quote:Naar aanleiding van mijn succesvolle topic die niet helemaal serieus was maar ik meende het wel: Hypocriete vreemdgangers.
Hier een serieuze discussie!![]()
Noem mij maar verbitterd maar in mijn ogen is het de waarheid.Mensen kunnen niet monogaam zijn. Nee! En waarom niet? Dat ga ik nu uitleggen. Je kunt nog zo'n mooie relatie hebben met de liefde van je leven (tevens houdt dat gevoel ook wel een keer op - iedereen wordt saai op den duur
) máár - als - er iemand (ontzettend aantrekkelijk, sexy, lekker, heerlijk) van het andere geslacht jou probeert te verleiden, ga je, dan val je. Sowieso. En dat is menselijk. En vooral de mannen. Mannen zijn op dat gebied zwak. Worden erg makkelijk verleid. Ja, dames, echt. En, nee, ik ben geen verzuurde mannen-hater. Ik heb dit enkel geconstateerd en dit is mijn mening.
Misschien zit ik fout, misschien heeft het te maken met mijn leeftijd maar op dit moment is dit wat ik geloof. Nu: meningen, ervaringen!
quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Voorchristelijk hier in nederland en omstreken was het wel anders. Er bestonden geen voor altijd en eeuwig verbintenissen. Je kon kiezen voor 1 jaar en 1 dag, dat kon je dan verlengen met 7 jaar(en daarna weer als je dat wilde). Uit elkaar gaan mocht altijd, kinderen werden verdeeld over vader en moeder. Lichamelijke exclusiviteit zat niet bij die verbintenis in.
Het is wel zo dat ook toen mensen verliefd werden en samen oud wilde worden, ook toen bestonden er monogame relatie's, maar het idee van het moet monogaam zijn bestond toen niet.
Hee, ik ben de eerste die zegt dat monogamie slechts een streven is en dat niemand dat kan beloven. Daar zit natuurlijk wel een verantwoordelijkheid aan vast, als het echt geen keuze was rolden we van de een op de ander uiteraard aangezien we gewoon behoefte hebben aan seksueel contact.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:53 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
je kunt monogaam zijn zonder te liegen, of mis ik iets?
het keuze verhaal is dubieus. vrije wil is nog steeds een heet hangijzer.
Ja, of niet.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:22 schreef Ffleamig het volgende:
Monogaam zijn hoort bij het leven en de beschaving, wie daar niet tegen kan moet zich maar melden bij Artis voor opname in de Bonobo commune.
dus mensen die monogamie niet als streven hebben en bijvoorbeeld naar beider tevredenheid een open relatie hebben, hebben geen moreel besef?quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:49 schreef Taurus het volgende:
Natuurlijk zijn we niet hetzelfde als dieren hierin. Je kunt je wel afvragen waar toch de drang vandaan komt om te claimen of juist met meerdere mensen te seksen, en daar zal iets dierlijks inzitten: waar het om gaat is dat we kunnen redeneren en moreel besef hebben. Dáárom streven we naar monogamie. Als we niet monogaam zijn liegen we hierover. Het spijt me wel, maar dat doen dieren niet.Ik vind het juist gebakken lucht om ons maar af te doen als niet monogame wezens omdat we gewoon hetzelfde zijn als dieren. Kom nou zeg. Wij kunnen nadenken! Doe dat dan in vredesnaam ook.
Komen we met 1 voorbeeld, zwanen. Nounou, nu zijn we niet meer te onderscheiden van 'het dierenrijk'. Natuurlijk wel.Juist de keuze die we hierin kunnen maken onderscheidt ons.
Nee dat hoort het niet, als dat namelijk wel zo was dan zou iedereen monogaam zijn. Men gaat vreemd omdat men dat kennelijk wil, zo gauw de mogelijkheid zich aandient en men het voor zichzelf goed kan praten en/of men denkt ermee weg te kunnen komen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:22 schreef Ffleamig het volgende:
Monogaam zijn hoort bij het leven en de beschaving, wie daar niet tegen kan moet zich maar melden bij Artis voor opname in de Bonobo commune.
Genoeg bonobo's in het woud, lijkt me.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Nee dat hoort het niet, als dat namelijk wel zo was dan zou iedereen monogaam zijn. Men gaat vreemd omdat men dat kennelijk wil, zo gauw de mogelijkheid zich aandient en men het voor zichzelf goed kan praten en/of men denkt ermee weg te kunnen komen.
Dat wij vinden dat het zo hoort, is omdat dat het beste zou uitkomen, voortkomend uit angst dat jou iets pijnlijks wordt aangedaan (namelijk: je partner gaat bij je weg).
Men gaat vreemd omdat men de hormonen niet in bedwang heeft.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Nee dat hoort het niet, als dat namelijk wel zo was dan zou iedereen monogaam zijn. Men gaat vreemd omdat men dat kennelijk wil, zo gauw de mogelijkheid zich aandient en men het voor zichzelf goed kan praten en/of men denkt ermee weg te kunnen komen.
Dat wij vinden dat het zo hoort, is omdat dat het beste zou uitkomen, voortkomend uit angst dat jou iets pijnlijks wordt aangedaan (namelijk: je partner gaat bij je weg).
Moet je eens naar chimps kijken, echt goed kijken, dan zal je zien dat die ook liegen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:49 schreef Taurus het volgende:
Natuurlijk zijn we niet hetzelfde als dieren hierin. Je kunt je wel afvragen waar toch de drang vandaan komt om te claimen of juist met meerdere mensen te seksen, en daar zal iets dierlijks inzitten: waar het om gaat is dat we kunnen redeneren en moreel besef hebben. Dáárom streven we naar monogamie.
Als we niet monogaam zijn liegen we hierover. Het spijt me wel, maar dat doen dieren niet.Ik vind het juist gebakken lucht om ons maar af te doen als niet monogame wezens omdat we gewoon hetzelfde zijn als dieren. Kom nou zeg. Wij kunnen nadenken! Doe dat dan in vredesnaam ook.
Komen we met 1 voorbeeld, zwanen. Nounou, nu zijn we niet meer te onderscheiden van 'het dierenrijk'. Natuurlijk wel.Juist de keuze die we hierin kunnen maken onderscheidt ons.
Kennelijk gaat dat zo, kennelijk kunnen mensen hun hormonen niet bedwingen door het opleggen van morele waarden en "thou shalt not's", kennelijk is dat de natuur.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:27 schreef Ffleamig het volgende:
Men gaat vreemd omdat men de hormonen niet in bedwang heeft.
Vreemdgaan is een zwakte, ter compensatie van iets dat je thuis in je relatie mist kruip je maar op een ander, lekker edel gedrag heb je dan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:30 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Kennelijk gaat dat zo, kennelijk kunnen mensen hun hormonen niet bedwingen door het opleggen van morele waarden en "thou shalt not's", kennelijk is dat de natuur.
Vreemdgaan is laag omdat het liegen en bedriegen met zich meeneemt. Haal dat weg en wat is dan het probleem nog?quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:32 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Vreemdgaan is een zwakte, ter compensatie van iets dat je thuis in je relatie mist kruip je maar op een ander, lekker edel gedrag heb je dan.
Haal de uitvinding van de pil weg uit je vergelijking en je hebt je antwoord.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Vreemdgaan is laag omdat het liegen en bedriegen met zich meeneemt. Haal dat weg en wat is dan het probleem nog?
Dat ie m liever in die andere kut steekt en jij met je dildo en boeketroman achterblijft.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Vreemdgaan is laag omdat het liegen en bedriegen met zich meeneemt. Haal dat weg en wat is dan het probleem nog?
Dit is eigenlijk het voornaamste punt in det hele vreemdgaan discussie, je aangetrokken voelen tot iemand is normaal, helemaal prima en niks aan te doen en dat hoeft ook niet; het is gewoon een reactie, net zoals elk gevoel.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:14 schreef Skull-splitter het volgende:
máár - als - er iemand (ontzettend aantrekkelijk, sexy, lekker, heerlijk) van het andere geslacht jou probeert te verleiden, ga je, dan val je. Sowieso. En dat is menselijk. En vooral de mannen. Mannen zijn op dat gebied zwak. Worden erg makkelijk verleid. Ja, dames, echt. En, nee, ik ben geen verzuurde mannen-hater.
Onze natuur (instincten) is iets wat we hebben; wat je daar verder mee doet is je eigen keuze en verantwoordelijkheid. Er is niets of niemand die zegt dat je daar naar zou moeten handelen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:30 schreef Garisson72 het volgende:
Kennelijk gaat dat zo, kennelijk kunnen mensen hun hormonen niet bedwingen door het opleggen van morele waarden en "thou shalt not's", kennelijk is dat de natuur.
Vroeger hadden ze een heel scala aan kruiden om zwangerschappen te verkomen en te stoppen, voor de christelijke tijd deed men niet moeilijk over een opgewekte miskraam.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:35 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Haal de uitvinding van de pil weg uit je vergelijking en je hebt je antwoord.
En legio mannen zich ook maar al te graag aanbieden!quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:27 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Men gaat vreemd omdat men de hormonen niet in bedwang heeft.
(plus het feit dat vrouwen zich te pas en te onpas aanbieden)
Dus als hij bv 2 weken op zakenreis is heb ik er last van als hij wat met een ander doet?quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat ie m liever in die andere kut steekt en jij met je dildo en boeketroman achterblijft.
Vind in de huidige tijd maar eens een partner die het dolletjes vind om 6 kinderen van 5 verschillende vaders te verzorgen en te onderhouden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Vroeger hadden ze een heel scala aan kruiden om zwangerschappen te verkomen en te stoppen, voor de christelijke tijd deed men niet moeilijk over een opgewekte miskraam.
Maar het was ook niet erg om kinderen te hebben toen, de waarde van een vrouw steeg met het aantal kinderen dat ze gezond grootbracht. Dat die kinderen van verschillende vaders waren boeide niemand, want het ging toch om het belang van de groep ipv die van de eenling.
Nu hebben we anticonseptie en maakt het al helemaal geen bal meer uit, dat is veel betrouwbaarder dan die kruiden, minder gevaarlijk ook
Dus nogmaals, in deze tijd, welk probleem blijft over als het liegen en bedriegen weggehaald wordt uit die vergelijking?
We hebben dan ook anticonseptie tegenwoordig, dat hoeft dus niet meer.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:45 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Vind in de huidige tijd maar eens een partner die het dolletjes vind om 6 kinderen van 5 verschillende vaders te verzorgen en te onderhouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |