Élke dag tot laat bij de opvang heeft niets meer met zielig te maken, maar met de verantwoording die je dient te nemen als ouder. Ik kan geen begrip opbrengen voor mensen die wel een kind willen maar er geen offers voor willen maken. Een kind moet zich veilig kunnen hechten, daar is gewoon tijd met papa en mama voor nodig. Ik ben overigens helemaal niet anti-kinderopvang, een combinatie van veel thuis en een klein beetje opvang vind ik ideaal.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb het nooit erg gevonden. Dat zielig vinden wordt alleen gedaan door de moeders zelf die zichzelf heel belangrijk vinden voor hun kind, wat ze natuurlijk ook wel zijn, maar het hoeft toch echt geen 24/7 om het kind gelukkig te laten worden. 's Avonds je ouders zien is lang genoeg.
Oh ik ben ook niet tegen opvang an sich hoor. Net wat jij zegt, een beetje van beiden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Élke dag tot laat bij de opvang heeft niets meer met zielig te maken, maar met de verantwoording die je dient te nemen als ouder. Ik kan geen begrip opbrengen voor mensen die wel een kind willen maar er geen offers voor willen maken. Een kind moet zich veilig kunnen hechten, daar is gewoon tijd met papa en mama voor nodig. Ik ben overigens helemaal niet anti-kinderopvang, een combinatie van veel thuis en een klein beetje opvang vind ik ideaal.
Mijn zoon van 4 heeft dat besef al. Heeft letterlijk wel eens gezegd dat hij boos is dat hij zo vaak naar de gastouder moest en veel liever bij mij is. Het heeft hier wel tot problemen geleid, hem (te) veel naar de opvang brengen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:38 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Zou dat echt zo zijn, dat ze dat besef niet hebben? Vooral als ze wat ouder zijn?
Lekker door levenquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:50 schreef Ffleamig het volgende:
Zeg het maar, wie wil er hier kinderen of wie wil er lekker zelf door leven?
Mocht je al kinderen hebben, heb je er spijt van of valt er wel mee te leven?
Dat is natuurlijk anders, want dan ben je zelf overdag weg en je ouders savonds. Zie je elkaar zelden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:45 schreef missbehavin het volgende:
Sja, het is natuurlijk ook net wat je gewend ben, I guess. Ik weet wel van mezelf, dat ik het vroeger echt niet tof vond dat allebei mijn ouders zo veel weg waren, hadden een restaurant, dus 's avonds waren ze er niet.
Haha, beetje dubieuze reden om aan kinderen te beginnen. Maar mijn relatie gaat niet op de klippen lopenquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Kijk jij maar uit. Je bent 31, en als je relatie onverwacht op de klippen loopt, dan ben je zo 35 en dan wordt je te oud voor kinderen.
Ik zie wel de voordelen van om thuis te blijven als moeder hoor, vooral voor de kinderen. Het is best fijn als je weet dat er altijd iemand thuis voor je is. En rust, reinheid, regelmaat enzoquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik had altijd de indruk dat vooral kinderen die helemaal thuis zijn opgevoed zo denken over de kinderen die naar een opvang zijn geweest, die zijn opgevoed met het idee en vinden het normaal, terwijl de thuiskinderen zich altijd verbaasd afvragen of dat niet vreselijk is dat je na school niet naar huis kunt waar de verse thee al gezet is en ze eens lekker de dag kunnen doornemen.
Tja nou ik bedoel alsof het vanaf nu logisch is als je in 2050 een vol pensioen krijgt met al die wisselende banen. Zou er toch een paar kinderen bijnemen, just to be sure.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:37 schreef Geelman het volgende:
Het is een oerinstinct van de mens om zich voort te planten en dus kinderen te krijgen. Alleen feministen en rusteloze mannen zonder verantwoordelijkheidsgevoel willen geen kinderen.
Ik wil gewoon een ouderwets gezin, dus kinderen en een vrouw die voor de kinderen zorgt. Geen gekkigheid, zo hoort dat.
Waarom help je zelf niet mee met het opvoeden van je kinderen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:37 schreef Geelman het volgende:
Het is een oerinstinct van de mens om zich voort te planten en dus kinderen te krijgen. Alleen feministen en rusteloze mannen zonder verantwoordelijkheidsgevoel willen geen kinderen.
Ik wil gewoon een ouderwets gezin, dus kinderen en een vrouw die voor de kinderen zorgt. Geen gekkigheid, zo hoort dat.
2 kapiteinen op een schip werkt gewoon niet alleen als je meerdere kinderen hebt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:46 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom help je zelf niet mee met het opvoeden van je kinderen?
Dat haalde ik er niet uit.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:46 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Kan alleen na vijven en in het weekend!quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:46 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En mensen die dat niet willen, daar moet wel iets mis mee zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:37 schreef Geelman het volgende:
Heb je er onderzoek naar gedaan?quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:41 schreef Ffleamig het volgende:
Vrouwen die vreemd gaan hebben meestal een saaie uitgebluste kerel thuis zitten, weliswaar een leuke lieve vader met genegenheids- en gewoonteseks maar voor de echte rauwe vonken van passie moeten ze toch een foute kerel uit de kroeg op pikken.
totdat je ze zelf hebt dan zijn het engeltjesquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:18 schreef HyperViper het volgende:
Geen kinderen. Fuck dat. Kinderen zijn irritant, stinken en leveren meer stress dan plezier.
En de karrevracht blaatzucht.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:21 schreef Lienekien het volgende:
Vergeet de berg aan zelfoverschatting niet.
Beetje zoals de gemiddelde medemens, ja.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:18 schreef HyperViper het volgende:
Geen kinderen. Fuck dat. Kinderen zijn irritant, stinken en leveren meer stress dan plezier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |