Op zich klinkt het programma ook interessant. Alleen heb ik het idee dat het programma interessanter klinkt dan dat het is. Het proberen kan eigenlijk geen kwaad, nee. Maar dan moet ik er wel echt voor gaan. Jammer dat je je minor niet in het buitenland kunt volgen wanneer je meedoet aan het programma.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:24 schreef SH. het volgende:
[..]
Ik zit even naar het programma te kijken (zit zelf niet op die uni) en ik moet zeggen dat het er best interessant uit ziet... In de wetenschapslijn heb je bijvoorbeeld 12,5 ECTS voor een eigen project?
http://www.utwente.nl/honours/
Tja, als je het interessant vindt moet je het vooral doen. Kunnen zeggen dat je 'honours student' bent geweest is wel echt een voordeel.
Ja, er zijn ongeveer 22 studenten uitgenodigd voor de informatielunch over het programma. Mee eens, het gevraagd zijn op zichzelf is niet zo bijzonder. Als ik er al voor ben gevraagdquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:32 schreef SH. het volgende:
[..]
Bij de EUR werd elke student met gemiddeld een 7,5 of hoger gevraagd (en dat waren er best veel bij psych). Bij Twente zie ik alleen maar staan dat je je P in 1 keer hebt gehaald en dat je 'bij de beste studenten van je opleiding hoort' (dus wat nodigen ze uit; top 10%? 20%? bij Twente heb je dan 30-60 studenten te pakken).
Edit: Hiermee bedoel ik te zeggen dat het gevraagd zijn op zichzelf niet zozeer bijzonder is. Toegelaten zijn is al interessanter, en de 30 ECTS uitzitten is een reden om trots te zijn.
Dat valt wel mee, feit blijft dat niet iedereen gevraagd wordt en dat er eisen voor zijn. Bovendien weten werkgevers deze nuance niet, en daar ging het omquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:32 schreef SH. het volgende:
[..]
Edit: Hiermee bedoel ik te zeggen dat het gevraagd zijn op zichzelf niet zozeer bijzonder is.
De toelating is idd nog interessanter. Wat ik van anderen hoor (bij een andere studie) is dat die 30 ects uitzitten nou juist niet zo moeilijk/boeiend is... (je noemt het zelf al 'uitzitten'quote:Toegelaten zijn is al interessanter, en de 30 ECTS uitzitten is een reden om trots te zijn.
Zit je ook op de UT? Leeftijd hoeft geen probleem te zijn, denk ik. Als je er maar gemotiveerd voor bent! Succesquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:55 schreef gracee het volgende:
Jij kunt er best trots op zijn want het betekent immers dat je tot nu toe alle vakken met een redelijk cijfer hebt afgerond. Ik ga mij in elk geval voor de selectieprocedure aanmelden, hoewel ik niet verwacht dat zij daar op iemand met mijn leeftijd en levensloop zitten te wachten. 12,5 ECTS voor een eigen project + individuele begeleiding vindt ik trouwens wel heel aantrekkelijk bij zo een massale opleiding.
Ja maar ik denk niet dat ik je kenquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:04 schreef Julis het volgende:
[..]
Zit je ook op de UT? Leeftijd hoeft geen probleem te zijn, denk ik. Als je er maar gemotiveerd voor bent! Succes.
Prima toch? Beetje extra werkervaring kan nooit kwaad.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:58 schreef automatic_ het volgende:
Ik kan / mag op mijn stage blijven op freelance basis
Puur voor de diagnostiek en eventueel nog m.b.t. dyslexie. Mocht ik dan nog geen baan hebben, dan heb ik dit in ieder geval & blijf ik ook een beetje in het werkveld.
Ah, oké! En ik zie dat je nieuw bent op FOK!quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:15 schreef gracee het volgende:
[..]
Ja maar ik denk niet dat ik je ken
Btw, de deadline is al aanstaande zondag, en succes idd
Dat is fijnquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:55 schreef MeloD het volgende:
Ik mag trouwens ook met vrij grote zekerheid bij mijn stageplek blijven
Mh ja ik vind het een nogal raar forum buiten SESquote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:42 schreef Julis het volgende:
Ah, oké! En ik zie dat je nieuw bent op FOK!.
Hahahahaquote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:40 schreef gracee het volgende:
[..]
Mh ja ik vind het een nogal raar forum buiten SES
Nu maar verder gaan met het testtheorie verslag, wat een vervelend vak is dat toch
Testtheoriequote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:40 schreef gracee het volgende:
[..]
Mh ja ik vind het een nogal raar forum buiten SES
Nu maar verder gaan met het testtheorie verslag, wat een vervelend vak is dat toch
Sluit ik me bij aan.quote:
Ik vind het bij ons vooral zo debiel dat de halve cursus uit enorm simpel rekenwerk bestaat, en dan is het tentamen 90% theorie. Wat boeit mij het nou wie welke test heeft uitgevonden en wat welke test precies meet. En dat tempo in hoorcolleges ookquote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:13 schreef automatic_ het volgende:
Het is gewoon verschrikkelijk. Serieus. Haha.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat het op de UvA / VU / EUR wel leuk is
Ik vond het practicum eigenlijk helemaal niet nuttig. Jij leert er welke knoppen je moet drukken om een cronbachs alfa te berekenen of een factoranalyse uit te voeren maar jij leert niet waarom jij deze opties aanvinkt en wat het allemaal betekent.. volgende week spreekuur met de docente, dan wordt het hopelijk een beetje helder.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:00 schreef Julis het volgende:
[..]
Hahahaha. Het is een heel ander wereldje, ja.
. Hm ja, vooral 'vaag' wat we moeten doen met het verslag. Ik denk dat het practicum heel erg belangrijk is voor het verslag
. Op dit moment kan ons groepje eigenlijk niet zoveel doen aan het verslag, want we weten nog niet precies wat we moeten doen met SPSS. Want bij de punten scoring, betrouwbaarheid en validiteit zijn de enquęteresultaten nodig. Binnenkort wordt het wel duidelijk wat we moeten doen met die resultaten gelukkig. Succes met het verslag.
dat geeft hoop!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:20 schreef automatic_ het volgende:
Jaaa, heeel herkenbaar! Ik heb er ook 3x over mogen doen.
Is het ook niet. Ik vind het zo leuk dat ik het graag over blijf doen!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:13 schreef automatic_ het volgende:
Het is gewoon verschrikkelijk. Serieus. Haha.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat het op de UvA / VU / EUR wel leuk is
Hahaha, tja... Jij...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:31 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Is het ook niet. Ik vind het zo leuk dat ik het graag over blijf doen!
Oh, ik heb het practicum nog niet gehad. Ik dacht dat het dan wel duidelijker werd, blijkbaar niet. Hmm. Dan maar hopen dat tijdens het spreekuur alles helder wordt, ja.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:25 schreef gracee het volgende:
[..]
Ik vond het practicum eigenlijk helemaal niet nuttig. Jij leert er welke knoppen je moet drukken om een cronbachs alfa te berekenen of een factoranalyse uit te voeren maar jij leert niet waarom jij deze opties aanvinkt en wat het allemaal betekent.. volgende week spreekuur met de docente, dan wordt het hopelijk een beetje helder.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:35 schreef Tink89 het volgende:
Testtheorie was ongeveer het ergste vak wat ik ooit gedaan heb....
Uitslag van m'n assessment is binnen; Positief
Dat voorspelt weinig goeds.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dit jaar slagingspercentage van 35%. Ben blij dat ik daarbij zat.
Doel je dan op de opdracht of het tentamen? Of beide?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:20 schreef automatic_ het volgende:
Jaaa, heeel herkenbaar! Ik heb er ook 3x over mogen doen.
Bij de VU is een van de eisen minimaal een gemiddelde van een 8. Dat halen best veel mensen. Wat zijn de verdere eisen?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:25 schreef Warren het volgende:
Zijn er ergens cijfers bekend hoeveel mensen cum laude halen in Leiden? Het vereiste is namelijk minimaal 8,5. Het lijkt mij nogal fors. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat lukt.
Bron: http://www.mareonline.nl/artikel/0910/05/0501/quote:Bij psychologie verwachten ze dat het aantal cum laudes daar gelijk blijft -ongeveer tien procent van het aantal studenten, vertelt een medewerker van het onderwijsbureau.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:31 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Bij de VU is een van de eisen minimaal een gemiddelde van een 8. Dat halen best veel mensen. Wat zijn de verdere eisen?
Ik baal er wel een beetje van dat ik die 8.5 waarschijnlijk net niet ga halen. Vroeger was het vereiste een 8.1. 8.5 is namelijk 0.5 punt verwijdert van een 9, en dat is normaal summa cum laude. Beetje vreemd dus.quote:http://www.fsw.leidenuniv(...)-bij-afstuderen.html
Cum laude
Het judicium cum laude wordt toegekend als het gewogen cijfergemiddelde tenminste 8.50 bedraagt. Het judicium wordt berekend over alle vakken die op het diplomasupplement zijn opgenomen met uitzondering van aangewezen extra-curriculaire vakken.
Propedeuse- en Bachelorexamen
Voor het Propedeuse- en Bachelorexamen geldt verder:
Indien meer dan eenderde van de vakken door een vrijstelling is verkregen, wordt geen cum laude toegekend.
De student heeft van niet meer dan twee studieonderdelen meer dan eenmaal het tentamen gemaakt.
Niet meer dan twee vakken hebben een cijfer lager dan 7.0
Bij het bachelordiploma worden de propedeuseonderdelen niet meegewogen
Waarom heb je dan niet gewoon wat harder gewerkt?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:19 schreef Warren het volgende:
[..]
[..]
Ik baal er wel een beetje van dat ik die 8.5 waarschijnlijk net niet ga halen. Vroeger was het vereiste een 8.1. 8.5 is namelijk 0.5 punt verwijdert van een 9, en dat is normaal summa cum laude. Beetje vreemd dus.
Hm, bij de VU is het wel wat strenger. 1) Geen cijfer lager dan een 7.0, 2) Gemiddeld 8.0 of hoger en 3) Geen herkansingen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:19 schreef Warren het volgende:
[..]
[..]
Ik baal er wel een beetje van dat ik die 8.5 waarschijnlijk net niet ga halen. Vroeger was het vereiste een 8.1. 8.5 is namelijk 0.5 punt verwijdert van een 9, en dat is normaal summa cum laude. Beetje vreemd dus.
Beetje irrelevant vind je niet?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom heb je dan niet gewoon wat harder gewerkt?
Dat vind ik zelf wat milder, vanwege die 8.0 of hoger. Maar vroeger werden volgens mij meerdere cum laudes uitgereikt? Ik zie namelijk nog best vaak in oudere CV's magna cum laude, en suma cum laude staan. Kennelijk is dat tegenwoordig verleden tijd.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 08:00 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Hm, bij de VU is het wel wat strenger. 1) Geen cijfer lager dan een 7.0, 2) Gemiddeld 8.0 of hoger en 3) Geen herkansingen.
Summa cum laude wordt bij ons niet uitgedeeld. Best jammer, anders had 1 van mijn klasgenoten dat dit jaar gehaald.
Hangt ook af waar diegene heeft gestudeerd. In België worden nog steeds meerdere vormen toegekend.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:08 schreef Warren het volgende:
Dat vind ik zelf wat milder, vanwege die 8.0 of hoger. Maar vroeger werden volgens mij meerdere cum laudes uitgereikt? Ik zie namelijk nog best vaak in oudere CV's magna cum laude, en suma cum laude staan. Kennelijk is dat tegenwoordig verleden tijd.
Nee hoor. Bovendien ben je hier al eens een topic over begonnen...Stelt cum laude nog iets voor? Dus wat wil je nu dan eigenlijk?quote:
Jeeeej!quote:Op maandag 4 juni 2012 16:37 schreef Alopex het volgende:
Propedeuse is binnen! Niet met heel spectaculaire cijfers, beetje tussen de 6-8 en een 9 als uitschieter, maar het voelt zo fijn om het eerste jaar meteen af te kunnen sluiten. Ik ben tevreden!
Goed gedaan!quote:Op maandag 4 juni 2012 16:37 schreef Alopex het volgende:
Propedeuse is binnen! Niet met heel spectaculaire cijfers, beetje tussen de 6-8 en een 9 als uitschieter, maar het voelt zo fijn om het eerste jaar meteen af te kunnen sluiten. Ik ben tevreden!
Was het nog per se nodig om dat "Critical Thinking" boek helemaal te lezen, of waren de colleges ook voldoende? M.a.w. hoe gedetaileerd was het allemaal?quote:Op maandag 4 juni 2012 18:32 schreef Alopex het volgende:
Ja, BioNeuro viel eerlijk gezegd nog mee, was daar best bang voor maar had 10 fout. Slechts 4 fout voor Psychologie en Wetenschap, een hele opluchting als je bedenkt dat ik Geschiedenis pas op de herkansing heb gehaald!
Voor mij waren de colleges voldoende (maw ik heb het boek niet gelezen..), wat er vooral gevraagd werd ging over fallacies (weggeefvragen imo, waren een eitje!) en over categoriale beweringen en dergelijke. Dus ben eigenlijk wel blij dat ik weinig tijd in dat boek heb gestoken.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:38 schreef Warren het volgende:
[..]
Was het nog per se nodig om dat "Critical Thinking" boek helemaal te lezen, of waren de colleges ook voldoende? M.a.w. hoe gedetaileerd was het allemaal?
(Ik heb vandaag het tentamen niet kunnen maken i.v.m. decentrale selectie geneeskunde)
Ok, bedankt voor de info. Ik moet nu de herkansing maken, dus ga ik maar voor safe, zoveel mogelijk lezen voor zover ik het ga redden.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:02 schreef Alopex het volgende:
[..]
Voor mij waren de colleges voldoende (maw ik heb het boek niet gelezen..), wat er vooral gevraagd werd ging over fallacies (weggeefvragen imo, waren een eitje!) en over categoriale beweringen en dergelijke. Dus ben eigenlijk wel blij dat ik weinig tijd in dat boek heb gestoken.
Nee joh, herkansingen in de vakantie zijn toch leuk? ;-)quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:36 schreef automatic_ het volgende:
Grmbl. Laatste tentamen een 5 gehaald. Ik had wel gedacht dat het net wel / net niet zou zijn, maar het is dan toch balen. Volgende week naar de inzage en dan maar hopen dat ik een 4.8 had en geen 5.4, want dan is het helemaaaaal zuur
Verder (weer...) een hoop thesis gedoe... Zucht... Is het al 31-08-2012?Ik ben er onderhand wel klaar mee!
Herkansing is 29 juniquote:Op woensdag 6 juni 2012 22:16 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Nee joh, herkansingen in de vakantie zijn toch leuk? ;-)
Klotequote:Op donderdag 7 juni 2012 10:09 schreef Tink89 het volgende:
Pfft, afgewezen voor een baan die ik echt, echt, echt heel graag wilde. Ze hadden een kandidaat met meer ervaring
maar wordt niet alleen vergoed wat in de DSM staat? en dus zit je als psychiater eraan vast?quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier een wijze les voor diegenen die de klinische kant opgaan -> check het filmpje!![]()
![]()
http://www.eenvandaag.nl/(...)handboek_psychiatrie
Pas na de uitreiking he, rustig aan hoor!quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:51 schreef Tink89 het volgende:
Waaaaah! Stagebeoordeling is binnen en ik ben dus officieel helemaal compleet totaal afgestudeerd!
Echt niet. Zodra alle studieresultaten bijgeschreven zijn!quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Pas na de uitreiking he, rustig aan hoor!
Egt welquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Echt niet. Zodra alle studieresultaten bijgeschreven zijn!
Txsquote:
Ik begrijp waar je naartoe wilt, maar ik vermoed dat dit niet kan. Je zult of een VWO diploma moeten behalen, HBO-P, HBO-eind of 21+ toets om toegelaten te kunnen worden tot een universitaire opleiding psychologie.quote:Op zondag 17 juni 2012 19:58 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Kan iemand mij toevallig vertellen in hoeverre het mogelijk is om met deelcertificaten van het vwo en ook een havo diploma toch WO Psychologie te kunnen doen?
Dus nu ben ik aan het overwegen om verplichte deelcertificaten op vwo niveau te halen. Weten jullie toevallig of dit mogelijk is en welke deelcertificaten dan nodig zijn.
Hmm oke daar was ik al bang voor.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:22 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik begrijp waar je naartoe wilt, maar ik vermoed dat dit niet kan. Je zult of een VWO diploma moeten behalen, HBO-P, HBO-eind of 21+ toets om toegelaten te kunnen worden tot een universitaire opleiding psychologie.
Och, mijn traject was havo > hbo p en ik heb nu bijna mijn bachelor in de zak. Het kan, als je maar wilt ;-)quote:Op zondag 17 juni 2012 20:25 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Hmm oke daar was ik al bang voor.
Toch bedankt, zal voor bevestiging maandag nog even gaan rondbellen, maar dit helpt al
Dat Havo nekt mij toch, why o why had ik op de middelbare school die motivatie niet kunnen vinden.
Hoe kom je erbij dat je natuurkunde moet doen? Ik heb Cultuur en Maatschappij met Biologie gedaan en dat ging prima.quote:Op zondag 17 juni 2012 19:58 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Kan iemand mij toevallig vertellen in hoeverre het mogelijk is om met deelcertificaten van het vwo en ook een havo diploma toch WO Psychologie te kunnen doen?
Dat dacht ik al. Gewoon een andere hbo-p halen dan dus... Lijkt me de makkelijkste oplossingquote:
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:51 schreef Tink89 het volgende:
Waaaaah! Stagebeoordeling is binnen en ik ben dus officieel helemaal compleet totaal afgestudeerd!
Kan iemand mij vertellen waarom het antwoord C is? Er staat in de vraag toch helemaal niet wat de doorkruisende variabele is? Daarnaast wordt niet gezegd dat op basis van de voortest, mensen worden ingedeeld in de verschillende conditites. Bij voorbaat dank.quote:Een klinisch psycholoog wil onderzoeken welke van twee trainingen om de sociale
vaardigheden te vergroten beter is. Hij bepaalt door met een munt te gooien wie van de
klanten training A dan wel training B zal volgen. Aan het begin van de training wordt
elke klant een sociale vaardigheidstest afgenomen. Wat is juist (geef het beste antwoord)?
A. De invloed van doorkruisende variabelen is hier onder controle gebracht door
randomisatie.
B. De invloed van doorkruisende variabelen is hier onder controle gebracht door een
voortest.
C. De invloed van doorkruisende variabelen is hier onder controle gebracht door
randomisatie en door een voortest.
D. De invloed van doorkruisende variabelen is hier in het geheel niet onder controle;
het gooien met een munt is voor de generaliseerbaarheid, de sociale
vaardigheidstest dient alleen maar om een 'base rate' te krijgen.
quote:Op maandag 18 juni 2012 22:44 schreef Warren het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen waarom het antwoord C is? Er staat in de vraag toch helemaal niet wat de doorkruisende variabele is? Daarnaast wordt niet gezegd dat op basis van de voortest, mensen worden ingedeeld in de verschillende conditites. Bij voorbaat dank.
Nee, ik heb ECO niet gemaakt toen in maart.quote:
Ik heb zo'n vermoeden dat ze met doorkruisende variabelen, variabelen bedoelen die een invloed hebben op je uitkomsten en je interventie. Door personen gerandomiseerd over de groepen te verdelen, plus door te kijken hoe de individuen er persoonlijk voorstaan aan het begin van het onderzoek zodat je de winst per individu kan bepalen, hoe je rekening met de mogelijke rol van 'doorkruisende variabelen'.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:44 schreef Warren het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen waarom het antwoord C is? Er staat in de vraag toch helemaal niet wat de doorkruisende variabele is? Daarnaast wordt niet gezegd dat op basis van de voortest, mensen worden ingedeeld in de verschillende conditites. Bij voorbaat dank.
Lijkt me een logisch antwoord eigenlijk, ik zie het probleem niet zo. Het gaat er natuurlijk om wat het effect is van de onderzoeksopzet en daarvoor hoef je niet specifiek te weten wat die 'doorkruisende variabelen' precies zijn. En de sociale vaardigheidstest is natuurlijk de voortest en de randomisatie bereik je door te tossen.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:44 schreef Warren het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |