abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110235218
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:15 schreef Skull-splitter het volgende:
Zelfs als je technisch hetzelfde doet... Elkaar diep in de ogen kijken en denken "ja ik wil bij jou zijn" en dat voelen... zo mooi.
Ja, nog nooit meegemaakt dit. :')

Dat kan ik ook zo ongeveer hebben met iemand waar ik geen gevoelens heb en alleen maar lust. Elkaar diep in de ogen kijken en denken 'ja met jou wil ik harde seks hebben en wel nu'. Heel mooi allemaal :') maar het is een beetje zoetsappig hoe jij het beschrijft.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 09:36 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ben je bang dat wanneer je niet genoeg spanning (afleiding) hebt van jezelf je contact gaat maken met je eigen onrust en wat daar wellicht achter zit?
Ik begrijp niks van je. Ik vind gewoon dat een relatie spannend moet zijn anders vind ik er niks aan. Ik vind saaie mensen saai en oninteressant. Mensen worden op den duur vaak saai. En dan stop ik ermee.

quote:
Gebruik je relaties (iets externs) dan niet om controle te willen over hoe je je voelt (iets interns)?
Wat? Ik begrijp het gewoon niet helemaal. Een relatie nemen om zo de controle over je eigen gevoelens te hebben?

quote:
Als je zo redeneert en handelt zit monogaam zijn er niet in maar dat heeft niks te maken met of het kan kan/bestaat of dat er iets aan mannen zou schelen; het is onmogelijk door hoe jij met je gevoel omgaat. Je vlucht voor jezelf in iets anders, iets nieuws net zolang dat dat jouw onrust niet meer dempt en dan hop; op naar de volgende, herhaal.
Zit een kern van waarheid in maar dat neemt niet weg dat de mens van nature niet monogaam kan zijn.

quote:
Een speelbal van gevoelens omdat je daar bang voor bent, onmogelijk om dan stabiel in het leven te staan. Lijkt me niet handig ;)
..
pi_110235366
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:21 schreef Cher- het volgende:
Zit een kern van waarheid in maar dat neemt niet weg dat de mens van nature niet monogaam kan zijn.
Kom maar op met die wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat je gelijk hebt...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_110237627
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 09:09 schreef Cher- het volgende:

[..]

Jij noemt mij puberaal en ongenuanceerd maar ik vind dit een behoorlijk achterlijke uitspraak.
Jammer dat je alleen niet met een argument komt. Blijft lastig, niet waar?
pi_110238728
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:07 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Jammer dat je alleen niet met een argument komt. Blijft lastig, niet waar?
Waarom zou ik een heel verhaal gaan typen om vervolgens als enige reactie te krijgen dat ik een puber ben? :')

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:23 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Kom maar op met die wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat je gelijk hebt...
Dat is mijn mening en ik heb het inderdaad 'getest'. Mannen zijn nou eenmaal makkelijk te verleiden en daar blijf ik ook bij.
pi_110238840
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:06 schreef Kluts het volgende:

Ik heb er wel begrip voor in de zin van dat ik vind dat ieder dat voor zich moet weten, maar begrijpen doe ik het niet. Snap je het nog? :D
Ja, maar dat is eigenlijk ook wat ik bedoelde...

quote:
Ik zou er nooit aan beginnen en dat is iets wat bij mij ook nooit zal veranderen.
Dat laatste weet je niet. Maar de kans dat je gelijk krijgt is wel groot.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110239305
quote:
13s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:34 schreef Cher- het volgende:

[..]

Waarom zou ik een heel verhaal gaan typen om vervolgens als enige reactie te krijgen dat ik een puber ben? :')

[..]

Dat is mijn mening en ik heb het inderdaad 'getest'. Mannen zijn nou eenmaal makkelijk te verleiden en daar blijf ik ook bij.
Wat een bevestigingsdrang. Kind zoek hulp.
pi_110242215
vreemdgaan is wel degelijk een keuze. Als iemand zo'n feit begaan heeft zit daar wel altijd een reden achter. Die reden zou je kunnen analyseren als je niet vreemd wilt gaan en misschien is het ook geen verkeerd plan om er met je partner over te spreken. Als je geen zin hebt om dit te bespreken kan je beter geen relatie hebben, geen monogame relatie althans. Nu zijn er tal van mensen die wel een monogame relatie hebben en die toch de behoeften hebben om vreemd te gaan (en het ook doen) en toch niet hun relatie willen beeindigen, Dit vind ik op zijn zachtst gezegd arrogant, egoistisch en onverantwoordelijk. Waarom? Omdat je een relatie hebt iemand hebt, daar deel je een gevoel mee en dat gevoel kan veranderen als je het bed deelt met een ander, nu kan het gevoel sowieso wel veranderen, alleen indien men vreemd gaat zoekt men het ook op. De situatie, het gedrag veranderd hoe dan ook. Sommigen zullen zeggen dat het niets met hen doet maar ik denk daar anders over, er gebeurt een hoop in het menselijk brein, bewust en onbewust en ik denk dat er vroeg of laat een veranderde situatie ind e relatie is die niet zo zou zijn als er niet was vreemdgegaan. Ten tweede is het onverantwoordelijk. Ook al doe je het met condoom, heeft de ander zich laten testen en is de vrouw aan de pil, er bestaat een kans dat op a. een zwangerschap en b. een soa. Dit is misschien een kleine kans maar het gebeurd wel, en het gebeurd meestal ook onverwacht. Daarnaast is er de kans dat je partner er achter komt, dit kan enorm kwetstend zijn, je hebt je partner immers voorgelogen en bedrogen.

Ik ben zelf ook geen heilig persoon, ik ben zelf ook wel eens vreemd gegaan, eigenlijk altijd zonder na te denken maar juist doordat ik er over na ben gaan denken ben ik er ook achter gekomen dat het wel degelijk een keuze het is. Je kiest voor vrijheid of je kiest voor een leven samen. Als je dit wilt combineren is een open relatie het eerlijkst.
pi_110242332
Hoe kan je vreemdgaan zonder na te denken?
Rustig aan.
pi_110242368
quote:
13s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:34 schreef Cher- het volgende:
Het is jouw mening inderdaad, presenteer het dan niet als feit...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_110242437
quote:
Wat? Wat een gezeik, wat moet ''van nature'' inhouden dan?
Rustig aan.
pi_110242515
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 09:09 schreef Cher- het volgende:

[..]

Jij noemt mij puberaal en ongenuanceerd maar ik vind dit een behoorlijk achterlijke uitspraak.

Hahahaa,

Jij noemt het achterlijk?
Hoezo blijven mensen ''verliefd'' voor een periode van +- 15 maanden?
Lijkt er toch op dat er wel een kern van waarheid in zijn verhaal zit.

quote:
En de meeste mannen zeuren over van alles en nog wat op den duur.
Komt omdat er veel te zeiken valt over jouw persoonlijkheid.
Rustig aan.
pi_110242649
quote:
Is het feit dat er mensen bestaan die een heel leven monogaam zijn niet een bewijs dat het wel kan?

Het klinkt alsof jij erg graag wil dat het zo is en daar zul je je redenen voor hebben maar dat maakt het nog geen waarheid.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_110242699
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:21 schreef Canillas het volgende:

[..]

Is het feit dat er mensen bestaan die een heel leven monogaam zijn niet een bewijs dat het wel kan?

Het klinkt alsof jij erg graag wil dat het zo is en daar zul je je redenen voor hebben maar dat maakt het nog geen waarheid.
Wat moet ''van nature'' dan inhouden?

Moet ik mezelf dan voorstellen in een prehistorische beschaving? Ik kan het me niet helemaal indenken eerlijk gezegd... Maar whatever.
Rustig aan.
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:31:59 #114
37769 erodome
Zweefteef
pi_110265455
quote:

Als niet monogaam mens ben ik het hier niet mee eens, ik denk namelijk dat wij mensen van nature de keuze hebben of we (serieel)monogaam zijn of niet.
Als we echt van nature niet monogaam waren dan wilde we dat niet eens, dan was het streven er niet eens geweest, als we wel echt (serieel) monogaam waren geweest van nature dan hadden we de neiging tot daarbuiten ook rondzooien niet gehad.

Wat ik wel weet is dat wij mensen behoefte hebben aan liefde, aan banden scheppen, dat binnen liefdesrelatie's en ook andere banden.
Dat zelfs de grootste losbol uiteindelijk behoefte heeft aan iemand naast zich waar hij/zij van kan houden en die van hem/haar houdt, of dat nu lichamelijke trouw met zich meebrengt of niet, die banden zoeken we allemaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:33:50 #115
37769 erodome
Zweefteef
pi_110265504
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:15 schreef kingtoppie het volgende:
Hoe kan je vreemdgaan zonder na te denken?
Ik weet niet of je het zonder nadenken moet noemen, maar zonder bedoeling om zoiets te doen bestaat wel degelijk, dat iemand in een hoekje ergens in het hoofd wel zegt, dit is foute boel, maar op dat moment niet echt bij machte is anders te doen.
Dat geeft een heel raar gevoel, komt trouwens niet alleen bij vreemdgaan e.d. voor, maar ook tijdens andere zaken. Dat je dus gewoon doet, handeld, terwijl je ergens diep in jezelf wel roept dit is niet goed, stop hiermee.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_110265788
Is dat niet een kwestie van zelfbeheersing? Ik geloof/weet uit eigen ervaring dat je verliefd kunt worden op een ander tijdens een goede relatie. De klik, chemie etc kan ontstaan maar je bent altijd zelf diegene die keuzes maakt om verder te gaan.

Dat is niet van tsja ik was er niet bij en maakte te verkeerde keuze. Het zijn een hele,rij van kleine keuzes en handelingen waar je elke keer "verkeerd" kiest.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_110266089
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:31 schreef erodome het volgende:

[..]

ik denk namelijk dat wij mensen van nature de keuze hebben of we (serieel)monogaam zijn of niet.
Als we echt van nature niet monogaam waren dan wilde we dat niet eens, dan was het streven er niet eens geweest, als we wel echt (serieel) monogaam waren geweest van nature dan hadden we de neiging tot daarbuiten ook rondzooien niet gehad.

Wat ik wel weet is dat wij mensen behoefte hebben aan liefde, aan banden scheppen, dat binnen liefdesrelatie's en ook andere banden.
Dat zelfs de grootste losbol uiteindelijk behoefte heeft aan iemand naast zich waar hij/zij van kan houden en die van hem/haar houdt, of dat nu lichamelijke trouw met zich meebrengt of niet, die banden zoeken we allemaal.
Hier sluit ik mij geheel bij aan :Y
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:58:22 #118
37769 erodome
Zweefteef
pi_110266261
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:43 schreef Partingglass het volgende:
Is dat niet een kwestie van zelfbeheersing? Ik geloof/weet uit eigen ervaring dat je verliefd kunt worden op een ander tijdens een goede relatie. De klik, chemie etc kan ontstaan maar je bent altijd zelf diegene die keuzes maakt om verder te gaan.

Dat is niet van tsja ik was er niet bij en maakte te verkeerde keuze. Het zijn een hele,rij van kleine keuzes en handelingen waar je elke keer "verkeerd" kiest.
Ik denk dat veel mensen te laat het juiste kiezen.
Bij vreemdgaan en zeker als dat over een keer struikelen gaat ipv echt verliefd worden en daar tijd overheen laten gaan is het vaak zo dat mensen zich eerder om hadden moeten draaien en weg hadden moeten lopen, maar dat ze op dat moment nog niets doen wat al verkeerd is en daarom denken dat het wel goed zal gaan.
Maar dan ben je dus al voorbij een bepaald punt en soms is het heel lastig om als je verder gaat als dat punt terug te keren naar het juiste, je gaat zo koppie onder terwijl je dacht nog grond onder je voeten te hebben.
pi_110266295
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:33 schreef erodome het volgende:
Ik weet niet of je het zonder nadenken moet noemen, maar zonder bedoeling om zoiets te doen bestaat wel degelijk, dat iemand in een hoekje ergens in het hoofd wel zegt, dit is foute boel, maar op dat moment niet echt bij machte is anders te doen.
Dat geeft een heel raar gevoel, komt trouwens niet alleen bij vreemdgaan e.d. voor, maar ook tijdens andere zaken. Dat je dus gewoon doet, handeld, terwijl je ergens diep in jezelf wel roept dit is niet goed, stop hiermee.
In bepaalde situaties niet ten machte zijn over je eigen gedrag is geen signaal om je af te gaan vragen hoe zoiets mogelijk is?

Wat je beschrijft is een soort van trance waarvan het nooit echt gezond is om in te zitten, nu is vreemdgaan niet strafbaar maar denk aan vreselijk misdaden die mensen zijn begaan die 'het gewoon deden' en achteraf pas door hebben wat ze deden. Principe is hetzelfde.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_110266368
Ik kan daar ookeigenlijk niet veel over zeggen Erodome. Ben dat punt nooit voorbij gegaan dus,weet niet hoe het dan is.

Met andere dingen doe ik net als iedereen denk ik weleens dingen waarvan je,weet dat ze niet slim zijn, geheid fout gaan, of niet geheel goed zijn. Ik vermoed dat je dat bedoeld?

Voor mezelf weet ik zeker dat ik dat punt nooit passeer.
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:02:30 #121
37769 erodome
Zweefteef
pi_110266392
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:59 schreef Canillas het volgende:

[..]

In bepaalde situaties niet ten machte zijn over je eigen gedrag is geen signaal om je af te gaan vragen hoe zoiets mogelijk is?

Wat je beschrijft is een soort van trance waarvan het nooit echt gezond is om in te zitten, nu is vreemdgaan niet strafbaar maar denk aan vreselijk misdaden die mensen zijn begaan die 'het gewoon deden' en achteraf pas door hebben wat ze deden. Principe is hetzelfde.
Tja, goed is het niet, maar het gebeurd wel en vaak ook. Mensen maken nu eenmaal fouten.
Trance is wat teveel gezegd, misschien voelt men druk om dan toch door te gaan, ik weet het niet, maar zoals gezegd, het gebeurd.

Wat ik heb gezien is dat er geen mens bestaat die bestand is tegen genoeg verleiding, alleen de verstandige die optijd omdraait en wegloopt voorkomt ellende, de rest struikelt en slaat zichzelf voor de kop om wat ze hebben gedaan.

Daarnaast heb je nog de willens en wetend groep, die echt bewust opzoek gaan en een heel web van leugen weven om hun ding te kunnen doen, die groep vind ik persoonlijk naarder dan iemand die dom handeld en struikelt.
pi_110266941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:02 schreef erodome het volgende:
Tja, goed is het niet, maar het gebeurd wel en vaak ook. Mensen maken nu eenmaal fouten.
Trance is wat teveel gezegd, misschien voelt men druk om dan toch door te gaan, ik weet het niet, maar zoals gezegd, het gebeurd.
Niks mis met het voelen van druk, het is pas wanneer je gelooft dat je iets moet doen omdat je druk (of wat dan ook) voelt dat er problemen komen. Zeggen ''het gebeurd'' omdat het is iets wat vaak gebeurd en het daarbij laten lijkt me niet handig, niet omdat het niet goed of verkeerd zou zijn maar puur omdat het niet wenselijk want het veroorzaakt dingen waar men achteraf spijt van heeft. Voorkomen beter dan genezen etc.
pi_110266949
Je moet zorge nals je voelt dat de verleiding zich opbouwd en de spanning ontstaat je tijdig omdraaid en weg loopt hoe leuk dat soort aandacht en spanning ook aanvoelt.
pi_110267076
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:18 schreef Partingglass het volgende:
Je moet zorge nals je voelt dat de verleiding zich opbouwd en de spanning ontstaat je tijdig omdraaid en weg loopt hoe leuk dat soort aandacht en spanning ook aanvoelt.
Als het gevoel van het krijgen van aandacht ervoor zorgt dat je alles en iedereen vergeet dan komt dat waarschijnlijk omdat het krijgen van aandacht afleiding geeft van de pijnlijk diepe negatieve gevoelens en gedachten die iemand over zichzelf heeft. Simpel gezegd; hoe lager iemand zich over zichzelf voelt hoe vatbaarder voor dit soort zaken.
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:37:03 #125
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110269991
Wel kan het helpen te blijven zorgen voor kleine uitdagingen, spanning en vernieuwing binnen een relatie...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_110281347
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Nog nooit gehad. :'(
Rustig aan.
pi_110281453
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:22 schreef Canillas het volgende:

[..]

Als het gevoel van het krijgen van aandacht ervoor zorgt dat je alles en iedereen vergeet dan komt dat waarschijnlijk omdat het krijgen van aandacht afleiding geeft van de pijnlijk diepe negatieve gevoelens en gedachten die iemand over zichzelf heeft. Simpel gezegd; hoe lager iemand zich over zichzelf voelt hoe vatbaarder voor dit soort zaken.
Ah, waardeer ik mezelf toch wel :o
Rustig aan.
  zondag 15 april 2012 @ 12:05:53 #128
37769 erodome
Zweefteef
pi_110344850
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nog nooit gehad. :'(
Nog nooit ruzie gehad met een vriendin, een ouder of een gewone vriend, dat je echt boos bent, echt een fikse ruzie waarin je dingen zegt die je niet had moeten zeggen?
Waarbij je achteraf denkt waarom en ondertussen misschien wel dacht nee, zo'n ik kan het niet inhouden gevoel, dat terwijl je stellig van plan was om heel rustig te blijven en je niet mee te laten trekken in dat boze gevoel?
  zondag 15 april 2012 @ 12:08:25 #129
37769 erodome
Zweefteef
pi_110344916
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:22 schreef Canillas het volgende:

[..]

Denk het niet, ook zeer zelfverzekerde mensen struikelen.
Het is niet dat je alles en iedereen vergeet, het is dat je bepaalde stappen neemt die je niet had moeten nemen omdat je dacht dat dat wel veilig zou zijn, je prima bestand zou zijn tegen die verleiding.
Daardoor kan het zijn dat je op een point of no return komt, waarin het allemaal eigenlijk best wel logisch voelt om iets zo en zo te doen, dat terwijl als je even stilstaat je best weet dat dat niet zo is, maar dat zo achteraf klinkt dat je er niets mee doet op dat moment, maar pas achteraf de volle waarheid weer ziet.
pi_110345232
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:21 schreef Canillas het volgende:

[..]

Maar wat versta je dan onder monogaam? Tegenwoordig is het vrij normaal om meerdere relaties in je leven te hebben, dan ben je wel monogaam, maar niet altijd met een en dezelfde vrouw.
Ik begrijp het verschil wel, maar op zich vind ik het wel een raar gegeven. Ik ben monogaam hoor, ik heb gewoon elk jaar een ander.. :+

Ik heb een relatie van 8,5 jaar achter de rug waarin ik niet de behoefte heb gevoeld aan een andere man, nu heb ik alweer ruim 3 jaar een relatie en die behoefte ook totaal niet gehad.
Ik heb geen idee hoe dat zal zijn als we 20 jaar samen zijn, of 50, kan me best voorstellen dat je op een gegeven moment toch wel iets anders zou wilen.
Ik weet van mijn opa dat hij mijn oma niet altijd trouw is geweest (andersom geen idee) en ik kan me daar eerlijk gezegd ook wel iets bij voorstellen. Ze zijn meer dan 60 jaar samen geweest...
compact en kleverig.
  zondag 15 april 2012 @ 12:51:20 #131
12888 Skull-splitter
pi_110346203
quote:

[..]

Ja, nog nooit meegemaakt dit. :')
Je zou het eens moeten meemaken. Ik vond het fantastisch.
pi_110346248
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Nog nooit ruzie gehad met een vriendin, een ouder of een gewone vriend, dat je echt boos bent, echt een fikse ruzie waarin je dingen zegt die je niet had moeten zeggen?
Waarbij je achteraf denkt waarom en ondertussen misschien wel dacht nee, zo'n ik kan het niet inhouden gevoel, dat terwijl je stellig van plan was om heel rustig te blijven en je niet mee te laten trekken in dat boze gevoel?
Nope, ken dat niet.
Rustig aan.
pi_110384149
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
Maar wat versta je dan onder monogaam? Tegenwoordig is het vrij normaal om meerdere relaties in je leven te hebben, dan ben je wel monogaam, maar niet altijd met een en dezelfde vrouw.
Ik begrijp het verschil wel, maar op zich vind ik het wel een raar gegeven. Ik ben monogaam hoor, ik heb gewoon elk jaar een ander.. :+
Er werd gezegd dat mensen van nature niet in staat zijn om monogaam te zijn, terwijl er duidelijk wel mensen zijn die dat zijn; trouw aan de partner die ze op dat moment hebben of aan 1 iemand waar ze een heel leven mee samen zijn.

Het bestaat en dus is het mogelijk.
  maandag 16 april 2012 @ 08:09:21 #134
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110384197
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Denk het niet, ook zeer zelfverzekerde mensen struikelen.
Het is niet dat je alles en iedereen vergeet, het is dat je bepaalde stappen neemt die je niet had moeten nemen omdat je dacht dat dat wel veilig zou zijn, je prima bestand zou zijn tegen die verleiding.
Daardoor kan het zijn dat je op een point of no return komt, waarin het allemaal eigenlijk best wel logisch voelt om iets zo en zo te doen, dat terwijl als je even stilstaat je best weet dat dat niet zo is, maar dat zo achteraf klinkt dat je er niets mee doet op dat moment, maar pas achteraf de volle waarheid weer ziet.
leuk en aardig, maar tussen het moment dat je merkt dat je iets teveel aandacht hebt voor een ander en het moment dat je beiden naakt in een andere ruimte bent zonder derden zit meer dan genoeg tijd om je te bedenken en dan gaat bovenstaand verhaal simpelweg niet op.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110384227
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 08:09 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

leuk en aardig, maar tussen het moment dat je merkt dat je iets teveel aandacht hebt voor een ander en het moment dat je beiden naakt in een andere ruimte bent zonder derden zit meer dan genoeg tijd om je te bedenken en dan gaat bovenstaand verhaal simpelweg niet op.
Dat vind ik ook. Meer dan genoeg momenten waarop je, jexelf bij elkaar kunt rapen en je vermannen om te zeggen dit is,niet goed.

Het is niet een keuze die je verkeerd maakt. Maar een heel aantal keuzes,achter elkaar en meestal gaat tussen die keuzes,best wat tijd verloren.
pi_110384304
quote:

[..]

Zo simpel ligt het ook weer niet.

Iedere situatie is weer verschillend en de reden achter je partner bedriegen ook. Wat je nu zegt klinkt heel makkelijk en logisch maar wat als je verliefd bent geworden op een ander, de kans krijgt om seks te hebben en de spanning heel hoog is/je heel erg zin hebt terwijl je wel heel veel van je huidige partner houdt en de band tussen jou en je partner meer is dan enkel een vluchtige verliefdheid?

Ik kan me dan wel voorstellen dat je alsnog de fout maakt om vreemd te gaan al wil je jezelf nog zo weerhouden van vreemdgaan.
pi_110384428
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 08:19 schreef Cher- het volgende:

[..]

Iedere situatie is weer verschillend en de reden achter je partner bedriegen ook. Wat je nu zegt klinkt heel makkelijk en logisch maar wat als je verliefd bent geworden op een ander, de kans krijgt om seks te hebben en de spanning heel hoog is/je heel erg zin hebt terwijl je wel heel veel van je huidige partner houdt en de band tussen jou en je partner meer is dan enkel een vluchtige verliefdheid?

Ik kan me dan wel voorstellen dat je alsnog de fout maakt om vreemd te gaan al wil je jezelf nog zo weerhouden van vreemdgaan.
Ik geloof niet dat je dan moeite doet om je er van te weerhouden eerlijk gezegd. Het is niet iets wat zo maar gebeurd of je overkomt naar een product van je eigen handelen en die van de persoon waarmee je het doet.

Dat je, je laat meeslepen door je emoties of hormonen op dat moment kan best en dat je best wel van je eigenlijke partner houd good ik ook wel. maar het,blijft een aantal keuzes, handelingen die je,zelf willens en wetens gemaakt hebt.
pi_110384652
quote:

Je maakt er op die manier een probleem van omdat je die gevoelens niet wil, je wil ervan af, je vecht er tegen en wanneer je je eigen gedachten en gevoelens gaat bestrijden worden die alleen maar groter en sterker; dat is iets wat je volledig zelf doet en daar kan je die gevoelens niet de 'schuld' van geven. Het is maar net hoe je met jezelf omgaat op die manier.

''de spanning heel hoog is/je heel erg zin heb'' dat is allemaal prima, het idee dat je er iets mee zou moeten doen om van dat gevoel af te komen wat uiteindelijk de problemen veroorzaakt. Het gaat dan ook niet echt om je beheersen want dat zou betekenen dat je je gevoelens wil beheersen en dus onder controle wilt krijgen/houden; dat werkt niet. Gevoel is er gewoon en mag er ook gewoon zijn. Het wordt pas een moeilijkheid wanneer je er vanaf gaat willen.
  maandag 16 april 2012 @ 09:26:07 #139
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110385398
quote:

[..]

Niets van dit alles is een excuus hoor :)

Er zijn een miljoen redenen te verzinnen, maar we hebben het hier over of het acceptabele excuses zijn. Dat zijn het niet, simpel zat.

Wil je een ander neuken? Dat kan. Maar ben dan eerlijk :)
pi_110385664
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 09:26 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Niets van dit alles is een excuus hoor :)

Er zijn een miljoen redenen te verzinnen, maar we hebben het hier over of het acceptabele excuses zijn. Dat zijn het niet, simpel zat.

Wil je een ander neuken? Dat kan. Maar ben dan eerlijk :)
Daar ga jij toch niet over? :? Heb jij een wetboek hierop geschreven of iets dergelijks? Dit kun je toch niet objectief noemen?

Als dit voor een ander wel acceptabele excuses zijn, dan zijn het voor die persoon acceptabele excuses, simpel zat.
  maandag 16 april 2012 @ 09:42:15 #141
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110385814
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 09:36 schreef Taurus het volgende:

[..]

Daar ga jij toch niet over? :? Heb jij een wetboek hierop geschreven of iets dergelijks? Dit kun je toch niet objectief noemen?

Als dit voor een ander wel acceptabele excuses zijn, dan zijn het voor die persoon acceptabele excuses, simpel zat.
Voor de persoon die bedrogen wordt bedoel je dan hopelijk? Want in een relatie ben je nu eenmaal iets minder vrij en heb je met een ander te maken. Wil je dat niet dan moet je geen relatie aangaan.

En doe niet zo verontwaardigd, want ik ben mn poezeligste zelf hier :D
pi_110385961
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 09:42 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Voor de persoon die bedrogen wordt bedoel je dan hopelijk? Want in een relatie ben je nu eenmaal iets minder vrij en heb je met een ander te maken. Wil je dat niet dan moet je geen relatie aangaan.

En doe niet zo verontwaardigd, want ik ben mn poezeligste zelf hier :D
Ja, voor de persoon die bedrogen wordt maar ook voor de bedrieger. Niet elke vreemdganger doet dat careless, seks kan je wel degelijk enigszins 'overkomen'. Een foutje is zo gemaakt, mensen zijn gevoelswezens en seks is een drift/verlangen.
Zo stellig tegen vreemdgaan zijn en dingen zeggen als 'er zijn geen excuses' vind ik nogal naief. Er zijn wel excuses, en niemand kan beloven nooit vreemd te gaan. Mensen die wel eens over de schreef zijn gegaan hebben dat waarschijnlijk ook beloofd.
pi_110386130
quote:

[..]

Ik denk dat je je eerst zou moeten afvragen waarom je die spanning/zin hebt. Volgens mij kan monogaam zijn prima als alles klopt. Als er iets niet klopt, zoek je dat ergens anders.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 16 april 2012 @ 09:59:17 #144
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110386225
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 09:48 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, voor de persoon die bedrogen wordt maar ook voor de bedrieger. Niet elke vreemdganger doet dat careless, seks kan je wel degelijk enigszins 'overkomen'. Een foutje is zo gemaakt, mensen zijn gevoelswezens en seks is een drift/verlangen.
Zo stellig tegen vreemdgaan zijn en dingen zeggen als 'er zijn geen excuses' vind ik nogal naief. Er zijn wel excuses, en niemand kan beloven nooit vreemd te gaan. Mensen die wel eens over de schreef zijn gegaan hebben dat waarschijnlijk ook beloofd.
Volgens jouw argumentatie is verkrachten uit lust dan ook wel te begrijpen.

Overigens ben ik zelf ook eens vreemd gegaan.

Maar ik verschuil me nergens achter. En ik kan je verzekeren dat als ik vreemd ga dat dit een bewuste keuze is zonder gelul over driften.

En neem van mij maar aan dat mijn driften nog een stukje erger zijn dan de jouwe.
  maandag 16 april 2012 @ 10:00:16 #145
37769 erodome
Zweefteef
pi_110386247
quote:

[..]

Helemaal gelijk in, maar zo werkt het in de praktijk toch ook vaak weer niet. In het echte leven struikelen mensen weleens, maken ze domme fouten, draaien ze zich niet om om weg te lopen op een moment dat ze nog konden.
Heb toch een aantal mensen gekend die zich echt voor hun kop sloegen om die stomme fout, die echt niet van plan waren geweest vreemd te gaan, maar die gewoon hard op hun bek zijn gegaan.

Dat zijn dan wel de luitjes die 1 keer zo'n fout maken en daarna nooit weer, die heel erg van zichzelf schrikken en een volgende keer ruim optijd al heel hard wegrennen van die enge verleiding ;)
pi_110386452
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 09:59 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Volgens jouw argumentatie is verkrachten uit lust dan ook wel te begrijpen.

Overigens ben ik zelf ook eens vreemd gegaan.

Maar ik verschuil me nergens achter. En ik kan je verzekeren dat als ik vreemd ga dat dit een bewuste keuze is zonder gelul over driften.

En neem van mij maar aan dat mijn driften nog een stukje erger zijn dan de jouwe.
Verkrachting is ook te begrijpen, dat is alleen niet goed te keuren. Overigens niet te vergelijken. Iemand die verkracht heeft niet alleen maar zin in seks, die heeft nog meer issues.

Wat driften betreft, dat is geen 'gelul'. Nogal arrogant van jou om je eigen beheersing te projecteren op de rest van de wereld; prima dat jij nooit voor een ontzettende verleiding hebt gestaan en bent gezwicht, maar dat hoeft voor anderen niet zo te lopen natuurlijk. Het vlees is zwak.

En wat dat laatste betreft; ook dat klopt niet. Weliswaar hebben vrouwen misschien een impulsieve, directe behoefte aan seks, maar vrouwen hebben weer andere redenen om vreemd te gaan. Zwichten voor bevestiging bijvoorbeeld, behoefte aan spanning, etc. Ook dat zijn driften die niet te onderschatten zijn.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is om monogaam te leven, maar het is ook niet onmogelijk om de fout in te gaan. Het is niet zo simpel als 'vreemdgaan is vreemdgaan', vind ik.
  maandag 16 april 2012 @ 10:08:56 #147
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110386455
Er kan vanalles, ook dat. Maar mensen die zich op voorhand al vrijpleiten... Hoe oud ben je nou?
pi_110386486
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:08 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Er kan vanalles, ook dat. Maar mensen die zich op voorhand al vrijpleiten... Hoe oud ben je nou?
Wie pleit zich op voorhand al vrij? :? En hoe dan?
  maandag 16 april 2012 @ 10:12:03 #149
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110386533
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:08 schreef Taurus het volgende:

[..]

Verkrachting is ook te begrijpen, dat is alleen niet goed te keuren. Overigens niet te vergelijken. Iemand die verkracht heeft niet alleen maar zin in seks, die heeft nog meer issues.

Wat driften betreft, dat is geen 'gelul'. Nogal arrogant van jou om je eigen beheersing te projecteren op de rest van de wereld; prima dat jij nooit voor een ontzettende verleiding hebt gestaan en bent gezwicht, maar dat hoeft voor anderen niet zo te lopen natuurlijk. Het vlees is zwak.

En wat dat laatste betreft; ook dat klopt niet. Weliswaar hebben vrouwen misschien een impulsieve, directe behoefte aan seks, maar vrouwen hebben weer andere redenen om vreemd te gaan. Zwichten voor bevestiging bijvoorbeeld, behoefte aan spanning, etc. Ook dat zijn driften die niet te onderschatten zijn.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is om monogaam te leven, maar het is ook niet onmogelijk om de fout in te gaan. Het is niet zo simpel als 'vreemdgaan is vreemdgaan', vind ik.
Naar de ander toe wel :)

Maar het gaat mij erom dat je niet te makkelijk moet zijn met jezelf vrijpleiten als het gebeurt.
  maandag 16 april 2012 @ 10:12:55 #150
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110386549
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:10 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wie pleit zich op voorhand al vrij? :? En hoe dan?
Jij :D
pi_110386628
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 10:12 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Naar de ander toe wel :)

Maar het gaat mij erom dat je niet te makkelijk moet zijn met jezelf vrijpleiten als het gebeurt.
Sowieso niet naar m'n partner toe nee, die zal weinig begrip kunnen opbrengen voor mijn vergissing. Maar naar jezelf toe; och. Ligt aan de omstandigheden, nogmaals.
  maandag 16 april 2012 @ 10:30:20 #152
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_110387021
Soms vraag ik me niet af, of het beter is om wat meer ontspannen met relaties om te springen. Iedereen vindt een lange relatie zo ongeveer het grootste goed, terwijl mijn langste relatie eigenlijk hartstikke doodgebloed is.

Ik ben tot de conclusie gekomen, dat een korte relatie net zo goed voor je ontwikkeling kan zijn als een lange relatie. En als mensen wat meer ontspannen in relaties zouden staan, dan was een scheiding niet automatisch een mislukking, maar gewoon iets van "de vonk is verdwenen, maar even goede vrienden, we gaan verder met iemand anders".

Een beetje waar Erodome aan refereerde.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_110387028
De omstandigheden maken dat je vatbaarder bent toe te geven aan driften en je principes/trouw aan de,kant te zetten. Die maken dat je geen zin hebt om ze,te weerstaan er niet voor wil knokken zeg maar.

Maar voor mij maken die de daad niet minder afkeurend.

Kom zelf uit een lange relatie, die achteraf te lang heeft geduurt misschien, waar genegenheid en seks amper tot niet meer aanwezig waren. En geloof me verleidingen gehad en onder omstandigheden die voor menigeen meer dan een acceptabel excuus zouden zijn geweest. Dus ik weet waar je,dan staat.

Voor mij heeft het alleen maar bevestigddat het een kwestie is van willens en wetens verder gaan dan je zou moeten.

Als ik voor mezelf zo'n drang zou voelen. Zou ik serieus kijken wat ik mis in mijn relatie. Het voorval plus wat ik denk te missen met mijn partner bespreken. En ook hoe nu verder.
Een relatie,zou een toevoeging/verrijking moeten zijn geen rem op je eigen ik/ontwikkeling

[ Bericht 8% gewijzigd door Partingglass op 16-04-2012 10:39:48 ]
  maandag 16 april 2012 @ 10:30:53 #154
37769 erodome
Zweefteef
pi_110387038
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:08 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Ben al ruim in de 30 en heb genoeg gezien om te weten dat het ideaalbeeld wat mensen van zichzelf en anderen hebben vaak helemaal niet zo goed klopt.
Ben oud genoeg om te weten dat mensen fouten maken, dat dat lang niet altijf gebeurd met slechte intentie's, dat dat niet eens betekend dat iemand zwak is, of een naarling is.

Het is niet een op voorhand vrijpleiten, het is realistisch tegen het leven aankijken.
Was ik monogaam geweest dat had ik een keer struikelen pijnlijk gevonden, maar overkomelijk, iemand die een affaire heeft zou ik dan anders inschatten, net als iemand die bewust opzoek gaat naar vreemdgaan.
pi_110387334
Ik zou het mijn partner eerder en veel makkelijker vergeven dan mezelf.
  maandag 16 april 2012 @ 10:40:23 #156
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110387338
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:15 schreef Taurus het volgende:

[..]

Sowieso niet naar m'n partner toe nee, die zal weinig begrip kunnen opbrengen voor mijn vergissing. Maar naar jezelf toe; och. Ligt aan de omstandigheden, nogmaals.
Ik was verbaasd hoe weinig ik er mee zat destijds :P

maar ik ging dan ook vreemd met mijn nieuwe vriendin.
pi_110387475
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 10:40 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Ik was verbaasd hoe weinig ik er mee zat destijds :P

maar ik ging dan ook vreemd met mijn nieuwe vriendin.
Ik heb er nooit mee gezeten.
  maandag 16 april 2012 @ 10:47:05 #158
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110387526
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Ben al ruim in de 30 en heb genoeg gezien om te weten dat het ideaalbeeld wat mensen van zichzelf en anderen hebben vaak helemaal niet zo goed klopt.
Ben oud genoeg om te weten dat mensen fouten maken, dat dat lang niet altijf gebeurd met slechte intentie's, dat dat niet eens betekend dat iemand zwak is, of een naarling is.

Het is niet een op voorhand vrijpleiten, het is realistisch tegen het leven aankijken.
Was ik monogaam geweest dat had ik een keer struikelen pijnlijk gevonden, maar overkomelijk, iemand die een affaire heeft zou ik dan anders inschatten, net als iemand die bewust opzoek gaat naar vreemdgaan.
De grootste fout die veel mensen maken is een relatie aangaan met iemand die niet is wat ze zoeken. En dat is begrijpelijk, maar wel hoe het is.
[/quote]
  maandag 16 april 2012 @ 10:49:21 #159
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110387602
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:45 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik heb er nooit mee gezeten.
Dat is heel fok al een tijdje duidelijk als ik me niet vergis.

Ik kan er niet mee zitten :)
  maandag 16 april 2012 @ 10:52:22 #160
37769 erodome
Zweefteef
pi_110387687
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 10:47 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

De grootste fout die veel mensen maken is een relatie aangaan met iemand die niet is wat ze zoeken. En dat is begrijpelijk, maar wel hoe het is.
Misschien, maar toch, van de paar die ik ken die gestruikeld zijn zijn er toch nog een paar bij elkaar en naar mijn idee prima gelukkig met elkaar.

Het is simpelweg niet zo dat als de relatie goed is struikelen niet voorkomt.
pi_110387931
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Misschien, maar toch, van de paar die ik ken die gestruikeld zijn zijn er toch nog een paar bij elkaar en naar mijn idee prima gelukkig met elkaar.

Het is simpelweg niet zo dat als de relatie goed is struikelen niet voorkomt.
Of is het zo dat struikelen bij die mensen een aanleiding is geweest om te werken aan de relatie? En is het bij hun daardoor weer goed/dan wel beter geworden?

Sommige mensen zijn bijzonder slecht/incapabel om eigen gevoelens,onder ogen te zoen of ze te vertellen tegen hun partner. Een keer struikelen kan dan soms heel veel duidelijk maken aan hun zelf maar ook hun partner.

En niet bij uitzondering leid dat dan naar een solidere relatie.
  maandag 16 april 2012 @ 11:07:52 #162
37769 erodome
Zweefteef
pi_110388193
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 10:59 schreef Partingglass het volgende:

[..]

Of is het zo dat struikelen bij die mensen een aanleiding is geweest om te werken aan de relatie? En is het bij hun daardoor weer goed/dan wel beter geworden?

Sommige mensen zijn bijzonder slecht/incapabel om eigen gevoelens,onder ogen te zoen of ze te vertellen tegen hun partner. Een keer struikelen kan dan soms heel veel duidelijk maken aan hun zelf maar ook hun partner.

En niet bij uitzondering leid dat dan naar een solidere relatie.
Dat weet ik niet zo goed, de meeste mensen hangen niet al hun vuile was zomaar even buiten.
Van 1 stel weet ik wat meer, die ken ik erg goed, daar was wel achteraf wat aan de hand met degene die vreemdging, maar niet met de relatie. Die is wel goed op zichzelf gewezen door dat vreemdgaan en heeft toen aan zichzelf gewerkt, met succes.
pi_110388425
Dat heb ik in mijn sociale kring ook een paar keet zien gebeuren. Daar is het vreemdgaan van een van de twee aanleiding geweest voor beide om goed na te denken maar vooral ook om eerlijk en open naar elkaar te zijn.

Een paar keer geresulteerd in een breuk maar ook tot een verzoening en een nu in ieder geval als buitenstaander ogenschijnlijk veel betere relatie.

Dan is hoewel het vreemdgaan niet goed is de uitkomst wel goed. In beide gevallen.
pi_110563073
quote:

[..]

Het is onbegrijpelijk voor mij om een relatie aan te gaan met personen die je niet ziet zitten. Waar is de logica? :')
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 17:52:44 #165
5428 crew  miss_sly
pi_110563604
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:38 schreef Cher- het volgende:

[..]

Het is onbegrijpelijk voor mij om een relatie aan te gaan met personen die je niet ziet zitten. Waar is de logica? :')
Je kunt op een bepaald moment open staan voor een bepaald type mens door waar je op dat moment staat in het leven, terwijl je op een ander moment die persoon inderdaad niet zou zien zitten.

Een relatie die gedoemd is uiteindelijk te mislukken, maar dat wil niet zeggen dat de relatie op dat moment prima in een behoefte kan voorzien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 17:58:02 #166
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_110563830
quote:

[..]

Yep...true

Maar dat betekent niet dat het geen goede relatie kan worden.
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:59:59 #167
12888 Skull-splitter
pi_110571622
quote:

[..]

En hoe komt men over het algemeen erachter of een relatie met iemand hetgeen is iemand zoekt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')