Klotequote:Op donderdag 7 juni 2012 10:09 schreef Tink89 het volgende:
Pfft, afgewezen voor een baan die ik echt, echt, echt heel graag wilde. Ze hadden een kandidaat met meer ervaring
maar wordt niet alleen vergoed wat in de DSM staat? en dus zit je als psychiater eraan vast?quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier een wijze les voor diegenen die de klinische kant opgaan -> check het filmpje!![]()
![]()
http://www.eenvandaag.nl/(...)handboek_psychiatrie
Pas na de uitreiking he, rustig aan hoor!quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:51 schreef Tink89 het volgende:
Waaaaah! Stagebeoordeling is binnen en ik ben dus officieel helemaal compleet totaal afgestudeerd!
Echt niet. Zodra alle studieresultaten bijgeschreven zijn!quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Pas na de uitreiking he, rustig aan hoor!
Egt welquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Echt niet. Zodra alle studieresultaten bijgeschreven zijn!
Txsquote:
Ik begrijp waar je naartoe wilt, maar ik vermoed dat dit niet kan. Je zult of een VWO diploma moeten behalen, HBO-P, HBO-eind of 21+ toets om toegelaten te kunnen worden tot een universitaire opleiding psychologie.quote:Op zondag 17 juni 2012 19:58 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Kan iemand mij toevallig vertellen in hoeverre het mogelijk is om met deelcertificaten van het vwo en ook een havo diploma toch WO Psychologie te kunnen doen?
Dus nu ben ik aan het overwegen om verplichte deelcertificaten op vwo niveau te halen. Weten jullie toevallig of dit mogelijk is en welke deelcertificaten dan nodig zijn.
Hmm oke daar was ik al bang voor.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:22 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik begrijp waar je naartoe wilt, maar ik vermoed dat dit niet kan. Je zult of een VWO diploma moeten behalen, HBO-P, HBO-eind of 21+ toets om toegelaten te kunnen worden tot een universitaire opleiding psychologie.
Och, mijn traject was havo > hbo p en ik heb nu bijna mijn bachelor in de zak. Het kan, als je maar wilt ;-)quote:Op zondag 17 juni 2012 20:25 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Hmm oke daar was ik al bang voor.
Toch bedankt, zal voor bevestiging maandag nog even gaan rondbellen, maar dit helpt al
Dat Havo nekt mij toch, why o why had ik op de middelbare school die motivatie niet kunnen vinden.
Hoe kom je erbij dat je natuurkunde moet doen? Ik heb Cultuur en Maatschappij met Biologie gedaan en dat ging prima.quote:Op zondag 17 juni 2012 19:58 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Kan iemand mij toevallig vertellen in hoeverre het mogelijk is om met deelcertificaten van het vwo en ook een havo diploma toch WO Psychologie te kunnen doen?
Dat dacht ik al. Gewoon een andere hbo-p halen dan dus... Lijkt me de makkelijkste oplossingquote:
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:51 schreef Tink89 het volgende:
Waaaaah! Stagebeoordeling is binnen en ik ben dus officieel helemaal compleet totaal afgestudeerd!
Kan iemand mij vertellen waarom het antwoord C is? Er staat in de vraag toch helemaal niet wat de doorkruisende variabele is? Daarnaast wordt niet gezegd dat op basis van de voortest, mensen worden ingedeeld in de verschillende conditites. Bij voorbaat dank.quote:Een klinisch psycholoog wil onderzoeken welke van twee trainingen om de sociale
vaardigheden te vergroten beter is. Hij bepaalt door met een munt te gooien wie van de
klanten training A dan wel training B zal volgen. Aan het begin van de training wordt
elke klant een sociale vaardigheidstest afgenomen. Wat is juist (geef het beste antwoord)?
A. De invloed van doorkruisende variabelen is hier onder controle gebracht door
randomisatie.
B. De invloed van doorkruisende variabelen is hier onder controle gebracht door een
voortest.
C. De invloed van doorkruisende variabelen is hier onder controle gebracht door
randomisatie en door een voortest.
D. De invloed van doorkruisende variabelen is hier in het geheel niet onder controle;
het gooien met een munt is voor de generaliseerbaarheid, de sociale
vaardigheidstest dient alleen maar om een 'base rate' te krijgen.
quote:Op maandag 18 juni 2012 22:44 schreef Warren het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen waarom het antwoord C is? Er staat in de vraag toch helemaal niet wat de doorkruisende variabele is? Daarnaast wordt niet gezegd dat op basis van de voortest, mensen worden ingedeeld in de verschillende conditites. Bij voorbaat dank.
Nee, ik heb ECO niet gemaakt toen in maart.quote:
Ik heb zo'n vermoeden dat ze met doorkruisende variabelen, variabelen bedoelen die een invloed hebben op je uitkomsten en je interventie. Door personen gerandomiseerd over de groepen te verdelen, plus door te kijken hoe de individuen er persoonlijk voorstaan aan het begin van het onderzoek zodat je de winst per individu kan bepalen, hoe je rekening met de mogelijke rol van 'doorkruisende variabelen'.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:44 schreef Warren het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen waarom het antwoord C is? Er staat in de vraag toch helemaal niet wat de doorkruisende variabele is? Daarnaast wordt niet gezegd dat op basis van de voortest, mensen worden ingedeeld in de verschillende conditites. Bij voorbaat dank.
Lijkt me een logisch antwoord eigenlijk, ik zie het probleem niet zo. Het gaat er natuurlijk om wat het effect is van de onderzoeksopzet en daarvoor hoef je niet specifiek te weten wat die 'doorkruisende variabelen' precies zijn. En de sociale vaardigheidstest is natuurlijk de voortest en de randomisatie bereik je door te tossen.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:44 schreef Warren het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |