Ja, nog nooit meegemaakt dit.quote:Op donderdag 12 april 2012 10:15 schreef Skull-splitter het volgende:
Zelfs als je technisch hetzelfde doet... Elkaar diep in de ogen kijken en denken "ja ik wil bij jou zijn" en dat voelen... zo mooi.
Ik begrijp niks van je. Ik vind gewoon dat een relatie spannend moet zijn anders vind ik er niks aan. Ik vind saaie mensen saai en oninteressant. Mensen worden op den duur vaak saai. En dan stop ik ermee.quote:Op donderdag 12 april 2012 09:36 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ben je bang dat wanneer je niet genoeg spanning (afleiding) hebt van jezelf je contact gaat maken met je eigen onrust en wat daar wellicht achter zit?
Wat? Ik begrijp het gewoon niet helemaal. Een relatie nemen om zo de controle over je eigen gevoelens te hebben?quote:Op donderdag 12 april 2012 09:36 schreef Canillas het volgende:
Gebruik je relaties (iets externs) dan niet om controle te willen over hoe je je voelt (iets interns)?
Zit een kern van waarheid in maar dat neemt niet weg dat de mens van nature niet monogaam kan zijn.quote:Op donderdag 12 april 2012 09:36 schreef Canillas het volgende:
Als je zo redeneert en handelt zit monogaam zijn er niet in maar dat heeft niks te maken met of het kan kan/bestaat of dat er iets aan mannen zou schelen; het is onmogelijk door hoe jij met je gevoel omgaat. Je vlucht voor jezelf in iets anders, iets nieuws net zolang dat dat jouw onrust niet meer dempt en dan hop; op naar de volgende, herhaal.
..quote:Op donderdag 12 april 2012 09:36 schreef Canillas het volgende:
Een speelbal van gevoelens omdat je daar bang voor bent, onmogelijk om dan stabiel in het leven te staan. Lijkt me niet handig
Kom maar op met die wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat je gelijk hebt...quote:Op donderdag 12 april 2012 16:21 schreef Cher- het volgende:
Zit een kern van waarheid in maar dat neemt niet weg dat de mens van nature niet monogaam kan zijn.
Jammer dat je alleen niet met een argument komt. Blijft lastig, niet waar?quote:Op donderdag 12 april 2012 09:09 schreef Cher- het volgende:
[..]
Jij noemt mij puberaal en ongenuanceerd maar ik vind dit een behoorlijk achterlijke uitspraak.
Waarom zou ik een heel verhaal gaan typen om vervolgens als enige reactie te krijgen dat ik een puber ben?quote:Op donderdag 12 april 2012 17:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jammer dat je alleen niet met een argument komt. Blijft lastig, niet waar?
Dat is mijn mening en ik heb het inderdaad 'getest'. Mannen zijn nou eenmaal makkelijk te verleiden en daar blijf ik ook bij.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Kom maar op met die wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat je gelijk hebt...
Ja, maar dat is eigenlijk ook wat ik bedoelde...quote:Op donderdag 12 april 2012 15:06 schreef Kluts het volgende:
Ik heb er wel begrip voor in de zin van dat ik vind dat ieder dat voor zich moet weten, maar begrijpen doe ik het niet. Snap je het nog?![]()
Dat laatste weet je niet. Maar de kans dat je gelijk krijgt is wel groot.quote:Ik zou er nooit aan beginnen en dat is iets wat bij mij ook nooit zal veranderen.
Wat een bevestigingsdrang. Kind zoek hulp.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:34 schreef Cher- het volgende:
[..]
Waarom zou ik een heel verhaal gaan typen om vervolgens als enige reactie te krijgen dat ik een puber ben?
[..]
Dat is mijn mening en ik heb het inderdaad 'getest'. Mannen zijn nou eenmaal makkelijk te verleiden en daar blijf ik ook bij.
Het is jouw mening inderdaad, presenteer het dan niet als feit...quote:Op donderdag 12 april 2012 17:34 schreef Cher- het volgende:
Dat is mijn mening en ik heb het inderdaad 'getest'. Mannen zijn nou eenmaal makkelijk te verleiden en daar blijf ik ook bij.
Wat? Wat een gezeik, wat moet ''van nature'' inhouden dan?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:21 schreef Cher- het volgende:
Zit een kern van waarheid in maar dat neemt niet weg dat de mens van nature niet monogaam kan zijn.
Hahahaa,quote:Op donderdag 12 april 2012 09:09 schreef Cher- het volgende:
[..]
Jij noemt mij puberaal en ongenuanceerd maar ik vind dit een behoorlijk achterlijke uitspraak.
Komt omdat er veel te zeiken valt over jouw persoonlijkheid.quote:En de meeste mannen zeuren over van alles en nog wat op den duur.
Is het feit dat er mensen bestaan die een heel leven monogaam zijn niet een bewijs dat het wel kan?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:21 schreef Cher- het volgende:
Wat moet ''van nature'' dan inhouden?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:21 schreef Canillas het volgende:
[..]
Is het feit dat er mensen bestaan die een heel leven monogaam zijn niet een bewijs dat het wel kan?
Het klinkt alsof jij erg graag wil dat het zo is en daar zul je je redenen voor hebben maar dat maakt het nog geen waarheid.
Als niet monogaam mens ben ik het hier niet mee eens, ik denk namelijk dat wij mensen van nature de keuze hebben of we (serieel)monogaam zijn of niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:21 schreef Cher- het volgende:
Ik weet niet of je het zonder nadenken moet noemen, maar zonder bedoeling om zoiets te doen bestaat wel degelijk, dat iemand in een hoekje ergens in het hoofd wel zegt, dit is foute boel, maar op dat moment niet echt bij machte is anders te doen.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:15 schreef kingtoppie het volgende:
Hoe kan je vreemdgaan zonder na te denken?
Hier sluit ik mij geheel bij aanquote:Op vrijdag 13 april 2012 09:31 schreef erodome het volgende:
[..]
ik denk namelijk dat wij mensen van nature de keuze hebben of we (serieel)monogaam zijn of niet.
Als we echt van nature niet monogaam waren dan wilde we dat niet eens, dan was het streven er niet eens geweest, als we wel echt (serieel) monogaam waren geweest van nature dan hadden we de neiging tot daarbuiten ook rondzooien niet gehad.
Wat ik wel weet is dat wij mensen behoefte hebben aan liefde, aan banden scheppen, dat binnen liefdesrelatie's en ook andere banden.
Dat zelfs de grootste losbol uiteindelijk behoefte heeft aan iemand naast zich waar hij/zij van kan houden en die van hem/haar houdt, of dat nu lichamelijke trouw met zich meebrengt of niet, die banden zoeken we allemaal.
Ik denk dat veel mensen te laat het juiste kiezen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:43 schreef Partingglass het volgende:
Is dat niet een kwestie van zelfbeheersing? Ik geloof/weet uit eigen ervaring dat je verliefd kunt worden op een ander tijdens een goede relatie. De klik, chemie etc kan ontstaan maar je bent altijd zelf diegene die keuzes maakt om verder te gaan.
Dat is niet van tsja ik was er niet bij en maakte te verkeerde keuze. Het zijn een hele,rij van kleine keuzes en handelingen waar je elke keer "verkeerd" kiest.
In bepaalde situaties niet ten machte zijn over je eigen gedrag is geen signaal om je af te gaan vragen hoe zoiets mogelijk is?quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:33 schreef erodome het volgende:
Ik weet niet of je het zonder nadenken moet noemen, maar zonder bedoeling om zoiets te doen bestaat wel degelijk, dat iemand in een hoekje ergens in het hoofd wel zegt, dit is foute boel, maar op dat moment niet echt bij machte is anders te doen.
Dat geeft een heel raar gevoel, komt trouwens niet alleen bij vreemdgaan e.d. voor, maar ook tijdens andere zaken. Dat je dus gewoon doet, handeld, terwijl je ergens diep in jezelf wel roept dit is niet goed, stop hiermee.
Tja, goed is het niet, maar het gebeurd wel en vaak ook. Mensen maken nu eenmaal fouten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:59 schreef Canillas het volgende:
[..]
In bepaalde situaties niet ten machte zijn over je eigen gedrag is geen signaal om je af te gaan vragen hoe zoiets mogelijk is?
Wat je beschrijft is een soort van trance waarvan het nooit echt gezond is om in te zitten, nu is vreemdgaan niet strafbaar maar denk aan vreselijk misdaden die mensen zijn begaan die 'het gewoon deden' en achteraf pas door hebben wat ze deden. Principe is hetzelfde.
Niks mis met het voelen van druk, het is pas wanneer je gelooft dat je iets moet doen omdat je druk (of wat dan ook) voelt dat er problemen komen. Zeggen ''het gebeurd'' omdat het is iets wat vaak gebeurd en het daarbij laten lijkt me niet handig, niet omdat het niet goed of verkeerd zou zijn maar puur omdat het niet wenselijk want het veroorzaakt dingen waar men achteraf spijt van heeft. Voorkomen beter dan genezen etc.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:02 schreef erodome het volgende:
Tja, goed is het niet, maar het gebeurd wel en vaak ook. Mensen maken nu eenmaal fouten.
Trance is wat teveel gezegd, misschien voelt men druk om dan toch door te gaan, ik weet het niet, maar zoals gezegd, het gebeurd.
Als het gevoel van het krijgen van aandacht ervoor zorgt dat je alles en iedereen vergeet dan komt dat waarschijnlijk omdat het krijgen van aandacht afleiding geeft van de pijnlijk diepe negatieve gevoelens en gedachten die iemand over zichzelf heeft. Simpel gezegd; hoe lager iemand zich over zichzelf voelt hoe vatbaarder voor dit soort zaken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:18 schreef Partingglass het volgende:
Je moet zorge nals je voelt dat de verleiding zich opbouwd en de spanning ontstaat je tijdig omdraaid en weg loopt hoe leuk dat soort aandacht en spanning ook aanvoelt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |