abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112209345
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:24 schreef SH. het volgende:

[..]

Ik zit even naar het programma te kijken (zit zelf niet op die uni) en ik moet zeggen dat het er best interessant uit ziet... In de wetenschapslijn heb je bijvoorbeeld 12,5 ECTS voor een eigen project?
http://www.utwente.nl/honours/
Tja, als je het interessant vindt moet je het vooral doen. Kunnen zeggen dat je 'honours student' bent geweest is wel echt een voordeel.
Op zich klinkt het programma ook interessant. Alleen heb ik het idee dat het programma interessanter klinkt dan dat het is. Het proberen kan eigenlijk geen kwaad, nee. Maar dan moet ik er wel echt voor gaan. Jammer dat je je minor niet in het buitenland kunt volgen wanneer je meedoet aan het programma.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:32 schreef SH. het volgende:

[..]

Bij de EUR werd elke student met gemiddeld een 7,5 of hoger gevraagd (en dat waren er best veel bij psych). Bij Twente zie ik alleen maar staan dat je je P in 1 keer hebt gehaald en dat je 'bij de beste studenten van je opleiding hoort' (dus wat nodigen ze uit; top 10%? 20%? bij Twente heb je dan 30-60 studenten te pakken).
Edit: Hiermee bedoel ik te zeggen dat het gevraagd zijn op zichzelf niet zozeer bijzonder is. Toegelaten zijn is al interessanter, en de 30 ECTS uitzitten is een reden om trots te zijn.
Ja, er zijn ongeveer 22 studenten uitgenodigd voor de informatielunch over het programma. Mee eens, het gevraagd zijn op zichzelf is niet zo bijzonder. Als ik er al voor ben gevraagd :')... Wanneer je die 30 ECTS hebt behaald dan kun je echt trots zijn op jezelf _O_. Maar goed. Bedankt voor jullie mening :P.
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:14:54 #77
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112209615
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:32 schreef SH. het volgende:

[..]
Edit: Hiermee bedoel ik te zeggen dat het gevraagd zijn op zichzelf niet zozeer bijzonder is.
Dat valt wel mee, feit blijft dat niet iedereen gevraagd wordt en dat er eisen voor zijn. Bovendien weten werkgevers deze nuance niet, en daar ging het om

quote:
Toegelaten zijn is al interessanter, en de 30 ECTS uitzitten is een reden om trots te zijn.
De toelating is idd nog interessanter. Wat ik van anderen hoor (bij een andere studie) is dat die 30 ects uitzitten nou juist niet zo moeilijk/boeiend is... (je noemt het zelf al 'uitzitten' ;) )
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_112231458
Jij kunt er best trots op zijn want het betekent immers dat je tot nu toe alle vakken met een redelijk cijfer hebt afgerond. Ik ga mij in elk geval voor de selectieprocedure aanmelden, hoewel ik niet verwacht dat zij daar op iemand met mijn leeftijd en levensloop zitten te wachten. 12,5 ECTS voor een eigen project + individuele begeleiding vindt ik trouwens wel heel aantrekkelijk bij zo een massale opleiding.
pi_112231917
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:55 schreef gracee het volgende:
Jij kunt er best trots op zijn want het betekent immers dat je tot nu toe alle vakken met een redelijk cijfer hebt afgerond. Ik ga mij in elk geval voor de selectieprocedure aanmelden, hoewel ik niet verwacht dat zij daar op iemand met mijn leeftijd en levensloop zitten te wachten. 12,5 ECTS voor een eigen project + individuele begeleiding vindt ik trouwens wel heel aantrekkelijk bij zo een massale opleiding.
Zit je ook op de UT? Leeftijd hoeft geen probleem te zijn, denk ik. Als je er maar gemotiveerd voor bent! Succes :9.
pi_112236530
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:04 schreef Julis het volgende:

[..]

Zit je ook op de UT? Leeftijd hoeft geen probleem te zijn, denk ik. Als je er maar gemotiveerd voor bent! Succes :9.
Ja maar ik denk niet dat ik je ken :)
Btw, de deadline is al aanstaande zondag, en succes idd :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 08:58:49 #81
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112252583
Ik kan / mag op mijn stage blijven op freelance basis :)
Puur voor de diagnostiek en eventueel nog m.b.t. dyslexie. Mocht ik dan nog geen baan hebben, dan heb ik dit in ieder geval & blijf ik ook een beetje in het werkveld.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_112252873
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 08:58 schreef automatic_ het volgende:
Ik kan / mag op mijn stage blijven op freelance basis :)
Puur voor de diagnostiek en eventueel nog m.b.t. dyslexie. Mocht ik dan nog geen baan hebben, dan heb ik dit in ieder geval & blijf ik ook een beetje in het werkveld.
Prima toch? Beetje extra werkervaring kan nooit kwaad.
pi_112281492
Pfff scriptie weer teruggekregen, met berg (niet leuke) feedback. Ze blijft verdieping missen, hoewel ik al een aantal keer gezegd heb dat ik écht niks aan verdieping verder kan vinden, de wetenschap is simpelweg nog niet zo ver. Overweeg om nu maar allerlei zoektermen in literatuurdatabases + eerste pagina zoekresultaten uit te printen en mee te nemen :S

Ik mag trouwens ook met vrij grote zekerheid bij mijn stageplek blijven *O*
pi_112305636
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:15 schreef gracee het volgende:

[..]

Ja maar ik denk niet dat ik je ken :)
Btw, de deadline is al aanstaande zondag, en succes idd :P
Ah, oké! En ik zie dat je nieuw bent op FOK! :D.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:55 schreef MeloD het volgende:

Ik mag trouwens ook met vrij grote zekerheid bij mijn stageplek blijven *O*
Dat is fijn :9 ^O^.
pi_112310181
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:42 schreef Julis het volgende:

Ah, oké! En ik zie dat je nieuw bent op FOK! :D.
Mh ja ik vind het een nogal raar forum buiten SES :P
Nu maar verder gaan met het testtheorie verslag, wat een vervelend vak is dat toch -O-
pi_112310967
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:40 schreef gracee het volgende:

[..]

Nu maar verder gaan met het testtheorie verslag, wat een vervelend vak is dat toch -O-
Hahahaha :D. Het is een heel ander wereldje, ja.

:P. Hm ja, vooral 'vaag' wat we moeten doen met het verslag. Ik denk dat het practicum heel erg belangrijk is voor het verslag :Y. Op dit moment kan ons groepje eigenlijk niet zoveel doen aan het verslag, want we weten nog niet precies wat we moeten doen met SPSS. Want bij de punten scoring, betrouwbaarheid en validiteit zijn de enquęteresultaten nodig. Binnenkort wordt het wel duidelijk wat we moeten doen met die resultaten gelukkig. Succes met het verslag.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:01:16 #87
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112310989
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:40 schreef gracee het volgende:

[..]

Testtheorie :r :r :r x 10000
pi_112311408
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:01 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Sluit ik me bij aan.

Maar kan liggen aan de manier waarop het op de UvT wordt gegeven. Wat een droevige bedoeling.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:13:54 #89
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112311460
Het is gewoon verschrikkelijk. Serieus. Haha.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat het op de UvA / VU / EUR wel leuk is _O-
pi_112311535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:13 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind het bij ons vooral zo debiel dat de halve cursus uit enorm simpel rekenwerk bestaat, en dan is het tentamen 90% theorie. Wat boeit mij het nou wie welke test heeft uitgevonden en wat welke test precies meet. En dat tempo in hoorcolleges ook :r! Wat een matige docent.

Dit jaar slagingspercentage van 35%. Ben blij dat ik daarbij zat.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:20:02 #91
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112311697
Jaaa, heeel herkenbaar! Ik heb er ook 3x over mogen doen.
pi_112311915
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:00 schreef Julis het volgende:

[..]

Hahahaha :D. Het is een heel ander wereldje, ja.

:P. Hm ja, vooral 'vaag' wat we moeten doen met het verslag. Ik denk dat het practicum heel erg belangrijk is voor het verslag :Y. Op dit moment kan ons groepje eigenlijk niet zoveel doen aan het verslag, want we weten nog niet precies wat we moeten doen met SPSS. Want bij de punten scoring, betrouwbaarheid en validiteit zijn de enquęteresultaten nodig. Binnenkort wordt het wel duidelijk wat we moeten doen met die resultaten gelukkig. Succes met het verslag.
Ik vond het practicum eigenlijk helemaal niet nuttig. Jij leert er welke knoppen je moet drukken om een cronbachs alfa te berekenen of een factoranalyse uit te voeren maar jij leert niet waarom jij deze opties aanvinkt en wat het allemaal betekent.. volgende week spreekuur met de docente, dan wordt het hopelijk een beetje helder.
pi_112312024
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:20 schreef automatic_ het volgende:
dat geeft hoop! :{
pi_112312176
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:13 schreef automatic_ het volgende:
Is het ook niet. Ik vind het zo leuk dat ik het graag over blijf doen!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:32:56 #95
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112312237
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:31 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Is het ook niet. Ik vind het zo leuk dat ik het graag over blijf doen!
Hahaha, tja... Jij... :P
pi_112312267
Pfoe, als ik het zo lees over testtheorie ;(. Stom dat ze over de onderzoekers vragen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:25 schreef gracee het volgende:

[..]

Ik vond het practicum eigenlijk helemaal niet nuttig. Jij leert er welke knoppen je moet drukken om een cronbachs alfa te berekenen of een factoranalyse uit te voeren maar jij leert niet waarom jij deze opties aanvinkt en wat het allemaal betekent.. volgende week spreekuur met de docente, dan wordt het hopelijk een beetje helder.
Oh, ik heb het practicum nog niet gehad. Ik dacht dat het dan wel duidelijker werd, blijkbaar niet. Hmm. Dan maar hopen dat tijdens het spreekuur alles helder wordt, ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door Julis op 01-06-2012 16:39:54 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:35:18 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_112312327
Testtheorie was ongeveer het ergste vak wat ik ooit gedaan heb....

Uitslag van m'n assessment is binnen; Positief :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_112312531
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:35 schreef Tink89 het volgende:
Testtheorie was ongeveer het ergste vak wat ik ooit gedaan heb....

Uitslag van m'n assessment is binnen; Positief :D
^O^.
pi_112312598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:01 schreef automatic_ het volgende:

[..]

pi_112312667
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Dit jaar slagingspercentage van 35%. Ben blij dat ik daarbij zat.
Dat voorspelt weinig goeds. :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:20 schreef automatic_ het volgende:
Doel je dan op de opdracht of het tentamen? Of beide?
pi_112324180
Zijn er ergens cijfers bekend hoeveel mensen cum laude halen in Leiden? Het vereiste is namelijk minimaal 8,5. Het lijkt mij nogal fors. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat lukt.
pi_112324464
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:25 schreef Warren het volgende:
Zijn er ergens cijfers bekend hoeveel mensen cum laude halen in Leiden? Het vereiste is namelijk minimaal 8,5. Het lijkt mij nogal fors. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat lukt.
Bij de VU is een van de eisen minimaal een gemiddelde van een 8. Dat halen best veel mensen. Wat zijn de verdere eisen?
pi_112324547
quote:
Bij psychologie verwachten ze dat het aantal cum laudes daar gelijk blijft -ongeveer tien procent van het aantal studenten, vertelt een medewerker van het onderwijsbureau.
Bron: http://www.mareonline.nl/artikel/0910/05/0501/
pi_112329642
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:31 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Bij de VU is een van de eisen minimaal een gemiddelde van een 8. Dat halen best veel mensen. Wat zijn de verdere eisen?
quote:
http://www.fsw.leidenuniv(...)-bij-afstuderen.html

Cum laude
Het judicium cum laude wordt toegekend als het gewogen cijfergemiddelde tenminste 8.50 bedraagt. Het judicium wordt berekend over alle vakken die op het diplomasupplement zijn opgenomen met uitzondering van aangewezen extra-curriculaire vakken.

Propedeuse- en Bachelorexamen

Voor het Propedeuse- en Bachelorexamen geldt verder:

Indien meer dan eenderde van de vakken door een vrijstelling is verkregen, wordt geen cum laude toegekend.
De student heeft van niet meer dan twee studieonderdelen meer dan eenmaal het tentamen gemaakt.
Niet meer dan twee vakken hebben een cijfer lager dan 7.0
Bij het bachelordiploma worden de propedeuseonderdelen niet meegewogen
Ik baal er wel een beetje van dat ik die 8.5 waarschijnlijk net niet ga halen. Vroeger was het vereiste een 8.1. 8.5 is namelijk 0.5 punt verwijdert van een 9, en dat is normaal summa cum laude. Beetje vreemd dus.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:21:48 #105
124676 RobertoCarlos
pi_112329737
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:19 schreef Warren het volgende:

[..]

[..]

Ik baal er wel een beetje van dat ik die 8.5 waarschijnlijk net niet ga halen. Vroeger was het vereiste een 8.1. 8.5 is namelijk 0.5 punt verwijdert van een 9, en dat is normaal summa cum laude. Beetje vreemd dus.
Waarom heb je dan niet gewoon wat harder gewerkt?
pi_112336880
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:19 schreef Warren het volgende:

[..]

[..]

Hm, bij de VU is het wel wat strenger. 1) Geen cijfer lager dan een 7.0, 2) Gemiddeld 8.0 of hoger en 3) Geen herkansingen.

Summa cum laude wordt bij ons niet uitgedeeld. Best jammer, anders had 1 van mijn klasgenoten dat dit jaar gehaald.
pi_112339191
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waarom heb je dan niet gewoon wat harder gewerkt?
Beetje irrelevant vind je niet?

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 08:00 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Hm, bij de VU is het wel wat strenger. 1) Geen cijfer lager dan een 7.0, 2) Gemiddeld 8.0 of hoger en 3) Geen herkansingen.

Summa cum laude wordt bij ons niet uitgedeeld. Best jammer, anders had 1 van mijn klasgenoten dat dit jaar gehaald.
Dat vind ik zelf wat milder, vanwege die 8.0 of hoger. Maar vroeger werden volgens mij meerdere cum laudes uitgereikt? Ik zie namelijk nog best vaak in oudere CV's magna cum laude, en suma cum laude staan. Kennelijk is dat tegenwoordig verleden tijd.
pi_112339586
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:08 schreef Warren het volgende:
Dat vind ik zelf wat milder, vanwege die 8.0 of hoger. Maar vroeger werden volgens mij meerdere cum laudes uitgereikt? Ik zie namelijk nog best vaak in oudere CV's magna cum laude, en suma cum laude staan. Kennelijk is dat tegenwoordig verleden tijd.
Hangt ook af waar diegene heeft gestudeerd. In België worden nog steeds meerdere vormen toegekend.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 11:59:01 #109
124676 RobertoCarlos
pi_112340338
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:08 schreef Warren het volgende:

[..]

Beetje irrelevant vind je niet?

[..]
Nee hoor. Bovendien ben je hier al eens een topic over begonnen...Stelt cum laude nog iets voor? Dus wat wil je nu dan eigenlijk?

Het is klote als je CL niet haalt, maar dat kon je zien aankomen als je op een CL had gestudeerd. En CL moet ook echt exclusief zijn.
pi_112430094
Propedeuse is binnen! Niet met heel spectaculaire cijfers, beetje tussen de 6-8 en een 9 als uitschieter, maar het voelt zo fijn om het eerste jaar meteen af te kunnen sluiten. Ik ben tevreden!
pi_112430902
Gefeliciteerd Alopex :D
  maandag 4 juni 2012 @ 17:32:03 #112
124676 RobertoCarlos
pi_112432577
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:37 schreef Alopex het volgende:
Propedeuse is binnen! Niet met heel spectaculaire cijfers, beetje tussen de 6-8 en een 9 als uitschieter, maar het voelt zo fijn om het eerste jaar meteen af te kunnen sluiten. Ik ben tevreden!
Jeeeej! *O* *O*
Dus je hebt de laatste 2 vakken gehaald?m, schiet niet zo moeilijk geweest te zijn...
pi_112434771
Ja, BioNeuro viel eerlijk gezegd nog mee, was daar best bang voor maar had 10 fout. Slechts 4 fout voor Psychologie en Wetenschap, een hele opluchting als je bedenkt dat ik Geschiedenis pas op de herkansing heb gehaald! :)
  maandag 4 juni 2012 @ 18:35:12 #114
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112434896
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:37 schreef Alopex het volgende:
Goed gedaan!
pi_112435048
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:32 schreef Alopex het volgende:
Ja, BioNeuro viel eerlijk gezegd nog mee, was daar best bang voor maar had 10 fout. Slechts 4 fout voor Psychologie en Wetenschap, een hele opluchting als je bedenkt dat ik Geschiedenis pas op de herkansing heb gehaald! :)
Was het nog per se nodig om dat "Critical Thinking" boek helemaal te lezen, of waren de colleges ook voldoende? M.a.w. hoe gedetaileerd was het allemaal?

(Ik heb vandaag het tentamen niet kunnen maken i.v.m. decentrale selectie geneeskunde)
pi_112438405
Statistiek 1 vorig jaar 3x gedaan maar gehaald met een 9.5, en nu vandaag statistiek 2 in één keer gehaald met een 8! :D
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_112439374
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:38 schreef Warren het volgende:

[..]

Was het nog per se nodig om dat "Critical Thinking" boek helemaal te lezen, of waren de colleges ook voldoende? M.a.w. hoe gedetaileerd was het allemaal?

(Ik heb vandaag het tentamen niet kunnen maken i.v.m. decentrale selectie geneeskunde)
Voor mij waren de colleges voldoende (maw ik heb het boek niet gelezen..), wat er vooral gevraagd werd ging over fallacies (weggeefvragen imo, waren een eitje!) en over categoriale beweringen en dergelijke. Dus ben eigenlijk wel blij dat ik weinig tijd in dat boek heb gestoken.
pi_112442792
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:02 schreef Alopex het volgende:

[..]

Voor mij waren de colleges voldoende (maw ik heb het boek niet gelezen..), wat er vooral gevraagd werd ging over fallacies (weggeefvragen imo, waren een eitje!) en over categoriale beweringen en dergelijke. Dus ben eigenlijk wel blij dat ik weinig tijd in dat boek heb gestoken.
Ok, bedankt voor de info. Ik moet nu de herkansing maken, dus ga ik maar voor safe, zoveel mogelijk lezen voor zover ik het ga redden.
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:22:34 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_112514890
Scriptie ingeleverd, ik ben aaaaaaafgestudeerd! *oke, m'n stagebeoordeling moet nog binnen komen, maar daar heb ik echt, echt, echt geen onvoldoende voor, hoor*
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_112515855
Wow, lekker Tink, goed begin van de zomer :D
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:34:11 #121
124676 RobertoCarlos
pi_112540378
Hier een wijze les voor diegenen die de klinische kant opgaan -> check het filmpje! :) :7
http://www.eenvandaag.nl/(...)handboek_psychiatrie
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:36:16 #122
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112540522
Grmbl. Laatste tentamen een 5 gehaald. Ik had wel gedacht dat het net wel / net niet zou zijn, maar het is dan toch balen. Volgende week naar de inzage en dan maar hopen dat ik een 4.8 had en geen 5.4, want dan is het helemaaaaal zuur _O-

Verder (weer...) een hoop thesis gedoe... Zucht... Is het al 31-08-2012? :') Ik ben er onderhand wel klaar mee!
pi_112543379
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:36 schreef automatic_ het volgende:
Grmbl. Laatste tentamen een 5 gehaald. Ik had wel gedacht dat het net wel / net niet zou zijn, maar het is dan toch balen. Volgende week naar de inzage en dan maar hopen dat ik een 4.8 had en geen 5.4, want dan is het helemaaaaal zuur _O-

Verder (weer...) een hoop thesis gedoe... Zucht... Is het al 31-08-2012? :') Ik ben er onderhand wel klaar mee!
Nee joh, herkansingen in de vakantie zijn toch leuk? ;-)
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:17:18 #124
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112543429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:16 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Nee joh, herkansingen in de vakantie zijn toch leuk? ;-)
Herkansing is 29 juni ;)
pi_112544381
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:17 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Herkansing is 29 juni ;)
Ja dat zeg ik: in de vakantie ;)
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:09:33 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_112558058
Pfft, afgewezen voor een baan die ik echt, echt, echt heel graag wilde. Ze hadden een kandidaat met meer ervaring :(
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:12:58 #127
124676 RobertoCarlos
pi_112558138
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:09 schreef Tink89 het volgende:
Pfft, afgewezen voor een baan die ik echt, echt, echt heel graag wilde. Ze hadden een kandidaat met meer ervaring :(
Klote -O- Daar loop je toch iedere keer tegenaan vrees ik..... Hou vol!!
pi_112606559
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier een wijze les voor diegenen die de klinische kant opgaan -> check het filmpje! :) :7
http://www.eenvandaag.nl/(...)handboek_psychiatrie
maar wordt niet alleen vergoed wat in de DSM staat? en dus zit je als psychiater eraan vast?
pi_112657782
Weet iemand nog of er van Mastering Social Psychology en Understanding and Managing Organizational Behavior gratis oefenvragen zijn te vinden op internet. Ik heb gekeken op http://catalogue.pearsone(...)691.page#downlaoddiv maar ik kan zelf helemaal niks vinden.

Wel raar, want bij andere uitgevers McGraw en Worth kon ik altijd alles makkelijk vinden.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:51:40 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_112882259
Waaaaah! Stagebeoordeling is binnen en ik ben dus officieel helemaal compleet totaal afgestudeerd! :D
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:09:02 #131
124676 RobertoCarlos
pi_112882956
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:51 schreef Tink89 het volgende:
Waaaaah! Stagebeoordeling is binnen en ik ben dus officieel helemaal compleet totaal afgestudeerd! :D
Pas na de uitreiking he, rustig aan hoor! ;)
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:12:59 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_112883129
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Pas na de uitreiking he, rustig aan hoor! ;)
Echt niet. Zodra alle studieresultaten bijgeschreven zijn!
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:54:00 #133
124676 RobertoCarlos
pi_112884959
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Echt niet. Zodra alle studieresultaten bijgeschreven zijn!
Egt wel ;) maar toch gefeli :)
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:55:18 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_112885016
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:54 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Egt wel ;) maar toch gefeli :)
Txs :) Ik ga dus niet tot 2 oktober wachten met roepen dat ik afgestudeerd ben :p
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:09:00 #135
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112885602
Ik heb morgen tentamen inzage...
pi_113016396
Kan iemand mij toevallig vertellen in hoeverre het mogelijk is om met deelcertificaten van het vwo en ook een havo diploma toch WO Psychologie te kunnen doen?

Mijn doel is namelijk om uiteindelijk psychologie te studeren aan de universiteit (ik ben een strever). Alleen ik stop nu met mijn huidige HBO opleiding en ik wou via Toegepaste Psychologie proberen uiteindelijk of na m'n P of na de hele opleidingen nog masters te doen. Alleen aangezien ik nogal laat ben met inschrijven voor TP, kom ik er nooit meer in (heb alle scholen al afgebeld, alles zit stampvol).

Dus nu ben ik aan het overwegen om verplichte deelcertificaten op vwo niveau te halen. Weten jullie toevallig of dit mogelijk is en welke deelcertificaten dan nodig zijn.

Want als ik bijvoorbeeld nog 2 jaar vwo zou doen zou ik ook vakken moeten doen als natuurkunde waar ik erg slecht in ben en waar je bij psychologie (denk ik) vrij weinig aan hebt.

Hopelijk weet iemand wat hierover, ik ga uiteraard ook de telefoon in klimmen, maar het is zondagavond :7
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_113017421
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:58 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Kan iemand mij toevallig vertellen in hoeverre het mogelijk is om met deelcertificaten van het vwo en ook een havo diploma toch WO Psychologie te kunnen doen?

Dus nu ben ik aan het overwegen om verplichte deelcertificaten op vwo niveau te halen. Weten jullie toevallig of dit mogelijk is en welke deelcertificaten dan nodig zijn.
Ik begrijp waar je naartoe wilt, maar ik vermoed dat dit niet kan. Je zult of een VWO diploma moeten behalen, HBO-P, HBO-eind of 21+ toets om toegelaten te kunnen worden tot een universitaire opleiding psychologie.
pi_113017614
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:22 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Ik begrijp waar je naartoe wilt, maar ik vermoed dat dit niet kan. Je zult of een VWO diploma moeten behalen, HBO-P, HBO-eind of 21+ toets om toegelaten te kunnen worden tot een universitaire opleiding psychologie.
Hmm oke daar was ik al bang voor.

Toch bedankt, zal voor bevestiging maandag nog even gaan rondbellen, maar dit helpt al ;)

Dat Havo nekt mij toch, why o why had ik op de middelbare school die motivatie niet kunnen vinden.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_113018517
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:25 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Hmm oke daar was ik al bang voor.

Toch bedankt, zal voor bevestiging maandag nog even gaan rondbellen, maar dit helpt al ;)

Dat Havo nekt mij toch, why o why had ik op de middelbare school die motivatie niet kunnen vinden.
Och, mijn traject was havo > hbo p en ik heb nu bijna mijn bachelor in de zak. Het kan, als je maar wilt ;-)
  maandag 18 juni 2012 @ 10:16:38 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_113041222
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:58 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Hoe kom je erbij dat je natuurkunde moet doen? Ik heb Cultuur en Maatschappij met Biologie gedaan en dat ging prima.

Om een inhoudelijk antwoord op je vraag te geven: Nee, dat wordt hem niet. Je moet of een HBO(-P) hebben, of een VWO-diploma of een 21+toets halen.

Overigens weet ik niet of HBO toegepaste psychologie de enige mogelijkheid is voor je HBO-P. Kun je niet ook instromen met SPH ofzo?

Xx
  maandag 18 juni 2012 @ 10:26:50 #141
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113041472
Alle P's kunnen.
  maandag 18 juni 2012 @ 10:48:56 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_113042120
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:26 schreef automatic_ het volgende:
Alle P's kunnen.
Dat dacht ik al. Gewoon een andere hbo-p halen dan dus... Lijkt me de makkelijkste oplossing :D
pi_113051416
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:51 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd. :)
pi_113077991
quote:
Een klinisch psycholoog wil onderzoeken welke van twee trainingen om de sociale
vaardigheden te vergroten beter is. Hij bepaalt door met een munt te gooien wie van de
klanten training A dan wel training B zal volgen. Aan het begin van de training wordt
elke klant een sociale vaardigheidstest afgenomen. Wat is juist (geef het beste antwoord)?
A. De invloed van doorkruisende variabelen is hier onder controle gebracht door
randomisatie.
B. De invloed van doorkruisende variabelen is hier onder controle gebracht door een
voortest.
C. De invloed van doorkruisende variabelen is hier onder controle gebracht door
randomisatie en door een voortest.
D. De invloed van doorkruisende variabelen is hier in het geheel niet onder controle;
het gooien met een munt is voor de generaliseerbaarheid, de sociale
vaardigheidstest dient alleen maar om een 'base rate' te krijgen.
Kan iemand mij vertellen waarom het antwoord C is? Er staat in de vraag toch helemaal niet wat de doorkruisende variabele is? Daarnaast wordt niet gezegd dat op basis van de voortest, mensen worden ingedeeld in de verschillende conditites. Bij voorbaat dank.
pi_113078404
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:44 schreef Warren het volgende:

[..]

Kan iemand mij vertellen waarom het antwoord C is? Er staat in de vraag toch helemaal niet wat de doorkruisende variabele is? Daarnaast wordt niet gezegd dat op basis van de voortest, mensen worden ingedeeld in de verschillende conditites. Bij voorbaat dank.
:D

zoals je in de antwoordmogelijkheden kan zien moet je weten wat randomnisatie en verschillende condities moeten zijn,
zou zeggen, zoek die begrippen op in je boek!
pi_113081271
Bedankt, ik zal er nog even naar kijken.

Weet iemand misschien waarom het antwoord op deze vraag D is? Volgens mij is het B

R^2 = VAF is toch gewoon de optelsom van .7^2 + .6^2.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 01:00:45 #147
124676 RobertoCarlos
pi_113084006
Ik ben het een beetje kwijt, maar ik denk dat het te maken heeft met dat het gaat om een multiple regression, wss is de formule voor R2 daar anders:

R2 = SSregression/ (SSregression +SSerror)= SSregression/SStotal

Moet je nog je her doen voor ECO?
pi_113085115
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 01:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

Moet je nog je her doen voor ECO?
Nee, ik heb ECO niet gemaakt toen in maart.

Ik weet niet, ik heb die ook uit week 3. Toen mocht je zeg maar de R^2 bij elkaar op tellen, en als er >1.0 uitkwam, dan overlapten beide predictoren.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:47:28 #149
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_113087534
quote:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat ze met doorkruisende variabelen, variabelen bedoelen die een invloed hebben op je uitkomsten en je interventie. Door personen gerandomiseerd over de groepen te verdelen, plus door te kijken hoe de individuen er persoonlijk voorstaan aan het begin van het onderzoek zodat je de winst per individu kan bepalen, hoe je rekening met de mogelijke rol van 'doorkruisende variabelen'.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:52:29 #150
124676 RobertoCarlos
pi_113087652
quote:

[..]

Lijkt me een logisch antwoord eigenlijk, ik zie het probleem niet zo. Het gaat er natuurlijk om wat het effect is van de onderzoeksopzet en daarvoor hoef je niet specifiek te weten wat die 'doorkruisende variabelen' precies zijn. En de sociale vaardigheidstest is natuurlijk de voortest en de randomisatie bereik je door te tossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')