Dat zeggen mensen meestal omdat ze bang zijn voor de dood.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een god ofzo, maar toch is er iets meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt geen levuh jullie mang.
Smoofiequote:Op donderdag 29 maart 2012 00:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een god ofzo, maar toch is er iets meer.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
Of juist wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt geen levuh jullie mang.
4th and still going strong.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2012 00:38:52 ]
Ik geloof niet in leven na een dood hoor. Ik denk dat er dan niets is, maar ik bedoel, er is meer dan we nu weten qua..tja weet niet. Zo reageert het bewustzijn van een mens op een gebeurtenis terwijl deze nog niet is geweest. Dat is toch...vreemd? Is trouwens aangetoondquote:Op donderdag 29 maart 2012 00:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen meestal omdat ze bang zijn voor de dood.
Bron?quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:37 schreef Caland het volgende:
Tuurlijk is dat niet mijn visie. Dat is gewoon wetenschap.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
Klopt geen kut vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt geen levuh jullie mang.
* Verwijderd *
Religie is volledig gebaseerd op dingen die mensen niet konden of kunnen verklaren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:38 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik geloof niet in leven na een dood hoor. Ik denk dat er dan niets is, maar ik bedoel, er is meer dan we nu weten qua..tja weet niet. Zo reageert het bewustzijn van een mens op een gebeurtenis terwijl deze nog niet is geweest. Dat is toch...vreemd? Is trouwens aangetoond.
Ik heb het ook niet over religie heh, dat is bullshit. En de religie die we nu hebben is dat niet, dat is puur macht. Vroeger rond de tijd van 400bc-190 ad was dat zo.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Religie is volledig gebaseerd op dingen die mensen niet konden of kunnen verklaren.
Dat is nogal kort door de bocht en daarnaast betwisten wij dat toch ook niet?quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Religie is volledig gebaseerd op dingen die mensen niet konden of kunnen verklaren.
1 post in Seksualiteit GGMM? Vertel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:40 schreef GGMM het volgende:
Aantal posts per subforum voor gebruiker "GGMM" van 01-01-2012 t/m 28-03-2012
aantal posts / forum
3826 Voetbal
0431 Onzin voor je leven!
0293 Klaagbaak
0137 Film, Tv & Radio
0037 Eurovisie Songfestival 2010
0032 Feedback
0027 Nieuws & Achtergronden
0020 General Chat
0012 Games & Consoles
0004 Van Basic tot Pimp
0002 Muziek
0002 Digital Corner
0001 Werk, Geldzaken & Recht
0001 Seksualiteit
0001 Brave New World
0001 FOK!features, Bugs & Development
0001 Sport
0001 40+
gegenereerd door het FOK!stats script, klik hier voor meer stats
Check mij een VBL-user zijn.
Gewoon een bron om kracht uit te putten en leefregels die door sociale controle worden uitgevoerd. Als het geloof zo wordt beoefend vind ik het allemaal prima. Helaas heeft geloof al snel het vervelende dat mensen er als makkeschapen achterna lopen en ja knikken zodra hierom wordt gevraagd. En als ze het je dan ook nog eens proberen op te dringen haak ik helemaal af.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:39 schreef Caland het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Check mij vorig jaar eerste zijn dan. Kom dan nu mij haten jonguh.
Boterhamspelquote:Op donderdag 29 maart 2012 00:41 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
1 post in Seksualiteit GGMM? Vertel.
Mijn god zeg.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:42 schreef GGMM het volgende:
[..]
Boterhamspel
Wel een kwalitatief hoogstaande.
Ik vind een religie aanhangen een teken van een onvoorstelbare zwakte. Maar ach, het verbieden druist dan ook weer tegen al mijn principes in.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:41 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Gewoon een bron om kracht uit te putten en leefregels die door sociale controle worden uitgevoerd. Als het geloof zo wordt beoefend vind ik het allemaal prima. Helaas heeft geloof al snel het vervelende dat mensen er als makkeschapen achterna lopen en ja knikken zodra hierom wordt gevraagd. En als ze het je dan ook nog eens proberen op te dringen haak ik helemaal af.
In deze tijd vind ik het ook niet meer kunnen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind een religie aanhangen een teken van een onvoorstelbare zwakte. Maar ach, het verbieden druist dan ook weer tegen al mijn principes in.Dus laat men maar lekker doen waar ze zin in hebben, zolang ze er mij maar niet mee lastig vallen inderdaad.
Maar Caland, dat is niet waar we het over hadden he. Het wel/niet geloven in hogere machten (niet in de traditionele zin: God, Allah, Jahweh etc.) is inherent aan het kunnen nadenken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind een religie aanhangen een teken van een onvoorstelbare zwakte. Maar ach, het verbieden druist dan ook weer tegen al mijn principes in.Dus laat men maar lekker doen waar ze zin in hebben, zolang ze er mij maar niet mee lastig vallen inderdaad.
Klopt. Maar ergens in die gedachtengang en de huidige kennis moeten je hersenen het begrip 'hogere machten' volledig uitsluiten.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:46 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Maar Caland, dat is niet waar we het over hadden he. Het wel/niet geloven in hogere machten (niet in de traditionele zin: God, Allah, Jahweh etc.) is inherent aan het kunnen nadenken.
In tijden van crisis komt geloof juist op, mede door dat teken van zwakte aangehaald door Caland. Als je alle logische oplossingen hebt bekeken dan maar hopen op een wonder en je aansluiten bij een gemeenschap die je mogelijk nog wil helpen tegenover je geloofsovertuiging ook.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:45 schreef Smoofie het volgende:
[..]
In deze tijd vind ik het ook niet meer kunnen.
Allang gedaan, enige wat ik zo'n beetje kijk.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:46 schreef Smoofie het volgende:
maar jullie moeten eens ;
Into the Universe with Stephen Hawkings
Stephan Hawkings Universe
Through the wormhole
kijken.
True storyquote:Op donderdag 29 maart 2012 00:46 schreef GGMM het volgende:
Trouwens,
Allemaal door kapiteintje.
Waarom? Het is helemaal niet bewezen dat er geen hogere machten zijn?quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt. Maar ergens in die gedachtengang en de huidige kennis moeten je hersenen het begrip 'hogere machten' volledig uitsluiten.
Doe eens van mij zulks een lijstje.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:46 schreef GGMM het volgende:
Trouwens,
Allemaal door kapiteintje.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Doe eens van mij zulks een lijstje.
Staat op repeat bij jou he. Altijd een tabletje mee met dvd'tjes van Stephen. Zo rollt Littlerabbit.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:47 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In tijden van crisis komt geloof juist op, mede door dat teken van zwakte aangehaald door Caland. Als je alle logische oplossingen hebt bekeken dan maar hopen op een wonder en je aansluiten bij een gemeenschap die je mogelijk nog wil helpen tegenover je geloofsovertuiging ook.
[..]
Allang gedaan, enige wat ik zo'n beetje kijk.
Nee. Het is ook nooit bewezen dat Mozes met zijn magische boomstam de rode zee niet doormidden spleet.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:48 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Waarom? Het is helemaal niet bewezen dat er geen hogere machten zijn?
En van mijquote:Op donderdag 29 maart 2012 00:49 schreef GGMM het volgende:
[..]Aantal posts per subforum voor gebruiker "Caland" van 01-01-2012 t/m 28-03-2012
aantal posts / forum
6168 Voetbal
0177 Sport
0131 Klaagbaak
0117 Nieuws & Achtergronden
0090 Film, Tv & Radio
0067 General Chat
0042 Uitgaan & Vrije tijd
0024 Onzin voor je leven!
0021 Games & Consoles
0018 Feedback
0014 Werk, Geldzaken & Recht
0012 Stad & Streek
0009 Lifestyle
0006 Culinesse à gogo
0006 Digital Corner
0005 Travel
0005 Rabo webcare
0004 School & Studie
0004 Relaties & Psychologie
0003 Vraag & Aanbod
0002 Soaps, Showbizz & Sterren
0001 De Feestdagen
0001 Seksualiteit
0001 FOK!kers helpen FOK!kers
0001 Muziek
0001 Puber- & Tienertalk
0001 Real Life Soaps & Streams
Verdwalen in je gedachten. Heerlijk vind ik het. Soms ook eng.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:49 schreef Smoofie het volgende:
Over hogere machten nadenken en het universum, het is gewoon allemaal te vreemd man.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:49 schreef GGMM het volgende:
[..]Aantal posts per subforum voor gebruiker "Caland" van 01-01-2012 t/m 28-03-2012
0004 Relaties & Psychologie
0002 Soaps, Showbizz & Sterren
0001 Seksualiteit
0001 Puber- & Tienertalk
0001 Real Life Soaps & Streams
Zeker al laat ik het rollen aan Stephen over.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Staat op repeat bij jou he. Altijd een tabletje mee met dvd'tjes van Stephen. Zo rollt Littlerabbit.
Dat kan met behulp van de wetenschap nu wel ontkracht worden.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee. Het is ook nooit bewezen dat Mozes met zijn magische boomstam de rode zee doormidden spleet.
Ja. Het is ook allemaal vreemd. Het meeste vind ik ook logisch, maar als je steeds verder denkt over wat was er in het begin? Hoe kan het universum zijn onstaan uit dat ene super atoom? Was was er daarvoor? HOe kan er uit niets iets onstaan? Wat is dat niets?quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Verdwalen in je gedachten. Heerlijk vind ik het. Soms ook eng.
Exact.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat kan met behulp van de wetenschap nu wel ontkracht worden.
gvd...deze is echt spitsvondig Littlerabbit.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:50 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Zeker al laat ik het rollen aan Stephen over.
Komt omdat de menselijke geest zich niet kan inbeelden dat er 'niets' is of dat 'iets' uit 'niets' kan ontstaan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:51 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja. Het is ook allemaal vreemd. Het meeste vind ik ook logisch, maar als je steeds verder denkt over wat was er in het begin? Hoe kan het universum zijn onstaan uit dat ene super atoom? Was was er daarvoor? HOe kan er uit niets iets onstaan? Wat is dat niets?
Etc :p.
quote:
Gebed zonder einde... en over 100 jaar zijn we waarschijnlijk allemaal dood dus luister ik maar wat muziek. Alhoewel je kunt nog altijd Filosofie gaan studerenquote:Op donderdag 29 maart 2012 00:51 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja. Het is ook allemaal vreemd. Het meeste vind ik ook logisch, maar als je steeds verder denkt over wat was er in het begin? Hoe kan het universum zijn onstaan uit dat ene super atoom? Was was er daarvoor? HOe kan er uit niets iets onstaan? Wat is dat niets?
Etc :p.
Dat neemt nog niet weg dat er geen hogere machten kunnen zijn. Dat er leugens in de bijbel staan is geen weerlegging van die stelling.quote:
Het geloven in hogere machten past wat mij betreft in hetzelfde straatje.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat neemt nog niet weg dat er geen hogere machten kunnen zijn. Dat er leugens in de bijbel staan is geen weerlegging van die stelling.
Mensen die de bijbel letterlijk nemen zijn toch al te overtuigd van het geloof. Wel kan je alle verhalen als metafoor zien hoe je je leven kan en zou moeten leven. En met uitzonderingen daargelaten is het dan best een goede levensinstelling. Alleen ben en doe ik dat liever vanuit mezelf dan onder dwang van het geloof angstig voor god zijn strafquote:Op donderdag 29 maart 2012 00:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat neemt nog niet weg dat er geen hogere machten kunnen zijn. Dat er leugens in de bijbel staan is geen weerlegging van die stelling.
Ook in de brede zin van het woord?quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Het geloven in hogere machten past wat mij betreft in hetzelfde straatje.
Al verban je het geloof dan wordt er heus wel wat anders voor leed in de wereld verzonnen. Al geef je de agressors nu wel een heel makkelijk excuus door zich achter het geloof te kunnen verschuilen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:57 schreef Smoofie het volgende:
De bijbel is gwn samengesteld door een paar mensen man...de meeste evangelieen die echt wat waarde hebben zijn er buiten gelaten of aangepast. Sowieso zal religie de komende jaren de wereld nog aardig verneuken.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:58 schreef Caland het volgende:
Pitten.
Hopelijk word ik bij gods gratie over een uurtje of 6 weer wakker.
Hoe bedoel je dat precies? Ik geloof dat er voor elk verschijnsel een rationele verklaring moet zijn die niet reikt tot 'hogere machten', of wat dat dan ook mag voorstellen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:57 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ook in de brede zin van het woord?
Toch geen auto, wellicht als Iran het kanaal sluit schiet de ontwikkeling van Biobrandstof/Zonne energie wat opquote:Op donderdag 29 maart 2012 01:00 schreef Smoofie het volgende:
Ik ben ook een pessimist, israel, de islam, de VS en china.. ik zie dat echt niet goed komen man.
Ik kon als kind van dat soort dingen echt wakker liggen bij wijze van spreken. Uitsterven van dierenrassen, opwarming van de aarde etc. Ik ben daar maar mee gestopt, al vind ik het nog steeds jammerlijk.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:00 schreef Smoofie het volgende:
Ik ben ook een pessimist, israel, de islam, de VS en china.. Ik zie dat echt niet goed komen man. Daar komt het energie en voedsel probleem nog bij...en de noord pool die smelt.
Bijvoorbeeld dat de aarde vroeger bezocht is door buitenaards leven?quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Ik geloof dat er voor elk verschijnsel een rationele verklaring moet zijn die niet reikt tot 'hogere machten', of wat dat dan ook mag voorstellen.
Ik heb wel soms dat ik met een nuchter hoofd denk "waar gaat het toch allemaal naartoe". Vooral china wordt echt een heel groot probleem.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik kon als kind van dat soort dingen echt wakker liggen bij wijze van spreken. Uitsterven van dierenrassen, opwarming van de aarde etc. Ik ben daar maar mee gestopt, al vind ik het nog steeds jammerlijk.
Hoezo een probleem?quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik heb wel soms dat ik met een nuchter hoofd denk "waar gaat het toch allemaal naartoe". Vooral china wordt echt een heel groot probleem.
Ik volg je niet meer? Maar ik ga ook echt op 1 oor liggen nu.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:03 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat de aarde vroeger bezocht is door buitenaards leven?
Ok. Later.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik volg je niet meer? Maar ik ga ook echt op 1 oor liggen nu.
Aan China weet je tenminste wat je hebt een stuk beter dan het onbetrouwbare en onvoorspelbare Amerika die enkel om hun eigen zaakjes denken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik heb wel soms dat ik met een nuchter hoofd denk "waar gaat het toch allemaal naartoe". Vooral china wordt echt een heel groot probleem.
JODEN LOPEN ALTIJD WEGquote:Op donderdag 29 maart 2012 01:06 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Aan China weet je tenminste wat je hebt een stuk beter dan het onbetrouwbare en onvoorspelbare Amerika die enkel om hun eigen zaakjes denken.
Edit: Ik wilde een uur geleden al naar bed, posten jullie vooral door en stoot me van die hatelijke eerste plek af
Ben een realist, als ik zo moe ben komt er toch geen zinnig woord meer uit mij.quote:
De energiebehoeftes van china, de consument die ook allemaal een hout tafeltje en een auto wil hebben in China. Alle shit van bedreigde diersoorten die ze nog gebruiken voor "medicijnen".quote:
Ja, maar die religie boeit me net niet genoeg om er iets over te posten.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:10 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Lurken wordt hier niet getolereerd GGMM.
Klopt. Dat is idd zorgelijk.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De energiebehoeftes van china, de consument die ook allemaal een hout tafeltje en een auto wil hebben in China. Alle shit van bedreigde diersoorten die ze nog gebruiken voor "medicijnen".
En dan heb ik het puur over het consumptiegedrag wat voor problemen kan zorgen mbt grondstoffen die beschikbaar zijn.
De relatie tussen het westen (EU,VS en Japan vooral) met china wordt ook met de dag slechter.
Ik denk dat olie over een jaar of 15 niet zo'n extreem grote rol meer speelt in conflicten. Het is sowieso bizar dat we nog met verbrandingsmotoren op benzine of diesel rondrijden als je ziet hoe snel de technologie vooruit is gegaan de laatste 20 jaar en wat er allemaal mogelijk is.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:11 schreef Smoofie het volgende:
Olie - oorlogen zijn denk ik een realistisch beeld voor de toekomst. En dan wat groter dan een Irak.
Ja, maar wat is het alternatief? In theorie , dat zeggen ze ook, als je de sahara volbouwt met zonnepanelen kun je heel Europa makkelijk van energie voorzien. Nog wel meer dan heel europa, maar hoe wil je dat ooit gaan doen? Een Europees leger ernaar toe sturen om het te bewaken? De landen zelf zijn een puinhoop, vooral door de stammen en religie oorlogen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik denk dat olie over een jaar of 15 niet zo'n extreem grote rol meer speelt in conflicten. Het is sowieso bizar dat we nog met verbrandingsmotoren op benzine of diesel rondrijden als je ziet hoe snel de technologie vooruit is gegaan de laatste 20 jaar en wat er allemaal mogelijk is.
Dan moet je gaan kijken waar je olie voor gebruikt en wat de alternatieven zijn voor dat specifieke gebruik of product dat die olie nodig heeft.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, maar wat is het alternatief? In theorie , dat zeggen ze ook, als je de sahara volbouwt met zonnepanelen kun je heel Europa makkelijk van energie voorzien. Nog wel meer dan heel europa, maar hoe wil je dat ooit gaan doen? Een Europees leger ernaar toe sturen om het te bewaken? De landen zelf zijn een puinhoop, vooral door de stammen en religie oorlogen.
Nou, de perfecte oplossing is kernfusie, maar zover zijn ze nog niet. Alleen kleine reactoren die maar voor een korte tijd energie kunnen produceren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:17 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dan moet je gaan kijken waar je olie voor gebruikt en wat de alternatieven zijn voor dat specifieke gebruik of product dat die olie nodig heeft.
Het kleinste wat ze nu nog rendabel kunnen maken is toch wat ze in kern-onderzeeers en schepen stoppen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:19 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nou, de perfecte oplossing is kernfusie, maar zover zijn ze nog niet. Alleen kleine reactoren die maar voor een korte tijd energie kunnen produceren.
Zonne-energie is ook perfect in de woestijnen, in theorie kan alles op stroom werken, je "gasfornuis", auto's, fabrieken etc.
Alleen in de praktijk zal het (nog) niet lukken, wanneer er echt wanhoop is, dan vast wel.
Van Kernfusie? Nee, die gebruiken ook gwn kern reactoren. In de wereld zijn (dacht ik?) maar 2 Kernfusie reactoren, allebei experimenteel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:27 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het kleinste wat ze nu nog rendabel kunnen maken is toch wat ze in kern-onderzeeers en schepen stoppen?
Oh kernfusie. Sorry, heb echt de ballen verstand van dat soort technieken. (Helaas)quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:29 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Van Kernfusie? Nee, die gebruiken ook gwn kern reactoren. In de wereld zijn (dacht ik?) maar 2 Kernfusie reactoren, allebei experimenteel.
Mooi toch. Moet op z'n tijd ook kunnen, alleen dom gedoe gaat ook vervelen op den duur. Maar wat je zegt, deze discussies verwacht niemand hier idd.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:40 schreef The_Groove het volgende:
Ik denk echt dat niemand ooit de voorgaande 4 pagina's had verwacht in VBL :p
om Hyde uit that 70s show te quote: you know? There is a car that runs on water man!!! Water!!!
True that.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:42 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mooi toch. Moet op z'n tijd ook kunnen, alleen dom gedoe gaat ook vervelen op den duur.
Je hebt soms inderdaad echt bizarre momenten in bed. Ik heb weleens meegemaakt dat wanneer je net in slaap valt, of al lichtelijk in slaap bent, het gevoel hebt dat loodrecht van een grote hoogte naar beneden valt. Of dat je wakker wordt en het gevoel hebt dat er iets met je aan de hand is, hulp wilt roepen maar simpelweg niets kan roepen. Heel raar allemaal. Schijnt ook vaker voor te komen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:39 schreef kapiteintje het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Exploding_head_syndrome
Bizar. Heb dit dus 1 keer gehad. Werd wakker en zou zweren dat ik een gigantische knal had gehoord, midden in de nacht. Volgende dag bij het ontbijt aan iedereen vragen, maar niemand iets gehoord.
Dat laatste is volgens mij een vorm van slaapverlamming. Maar niet teveel aan denken, ik ben er van overtuigd dat je dat soort dingen zelf min of meer kunt opwekken door er in bed vaak aan te denken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je hebt soms inderdaad echt bizarre momenten in bed. Ik heb weleens meegemaakt dat wanneer je net in slaap valt, of al lichtelijk in slaap bent, het gevoel hebt dat loodrecht van een grote hoogte naar beneden valt. Of dat je wakker wordt en het gevoel hebt dat er iets met je aan de hand is, hulp wilt roepen maar simpelweg niets kan roepen. Heel raar allemaal. Schijnt ook vaker voor te komen.
Dat kan best kloppen. Ik denk er niet aan. Is ook best lang geleden dat het voorkwam, maar wel raar allemaal.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:53 schreef kapiteintje het volgende:
Dat laatste is volgens mij een vorm van slaapverlamming. Maar niet teveel aan denken, ik ben er van overtuigd dat je dat soort dingen zelf min of meer kunt opwekken door er in bed vaak aan te denken.
Ik heb ook van dat soort shit dat ik denk dat ik nog wakker ben maar eigenlijk slaapquote:Op donderdag 29 maart 2012 01:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je hebt soms inderdaad echt bizarre momenten in bed. Ik heb weleens meegemaakt dat wanneer je net in slaap valt, of al lichtelijk in slaap bent, het gevoel hebt dat loodrecht van een grote hoogte naar beneden valt. Of dat je wakker wordt en het gevoel hebt dat er iets met je aan de hand is, hulp wilt roepen maar simpelweg niets kan roepen. Heel raar allemaal. Schijnt ook vaker voor te komen.
Ja, echt raar allemaal. Ik heb weleens gelezen dat zulke dingen vrij vaak voorkomen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:56 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik heb ook van dat soort shit dat ik denk dat ik nog wakker ben maar eigenlijk slaap. Heel raar is dat, vooral als je dan "rare" geluiden "hoort". En als ik echt moe ben en ik voel me zelf in slaap vallen heb ik standaard een nachtmerrie.
Dat heb ik ook best regelmatig hoor. Vind dat ook geen onprettig gevoel eigenlijk. Op het moment schrik je dan wakker, dat is minder maar het is net of je zweeft ofzo.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, echt raar allemaal. Ik heb weleens gelezen dat zulke dingen vrij vaak voorkomen.
Dat van het gevoel dat je van grote hoogte naar beneden valt heb ik al gevonden op Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypnagoge_schok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |