abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109672958
WO Rechten

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Leonoor
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento
Sessy
GDPP
Maharbal (2x - Fiscaal en Notarieel)

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
Originele_Naam
ChRoNiC
-Trinity-
RobertoCarlos
Florian_
Microtechs
Fip
Kimochi
ArcticBlizzard
Orbis
Nailpolish

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries
StarGazer
aaipod (kudtstudent op het moment)
Cortax
Dionysius85
Eilis

Universiteit van Tilburg
Mr.G
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla
hmmmz
aardappel
EasySilence
Dr_Strangelove
kapiteintje
wimjongil

Universiteit Utrecht
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
ScottTracy
Rainb0ws
evelien89

Radboud Universiteit
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot
Yashaaaaa
Retroseksueel
Morendo
fulco-
tostitomaatkaas
H-D

Universiteit van Amsterdam
Andoire
VeX-
Smash-it (tweede master)
TiMPiN
Dreamzk
hemelsblauw
Ruud_Kawasaki
Skage101
Eriksd
Tchock
Yreal

Universiteit Maastricht
Law.
Bartaz
RockGod---
Memento-Mori

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr
Cleese
Nautilus
DahaKa
Flashwin
Phaelanx_NL
Mandal
IkeDubaku99
Dr.Cooper

Vrije Universiteit Amsterdam
Jorwol
Ricard0j

Open Universiteit
DanielSmith
SpotlessMind00

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
pi_109673041
Sorry, ik vind het zo'n geweldige titel :D :P
pi_109673085
Ook leuk :P
Ik ken echt praktisch geen arresten van strafrecht uit mn hoofd :') alleen Hoornse Taart, GWK en Porsche.
pi_109673156
Van Staats en Bestuurs ken ik er geen 1 meer :o nja Meerenberg maar die kent iedereen.
pi_109673239
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:05 schreef H-D het volgende:
Van Staats en Bestuurs ken ik er geen 1 meer :o nja Meerenberg maar die kent iedereen.
Wij werden echt doodgegooid met fluor, vuurwerk en broodzout :s)
pi_109673404
Ohjaaa Fluor :D

Ken eigenlijk echt alleen nog maar civiele arresten :$

wie vind jij een goeie annotator?^^
pi_109673580
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wij werden echt doodgegooid met fluor, vuurwerk en broodzout :s)
Dit :')
pi_109673705
ik vond constitutioneel leuk :{w

Goede docenten, goede club mensen en veel geleerd in een relaxt sfeertje ^O^
pi_109673837
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:12 schreef Yreal het volgende:
ik vond constitutioneel leuk :{w

Goede docenten, goede club mensen en veel geleerd in een relaxt sfeertje ^O^
Ik vond denk ik die kerel van goederenrecht en verbintenissenrecht het allerbest tot nu toe.
Bartels voor de RU-mensen :D daarna Janssen en Roes. Ook eckte helden :D
pi_109673966
Ergens mis ik het avondonderwijs wel. Bijna lege collegezalen tijdens hoorcollege en altijd dezelfde mensen in de werkgroepen, geen gezeik om huiswerk en afwezigheid ^O^
pi_109673976
Al is Freek Schols ook wel echt cool :D
pi_109674009
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:17 schreef Yreal het volgende:
Ergens mis ik het avondonderwijs wel. Bijna lege collegezalen tijdens hoorcollege en altijd dezelfde mensen in de werkgroepen, geen gezeik om huiswerk en afwezigheid ^O^
Nu ook heel vaak bijna lege collegezalen hr :S
pi_109674058
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:17 schreef H-D het volgende:

[..]

Nu ook heel vaak bijna lege collegezalen hr :S
geen idee, heb al 4 maanden geen hoorcollege gevolgd :P :@
pi_109674121
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

geen idee, heb al 4 maanden geen hoorcollege gevolgd :P :@
Naughty naughty
pi_109674791
Nouwja, ik volg alles wel maar ik ga nooit heen. Ik heb meer te doen en ga dus niet voor hoorcolleges 4 uur reizen :{w
pi_109675012
Even inhakend op deze post:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:33 schreef eightythree het volgende:
Hey! Ik heb hier nog nooit eerder gepost, maar ben tweedejaars Rechtsgeleerdheid aan de UvA. Ik zag dat er meerdere mensen op de UvA zitten dus ik had even een vraag en hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen :P

Zoals gezegd zit ik in het tweede jaar van de bachelor Rechtsgeleerdheid. De laatste tijd zit ik echter sterk te twijfelen of ik toch niet fiscaal had moeten doen.. Nu ben ik lekker laat want de vakken voor fiscaal (fiscaal bestuursrecht, belastingrecht oriëntatie en handelsrecht) werden in het eerste semester en tweede semester, eerste blok gegeven.
Echter, Belastingrecht oriëntatie wordt komend blok ook gegeven en Handelsrecht zou ik de tweede kans (in juni) mee kunnen pakken. Rest dus alleen nog Fiscaal bestuursrecht. Probleem is dat ik het even niet meer snap met die nieuwe curriculums (curricula?) van volgend jaar. Kan ik Fiscaal bestuursrecht volgend jaar gewoon inhalen? Ik neem eigenlijk aan van wel, want er zou toch wel een regeling zijn voor de mensen die het dit jaar niet hebben gehad? En daarnaast, zie ik misschien iets over het hoofd? Stomme is dat vanaf volgend jaar de eerste twee (in plaats van alleen het eerste) jaren van Rechtsgeleerdheid en Fiscaal recht gelijk zijn, dus dan had dit niet zo'n probleem geweest, maarja.

Ik ga volgende week sowieso even langs bij de studieadviseur maar wilde even peilen!
Orientatie wordt volgend jaar samen gegooid met inkomstenbelasting, dus als je dit jaar nog belastingrecht haalt val je onder de overgangsregeling voor volgend, waardoor inkomstenbelasting nog een apart vak is. Handelsrecht in de herkansing maken kan je doen, ik had het tentamen gisteren en ik vond het een onwijs moeilijk tentamen, weet niet of het haalbaar is zonder onderwijs of dat ik zo retarded ben :P Fiscaal bestuursrecht blijft nog steeds in het curriculum dus zou je volgend jaar erbij kunnen pakken zonder al teveel problemen.

Klaar voor ARL morgen?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_109675071
Lol zie nu dus dat orientatie 5 puntsvak samen word gegooid met inkomstenbelasting 5 puntsvak, wordt volgend jaar samen een 6 punts vak. Blij dat ik hier nog even wat extra ECTS mee binnen kop :P
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_109678257
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:30 schreef Yreal het volgende:
Nouwja, ik volg alles wel maar ik ga nooit heen. Ik heb meer te doen en ga dus niet voor hoorcolleges 4 uur reizen :{w
Woon je zo ver weg dan? :o
pi_109678841
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:30 schreef Yreal het volgende:
Precies wat ik doe _O_ Alleen ik volg ze ook niet on-line :') En dat heb ik gemerkt dit blok _O-
pi_109679502
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2012 23:25 schreef H-D het volgende:

[..]

Woon je zo ver weg dan? :o
Met de motor is het minder dan de helft van die tijd, maarja, benzine is niet gratis :P

Hoofdzakelijk gewoon een waardeloze ov aansluiting

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 23:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Precies wat ik doe _O_ Alleen ik volg ze ook niet on-line :') En dat heb ik gemerkt dit blok _O-
scheelt wel echt een heleboel vind ik persoonlijk. Als ik het vak niet volg faal ik hopeloos :P
pi_109679624
Ik ben deur tot deur ook bijna 2 uur bezig om van mijn huis naar een collegezaal te komen
pi_109679689
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nog steeds better dan communicatiewetenschappen, kunstgeschiedenis of wijsbegeerte. VEEEEEL beter. Zolang je maar niet in het strafrecht wil afstuderen :P
Daar noem je 3 exen en 3 studiegenoten die geen baan kunnen krijgen :P
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_109679932
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 23:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Daar noem je 3 exen en 3 studiegenoten die geen baan kunnen krijgen :P
of wat dacht je van portugees? Of duits ! :D Frans? Spaans?

Of wat is deze dan? Future Planet Studies :{
pi_109680350
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 00:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

of wat dacht je van portugees? Of duits ! :D Frans? Spaans?

Of wat is deze dan? Future Planet Studies :{
Afhankelijk van je universiteit bestaan die straks niet meer *O*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:25:44 #25
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_109680598
Een wellicht wat onverwacht punt maar toch:

Mensen hebben de neiging zich flink te vergissen in communicatiewetenschappen. Ik heb het ook nooit echt serieus genomen vanwege de naam, maar de afgelopen jaren heb ik wel met enig verbazing gekeken wat daar binnen allemaal gebeurt. De structuur van de studie en de toepassing van de sociaalwetenschappelijke instrumenten is buitengewoon modern en doelgericht te noemen. Zeker in Amsterdam is dat van invloed (geweest) op buitengewoon veel andere studies wat je nu ook ziet met het 8-8-4 systeem. Dat is met veel succes uitgetest bij het relatief nieuwe CW.

Natuurlijk is het veel mooier om echte sociale, politieke en juridische wetenschap te bedrijven maar dat is voor slechts weinigen weggelegd en verdient gewoon zwaar kut. Organisaties zitten oprecht te wachten op mensen die instaat zijn om sociale theorieën en onderzoek toepasbaar in te zetten binnen de alledaagse praktijk. CW is de eerste academische studie die een stage verplicht, masters opzet met zware ingangseisen en directe koppeling aan het bedrijfsleven en i.p.v krampachtig een eigen gebied te claimen weet het geijkte en slechts oppervlakkig verkende wetenschappelijke thema's uit diverse disciplines zoals sociologie, psychologie en media&cultuur met elkaar te verbinden.

De koppeling tussen praktijk en wetenschappelijk onderzoek (stage en veel nadruk op kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmethodes) biedt mogelijkheden voor het toekomstig academisch onderwijs. Het is anno 2012 namelijk een illusie dat studenten nog primair opgeleid worden tot wetenschapper, de meeste doen het echt om wetenschappelijke vaardigheden op te kunnen doen die toepasbaar zijn op de arbeidsmarkt.

De studie is nu nog relatief nieuw, erg massaal en erg feminien. Of dat laatste gaat veranderen durf ik niet te zeggen maar het zijn interessante ontwikkelingen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')