Haha nee, ik huurquote:Op woensdag 28 maart 2012 12:41 schreef Sm0keZ het volgende:
Laat me raden; TS wil zijn huis verkopen?
krijg je misschien toch nog gelijk met je voorspellingen, wie had dat ged8.quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Toen 249k
laatst 135k
En mogelijk voor minder dan 135k verkocht, dat is toch -46%... dat lijkt tenminste weer ergens op.
Wat is dat voor een paupergemeente?quote:Op woensdag 4 april 2012 02:25 schreef Bankfurt het volgende:
Bij mij in de buurt een huis :
5 jaar geleden v.p. = 795.000 euro
4 jaar geleden v.p.= 695.000
3 jaar gelden v.p. = 599.000
2 jaar geleden v.p. = 549.000
1 jaar geleden v.p, = 449.000
Nu nog steeds niet verkocht,
vermoeden: laatste v.k. = 395.000
22m2 voor 140k is natuurlijk ook een koopje... al helemaal in Amsterdam. Ik zeg wees er snel bij voordat 'de studio' verkocht isquote:Op woensdag 4 april 2012 09:47 schreef antfukker het volgende:
Damn je kan alleen een bedje, tafeltje en een bankje in 22m2 zetten
Bij mij in straat is het redelijk stabiel, in die zin dat de prijs redelijk rond de 190k voor 50m2 ligt.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
Goh.... en ik maar denken dat 020 niet in prijs kon zakken
jezus man daar koop je hier een vrijstaand huis met 2000 m2 grond voorquote:Op woensdag 4 april 2012 15:14 schreef sea-dweller het volgende:
Waar het hardst omhoog ging, gaat 't nu ook 't hardst omlaag. Amsterdam maakte afgelopen kwartaal een inhaalslag met de sterkste daling. In postcodegebied 1071 zijn de huizen 't duurst. Ik ben aan 't oriënteren voor een koopwoning. Maar nu denk ik, met 20% korting ben ik straks misschien nog veel te duur uit. De één riep "DREAM ON!!! De huizenprijzen gaan nooit dalen in Amsterdam!" De ander heeft 't over dalingen van 50%. Ik denk dat het een beetje in 't midden ligt. Deze is nu 14,6% gedaald, maar natuurlijk nog steeds veel te duur. Zeker voor iemand die Amsterdam niet "gewend" is het begrijpelijkerwijs totale waanzin.
http://www.jaap.nl/te-koo(...)2152655/woningwaarde
ik woon ook in de omgeving Nijmegen, een km of 15 buiten Nijmegen. Het stomme is dat ze hier met honderden huizen tegelijk aan het bijbouwen zijn en nog meer plannen klaarliggen, terwijl ze de huidig nieuwgebouwde woningen aan de straatstenen niet kwijtraken. bovendien zet de vergrijzing vooral buiten nijmegen al aardig in en de bevolkingsdaling komt ook binnen nu en een paar jaarquote:Op woensdag 4 april 2012 15:31 schreef Perrin het volgende:
Volgens mij moet je niet teveel waarde hechten aan deze uitschieters.. De gemiddelde trend in een regio is van veel groter belang. Deze grote prijsdalingen komen denk ik vooral door de onrealistische beginprijzen van de betrokken verkopers.
Ze zijn ook in Drenthe te vinden:
-31,5%
-35.5%
Of regio Nijmegen:
-51,1% (nieuwbouw)
Of de achterhoek:
-35.5%
3 ton voor 60m2quote:Op woensdag 4 april 2012 15:14 schreef sea-dweller het volgende:
Waar het hardst omhoog ging, gaat 't nu ook 't hardst omlaag. Amsterdam maakte afgelopen kwartaal een inhaalslag met de sterkste daling. In postcodegebied 1071 zijn de huizen 't duurst. Ik ben aan 't oriënteren voor een koopwoning. Maar nu denk ik, met 20% korting ben ik straks misschien nog veel te duur uit. De één riep "DREAM ON!!! De huizenprijzen gaan nooit dalen in Amsterdam!" De ander heeft 't over dalingen van 50%. Ik denk dat het een beetje in 't midden ligt. Deze is nu 14,6% gedaald, maar natuurlijk nog steeds veel te duur. Zeker voor iemand die Amsterdam niet "gewend" is het begrijpelijkerwijs totale waanzin.
http://www.jaap.nl/te-koo(...)2152655/woningwaarde
Als verkoper heb je niet zo veel te willen, 't is gewoon publiek beschikbare informatie.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:47 schreef Setting_Sun het volgende:
het verbaasd mij dat de prijshistorie er op staat, zou ik als verkoper nooit willen
De woningen in deze buurt zijn tussen zeg maar 98 en 2003 dan ook vaak tussen de 2 a 4 keer over de kop gegaan.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:19 schreef sea-dweller het volgende:
Nog een gezellig stulpje van 60m2 in Amsterdam. Ja, jongens ik heb gewoon erg goede herinneringen aan deze buurt waar ik als student woonde voor 500 gulden. Deze casa is slechts 2,2% verlaagd, maar 22% lijkt me een eerste goede stap ;-)
http://www.jaap.nl/te-koo(...)0563661/woningwaarde
Geen foto's van de binnenkant doet me 't ergste vermoeden wat betreft de staat van onderhoud..quote:Op woensdag 4 april 2012 22:55 schreef Giro het volgende:
Maarheeze, Moonslaan 26: In de verkoop sinds 2008, gestart op ¤ 640.000 maar de vraagprijs staat inmiddels op ¤ 365.000 (-43%) en.....nog steeds niet verkocht
Inderdaad. Wel grappig bij de kenmerken, woonoppervlak is 1m2 en er zijn geen slaapkamersquote:Op donderdag 5 april 2012 08:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen foto's van de binnenkant doet me 't ergste vermoeden wat betreft de staat van onderhoud..
Tik het adres eens in in google-maps en denk er dan een extra rijbaan bij de A2 bijquote:Op woensdag 4 april 2012 22:55 schreef Giro het volgende:
Maarheeze, Moonslaan 26: In de verkoop sinds 2008, gestart op ¤ 640.000 maar de vraagprijs staat inmiddels op ¤ 365.000 (-43%) en.....nog steeds niet verkocht
Oh dat was me nog niet opgevallen.. Erg levendig gelegen iddquote:Op donderdag 5 april 2012 14:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Tik het adres eens in in google-maps en denk er dan een extra rijbaan bij de A2 bij
Het stoplicht komt ongeveer in de huiskamer, schat ik
"Goed bereikbaar gelegen aan doorgaande verkeersader".quote:Op donderdag 5 april 2012 14:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Tik het adres eens in in google-maps en denk er dan een extra rijbaan bij de A2 bij
Het stoplicht komt ongeveer in de huiskamer, schat ik
What goes up, must go down!quote:Op donderdag 5 april 2012 14:09 schreef sea-dweller het volgende:
Oké, weliswaar niet in NL, maar toch even vermelden. Ierland, -86%.
http://www.independent.ie(...)at-575k-3070132.html
mijn prive parkeergarage-plek voor mijn auto is groter.quote:Op woensdag 4 april 2012 08:02 schreef sea-dweller het volgende:
Wonen aan de Prinsengracht wordt steeds betaalbaarder! 22,9% gedaald, 26 maanden te koop. Was 179.000, nu 138.000 voor 22 m2.
http://www.jaap.nl/te-koo(...)/12039845/overzicht/
Mijn kat heeft zelfs nog een grotere bak om in te schijtenquote:Op donderdag 5 april 2012 15:01 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
mijn prive parkeergarage-plek voor mijn auto is groter.
Logisch toch, je bent gek als je huurt. dat is geld weggooien.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:44 schreef Bankfurt het volgende:
Of een kippehok a 200.000 euro in het centrum van een provinciestad ?
Er zijn volgens mij heel wat fokkers met een appartement gekocht tegen 300.000 euro waar zelfs de kippen (inclusief legbatterij) voor bedanken.
HHAHAHAHHAHAquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:47 schreef minimaal_kabaal het volgende:
[..]
Logisch toch, je bent gek als je huurt. dat is geld weggooien.
meer meer meer. 4 jaar daling van huizenprijzen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:53 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
HHAHAHAHHAHA
de huizenprijzen dalen met 5% per jaar al dik 2 jaar, en de echte versnelling gaat nog komen! Op een huis van 300K is dat al snel 15K per jaar terwijl je wel de max. belastingen/heffingen en onderhoud moet dokken!
Kopen is op dit moment geld weggooien mits je je kunt veroorloven om te huren.
Sorry dat was in 2003 zo.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:47 schreef minimaal_kabaal het volgende:
[..]
Logisch toch, je bent gek als je huurt. dat is geld weggooien.
Nee, maar zo kun je wel snel door de resultaten: site:www.jaap.nl "Totale prijsstijging dit huis"quote:Op maandag 16 april 2012 16:17 schreef sittingtuck het volgende:
Kun je eigenlijk zoeken op huizensites op procentuele daling?
Ik neem aan dat dat een foutje was? Want zelfs 27k5 kk is nog veel voor een garage van 17 vierkante meter.quote:Op maandag 16 april 2012 16:37 schreef raptorix het volgende:
Gewonnnen-81.5%
http://www.jaap.nl/te-koo(...)2811972/woningwaarde
Soms veranderen objecten spectaculair, bijvoorbeeld in geval van mogelijke bouwplannen etc.quote:Op maandag 16 april 2012 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat een foutje was? Want zelfs 27k5 kk is nog veel voor een garage van 17 vierkante meter.
Soort huis: Garage
Balkon: nee
Ideaal als je thuis kunt werkenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kwam de Tramstraat 9 in Sas van Gent tegen: Ondertussen van 106.500 euro (6% overdrachtsbelasting) gezakt naar 49.000 euro (@2% overdrachtsbelasting): -53,99%. Ik gok dat de erven er nu toch wel graag eens vanaf willen...
Maar ja, 't is gebouwd in 1920, net tegen de Belgische grens. Dit soort huisjes kunnen net als '60-flats prima dalen tot waarden die je cash koopt en na 3 jaar volledig afschrijft.
Heb je linkjes? Ben wel benieuwd.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:14 schreef Rejected het volgende:
Nieuwbouwprojecten in Amsterdam dalen ook flink.
http://www.argentinieamsterdam.nl/quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:33 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Heb je linkjes? Ben wel benieuwd.
Kan je dat niet beter in samenwerking met een andere site doen? Huizenzoeker.nl bijvoorbeeld houdt geeft nu al veel meer prijs(history)details.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:38 schreef Artimunor het volgende:
ik wil hier een stuk software voor schrijven
Op zich is iemand die zijn vraagprijs verlaagt voor mij wel interessant, het geeft meestal aan dat de verkoper bereid is te zakken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan je dat niet beter in samenwerking met een andere site doen? Huizenzoeker.nl bijvoorbeeld houdt geeft nu al veel meer prijs(history)details.
Maar echt interessant is deze data niet... Het geeft alleen aan dat de vraagprijs te hoog was, en dat-ie nu nog steeds te hoog is (totdat het object wordt verkocht). Wellicht kan je regionale verschillen in bubbel-verwachtingen en correcties van verwachtingen aantonen.
Vind het wel mooi Argentinië, alleen nog steeds prijzig ondanks de daling.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:38 schreef Rejected het volgende:
[..]
http://www.argentinieamsterdam.nl/
Eerst was de goedkoopste ~450k, nu 320-330k.
Ik zou maar even checken of ze niet de incl. / excl omzetbelasting truuc hebben uitgehaald.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:20 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Vind het wel mooi Argentinië, alleen nog steeds prijzig ondanks de daling.
waarom mail je ze niet met een vraag naar de prijzen?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:38 schreef Artimunor het volgende:
ik wil hier een stuk software voor schrijven (zit al meer dan 2 jaar met dit idee in mijn hoofd) weet iemand hoe duur dat is? (api-abonnement op funda)
of heeft iemand een abonnement die samen wil werken voor zo'n project?
delta's op prijzen bijhouden per object in eigen dbtje en zoekbaar maken op plaats, buurt etc.
het gaat zowiezo veel hits opleveren denk ik zo... totdat funda het niet meer toestaat omdat het niet meer in belang is van hun grootste sponsors.
Volgens mij was het eerst incl afkoop erfpacht en nu is het exclusief. Nog steeds wel een prijsdaling, maar niet zo extreem als het lijkt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zou maar even checken of ze niet de incl. / excl omzetbelasting truuc hebben uitgehaald.
Ik zat nog te zoeken naar de oude folder, maar kon 'm niet vinden (die heb ik ws getrashed, in mijn hoofd hing een m2 prijs van ongeveer 5k inderdaad, want behoorlijk aan de prijs was/is). Maar ik heb nu al een paar keer gezien dat projecten plotseling excl. omzetbelasting geprijsd worden, om ze zo optisch 21% goedkoper te presenteren (zeg maar excl. brandstoftoeslag)
Zo dat niet het geval is, hebben ze bij de initiele prijsstelling toch iets helemaal verkeerd gedaan, natuurlijk. Het buurpand pand er schuin achter is trouwens aardig vlot uitverkocht, meen ik, en tegen hogere m2 prijzen.
/edit/ heb het even aan ze gevraagd
/edit2/ ze mogen de contact gegevens op hun website wel een bijwerken, email bestaat niet
/edit3/ inclusief omzetbelasting dus.
In mijn hoofd was de opzet paar maanden geleden precies hetzelfde als het nu was. Erfpacht is hetzelfde gebleven, maar die vraagprijzen zijn gedaald.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Volgens mij was het eerst incl afkoop erfpacht en nu is het exclusief. Nog steeds wel een prijsdaling, maar niet zo extreem als het lijkt.
Hier bijv. http://www.funda.nl/koop/(...)skade-859/kenmerken/ erfpacht afkoop is/was ongeveer een ton
In de officiele prijslijsten wel idd, maar op Funda zoals bij bovenstaande link lijkt de daling groter dan die in feite is. Desalniettemin een flinke prijsdaling van zo'n 20-25%quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:39 schreef Rejected het volgende:
[..]
In mijn hoofd was de opzet paar maanden geleden precies hetzelfde als het nu was. Erfpacht is hetzelfde gebleven, maar die vraagprijzen zijn gedaald.
Dus goedkoopste 450k -> 330k
Ah zo, dat klopt idd!quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In de officiele prijslijsten wel idd, maar op Funda zoals bij bovenstaande link lijkt de daling groter dan die in feite is. Desalniettemin een flinke prijsdaling van zo'n 20-25%
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |