deur achter me dichttrek en de volgende dag om kwart voor 9 weer present ben.
Nee, ik streef geen carriëre na, het geld wat ik verdien met mijn huidige baan is prima, kan er mijn rekeningen mee betalen, de wekelijkse boodschappen, en ik hou ook nog wat over om van te sparen, zodat ik daar weer leuke dingen van kan doen of kopen. Voor de rest vind ik mijn vrije tijd veel te belangrijk om ook nog een carriëre na te streven, prima hoor dat er mensen zijn die meer dan 60 uur per week willen werken, mij niet gezien. Ik snap dat met name VVDer hier best een probleem mee heeft, I couldn't care less. Overigens ook een partij waar ik nooit van mijn leven op zal stemmen, maar goed, dat hoef ik hier verder ook niet uit te leggen.
Verder ben ik nog geen vrouw tegengekomen die hier ooit een probleem van heeft gemaakt, maar ik moet toegeven dat ik ambitie bij de vrouw op het gebied van carriëre ook niet interessant vind, dus met die types zal ik ook niet zo snel een praatje maken. Nee, geef mij maar gewoon iemand die net zoals ik niet zo materialistisch is ingesteld, en die er gelukkiger van wordt om samen leuke dingen te doen, dan 's avonds alleen op de bank te zitten omdat de ander nog aan het werk is.
Ik voel niet de behoefte om nu veel geld te verdienen omdat er eventueel in de toekomst een kans is dat er kinderen komen. Ik kom zelf uit een arbeidersgezin waar we het vroeger thuis helemaal niet zo breed hadden, waar anderen op de nieuwste Nike's liepen deed ik dat niet. Vond ik dat jammer, nee, totaal niet. Zo heb ik namelijk geleerd om tevreden te zijn met wat je wel hebt, en niet om jaloers te kijken naar wat anderen meer hebben. Ik heb daardoor bijvoorbeeld ook altijd het nut van sparen ingezien, ik ken tegenwoordig onderhand meer mensen die niet sparen, dan wel.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:42 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Klinkt leuker dan het is, neem aan dat je nu bijvoorbeeld ook nog geen kinderen hebt. En die kinderen wil je ook op een sport kunnen doen of een leuk verjaardagsfeestje kunnen geven. Groter huis nodig met kinderen etc etc etc
voor mij niet. ik vind het oppervlakkig overkomen, al komt dat ongetwijfeld ook door mijn ervaringen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:24 schreef Ripley het volgende:
[..]
Jouw gezondheid is dan ook een extra factor die de situatie heel anders maakt.
Nou ik persoonlijk niet maar ik ben misschien niet representatief voor het meerendeel van de vrouwenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:32 schreef Godshand het volgende:
VVDer komt als zo'n naief mannetje van 20 over, die denkt dat de armoede in Afrika zo opgelost is, als de mensen allemaal wat ambitieuzer zouden zijn
Ik ben benieuwd of sommige dames hier nu VVDer inderdaad interessanter vinden dan Kper_Norci bijvoorbeeld? Dan zou het onderwerp van het topic dus kloppen?
Lezen blijft lastig voor vrouwen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:10 schreef Sinosappel het volgende:
Valt me op dat over het algemeen mannen in dit topic denken dat het voor vrouwen heel belangrijk is en vrouwen in dit topic zeggen dat ze het niet zo belangrijk vinden.
Dat is 'm denk ik inderdaad. Het is wel romantisch om te stellen dat de carrière en ambitie er niets toe doen, maar wanneer puntje bij paaltje komt vinden ze juist de karaktereigenschappen die carrièregericht en ambitieuze mannen hebben juist aantrekkelijk. Dat zit 'm in het actieve, initiatiefrijke en sociaal vaardige, zoals bovenstaande auteur al terecht opmerkt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:27 schreef Kandijfijn het volgende:
In de praktijk veel, veel belangrijker dan vrouwen in eerste instantie willen toegeven. Alhoewel het er waarschijnlijk ook mee te maken heeft dat mannen met een betere carrière zichzelf beter in hun vel voelen en vaker initiatiefrijker zijn.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Lezen blijft lastig voor vrouwen.
Aan de andere kant zijn vrouwen net zo moeilijk in een bepaald gedrag te vatten dan mannen het zijnquote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is 'm denk ik inderdaad. Het is wel romantisch om te stellen dat de carrière en ambitie er niets toe doen, maar wanneer puntje bij paaltje komt vinden ze juist de karaktereigenschappen die carrièregericht en ambitieuze mannen hebben juist aantrekkelijk. Dat zit 'm in het actieve, initiatiefrijke en sociaal vaardige, zoals bovenstaande auteur al terecht opmerkt.
Dit wil trouwens niet zeggen dat ik zelf zo carrièregericht ben. Wel moet ik om het werk wat ik wil doen gediplomeerd zijn op een aantal gebieden, waardoor ik na m'n eerste master ook een tweede master dien af te ronden. Zelf vind ik dat alleen maar interessant en goed voor mijn ontwikkeling, niet zozeer goed voor mijn portemonnee. Ik vind wat ik doe interessant en zodoende wil ik er mezelf verder in verdiepen en m'n brood mee verdienen.
Wacht maar tot ie zijn broek uittrektquote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:54 schreef La_Vita het volgende:
Ik word niet zo opgewonden van mannen die vakkenvullen of aan de lopende band werken hoor.
Je hebt ook nog de pindasausvullers.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:54 schreef La_Vita het volgende:
Ik word niet zo opgewonden van mannen die vakkenvullen of aan de lopende band werken hoor.
Waarom eigenlijk? Als die persoon zich er zelf echt prima bij voelt, daar voor kiest?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:05 schreef snakelady het volgende:
Het liefste zou ik willen roepen, mij maakt het niks uit, maar als ik heel eerlijk ben maakt het me wel iets uit in de zin van, ik zou geen relatie met iemand kunnen hebben die niet gemotiveerd is en hoger op wil komen.
in jouw geval is die wens er wel, dat zou al heel wat goedmaken voor me.
Is het een persoon die bij een supermarkt werkt en het allemaal wel best vindt en geen behoefte heeft om verder te komen, dan zou ik daar zeker wel moeite mee hebben.
Ik word ook niet opgewonden van werkende vrouwen, tenzij je werk aan m'n lul zuigen is.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:54 schreef La_Vita het volgende:
Omdat dat niet mijn levensstijl is, je zoekt toch (onbewust) meestal iemand die het beste aansluit bij je eigen levensstijl.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 07:20 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Als die persoon zich er zelf echt prima bij voelt, daar voor kiest?
Kun je het iets praktischer toelichten?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 09:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat dat niet mijn levensstijl is, je zoekt toch (onbewust) meestal iemand die het beste aansluit bij je eigen levensstijl.
Ik ben bekend met de term "containerbegrip"....quote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:51 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Kun je het iets praktischer toelichten?
Dan licht ik de term "containerbegrip" toe
Ik denk niet dat er mensen bestaan die niet vooruit willen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de term "containerbegrip"....
Ik ben een persoon die vooruit wil in het leven, op alle vlakken, sociaal, economisch, geestelijk, lichamelijk enz.
Om die reden zou ik het persoonlijk moeilijk vinden om samen te zijn met iemand die genoegen neemt met wat hij op dat moment heeft.
Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat die levensvisie verkeerd is, alleen het is niet iets wat aansluit bij de mijne.
Dat zou uiteindelijk gaan botsen.
Dat laatste zou ik juist stimuleren, ik ben zelf freelance fotografe en ben momenteel bezig met een boek schrijven.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:06 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er mensen bestaan die niet vooruit willen.
Ik denk wel dat er veel mensen bestaan die heel krap denken als het aankomt op zaken als ontwikkeling en vooruitgang.
Eigenlijk ben je vrij beperkt bezig wanneer je ontwikkeling gelijkstelt aan arbeidstechnische ontwikkeling (ik zeg niet dat jij dit per se doet). In veruit de meeste beroepsvelden leer je geen dingen waar andere mensen ademloos naar zullen willen luisteren of waarmee je ze iets te denken meegeeft.
Ik noem maar wat.
Zou je bijvoorbeeld net zo denken over iemand die intussen redelijk verdienstelijk musiceert, schildert, of zich anderszins op intellectueel vlak probeert te verbreden... Maar die de dingen die hij zoekt in veel mindere mate in werk vindt?
Okeequote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik juist stimuleren, ik ben zelf freelance fotografe en ben momenteel bezig met een boek schrijven.
Mijn moeder heeft meerdere exposities gehad met haar schilderijen en heb ook meerder mensen in mijn omgeving die met muziek bezig zijn.
Het gaat mij dus niet om de status van een beroep en ook niet om alleen de verdiensten, maar om de vooruitgang in ontwikkeling van een persoon.
Het valt me op dat er voor veel vrouwen ineens een omslagpunt lijkt te zijn, zo vlak na hun afstuderen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik merk wel aan bepaalde dames om me heen dat 'ambitie' en 'carriere' erg belangrijk zijn. En daar komt ook nog een 3e bij, namelijk centen. Meestal heb je dat wel snel door na verloop van tijd.
Het is inderdaad een warboel aan Ideëen, en ik ben bereid elke kans aan te grijpen om mijn creativiteit te benutten, het zou zonde zijn als ik er niets mee zou doen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:33 schreef Ripley het volgende:
Hoi TS, het komt me voor dat je een soort warboel van ideeen overal probeert te slijten. Dat is erg moeilijk als buitenstaander. Het zet veel meer zoden aan de dijk om te zorgen dat je een lullig baantje aanneemt, maar wel in de industrie waar je in terecht wil komen. Zo kun je stukje bij beetje jezelf opwerken, je netwerk uitbreiden en bewijzen wat je kan.
Ik weet ook niet hoe je live bent, maar zo in tekst vind ik je erg warrig en breedsprakig overkomen. Misschien heeft het nut om in ieder geval je energie iets meer te leren bundelen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:05 schreef Rhalius het volgende:
[..]
Het is inderdaad een warboel aan Ideëen, en ik ben bereid elke kans aan te grijpen om mijn creativiteit te benutten, het zou zonde zijn als ik er niets mee zou doen.
Helaas zijn zelfs lullige baantjes in de creatieve beroepen lastig te krijgen, of ver van huis.
Verhuizen kan vrij duur worden, en het is nou niet echt iets om te doen om koffie te schenken bij een reclame bureau in groningen, om maar wat te noemen.
@Kwadeafdronk, ik zal er eens naar kijken, heb nog nooit een ipad aangeraakt overigens.
De bedenker van Levensweg bedacht het doordat Lincoln besloot een baard te groeien.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:35 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hoorde net op 3 fm, win je droombaan als bordspelbedenker- of maker in combinatie met de ipad. Tis maar voor 1 dag maar misschien iets voor jou
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |