Ik neem aan dat dat een foutje was? Want zelfs 27k5 kk is nog veel voor een garage van 17 vierkante meter.quote:Op maandag 16 april 2012 16:37 schreef raptorix het volgende:
Gewonnnen-81.5%
http://www.jaap.nl/te-koo(...)2811972/woningwaarde
Soms veranderen objecten spectaculair, bijvoorbeeld in geval van mogelijke bouwplannen etc.quote:Op maandag 16 april 2012 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat een foutje was? Want zelfs 27k5 kk is nog veel voor een garage van 17 vierkante meter.
Soort huis: Garage
Balkon: nee
Ideaal als je thuis kunt werkenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kwam de Tramstraat 9 in Sas van Gent tegen: Ondertussen van 106.500 euro (6% overdrachtsbelasting) gezakt naar 49.000 euro (@2% overdrachtsbelasting): -53,99%. Ik gok dat de erven er nu toch wel graag eens vanaf willen...
Maar ja, 't is gebouwd in 1920, net tegen de Belgische grens. Dit soort huisjes kunnen net als '60-flats prima dalen tot waarden die je cash koopt en na 3 jaar volledig afschrijft.
Heb je linkjes? Ben wel benieuwd.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:14 schreef Rejected het volgende:
Nieuwbouwprojecten in Amsterdam dalen ook flink.
http://www.argentinieamsterdam.nl/quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:33 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Heb je linkjes? Ben wel benieuwd.
Kan je dat niet beter in samenwerking met een andere site doen? Huizenzoeker.nl bijvoorbeeld houdt geeft nu al veel meer prijs(history)details.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:38 schreef Artimunor het volgende:
ik wil hier een stuk software voor schrijven
Op zich is iemand die zijn vraagprijs verlaagt voor mij wel interessant, het geeft meestal aan dat de verkoper bereid is te zakken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan je dat niet beter in samenwerking met een andere site doen? Huizenzoeker.nl bijvoorbeeld houdt geeft nu al veel meer prijs(history)details.
Maar echt interessant is deze data niet... Het geeft alleen aan dat de vraagprijs te hoog was, en dat-ie nu nog steeds te hoog is (totdat het object wordt verkocht). Wellicht kan je regionale verschillen in bubbel-verwachtingen en correcties van verwachtingen aantonen.
Vind het wel mooi Argentinië, alleen nog steeds prijzig ondanks de daling.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:38 schreef Rejected het volgende:
[..]
http://www.argentinieamsterdam.nl/
Eerst was de goedkoopste ~450k, nu 320-330k.
Ik zou maar even checken of ze niet de incl. / excl omzetbelasting truuc hebben uitgehaald.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:20 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Vind het wel mooi Argentinië, alleen nog steeds prijzig ondanks de daling.
waarom mail je ze niet met een vraag naar de prijzen?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:38 schreef Artimunor het volgende:
ik wil hier een stuk software voor schrijven (zit al meer dan 2 jaar met dit idee in mijn hoofd) weet iemand hoe duur dat is? (api-abonnement op funda)
of heeft iemand een abonnement die samen wil werken voor zo'n project?
delta's op prijzen bijhouden per object in eigen dbtje en zoekbaar maken op plaats, buurt etc.
het gaat zowiezo veel hits opleveren denk ik zo... totdat funda het niet meer toestaat omdat het niet meer in belang is van hun grootste sponsors.
Volgens mij was het eerst incl afkoop erfpacht en nu is het exclusief. Nog steeds wel een prijsdaling, maar niet zo extreem als het lijkt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zou maar even checken of ze niet de incl. / excl omzetbelasting truuc hebben uitgehaald.
Ik zat nog te zoeken naar de oude folder, maar kon 'm niet vinden (die heb ik ws getrashed, in mijn hoofd hing een m2 prijs van ongeveer 5k inderdaad, want behoorlijk aan de prijs was/is). Maar ik heb nu al een paar keer gezien dat projecten plotseling excl. omzetbelasting geprijsd worden, om ze zo optisch 21% goedkoper te presenteren (zeg maar excl. brandstoftoeslag)
Zo dat niet het geval is, hebben ze bij de initiele prijsstelling toch iets helemaal verkeerd gedaan, natuurlijk. Het buurpand pand er schuin achter is trouwens aardig vlot uitverkocht, meen ik, en tegen hogere m2 prijzen.
/edit/ heb het even aan ze gevraagd
/edit2/ ze mogen de contact gegevens op hun website wel een bijwerken, email bestaat niet
/edit3/ inclusief omzetbelasting dus.
In mijn hoofd was de opzet paar maanden geleden precies hetzelfde als het nu was. Erfpacht is hetzelfde gebleven, maar die vraagprijzen zijn gedaald.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Volgens mij was het eerst incl afkoop erfpacht en nu is het exclusief. Nog steeds wel een prijsdaling, maar niet zo extreem als het lijkt.
Hier bijv. http://www.funda.nl/koop/(...)skade-859/kenmerken/ erfpacht afkoop is/was ongeveer een ton
In de officiele prijslijsten wel idd, maar op Funda zoals bij bovenstaande link lijkt de daling groter dan die in feite is. Desalniettemin een flinke prijsdaling van zo'n 20-25%quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:39 schreef Rejected het volgende:
[..]
In mijn hoofd was de opzet paar maanden geleden precies hetzelfde als het nu was. Erfpacht is hetzelfde gebleven, maar die vraagprijzen zijn gedaald.
Dus goedkoopste 450k -> 330k
Ah zo, dat klopt idd!quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In de officiele prijslijsten wel idd, maar op Funda zoals bij bovenstaande link lijkt de daling groter dan die in feite is. Desalniettemin een flinke prijsdaling van zo'n 20-25%
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |