abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109687702
Graag had ik iets in de creatieve sector willen doen maar daar valt niet tussen te komen, ik ben ook afgewezen door verschillende opleidingen in die richting dus ik ben aangewezen op mijn diploma eerste verkoper, mijn back up plan.

Helaas was de crisis hier al uitgebroken toen mijn banenjacht echt begon een paar jaar geleden, en toen al werd ik overal afgewezen op gebrek aan ervaring. Ik bleef bij een supermarkt werken wat eerst mijn bijbaan was om wat inkomsten te houden terwijl ik bezig was met een nieuwe opleiding te vinden.

En nu ben ik dus 27, werk ik nog steeds in een supermarkt en is een baantje als verkoper het beste waar ik op kan hopen, tenzij ik alsnog ergens een kans krijg in de creatieve sector wat vrijwel onmogelijk is zonder de juiste contacten.

Wordt zoiets nu daadwerkelijk als een probleem gezien door vrouwen?

carriere maken zit er voor mij gewoon niet in, ik zou er dus ook geen problemen mee hebben om een partner te hebben die wel carriere maakt en haar zo goed mogelijk te ondersteunen.

Het maakt mij in ieder geval vrij onzeker. Mischien is het wel de natuurlijke drang om als man kostwinnaar te willen zijn dat het lastig maakt.

Maar ambities voor de detailhandel heb ik absoluut niet. een eigen winkel zou ik helemaal niet willen hebben. Het is leuk om met klanten bezig te zijn, maar ik zou absoluut niet de zorgen van een winkel eigenaar of bedrijfsleider willen hebben.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_109687729
heel belangrijk, zonder carriere geen chicks :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_109688026
Liefde is toch met iemand willen zijn om zijn karakter en dergelijke, dit zal pas een bijzaak worden dan. Kan me alleen wel voorstellen als vrouwen vragen: wat voor werk doe je. En je zou dan dit moeten vertellen. Dat het op de 1e ontmoeting wel een eventuele afknapper zou kunnen veroorzaken....
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_109688049
Ik vind het niet zo belangrijk wat iemand doet, als ie maar iets doet en daarvoor gaat. Ik hou niet van geslack, maar heb zelf een goede baan dus kan in ieder geval in financieel opzicht de kar wel trekken.

Ik vind het niet negatief dat je in een supermarkt werkt, ik vind het stommer dat je weinig initiatief toont. Als jij iets wilt doen in de creatieve sector moet je daar zelf moeite voor doen en in investeren. Ga vrijwilligerswerk doen in die richting, ga werken bij een regionale zender of blaadje etc. Het zal je niet allemaal aan komen waaien, zoals je al hebt gewerkt.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_109688112
Nee, je stelt het niet op de juiste manier. Ik denk dat het ware probleem is dat jij je niet thuis voelt in de huidige werksituatie en de daarbij behorende carriere mogelijkheden. En ik denk dat dat belemmerend kan werken voor jou op relationeel gebied. Maar, er zijn genoeg vrouwen die er geen punt van maken wanneer je in een supermarkt werkt; dat is opzichzelf geen probleem. Uiteraard zijn er wel vrouwen die statusgeil zijn; vrouwen die het belangrijk vinden dat een man macht en geld heeft... maar waarschijnlijk zijn dat toch niet het type vrouwen waar jij naar op zoek bent; dus daar moet je je dan ook niet druk om maken in mijn ogen.
pi_109688192
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:21 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het niet zo belangrijk wat iemand doet, als ie maar iets doet en daarvoor gaat. Ik hou niet van geslack, maar heb zelf een goede baan dus kan in ieder geval in financieel opzicht de kar wel trekken.

Ik vind het niet negatief dat je in een supermarkt werkt, ik vind het stommer dat je weinig initiatief toont. Als jij iets wilt doen in de creatieve sector moet je daar zelf moeite voor doen en in investeren. Ga vrijwilligerswerk doen in die richting, ga werken bij een regionale zender of blaadje etc. Het zal je niet allemaal aan komen waaien, zoals je al hebt gewerkt.
Goed omschreven; ik heb het gevoel dat een grote groep dames hier ongeveer hetzelfde over denken... en ik geef ze daarin ook groot gelijk.
pi_109688264
In de praktijk veel, veel belangrijker dan vrouwen in eerste instantie willen toegeven. Alhoewel het er waarschijnlijk ook mee te maken heeft dat mannen met een betere carrière zichzelf beter in hun vel voelen en vaker initiatiefrijker zijn.
pi_109688321
maakt niet uit of je carriere hebt of hebt gemaakt, als je maar genoeg geld hebt om haar hele jaren te laten slacken
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:30:17 #9
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_109688361
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:25 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Goed omschreven; ik heb het gevoel dat een grote groep dames hier ongeveer hetzelfde over denken... en ik geef ze daarin ook groot gelijk.
Inderdaad. Vooral gebrek aan initiatief, ambitie en een afhankelijke opstelling is niet aantrekkelijk. Een topfunctie hoeft écht niet, maar ik vind het wel aantrekkelijk als een man zelf initiatief neemt, energie en ambitie steekt in zijn carrière.
pi_109688413
Zou je huisman willen worden TS?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:34:20 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_109688516
Vrouwen willen de zekerheid dat ze een nestje kunnen bouwen en kindjes kunnen krijgen. Dat wordt lastig als je op je 27e nog vakkenvult.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:38:33 #12
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109688648
Veel vrouwen zoeken een man met een gelijke status of hoger. Verklaart waarom opmerkelijk veel hoogopgeleide vrouwen en veel laagopgeleide mannen single zijn.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_109688830
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:34 schreef Pikkebaas het volgende:
Vrouwen willen de zekerheid dat ze een nestje kunnen bouwen en kindjes kunnen krijgen. Dat wordt lastig als je op je 27e nog vakkenvult.
Nouja, op 27jarige leeftijd kun je prima een vriendin krijgen in de leeftijd 20-24 jaar; die meiden zijn vaak nog niet echt bezig met settelen in die zin... TS moet iemand zoeken die bij zijn situatie past; dat is inderdaad wel waar.
pi_109688999
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:38 schreef Zihuatanejo het volgende:
Veel vrouwen zoeken een man met een gelijke status of hoger. Verklaart waarom opmerkelijk veel hoogopgeleide vrouwen en veel laagopgeleide mannen single zijn.
Op de een of andere manier heb ik bij de definitie "hoogopgeleide vrouw die iemand met gelijke of hogere status zoekt"; al snel het beeld van een kille carrière-tijger... niet het type wat ik als hoogopgeleide man zou willen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:48:37 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109689018
Ik vind de carrière an sich niet zo belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is dat iemand ambities heeft en die najaagt, want als ik ergens een hekel aan heb is het mensen die zeggen "ach ik vind het wel prima zo". Dus zo iemand zou ook niet bij me passen want aan die houding ga ik me kapot ergeren.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:49:53 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109689080
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:48 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Op de een of andere manier heb ik bij de definitie "hoogopgeleide vrouw die iemand met gelijke of hogere status zoekt"; al snel het beeld van een kille carrière-tijger... niet het type wat ik als hoogopgeleide man zou willen.
Hoeft niet kil te zijn toch, of zijn alle hoog opgeleide mannen ook kille carrière tijgers?
Maar waarom zou je niet iemand van ongeveer gelijk niveau willen?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:09:20 #17
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_109689790
quote:

[..]

Geloof me. Ik heb een tijdje laagopgeleide vrouwen gedate. Makkelijke prooi. Maar het is niet leuk om om te gaan met meiden voor wie een baantje bij etos het hoogst haalbare is. Je krijgt dan toch een kloof omdat je moeilijk kan uitleggen wat je meemaakt als je zo verschilt. Als ik na een dag workshops faciliteren thuiskom ben ik (geestelijk) gesloopt, zijn snapte dat niet, ik had immers de hele dag gezeten.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_109689867
Wat ik me meer afvraag zou een vrouw dan ook echt een liefde laten staan omdat hij toevallig nog een rot baan heeft... (ondanks dat hij zelf wellicht wel meer kan en intelligent is)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:11:37 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109689873
|Het gaat mij erom dat je met een man op hetzelfde niveau kan praten. Dat zijn baan dan misschien laaggeschoold is, dat schrikt misschien in eerste instantie af. Maar als de persoon erachter leuk is, dan is dat geen probleem.

De instelling van de man is echter wel belangrijk. Vindt hij het werk geweldig dan is het goed. Vindt hij het niets en wil hij eig hogerop of iets anders maar doet hij door laksheid niets en zit ie maar te zeuren, ja dan kan je het bekijken :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:12:30 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109689915
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:09 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Als ik na een dag workshops faciliteren thuiskom ben ik (geestelijk) gesloopt, zijn snapte dat niet, ik had immers de hele dag gezeten.
:D :')
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:13:54 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109689969
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:11 schreef jmit het volgende:
Wat ik me meer afvraag zou een vrouw dan ook echt een liefde laten staan omdat hij toevallig nog een rot baan heeft... (ondanks dat hij zelf wellicht wel meer kan en intelligent is)
Ja, ik wel. Want blijkbaar kan hij meer maar heeft hij geen zin om daar wat mee te doen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:14:22 #22
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109689993
quote:

[..]

Ofwel de "eisenpakketwijf". ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:16:14 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109690055
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:11 schreef jmit het volgende:
Ligt eraan of dat ie het zelf wil.
Ik kan ook wel meer dan ik nu doe, maar zit hier goed en wil niet perse het uiterste en de beste carriere. Gewoon lol hebben.
pi_109690056
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:09 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Geloof me. Ik heb een tijdje laagopgeleide vrouwen gedate. Makkelijke prooi. Maar het is niet leuk om om te gaan met meiden voor wie een baantje bij etos het hoogst haalbare is. Je krijgt dan toch een kloof omdat je moeilijk kan uitleggen wat je meemaakt als je zo verschilt. Als ik na een dag workshops faciliteren thuiskom ben ik (geestelijk) gesloopt, zijn snapte dat niet, ik had immers de hele dag gezeten.
Ik heb ook een laagopgeleide vriendin gehad; en eigenlijk viel me dat wel mee. Het verschilt misschien ook per persoon; maar op sommige vlakken was mijn ex juist weer heel intelligent en inlevend; al kon ik met haar bijvoorbeeld weer geen gesprekken voeren over politiek, economie of wereldproblemen... zaken waar ik me altijd graag mee bezig houdt. Voor mij geen dealbreaker echter.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:16:23 #25
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_109690061
Vrouwen vinden je carriére superbelangrijk. Vooral wanneer je hoogopgeleide meiden wil daten. "Wat voor werk doe je" is zo ongeveer het eerste wat ze vragen.
pi_109690072
Tsja TS, je zal eerst gedachte moeten loslaten dat alle vrouwen hetzelfde zijn.

Natuurlijk zijn er vrouwen die er keihard op afknappen, omdat het niet in hun toekomstplaatje past. Maar er zijn ook vrouwen die daar niet zo zwaar aan tillen. Het is maar net wie je tegenkomt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja, ik wel. Want blijkbaar kan hij meer maar heeft hij geen zin om daar wat mee te doen.
Zou je dat ook hebben bij iemand die op zijn dooie gemak een goede kantoorbaan heeft met een bovenmodaal salaris, maar stiekem veel meer kan? Het is alleen zo dat hij het wel best vindt, omdat werken niet het belangrijkste is in het leven.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_109690141
Ik ben hoogopgeleid, maar ik heb een functie voor lageropgeleiden. Dat hindert niet, want pallets zijn mijn lust en leven.
Mushroom poisoning is usually the result of ingestion of wild mushrooms after misidentification of a toxic mushroom as an edible species.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:20:27 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109690182
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:19 schreef Poison_Mushroom het volgende:
mijn lust en leven.
Finkers O+
pi_109690199
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hoeft niet kil te zijn toch, of zijn alle hoog opgeleide mannen ook kille carrière tijgers?
Maar waarom zou je niet iemand van ongeveer gelijk niveau willen?
Nee; ik sluit ze ook niet uit hoor. Alleen als ik weer het zoveelste artikel zie staan over dat er veel single hoogopgeleide vrouwen zijn die geen man op niveau kunnen vinden; dan krijg ik bij die groep wel meteen dat beeld ja... niet iedere hoogopgeleide vrouw is daarin hetzelfde hoor; maar ook niet iedere hoogopgeleide vrouw hoeft dan ook perse een hoogopgeleide man.
pi_109690208
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Finkers O+
:Y

Je vangt meer vrouwen met humor dan met een gevulde bankrekening. :P
Mushroom poisoning is usually the result of ingestion of wild mushrooms after misidentification of a toxic mushroom as an edible species.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:22:17 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109690229
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:16 schreef Tangledup het volgende:

Zou je dat ook hebben bij iemand die op zijn dooie gemak een goede kantoorbaan heeft met een bovenmodaal salaris, maar stiekem veel meer kan? Het is alleen zo dat hij het wel best vindt, omdat werken niet het belangrijkste is in het leven.
Ik vind mannen met de houding 'ambities najagen' nou eenmaal aantrekkelijker dan mannen die het allemaal wel prima vinden. Dat iemand wat met z'n ambities doet wil overigens niet automatisch zeggen dat werk het belangrijkste in zijn leven is.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:22:18 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109690230
Moet wel zeggen dat toen ik nog beetje op datingsites ronddwaalde dat daar mannen met mbo of lager wel gelijk afwees.

In het dagelijks leven kijk ik daar niet zo snel naar. Dan vraag ik er wel naar, maar meer om een indruk te krijgen van de persoon dan het opleidingsniveau/werkniveau.
pi_109690489
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:22 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vind mannen met de houding 'ambities najagen' nou eenmaal aantrekkelijker dan mannen die het allemaal wel prima vinden. Dat iemand wat met z'n ambities doet wil overigens niet automatisch zeggen dat werk het belangrijkste in zijn leven is.
Het is niet verkeerd om buiten je werk/carrière om ook ambities te hebben... en wellicht zijn er fases in het leven dat die ambities wel voorrang moeten krijgen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:34:12 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109690620
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:30 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Het is niet verkeerd om buiten je werk/carrière om ook ambities te hebben... en wellicht zijn er fases in het leven dat die ambities wel voorrang moeten krijgen.
Daarom zei ik ook dat ambities niet per definitie betekenen dat werk op 1 staat. Ambities hebben, en er wat mee doen, is gewoon een bepaalde houding van iemand, hoeft niet alleen met werk te maken te hebben. Maar goed TS had het specifiek over 'carriere' dus ik wilde ook niet teveel offtopic gaan.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:53:35 #35
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109691182
Carriere geeft over het algemeen iets aan over de ambitie van de persoon. Beetje carriere betaald ook goed tenzij je het "verkeerde" spoor hebt gekozen
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:54:10 #36
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109691204
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:16 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ik heb ook een laagopgeleide vriendin gehad; en eigenlijk viel me dat wel mee. Het verschilt misschien ook per persoon; maar op sommige vlakken was mijn ex juist weer heel intelligent en inlevend; al kon ik met haar bijvoorbeeld weer geen gesprekken voeren over politiek, economie of wereldproblemen... zaken waar ik me altijd graag mee bezig houdt. Voor mij geen dealbreaker echter.
Naar mijn ervaring kan je met de meeste vrouwen niet over politiek, economie en wereldproblemen discussieren. Helaas.
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 13:01:12 #37
9859 crew  Karina
Woman
pi_109691408
Ik vind het belangrijker dat iemand plezier heeft in zijn werk, WELK werk dan ook, dan dat diegene een "carrière" heeft maar wel elke avond zuchtend en steunend thuis komt omdat hij een kutdag heeft gehad.

Als de carrière en plezier hebben in je werk samenvallen, ook prima natuurlijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:21 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

:Y

Je vangt meer vrouwen met humor dan met een gevulde bankrekening. :P
En dat is absoluut waar, wat moet je met een saaie piet met een geweldige carrière ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_109691448
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:22 schreef Cue_ het volgende:
Moet wel zeggen dat toen ik nog beetje op datingsites ronddwaalde dat daar mannen met mbo of lager wel gelijk afwees.

In het dagelijks leven kijk ik daar niet zo snel naar. Dan vraag ik er wel naar, maar meer om een indruk te krijgen van de persoon dan het opleidingsniveau/werkniveau.
Er zijn zat mensen bij wie intelligentie niet vertaald wordt door de opleiding, dus ik zou daar iemand niet op afwijzen zelf. Natuurlijk is het belangrijk dat je met iemand op niveau kan discussiëren bijvoorbeeld, dat is ook wel zo.

Verder, het maakt me geen reet uit wat een man voor baan heeft, zolang hij met plezier naar zijn werk gaat en doet wat hij leuk vindt, moet hij het zelf weten. Ik heb liever een vrolijke vent die het naar zijn zin heeft in wat hij doet dan een vent die 60 uur per week werkt met weliswaar een goed salaris, maar die ik zelden zie. Zolang je maar nastreeft om te doen waar jij gelukkig van wordt.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:05:27 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109691517
Het liefste zou ik willen roepen, mij maakt het niks uit, maar als ik heel eerlijk ben maakt het me wel iets uit in de zin van, ik zou geen relatie met iemand kunnen hebben die niet gemotiveerd is en hoger op wil komen.
in jouw geval is die wens er wel, dat zou al heel wat goedmaken voor me.

Is het een persoon die bij een supermarkt werkt en het allemaal wel best vindt en geen behoefte heeft om verder te komen, dan zou ik daar zeker wel moeite mee hebben.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:18:50 #40
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_109691879
zonder geld geen vrouw :+
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_109692090
quote:
Kan me alleen wel voorstellen als vrouwen vragen: wat voor werk doe je. En je zou dan dit moeten vertellen. Dat het op de 1e ontmoeting wel een eventuele afknapper zou kunnen veroorzaken....
Mensen die dergelijke zaken zien als afknapper knap ik op af. Het maakt toch geen reet uit wat voor werk je doet?

Als je zelf je broek op kan houden is het prima lijkt me.

Dat een vrouw op je afknapt als je op een eerste date verteld dat je je kontje verkoopt achter CS kan ik nog in komen, maar afknappen omdat je in een supermarkt werkt niet.

We zijn toch allemaal gewoon mensen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_109692110
Dat klopt zeker, maar toch denk ik dat het zo is.

Mensen zien in de supermarkt werken toch als bijbaantje, doe je het als volwassene hebben ze denk ik toch een ander beeld van je.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:26:50 #43
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_109692131
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:02 schreef Kluts het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen bij wie intelligentie niet vertaald wordt door de opleiding, dus ik zou daar iemand niet op afwijzen zelf. Natuurlijk is het belangrijk dat je met iemand op niveau kan discussiëren bijvoorbeeld, dat is ook wel zo.

Verder, het maakt me geen reet uit wat een man voor baan heeft, zolang hij met plezier naar zijn werk gaat en doet wat hij leuk vindt, moet hij het zelf weten. Ik heb liever een vrolijke vent die het naar zijn zin heeft in wat hij doet dan een vent die 60 uur per week werkt met weliswaar een goed salaris, maar die ik zelden zie. Zolang je maar nastreeft om te doen waar jij gelukkig van wordt.
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Je voelt zoiets vanzelf aan. Ik heb hoogopgeleide mannen gekend die op mij 'dommer' overkwamen dan laagopgeleide mannen.. Die hadden ook een heel verkeerd beeld van de wereld. Daarnaast ben ik zelf hoogopgeleid (WO) maar weet ik van mezelf dat ik regelmatig een beetje dommig uit de hoek kan komen :P
Fuck the EBU
pi_109692215
Ach vrouwen willen gewoon dat je interessant over je werk lult en er plezier in hebt. Dat gelul over ambitie is natuurlijk klets. Je kent ze wel, van die stellen waarbij zij helemaal vol is over dr kerel, want hij wil zich opwerken tot filiaalmanager bij de 1e Apple Store (ik noem maar wat) maar nu is hij teamleider/verkoper bijd e lokale V&D.

Kom je ze 20 jaar later tegen, hebben ze 2 kinderen, en werkt hij nog steeds in die V&D. Wel met opslag maar verder nog hetzelfde. De 1e Apple Store is geopend, maar hij is er nooit gaan werken. Mocht hij niet (of wilde hij uiteindelijk niet) want dat zou onhandig zijn met de 2 kinderen. En zij helemaal trots dat hij zoveel voor de kinderen over heeft :')

Kortom, allemaal gelul.

Dat waren de sprookjes van Godshand weer, en TS nog 1 vraag. Wat in de creatieve sector wil je precies doen? Het is nogal vage kreet, wil je schilderen, wil je beroepsmuzikant worden, of grafisch ontwerper bij een marketing bureau zijn?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_109692263
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:26 schreef Yesse het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Je voelt zoiets vanzelf aan. Ik heb hoogopgeleide mannen gekend die op mij 'dommer' overkwamen dan laagopgeleide mannen.. Die hadden ook een heel verkeerd beeld van de wereld. Daarnaast ben ik zelf hoogopgeleid (WO) maar weet ik van mezelf dat ik regelmatig een beetje dommig uit de hoek kan komen :P
:')

Over van de hak op de tak springen gesproken :')
pi_109692271
quote:
Daarnaast ben ik zelf hoogopgeleid (WO) maar weet ik van mezelf dat ik regelmatig een beetje dommig uit de hoek kan komen :P
Ik heb dat precies andersom 8-)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:30:58 #47
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109692283
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:25 schreef Geralt het volgende:

[..]

Mensen die dergelijke zaken zien als afknapper knap ik op af. Het maakt toch geen reet uit wat voor werk je doet?

Als je zelf je broek op kan houden is het prima lijkt me.

Dat een vrouw op je afknapt als je op een eerste date verteld dat je je kontje verkoopt achter CS kan ik nog in komen, maar afknappen omdat je in een supermarkt werkt niet.

We zijn toch allemaal gewoon mensen :)
Heeft denk ik ook met leeftijd te maken, ik ben 31 jaar en heb 2 dochters, ik zie me niet samen zijn met iemand die nog steeds vakken aan het vullen is.
Hetzelfde als dat ik niet iemand zou willen die nog nooit op zichzelf heeft gewoond of nog maagd is.
Dan mis je een bepaalde levenservaring die ik toch wel erg zou missen in een relatie.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:31:15 #48
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109692290
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:29 schreef Godshand het volgende:
Ach vrouwen willen gewoon dat je interessant over je werk lult en er plezier in hebt. Dat gelul over ambitie is natuurlijk klets. Je kent ze wel, van die stellen waarbij zij helemaal vol is over dr kerel, want hij wil zich opwerken tot filiaalmanager bij de 1e Apple Store (ik noem maar wat) maar nu is hij teamleider/verkoper bijd e lokale V&D.

Kom je ze 20 jaar later tegen, hebben ze 2 kinderen, en werkt hij nog steeds in die V&D. Wel met opslag maar verder nog hetzelfde. De 1e Apple Store is geopend, maar hij is er nooit gaan werken. Mocht hij niet (of wilde hij uiteindelijk niet) want dat zou onhandig zijn met de 2 kinderen. En zij helemaal trots dat hij zoveel voor de kinderen over heeft :')

Kortom, allemaal gelul.

Dat waren de sprookjes van Godshand weer, en TS nog 1 vraag. Wat in de creatieve sector wil je precies doen? Het is nogal vage kreet, wil je schilderen, wil je beroepsmuzikant worden, of grafisch ontwerper bij een marketing bureau zijn?
Ambitie is onbetaalbaar en er is enorm gebrek aan ambitie! Ik begrijp dat het wellicht wat confronterend voor je is, maar vrouwen waar ik mee omga, die vallen op mannen met ambitie. Die hebben drive en passie om verder te komen in het leven
pi_109692294
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:30 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb dat precies andersom 8-)
Same here. En juist daarom zou ik een ander dus ook niet bij voorbaat op opleiding of baan afwijzen. :)
pi_109692331
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:31 schreef VVDer het volgende:

[..]

Ambitie is onbetaalbaar en er is enorm gebrek aan ambitie! Ik begrijp dat het wellicht wat confronterend voor je is, maar vrouwen waar ik mee omga, die vallen op mannen met ambitie. Die hebben drive en passie om verder te komen in het leven
Ja, maar drive en passie laat je niet alleen zien in wat voor werk je doet, dat doe je ook daarbuiten.
Althans, een echte workaholic als vriend zou ik bloedirritant gaan vinden.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:34:34 #51
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109692398
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:32 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ja, maar drive en passie laat je niet alleen zien in wat voor werk je doet, dat doe je ook daarbuiten.
Maar een lekker ruim huis en fijne vakanties zijn wel erg fijn ;)
pi_109692409
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:31 schreef VVDer het volgende:

[..]

Oh in het begin klopt het ook wel hoor, als ze een jaar of 25 zijn ofzo. Maar veel dromen gaan uiteindelijk verloren, maar als het stel verder tevreden is zal het haar aan haar reet roesten dat die directeursbaan niet gekomen is. Zolang ie tevreden ermee lijkt vindt ze het prima.
pi_109692426
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Heeft denk ik ook met leeftijd te maken, ik ben 31 jaar en heb 2 dochters, ik zie me niet samen zijn met iemand die nog steeds vakken aan het vullen is.

Het werk wat iemand doet staat niet gelijk aan hoe slim zo een persoon is.

Als dat wel zo was dan gaf ik je gelijk.

Ik heb vroeger eens een collega gehad die werkte als orderpicker in een magazijn. Hij was eigenlijk psycholoog, maar had daar weinig zin in. Dus werkte hij gewoon in een simpel baantje wat voorzag in zijn levensonderhoud en waar hij het naar zijn zin had.

:)
pi_109692447
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:34 schreef VVDer het volgende:

[..]

Ja, maar geen must. Ik ben sowieso iemand die heel weinig om bezit en materiële dingen geeft.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:38:27 #55
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_109692531
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:30 schreef Godshand het volgende:

[..]

Over van de hak op de tak springen gesproken :')
Ik vergat de quote te knippen, ik vind zelf dat mijn stukje prima aansluit bij het eerste deel van de quote. Plus begrijpt iedereen wat ik bedoel en daar gaat het om.

quote:

[..]

Als dat echt een must is kun je ook altijd zelf je best doen om dat te bereiken. Daar heb je niet per se een vent voor nodig lijkt me.
Fuck the EBU
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:38:28 #56
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109692532
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:32 schreef Kluts het volgende:

[..]

Een workaholic zou ik ook niet willen, maar iemand die weinig voor zichzelf heeft en afhankelijk is van je zou ik nog erger vinden.
Ik zou me gaan irriteren aan iemand die iedere avond thuis om de bank zit.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:39:10 #57
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_109692554
quote:

[..]

Ja hoor, maar daarvoor werk ik zelf genoeg.

Ik probeer mijn vriend te stimuleren in werk waarin hij zich als persoon kan ontwikkelen en waarin hij plezier heeft. Maar of dat nu enorm veel geld of status oplevert kan me eigenlijk weinig schelen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:39:51 #58
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109692576
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb vroeger eens een collega gehad die werkte als orderpicker in een magazijn. Hij was eigenlijk psycholoog, maar had daar weinig zin in. Dus werkte hij gewoon in een simpel baantje wat voorzag in zijn levensonderhoud en waar hij het naar zijn zin had.

Ik vraag me dan weer af of die mensen zich niet gaan vervelen? Zou zelf wel een dag simpel werk kunnen doen, maar als ik niet uitgedaagd word zou ik me kapot vervelen en geen zin meer hebben in het werk.
pi_109692595
quote:
Omdat je dan niet in alle rust GTST kan kijken? :P
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:41:33 #60
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109692634
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:40 schreef Geralt het volgende:

[..]

Omdat je dan niet in alle rust GTST kan kijken? :P
Dat is een kwestie van opvoeden :+ Als mijn vriend er al is tijdens GTST, dan stoort ie me niet (meer) :7
pi_109692638
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:38 schreef snakelady het volgende:
Ik ga af en toe ook op een stoel zitten ipv op de bank.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:42:05 #62
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109692651
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

iemand die na zijn 30ste nog steeds vakkenvuller is heeft geen ambitie, mijn oom is ook als vakkenvuller begonnen en is nu bedrijfsleider, dat is ook ambitie, nog bij hetzelfde bedrijf werken maar je wel omhoogwerken.
In dat soort bedrijven is daar ook altijd gelegenheid toe, sterker nog, ze stimuleren het, ze zien liever niet iemand zijn leven lang vakkenvullen.

Dus als iemand op die leeftijd nog steeds vakken aan het vullen is zou dat voor mij een teken zijn dat die persoon geen ambitie heeft om hogerop te komen.
En ook geen behoefte om zich geestelijk verder te ontwikkelen, hoe slim een persoon ook is, dat is voor mij een afknapper.
pi_109692656
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:39 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vraag me dan weer af of die mensen zich niet gaan vervelen? Zou zelf wel een dag simpel werk kunnen doen, maar als ik niet uitgedaagd word zou ik me kapot vervelen en geen zin meer hebben in het werk.
Ik denk dat er maar vrij weinig beroepen zijn die altijd een uitdaging blijven. Vroeg of laat is het toch allemaal meer van hetzelfde en ken je het klappen van de zweep wel.

pi_109692660
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:10 schreef Rhalius het volgende:
Graag had ik iets in de creatieve sector willen doen maar daar valt niet tussen te komen, ik ben ook afgewezen door verschillende opleidingen in die richting dus ik ben aangewezen op mijn diploma eerste verkoper, mijn back up plan.

Helaas was de crisis hier al uitgebroken toen mijn banenjacht echt begon een paar jaar geleden, en toen al werd ik overal afgewezen op gebrek aan ervaring. Ik bleef bij een supermarkt werken wat eerst mijn bijbaan was om wat inkomsten te houden terwijl ik bezig was met een nieuwe opleiding te vinden.

En nu ben ik dus 27, werk ik nog steeds in een supermarkt en is een baantje als verkoper het beste waar ik op kan hopen, tenzij ik alsnog ergens een kans krijg in de creatieve sector wat vrijwel onmogelijk is zonder de juiste contacten.

Wordt zoiets nu daadwerkelijk als een probleem gezien door vrouwen?

carriere maken zit er voor mij gewoon niet in, ik zou er dus ook geen problemen mee hebben om een partner te hebben die wel carriere maakt en haar zo goed mogelijk te ondersteunen.

Het maakt mij in ieder geval vrij onzeker. Mischien is het wel de natuurlijke drang om als man kostwinnaar te willen zijn dat het lastig maakt.

Maar ambities voor de detailhandel heb ik absoluut niet. een eigen winkel zou ik helemaal niet willen hebben. Het is leuk om met klanten bezig te zijn, maar ik zou absoluut niet de zorgen van een winkel eigenaar of bedrijfsleider willen hebben.
Zonder HBOtje ga jij niet geneukt worden vriend :O
I'm so happy I could scream!
pi_109692682
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

iemand die na zijn 30ste nog steeds vakkenvuller is heeft geen ambitie
Onzin, misschien is diegene vakkenvuller omdat ie in zijn vrije tijd bezig is met zijn gitaar om door te breken.
pi_109692723
quote:
dus als iemand op die leeftijd nog steeds vakken aan het vullen is zou dat voor mij een teken zijn dat die persoon geen ambitie heeft om hogerop te komen.
Nogmaals, het niet hebben van ambitie om hogerop te komen staat niet gelijk met hoe slim iemand is.

Sommige mensen hebben ambitie. Andere vinden het wel prima om weinig verantwoordelijkheden te hebben en als ze 1x per jaar naar center parcs kunnen en een tweedehands auto kunnen rijden en een leuk huisje kunnen betalen dan vinden ze het allemaal best.

Om zo een persoon per definitie dom te noemen omdat hij/zij geen ambitie heeft om hogerop te komen vind ik persoonlijk nogal kortzichtig :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:45:13 #67
179534 Waaghals
pi_109692740
Zijn er ook mannen die de carriere van de vrouw belangrijk vinden?
pi_109692758
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:43 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Onzin, misschien is diegene vakkenvuller omdat ie in zijn vrije tijd bezig is met zijn gitaar om door te breken.
Je hebt van die types die dat zijn tot hun 50e. Maar op die leeftijd is het dan beetje vergane glorie hoor :')

Van die gasten die dronken dan roepen, dat je zeker moet luisteren naar hun demo uit de jaren '70! :')

Dus ze hebben inderdaad ambitie, maar mensen die niet doorhebben dat ze geen talent hebben vind ik een beetje sneu :D
pi_109692767
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:45 schreef Waaghals het volgende:
Waarschijnlijk wel.
pi_109692783
quote:
De meesten mannen willen niet dat ze een carriere in de erotische industrie heeft :')
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:47:02 #71
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109692802
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:43 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik ken redelijk wat musicanten die proberen door te breken, maar ze hebben ook het besef dat de kans er is dat dat niet lukt dus hebben daarnaast ook nog een studie en/of werk waarin ze kunnen doorgroeien.
Het gaat mij niet om het feit dat iemand vakkenvuller is op een bepaalde leeftijd, alleen is dat wel de laagste functie binnen een bedrijf, om hogerop te komen hoef je maar heel weinig moeite te investeren, dat kan zeker ook naast een ambitie om muzikaal door te breken.
Dat die kleine moeite dus nooit is genomen vind ik zonde.
pi_109692841
quote:
Dat die kleine moeite dus nooit is genomen vind ik zonde.
Leven en laten leven zou ik zeggen. Als iemand gelukkig is als vakkenvuller, waarom zou ie dan moeite moeten doen om hogerop te komen?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:48:49 #73
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109692857
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

De meesten mannen willen niet dat ze een carriere in de erotische industrie heeft :')
_O-

Nou ja, als ze een carriere in sekstoys heeft dan kun je er misschien nog wat leuke gratis producten uitslepen :+
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:49:00 #74
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109692862
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nogmaals, het niet hebben van ambitie om hogerop te komen staat niet gelijk met hoe slim iemand is.

Sommige mensen hebben ambitie. Andere vinden het wel prima om weinig verantwoordelijkheden te hebben en als ze 1x per jaar naar center parcs kunnen en een tweedehands auto kunnen rijden en een leuk huisje kunnen betalen dan vinden ze het allemaal best.

Om zo een persoon per definitie dom te noemen omdat hij/zij geen ambitie heeft om hogerop te komen vind ik persoonlijk nogal kortzichtig :)
Ik heb het ook niet over intelligentie, ik heb het over ambitie.
Intelligentie maak jij er nu van, ook dat mensen zonder ambitie dom zijn, dat zijn jouw woorden, niet de mijne. ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:49:59 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109692895
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Leven en laten leven zou ik zeggen. Als iemand gelukkig is als vakkenvuller, waarom zou ie dan moeite moeten doen om hogerop te komen?
Uiteraard moet iedereen dat voor zich weten, alleen is het mijn keuze dat ik dan liever geen relatie heb met zo iemand.
pi_109692920
Ow op pagina 1 ging het daar kort over. Vandaar :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:51:02 #77
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109692926
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Uiteraard :Y Maar TS vroeg of vrouwen dat belangrijk vonden of niet.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:51:57 #78
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109692958
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:50 schreef Geralt het volgende:
Ow op pagina 1 ging het daar kort over. Vandaar :)
Maar niet van mij uit. ;)
pi_109692972
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Uiteraard :Y Maar TS vroeg of vrouwen dat belangrijk vonden of niet.
En ik gaf aan dat ik vrouwen die dat belangrijk vonden behoorlijk kortzichtig vond :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:55:47 #80
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109693101
quote:
Ik vind het belangrijk dat mijn vrouw ook blijft groeien (in carriere & ontwikkeling dan)
Een vrouw zonder ambitie is niet spannend. Zelfstandige vrouwen die een lange termijn doel hebben mbt een carriere zijn rrrrr
pi_109693194
quote:
Leuke vraag. Ik zou wel graag zien dat "mijn vrouw" iets doet wat ze leuk vind in het dagelijks leven; en wanneer ze liever iets anders zou doen, dan zou ik haar ook motiveren om die stap te maken. Echter, iemand die heel sterk een bepaalde carrière ambieert vind ik dan wel een afknapper... ik wil niet het gevoel hebben dat ik op de tweede plaats kom. Ook zou ik het vervelend vinden wanneer er door de carrière weinig tijd is voor elkaar.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:01:35 #82
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109693291
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:52 schreef Geralt het volgende:

[..]

En ik gaf aan dat ik vrouwen die dat belangrijk vonden behoorlijk kortzichtig vond :)
Waarom is het kortzichtig om bepaalde eigenschappen belangrijk te vinden?
Zou jij met zomaar iedere vrouw een relatie kunnen hebben, zonder je ook maar aan iets te storen?
Zou jij bijvoorbeeld een relatie kunnen hebben met een extreem dikke vrouw? Of juist een vrouw zonder lichaamsvormen? Of een vrouw die juist heel gedreven is in doorleren en daar haast alle tijd in stopt?

Ieder mens heeft zo zijn of haar voorkeuren die ze vinden aanspreken en juist op afknappen, lijkt me sterk dat jij dat niet hebt.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:01:54 #83
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109693300
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:58 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Leuke vraag. Ik zou wel graag zien dat "mijn vrouw" iets doet wat ze leuk vind in het dagelijks leven; en wanneer ze liever iets anders zou doen, dan zou ik haar ook motiveren om die stap te maken. Echter, iemand die heel sterk een bepaalde carrière ambieert vind ik dan wel een afknapper... ik wil niet het gevoel hebben dat ik op de tweede plaats kom. Ook zou ik het vervelend vinden wanneer er door de carrière weinig tijd is voor elkaar.
Tijd moet je maken. Er zijn al veel te veel mensen zonder ambitie of drive. Die verschuilen zich dan achter het excuus dat ze niet materialistisch zijn. Ik heb ambitie en jaag een carriere na. Ik wil mijn toekomst financieel zeker stellen
pi_109693446
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:01 schreef VVDer het volgende:
Ik heb ambitie en jaag een carriere na.
Gefeliciteerd.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:10:11 #85
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109693568
ik denk dat geluk uitstralen belangrijker is dan de perfecte baan hebben. Vuilnismannen zijn vaak ook getrouwd toch. De vraag is eerder, wil jij uberhaupt een vrouw die jou alleen wilt voor de status die je met je mee brengt? ;)

Gewoon door blijven solliciteren en als een vrouw jou leuk vind kan ze zich hier echt wel overheen zetten!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:10:58 #86
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_109693598
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:58 schreef Axel1988 het volgende:
Echter, iemand die heel sterk een bepaalde carrière ambieert vind ik dan wel een afknapper... ik wil niet het gevoel hebben dat ik op de tweede plaats kom. Ook zou ik het vervelend vinden wanneer er door de carrière weinig tijd is voor elkaar.
Dat kan, maar dan neem ik aan dat je zelf ook niet heel sterk een bepaalde carriere ambieert?
pi_109693617
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:01 schreef VVDer het volgende:

[..]

Tijd moet je maken. Er zijn al veel te veel mensen zonder ambitie of drive. Die verschuilen zich dan achter het excuus dat ze niet materialistisch zijn. Ik heb ambitie en jaag een carriere na. Ik wil mijn toekomst financieel zeker stellen
Ik deel die visie niet met jou; maar dat heeft niets met het verschuilen achter het excuus "niet materialistisch zijn" te maken. Ik ben nog jong, maar ik weet hoe het is om in zowel een klein als in een groot huis te wonen. Ik ben erachter gekomen dat een groot huis en een grotere auto mij niet gelukiger hebben gemaakt. Voor mij voelt het allemaal wat leeg en oppervlakkig om het daarvoor te doen. Ik heb ervaring met het opzetten van bedrijven; en daar ligt ook mijn ambitie in de toekomst. Echter is het voor mij belangrijker dat een bedrijf dat ik opzet innovatief is en iets bijdraagt aan de samenleving / iets van onze problemen wegneemt; dan dat ik daar persoonlijk financieel beter van zou worden.

Wat ik kort wil zeggen; ambitie staat niet gelijk aan carrière maken, ambitie staat niet gelijk aan veel geld verdienen en iemand kan tevens ambitie hebben en niet materialistisch ingesteld zijn.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:13:52 #88
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109693692
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:06 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
Jij doet ja avator nick geen eer aan
pi_109693749
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:13 schreef VVDer het volgende:

[..]

Jij doet ja avator nick geen eer aan
Daar weet jij niks van.

Of heb je mijn PVC-buizen collectie gezien ?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:17:09 #90
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109693806
Nauwelijks belangrijk eigenlijk.

Wat ik veel belangrijker vind is dat hij gelukkig is met dat wat hij doet of niet doet. Dat hij wat te zeggen heeft en nadenkt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:21:28 #91
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109693958
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:17 schreef ondeugend het volgende:
Nauwelijks belangrijk eigenlijk.

Wat ik veel belangrijker vind is dat hij gelukkig is met dat wat hij doet of niet doet. Dat hij wat te zeggen heeft en nadenkt.
Lekker op de bank met je voeten op je kratje bier. Beetje met je playstation spelen en wiet roken. Lekker hoor
pi_109694027
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:21 schreef VVDer het volgende:

[..]

Lekker op de bank met je voeten op je kratje bier. Beetje met je playstation spelen en wiet roken. Lekker hoor
Heb liever een colaatje eigenlijk.
En een Xbox.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:24:06 #93
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109694033
quote:

[..]

Onzin... carriere willen maken is wat anders dan werk hebben waar je tevreden mee bent en gelukkig kunt zijn. Tussen carriere maken en bewust werkloos zijn zit nog een wereld.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:24:08 #94
179534 Waaghals
pi_109694034
quote:

[..]

dude, zo kun je alles wel in het belachelijke trekken
lekker carriere maken hard werken, en op je 42e een bypass en 3 jaar later alsnog omvallen
pi_109694058
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:24 schreef Waaghals het volgende:

[..]

lekker carriere maken hard werken, en op je 42e een bypass en 3 jaar later alsnog omvallen
En dan geeneens Mass Effect uitgespeeld.
pi_109694073
Hij moet een baan hebben. punt. Wat het is maakt me bijzonder weinig uit.
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:28:39 #97
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109694192
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:24 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Dit land zit vol met mensen die (bijna) gemiddeld wel prima vinden. Zo komen we lekker ver met z'n allen. Laten we de lat voor gemiddeld met z'n allen even aanzienlijk hoger leggen
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:30:14 #98
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109694249
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:28 schreef VVDer het volgende:

[..]

Dit land zit vol met mensen die (bijna) gemiddeld wel prima vinden. Zo komen we lekker ver met z'n allen. Laten we de lat voor gemiddeld met z'n allen even aanzienlijk hoger leggen
Ver komen in welke zin? Waar wil je heen?
Hoe ziet de betere wereld er uit voor jou dan.
pi_109694373
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:28 schreef VVDer het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:30 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Lekker in de zon op de seychellen in een 5-sterren resort met je champagne-jus d'orange; samen met je secretaresse, terwijl je vrouw in Londen wordt genaaid door een bouwvakker die meehielp bij de gevelrenovatie van het kantoor... en dat alles terwijl op een steenworp afstand van jou luxe resort mensen liggen te verhongeren omdat ze nooit een eerlijke kans hebben gehad in deze wereld.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:34:26 #100
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109694402
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:33 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

[..]

Lekker in de zon op de seychellen in een 5-sterren resort met je champagne-jus d'orange; samen met je secretaresse, terwijl je vrouw in Londen wordt genaaid door een bouwvakker die meehielp bij de gevelrenovatie van het kantoor... en dat alles terwijl op een steenworp afstand van jou luxe resort mensen liggen te verhongeren omdat ze nooit een eerlijke kans hebben gehad in deze wereld.
_O_
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:35:40 #101
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109694445
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:30 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Als we allemaal een stapje extra zetten en verantwoordelijkheid nemen voor waar je mee bezig bent, zouden we ook wat sneller uit de crisis kunnen groeien. Wellicht dat als men ziet dat je een extra stap zet we ook minder letten op de mensen om ons heen. Afgunst zie je in NL heel erg veel.

Wanneer de meeste mensen hun best doen om te groeien in hun rol/werk zouden we wellicht ook minder subsidies uitgeven. Laat de mensen die het kunnen gewoon voor zichzelf zorgen
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:35:46 #102
179534 Waaghals
pi_109694453
quote:

[..]

[..]

Ja als je het zo stelt, lijkt me dat ook wel wat hoor
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:37:52 #103
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109694538
quote:

[..]

[..]

Je bent creatief om aan te tonen dat je ambitieloos bent
pi_109694549
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:35 schreef VVDer het volgende:

[..]

Als we allemaal een stapje extra zetten en verantwoordelijkheid nemen voor waar je mee bezig bent, zouden we ook wat sneller uit de crisis kunnen groeien. Wellicht dat als men ziet dat je een extra stap zet we ook minder letten op de mensen om ons heen. Afgunst zie je in NL heel erg veel.

Wanneer de meeste mensen hun best doen om te groeien in hun rol/werk zouden we wellicht ook minder subsidies uitgeven. Laat de mensen die het kunnen gewoon voor zichzelf zorgen
Ik vind 40 uur per week werken, en ieder jaar belasting betalen wel voldoende eigenlijk.
pi_109694608
@Vvd-er

Waarom projecteer jij je eigen levensvisie op iedereen? En beticht je hen ervan slechts excuses te hebben wanneer zij een andere visie op het leven hebben.

We hebben mensen met veel ambitie nodig in onze maatschappij maar daar buiten nog veel meer mensen die lekker rustig willen werken voor die mensen met ambitie.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:40:05 #106
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109694629
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:38 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik vind 40 uur per week werken, en ieder jaar belasting betalen wel voldoende eigenlijk.
Dat is dus wat de meesten in NL wel voldoende vinden. Zolang ze hier en daar maar wat subsidie ontvangen en lekker kunnen klagen over hoe slecht ze het hebben en hoe materialistisch de mensen wel niet zijn die wel een carriere najagen
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:40:23 #107
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109694649
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:35 schreef VVDer het volgende:

[..]

Wie zegt nou dat mensen die geen carriere maken of willen maken geen verantwoording nemen voor waar ze wel mee bezig zijn? Mensen die niet zo denken als jij, zijn niet meteen laterfanters. Misschien doen ze wel iets aan de maatschappij zelf en minder aan jouw economie.

Ik ben wel benieuwd.. wat zie jij als de oorzaak van deze crisis eigenlijk?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:40:55 #108
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109694671
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:39 schreef Kandijfijn het volgende:
@Vvd-er

Waarom projecteer jij je eigen levensvisie op iedereen? En beticht je hen ervan slechts excuses te hebben wanneer zij een andere visie op het leven hebben.

We hebben mensen met veel ambitie nodig in onze maatschappij maar daar buiten nog veel meer mensen die lekker rustig willen werken voor die mensen met ambitie.
Het probleem is dat we veel geld kwijt zijn aan subsidies, maar dat dat flink omlaag kan wanneer iedereen zich even wat meer zou inzetten
pi_109694812
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:40 schreef VVDer het volgende:

[..]

Dat is dus wat de meesten in NL wel voldoende vinden. Zolang ze hier en daar maar wat subsidie ontvangen en lekker kunnen klagen over hoe slecht ze het hebben en hoe materialistisch de mensen wel niet zijn die wel een carriere najagen
Ik krijg geen subsidie, en klaag ook niet over hoe slecht ik het heb of over mensen die een carriere najagen, en nu ?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:45:16 #110
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109694837
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:40 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Wie zegt nou dat mensen die geen carriere maken of willen maken geen verantwoording nemen voor waar ze wel mee bezig zijn? Mensen die niet zo denken als jij, zijn niet meteen laterfanters. Misschien doen ze wel iets aan de maatschappij zelf en minder aan jouw economie.

Ik ben wel benieuwd.. wat zie jij als de oorzaak van deze crisis eigenlijk?
NUTSHELL
Ondoorzichtelijke financiele constructies voornamelijk in hypotheken. In Europa is het denk ik kapot gegaan door te weinig toezicht en te slappe afspraken wanneer landen in de EU niet voldoen aan het begrotingstekort. Goldman Sachs heeft Griekenland kapot gemaakt. Wij zien het niet eens, maar moeten snoeihard bloeden.

Tevens mensen die zelf niet nadenken voordat ze ergens een handtekening onder zetten. Lekker 100% aflossingsvrij een hypotheek afsluiten met daarin nog een studieschuld en of verbouwing. Tevens lekker lenen voor zaken waar je geen geld voor hebt.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:45:38 #111
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109694860
Ik vind het trouwens prima dat mensen een carriere najagen als ze daar gelukkig van worden. Voor mij gaat het erom dat je er toe doet, niet wat je doet en hoeveel status je daarmee bereikt. Maar niet iedereen wordt gelukkig van een carriere.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:47:22 #112
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109694925
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:45 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind het trouwens prima dat mensen een carriere najagen als ze daar gelukkig van worden. Voor mij gaat het erom dat je er toe doet, niet wat je doet en hoeveel status je daarmee bereikt. Maar niet iedereen wordt gelukkig van een carriere.
Status vind ik achterhaald! Daar geloof ik niet in
pi_109694941
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:40 schreef VVDer het volgende:

[..]

Het probleem is dat we veel geld kwijt zijn aan subsidies, maar dat dat flink omlaag kan wanneer iedereen zich even wat meer zou inzetten
Het probleem met subsidie's is dat ze bestaan, daarmee marktverstorend werken en daarom in hun eigen noodzaak voorzien. Maar dit is een hele andere discussie en niet geschikt voor dit topic verder.

Ik heb zelf de ambitie binnen 6-12 maand een restaurant te beginnen ik leef al jarenlang als iemand met een minimaal loon en heb daardoor een aanzienlijk bedrag kunnen sparen. Samen met geld wat ik van broer kan lenen en inleg van compagnon gaan we aan de slag.

Ik vind dit alles redelijk ambitieus van mezelf, maar mijn ambitie kan slechts voortbestaan dankzij de gratie van mensen die liever ''gewoon werknemer'' willen zijn. Die hun best willen doen maar niet de baas hoeven zijn die hun visie in de mijne zullen en willen schikken.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:47:54 #114
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_109694947
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:52 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dan vind je alle vrouwen behoorlijk kortzichtig.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:48:17 #115
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109694965
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:45 schreef VVDer het volgende:

[..]

Ondoorzichtelijke financiele constructies voornamelijk in hypotheken. In Europa is het denk ik kapot gegaan door te weinig toezicht en te slappe afspraken wanneer landen in de EU niet voldoen aan het begrotingstekort. Goldman Sachs heeft Griekenland kapot gemaakt. Wij zien het niet eens, maar moeten snoeihard bloeden.

Tevens mensen die zelf niet nadenken voordat ze ergens een handtekening onder zetten. Lekker 100% aflossingsvrij een hypotheek afsluiten met daarin nog een studieschuld en of verbouwing. Tevens lekker lenen voor zaken waar je geen geld voor hebt.
En zou dat niet kunnen zijn omdat we nooit tevreden zijn met wat we al hebben? Omdat we menen carriere te moeten maken en alleen dan succesvol kunnen zijn omdat ons huis misschien niet bij die status past en dat dus groter en duurder moet?

Ik ga nu trouwens even lanterfanten... het is mijn vrije dag vandaag. O+
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:50:30 #116
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109695032
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:47 schreef VVDer het volgende:

[..]

Status vind ik achterhaald! Daar geloof ik niet in
Dus onze AAA status verliezen is ook geen probleem. ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:50:33 #117
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109695033
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:47 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het probleem met subsidie's is dat ze bestaan, daarmee marktverstorend werken en daarom in hun eigen noodzaak voorzien. Maar dit is een hele andere discussie en niet geschikt voor dit topic verder.

Ik heb zelf de ambitie binnen 6-12 maand een restaurant te beginnen ik leef al jarenlang als iemand met een minimaal loon en heb daardoor een aanzienlijk bedrag kunnen sparen. Samen met geld wat ik van broer kan lenen en inleg van compagnon gaan we aan de slag.

Ik vind dit alles redelijk ambitieus van mezelf, maar mijn ambitie kan slechts voortbestaan dankzij de gratie van mensen die liever ''gewoon werknemer'' willen zijn. Die hun best willen doen maar niet de baas hoeven zijn die hun visie in de mijne zullen en willen schikken.
Top.. Nu maar hopen dat je werknemers zal gaan vinden die een extra stap willen zetten om het bedrijf van hun werkgever een succes te willen maken. Als je in een restaurant mensen hebt die gewoon gemiddeld zijn, zal je ook niet iets speciaals kunnen neerzetten

Heel veel succes en plezier straks met het opzetten van je restaurant. Ontzettend zwaar maar mega gaaf!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:51:01 #118
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109695045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:50 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dus onze AAA status verliezen is ook geen probleem. ;)
Hahahaha dat dan weer wel :)
pi_109695058
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:47 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Sterker nog, veel mensen hebben simpelweg niet de eigenschappen om een dergelijke onderneming op te zetten. Er komt echt heel veel bij kijken; als je zou verlangen dat iedereen op dit soort manieren zijn nek uit gaat steken, dan gaan we voornamelijk onzettend veel faillisementen en burnouts zien.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:51:54 #120
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109695075
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:51 schreef VVDer het volgende:

[..]

Hahahaha dat dan weer wel :)
Dan geloof je toch in status en is het dus nog lang niet achterhaald. ;)
pi_109695095
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:51 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Sterker nog, veel mensen hebben simpelweg niet de eigenschappen om een dergelijke onderneming op te zetten. Er komt echt heel veel bij kijken; als je zou verlangen dat iedereen op dit soort manieren zijn nek uit gaat steken, dan gaan we voornamelijk onzettend veel faillisementen en burnouts zien.
Dat bedoel ik, en dan heb ik geen personeel -O-
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:52:48 #122
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109695103
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:48 schreef ondeugend het volgende:

[..]

En zou dat niet kunnen zijn omdat we nooit tevreden zijn met wat we al hebben? Omdat we menen carriere te moeten maken en alleen dan succesvol kunnen zijn omdat ons huis misschien niet bij die status past en dat dus groter en duurder moet?

Ik ga nu trouwens even lanterfanten... het is mijn vrije dag vandaag. O+
Is een gedachtegang! Dat zou wellicht ook de afgunst van veel mensen kunnen verklaren. In London is het totaal anders. Daar mag je laten zien dat je "het hebt gemaakt". Daar zijn ze niet jaloers.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:53:47 #123
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109695127
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:51 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Niet iedereen hoeft iets voor zichzelf te beginnen om het verschil te maken. Kijk om je heen en doe net iets meer. Ook al is dat in je normale / huidige rol. Later zullen we meerdere deuren openen. Het heeft echt met attitude te maken
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:54:01 #124
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109695134
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:51 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dan geloof je toch in status en is het dus nog lang niet achterhaald. ;)
In deze niet nee haha Geniet van je vrije dag
pi_109695149
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:50 schreef VVDer het volgende:

[..]

Top.. Nu maar hopen dat je werknemers zal gaan vinden die een extra stap willen zetten om het bedrijf van hun werkgever een succes te willen maken. Als je in een restaurant mensen hebt die gewoon gemiddeld zijn, zal je ook niet iets speciaals kunnen neerzetten

Heel veel succes en plezier straks met het opzetten van je restaurant. Ontzettend zwaar maar mega gaaf!
Klopt; maar om het beste uit je werknemers te halen, heb je als ondernemer/manager ook een belangrijke rol. Dat komt van twee kanten in mijn ogen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:55:21 #126
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_109695172
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:54 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Klopt; maar om het beste uit je werknemers te halen, heb je als ondernemer/manager ook een belangrijke rol. Dat komt van twee kanten in mijn ogen.
100% mee eens. Het moet een klimaat / cultuur zijn. Als je maar zorgt dat je mensen kunnen accelereren in hun rol
pi_109695234
Vind het nou eigenlijk wel leuk geweest Mark, nu terug het Catshuis in verdomme.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:17:57 #128
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109695937
Het ging er ook om wat vrouwen dachten...
Ik stel voor de microfoon aan hen te geven. :P
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:19:22 #129
179534 Waaghals
pi_109695994
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:17 schreef ondeugend het volgende:
Het ging er ook om wat vrouwen dachten...
Ik stel voor de microfoon aan hen te geven. :P
wel ambitieus om jezelf zo maar op te werpen als discussieleidster
pi_109696039
Ik als P.I.M.P heb het helemaal gehad met die Nederlandse meiden. Ze zijn alleen op geld uit! Geef mij maar alle andere vrouwen zolang ze niet uit NEDERLAND KOMEN
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:20:50 #131
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109696044
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:19 schreef Waaghals het volgende:

[..]

wel ambitieus om jezelf zo maar op te werpen als discussieleidster
Daaruit blijkt dat je ambitieus kunt zijn zonder een daadwerkelijke carriere na te jagen. :P

Nee ik besefte me dat we in R&P zaten ipv POL
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:22:46 #132
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109696103
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Vind het nou eigenlijk wel leuk geweest Mark, nu terug het Catshuis in verdomme.
:D
pi_109696272
ambitie op carrière-niveau heb ik niet zo lang geleden maar laten varen. zodra je gezondheid niet goed meewerkt, en je niet fulltime kunt werken en de nodige papiertjes hebt, kun je ambiëren wat je wilt maar je blijft toch afhankelijk van werkgevers die je aan moeten willen nemen en dan ook nog eens in je willen investeren. helaas investeerden mijn ex-werkgevers liever in het wegkrijgen van ondergetekende. of dat uit onwil of onbegrip of weet ik wat is doet er eigenlijk niet eens toe.

ambitie op andere dingen dan werk heb ik. levenservaring meer dan me lief is. en wat te vertellen heb ik ook. ambitie op carrière-niveau vind ik bij vrouwen dan ook niet heel erg belangrijk. ~:)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:24:43 #134
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_109698240
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:29 schreef dawg het volgende:
ambitie op carrière-niveau heb ik niet zo lang geleden maar laten varen. zodra je gezondheid niet goed meewerkt, en je niet fulltime kunt werken en de nodige papiertjes hebt, kun je ambiëren wat je wilt maar je blijft toch afhankelijk van werkgevers die je aan moeten willen nemen en dan ook nog eens in je willen investeren. helaas investeerden mijn ex-werkgevers liever in het wegkrijgen van ondergetekende. of dat uit onwil of onbegrip of weet ik wat is doet er eigenlijk niet eens toe.

ambitie op andere dingen dan werk heb ik. levenservaring meer dan me lief is. en wat te vertellen heb ik ook. ambitie op carrière-niveau vind ik bij vrouwen dan ook niet heel erg belangrijk. ~:)
Jouw gezondheid is dan ook een extra factor die de situatie heel anders maakt.
pi_109698325
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:24 schreef Ripley het volgende:

[..]

Anders ja, maar mijns inziens een stuk moeilijker en gecompliceerder. Dan moet je een vrouw vinden die nog wat verder kijkt dan het gebrek aan opleiding/inkomen/status.
pi_109699376
Nou, hier komt ie hoor, de eerste ambitieloze man... 8-) Aangenaam, Kper_Norci, ik werk om te kunnen leven en niet andersom, werk is voor mij een noodzakelijk kwaad. Ik vind de tijd buiten mijn werk veel belangrijker voor me dan die uren die ik op kantoor/magazijn doorbreng. Gelukkig heb ik een baan kunnen vinden waar ik me niet verveel, waar ik het naar mijn zin heb, maar waar het ook geen probleem is dat ik iedere dag klokslag half 6 de deur achter me dichttrek en de volgende dag om kwart voor 9 weer present ben.

Nee, ik streef geen carriëre na, het geld wat ik verdien met mijn huidige baan is prima, kan er mijn rekeningen mee betalen, de wekelijkse boodschappen, en ik hou ook nog wat over om van te sparen, zodat ik daar weer leuke dingen van kan doen of kopen. Voor de rest vind ik mijn vrije tijd veel te belangrijk om ook nog een carriëre na te streven, prima hoor dat er mensen zijn die meer dan 60 uur per week willen werken, mij niet gezien. Ik snap dat met name VVDer hier best een probleem mee heeft, I couldn't care less. Overigens ook een partij waar ik nooit van mijn leven op zal stemmen, maar goed, dat hoef ik hier verder ook niet uit te leggen.

Verder ben ik nog geen vrouw tegengekomen die hier ooit een probleem van heeft gemaakt, maar ik moet toegeven dat ik ambitie bij de vrouw op het gebied van carriëre ook niet interessant vind, dus met die types zal ik ook niet zo snel een praatje maken. Nee, geef mij maar gewoon iemand die net zoals ik niet zo materialistisch is ingesteld, en die er gelukkiger van wordt om samen leuke dingen te doen, dan 's avonds alleen op de bank te zitten omdat de ander nog aan het werk is.
pi_109699428
Mijn ex is 28 en werkt bij de supermarkt. Heeft toen hij jonger was nooit het belang van en goede opleiding ingezien. Ik was verliefd, vond het niet erg. Maar het feit dat het wel prima was zo, dat was echt een domper. Ook eind 20 kun je nog ambities hebben en iets ondernemen.. (Verwachtte geen topcarriere van hem, echt niet nodig, maar als je op een gegeven moment je huur niet meer kan betalen is er toch iets mis)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:57:18 #138
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109699435
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:55 schreef Kper_Norci het volgende:
.....
Hoeraaaaaa.... een tevreden mens!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:00:18 #139
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109699527
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:57 schreef thatday het volgende:
Mijn ex is 28 en werkt bij de supermarkt. Heeft toen hij jonger was nooit het belang van en goede opleiding ingezien. Ik was verliefd, vond het niet erg. Maar het feit dat het wel prima was zo, dat was echt een domper. Ook eind 20 kun je nog ambities hebben en iets ondernemen..
ambities en dromen zijn een prachtig iets, dat is wel iets wat ik in ene partner zoek, maar of ze nou werkt in een kapsalon en dr dromen los staan van dr werk, of werkt op een topfunctie en nog hoger wilt maakt me niet uit :) zolang ze maar geen vastgesleten persoon is :D
pi_109699628
Hij had geen doel/ambitie.. Ja genieten, maar dat heeft ieder mens wel gemeen denk ik.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:04:48 #141
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109699688
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:03 schreef thatday het volgende:
Hij had geen doel/ambitie.. Ja genieten, maar dat heeft ieder mens wel gemeen denk ik.
ambitie hoeft niet binnen werk te liggen vind ik, ooit een boek publiceren, je kunt die in belangrijke gallerijen hangt, de hoogste berg bekimmen, alle landen van de wereld bezoeken, het kan op vele manieren :) maar iemand zonder dromen, dat zou ik niet trekken
pi_109699859
[quote]0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:04 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ambitie hoeft niet binnen werk te liggen vind ik, ooit een boek publiceren, je kunt die in belangrijke gallerijen hangt, de hoogste berg bekimmen, alle landen van de wereld bezoeken, het kan op vele manieren :) maar iemand zonder dromen, dat zou ik niet trekken
[/quote
Ja precies!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:18:55 #143
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109702282
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:20 schreef Don_Kleine_Johny_Bling het volgende:
Ik als P.I.M.P heb het helemaal gehad met die Nederlandse meiden. Ze zijn alleen op geld uit! Geef mij maar alle andere vrouwen zolang ze niet uit NEDERLAND KOMEN
Ik zou naar oostbloklanden gaan, daar zijn ze nooit uit op geld!
pi_109702449
quote:
Nou, hier komt ie hoor, de eerste ambitieloze man... 8-) Aangenaam, Kper_Norci, ik werk om te kunnen leven en niet andersom, werk is voor mij een noodzakelijk kwaad. Ik vind de tijd buiten mijn werk veel belangrijker voor me dan die uren die ik op kantoor/magazijn doorbreng. Gelukkig heb ik een baan kunnen vinden waar ik me niet verveel, waar ik het naar mijn zin heb, maar waar het ook geen probleem is dat ik iedere dag klokslag half 6 de deur achter me dichttrek en de volgende dag om kwart voor 9 weer present ben.

Nee, ik streef geen carriëre na, het geld wat ik verdien met mijn huidige baan is prima, kan er mijn rekeningen mee betalen, de wekelijkse boodschappen, en ik hou ook nog wat over om van te sparen, zodat ik daar weer leuke dingen van kan doen of kopen. Voor de rest vind ik mijn vrije tijd veel te belangrijk om ook nog een carriëre na te streven, prima hoor dat er mensen zijn die meer dan 60 uur per week willen werken, mij niet gezien. Ik snap dat met name VVDer hier best een probleem mee heeft, I couldn't care less. Overigens ook een partij waar ik nooit van mijn leven op zal stemmen, maar goed, dat hoef ik hier verder ook niet uit te leggen.

Verder ben ik nog geen vrouw tegengekomen die hier ooit een probleem van heeft gemaakt, maar ik moet toegeven dat ik ambitie bij de vrouw op het gebied van carriëre ook niet interessant vind, dus met die types zal ik ook niet zo snel een praatje maken. Nee, geef mij maar gewoon iemand die net zoals ik niet zo materialistisch is ingesteld, en die er gelukkiger van wordt om samen leuke dingen te doen, dan 's avonds alleen op de bank te zitten omdat de ander nog aan het werk is.
_O_
pi_109703161
Ik heb niet veel ambitie, maar wel bewust een goede Hbo studie gedaan, zodat ik nu een goedbetaalde baan heb.

Op zich zou ik best in een supermarkt kunnen werken, maar dan verdien ik gewoon minder dan de helft van wat ik nu verdien dat is echt niet te doen.

Geld is nou eenmaal cruciaal wil je een beetje normaal kunnen leven
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:52:43 #146
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_109703344
Ik vind het wel heel erg belangrijk dat iemand iets doet met een bepaalde zingeving, waar iemands passie ligt. Het inkomen of opleidingsniveau maakt mij echt niets uit, maar ik zou bijvoorbeeld niet met een meisje kunnen gaan dat full-time bij de HEMA werkt, om maar een dwarsstraat te noemen.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_109703928
Ik vind het heel aantrekkelijk als een man ambitieus is en zijn werk met plezier doet. Wat voor werk het is vind ik minder belangrijk, hoeveel hij verdient interesseert me helemaal niet.
Maar ik zou niet meteen afknappen op iemand die werk alleen als noodzaak ziet en zijn werk met minder plezier doet, het gaat om het totaalplaatje natuurlijk.
pi_109705245
quote:

Klinkt leuker dan het is, neem aan dat je nu bijvoorbeeld ook nog geen kinderen hebt. En die kinderen wil je ook op een sport kunnen doen of een leuk verjaardagsfeestje kunnen geven. Groter huis nodig met kinderen etc etc etc

Je kan ook redelijk proberen te verdienen relatief met weinig werk hoor. Parttime job op hbo niveau. Of vleel met aandelen of met een eenmanszaak/webshop. Van hard werken word je opzich ook niet rijk, van slim werken wel.

Daarnaast veel mensen die 60uur per week maken is een groot deel eerder klaar met werken dan andere op latere leeftijd.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_109705734
Daarbij wil ik wel zeggen dat mensen die geld als enkel doel hebben verkeerd bezig zijn. Geld kan nooit een doel zijn want het is slechts een (ruil)middel... zoals in de vandale beschreven staat. Daarom kan het in mijn ogen ook nooit een doel zijn
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_109706169
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 19:42 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Klinkt leuker dan het is, neem aan dat je nu bijvoorbeeld ook nog geen kinderen hebt. En die kinderen wil je ook op een sport kunnen doen of een leuk verjaardagsfeestje kunnen geven. Groter huis nodig met kinderen etc etc etc
Ik voel niet de behoefte om nu veel geld te verdienen omdat er eventueel in de toekomst een kans is dat er kinderen komen. Ik kom zelf uit een arbeidersgezin waar we het vroeger thuis helemaal niet zo breed hadden, waar anderen op de nieuwste Nike's liepen deed ik dat niet. Vond ik dat jammer, nee, totaal niet. Zo heb ik namelijk geleerd om tevreden te zijn met wat je wel hebt, en niet om jaloers te kijken naar wat anderen meer hebben. Ik heb daardoor bijvoorbeeld ook altijd het nut van sparen ingezien, ik ken tegenwoordig onderhand meer mensen die niet sparen, dan wel.

Sowieso is het tegenwoordig zo dat wanneer er kinderen komen je bijna verplicht bent om met zijn 2en te werken, omdat kinderen nou eenmaal een hoop geld kosten. Aan de ene kant heb je gelijk hoor, tuurlijk is het dan makkelijker als je niet elke cent om hoeft te draaien, maar ik geef mijn kinderen dan liever een verantwoordelijkheidsgevoel mee op het gebied van verstandig omgaan met geld, dan dat ze van mij alles kunnen kopen of krijgen wat ze maar willen, omdat papa toch wel genoeg geld op de bank heeft staan.

Overigens is het huis waar ik nu woon groot genoeg om ook als gezin met kinderen te wonen, plus een basisschool op loopafstand, wat wil je nog meer. Daar hoef ik echt niet voor te verhuizen naar een "groter" huis.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kper_Norci op 30-03-2012 20:11:24 ]
pi_109707175
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:24 schreef Ripley het volgende:

[..]

voor mij niet. ik vind het oppervlakkig overkomen, al komt dat ongetwijfeld ook door mijn ervaringen.

er zijn maar weinig beroepen die echt iets over iemand zeggen, vind ik dan. maar zoals duidelijk is in dit topic, wordt ambitie vrijwel gelijkgesteld aan iemands carrierepad. :)
pi_109707287
VVDer komt als zo'n naief mannetje van 20 over, die denkt dat de armoede in Afrika zo opgelost is, als de mensen allemaal wat ambitieuzer zouden zijn :D

Ik ben benieuwd of sommige dames hier nu VVDer inderdaad interessanter vinden dan Kper_Norci bijvoorbeeld? Dan zou het onderwerp van het topic dus kloppen?
pi_109708069
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 20:32 schreef Godshand het volgende:
VVDer komt als zo'n naief mannetje van 20 over, die denkt dat de armoede in Afrika zo opgelost is, als de mensen allemaal wat ambitieuzer zouden zijn :D

Ik ben benieuwd of sommige dames hier nu VVDer inderdaad interessanter vinden dan Kper_Norci bijvoorbeeld? Dan zou het onderwerp van het topic dus kloppen?
Nou ik persoonlijk niet maar ik ben misschien niet representatief voor het meerendeel van de vrouwen :P
pi_109713850
toen ik mijn vriend leerde kennen was ik nog volop aan het studeren, en ik leerde al snel dat hij afgekeurd is, en dus een uitkering ontvangt, en natuurlijk stond ik niet te springen, maar ik heb besloten verder te kijken dan zijn "baan" deze jongen had wel dromen en hij wil ze ook najagen, zijn lijf houdt hem alleen tegen,
ik ben blij dat ik verder heb gekeken, ik heb een ontzettend lieve vriend waar ik sinds een maand mee samenwoon en waar ik over een jaar mee ga trouwen!
S. 2014
J. 2016
pi_109714386
Ik merk wel aan bepaalde dames om me heen dat 'ambitie' en 'carriere' erg belangrijk zijn. En daar komt ook nog een 3e bij, namelijk centen. Meestal heb je dat wel snel door na verloop van tijd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:58:34 #156
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_109715247
Ik vind dat niet erg belangrijk.
Heaven is a place on earth with you
pi_109715485
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:58 schreef Sinosappel het volgende:
Ik vind dat niet erg belangrijk.
daten? :7
pi_109715826
Status en geld zijn belangrijke drijfveren, sommige vrouwen zitten er achteraan, andere doen het zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2012 23:09:37 ]
  vrijdag 30 maart 2012 @ 23:10:36 #159
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_109715913
Valt me op dat over het algemeen mannen in dit topic denken dat het voor vrouwen heel belangrijk is en vrouwen in dit topic zeggen dat ze het niet zo belangrijk vinden.
pi_109716079
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:10 schreef Sinosappel het volgende:
Valt me op dat over het algemeen mannen in dit topic denken dat het voor vrouwen heel belangrijk is en vrouwen in dit topic zeggen dat ze het niet zo belangrijk vinden.
Lezen blijft lastig voor vrouwen.
pi_109717818
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:27 schreef Kandijfijn het volgende:
In de praktijk veel, veel belangrijker dan vrouwen in eerste instantie willen toegeven. Alhoewel het er waarschijnlijk ook mee te maken heeft dat mannen met een betere carrière zichzelf beter in hun vel voelen en vaker initiatiefrijker zijn.
Dat is 'm denk ik inderdaad. Het is wel romantisch om te stellen dat de carrière en ambitie er niets toe doen, maar wanneer puntje bij paaltje komt vinden ze juist de karaktereigenschappen die carrièregericht en ambitieuze mannen hebben juist aantrekkelijk. Dat zit 'm in het actieve, initiatiefrijke en sociaal vaardige, zoals bovenstaande auteur al terecht opmerkt.

Dit wil trouwens niet zeggen dat ik zelf zo carrièregericht ben. Wel moet ik om het werk wat ik wil doen gediplomeerd zijn op een aantal gebieden, waardoor ik na m'n eerste master ook een tweede master dien af te ronden. Zelf vind ik dat alleen maar interessant en goed voor mijn ontwikkeling, niet zozeer goed voor mijn portemonnee. Ik vind wat ik doe interessant en zodoende wil ik er mezelf verder in verdiepen en m'n brood mee verdienen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 23:52:27 #162
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_109717938
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Lezen blijft lastig voor vrouwen.
pi_109718058
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:49 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat is 'm denk ik inderdaad. Het is wel romantisch om te stellen dat de carrière en ambitie er niets toe doen, maar wanneer puntje bij paaltje komt vinden ze juist de karaktereigenschappen die carrièregericht en ambitieuze mannen hebben juist aantrekkelijk. Dat zit 'm in het actieve, initiatiefrijke en sociaal vaardige, zoals bovenstaande auteur al terecht opmerkt.

Dit wil trouwens niet zeggen dat ik zelf zo carrièregericht ben. Wel moet ik om het werk wat ik wil doen gediplomeerd zijn op een aantal gebieden, waardoor ik na m'n eerste master ook een tweede master dien af te ronden. Zelf vind ik dat alleen maar interessant en goed voor mijn ontwikkeling, niet zozeer goed voor mijn portemonnee. Ik vind wat ik doe interessant en zodoende wil ik er mezelf verder in verdiepen en m'n brood mee verdienen.
Aan de andere kant zijn vrouwen net zo moeilijk in een bepaald gedrag te vatten dan mannen het zijn
De diversiteit maakt dat er niet alleen hoog opgeleide mensen rondlopen en heleboel lekkere mokkels die daar prima bij passen.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 00:54:15 #164
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_109719955
Ik word niet zo opgewonden van mannen die vakkenvullen of aan de lopende band werken hoor.
My mama didn't raise no fool
pi_109720123
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 00:54 schreef La_Vita het volgende:
Ik word niet zo opgewonden van mannen die vakkenvullen of aan de lopende band werken hoor.
Wacht maar tot ie zijn broek uittrekt :9~
pi_109720252
quote:
Je hebt ook nog de pindasausvullers.
pi_109723296
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:05 schreef snakelady het volgende:
Het liefste zou ik willen roepen, mij maakt het niks uit, maar als ik heel eerlijk ben maakt het me wel iets uit in de zin van, ik zou geen relatie met iemand kunnen hebben die niet gemotiveerd is en hoger op wil komen.
in jouw geval is die wens er wel, dat zou al heel wat goedmaken voor me.

Is het een persoon die bij een supermarkt werkt en het allemaal wel best vindt en geen behoefte heeft om verder te komen, dan zou ik daar zeker wel moeite mee hebben.
Waarom eigenlijk? Als die persoon zich er zelf echt prima bij voelt, daar voor kiest?
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_109723297
quote:
Ik word ook niet opgewonden van werkende vrouwen, tenzij je werk aan m'n lul zuigen is.

Klinkt wat cru, maar ik wou het toch even zeggen. Of ik een relatie met een hoer zou beginnen, dat is een tweede.

U ziet, ook mannen zijn complexe wezens!
  zaterdag 31 maart 2012 @ 09:57:17 #169
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109724194
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 07:20 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Als die persoon zich er zelf echt prima bij voelt, daar voor kiest?
Omdat dat niet mijn levensstijl is, je zoekt toch (onbewust) meestal iemand die het beste aansluit bij je eigen levensstijl.
pi_109725008
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 09:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat dat niet mijn levensstijl is, je zoekt toch (onbewust) meestal iemand die het beste aansluit bij je eigen levensstijl.
Kun je het iets praktischer toelichten?

Dan licht ik de term "containerbegrip" toe :)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:02:13 #171
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109725214
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:51 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Kun je het iets praktischer toelichten?

Dan licht ik de term "containerbegrip" toe :)
Ik ben bekend met de term "containerbegrip"....

Ik ben een persoon die vooruit wil in het leven, op alle vlakken, sociaal, economisch, geestelijk, lichamelijk enz.
Om die reden zou ik het persoonlijk moeilijk vinden om samen te zijn met iemand die genoegen neemt met wat hij op dat moment heeft.
Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat die levensvisie verkeerd is, alleen het is niet iets wat aansluit bij de mijne.
Dat zou uiteindelijk gaan botsen.
pi_109725285
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben bekend met de term "containerbegrip"....

Ik ben een persoon die vooruit wil in het leven, op alle vlakken, sociaal, economisch, geestelijk, lichamelijk enz.
Om die reden zou ik het persoonlijk moeilijk vinden om samen te zijn met iemand die genoegen neemt met wat hij op dat moment heeft.
Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat die levensvisie verkeerd is, alleen het is niet iets wat aansluit bij de mijne.
Dat zou uiteindelijk gaan botsen.
Ik denk niet dat er mensen bestaan die niet vooruit willen.

Ik denk wel dat er veel mensen bestaan die heel krap denken als het aankomt op zaken als ontwikkeling en vooruitgang.

Eigenlijk ben je vrij beperkt bezig wanneer je ontwikkeling gelijkstelt aan arbeidstechnische ontwikkeling (ik zeg niet dat jij dit per se doet). In veruit de meeste beroepsvelden leer je geen dingen waar andere mensen ademloos naar zullen willen luisteren of waarmee je ze iets te denken meegeeft.

Ik noem maar wat.

Zou je bijvoorbeeld net zo denken over iemand die intussen redelijk verdienstelijk musiceert, schildert, of zich anderszins op intellectueel vlak probeert te verbreden... Maar die de dingen die hij zoekt in veel mindere mate in werk vindt?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:14:19 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109725460
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:06 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er mensen bestaan die niet vooruit willen.

Ik denk wel dat er veel mensen bestaan die heel krap denken als het aankomt op zaken als ontwikkeling en vooruitgang.

Eigenlijk ben je vrij beperkt bezig wanneer je ontwikkeling gelijkstelt aan arbeidstechnische ontwikkeling (ik zeg niet dat jij dit per se doet). In veruit de meeste beroepsvelden leer je geen dingen waar andere mensen ademloos naar zullen willen luisteren of waarmee je ze iets te denken meegeeft.

Ik noem maar wat.

Zou je bijvoorbeeld net zo denken over iemand die intussen redelijk verdienstelijk musiceert, schildert, of zich anderszins op intellectueel vlak probeert te verbreden... Maar die de dingen die hij zoekt in veel mindere mate in werk vindt?
Dat laatste zou ik juist stimuleren, ik ben zelf freelance fotografe en ben momenteel bezig met een boek schrijven.
Mijn moeder heeft meerdere exposities gehad met haar schilderijen en heb ook meerder mensen in mijn omgeving die met muziek bezig zijn.

Het gaat mij dus niet om de status van een beroep en ook niet om alleen de verdiensten, maar om de vooruitgang in ontwikkeling van een persoon.
pi_109725531
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik juist stimuleren, ik ben zelf freelance fotografe en ben momenteel bezig met een boek schrijven.
Mijn moeder heeft meerdere exposities gehad met haar schilderijen en heb ook meerder mensen in mijn omgeving die met muziek bezig zijn.

Het gaat mij dus niet om de status van een beroep en ook niet om alleen de verdiensten, maar om de vooruitgang in ontwikkeling van een persoon.
Okee :)

Ik kan me daar heel moeilijk een voorstelling bij maken, vandaar mijn (oprechte) vragen. Zodat ik er een beetje achter kom waar het hem precies inzit.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:36:11 #175
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109725771
Ik kom van oorsprong uit een minder bedeeld gezin met weinig kansen, maar ieder lid van onze familie heeft erg zijn of haar best gedaan om vooruit te komen, om niet vast te blijven hangen in het steriotype.
Dat is onze opvoeding geweest, als je iets wil moet je er achter aan gaan en er hard voor werken.
Mijn moeder was een alleenstaande bijstandsmoeder en heeft zich ook opgewerkt naar een respectabele functie binnen het bedrijf waar ze nu werkzaam is.

Dus denk dat mijn levensvisie daar wel vandaan komt.
pi_109726749
Allereerst, bedankt voor alle reacties, er zit veel bij waar ik wat mee kan. :)

Waarschuwing, hier volgt een erg lange post.

Betreffende mijn ambities en inzet, ik ben alle jaren nog bezig geweest met werk te vinden
in zowel de creatieve sector en de verkoop, helaas zonder succes.

Sinds een half jaar sta ik ingeschreven bij filmvacatures.nl als hobby schrijver.
Dit heeft al een aantal gesprekken opgeleverd, maar nog geen werk.
Wel hoop ik op deze manier mogelijk mee te gaan werken aan een kleine productie,
het hoeft niet betaald te zijn, zolang mijn naam er maar bij staat. Vervolgens kan
ik dat dan gebruiken om verder te zoeken naar nieuwe projecten, mogelijk betaald.

Verder ben ik ook bezig met een verhaal te schrijven, hier ben ik mogelijk te ambitieus in.
De setting uitwerken kost vooral veel tijd, er zijn 12 landen die allemaal een eigen unieke
cultuur, politiek en idealen moeten krijgen en eigen landkaart.
Daar buiten zijn er ook nog verschillende organisaties en groeperingen die uitgewerkt moeten worden.
Het verhaal zelf daarentegen heb ik al in grote lijnen, en ik heb al een ruwe versie van verschillende
hoofdstukken geschreven. Het wordt ook een trilogie met een andere focus in ieder deel, en andere
hoofdpersonen.

Ook ben ik bezig met een bordspel te ontwerpen, en met verschillende innovaties voor bordspellen
in het algemeen. Het doel van het spel is momenteel nog het probleem, ik heb al wel een spelsysteem
dat makkelijk werkt en toch de nodige diepgang mogelijk maakt.
Nu is het alleen nog zaak om dit systeem optimaal te gebruiken.
999 games organiseert meerdere malen per jaar een beurs waar iedereen hun prototype kan demonstreren,
als het aanslaat wordt het mogelijk in productie genomen.

Verder heb ik ook nog een lijst met Ideëen verstuurd naar Lego, hier heb ik beleefd antwoord op terug gekregen
dat ze geen interesse hebben in mijn Ideëen.
Vorige zomer was ik bezig met alles in elkaar te zetten voor mijn neefjes om mee te spelen, en dat gaf de nodige
inspiratie.

Ik heb ook Ideëen verstuurd naar spelontwikkelaar Bioware, die hebben vriendelijk geantwoord maar kunnen geen
Ideëen van buitenaf gebruiken omdat dit legale problemen kan opleveren.

Ook heb ik sollicitatie brieven verstuurd naar iedere Nederlandse spelontwikkelaar, vaak kreeg ik geen antwoord of
er werd gemeld dat er geen vacatures beschikbaar waren.
Natuurlijk zijn er gruwelijk veel mensen die het leuk lijkt om in de gamesindustrie te werken, maar die kijken vaak
alleen maar naar wat ze zelf leuk vinden. Persoonlijk kijk ik wel wat verder dan dat en zie ik manieren in ieder genre
om het te verbeteren in manieren die mogelijk moeten zijn met de huidige technologie, en alsmede door mijn achtergrond
in de detailhandel weet ik ook de commerciele kant redelijk in te schatten.

Veel sollicitaties in de verkoop heb ik ook verstuurd in de afgelopen jaren, maar voor iedere vacature zijn er minstens
20 reacties. Er valt gewoonweg niet tussen te komen, vaak wordt er ook famillie of vrienden van de eigenaar in de winkel
gezet ongeacht hun capaciteiten, vaak met rampzalige gevolgen als je ziet hoe je in sommige winkels wordt behandeld.
Vaak wordt ik niet aangenomen door gebrek aan werkervaring in een specifieke branche, maar als ik niet eerst wordt aangenomen
kan ik hier ook geen werkervaring opdoen.
Iedereen wil dat je jaren werkervaring hebt, maar het moet altijd ergens anders vandaan komen blijkbaar.
En werk in een supermarkt wordt op neergekeken terwijl het vooral het assortiment is wat anders is.
Het geeft wel ervaring met klanten van alle leeftijden en van iedere bevolkingsgroep. Iedereen doet nu eenmaal
boodschappen. Vaak moeten er ook dingen worden opgezocht, als iets er niet is help ik zoeken naar een alternatief,
ik benader iedere klant die iets lijkt te zoeken, etc. Zoveel anders is het niet dan in andere winkels, veel ervaring
van de supermarkt kan elders gebruikt worden.

Betreffende doorgroeien, het aanbod is jaren geleden gedaan toen ik nog het volle vertrouwen had snel een andere baan
te vinden, ik was er niet op ingegaan. Achteraf niet slim van mij, want nu zijn er al enkele jaren meerdere chefs
in opleiding en is doorgroeien er niet meer bij. Wel ben ik de onofficiele zuivelchef en de snelste vakkenvuller die
op datum vult.
Niet bepaald veel om trots op te zijn, maar ik wil al het werk dat ik doe zo goed mogelijk uitvoeren, de juiste instelling
is voor mij erg belangrijk, en ik hoop dus een werkgever te vinden die hier ook veel waarde aan hecht.

Open sollicitatie rondes heb ik ook meerdere malen geprobeerd, CV's achtergelaten met foto maar helaas niets meer
van gehoord. Dit jaar ben ik het weer van plan, en ditmaal wil ik de ronde gehaal in pak (op maat) doen, en natuurlijk
alleen bij winkels waar het gepast is om in pak te solliciteren.
Mijn manier van verkopen is erg klantgericht, de agressieve verkoop is niets voor mij.
Verkoop op de lange termijn vind ik belangrijker dan de korte termijn. Ik stuur liever een klant tevreden de winkel uit dan
dat ze iets gekocht hebben waar ze achteraf spijt van hebben. Positieve reclame is lastiger te krijgen dan negatieve
reclame.

In de verkoop ben ik niet zo ambitieus, wel wil ik dit zo goed mogelijk uitvoeren, maar ik zou nooit geen eigen winkel
willen hebben. Dat geeft te veel zorgen.
In de creatieve sektor zou ik wel gruwelijk ambitieus zijn als ik daar een plek weet te veroveren. Dat is nu eenmaal
waar mijn passie ligt, daar zou ik echt helemaal voor gaan.
Vaak zie ik de dingen net op een andere manier en kom ik hierdoor met een compleet ander inzicht.
Ik heb niet echt een specifieke baan in gedachten hiervoor, zolang ik mijn creativiteit en fantasie maar kwijt kan
in een functie zou ik een eindeloze stroom aan Ideëen kunnen garanderen.
pi_109728849
Mijn vriend is niet erg ambitieus van zichzelf. Nu vind ik dat op zich niet zo erg, maar de bijkomende eigenschappen daarvan vind ik minder. Hij is namelijk erg lui en hij begrijpt mij vaak niet omdat ik wel heel ambitieus ben. Het irriteert me ook als hij de hele middag op de bank ligt en hij eigenlijk veel nuttigere dingen kan doen, ik ben namelijk totaal geen type dat stilzit. Dus het ligt er inderdaad een beetje aan hoe ambitieus je bent. En zo te lezen ben je dat wel, omdat je wel ondernemend bent. Dus om een lang verhaal kort te maken: mij zou het dan niet erg lijken dat je in een supermarkt werkt, zolang je maar door blijft zetten :)
  vrijdag 6 april 2012 @ 10:15:51 #178
368515 Rhalius
Verteller
pi_109973351
Af en toe luieren kan lekker zijn, maar momenteel kan ik daar gewoon niet van genieten. Het geeft een beetje een dubbel gevoel. Ik heb momenteel genoeg tijd om te gamen, luieren en van alles, maar ik zou veel liever gewoon aan de slag gaan met een geschikte baan 40 uur per week.
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:33:12 #179
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_109975642
Hoi TS, het komt me voor dat je een soort warboel van ideeen overal probeert te slijten. Dat is erg moeilijk als buitenstaander. Het zet veel meer zoden aan de dijk om te zorgen dat je een lullig baantje aanneemt, maar wel in de industrie waar je in terecht wil komen. Zo kun je stukje bij beetje jezelf opwerken, je netwerk uitbreiden en bewijzen wat je kan.
pi_109975710
Hoorde net op 3 fm, win je droombaan als bordspelbedenker- of maker in combinatie met de ipad. Tis maar voor 1 dag maar misschien iets voor jou :P
pi_109976305
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik merk wel aan bepaalde dames om me heen dat 'ambitie' en 'carriere' erg belangrijk zijn. En daar komt ook nog een 3e bij, namelijk centen. Meestal heb je dat wel snel door na verloop van tijd.
Het valt me op dat er voor veel vrouwen ineens een omslagpunt lijkt te zijn, zo vlak na hun afstuderen.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:05:14 #182
368515 Rhalius
Verteller
pi_109976855
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:33 schreef Ripley het volgende:
Hoi TS, het komt me voor dat je een soort warboel van ideeen overal probeert te slijten. Dat is erg moeilijk als buitenstaander. Het zet veel meer zoden aan de dijk om te zorgen dat je een lullig baantje aanneemt, maar wel in de industrie waar je in terecht wil komen. Zo kun je stukje bij beetje jezelf opwerken, je netwerk uitbreiden en bewijzen wat je kan.
Het is inderdaad een warboel aan Ideëen, en ik ben bereid elke kans aan te grijpen om mijn creativiteit te benutten, het zou zonde zijn als ik er niets mee zou doen.

Helaas zijn zelfs lullige baantjes in de creatieve beroepen lastig te krijgen, of ver van huis.
Verhuizen kan vrij duur worden, en het is nou niet echt iets om te doen om koffie te schenken bij een reclame bureau in groningen, om maar wat te noemen.

@Kwadeafdronk, ik zal er eens naar kijken, heb nog nooit een ipad aangeraakt overigens.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:08:55 #183
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_109977003
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:05 schreef Rhalius het volgende:

[..]

Het is inderdaad een warboel aan Ideëen, en ik ben bereid elke kans aan te grijpen om mijn creativiteit te benutten, het zou zonde zijn als ik er niets mee zou doen.

Helaas zijn zelfs lullige baantjes in de creatieve beroepen lastig te krijgen, of ver van huis.
Verhuizen kan vrij duur worden, en het is nou niet echt iets om te doen om koffie te schenken bij een reclame bureau in groningen, om maar wat te noemen.

@Kwadeafdronk, ik zal er eens naar kijken, heb nog nooit een ipad aangeraakt overigens.
Ik weet ook niet hoe je live bent, maar zo in tekst vind ik je erg warrig en breedsprakig overkomen. Misschien heeft het nut om in ieder geval je energie iets meer te leren bundelen.
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:45:34 #184
368515 Rhalius
Verteller
pi_109997757
Live ben ik vrij rustig, in mijn posts probeer ik toch zo goed mogelijk de nodige informatie uit te leggen zonder langdradig te worden. Zo doe ik dat eigenlijk altijd wel op forums, alleen op Nederlandse forums hoor ik wel eens dat het warrig overkomt.

Voor mij is een post vooral om informatie te verschaffen en feedback te geven.

Mijn energie is momenteel vooral gefocust op een nieuwe baan vinden, ik probeer dit alleen wel op iedere mogelijke manier te doen aangezien er vrijwel geen werk beschikbaar is, en al helemaal niet in de creatieve sektor tenzij je vrienden op de juiste plek hebt.
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:49:10 #185
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109997960
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:35 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hoorde net op 3 fm, win je droombaan als bordspelbedenker- of maker in combinatie met de ipad. Tis maar voor 1 dag maar misschien iets voor jou :P
De bedenker van Levensweg bedacht het doordat Lincoln besloot een baard te groeien.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_109998811
Ts, zoek je mogelijkheden over de grenzen heen? En eerlijk is eerlijk: vrouwen willen zekerheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')