Aantal maanden geleden gaf een vriend signalen af dat hij een meisje leuk vond. Hij wist niet echt goed hij het moest aanpakken en ik hielp hem een beetje door tips te geven en dergelijke. Het desbetreffende meisje had echter geen interesse in hem, ze wilde wel kroelen en dergelijke en ze hebben gezoend maar ze drukte hem op het hart dat het nooit wat gaat worden. Hij was behoorlijk down maar hij accepteerde het (naar zijn zeggen).
Ze gingen nog gewoon met elkaar om op vriendelijke basis en hij nam het meisje weleens mee naar mijn huis. Toen zaten ze op mijn bank een beetje klef te doen en aan elkaar te frummelen. Ik was in de veronderstelling dat ze iets hadden maar dat ze het niet wilde erkennen of iets dergelijks. Ik had weleens tegen haar gezegd dat ze echt schattig lachte maar zonder bijbedoelingen, ik ben gewoon direct. Ik had dit ook tegen haar gezegd terwijl de vriend naast haar zat.
Sinds vorige week had ik contact met haar via Whatsapp. Het begon eigenlijk nadat ze tegen mij had gezegd dat ze een kaasbroodje langs wilde brengen aangezien ze 200 meter verderop werkte van mijn werk. Van het 1 kwam het ander en eergisteren is ze voor het eerst alleen bij mij thuis geweest. Superleuke dag gehad en het was zeer zeker ook wederzijds.
Omdat het een goede vriend van mij is en een zeer goede vriend van het meisje is, besloten we om niks tegen hem te zeggen omdat we in konden schatten dat ie het slecht zou opnemen. Het was immers de eerste keer dat we elkaar zagen en wat als het niks gaat worden? Diezelfde avond begon het gezeik al, het meisje reageerde nauwelijks op zijn berichten en ik reageerde niet tot heel laat. Aan de hand van dit, trok hij de conclusie al dat het meisje bij mij was.
Een dag later begon het gezeik toen hij ging vissen naar informatie bij het meisje. Het meisje is direct en zegt dat ze bij mij was. Hij noemde mij en het meisje leugenaars en backstabbing friends. Een reeks van emo tweets volgde en op verschillende social media platforms schreeuwde hij om aandacht. Een fb update dat ie zijn facebook ging verwijderen, op twitter verwijtende tweets jegens mij en op whatsapp dat ie opgevrolijkt moet worden omdat ie anders erge dingen gaat doen. Een paar vrienden gingen naar hem toe en hebben gepraat met hem, op whatsapp zei hij dat ie het nodig had want anders hij erge dingen gedaan. Vanmorgen een heel bericht op facebook, in een privégroep, dat als die vrienden gisteren niet gekomen waren hij nu onderaan een brug lag.
Hij beweert dat ik vanaf dag 1 al zat te azen op het meisje en dat ik mijn kans schoon zag om het meisje te pakken nadat ik wist dat het meisje niks in hem zag. Hier is niks van waar aangezien ik pas sinds vorige week contact met haar heb via whatsapp en ik, toen hun nog knuffelden en dergelijke, ook een meisje/scharrel had.
Nu maakt hij me voor alles uit, wenst me van alles toe en heeft zelfs zijn moeder heeft mij verwijderd op facebook… Dit geldt overigens ook voor het meisje, hij wilt niks meer met ons te maken hebben. Hij brengt naar buiten dat wij keihard tegen hem logen maar het enige leugentje was dat zij die avond niet bij mij was. Als hij niet zo paranoïde was en het liet zitten was er nu niks aan de hand geweest. We hadden het hem heus verteld maar op een andere manier.
Samenvatting: Vriend vindt meisje leuk, meisje vindt hem niet leuk, meisje vindt mij leuk, vriend wilt ons verbannen uit zijn leven
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.